Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenWaarom mogen mannen 4 vrouwen??

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Waarom mogen mannen 4 vrouwen??
    Geplaatst op: 25 november 2004 om 16:47

Assalaam alaykoum zuster,

We hebben er geen jaren nodig voor, om in te zien, wat de gunsten zijn. Je hoeft alleen maar de Koran en de Hadieth erop na te slaan en je ziet wat de gunsten zijn.

Imaan

P.S Zou je nog je bewijzen willen geven?

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2004 om 06:47

tolika zei:

er zal wel een goed reden voor zijn dat een man 4 vrouwen mag huwen anders had allah het wel verboden . ik denk dat we er wel over jaren achter komen,wat  prezies het gunst er van is.

Die reden is heel simpel, zoals vele zaken beschreven in Koran en Ahadith, je moet het zien in de context van de tijd waarin de Islamitische geschriften zijn verschenen.
Zoals we kunnen lezen in de overleveringen en Koran, waren er in de tijd van Mohammed, en erna, vele veldslagen.
In die veldslagen sneuvelden vele mannen, zodat er logischer wijze een vrouwen overschot ontstond.
Vanuit sociaal economisch oogpunt bekeken was het voor de vrouwen, die alleen kwamen te staan door het overlijden van hun man tijdens een van de vele veldslagen, van levens belang om de "bescherming" van een man te hebben.
Vandaag de dag, is dit niet meer nodig omdat de verhouding mannen-vrouwen redelijk in evenwicht is en tevens kan een aleenstaande vrouw vandaag de dag goed voor zich zelf zorgen.


En trouwens er worden met de jaren meer meisjes dan jongens op de wereld gebracht

Dit is volgens mij niet juist, er is en was meestal (op wereld niveau) een licht geboorte overschot van mannen.

 

 

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2004 om 06:56
Nee volgens mij is het wel zo, de vrouwen waren altijd al in de meerderheid.
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2004 om 07:40

In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Nee volgens mij is het wel zo, de vrouwen waren altijd al in de meerderheid.

Ik beweer, en nu met zekerheid, dat er een licht geboorte overschot is van mannen.

Frapant is dat dit mannelijk geboorte overschot ten opzichte van vrouwen ook in de dierenwereld voorkomt.

Voor informatie betrefende de samenstelling van de wereld bevolking:

http://www.census.gov/ipc/prod/wp02/wp-02.pdf#page=101

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2004 om 07:46
Ojaa kan wel! bedankt voor de info!
Terug naar boven
tolika Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 13:27

bedankt broeders en zusters

zo leren we van mekaar

salamo galaykoum

Terug naar boven
Boedha Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 12 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 25
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2004 om 04:30
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Assalaam alaykoum/Hallo allemaal,

SubhanAllah, mensen redeneren vanuit hun eigen wil en zien niet in dat Alles Allah's Wil is.

Ieder mens wilt bepaalde dingen, maar het loopt vaak niet zoals jij dat wil, want als de mens het voor het zeggen had, was de mensheid allang uitgestorven. Ik ben blij dat Allah swt alles bepaald en dat Hij voor ons zorgt (lucht, water, risq etc).

Dat Rahima het niet met mij niet eens is, is mij een zorg, als ik Allah swt maar tevreden stel. Ik leef om Allah swt te dienen, om Hem tevreden te stellen, ik leef niet om de mensheid tevreden te stellen, om Rahima achter me te krijgen. Dat is wel het laatste wat ik wil.

Beste Rahima, communicatie is waar het om draait, daar geef ik je gelijk in, maar mijn communicatie met mijn man is de Koran en de Soennah. Wanneer mijn man en ik op 1 lijn zitten, qua het streven naar het welbehagen van Allah swt, is dat voor mij het toppunt van communicatie. Jij wil je lusten nastreven, mijn man is enkel en alleen voor mij, dat is jouw gedachte. Alhamdoelilah deel ik die gedachte niet met jou.

