Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenheb jij ook banden met al-qaida

 Post Reply Post Reply Pagina  123 5>
Schrijver
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Onderwerp: heb jij ook banden met al-qaida
    Geplaatst op: 04 juni 2004 om 10:41
(bron; nieuws.nl)
De Nederlandse regering gaat de bankrekening van de liefdadigheidsorganisatie Al-Haramain bevriezen. De organisatie, die banden heeft met het terroristische netwerk Al-Qaida, is moeilijk te verbieden, zo meldt middagkrant Het Parool. Daar zouden teveel juridische haken en ogen aan zitten.

Al-Haramain is gehuisvest in de El-Tawheed moskee. De moskee overwoog al om de banden met de organisatie te verbreken maar dat blijkt moeilijker te zijn dan gedacht. De oprichter en oud-bestuurder van het hoofdkwartier van Al-Haramain in Riad, de Saoedi�r Aqeel Abdulaziz Al-Aqeel, financiert ook de El-Tawheed-moskee. Hij was ook tot dit jaar lid van het moskeebestuur.

Het kabinet moet van de Tweede Kamer eveneens de omstreden El-Tawheed-moskee zelf en imam El Shershaby aanpakken. Om dezelfde juridische obstakels is het nog moeilijk om ze te vervolgen.

De drie partijen LPF, VVD en CDA, samen een kamermeerderheid, willen nader onderzoek naar de banden tussen de moskee en Al-Haramain.

*******

Alle Moslims hebben volgens mij wel banden met al-Qaida. Jij en ik toch ook???? Of niet??? Nou het lijkt er anders wel op als je de NED. regering moet geloven.

SUBHANALLAH... geloof jij dat deze organisatie banden heef met Al-Qaida?? En wat!!! moeten ze ook de moskee zelf en imam El Shershaby aanpakken?!?!?!?!

Wat willen ze dan gaan doen?!?!!?!!!!!!!


AFZ. NAK4LIFE
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2004 om 05:17

Salaam,

ik vind dat de anti-islam hetze toch wel heel zorgelijke proporties begint aan te nemen. Het gaat heel geleidelijk; steeds meer organisaties worden verboden en mensen ter discussie gesteld en als extreem bestempelt. Er zijn imams en anderen die enge dingen zeggen, dat is zeker waar. Dat is ook nogal aangepakt door de overheid. Nu hoorde ik gister bij een actualiteiten programma dat ook de normale huis-tuin-en keukenimams stiekem radicaal zijn; in hun moskeeen preken ze de overgave aan God, in hun boeken spreken ze van verdraagzaamheid en tolerantie... maar als niemand kijkt en luistert roepen ze stiekem op tot de vernietiging van Het Westen, maar zo dat niemand het hoort, daarom wist niemand het tot nu toe. Tot nu toe, want de aivd heeft oren waar normale mensen geen oren hebben en kan zien waar normale mensen niet kunnen zien.

Zie je wat er gebeurt? In 1 klap is iedere moslim die zijn geloof actief belijdt verdacht. Het argument van: "Maar ik ken die imam, hij doet geen vlieg kwaad!" is meteen van tafel geveegd; hij pleegt zijn wandaden immers net als jij niet kijkt! Dat aardige oude marokkaanse echtpaar aan de overkant die met het suikerfeest zo leuk wat koekjes komen brengen? Meedogeloze terroristen die samenzwerend de Totale Oorlog tegen de christelijke wereld en De Rest bewerkstelligen, net als jij  niet kijkt. Dat turkse meisje dat het zo goed doet op school en altijd bij je babysit en actief is bij de buurtvereniging? Een koude sluipmoordenares die met haar verderfelijke retoriek mensen aanzet tot de vernietiging van de Beschaafde Wereld, net als jij  niet kijkt. Ik begin zelfs mezelf te verdenken; ben ik wel die aardige jongen die altijd klaar staat anderen te helpen? Of schuilt er achter dat masker van oprechtheid soms een gewetenloze fanaticus die zijn eigen kinderen voor Al Qaida zou recruteren om ze in een afghaans trainingskamp op te laten leiden tot godsdienstwaanzinnige moordmachienes die lachend hun klasgenootjes zouden afmaken tussen salaat al-duhr en salaat al-asr. Net als ik niet kijk?

