Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenVerboden in de islam

 Post Reply Post Reply
Schrijver
adembaba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 november 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Verboden in de islam
    Geplaatst op: 26 maart 2004 om 14:26

Waarom is het verboden voor vrouwen een lippenstift te gebruiken?

waarom is het verboden voor een man om een pruik te dragen

Waarom moeten vrouwen een hoofddoek dragen?

 

greetz

adembaba

Terug naar boven
mouni Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 26 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 132
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2004 om 06:30

Salaam aleikom broeders/zusters

Waarom het haraam is. mannen mogen niet op vrouwen lijken en andersom ook niet. lipstift is haraam als je buiten draagt voor de mensen die vreemde voor jou zijn maar ook op school enzo. het is aantrekkelijk voor de mannen. ik zef doe al heel lang geen lipstift alleen bij vrouwenfeest enzo. Salaam aleikom: mouni

Terug naar boven
Asude Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2004 om 06:45

Ik zou zeggen lees de KOran, dan kom je wel vanzelf achter...

Een ding, wat in Islam een plicht is of een verbod is niet een zomare plicht of verbod, verbind zich zeker aan iets, altijd...Of het is beschadelijk voor de gezondheid of er zit meer achter..

 

Fi emanillah...

 

 

Terug naar boven
mouni Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 26 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 132
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2004 om 07:57
Salaam aleikom waramathu Allah wa baraathu, kijk op de site www.waladalin.nl  je komt het van zelf tegen. salaam aleikom: mouni
Terug naar boven
mouni Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 26 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 132
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2004 om 08:03

salaam aleikom waramathu Allah wa baraathu adembaba,

ik denk dat je naar de site moet gaan naar www.al-islaam.nl je krijgt op je vragen antwoord. over de vrouwen die hoofddoek moeten dragen is verplicht, omdat dit in de koran staat. ik kan het wel voor je samenvatten: de hoofddoek voor de vrouwen geeft bescherming tenzij je op een correcte manier draagt je mag je nek en je oren niet zien omdat, dat aantrekkelijk is voor de vreemde mannen.

groetjes: mouni

ps. als je echt in De Islam wilt verdiepen moet je eerst gaan opzoeken wat de Islam eigenlijk voor ons in houdt. of beter gezegd: al je antwoorden opschrijven en op internet opzoeken, je kan ook gaan naar www.al-islaam.nl gaan of naar www.islam.pagina.nl je kunt ook boeken bij de biebliotheek halen voor meer informatie.

Terug naar boven
adembaba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 november 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2004 om 15:56

In eerste instantie geplaatst door mouni

Salaam aleikom waramathu Allah wa baraathu, kijk op de site www.waladalin.nl  je komt het van zelf tegen. salaam aleikom: mouni

Die link werkt niet. Bedankt voor de overige links

In eerste instantie geplaatst door mouni

de hoofddoek voor de vrouwen geeft bescherming tenzij je op een correcte manier draagt je mag je nek en je oren niet zien omdat, dat aantrekkelijk is voor de vreemde mannen.

Dat vind ik persoonlijk een onlogische reden. Dan kun je evengoed zeggen dat mannen ook een hoofddoek moeten dragen aangezien vreemde vrouwen ook naar de mannen kijken?

 

Terug naar boven
Chadiedja Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 maart 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 16
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2004 om 16:28
In eerste instantie geplaatst door adembaba

[QUOTE=mouni]Salaam aleikom waramathu Allah wa baraathu, kijk op de site www.waladalin.nl  je komt het van zelf tegen. salaam aleikom: mouni

Die link werkt niet. Bedankt voor de overige links

 

Salaamoe 3alaykoem,

Ze zal vast deze site bedoelen: www.walidin.com

Ik zou zeggen ga informatie zoeken over de Islaam, en maak niet te snel vooroordelen.

Als er dan nog iets is waarmee je je niet kan verzoenen mag je jouw mening erover neerzetten, want in de Islaam gebeurt alles met een reden.

Zoals eerder werd gezegd niets is "zomaar" verboden, Allah verbiedt het om Zijn schepselen te beschermen.

Wa salaamoe 3alaykoem wa rahmatoe Allah,

Chadiedja

Terug naar boven
layla-amin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 37
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2004 om 16:56

Salamalikoem,

Ik ben nog niet zolang Moslima en probeer nu sinds enige tijd de hoofddoek te dragen. Jeetje wat voel ik me ongemakkelijk zeg. Toch probeer ik dan maar te denken mijn schepper wil dit en dan voel ik me wel weer trots. Toch vind ik het zo jammer dat er Nederlanders of eigelijk moet ik zeggen medemensen die het nodig vinden om een vrouw met een hoofddoek belachelijk te maken of soms nog erger. Toch sta ik hier vaak boven, maar soms heb ik niet genoeg kracht en wordt ik er down van. Dit vind ik zo jammer. Hier schaam ik mij voor. Ik bedoel dat ik niet genoeg kracht heb om hem continu met trots te dragen. Insallah dat dit mij ooit lukt. Ik blijf proberen.