Mijn man die mij vraagt, om een 2e vrouw te nemen, zal ik niet in de weg staan, een man die je goed behandeld, die je rechten niet heeft ontnomen, waarover je trevreden bent. Ik zou hem alles willen geven wat zijn hartje begeert, omdat ik juist zielsveel van hem en van Allah swt houdt.

Een man hoeft niet altijd een 2e vrouw te nemen, omdat het tussen jullie beide niet goed gaat, want dat is een Westerse redenering ('als je iets niet hebt, zoek je het elders'), mijn man hoeft niet een verklaring te geven. Hij is mij dat niet verschuldigd, als hij op de profeet vzmh wil lijken, zou ik hem daar alleen maar in steunen.

Allah swt heeft het toegestaan, de Profeet vzmh is onze beste voorbeeld en ik zou niets liever willen dan dat mijn man, mocht hij ervoor kiezen om een goede band op te bouwen mijn zijn 2e echtgenote (Hafsa, A'isah, onze beste voorbeeldvrouwen).

Rahima, ik wil absoluut niet op jouw lijken en ik denk ook niet dat je op mij wilt lijken, inshaAllah wil je wel lijken op Hafsa en A'isah (ra). Ik wel en inshaAllah zullen er vele zusters met mij zijn die dat ook willen.

FiaminAllah Imaan

P.S Wanneer de mens tevreden over je is en Allah swt ontevreden over je is, maar wanneer je Allah swt tevreden wilt stellen met het gevolg dat de mens ontevreden is, dan zal er een tijd komen, dat de mensen die ontevreden over je waren, tevreden over je zullen zijn. Stel Allah swt tevredenheid op nummer 1 en je zult een gelukkig mens zijn.

Terug naar boven
Boedha Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 12 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 25
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2004 om 04:46

Assalaam alaykoum

goeiedag.

mensen kunnen niet redeneren vanuit het hun eigen wil, in de perceptie van de mens is er een eigen wil in werkelijkheid is er echter maar sprake van 1 wil; onze wil ; Allah's wil

Hierdoor is er ook geen sprake van invloed van de mens op zijn omgeving het is Allahs wil en de mens is zijn instrument.  

Aangezien er maar 1 wil is, Allahs wil, is er bij de 'wil' om Allah tevreden te stellen sprake van hooghartigheid en zelfzuchtigheid, de wens om een klopje op de schouder of een wit voetje

Probeer te redeneren vanuit de beperkingen die inherent zijn aan het mens zijn; namelijk; eten, drinken, voortplanting en uiteindelijk een goed zelfbeeld. Het gaat in je leven niet om de belangen en driften van een ander tegenmoet te komen. Goede communicatie heb je met iemand als je op een lijn en een niveau zit en beide hert zelfde belang nastreeft namelijk goede communicatie en elkaar bijstaan. Wanneer er 1 in de relatie is die een andere positie heeft is het menselijk, en dat zijn we beide in dezelfde mate, wanneer hierdoor afgunst ontstaat, ook een vrouw staat niet boven haar gevoelens als mens.

salamo galaykoum

 

Terug naar boven
boa2000 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2005 om 02:37
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Assalaam alaykoum wa Rahmatullah wa Barakatuuh, broeders en zusters,

De Islam is er voor alle tijden en niet alleen in tijden, wanneer er oorlog heerst, wat je vaak hoort en ziet. De man mag ook buiten oorlog, trouwen met meerdere vrouwen. Misschien heb ik makkelijk praten nu, maar wanneer je man je vraagt om toestemming om te mogen trouwen met een 2e vrouw, dan denk ik dat je pas ECHT Imaan hebt, als je toestemt. Hoe moeilijk het ook is, ik wil dat mijn man tevreden over mij is, maar bovenal Allah swt. Dit is een van de moeilijkste beproevingen, maar een hele grote kans om het welbehagen van Allah swt te verdienen. Het is het recht dat Allah swt heeft gegeven aan de man en wie zijn wij, om dat recht af te nemen. Luister niet naar al die praatjes, van feministen etc. Ontrouw bij hen, staat op nummer 1!

