Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenWat mag er wel en niet als je seks hebt?

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Hassan Ali Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 augustus 2003
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wat mag er wel en niet als je seks hebt?
    Geplaatst op: 04 augustus 2003 om 13:57
Ik zou graag willen weten welke vormen van sex de islaam afkeurt/toestaat/verbied
Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2003 om 18:23

Assalamoe alaikoem warahmatoellahi wabarakatoe

Jullie vrouwen zijn (als) akkers voor jullie, Komt dan tot jullie akkers zoals jullie wensen. Al baqarah: 223

Wat er gezegd moet worden op het tijdstip van gemeenschap hebben. Als een moslimman op het punt staat zijn vrouw te benaderen moet hij altijd eerst zeggen: Bismillah, allahoemma djannibnaa ahs-shaitaan, wa djannibie ash-shaitaana maa razaqtanaa. (In de naam van Allah, O Allah laat ons wegblijven van de duivel en houd de duivel weg van datgene dat U ons kunt schenken [nageslacht]). Hierover zei de profeet (Allah�s vrede en genade zij met hem): �Daarna, als Allah bepaalt dat zij een kind zullen hebben, zal de duivel nooit in staat kunnen zijn dat te schaden.� (Boekharie

Hoe de man tot zijn vrouw komt. Het is toegestaan voor een moslimman zijn vrouw te benaderen in haar geslachtsdeel van uit iedere richting hij wenst. Hierover zei Allah in de volgende aya: �Jullie vrouwen zijn zoals een akker voor jullie; dus benader jullie akker wanneer of hoe jullie wensen.� (Soerat Al-Baqarah: 223)

Er zijn verscheidene ahadieth over dit onderwerp waarvan ik er slechts ��n zal noemen (Sheich Al-Albaanie vermeldt in zijn boek twee ahadieth hierover): Op het gezag van Djaabir (ra) die zei: �De joden zeiden dat als een man in het geslachtsdeel van de vrouw binnengingen maar dan van achter, hun kind scheel zou worden! Toen openbaarde Allah de aya: �Jullie vrouwen zijn zoals een akker voor jullie; dus benader jullie akker wanneer of hoe jullie wensen.�

De profeet (Allah�s vrede en genade zij met hem) zei: �Van voren of van achter, zolang het in het geslachtsdeel is.� (Boekharie en Moeslim). Er zijn in de islam bepaalde etiketten die voor een ieder die trouwt geldt en een huwelijk wenst te voltrekken met een vrouw. De meeste moslims tegenwoordig, zelfs degenen die de ibaadah (aanbidding) van de islam uitoefenen, negeren of zijn totaal onwetend geworden over deze islamitische etiketten.

Het verbod van sodomie: Het is verboden voor een moslimman om van achter (in de anus) bij zijn vrouw naar binnen te gaan. Dit is de uitleg van de aya �Jullie vrouwen zijn zoals een akker voor jullie; dus benader jullie akker wanneer of hoe jullie wensen.� (Aangezien een �akker� alleen kan verwijzen naar een plaats waar iets kan groeien). Er zijn ook andere ahadieth over dit onderwerp, waaronder de volgende: Op het gezag van Oem Salama (ra) die zei: �Toen de Moehadjirien naar de Ansaar in Al-Madinah kwamen huwden sommige van hen vrouwen van de Ansaar. De vrouwen van de

Moehadjirien lagen op hun gezichten (tijdens seksuele omgang), terwijl de vrouwen van de Ansaar dit nooit deden. Toen wilde ��n van de mannen van de Moehadjirien dat zijn vrouw dat deed. Zij weigerde dit tot zij erover aan de profeet (Allah�s vrede en genade zij met hem) kon vragen, maar zij was te verlegen deze vraag te stellen en dus vroeg Oem Salama het aan hem (Allahs vrede en genade zij met hem).