Allahoe akbar!

Terug naar boven
Chadiedja Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 maart 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 16
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 10:26
In eerste instantie geplaatst door layla-amin

Salamalikoem,

Ik ben nog niet zolang Moslima en probeer nu sinds enige tijd de hoofddoek te dragen. Jeetje wat voel ik me ongemakkelijk zeg. Toch probeer ik dan maar te denken mijn schepper wil dit en dan voel ik me wel weer trots. Toch vind ik het zo jammer dat er Nederlanders of eigelijk moet ik zeggen medemensen die het nodig vinden om een vrouw met een hoofddoek belachelijk te maken of soms nog erger. Toch sta ik hier vaak boven, maar soms heb ik niet genoeg kracht en wordt ik er down van. Dit vind ik zo jammer. Hier schaam ik mij voor. Ik bedoel dat ik niet genoeg kracht heb om hem continu met trots te dragen. Insallah dat dit mij ooit lukt. Ik blijf proberen.

Allahoe akbar!

As-salaamoe 3alaykoem oecht,

Ik ben enorm blij dat ik jou als medezuster mag verwelkomen in de Islaam.

Dat je de stap naar de Islaam hebt gezegd zegt ons genoeg over jou liefde ervoor. Wat betreft de hoofddoek, dat je je er soms voor schaamt kan zijn doordat jouw imaan/geloof nog niet zo sterk is.  Heb gewoon vertrouwen in jouw Schepper en Hij zal u erboven helpen, insha Allah.

Hij heeft je naar het goede geleidt en Hij zal je insha Allah nooit meer in de steek laten.  Hij is het die altijd bij jou aanwezig is en door Hem te prijzen en te gedenken in de moeilijke tijden zal Hij je wel erdoor helpen.

Houdt je veel bezig met het geloof, lees boeken, ga naar lezingen, gedenk Allah op ieder ogenblik van de dag en jouw imaan zal sterker worden.  Allah zal je dan bijstaan en niemand kan je daardoor nog raken, insha Allah.

Ik wens je verder nog veel succes, moge Allah u bijstaan bij elke stap die je zet oecht.

Nogmaals welkom tot de Islaam.

Wa salaamoe 3alayki oecht,

Chadiedja.

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 12:58

Hallo adembaba,

mannen hebben hun eigen hoofddoek en dat is hun baard. Helaas vergeten veel mannen dat voor het gemak. Enne kijk eerst naar wat de islam in het algemeen inhoudt. Ik kwam ook iedere keer op die hoofddoek uit en knapte daar helemaal op af. Nu ben ik wel moslima en heb nog steeds niet zulke fijne gevoelens over die hoofddoek. Maar ik zie ontzettend veel goede dingen in de islam.

Trouwens layla-amin, ik heb veel respect voor je dat jij wel de hoofddoek draagt. Hoe lang ben je moslima? Zelf ben ik zo'n 3 maanden geleden bekeerd, nog niet zo lang dus.

 

Groetjes happylady

Terug naar boven
mouni Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 26 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 132
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 13:42

hallo adembaba

ik vind dit geen onlogische reden, omdat ik zelf moslim ben, omdat ik de hoofddoek draag. je moet zelf de informatie zoeken, je wilt graag een uitgebreid antwoord maar ik kan je helaas niet helpen, de hoofddoek is: nogmaals bescherming omdat de man lichamelijk en geestelijk sterker is dan een vrouw ben je het mee eens of niet? of denk je dat het andersom is. nee dat is niet zo. je ziet vaak op tv verkrachting en moordzaken, wie heeft het meeste kans een vrouw of een man. de hoofddoek geeft nogmaals bescherming en het is een teken van Allah swt, het is niet zomaar een hoofddoek maar het geeft voordelen vind ik. als nadeel misschien zullen mensen je negeren/en vel aankijken maar als je de weg voor Allah swt hebt gekozen. de mensen hebben het recht niet om anderen te beoordelen. ik zelf ook niet. maar vaak gebeurd dat nog. Allah beoordeel je?? verder is niet groter dan Allah swt

ALLAH AKBAR

ALLAH AKBAR

GROETJES: MOUNI

Terug naar boven
layla-amin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 37
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 14:12

Salamalikoem,

Heel erg bedankt voor je steun Chadidja, ik zal het onthouden. En Happy Lady ik ben sinds de afgelopen Rammadan Moslima geworden. Ook niet zo lang dus. Ik deed mijn hoofddoek op tijdens de weekelijkse lezingen. Opeens dacht ik nu wil ik vaker. Alleen is de buiten wereld en mijn onzekerheid die mij er van af willen houden. Daarom ga ik veel kracht aan Allah vragen. Het ergste is nog dat mijn ouders er zo op tegen zijn. Dus voor hun draag ik hem nooit wanneer ze bij mij of ik bij hun ben. Alhoewel ik vind dat ook zij er maar aan moeten gaan wennen. Ik had al een fijne discussie met hen over het feit dat ik geen varkensvlees wil eten. Zij weten dat dit al langer is dan dat ik Moslim ben, maar nu gaan ze fijn een discussie er over aan. Maar daar ben ik niet meer gevoelig voor. Daar sta ik 1000 % achter. Nu nog achter de hoofddoek zoveel % staan.......insallah.