Heb taqwa en ken dat recht aan je man toe, als hij dat wil.

P.S Wat is mooier dan wanneer je in een land woont, waar dat mag en je stelt je man tevreden en je kan goed opschieten met zijn 2e vrouw?

 

Terug naar boven
boa2000 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2005 om 03:03

Lees Abu-Hamid al-Ghazali (The Revivification of Religious Sciences)Imam Ghazali 1050-1111.

Sommige zielen laten zich soms volledig overmannen door een hartstochtelijke liefde voor een vrouw.Dat is pure waanzin. Dan vergeet men volledig met welke reden de geslachtsdaad is geschapen.Dan verlaagt men zich tot het peil der dieren wat betreft zijn zelfbeheersing en zelfcontrole.Want een hevig verliefde man is niet alleen voor zijn genoegen uit op geslachtsgemeenschap,wat op zich al een van de laagste genoegens is en waarover hij zich zou moeten schamen,maar hij gaat zelfs denken dat zijn begeerte slechts kan worden bevredigd door een specifiek voorwerp(een bijzondere vrouw) Een dier bevredigt zijn seksuele instincten waar hij maar kan,terwijl dit type man(de verliefde man)zijn seksuele begeerte alleen kan bevredigen met zijn geliefde.Zo stapelt hij schande op schande en verslaving op verslaving.Hij stelt zijn verstand ten dienste van zijn seksuele begeerte,terwijl het verstand is bedoeld om bevelen te geven en om te woreden gehoorzaamd.

Imam Ghazali geeft toe dat het huwelijk voor een vrouw gelijk staat aan slavernij,omdat zij verplicht wordt gesteld haar man onvoorwaardelijk te gehoorzamen,behalve als het om schending gaat van Allah,s geboden.

Voor mij het bewijs dat de moslim vrouw een onderdrukt wezen is binnen de Islam, en hierna te handelen niet meer van deze tijd is.

Gelukkig komen de vrouwen in Marocco hiertegen in opstand,wanneer volgen de nederlandse zusters?

Harm.

ps Ik ben eveneens zeer kritisch op het Christendom,de Bijbel is net als de Koran

gewelddadig en hebben beiden weinig met liefde te maken,ergo de Islam bestrijdt de heteroseksuele liefde.

 

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2005 om 05:22

Hoi Boa2000,

De vrouwen in Marokko die hier tegen in opstand komen, zullen zichzelf tegenkomen. Ik zeg je hierbij: de zusters in Nederland die werkelijk taqwa hebben, zullen Allah Ta'ala blijven dienen zoals Hij dat wil.

Noch wie dan ook, kan van onze mooie religie afbrengen, zolang Allah Ta'ala dat niet wil.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
boa2000 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2005 om 06:39
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Hoi Boa2000,

De vrouwen in Marokko die hier tegen in opstand komen, zullen zichzelf tegenkomen. Ik zeg je hierbij: de zusters in Nederland die werkelijk taqwa hebben, zullen Allah Ta'ala blijven dienen zoals Hij dat wil.

Noch wie dan ook, kan van onze mooie religie afbrengen, zolang Allah Ta'ala dat niet wil.

Sidi Abderahaman al-Majdoub schrijft:

Een man die de tachtig haalt wordt een heilige.Een vrouw die de zestig haalt is goed voor de hel.

Waar satan een jaar voor nodig heeft,doet een oud wijf in een uur.

Als een vrouw ouder wordt,slaat zij aan het konkelen.Ze wil van alles wat ze ziet het fijne weten.Moge Allah haar vervloeken tot in haar graf.

Met deze uitspraken in de moslim wereld wordt je als toch niet vrolijk???