Daarna werd de aya geopenbaard die zegt: �Jullie vrouwen zijn zoals een akker voor jullie; dus benader jullie akker waneer of hoe jullie wensen.� (Al-Baqarah: 223)

De profeet (Allahs vrede en genade zij met hem) zei: �nee!� (niet op iedere manier die je wenst) Behalve in ��n opening! (Dit is het vrouwelijke geslachtsdeel).� (Ahmed, At-tirmidhie en anderen; sahih) [sheich al-Albaanie vermeldt in zijn boek hierover nog vijf andere hadith]

Het verbod van gemeenschap tijdens haar menstruatie. Het is verboden voor een moslimman seksuele omgang te hebben met zijn vrouw wanneer zij haar menstruatie heeft. Dat staat duidelijk in de volgende aya van de Qor-aan: �Zij vragen jou over de menstruatie van de vrouw. Zeg: �Dit is een adha (schadelijk iets); blijft dus weg van vrouwen tijdens hun menstruatie en nader hen niet totdat zij schoon zijn. Maar als zij zich hebben gereinigd, benader hen dan zoals Allah jullie bevolen heeft. Want Allah houdt van degenen die zich voortdurend naar hem keren en Hij houd van degenen die zich voortdurend zuiver en schoon houden.� (Al-Baqarah:222) Er zijn ook hadith hierover, waaronder:

Ten eerste: �Een ieder die seksuele omgang heeft met een menstruerende vrouw, of met een vrouw van achter (de anus), of een waarzegger benadert en gelooft in wat hem verteld wordt, is ongelovig in datgene dat aan Mohammed werd geopenbaard.� (Aboe Dawoed, at-Tirmidhie en anderen: Sahih)

Ten tweede: Op het gezag van Anas ibn Malik die zei: �Als ��n van de vrouwen van de joden haar periode had, zetten zij haar uit haar huis en zij aten, dronken of sliepen niet met haar in het huis. De profeet (vzmh) werd hierover gevraagd en Allah openbaarde de aya: �Zij vragen jou over de menstruatie van vrouwen. Zeg: dit is een adha (schadelijk iets); blijft dus weg van vrouwen tijdens hun menstruatie, Vervolgens zei de profeet (vzmh): �Blijf met hen in het huis en doe alles behalve gemeenschap.�

De joden zeiden : �Deze man wil niets laten dat wij doen zonder iets anders te doen. � Daarna kwam Asyad ibn Hoedair en Abbaad ibn bishr naar de profeet (vzmh) en zeiden: O boodschapper van Allah, waarlijk de joden zeggen dit en dat, moeten we dan geen bij gemeenschap tijdens de menstruatie hebben?� De profeet�s gezicht veranderde dusdanig dat wij dachten dat hij razend op hen was, dus vertrokken zij. Toen zij naar buiten kwamen, zagen zij dat een gift van melk naar de profeet (vzmh) werd gebracht. De profeet (vzmh) stuurde daarna iemand achter hen aan om hen een drank van melk te geven, aldus voelden wij dat hij niet echt boos op hen was.� (moeslim, Abou Auwaana en Aboe Dawoed)

Uit het artikel: De etiquette van het huwelijk (Zie Artikelen)

En Allah en zijn profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) weten het beste.

Cyberimam, Het team van al-Islaam.com

-----------------------------------------------------------------------------------------

Ik  hoop dat je hier wat aan hebt

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
Hassan Ali Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 augustus 2003
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2003 om 12:11
Mag je ook sex hebben zonder het doel je vrouw zwanger te maken?
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2003 om 21:52
Hahahahahahaha! Nou, van mij wel!!
Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2003 om 17:54

Assalamoe alaikoem warahmatoellahie wabarakatoe

Voorbehoedsmiddelen, voorspel, en andere zaken.

Vraag: Ik had 4 vragen waarbij ik wel een vermoeden heb wat het antwoord is, maar het niet zeker weet. Ik hoop niet dat ze te obsceen overkomen. 1) Mogen in het huwelijk voorbehoedsmiddelen worden gebruikt, met name de condoom. 2) Mag er tijdens de zwangerschap van de vrouw geslachtsgemeenschap plaatsvinden? 3) Mag er ook sprake zijn van voorspel? 4) Mag er geslachtsgemeenschap plaatsvinden zonder de bedoeling van voortplanting, m.a.w voor de lol?