Ik weet zelfs zeker dat als je de tekst van dit berichtje achterstevoren leest, je er een geheime boodschap in leest die oproept om met 1 massaal zelfmoordbombardement de volledige planeet tot poeier te blazen.

Wassalam,

Amier.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2004 om 15:54

 

Salaam Alaikoum,

Amier, jouw stuk is echt 'gevaaaaaaaaarlijk' goed.

Ik lees jouw stukken altijd met groot plezier.

Liefs,

Amirra

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2004 om 16:27

Salaam Alaikum,

.reimA dgezeg deoG
netsirorret laamella trok nennib ew njiZ hallA ahsnI .
 

maalaS aW
 
 
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
layla-amin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 37
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2004 om 04:47

Salamalikoem broeders en zusters,

Bravo Amier je hebt het bij het juiste eind. Geweldig hoe je dit hebt geschreven.

Layla-Amin

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2004 om 11:20
Insha Allah herrijst het Islamitische Khalifaat spoedig.
De globalisering van de Islam kan niet gestopt worden.
De ideale wereld is een wereld waarin het geloof volledig voor Allah swt is.
Geen genade voor de vijanden van Allah swt en zijn dienaren.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2004 om 11:33
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2004 om 12:27
Wat is er met jou ?
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2004 om 13:09

Dat was gewoon hoe mijn gezicht stond bij het lezen van dat prachtige propaganda-stukje... 

Het was dus geen reactie op de rest van de posts hier, waarbij ik vooral de post van Amier met interesse las.  Blij dat je er waar wat vaker bent, Amier.  Ik denk dat ik en de anderen hier, veel van je kunnen opsteken.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2004 om 13:36
Kimmie,

De waarheid is mooi.
Propaganda is een geweldig middel dat zowel door Moslims als niet-Moslims door de jaren heen zijn gebruikt.
Zolang men geen gebruik maakt van de leugen is het een geweldig middel.

Sommige vinden de leugen ook mooi.
Goebbels zei: "Herhaal een leugen honderd maal en het wordt waarheid".

De profeet Mohammed saws heeft ook heel vaak gesproken over de enorme beloningen etc van bv de Salaat en Zakaat. Zodat het goed ingeprent zou zijn in het geheugen van het volk.

De Moslims moeten meer herinnerd worden aan hun grootheid. De geschiedenis leert ons veel over de grootheid van de gelovigen.
Wij moeten in de voetsporen zien te treden van onze grote voorbeelden zoals bv Abu Bakr (ra) en Omar (ra).
En niet te vergeten ons grootste voorbeelden die niet in goedheid overtroffen kan worden: Mohamed (saws).





Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2004 om 14:09
Ik weet dat de Koran waarheid is, maar stel je eens voor dat ik het helemaal mis heb en God niet zou bestaan.
Dan is de Islam nog de beste theorie waar ik mijn leven voor zou geven om te verspreiden.
Het Communisme en het Kapitalisme zijn verre van perfect zoals de Islamitische wet wel is.

Terug naar boven
umm ihsan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 21
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2004 om 14:13

ik heb banden met al qaida stt niet verder vertellen hoor

(cassettebanden)

 

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2004 om 14:31
Waarom is het verkeerd om banden te hebben met een Islamitische verzetsorganisatie ?

De Moslims zitten in een moeilijke situatie.
Ze worden aan de ene kant onderdrukt door de Arabische dictatoriale regimes die een oorlog voeren tegen de Moslims die bv in Algerije op vreedzame manieren (verkiezingen) aan de macht probeerden te komen.
Moslims streven naar de herrijzing van het Islamitische Khalifaat.
De Arabische dictators die overduidelijk niet goed zijn voor hun volk worden niet afgezet door de Westerse mogendheden.
Als de Westerse wereld zich daadwerkelijk wil inzetten voor een betere wereld, dan moeten ze de Moslims helpen in hun oorlog tegen de dictatuur.

De Islam is geen democratie.
De Islam is beter.
In een Islamitisch land is het niet mogelijk dat een gestoorde tot leider wordt verkozen omdat integenstelling tot een democratisch land in een Islamitisch land enkel uit een groep verstandigen een leider gekozen kan worden.
Er is totaal geen scheiding tussen kerk en staat.
De religie bepaalt grootendeels de politiek.
De wet is al door God vastgesteld en mensen kunnen daar niets aan veranderen.