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2005 om 09:31
Hadith neem ik aan?
Betrouwbaar?
Doe eerst zelf onderzoek eer je na kwaakt (denk twee keer na!).
Terug naar boven
boa2000 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2005 om 10:09

[QUOTE=Abdulkadir]Hadith neem ik aan?
Betrouwbaar?
Doe eerst zelf onderzoek eer je na kwaakt (denk twee keer na!).

Hallo Abdulkadir,

Vertel mij wat voor onderzoek jij zelf doet????

durf je kritisch te zijn ??

Of kwaak je ook maar wat.

groet Boa2000

[/Q

UOTE]

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2005 om 10:48
Nee, hoor ik kwaak niet na.
Ik ben nog lang op weg om een echte moslim te worden hoor.
Maar wat ik wil zeggen is dat oordelen zonder kennis over Islam iets afschuwelijks is. Ben jij in staat om te oordelen over Quantummechanica? Nee dus, daar schaam je je liever te pletter voor. Maar waarom zo'n (sterk lijkende) oordeel over de Islam? Komop zeg, dat is niet kritisch als je niet eens de moeite neemt het te onderzoeken middels betrouwbare bronnen.
Als jij liever in Hadith verzen gelooft die dit allemaal zeggen, best. Voor jou jouw geloof, voor mij mijn geloof. Maar weet dat jij niet bent om te zeggen wat een echte moslims hoort te geloven. Ik durf kritisch te zijn over Hadith, omdat deze scharen aan betrouwbaarheid. Dus als jij in iets wilt geloof dat haast niet betrouwbaar is, ben je dan nog kritisch bezig? Kritiek is onderbouw, dus ook aan betrouwbaarheid.
Ik kwaak niet na, het was echt mijn mening.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Je mag mij best wel aanspreken op mijn fouten, maar dan ook mijn fouten (en niet fouten in Hadith of van andere moslims). Aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2005 om 10:51
In eerste instantie geplaatst door boa2000

Sidi Abderahaman al-Majdoub schrijft:

Een man die de tachtig haalt wordt een heilige.Een vrouw die de zestig haalt is goed voor de hel.

Waar satan een jaar voor nodig heeft,doet een oud wijf in een uur.

Als een vrouw ouder wordt,slaat zij aan het konkelen.Ze wil van alles wat ze ziet het fijne weten.Moge Allah haar vervloeken tot in haar graf.

Met deze uitspraken in de moslim wereld wordt je als toch niet vrolijk???

en wie moge deze 'sidi' zijn die zomaar roept dat een zestig jarige vrouw naar de hel gaat ? ben je het met hem eens dat je zijn uitsprakken hier plakt ?!

in de Islam kennen wij geen heiligen! behalve de profeten en de boodschappers, die onfeilbaar zijn.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
boa2000 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2005 om 12:01
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door boa2000

Sidi Abderahaman al-Majdoub schrijft:

Een man die de tachtig haalt wordt een heilige.Een vrouw die de zestig haalt is goed voor de hel.

Waar satan een jaar voor nodig heeft,doet een oud wijf in een uur.

Als een vrouw ouder wordt,slaat zij aan het konkelen.Ze wil van alles wat ze ziet het fijne weten.Moge Allah haar vervloeken tot in haar graf.

Met deze uitspraken in de moslim wereld wordt je als toch niet vrolijk???

en wie moge deze 'sidi' zijn die zomaar roept dat een zestig jarige vrouw naar de hel gaat ? ben je het met hem eens dat je zijn uitsprakken hier plakt ?!

in de Islam kennen wij geen heiligen! behalve de profeten en de boodschappers, die onfeilbaar zijn.

Sidi Abderahaman al-Majdoub is een moslim (zestiende eeuw) die dit geschreven heeft (zie Maisonneuve et Larose 1966 pag 180).