groetjes Layla-amin

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2004 om 14:58

Salaam Aleykoem zusters,

In het leven zal niet alles gemakkelijk gaan en lopen. We zullen met moeilijkheden en obstakels geconfronteerd worden wat bij dit leven hoort, het is ALLAH'S wil. We horen er sterker v te worden. Dit leven is slechts een test met allerlei beproefingen. De vraag is of wij ze kunnen doorstaan zodat wij insha'Allah het paradijs (het echte leven) mogen betreden.

Lieve zusters doorsta ook deze moeilijkheid en draag jullie hoofddoek met trots. Weet dat deze beproeving niets is als je hem vergelijkt met andere moeilijkheden die mensen doorstaan.

Ik zelf draag ook geen hoofddoek, omdat ik tegen dezelfde problemen als jullie opliep. Mijn ouders zijn anti-moslim, en hoe zal iedereen tegen mij aankijken...? Ik draag mijn hoofddoek alleen elke zondag als ik naar de lezing ga. Maar nu weet ik het zeker ik ga vanaf morgen insh'Allah mijn hoofddoek dragen. Want elke keer als ik gesluierde vrouwen zie krijg ik tranen in mijn ogen en zeg ik Alhamdullilah. Mij drang voor het dragen v een hoofddoek werd zo groot, dat ik weet wat mij te doen staat. Allah heeft ons regels gegeven en daar moeten we ons aan houden. Ik wil er ook niet als een ongelovige uitzien en ik wil mijn schoonheid bewaren. Begrijp dat ik met dit laatste stukje tekst jullie niet wil veroordelen, insha'Allah komt jullie tijd ook.  

 

In Soera An Noer, vers 31 : "En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de 'Aurat' van vrouwen letten. En laat zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen. En keert zij jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welsl*gen."

En in soera Al Ahzab 59 las ik: "O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig."

Wa Aleykoem a Salaam

Terug naar boven
Chadiedja Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 maart 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 16
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2004 om 04:04

Salaamoe 3alaykoem,

miss layla, ik geef je helemaal gelijk over wat je daar schrijft. Ik heb er niets aan toe te voegen.

En ik ben enorm blij dat je die stap naar de hoofddoek wil zetten, moge Allah (swt) u erbij helpen, insha Allah. Je zal er zeker geen spijt van krijgen, maar zoals je zelf al zei gaan we we allemaal wel eens moeilijke tijden tegemoet.  Maar als we blijven volharden zal het ons insha Allah sterker maken.

Wa Salaamoe 3alaykoem wa rahmatoe Allah

Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2004 om 04:52

Salaam alaikom,

Moge Allah (swt) jullie de kracht en de moed geven insjallah (voor degene die een keuze moeten maken).

De hijab is iets ontzettends mooi, neem het maar van mij aan als je m eenmaal draagt dan kun je ook niet meer zonder. Met de hijab ga je ook letterlijk schitteren (vind ik).

Jullie weten immers dat de hijab een verplichting is. Ik zou zeggen probeer zoveel mogelijk de regales van Allah (swt) na te streven, hoe moeilijk het ook is.

En laten we de zondes vermijden.

"Kijk niet hoe klein de zonde is, maar denk aan Degene Die je ongehoorzaam bent geweest"

Moge allah (swt) ons leiden.

Wat betreft de vraag waarom mannen geen pruik mogen dragen. Dit is iets wat de joden doen. Zoals je volgens mij al weten mogen we niet andere geloven/handelingen van een ongevlovige imiteren/nadoen.

Wallah pe 'alam

Masalama

 

Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2004 om 06:07

Hallo layla-amin,

dat is inderdaad niet zo lang. Wat goed van je dat je de hoofddoek draagt. Heel veel sterkte ook met je omgeving (ouders vooral). Ik heb het nog niet eens tegen mijn familie verteld. Ik ben een beetje bang voor hun reactie. Maar daar zit nog een heel lang verhaal aan vast.

Ik vind het erg dapper, maar heb zelf die behoefte totaal niet. Ik heb dat echter wel gehad met het bidden. Ik ben niet meteen begonnen, want dat vond ik erg vel ineens. Maar op een gegeven moment ben ik gewoon gaan douchen en gaan bidden. Ik werd daar echt toe gedreven, daar ben ik dan ook erg blij mee. Maar ik heb nog veel te leren en te ontdekken, dat is al een hele (mooie) reis. Alhamdulilah.

Groetjes happylady 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.