Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

liefde

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
*sihem* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *sihem* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: liefde
    Geplaatst op: 17 mei 2004 om 02:14

asalemoehalekom warahmatoe lahie  wabarakatoehoe       &nbs p;   

ik wil iets vragen heel veel meisjes hebben met een jongen verkering dus ik wil vragen of dat haram is of niet         &n bsp; beslamma

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2004 om 02:21

Salaam,

als je tijdens die verkering dingen doet die haram zijn wel.

Groetjes.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2004 om 03:17
In eerste instantie geplaatst door Amier

Salaam,

als je tijdens die verkering dingen doet die haram zijn wel.

Groetjes.

Asalaam wa alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Amier is het niet haram om zowiezo een verkering/relatie te hebben. Haram liefde kan je heel veel problemen veroorzaken, waarom?? omdat je wel van iemand kunt houden, zielsveel zelfs maar het probleem is je weet niet of je voormekaar bestemd bent. Als Allah niet wil dat jullie voor altijd bijmekaar blijven en jullie houden toch vanmekaar dan kan dat problemen veroorzaken omdat je altijd blijft denken "wat hield ik toch van hem, wat mis ik hem, hoe zou het zijn als ik met hem mijn leven zou delen". Het maakt je hart kapot en dat kan ook problemen veroorzaken als je ooit met iemand anders gaat trouwen, stel je voor het wordt niets met dat huwelijk dan zul je gaan vergelijken wie beter is of van wie je meer houdt.

Het kan je in hele vervelende situaties brengen die je hele leven kunnen beinvloeden.

Wa alaikoum asalaam wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2004 om 03:35

Assalamu alaikum,

dat hangt van je definitie van verkering af denk ik zuster. Als twee mensen verliefd op elkaar worden en ze laten dat elkaar weten en ze willen verder met elkaar, kun je spreken van verkering. Daarna ga je elkaars karakter beter leren kennen; er zijn verschillende hadith die toestaan elkaar te leren kennen voor je gaat trouwen. En dan kun je plannen maken om officieel te gaan verloven (heeft volgens mij geen basis uit de bronnen, maar ik kan me vergissen) en trouwen. Dit alles kan binnen de grenzen van de sharia, tenzij je van mening bent dat mannen en vrouwen in twee strikt gescheiden maatschappijen van elkaar dienen te leven, maar dit wordt nergens door ondersteund en dus ook niet algemeen aanvaardt.

Het probleem van het  bestaat natuurlijk ook binnen het huwelijk zelf. Zelfs al ben je getrouwd, dan is dat geen garantie dat je voorbestemd bent voor altijd samen te blijven; de realiteit leert ons dat. En huwelijken uit liefde zijn niet verboden binnen de sharia, worden zelfs niet afgekeurd of betwijfeld voor zover ik weet.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2004 om 04:35
In eerste instantie geplaatst door Amier

<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Assalamu alaikum,


<FONT face="Times New Roman" size=3>dat hangt van je definitie van verkering af denk ik zuster. Als twee mensen verliefd op elkaar worden en ze laten dat elkaar weten en ze willen verder met elkaar, kun je spreken van verkering. Daarna ga je elkaars karakter beter leren kennen; er zijn verschillende hadith die toestaan elkaar te leren kennen voor je gaat trouwen. En dan kun je plannen maken om officieel te gaan verloven (heeft volgens mij geen basis uit de bronnen, maar ik kan me vergissen) en trouwen. Dit alles kan binnen de grenzen van de sharia, tenzij je van mening bent dat mannen en vrouwen in twee strikt gescheiden maatschappijen van elkaar dienen te leven, maar dit wordt nergens door ondersteund en dus ook niet algemeen aanvaardt.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Het probleem van het �bestaat natuurlijk ook binnen het huwelijk zelf. Zelfs al ben je getrouwd, dan is dat geen garantie dat je voorbestemd bent voor altijd samen te blijven; de realiteit leert ons dat. En huwelijken uit liefde zijn niet verboden binnen de sharia, worden zelfs niet afgekeurd of betwijfeld voor zover ik weet.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Wassalam,


<FONT face="Times New Roman" size=3>Amier.



Assalaamoe ALaikoem,

Ja, klopt je mag elkaar leren kennen...maar wel met een Maghraam erbij.

wassalaam.
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2004 om 06:28

Asalaam wa alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Amier bedankt voor je reactie mijn reactie is in het rood.