Antwoord:

In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

Beste broeder

  1. Het gebruik van voorbehoedsmiddelen is verbonden aan de wensen van de partners, De pil bijvoorbeeld is niet toegestaan in de islam omdat het dezelfde werking heeft als Abortus..etc. Voor dat men een condoom gaat gebruiken dient hij dat met zijn vrouw te overleggen, pas na acceptatie van de vrouw heeft de man de mogelijkheid om een condoom te gebruiken.
  2. Tijdens de eerste maanden van het zwangerschap is geslachtsgemeenschap toegestaan, maar zoals u weet vind de ontwikkeling van de Embryo in de baarmoeder van de vrouw. Na het opzwelling van de buik van de moeder is geslachtsgemeenschap moeilijk. Veroorzaakt het geslachtsgemeenschap geen pijn aan de vrouw en geen schade aan de Embryo dan is het toegestaan.
  3. Vriendelijkheid jegens je vrouw wanneer je tot haar wenst te komen. Het is aan te bevelen dat wanneer een man zijn vrouw benadert, haar vriendelijkheid te tonen, zoals haar iets te drinken aanbieden, enz. In de de hadith overgeleverd door Asma bint Yazid ibn as-sakan die zei: "Ik verfraaide Aisha voor de boodschapper (Allah�s vrede en genade zij met hem), riep hem daarna te komen om haar ongesluierd te zien. Hij kwam, zat naast haar en bracht een grote beker melk waaruit hij dronk. Daarna bood hij het aan Aisha aan. Maar zij liet haar hoofd zakken en voelde zich verlegen. Ik berispte haar en zei tegen haar : �neem van de hand van de profeet (Allah�s vrede en genade zij met hem)� Ze nam het vervolgens en dronk wat. Toen zei de profeet (Allah�s vrede en genade zij met hem) tegen haar: �geef wat aan jouw metgezellin. �Op dat moment zei ik; �o boodschapper van Allah, neem het liever zelf en drink, en geef het dan uit jouw hand aan mij.� Hij nam het, dronk wat en bood het toen aan mij aan. Ik ging zitten en zette het op mijn knie�n. Toen begon ik het rond te draaien en volgde en volgde het met mijn lippen teneinde de plek te raken van waar de profeet (Allah�s vrede en genade zij met hem) had gedronken. Daarna zei de profeet (Allah�s vrede en genade zij met hem) over sommige vrouwen die daar met mij waren : �geef hen wat� Maar zij zeiden: �Wij willen niet (hebben er geen trek in). De profeet (Allah�s vrede en genade zij met hem) zei: �combineer geen honger met jokken.� (Ahmad en Al-hoemaidi)
  4. Een moslim wordt beloont voor zijn daden mits zijn intentie goed en zuiver is, zelfs wanneer hij/zij geslachtsgemeenschap hebben. Allah de Verhevene heeft de mensheid geschapen met verschillende levensbehoeftes, seks behoort tot deze behoeften die op een nette zuivere manier bevredigd moet worden. Het is niet van belang om een beperkte doel in het achterhoofd te hebben, men kan zijn lusten op ieder manier dat hij wenst bevredigen. (om meer over dit onderwerp te weten te komen, lees het artikels De etiquette van het huwelijk onder de menubalk Artikels - nieuwe Artikels). Natuurlijk is voortplanting een doel die ieder stel wil realiseren met Allah's hulp en lotbestemming.

En Allah en zijn profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) weten het beste.

Hopend hiermee uw vragen duidelijk te hebben beantwoord.

Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com

Voor meer vragen rond dit onderwerp verwijs ik je graag door naar De cyberimam van www.al-islaam.com: ZEER LEERZAAM

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2003 om 19:25

Asalaam 3laiakom warahmatoellah wabarakatoehoe!

In eerste instantie geplaatst door Amier

Hahahahahahaha! Nou, van mij wel!!

ik zou graag een antwoord van je tegemoet willen komen met een onderbouwing wat hier duidelijk NIET het geval is!