Zolang er geen Islamitisch Rijk is waarin alles is wat ik wil. En dat ik met mijn bezittingen en ziel kan steunen. Zal ik de groeperingen moeten steunen die iets teweeg willen brengen.
Als AlQaida een aanslag pleegt zodat de Moslims een betere toekomst krijgen, dan vind ik dat mooi.
Iedereen die zich inzet voor de heroprichting van het Islamitische Khalifaat krijgt mijn steun.
Als iemand denkt dat hij het beter kan dan bv Alqaida, dan moet hij het op zijn manier doen en ook hij/zij zal mijn steun krijgen.




Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2004 om 15:45

Salaam,

wat jij zegt Yahya over een kalifaat werkt als de leiders en de kalief echt goede en oprechte moslims zijn zoals de vier rechtgeleide kaliefen en een enkeling daarna. De geschiedenis echter leert dat het kalifaat om zeep is geholpen van binnenuit; corruptie, machtmisbruik en decadentie waren bij veel "kaliefen" (gouverneurs is een betere naam eigenlijk) schering en inslag, zowel ten tijde van de umayyaden, de abbasieden als alle perzische, egyptische en turkse dynastien erna. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Ik denk niet dat het zin heeft met geweld een kalifaat te stichten als de mensen en zeker de mensen met macht er nog niet mee kunnen omgaan. Kijk maar naar de landen waar men zegt met de sharia te leven: Saoudi Arabie, Iran, talibanisch Afghanistan... dat zijn en waren geen voorbeelden van goed islamitisch bestuur, alleen veel geweld en onderdrukking.

Ik denk niet dat iemand tegen een islamitische staat, het kalifaat, is als het daadwerkelijk volgens de islam bestuurd wordt. Echter, zolang er grof geweld, vervolging, onderdrukking en terreur nodig blijkt om zo'n staat te realiseren, denk ik niet dat zo'n kalifaat een lang leven beschoren is en ook de naam "kalifaat" niet zou verdienen. Wie zou de kalief moeten worden? Kent iemand een geschikte kandidaat om de plaatsvervanger (=  kalief) van de profeet vzmh te worden? 

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2004 om 16:26
In eerste instantie geplaatst door umm ihsan

ik heb banden met al qaida stt niet verder vertellen hoor

(cassettebanden)

 



  ik ook 2 een voor en een achter (op mn fiets)
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2004 om 09:21

Salamoen Aleykoem

Ik ben bin Laden. I S L A M is ff gaan douchen en ik ben stiekem achter de pc gekomen en ik leer net typen. Goed He?

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2004 om 09:25
Amier,

We moeten vertrouwen hebben in de Islamitische gemeenschap, het Islamitische khalifaat was inderdaad in verval geraakt, maar ondanks de vele hebzuchtige en slechte Amier en Khaliefs is er veel gebeurt in de eeuwen van Islamitische heerschappij.
De Moslims konden trots zijn op het Islamitische rijk, Moslims werden niet uitgemoord zoals nu wel gebeurt in bv Oezbekistan, Tsjetjenie, Irak, Palestina, Thailand etc. De Khaliefs hadden de mogelijkheid om het volk te beschermen tegen de vijanden, maar nu is het zo dat de leiders die over ons regeren samenwerken met de moordenaars van onze broeders en zusters.
De Khaliefs en Amiers zorgden toch redelijk goed voor de sociale voorzieningen en voor een goed infrastructuur. Helaas werden de Moslims in de middeleeuwen regelmatige geteisterd door epidemien en hongersnoden door mislukte oogsten.
De Moslims kregen niet echt de mogelijkheid om mee te doen in de industriele revolutie, de Europeanen maakten gebruik van hun enorme vooruitgang en begonnen met het kolonialiseren van ons Rijk.

Ik ben ervan overtuigd dat nu het MoslimRijk kapot is, de Moslims heel goed gezien hebben dat zij zich moeten verenigen en niet dezelfde fouten moeten maken als hun voorouders. De Moslims kunnen snel een sterke machtspositie verwerven vanwege de olie die in hun gronden ligt. Het is goed gelegen voor de handel, vanuit bv Marokko kunnen de Moslims grondstoffen importeren/exporteren. En men kan het rijk gemakkelijk uitbreiden in bv Afrika.
De globalisering v/d Islam is een droom die gerealiseerd kan worden als we ons allen inzetten.