In eerste instantie geplaatst door Amier

Assalamu alaikum,

dat hangt van je definitie van verkering af denk ik zuster. Als twee mensen verliefd op elkaar worden en ze laten dat elkaar weten en ze willen verder met elkaar, kun je spreken van verkering. Daarna ga je elkaars karakter beter leren kennen; er zijn verschillende hadith die toestaan elkaar te leren kennen voor je gaat trouwen. En dan kun je plannen maken om officieel te gaan verloven (heeft volgens mij geen basis uit de bronnen, maar ik kan me vergissen) en trouwen. Dit alles kan binnen de grenzen van de sharia, tenzij je van mening bent dat mannen en vrouwen in twee strikt gescheiden maatschappijen van elkaar dienen te leven, maar dit wordt nergens door ondersteund en dus ook niet algemeen aanvaardt.

Amier je hebt gelijk, het is inderdaad toegestaan in de islam om elkaar te leren kennen voordat je met elkaar trouwt. Nak4life heeft ook gelijk het moet met een mahram, ik bedoel eigenlijk dat het geen relatie moet zijn waarin je stiekem met elkaar omgaat jarenlang. Natuurlijk moet je elkaar eerst leren kennen omdat je moet weten met wie je te maken hebt. Ik heb dan nog wel een vraag, je wordt toch niet zomaar verliefd opmekaar, misschien dat je mekaar leuk kunt vinden maar echt verliefd daar moet heel wat vooraf gaan denk ik ( kan het mis hebben). In mijn stukje heb ik het over relaties waarvan niet zeker is of men echt de bedoeling heeft om verder met elkaar te gaan, eerder een relatie aangaan omdat ze een vriendinnetje willen. Dit soort relaties kunnen vele problemen veroorzaken.

Het probleem van het  bestaat natuurlijk ook binnen het huwelijk zelf. Zelfs al ben je getrouwd, dan is dat geen garantie dat je voorbestemd bent voor altijd samen te blijven; de realiteit leert ons dat. En huwelijken uit liefde zijn niet verboden binnen de sharia, worden zelfs niet afgekeurd of betwijfeld voor zover ik weet.

Natuurlijk betekent huwelijk niet perse dat je voormekaar bestemd bent maar het verschil is in mijn reactie en die van jou, is dat een relatie je leven kan kapot maken als je bijvoorbeeld zielsveel van iemand houdt en je kunt of je mag je leven niet met degene delen. Als je alleen maar 1 iemand voor ogen hebt en niet meer kunt denken aan een toekomst met iemand anders dan kan dat toch grote problemen veroorzaken omdat je niet weet hoe het had kunnen aflopen met degene waarvan je houdt, je blijft er nieuwsgierig naar.

En ik wil ook helemaal niet zeggen dat liefde in een huwelijk haram is, want dat bedoel ik echt niet. Als er geen liefde is dan is er niets.

Wassalam,

Amier.

Ik denk dat ik het hier over een heel andere soort relatie heb dan waarvoor de vraag is gesteld maar goed, dit is ook een belangerijk discussieonderwerp!

Wa alaikoum asalaam wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2004 om 13:52

Assalamu alaikum,

ja, ik bedoel niet een verkering in de zin van met elkaar naar bed gaan e.d.. Wat broeder Nak zegt wordt ook zo in de bronnen aangegeven.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 03:02
In eerste instantie geplaatst door Amier

Assalamu alaikum,

ja, ik bedoel niet een verkering in de zin van met elkaar naar bed gaan e.d.. Wat broeder Nak zegt wordt ook zo in de bronnen aangegeven.

Wassalam.

Asalaam wa alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Amier ik heb het ook niet over met elkaar naar bed gaan, ik heb het over liefde die je voor iemand kan voelen voordat je met elkaar je leven deelt of in een relatie. Het met elkaar naar bed gaan is zowiezo uit den boze. En wat ik hier als reactie heb geplaatst heb ik niet uit de soena of de koran, maar eerder uit ervaringen van andere mensen die relaties aangaan voor het huwelijk waar nog niet eens zeker is of ze wel met elkaar mogen trouwen of kunnen trouwen. Ik heb hier dus ook geen bronnen voor om als bewijs te laten zien dat relaties haram zijn. Maar goed wij hebben het beide over verschillende zaken.

Wa alaikoum asalaam wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 03:48

Salaam aleikum Umm Umarah,

ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Heb jij het over een soort 'kalverliefde' waarvan nog niet serieus spraken kan zijn van trouwen? Want met Amier ben ik het ook eens dat je elkaar best mag leren kennen voor het huwelijk, want dan weet je ook of je wel of niet bij elkaar past.
Trouwens, mijn ervaring is ook dat je gewoon verliefd kunt worden als emotie. Daarbij kun je ook een gebroken hart hebben voordat je zelfs maar een relatie met die persoon had. Maar dat is misschien meer iets 'puberaals', (zonder de puberteit of zo af te kammen). Maar ik kan me nog herinneren dat je dan echt gaat nadenken over je toekomst en daar mee bezig bent. Heb je het soms daar over?