Asalaam 3alaikom warahmatoelah wabarakatoehoe!

Jullie zuster fi dien!

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2003 om 21:10

Wa alaikoem salaam wa rahmatoellahi wa barakatoehoe,

eigenlijk gaf ik hier gewoon mijn mening, en die kan ik vooralsnog alleen onderbouwen met argumenten ontrokken uit mijn ratio (tafsier bi'l-ray).

Maar ik geloof niet dat je dat bedoelde, dus om je een plezier te doen (en mezelf ook natuurlijk, want dit is natuurlijk een interessant thema) zal ik insha Allah proberen die mening te onderbouwen met ayat die ik op het betreffende thema vind slaan. Maar ik heb het de komende tijd nogal druk, dus vergeef me als het even duurt voor ik het af heb.

Wassalamoe alaiki ya oechti fie dien,

Amier.

Terug naar boven
arabica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 9
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 september 2003 om 16:33
nou ik zou niej eens durven sex hebben zoder dat ik ben getrouwd
Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 september 2003 om 22:30

 

Salam 3alekoum,

Zoefman, Wat heeft het ermee te maken dat je vrouw gesluierd is?

Dat is echt een onnodige toevoeging op je al wat bizare vraag.

Amirra

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2003 om 16:53

Zoefman en Arabica,

Twee ongelofelijke type's. SubhanaAllah. Arabica die een topic opent met het gegeven dat sex voor het huwelijk goed en lekker is. Astoerfillah, en tegelijkretijd op deze tpic beweert dat ze niet aan sex voor het huwelijk doet!!!!

Zoefman, die daarnaast een sarcastische vraag stelt. Jongeman/jongedame, ik en ik denk vele met mij, hebben jullie door. Volwassen....dat is een woord dat niet in jullie vocabulaire voorkomt denk ik. Ik denk dat jullie nog steeds in de puberteit zijn blijven steken...als dat niet zo is.....vergeef me dan daarvoor.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
rida Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 1
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2003 om 11:23

Assalamou 3aleikoum,

Las net de vraag van Zoefman waarin hij zich afvraagt of zijn 'gesluierde vouw' hem oraal mag bevredigen en visa versa. Ik heb hier al verschillende uitleggen over gehoord. Het eerste wat ik over dit onderwerp hoorde was dat het haraam is. Maar tot mijn verbazing hoorde ik zeer recentelijk dat er Cheiks zijn (waaronder el Kardawi) die zeggen dat dit wel toegestaan is bij wederzijdse acceptatie. Nou weet ik dus niet wat ik moet geloven. Confused Ben wel erg benieuwd. Zou iemand mij hier iets met onderbouwing over kunnen vertellen.

Alvast bedankt!!!

Terug naar boven
imama Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 juli 2003
Locatie: Morocco
Online status: Offline
Berichten: 18
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2003 om 14:37

salaam alikoem

 

tuurlijk mak je sex hebben zonder je vrouw zwanger te maken

ik zit op de moskee elke zaterdag en we krijgen les van een imam en in de islaam mag je alles vragen ook over sex. En zo`n meisje vroeg als je sex hebt krijg je ook soenat de imam zij elke keer als je het doet met je eigen vrouw dan krijg je soenat.

baslama

loubna
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2003 om 16:10

Beste allen,

Zijn er wel eens zaken in het leven, waar we zelf een mening over kunnen of mogen hebben, los van wat er in de Koran c.a. staat vermeld? Ik krijg echt een unheimisch gevoel bij de gedachte dat ik me straks in het hiernamaals moet verantwoorden over de wijze waarop ik sex heb gehad. Het moet toch niet veel gekker worden.

