Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Een cadeau voor jou

 Post Reply Post Reply
Schrijver
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Een cadeau voor jou
    Geplaatst op: 27 april 2004 om 10:57

Een cadeau voor jou
Een jongeman bereidde zich voor om af te studeren. Al maanden bewonderde hij een prachtige sportauto in de showroom van een
dealer en wetend dat zijn vader zich zoiets wel kon veroorloven, vertelde hij hem dat zo�n auto alles was wat hij wenste als
afstudeercadeau. Terwijl de dag van de buluitreiking steeds dichter bij kwam, hield de jongeman zijn vader nauwlettend in de
gaten, in de hoop dat hij aanwijzingen zou krijgen dat zijn vader de auto had gekocht.
Uiteindelijk, op de morgen van het afstuderen, vroeg zijn vader hem om bij hem in zijn studeerkamer te komen. Zijn vader vertelde
hem hoe trots hij was zo�n fijne zoon te hebben en hoeveel hij van hem hield. Hij overhandigde zijn zoon een prachtig ingepakt
pakje. Nieuwsgierig, maar ietwat teleurgesteld, opende de jongeman het pakje en vond er een prachtige, in leer gebonden, Koran.
Boos verhief hij zijn stem tegen zijn vader en zei: "Je bulkt van het geld en je koopt een Koran voor me?!" en stormde het huis uit, het boek achterlatend.
Vele jaren gingen voorbij en de jongeman had zich ondertussen ontpopt tot een succesvol zakenman. Hij had een prachtig huis en
een fantastisch gezin, maar realiseerde zich ineens dat zijn vader nu toch wel erg oud moest zijn en dat hij mogelijk toch
maar eens bij hem langs moest gaan. Hij had hem niet meer gezien sinds de dag van zijn afstuderen. Maar voordat het hem lukte om dat te doen, bereikte hem een telegram waarin het overlijden van zijn vader werd aangekondigd en waarin stond dat hij al zijn bezittingen aan zijn zoon had nagelaten. Hij moest onmiddellijk
naar het huis van zijn vader komen om de zaken te regelen. Toen hij bij zijn vader�s huis aankwam raakte zijn hart plots vervuld van droefenis en spijt.
Hij begon zijn vaders belangrijke papieren uit te zoeken toen zijn oog viel op een nog steeds nieuw uitziende Koran, die er nog
precies lag zoals hij hem jaren geleden achter had gelaten. Met tranen in de ogen opende hij de Koran en begon de bladzijden om
te slaan. Terwijl hij die woorden las, viel er een sleutel uit een enveloppe die achter op de Koran met plakband vast zat. Het had een label met de naam van de dealer, de dealer die de sportauto verkocht die hij destijds zo graag wilde. Op het label stond de afstudeerdag afgedrukt en de woorden�.betaald.
Hoe vaak lopen wij God�s zegeningen mis omdat ze niet verpakt zijn op de manier die wij verwachten?

Terug naar boven
mouni Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 26 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mouni Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 april 2004 om 13:21

Salaam aleikom zusters/broeders

soubhanaallah mooi verhaal, ik begon te huilen . al-hamdullah ik ben dankbaar dat Allah swt mij een goed leven geeft en dat ik dankbaar ben voor mijn ouders die mij helpen. als ik verdrietig bent, dan zijn mijn ouders ook verdrietig. echt soubhanaallah ze betekenen alles voor me, en ik zeg het bijna elke dag. IK HOU VAN HEN, IK HOU VAN ALLAH SWT. EN IK HOU OMWILLE VAN ALLAH VOOR JULLIE INS-ALLAH

salaam aleikom mouni

 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 april 2004 om 13:31

Assalamoe alykoem,

broeder batle for peace,

mooie verhalen, mashAllah. je kon beter die achter elkaar plaatsen in 1 topic, was handiger geweest.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Ruveyda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 28
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruveyda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2004 om 09:14

Selamoun Aleykoum, iedere keer als ik een van die moraal verhalen lees, dan springen mijn ogen weer op tranen. Ik vind het echt goed van je dat je zulke mooie verhalen samen met alle moslims deelt. Mijn dank hiervoor, ik was echt ontroerd toen ik die verhaal las over die jongen die ging afstuderen, en wou zo graag een sportauto als cadeau.

Ik hoop dat we nog vele mooie verhalen van jou zullen lezen.

Terug naar boven
RedNas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 23
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote RedNas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2004 om 11:25
Kreeg er ook kippevel van
Terug naar boven
*sihem* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *sihem* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2004 om 14:04
ik moest wecht huilen allah oeakbar
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2004 om 14:52

salaam Oe Ehleykoom Wr Wb...

Dit verhaal is euhm  zoooooo facinerend .....

Dit is echt facinerenddddddd ....

Salaam Oe Ehleykoom Wr Wb....

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Mystica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mystica Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2004 om 15:30
Arne vader,,,arme zoon...wat erg van al die verloren tijd doorgebracht in woede tot het al te laat is.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.