Ik heb dit geplakt,omdat ik deze uitspraken ten sterkste afkeur en hiermede oa wil aantonen hoe de vrouw in de islam wordt onderdrukt.

lees ook wat ik geschreven heb over de uitspraken van Abu-Hamid al- Ghazali over liefde tussen man en vrouw.Imam al- Ghazali (1050-1111)is een autoriteit mbt tot de beleving van de islam.

hierbij stel ik dat de islam de heteroseksuele relatie onderdrukt,en imam al-Ghazali geeft toe dat het huwelijk binnen de islam berust op slavernij.

Het verbaast mij dat ik geen discussie krijg ,maar alleen maar verwijzingen naar koranteksten.

Ik daag uit om te komen tot een discussie.

In marokko durven de vrouwen wel te protesteren tegen de ongelijkheid,en er gebeurt daar meer dan hier in nederland(overigens te verklaren).

Zelfs de moeder van de profeet ,Amina, heeft verzet gepleegd tegen de opgedrongen onderdanige rol van de vrouw binnen de islam (Ibn saad ,at tabaqat pagina 145,148.)

Lees ook Kitab al-Muhabbar,van Ibn Habib Al Baghdadi ,waarbij na de dood van de profeet in juni 632,een aantal vrouwen in opstand zijn gekomen en door de opvolger van de profeet ,de eerste kalief Abu Bakr zijn vermoord.

ik wil graag over de wereldgodsdiensten discuseren,maar kom niet aan met citeren van Koranteksten en verhalen dat wij niet kritisch moeten zijn maar blindelings moeten volgen.

groet Boa2000

 

Terug naar boven
boa2000 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2005 om 12:38

[QUOTE=Abdulkadir]Nee, hoor ik kwaak niet na.
Ik ben nog lang op weg om een echte moslim te worden hoor.
Maar wat ik wil zeggen is dat oordelen zonder kennis over Islam iets afschuwelijks is. Ben jij in staat om te oordelen over Quantummechanica? Nee dus, daar schaam je je liever te pletter voor. Maar waarom zo'n (sterk lijkende) oordeel over de Islam? Komop zeg, dat is niet kritisch als je niet eens de moeite neemt het te onderzoeken middels betrouwbare bronnen.
Als jij liever in Hadith verzen gelooft die dit allemaal zeggen, best. Voor jou jouw geloof, voor mij mijn geloof. Maar weet dat jij niet bent om te zeggen wat een echte moslims hoort te geloven. Ik durf kritisch te zijn over Hadith, omdat deze scharen aan betrouwbaarheid. Dus als jij in iets wilt geloof dat haast niet betrouwbaar is, ben je dan nog kritisch bezig? Kritiek is onderbouw, dus ook aan betrouwbaarheid.
Ik kwaak niet na, het was echt mijn mening.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Je mag mij best wel aanspreken op mijn fouten, maar dan ook mijn fouten (en niet fouten in Hadith of van andere moslims). Aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)

Ik heb binnen dit onderwerp verwezen naar een aantal bronnen,(zie ook mijn antwoord aan Abou Jabir)en vertel mij maar waarom deze bronnen niet betrouwbaar zijn?Zijn deze bronnen Hadith Verzen?noem mij dan welke wel betrouwbaar zijn ,dan komen we tot iets.

Graag wil ik met je van gedachten wisselen over de Quantemmechanica.Hierin ligt misschien de echte oplossing,Geen moorden meer om bijbel en/of koranspreuken.(of Hadith verzen)

Kunnen we de moslimwereld hopenlijk toch overtuigen dat de vrouw niet lager geplaatst is dan de man,maar gelijk is aan de man met de zelfde rechten en plichten.

groeten boa2000

 

 

 

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2005 om 12:52
Hadith verzen zijn minder betrouwbaar dan Quraan verzen. PUNT. Wil je erover lezen, zoek er dan ook over. Dat is een bewezen feit.

