Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenBrief uit de Iraakse gevangenis...

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Brief uit de Iraakse gevangenis...
    Geplaatst op: 15 mei 2004 om 14:46

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

Hieronder een brief van onze zuster Noer uit de Iraakse gevangenis.

In de Naam van Allah, De Barmhartige, De Genadevolle

 Tot mijn eigen volk, tot mijn eigen mensen in Ramadi, Khalidiyya en Falluja� tot alle mensen in de wereld voor wie hun eer en waardigheid geliefd zijn is mijn oproep.

Vanuit de Amerikaanszionisten gevangenis van Abu Ghraib, stuurt jullie eigen zuster Nur deze brief, maar de vraag is: waarmee zal ik beginnen? Bij Allah, ik weet niet hoe ik jullie de allende en vernederingen in de gevangenis moet uitleggen; de honger die wij lijden de vernederingen die wij ondergaan terwijl jullie van je maaltijden genieten? Of de dorst terwijl jullie drinken zoals het jullie behaagt? Of de slapeloze nachten waaraan wij worden blootgesteld door onze Amerikaanse bewaarders? Of onze naaktheid zoals onze bewaarders van ons verlangen om ons aan hun te vertonen?

O beste broeder, wanneer wij jullie vrachtwagens en auto�s de bouwmaterialen voor de Amerikanen zien transporteren, staan onze harten op springen omdat deze vrachtwagens en auto�s aan mijn eigen mensen en mijn eigen stad toebehoren, waarna ik reageer met een bloedend hart: O Allah! Mijn mensen hebben hun eer en waardigheid verkocht in ruil voor een bundel Amerikaanse dollars, maar wanneer ik reageer op onze aangetaste eer en mijn situatie, barst ik uit in tranen.

O beste broeders en zusters, hoe kan ik, in naam van Allah, het lijden wat wij meemaken en de ervaringen in de handen van de Amerikanen uitleggen of in woorden uitdrukken, alleen de vele klappen en de dagelijkse martelingen omdat wij niet toegeven aan hun lusten en seksuele verlangens!!!

O geestelijk leiders van ons geliefde geloof, waar verstoppen jullie je gezichten voor de schande en onteering die de Amerikanen jullie en ons hebben gebracht?? Zijn jullie de boodschap van onze gezegende Profeet s.a.w.s om jullie eer te beschermen al vergeten? Hebben jullie jezelf en ons al aan de Amerikanen en Zionisten op de slavenmarkt verkocht in ruil voor enkele dollars? Hebben jullie je eer en waardigheid verloren?? Zijn jullie vergeten dat Allah ons aan jullie heeft toevertrouwd; om te houden, om te koesteren en om onze eer te beschermen tegen onteering? De Amerikanen in Abu Ghraib hebben al jullie en onze eer aangetast.

In naam van Allah, en laat degenen die mijn brief lezen wereld wijd hun stemmen verheffen tegen de brute behandeling die wij ondergaan door de handen van onze bewaarders. Het is erger dan wat de Palestijnen meemaken in de Zionisten gevangenissen, hier verkrachten zij ons, zij hebben ons heilige eer geschaad en aangetast als wilde beesten. Wij schreeuwen voor hulp om onszelf te beschermen tegen deze beesten maar niemand lijkt ons wanhopige gehuil te horen.

Tot slot, als er nog een atoom aan waardigheid in jullie harten is, O leiders van de oemma, val dan deze bekende gevangenis aan met elke wapen die beschikbaar is, hun en ons te samen dodend want onze buiken zijn al zwanger met hun bastaards. Wij sterven liever dan dat wij schande brengen over jullie, onze families en ons land; dood ons, ik verzoek jullie omwille van Allah om ons te doden samen met de Amerikanen en hun bastaards.

Je zuster

Nur.


Dit is een vertaling vanuit het Engels naar het Nederlands.

De oorspronkelijke brief is in het Arabisch en kan je vinden op: http://www.albasrah.net/maqalat_mukhtara/arabic/022004/risal a_aboghreb.htm

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2004 om 15:03

 

Tot slot, als er nog een atoom aan waardigheid in jullie harten is, O leiders van de oemma, val dan deze bekende gevangenis aan met elke wapen die beschikbaar is, hun en ons te samen dodend want onze buiken zijn al zwanger met hun bastaards. Wij sterven liever dan dat wij schande brengen over jullie, onze families en ons land; dood ons, ik verzoek jullie omwille van Allah om ons te doden samen met de Amerikanen en hun bastaards.

Dit stuk grijpt me erg aan.

Ik zou zeggen mensen, lees en zie wat je wilt doen.

Wie het laatst lacht, lacht het best!


Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2004 om 15:22

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe broeders & zusters fi dien,

Hieronder zal ik een bericht van een broeder neerzetten, waar ik het volledig mee eens ben. Elhamdoulilah.

Jullie Zuster Fi Dien!!

Assalaamoe 'aleikoem warah'matoellaah,

Allaaaaahoe al-moesta3aaan, wat kan ik tegen Allah zeggen als Hij mij
vraagt, waar ik was toen mijn broeders en zusters verkracht werden?
Waar was ik, toen zij werden onderdrukt, vernederd, bespot, gemarteld?