Wasalaam happylady

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 04:47
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum Umm Umarah,

ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Heb jij het over een soort 'kalverliefde' waarvan nog niet serieus spraken kan zijn van trouwen? Want met Amier ben ik het ook eens dat je elkaar best mag leren kennen voor het huwelijk, want dan weet je ook of je wel of niet bij elkaar past.
Trouwens, mijn ervaring is ook dat je gewoon verliefd kunt worden als emotie. Daarbij kun je ook een gebroken hart hebben voordat je zelfs maar een relatie met die persoon had. Maar dat is misschien meer iets 'puberaals', (zonder de puberteit of zo af te kammen). Maar ik kan me nog herinneren dat je dan echt gaat nadenken over je toekomst en daar mee bezig bent. Heb je het soms daar over?

Wasalaam happylady

Oualaikoum asalaam wa rahmatulahi wa barakatuhu happylady,

Zuster ik ben het ook eens met jou en amier dat je mekaar voor het huwelijk moet kennen. Wat ik bedoel in mijn reactie is dat je gewoon een relatie met iemand aangaat met de gedachtes om elkaar te kennen en uiteindelijk te trouwen, alleen het punt is dat je in sommige relaties het niet meteen over trouwen hebt. Je kunt in die relatie proberen om elkaar echt te leren kennen waardoor je echt veel van iemand kan houden als je ook nog eens goed bijmekaar past. Het probleem is dat je in zo'n relatie niet weet of je wel met elkaar zult trouwen, misschien wil allah het niet terwijl je toch zielsveel van iemand houdt. En soms accepteert je famillie je vriend niet terwijl je net een jaar of meer een relatie met die jongen hebt gehad en waar je ook nog eens van houdt. Die liefde die je voelt is gevaarlijk omdat je het je hele leven kan beinvloeden, je blijft altijd denken hoe zou het met hem zijn geweest. Ik krijg het gevoel alsof iedereen doet van waar heeft zij het over maar deze relaties komen zoveel voor en de problemen ook, dit is niet nieuw.

Maar goed ik hoop dat ik het nu beter heb uitgelegd inshaAllah.

Wa alaikoum asalaam wa rahmatulahi wa barakatuhu,

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 05:00

salaam eleikoum allemaal,

In de quran staat dat je zina niet moet naderen. Zina kan je ook met je ogen uitvoeren (kijken naar, met je oren, met je handen en voeten. Alles wat zal leiden naar het niet toegestane tussen man en vrouw. De enige manier in de islam is om te trouwen met als tussen persoon een wali (voogd, vader). Dit staat heel duidelijk in de quran en in de hadiths.

In de quraan staat: surat al-israa 17:32. Hierin staat dat je zina niet moet naderen, alle handelingen die je uiteindelijk naar het verboden zal leiden moet je niet uitvoeren. Niet kijken etc, geen hand geven etc.

In de quraan staat: al-Noor 24:30 en 31. Vers 30 gericht naar de mannen. Hierin staat dat de mannen hun ogen moeten neerslaan, niet kijken naar vrouwen. Vers 31 is gericht naar de vrouwen. Zij moeten ook hun ogen neerslaan en niet kijken naar mannen.

In de quraan staat duidelijk dat je niet eens mag kijken, dus ook niet met elkaar omgaan en leren kennen. Trouwen is de enige weg. Dit is islaam en we moeten niet teveel nadenken. Gewoon uit de buurt blijven van zina en niet naderen.

Onze profeet salla allahu 3aleyhi wassalaam adviseerde de jongeren om te gaan trouwen zodra je kunt, en anders te gaan vasten.

Mogen allah ons allemaal en alle moslims beschermen tegen alle vormen van zina.

salaam aleikoum,

 

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 05:03

 

Asalaam wa alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Amien Broeder 3abd Arra7maan djazakulahi ghairan voor je reatie. Dat heb je heel goed uitgelegd machaAllah.

Wa alaikoum asalaam wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 09:26

Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu mijn Lieve Broeders en Zusters,

De Lezer zij gegroet!!

In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige.

Relaties voor het huwelijk zijn verboden:
 

1. Je doet dingen die ALLAH swt je verboden heeft zoals aan elkaar zitten, zoenen, etc.....

2. Zonder Mahram mag je nooit samen met een jongen zitten!!!

3. Als een relatie uit gaat kun je daar geestelijk ziek van worden zoals bij veel meisjes het geval is

4.Als een man en een vrouw samen zijn dan is satan de 3e persoon......dat wil zeggen dat er dingen kunnen gebeuren die je niet verwacht, je kunt met elkaar in bed belanden, en daaruit kan weer mogelijk een kind worden geboren genaamd:
- BENT ELHARAAM
- OUALD ELHARAAM
Dit schaadt weer de gehele samenleving.....!