Vriendelijke groet,

Vincent

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 december 2003 om 22:40

salaam'aleikum

mensen, mensen

deellil, deellil, deellil (bewijs)

Allah zegt in de Koran dat je bewijs moet vragen

bewijs kan slechts van de Koran of de Soennah (sahieh) komen

alles dat niet verboden is, is toegelaten

alleen sodomie, sex tijdens menstruatie en tijdens vasten zijn expliciet verboden

bijgevolg is al de rest toegelaten, tenzij bewijs van het tegendeel

volg nooit iemand zonder bewijs IN NIETS,

VRAAG DEELLIL voor alles

een vrouw die sex weigert aan haar man wortdt tot de ochtend vervloekt door de engelen (dit is sahieh)

als de vrouw sex wil is de man eveneens verplicht

(tenzij er een geldig excuus is, dit geldt eveneens voor beiden natuurlijk)

en er is inderdaad beloning voor sex in het huwelijk, het is een goede daad

Terug naar boven
sadia Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 23 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 7
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 december 2003 om 14:46

asalaam alaikum

jullie zeggen wel van dat (alles) mag behalve sex als je vast en tijdens menstruatie mag er dan ook orale en anale sex??????????? ik heb gehoord dat het haram is????

SADIA

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 december 2003 om 17:25

SALAAM'ALEIKUM

anale sex mag NOOIT, zus

wat oraal betreft tijdens menstruatie

de profeet (saws) werd geconfronteerd met een sahaba die zei dat de joden hun vrouwen totaal vermeden tijdens menstruatie, en vroeg of wij dat ook moesten doen

de profeet (saws) antwoordde dat de vrouw niet onrein is (haar menstruatiebloed wel) en dat je over de rest van haar lichaam mocht 'beschikken', maar hij raadde het af, het is dus mekroeh (af te raden) maar niet haraam (verboden)

deze hadieth is sahieh

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2003 om 21:48
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Zoefman en Arabica,

Twee ongelofelijke type's. SubhanaAllah. Arabica die een topic opent met het gegeven dat sex voor het huwelijk goed en lekker is. Astoerfillah, en tegelijkretijd op deze tpic beweert dat ze niet aan sex voor het huwelijk doet!!!!

Assalaam Aleykoem, 

Wat betekent ASTOERFILLAH?

Wa Aleykoem a Salaam

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2003 om 22:22

 asalam aleikum wa rahmatoelahi wa barakatoehoe,

 het zelfde als astaghfiroeka=vergiffenis vragen denk ik??

wa sallam

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Esther Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 23 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 65
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 10:32

Assalaam aleikoem

Ik ben op dit moment bezig met een boek met de titel:

Islam, liefde en seksualiteit

Lees het en je weet het

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2004 om 18:26

Salaam'aleikum

ik hoop maar dat je h����������������l voorzichtig te werk

gaat en voor aaaaaaaaaaaaaalllllllllles bewijs gebruikt, want als

je fouten maakt, ben je mede-verantwoordelijk voor de zonden

die je lezers, naar aanleiding van wat je zegt, zullen plegen

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2004 om 15:44

Salamun Aleykum

Mag ik vragen wanneer je boek uitkomt en waar je dat kan kopen. In woon in Rotterdam dus als je een locatie voor me hebt....

Bedankt

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Esther Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 23 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 65
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 08:56

Assalaam aleikoem

Sorry mijn stuk is niet helemaal duidelijk over gekomen. Ik ben bezig met het boek en daar bedoel ik mee het te LEZEN!!! Sorry ik was niet bepaald duidelijk he.

De schrijver is Abdulwahid van Bommel ISBN 9054600314

Sorry sorry sorry dat ik zo onduidelijk was!!!

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 21:01

Salamoen Aleykum

Muhahahaha je hoeft je echt niet te verontschuldigen hoor maar ik kan hieruit al opmaken wat voor karakter je hebt

Het ligt grotendeels aan mij zo'n 99.9% maar jah het kan gebeuren. Dus ik biedt mijn excuses aan sorry zus.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Esther Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 23 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 65
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2004 om 09:19
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamoen Aleykum

Muhahahaha je hoeft je echt niet te verontschuldigen hoor maar ik kan hieruit al opmaken wat voor karakter je hebt

Het ligt grotendeels aan mij zo'n 99.9% maar jah het kan gebeuren. Dus ik biedt mijn excuses aan sorry zus.