De eerste stap die we moeten nemen is in de 'Ilm, We moeten zorgen voor een goede Islamitische educatie voor de jeugd/volwassenen. We moeten de jeugd leren over de ware helden zoals bv Abu bakr (ra), Omar (ra) en Salah edin Iyuub.
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2004 om 10:32

In eerste instantie geplaatst door Yahya


De globalisering v/d Islam is een droom die gerealiseerd kan worden als we ons allen inzetten. 

Je vergeet ��n ding: er zullen altijd mensen zijn in deze wereld (op dit moment zelfs het overgrote deel), die niets voelen voor de Islam. Een groot Islamitisch wereldrijk zal dus altijd slechts een deel van de aarde kunnen beslaan. Deze notie is nodig om je te realiseren, dat geweld enkel tot niets leidt.

Groet,
Vincent
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2004 om 10:43

Religie zal net als een ideologie of andersoortige politieke stroming nooit globaliseren. Ieder mens een andere gedachte. Alleen door middel van bloedige strijd zou het in het uitsterste geval mogelijk zijn. Lekker dan als de Islam daar voor is. Dan weet ik waarom de Endlosung volgens sommigen weer bestaansrecht moet krijgen.

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2004 om 11:13
Vincent en Ihaem,

De globalisering v/d Islam betekent niet de vernietiging van de niet-Moslims.
Niet-Moslims kunnen in vrede met de Moslims leven en zullen in bescherming genomen worden zolang zij hun speciale belasting betalen.
Niet-Moslims die zich tot de Islam bekeren hoeven die belasting niet meer te betalen en zullen zelfs evenveel rechten hebben als de andere Moslims en kunnen dus bv een overheidsbaan krijgen.

Het zou uiteindelijk in een oorlog kunnen uitlopen als de landen die het Huis van de Oorlog (Dar-Ul-Harb) vormen, zich niet willen overgeven aan de Moslims.
Dan zal er een Heilige oorlog tegen de niet-Moslims gevoerd moeten worden, tenzij men kiest voor een akkoord. Verdragen met bondgenoten mogen niet geschonden worden, zolang de niet-Moslims de verdragen naleven zullen de Moslims niet ten strijde trekken.

De strijd is een onderdeel van ons geloof, dat kan niemand niet ontkennen.
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2004 om 11:20

Dan vind ik het niet erg wanneer er een bepaald soort van Endlosung komt die zorgt dat er vrede in de wereld komt. Wij moeten een oorlog ondervinden, omdat jullie een bepaalde visie op alles hebben. Een beetje vreemd vind ik dat.

Ik ga nog geen geld betalen aan een moslim, omdat zijn religie dat voorschrijft.

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2004 om 11:29
Als je geen belasting wil betalen is de kans groot dat je een oorlog zult ondervinden.

Jij vindt het raar dat je een oorlog moet ondervinden, omdat de Moslims streven naar de globalisering v/d Islam, maar hoe denk jij dat de grenzen in oa Europa tot stand zijn gekomen ?
Soms moet men bloedvergieten, soms moet dat om een betere wereld te verkrijgen.


Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2004 om 11:32
Hallo IHAEM,

Je hebt gelijk als je zegt dat het niet zal globalizeren.
Maar een religie is geen politieke stroming hoewel religie vaak invloed heeft
op politiek en andersom ,kan je het niet over een kam scheren.

Islam heeft niet het doel om de wereldmacht te grijpen.
Dat idee is absurt en paradoxaal waar Islam voor staat.
Iedereen die anders zegt heeft de Qur'aan niet gelezen of begrepen.
De Qur'aan zegt er is geen dwang in religie,en ieder persoon mag zelf
beslissen of het zijn/haar weg is of niet.

Muslims horen andere religies te respecteren en ongelovige mensen
gewoon met rust te laten.

Muslims met ideeen zoals hierboven (al dan niet fasisties)
zijn wat islam noemt "dwalende" en zullen in de hel belanden.

mvg

polymorph
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2004 om 11:35

In eerste instantie geplaatst door Yahya

Als je geen belasting wil betalen is de kans groot dat je een oorlog zult ondervinden.