5. Allah verbied een relatie voor het huwelijk, heb je behoeftes GA DAN TROUWEN, kun je niet trouwen (wegens geldgebrek of andere omstandigheden), dan moet je vasten, zo niet dan moet je 2 rak3aat gaan bidden dat zal dan de lust doen wegnemen!!!!!!

6. Ik zou graag iedereen willen adviseren om geen relatie lange relaties voor het huwelijk te nemen..

Persoonlijk ben ik nog niet getrouwd, als iemand mij vraagt hoe ik zou willen trouwen, dus hoe ik mijn aanstaande man zal ontmoeten zeg ik altijd ALLAH OE A3LEM, maar niet door een relatie aan te gaan. Ik vertrouw op Allah swt. Ik wacht tot de juiste bij mij thuis aan komt kloppen met een blok suiker, en als Allah swt het voor ons voorbestemd heeft dan wordt het wat.

Eerst moet hij naar huis komen en moet hij kennis maken met mijn ouders, dan als zij hem goedkeuren, wil ik met hem praten onder toezicht van een mahram, ik ga hem vragen naar zijn Salaat en zijn relatie met Allah swt. Want wanneer de relatie met Allah swt goed is, en hij Zijn geboden en verboden niet verwaarloosd, is de kans ook veellll kleiner dat hij mijn rechten en de rechten van mijn kinderen zal verwaarlozen. Dan kun je hem leren kennen, afspreken zal dan gebeuren met een 3e persoon erbij!! Dat wil ik om eerlijk te zijn niet. Ik wil het liefst meteen trouwen, gelijk de huwelijksakte ondertekenen, zodat we legaal met elkaar kunnen omgaan!! We geloven toch in Allah swt? We geloven toch in de betrouwbaarheid van de Quraan? Dan geloven we ook in de betrouwbaarheid van Soerat an-Noer ayaa 26
Allah zegt in de Qor'aan: "Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen; en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen; zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen: voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening"
 
Wil jij een goede vrouw, of wil jij een goede man? Zorg ervoor dat je behoort tot de categorie goede mannen of vrouwen en vertrouw erop dat Allah swt je een goede man of vrouw schenkt!!
Beste Broeders en Zusters van me! Om een oprechte vrouw te vinden dient een persoon zelf Godsvrees te hebben. Er zijn andere wegen die leiden naar een huis waar een oprechte vrouw leeft. Heb gewoon vertrouwen in Allah swt, en wees geduldig!

EEN RELATIE VOOR HET HUWELIJK IS NOOIT EEN GARANTIE OP EEN GELUKKIG LEVEN WIL IK ERAAN TOEVOEGEN!!!!



En Hij Swt zegt (Vertaling) "En geoorloofd zijn voor jij kuise, gelovige vrouwen en kuise vrouwen uit het midden dergenen, wie het Boek was gegeven v��r u, wanneer gij haar haar huwelijksgift geeft, een geldig huwelijk aangaande en geen ontucht plegende, noch heimelijk minnaressen nemende. En wie het geloof verwerpt, diens werk is waarlijk tevergeefs en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn." (Soerat al Ma'ida, aya 5)


In de islam zijn onwettige relaties niet toegestaan, dit vanwege het feit dat mensen moreel veel aan zulke relaties lijden. Daarnaast ook de aanwezigheid van de satan die in de oren van de mens fluistert om in verboden zaken te vallen. De feit dat de tijden veranderd zijn, dus moeten we de islam aanpassen. Wij moeten onszelf aanpassen aan de islam. De meeste jongeren tegenwoordig kiezen de weg die jij genoemd hebt, toch vinden ze hun vreugde en doel er niet In. Integendeel ze lijden aan somberheid, triestheid etc. Een persoon die een z.g.n. vriendin heeft speelt als het ware met de dochters van anderen. Terwijl hij niet wenst dat hetzelfde voor zijn eigen zus of dochter zal gebeuren. Aicha (moge Allah tevreden met haar zijn) heeft gezegd:"Ik zweer bij Allah, de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft geen hand van een niet-mahrem vrouw aangeraakt�"

Allah de Verhevene zegt in zijn overheerlijke boek: "En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg" (Al Isra: 33)

Het is een duidelijke verbod voor de moslims om wegen naar overspel en ontucht te vermijden.

De profeet (Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." Overgeleverd door Ahmed.

Zoals de dichter eens zei:

"Alles is door het kijken ontstaan;
Een vonk kan in een vuurzee overslaan."

En een moderne dichter verklaarde:

"Een blik;
een glimlach;
een knik met het hoofd;
Dan een praatje;
een belofte;
De warmte van een bed."