Je hoeft geen sorry te zeggen hoor ik was zelf niet helemaal duidelijk. Maar wel heel lief van je.

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2004 om 18:32
In eerste instantie geplaatst door Vincent

Beste allen,

Zijn er wel eens zaken in het leven, waar we zelf een mening over kunnen of mogen hebben, los van wat er in de Koran c.a. staat vermeld? Ik krijg echt een unheimisch gevoel bij de gedachte dat ik me straks in het hiernamaals moet verantwoorden over de wijze waarop ik sex heb gehad. Het moet toch niet veel gekker worden.

Vriendelijke groet,

Vincent

Salaam Alaikum Vincent,

Je mag altijd een eigen mening hebben en mag je doen wat je wilt.
Allah heeft iedereen een eigen wil gegeven.

Maar je moet weten dat een muslim verplicht is zijn broeder of zuster
te herrineren wat haram en halal is.
Dat is geen terechtwijzing maar om de ander te herineneren.
Het is altijd aan jezelf wat je ermee doet.
En er komt verder geen verwijt bij kijken.Het is tussen degene en Allah.
En verder "nobodies bussiness".

Zo heb ik het begrepen van een broeder die het kan weten,
en ik heb ook gelezen in 'de ideale muslim' dat het zo is.

Dus geen 'bossin' around' of 'verwijten' maar vriendlijke herrinering.
snappos?

salaam,

polymorph

 

  



Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2004 om 16:26

Salamoen Aleykum

Whuahahah polymorph goed gezegd moest ff kwijt.

Slaam mijn broeder

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 15:38

salaam'aleikum

doe zo voort polymorph

heb je al een naam ??????

wil je bij een moslimnaam noemen

niet met dat smurf gedoe

Terug naar boven
mankia Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2004 om 17:17

assalamo alaykom wa rahmatoallahi taala wabarakatoho

wil alle broers en zusters de woord(sex) niet meer gebruiken graag de woord gemenschap gebruiken

jazakom allah khayr 

Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2004 om 19:20
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamun Aleykum

Mag ik vragen wanneer je boek uitkomt en waar je dat kan kopen. In woon in Rotterdam dus als je een locatie voor me hebt....

Bedankt

Assalamoe alaikoem,

Dat boek is geschreven door abdulWahid van bommel, maar ik raad het je NIET aan, omdat hij grappen maakt met de soennah die man, zo heeft hij de burqa een lampenkap genoemd, soebhanAllah dat is koefr zo maar spotten met de religie van Allah.

Wasalaam,

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2004 om 04:20
In eerste instantie geplaatst door Nour Al-Islam

In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamun Aleykum

Mag ik vragen wanneer je boek uitkomt en waar je dat kan kopen. In woon in Rotterdam dus als je een locatie voor me hebt....

Bedankt

Assalamoe alaikoem,

Dat boek is geschreven door abdulWahid van bommel, maar ik raad het je NIET aan, omdat hij grappen maakt met de soennah die man, zo heeft hij de burqa een lampenkap genoemd, soebhanAllah dat is koefr zo maar spotten met de religie van Allah.

Wasalaam,

Een lampenkap... hahahahahahaha!!

Abdulwahid van Bommel is een van de meest respectabele moslims die ik ooit heb ontmoet en ik raad iedereen aan zijn boeken en artikelen te lezen. Voor wat betreft de burqa; dat is geen onderdeel van de religie van Allah en zelfs niet van de soennah. De koran schrijft bedekking van de boezem voor en "haar sieraad", de soennah schrijft bedekking van het lichaam voor op handen en gezicht na. De burqa is dus eigenlijk bid'a zou ik denken.

Wassalam,

Amier.

p.s. ik heb het boek hier in huis op de plank staan; het is een bijzonder goed boek, goed geschreven en goed onderbouwd en absoluut niet provocerend of shockerend of iets dergelijks. Ik zou het eerder bevrijdend willen noemen. Lezen dus!

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.