Misschien zijn al jouw hadith verzen wel verzonnen. God Weet.
En 'betrouwbare' is (ik weet het zelfs niet eens):
"Drukt mekaar op het hart vrouwen goed te behandelen"
Dat de wereld vele goede voorzieningen kent en dat een goede/vrome vrouw de beste voorziening is.
God heeft de vrouwen niet lager gemaakt als mens in de Quraan. Leest het eens aandachtig door. De vrouw (moeder, zuster, echtgenote, dochter) in de Islaam moeten allemaal aangesproken worden met vriendelijke woorden. Mannen mogen geen woord van woede laten bevallen jegens hen. Dit is zelfs een zonde.
Het is helaas wel zo dat het aan mannen ligt om de veranderingen bewerkstelligen. Hopelijk kun je met de gedachte leven dat mannen hier ook verantwoording voor moeten afleggen.


Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Je mag mij best wel aanspreken op mijn fouten, maar dan ook mijn fouten (en niet fouten in Hadith of van andere moslims). Aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
sabar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 54
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2005 om 19:27

 

Zelfs de moeder van de profeet ,Amina, heeft verzet gepleegd tegen de opgedrongen onderdanige rol van de vrouw binnen de islam (Ibn saad ,at tabaqat pagina 145,148.)

Wat is dit voor rare uitspraak??? Hoe kan Amina de moeder van de Profeet Mohammad (vzmh)kritiek hebben op de islam??? Vertel mij eens hoe dat mogelijk is??? Amina is gestorfen toen de Profeet  ongeveer 6 jaar oud was!!!

Wassalam sabar

Terug naar boven
boa2000 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2005 om 15:26

De islam is begonnen als godsdienst van Abraham,Mozes,Jezus,Krisjna,Boeddha en elke andere profeet van God.

Mohammed is feitelijk niet de stichter van de Islam.

Mohammed was de laatste profeet die uiteindelijk via de gezonden openbaringen de Koran heeft beschreven.

Amina de moeder van Mohammed is na het huwelijk met Abdallah Ibn Abd Al Muttalib ,bij haar familie blijven wonen ,zij wenste zelfbeschikking.

Ook meldt ik opstandigheid van Amina de achterkleindochter van de profeet,die polygamie niet accepteerde en zelfbeschikking eiste,en kreeg.

Leila Bint AL Khatim weigerde met de profeet te trouwen ook omdat zij de polygamie afwees.

Verheugend is dat de profeet deze weigering gewoon accepteerde,en zich niet bezig hield met onzin als gezichtsverlies en/of eerverlies.

Als de moslims hier een voorbeeld aan zouden nemen,stond de zelfbeschikking,voorzover die er is,voor de vrouwen in de Islam er beter voor.

Terug naar boven
boa2000 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2005 om 15:34

Atwoord aan Sabar.

 

In eerste instantie geplaatst door boa2000

De islam is begonnen als godsdienst van Abraham,Mozes,Jezus,Krisjna,Boeddha en elke andere profeet van God.

Mohammed is feitelijk niet de stichter van de Islam.

Mohammed was de laatste profeet die uiteindelijk via de gezonden openbaringen de Koran heeft beschreven.

Amina de moeder van Mohammed is na het huwelijk met Abdallah Ibn Abd Al Muttalib ,bij haar familie blijven wonen ,zij wenste zelfbeschikking.

Ook meldt ik opstandigheid van Amina de achterkleindochter van de profeet,die polygamie niet accepteerde en zelfbeschikking eiste,en kreeg.

Leila Bint AL Khatim weigerde met de profeet te trouwen ook omdat zij de polygamie afwees.

Verheugend is dat de profeet deze weigering gewoon accepteerde,en zich niet bezig hield met onzin als gezichtsverlies en/of eerverlies.

Als de moslims hier een voorbeeld aan zouden nemen,stond de zelfbeschikking,voorzover die er is,voor de vrouwen in de Islam er beter voor.