Als we de weg van Allah willen volgen dan dienen we het volgende op ons Toe te passen:"Voorzeker, de Boodschapper van Allah is voor jullie een goed voorbeeld: voor wie op (de beloning van) Allah en het Hiernamaals hoopt, en voor wie Allah veelvuldig gedenkt" Soerat Al Ahzab, aya 21

Als jij op zoek bent naar een goede echtgenote, dan dien jij niet de weg te volgen die de Satan trasseert. Een meisje die met jij als vriendin zou lopen kan ook met een andere hetzelfde werk doen. Een oprechte zuster heeft verschillende kenmerken, het hoeft niet te zijn dat haar ouders volgens de Qor'aan en de Soenna leven. Maar het feit dat een zuster een Hidjab goed draagt is een goede teken, daarnaast zijn er natuurlijk andere zaken die van belang zijn om een oprechte vrouw te vinden. Dit geldt ook voor de man.

De profeet vrede zij met hem heeft ons geadviseerd om de oprechte gelovige vrouw te verkiezen boven anderen. Hij zei:"Een vrouw wordt gehuwd omwille vier doelen: haar rijkdom, schoonheid, bekende familie en toen zei hij saw: neem de vrouw die de islam heeft, zij zal eeuwig voor je trouw blijven". Overgeleverd door Boekharie, Moesliem en anderen.

Moge Allah jou en alle ongetrouwde broeders en zusters oprechte echtgenoten schenken. Allahoemma Ameen!!

En Allah weet het het beste. 
 

Moge Allah swt mij vergeven voor enige tekortkomingen of fouten in wat ik zojuist met mijn Broeders en Zusters heb gedeeld, Allahoemma Ameen!



Moge Allah swt over ons waken en ons leiden,
Allahoemma Ameen!!

Allahoemma Sallie wa Saliem 3ala Nabiyienna Mohamad..!

Fi Amanilahi,
Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,

Jullie Zuster in de Islaam die van jullie houdt omwille van Allah swt,
Umm `Aqeelah

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2004 om 17:03

Lieve zuster Sihem,

Verkering, relatie, allemaal woorden die niet binnen de Islam bestaan. Misschien dat ik het fout heb, maar binnen de Islam bestaat alleen het woord Huwelijk. Niet erom heen draaien, lieverd, weet dat het niet correct is. Wat je vriendinnen doen e.d. corrigeer hen hierin, wat binnen je vermogen zit.

Wanneer een jongen oprecht in je geinterresseerd is, komt hij wel bij je ouders langs, om te vragen of jullie met elkaar mogen praten (met mahrem). Echt waar, neem dat maar van me aan. De jongens die eerst willen bellen, msn-en, chatten, mailen, geloven niet oprecht in jou, als vrouw zijnde.

Alle wegen vermijden, al het onzinnige gepraat, een op een- gesprekken, vermijd dat en je zult echt waar gelukkig zijn.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Anissa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2004 om 17:20
In eerste instantie geplaatst door Juwairiyah

Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu mijn Lieve Broeders en 2.


6. Ik zou graag iedereen willen adviseren om geen relatie lange relaties voor het huwelijk te nemen.. 



Umm `Aqeelah

 

Salaam alikoem

Waarom geen lange relatie.Dat is toch juist goed?Dan begin je die persoon juist goed leren kennen.

Wasalam Anissa   & PEACE

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2004 om 13:23

Assalaam alaykoum lieve zuster Anissa,

Leg mij uit, lieve zuster, waarom een langdurige relatie goed is en geef mij overleveringen waarin dit goed gekeurd werd?

Als we eerlijk zijn en diep in onze harten kijken, dan weten we dat het niet correct is, toch?

Neem de vrouwen van de Profeet vrede zij met hem, als voorbeelden. Zij, zijn onze voorbeelden en niet de jongedames, die een vriendje aan de haak hebben geslagen. Ieder kan een vriend krijgen/nemen, het is de kunst om Islamitisch te trouwen, in deze tijd. Ik ben ervan overtuigd dat het kan, zolang jij oprecht in Allah swt gelooft en vanuit je oprechtheid handeld.

Bewondering heb ik niet voor de jongens en meisjes die 'verkering' met elkaar hebben, bewondering heb ik voor een getrouwd stel, dat volgens de wetten van Allah swt probeert te leven.

fiamin Allah

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2004 om 16:07
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Assalaam alaykoum lieve zuster Anissa,

Leg mij uit, lieve zuster, waarom een langdurige relatie goed is en geef mij overleveringen waarin dit goed gekeurd werd?

Als we eerlijk zijn en diep in onze harten kijken, dan weten we dat het niet correct is, toch?

Assalamu alaikum,

ik denk niet dat dat helemaal juist is wat je zegt zuster. Er zijn ook geen overleveringen die het verbieden, wel? Bovendien omvatten de ahadith bij lange na niet alle aspecten van het leven, dus waarom iets verbieden als het niet expliciet goedgekeurd wordt? De koran waarschuwd hier zelfs tegen.