Jij vindt het raar dat je een oorlog moet ondervinden, omdat de Moslims streven naar de globalisering v/d Islam, maar hoe denk jij dat de grenzen in oa Europa tot stand zijn gekomen ?
Soms moet men bloedvergieten, soms moet dat om een betere wereld te verkrijgen.




Muslims streven niet naar globalizering.
Spreek voorjezelf als je wilt.
Maar niet voor anderen en helemaal niet voor mij.

Je bent het rechte pad kwijt.
Ga vergeving vragen bij Allah (s.w.t.) als je een muslim bent.

 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2004 om 11:57
Polymorph,

Islam en politiek gaan samen.
De enige wet die geldt in een Islamitische staat is de wet van God (Sjaria).
Er is geen scheiding tussen kerk en staat in een Islamitische staat, dus de Islam bepaalt de politiek die gevoerd moet worden.
Een groep van Islamitische geleerden zijn de adviseurs van de Khalief, dit zijn voorbeelden die laten zijn dat politiek een onderdeel is van de Islam.

Er is inderdaad geen dwang in de religie.
De ongelovigen mogen hun eigen religie praktiseren indien zij speciale belasting betalen.
Of wou je dit ontkennen ? Indien je het ontkent zal ik een paar Koranverzen/Hadiths erbij halen.
Maar volgens mij weet je wel dat ik niet lieg.

Hoe kun je nou zeggen dat een Moslim niet streeft naar globalisering van de Islam ?
Een Moslims ziet dat de Islam gelukkig maakt en is ervan overtuigd dat het de waarheid is.
Omdat een Moslim over deze kennis beschikt, hoort hij te streven naar globalisering v/d Islam, globalisering v/d Islam betekent immers dat er zielen worden gered van het hellevuur. Of geef jij niet om de gehele mensheid ? Wil jij niet de gehele mensheid redden van het hellevuur ? Hoe kun jij je dan nog Moslim noemen ?








Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2004 om 12:14
Remco,

Christenen en andere niet-Moslims kunnen geen overheidsbaan krijgen.
Verder zijn er weinig "nadelen" voor de Christenen en overige "ongelovigen" in het Islamitisch rijk.
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2004 om 12:46
Salaam Alaikum Yahya,

Met politiek bedoelde ik niet de sjaria.
Maar hedendaagse westerse politiek.
We leven nou eenmal in een westerse omgeving dus ik denk vanuit die situatie.
En dan is mijn eerste wens is dat die politiek nou eens onze religie met rust ging
laten.

Natuurlijk zou ik wensen dat de hele wereld islam zou vinden,maar dat
zal niet gebeuren zoals je waarschijnlijk wel weet.
Dus "globalizering" is out of ten question en daarna streven is dus zinloos.
Want Allah (s.w.t.) heeft al zelf bepaalt wie er gelooft en wie niet.

QS 2:6
Voorwaar ,voor degenen die niet geloven,maakt het geen verschil
of jij hen waarschuwt of dat jij hen niet waarschuwt:zij zullen niet geloven.

QS 2:7
Allah heeft hun harten en hun gehoor verzegeld en over hun ogen
ligt een bedekking en voor hen is er een geweldige bestraffing.

Aan ons de taak om een goede dawa te handhaven,en iedereen die wil
te helpen om het paradijs te halen.
Met geduld en verdraagzaamheid en niet met geweren en granaten.

wa salaam






 
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2004 om 13:26

In eerste instantie geplaatst door Yahya


Er is inderdaad geen dwang in de religie.
De ongelovigen mogen hun eigen religie praktiseren indien zij speciale belasting betalen.
Of wou je dit ontkennen ? Indien je het ontkent zal ik een paar Koranverzen/Hadiths erbij halen.
Maar volgens mij weet je wel dat ik niet lieg.


Salaam alaikum,

haal er maar een paar koranverzen bij.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2004 om 13:34
Salaam Alaikum,

Qur'aan versen zijn altijd het beste idee.
Was ik helemaal vergeten te zeggen.
Bedankt Amier.
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2004 om 14:09

Yahya,

wat zou dan het nut zijn van die belasting?  Waarom zou een niet-moslim meer moeten betalen dan een niet-moslim???

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.