Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenDe bestraffing als je niet (op tijd) bidt

 Post Reply Post Reply
Schrijver
amazigh_moslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 20 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Directe link naar dit bericht Onderwerp: De bestraffing als je niet (op tijd) bidt
    Geplaatst op: 17 mei 2004 om 13:59
de bestraffing als je niet bid of op tijd bid *Belangerijk*   (Bericht #)

Met de naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle

De Bestraffing als je niet bidt

Allah zal de genen die niet bidden of niet op tijd bidden, op 15 manieren straffen.

6 daarvan zijn straffen op deze wereld, 3 bij het doodgaan (sterfbed), 3 in het graf, en 3 wanneer je uit het graf komt (Dag Des Oordeels).

De 6 straffen, waarmee je gestraft word op de wereld:

1- Allah haalt "Barakah" weg van je leven. Hij maakt je leven korter.

2- Allah haalt de vrede van je gezicht weg. (daar bedoel ik mee, je kan aan iemands gezicht

zien of hij een mo�mien, een goede moslim, is of niet) .

3- Je krijgt voor geen enkele daad die je doet, hoe goed die daad ook is, geen "Agr".

4- Allah luistert niet naar je Doua's.

5- Allah laat de mensen een afstandje van hem houden. ( Vooral de "Saali7een"..)

6- Als andere moslims dou�a voor je doen, luistert Allah er ook niet naar.

De 3 straffen tijdens het doodgaan.

1- Als je dood gaat, dan is ben je alleen; niemand staat naast jou.

2- Je gaat dood terwijl je vreselijke honger heeft.

3- Je gaat dood terwijl je nog vreselijker dorst hebt. Ookal geven ze jou al het water op

de wereld.

De 3 straffen in het graf:

1- Allah laat jouw graf alsmaar smaller en smaller worden, totdat al je botten en gewrichten

uit de kom vliegen, en dus niet meer op de juiste plek liggen. (De dode voelt alles in zijn

graf).

2- Zijn graf zal vol met vuur uit "Djihanam"zitten.

3- Allah zal een slang op hem afsturen die: "El shogaa3 el Aqra3 " heet. Deze zal je slaan

omdat je niet gebeden hebt. Als je salaat El Fajr niet hebt gebeden, slaat hij jou tot salaat el

Dohr. Als je deze ook niet hebt gebeden, gaat hij door tot salaat el Magreb etc.. Bij elke

klap die je krijgt, zak je 70 armen lang, diep de grond in.

De 3 straffen op De dag Des Oordeels:

1- Allah stuurt iemand (duivel) op je af, die jou de weg naar Djihanam steeds mooier

laat lijken. En dat hij je er vervolgens makkelijk mee naartoe neemt.

2- Allah zal met woede naar jou kijken.( met "3ain el ghadab"). Dan zal jou gezichts huid en

vlees er afvallen.

3- Hij krijgt zeer zware straffen.

Ik heb dit vertaald uit het Arabisch, om het op de site te kunnen zetten. Dus Insha�Allah is het een beetje duidelijk voor jullie���.

Ik had ergens een waargebeurd verhaal gelezen over een moslima die doden wast.

Het verhaal ging als volgt:

Op een dag werd deze vrouw opgebeld door een man, die haar vroeg om zijn overleden dochter te komen wassen. Die vrouw las zoals gewoonlijk koran voordat ze weg ging. Toen ze was aangekomen bij het huis, zei de vader van het overleden meisje dat ze snel naar binnen moest. Hij duwde haar een lege kamer in, en deed daarna meteen de deur van de kamer op slot.................... De vrouw schrok natuurlijk, en klopte hard op de deur zodat hij die weer open maakte. Maar niemand deed open�.. Ze vroeg vanachter de deur waarom ze dat deden, ze kon zo toch ook het meisje niet wassen? ! ? De vader antwoordde dat hij spullen voor haar zou halen, als ze maar niet weg ging als de vorige Hij zei dat toen ze zijn dochter zagen, niet verder wilden. Hij kwam de kamer binnen met water en de rest van de spullen, zette ze op de grond en deed vervolgens de deur weer op slot. De vrouw keek de kamer rond, en zag het dode lichaam op de grond, met daar overheen een wit laken. �Ze liep er naartoe en haalde het laken weg, en keek naar het gezicht, dat nauwelijks te herkennen was; het was zo zwart als kool, en het zag er heel verbrand uit. Ze schrok natuurlijk, maar begon hardop koran te lezen. En uiteindelijk begon ze het meisje te wassen. Toen ze het lichaam waste, begon de huid op te lossen, alsof het los zat. Maar ze ging gewoon door�. Tot er niks meer van de huid over was.

De volgende dag ging de vrouw naar een geleerde toe, en vertelde hem over wat er was gebeurd. Hij vertelde haar dat het gezicht van het meisje zo zwart en verbrand was omdat ze niet bad. En dat haar huid oploste, dat kwam doordat ze geen hijab droeg���.
de bestraffing als je niet bid of op tijd bidde bestraffing als je niet bid of op tijd bid
Terug naar boven
sweetmoslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 02 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2004 om 14:17

djazakallah oe gairan zuster

moge allah je belonen insa allah mt het goede

hoop dat de zusters en broeders fie dinne zoveel mogelijk op tijd bidden en moge allah soubhana ta'allah onze gebeden accepteren insa allah

wa aleikom oe salam oegtkoem fie dinne, fatiha

de schoonheid van een vrouw moet in de ogen worden gezien omdat dit de weg is naar het hart
Terug naar boven
AbuHenk Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 130
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2004 om 15:01
Salaam Amazigh_moslima,

Ik zie dat je in korte tijd betrekkelijk veel teksten hebt gepost. Het valt me op dat je bijna geen bronvermelding (of naam van een schrijver) geeft. Dat is een slechte gewoonte waar wij moslims aan moeten werken. (Ik neem overigens aan de je de teksten niet zelf hebt geschreven; mocht dat wel zo zijn dan heb ik niets gezegd.) Ik raad je ook aan om de forumregels te lezen, bijv. over het posten van kale teksten. Daarnaast is het ook verstandig om op te letten waar je iets post. Dit hoort natuurlijk niet onder 'Wetenschappelijke wonderen van de Koran'...

Wat betreft je bovenstaande bijdrage: ik ben heel benieuwd of je een betrouwbare bron kent voor dit stuk over de straffen voor het niet bidden. Ik in ieder geval niet en ik heb wel gezocht. Zie deze site voor een negatief oordeel over deze tekst:

http://www.themodernreligion.com/misc/hoax/punish.html

Maar ik zou het graag horen als je dit stuk uit een betrouwbaar boek hebt.

Wa salaam
"If you wish to know the mistakes of your teacher, then sit with other than him." (As-Sakhtiyani)
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 05:03

Salamoen Aleekoem

Ik wil iets vragen. Ik bid wel maar ik ken zoveeeeeel vrienden die wel moslim zijn maar niet bidden. En die weten ook eigenlijk niks over islam. Dus ook al zijn ze moslim ze zullen gestraft worden???

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.