De kwestie is denk ik niet zozeer wel of geen "relatie-voor het huwelijk", maar hoe ga je met zo'n relatie om en welke invulling geef je eraan (zie eerdere reacties van mij in dit topic).

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2004 om 17:44

Alaykoum wa Salaam, broeder Amier,

Ik ben een voorstander van een huwelijk die op basis van de Islam plaats vindt. Uiteraard zul je je toekomstige vrouw/man moeten zien en ook daar is zelfs een hadieth over, waarbij de profeet vzmh zei, kijk haar aan, dan zal er liefde onstaan. Maar het alleen met elkaar zijn, terwijl ze nog niet halal voor elkaar zijn, het bellen met elkaar etc, is niet mijn stijl.

Waarom een lange relatie, waarbij veel fietnah ontstaat? Ik begrijp je mening, alleen ik zou willen weten hoe jij het in de praktijk ziet?

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 12:22

Assalamu alaikum,

in de praktijk kun je met elkaar omgaan binnen zo'n relatie, mits het binnen de islamitische normen valt. De meerwaarde van zo'n relatie buiten een gewone vriendschap of zakelijke relatie is dat je van elkaar weet dat je verliefd bent of in ieder geval met de ander verder wil in principe. Daardoor kun je beter over onderwerpen praten die voor jou belangrijk zijn binnen een huwelijk. Ook kun je elkaar beter leren kennen dan als je elkaar zo'n twee of drie keer vaag hebt gesproken voordat je het bed met elkaar deelt. Die fitnah hoeft niet ontstaan; daar ben je zelf bij. Het risico is er wel, maar dat risico is er sowieso elke dag als je de straat opgaat. Ikdenk dat jij jezelf wel vertrouwd in zo'n situatie zuster, of heb ik het mis?

Om bij mezelf te blijven, ik had aan mijn vrouw kenbaar gemaakt dat ik met haar wilde trouwen voordat haar ouders dit wisten. Dit deden we zo omdat we grote weerstand van haar familie verwachtten vanwege onze verschillende culturele achtergrond. We zijn eerst naar familie gegaan waarvan we dachten dat die wel positief tegen ons huwelijk aan zouden kijken, toen naar de imam van de moskee voor practisch advies, en toen pas hebben we het met toestemming van haar ouders aan de grote klok gehangen. Meteen daarna zijn we verloofd en voor het geloof getrouwd (feest was 7 maanden later), maar de aanloop daarnaartoe duurde wel een jaar. Die tijd, dus voor de verloving, noem ik mijn "verkeringstijd"; we wilde met elkaar verder, we hadden dat kenbaar aan elkaar gemaakt, maar er was nog niets officieels geregeld. Dit is een voorbeeld van hoe een relatie kan gaan voor het huwelijk. Verder verschilt het per persoon en per situatie neem ik aan.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet hoe ik er tegenaan kijk als mijn eigen kinderen, insha Allah, die leeftijd bereikt hebben.

Wassalam,

Amier.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2004 om 12:19

http://www.islaammail.com/iframe/iforum.asp?url=forum_posts. asp?TID=1912&PN=1

ik, als andersdenkende, met andere normen en waarden moet zeggen dat jullie vanuit jullie cultuur en overtuiging spreken; als jullie weten wat jullie zeggen geen feit, maar slechts gissen naar de waarheid is dan zeg ik genoeg en verwijs ik jullie nogmaals naar een ander topic...

ohja... en over evolutie gesproken...

http://www.islaammail.com/iframe/iforum.asp?url=forum_posts. asp?TID=1912&PN=1

gegroet Aad

Terug naar boven
Michel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Michel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2004 om 14:59

 

Salaam Alaykoum,

Ik ben het echt helemaal eens met Amier Ik zit in de fase dat ik iemand gevonden heb waarmee ik goed zou kunnen trouwen als het Insha'Allah mag. We hebben elkaar kenbaar gemaakt dat we verliefd zijn en dat we ook willen trouwen als het ons gegeven is door Allah swt. Als ik dat weet van een vrouw hoef ik als man niet al die "oh zo belangrijke" westerse lichamelijkheid te hebben ook ben ik dan een gezonde Nederlandse jongen met een van huis uit Katholieke achtergrond en nu muslim geworden OMDAT IK DAT ZELF WILDE. De meerwaarde is inderdaad zoals Amier aangeeft dat je elkaars gevoel kent, elkaar helpt en naar iets gezamelijks probeert toe te werken. Elkaar steeds beter leren kennen, discussies, dromen delen: we houden alles 100% halal (ik denk zeker volgens Amiers visie) en zijn daar gelukkig mee

In mijn leerproces zie ik steeds weer dat er veel vormen van zina zijn maar dat pure liefde voor Allah swt. en je aanstaande absoluut een hoog goed is. Wij zijn er zelf bij en wij beslissen of er Fitnah ontstaat.