Zeg mij, broeders en zusters, wat KAN ik Hem zeggen, als mij gevraagd word,
waar ik was?!?!?! Te druk met televisie? Eten, drinken, slapen?

Allaaahoe Akbar, de vrouwen die onze moeders hadden kunnen zijn en de mannen die onze vaders hadden kunnen zijn, worden systematisch verkracht en
vernederd, en ik zap weg? Ik zeg niet tegen de foto's te kunnen? Yaaa 7ayyoe
yaaa Qayyoem, als dat al te veel is hoe zit het dan met de moslims die dit
moeten dragen?

Het is te beschamend om te schrijven, om te typen...

Yaaa Rabb, verlos ons uit onze toestand, want U bent de Enige die ons kan
verlossen. Yaaa Rabb, vernietig hen, verbrand hen, werp hen in Djahannam (AMIEN) en vergeef ons, want wij zijn waarlijk afgedwaald.

Verder resten enkel tranen....

Wassalaamoe 'aleikoem warah'matoellaah
een schande voor de Oemmah

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2004 om 10:19

Salamoen Aleykoem

Die verdomde amerikanen en zionisten. Wat kan ik nog meer zeggen? Laat mij maar mijn reacties in mij hart houden. Want dat is hert zwakste vorm van imaan. Ik kan niks met mijn handen hiertegen. Dus probeer ik het met mijn hart en tong. Inshallah zal ik die amerikanen en zionisten zien branden inshallaaaaaaah.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2004 om 13:52

 

Beste Remco,

Zoals de titel al aangeeft is de brief afkomstig uit een Iraakse gevangenis. :-)

Tweede brief die ik hier heb geplaatst is gewoon van een broeder die ik via mail heb ontvangen, en vond het een erg mooie inhoud hebben om het hier neer te zetten.

Met Vriendelijke Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
ana mohammed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2004 om 16:56

Nou, de enige wat ik kan zeggen is dat er mensen bestaan die de deen al Islaam slecht willen maken. Maar aangezien dit brief de Islaam niet beschadigt, is dit brief voor mijn part 95% waar. ten eerste omdat de brief overeen komt met wat er een paar dagen geleden is gebeurt in irak. ik bedoel die foto's van die mishandelde mensen. Nour vertelt ook dat z�j mishandelt worden. In ieder geval ik kan niet duidelijker zijn. ik ben er eens met dit brief.

ik zou tegen die vuile, vieze Amerikanen zeggen: BURN IN THE HEL!

maar ooit komen de strijders van Mohammed peace be upon his soul terugkeren en de vijanden verslaan. maar voordat het komt: even volhouden

 

masalaama.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2004 om 17:40
Niettegenstaande er in die gevangenissen mishandelingen gebeuren, lijkt me dit een prachtig stuk propaganda.  Er staat gewoon net in wat de meeste moslims zo ultragraag willen horen.  Kan iemand me trouwens vertellen hoe zo'n brief die gevangenis uit kan raken?  Of doet dat vraagje niemand aan de authenciteit twijfelen?
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2004 om 11:15

Salaam aleikum,

waarom moeten ALLE Amerikanen en zionisten branden? Lekker generaliseren... Helemaal top, het lukt weer.

Wa salaam happylady

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2004 om 04:54

Salaam,

de vrouw vraagt haar te doden en haar kind. Niet zo islamitisch wel?

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Yarem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2004 om 06:46
[QUOTE=Marocaantje]

 

 .

Vanuit de Amerikaanszionisten gevangenis van Abu Ghraib,

Uh sinds wanneer zijn de Amerikanen Zionistisch??? Israel heeft helemaal niks te maken met Irak dus die woordspeling is een beetje vreemd.

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2004 om 10:09

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Niettegenstaande er in die gevangenissen mishandelingen gebeuren, lijkt me dit een prachtig stuk propaganda.  Er staat gewoon net in wat de meeste moslims zo ultragraag willen horen.  Kan iemand me trouwens vertellen hoe zo'n brief die gevangenis uit kan raken?  Of doet dat vraagje niemand aan de authenciteit twijfelen?

 

Vanwaar? Vanhier bv:

http://media.washingtonpost.com/wp-srv/world/iraq/abughraib/ 13077.pdf

bron: washingtonpost

En er bestaan vele andere

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2004 om 10:16

Salaam aleikum Salahdin,

bij mij doet de link het dus niet, jammer. Kun je me vertellen wat de inhoud is van je link?

Wa salaam happylady

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 mei 2004 om 06:00
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum Salahdin,

bij mij doet de link het dus niet, jammer. Kun je me vertellen wat de inhoud is van je link?

Wa salaam happylady

Wa aleikoemoe salaam warahmatoeallah wabarakatoehoe,

Ik denk dat het komt omdat je misschien het programma acrobat reader niet hebt want het is een pdf-bestand. Het programma kan je gratis downloaden.

Maar ik zal je gewoon de link geven.

http://www.washingtonpost.com/wp-srv/world/iraq/abughraib/sw ornstatements042104.html

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.