De Islamitische weg is een heel verantwoordelijke en voor ons ook de beste, het is de manier om tot een duurzame verbintenis te komen. Daarbij is een halal relatie voor het huwelijk dus de manier om elkaar qua karakter en intellectueel beter te leren kennen en zo (ervan uitgaande dat Allah het toe staat naarmate het langer goed gaat, anders had Hij dat toch eerder verhinderd??) meer zekerheid te krijgen.

Bravo Amier

Wassalam,

Michel

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 00:54

Essalaamo 3alaikom,

Dat heb je allemaal heel goed uitgelegd zuster Juwairiyah . Moge Allah swt je hiervoor belonen. Amien

Ik ben het er ook helemaal mee eens.

Wassalaamo 3alaikom,

Ni3met

 

Terug naar boven
Jezus Nazareth Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jezus Nazareth Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 14:46
Lieve mensen,
Liefde is universeel.
De Koran is een leidraad, De verschijning van Allah ben JIJ...
Dat is wat de profeet heeft geprobeerd te vertellen.
Onderdrukking is de duivel...Leef naar je hart..
Degenen die het boek misbruiken zjin de shaitan!

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2005 om 06:18

Salaam Aleikum,

Ik ben het helemaal met Imaan eens. En dat een vrouw zonder mahram wel een man mag ontmoeten waar ze verkering mee kan hebben voordat ze getrouwd zijn, en dit in 1e instantie zonder de intentie om te trouwen dat is haram. Want zoals sommige hier al boven zeiden is het dus geen probleem om iemand te leren kennen om  te kijken of je bij elkaar past. FOUT! Dit is niet ok. Dit is alleen ok in het bijzijn van een mahram en met de intentie dat je met elkaar wilt trouwen. Als dan blijkt dat je niet goed bij elkaar past qua gedachten en gedrag dan kun je besluiten niet door te gaan met een eventueel huwelijk. Maar als een vrouw en een man alleen met elkaar afspreken en omgaan zonder dat er iemand bij is en met de zogenaamde intentie om met elkaar te trouwen dan is dit Haram. Want je volgt niet de regels van de islaam. Dit is niets cultureels, maar dit is simpelweg vastgelegd in de geschriften.

Dan denken sommigen nog van wat is er nu mis mee als ik met jongen of een meisje afspreek om hem of haar beter te leren kennen? Nou heel veel. Er bestaat het gevaar/risico dat er slechte dingen uit voorkomen. Er kan fitnah onstaan, en als je dan zegt van daar ben ik zelf bij en ik weet wat ik doe, dan vind ik dat een arrogantie tegenover de islam. Nogmaals dit heeft niets met cultuur te maken. Ja er zijn genoeg culturen die (liefdes)ontmoetingen tussen jongens en meisjes verbieden voordat ze getrouwd zijn (zoals bij de hindoes), maar waar we het nu over hebben staat gewoon geschreven. Ben je een oprechte moslim dan ga je naar de ouders van het meisje om toestemming te vragen of er gepraat kan worden over een evt. huwelijk. Blijkt dat beide personen niet goed bij elkaar passen dan hoeft het huwelijk niet plaats te vinden.

Ik ben het volledig eens met 3abd Arra7maan, Umm Ummrah en Imaan, alleen zullen er altijd mensen zijn die zeggen moslim te zijn, maar de islam op dit gebied terzijde te schuiven. Omdat het misschien niet modern meer is in deze tijd.

Zo zag ik laatst (zoals vele andere meisjes) een meisje met een hoofddoek en vrome kleding op straat zoenen en hand in hand lopen met een eskimo (marokkaan met wollen capuchon)! Allebei nog jong, zeg maar bijna net volwassen. Dan denk ik van deze mensen zullen in het begin ook vast wel gezegd hebben van we gaan elkaar beter leren kennen voordat we evt. gaan trouwen. En zo zijn er genoeg moslims, althans ze claimen dat ze moslims zijn, die meisje gek maken met de gedachten dat ze met hen willen trouwen als excuus om alleen bij ze te zijn. Om zo hun slag te slaan. En dit gebeurd zeg maar in 80% van de gevallen, waarbij je een jongen en een meisje samen ziet. Hoe weet ik dit? Nou ik ontzettend veel marokkanen (ben trouwens ook marokkaans) die alleen maar opscheppen over het feit dat ze met een meisje naar bed willen en ze daarna vervolgens willen dumpen. En dit gebeurd dan ook. Alleen denk ik dat er veel meisjes zijn die erg naief zijn op dit vlak. Ook de goedwillende meisjes. Daarom is het beste remedie om contact te vermijden tussen beide geslachten op liefdesgebied. 

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2005 om 06:58
Maar waarom doen veel Nederlandse jongens van Marokaanse afkomst dit dan? Je kan dan wel zeggen dat die meisjes naief zijn....Maar waarom maken die jongens er dan zoveel misbruik van?
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2005 om 08:23

Salaam Aleikum,

Nou Ruud omdat deze jongens wel als moslim zijn geboren, maar zich er niet naar gedragen. En dit in mijn ogen dan ook niet zijn. Ze denken wel van ik ga later wel het rechte pad op en dan zal God me wel vergeven. Maar of dit ook zal gebeuren dat weet alleen God.

Er zijn veel marokkaanse jongens die zich tegenwoordig misdragen en gedragen als ongelovigen die doen wat ze willen. Dit vanwege het gebrek aan kennis over de islam en gebrek aan opvoeding vanuit de ouders. Dan heb ik het hier niet over hangen of iets dergelijks, maar bv over het naroepen van meisjes, het aangaan van relaties (ook op seksueel gebied), het plegen van criminele activ. enz. Tuurlijk er zijn genoeg niet moslims die dit ook doen, maar je zou zeggen dat deze jongens dmv hun islamitische opvoeding beter zouden moeten weten. Maar helaas krijgen zij een gebrekkige opvoeding in de islam en worden ze meegetrokken door zogenaamde vrienden. Nou ben ik zelf marokkaan en generaliseer ik een beetje, maar de realiteit in de grote steden is wel bijna overal hetzelfde. Er zijn ook echter goede moslimjongens die weg blijven van dergelijke activ., maar zoals algemeen bekend is zie je op straat altijd de slechten die eruit springen en opvallen. En ik basseer dit niet op krantenknipsels of mediaverhalen, maar puur uit wat ik in mijn eigen omgeving zie en hoor. En ik moet zeggen dat ik het bijzonder jammer vind dat zoveel broeders en zusters de weg kwijt zijn geraakt, door invloeden van niet moslims. Want dit zijn duidelijk effecten van de immoraliteit die er in nederland plaats vind. Niet dat ik Nederland in zijn geheel veracht vanwege deze immoraliteit, maar ik veracht de immoraliteit zoals die wordt uitgedragen door sommige mensen. Want Nederland blijft toch mijn thuisland en ik ben ook Nederlander en Marokkaan, maar elk land heeft zijn slechte kanten. En is dit Nederland op het gebied van immoraliteit (abortussen, homohuwelijken, euthenasie etc.). En dit is niet opgetreden door de invloed van religies op mensen, maar juist door het gebrek hieraan.

Salaam Aleikum,

Macolm X

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2005 om 08:47
Misschien waren ze wel getrouwd.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2005 om 10:52

Salaam aleikum,

beste amier, het kan zo zijn dat ze getrouwd zijn Wa Allahoe'Ahlem! Ze waren jong zeg maar tussen 16 en 20 jaar oud. Dan nog vind ik het ongepast voor moslims om in het openbaar te zoenen. Zedenlijkheid staat bij moslims hoog in het vaandel, misschien dat jij het wel acceptabel vindt als een moslim meisje met een hoofddoek op straat staat te zoenen (zelfs met haar man). Als kinderen of bv oudere moslims op straat lopen en zij zien dit, wat moeten ze dan wel niet denken?

Hoe dan ook waren zij niet de enige "koppel" die ik en vele met mij op straat onzedelijk bezig zijn. Van een meisje die een hoofdoek draagt en dus uitdraagt dat ze moslim is en dus ook God eert, verwacht ik ook dat ze dit doet. Niet dat ik op moslimmeisjes zit te letten op straat, maar als je ergens op de bus of trein staat te wachten en daar komen 2 mensen voor je staan die staan te zoenen en elkaar staan af te voelen dan kun je de 1e blik moeilijk ontwijken.

Salaam Aleikum,

Malcolm X 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 03:44

Assalaam alaykoum/Hallo allemaal,

Ieder zal verantwoording moeten afleggen voor zijn/haar daden. Het is makkelijk om je Nafs te volgen, maar werkelijk je hebt pas de zoetheid van Imaan geproefd als je de tevredenheid van Allah Ta'ala hebt.

Een stukje van het Paradijs hier op aarde is het proeven van de zoetheid van Imaan.

Het meisje is niet van die jongen en die jongen is niet van dat meisje. Wij zijn allen in bruikleen!! Zo ook met de argumenten van vele zusters die tegen het trouwen van een 2e vrouw zijn. Jouw man is niet van jouw en ik denk als je dat pas beseft dat je dan open zult staan voor polygamie (zie andere topic).

Allen keren we terug naar Allah Ta'ala met enkel en alleen onze daden.

Jullie zuster

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 05:17

JIj doet me steeds versteld staan door jou mooie woorden die mij steeds raken sub7anallah, moge Allah je ervoor bedanken

oegt fi Llah
Jaseena

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.