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2005 om 16:47

Hoi Boa2000,

Ik begrijp dat je graag voor de vrouwen wilt opkomen en dat waardeer ik aan je. Veel mannen vandaag de dag behandelen hun vrouw als oud vuil en zien niet in hoeveel waard de vrouw is. Deze vrouwen overal in de wereld worden onrechtvaardig behandeld. Ze worden misbruikt, verkracht, mishandeld etc.....degenen die deze misdaden plegen jegens de vrouw, zijn toch geen gelovigen?

Werkelijk een geslaagd huwelijk is een huwelijk waarbij de man zijn vrouw op handen draagt en andersom.

Mvg.

P.S. Elke daad die je verricht zou voor Allah Ta'ala moeten zijn...denk je dat degenen die de vrouwen onrechtvaardig behandelen dit voor Allah Ta'ala doen? Ik denk dat het een kwestie van macht is...bij veel mannen.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 04:34
In eerste instantie geplaatst door abu ibrahim

bismillaah,

omdat Allah gunsten geeft aan wie hij wil! (niks filosofie, gewoon aannemen)

wa salaam

abu ibrahim

Welke gunsten gaf hij de vrouw op dit gebied?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 04:39
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Assalaam alaykoum wa Rahmatullah wa Barakatuuh, broeders en zusters,

De Islam is er voor alle tijden en niet alleen in tijden, wanneer er oorlog heerst, wat je vaak hoort en ziet. De man mag ook buiten oorlog, trouwen met meerdere vrouwen. Misschien heb ik makkelijk praten nu, maar wanneer je man je vraagt om toestemming om te mogen trouwen met een 2e vrouw, dan denk ik dat je pas ECHT Imaan hebt, als je toestemt. Hoe moeilijk het ook is, ik wil dat mijn man tevreden over mij is, maar bovenal Allah swt. Dit is een van de moeilijkste beproevingen, maar een hele grote kans om het welbehagen van Allah swt te verdienen. Het is het recht dat Allah swt heeft gegeven aan de man en wie zijn wij, om dat recht af te nemen. Luister niet naar al die praatjes, van feministen etc. Ontrouw bij hen, staat op nummer 1!

Heb taqwa en ken dat recht aan je man toe, als hij dat wil.

P.S Wat is mooier dan wanneer je in een land woont, waar dat mag en je stelt je man tevreden en je kan goed opschieten met zijn 2e vrouw?

 

Pardon?????? Ontrouw staat op nr 1 bij feministen? U bedoeld opkomen voor de rechten van de vrouw hoop ik toch.Mijn schoonzus is een echte feministe en voor 200% trouw aan mijn broer!

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 04:43
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Hoi Boa2000,

Ik begrijp dat je graag voor de vrouwen wilt opkomen en dat waardeer ik aan je. Veel mannen vandaag de dag behandelen hun vrouw als oud vuil en zien niet in hoeveel waard de vrouw is. Deze vrouwen overal in de wereld worden onrechtvaardig behandeld. Ze worden misbruikt, verkracht, mishandeld etc.....degenen die deze misdaden plegen jegens de vrouw, zijn toch geen gelovigen?

Werkelijk een geslaagd huwelijk is een huwelijk waarbij de man zijn vrouw op handen draagt en andersom.

Mvg.

P.S. Elke daad die je verricht zou voor Allah Ta'ala moeten zijn...denk je dat degenen die de vrouwen onrechtvaardig behandelen dit voor Allah Ta'ala doen? Ik denk dat het een kwestie van macht is...bij veel mannen.

Kijk nu spreek je wijsheid.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 04:47

Als mannen geen oorlog maken,hebben vrouwen ook meer keuzen.Zeg mij Imaan,wie maken de meeste oorlogen in deze wereld als zij spreken?

Moge Allah's wijsheid uw geest delen.

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2005 om 13:55

Beste Ruud,

Ben het niet met je eens als je zegt dat het veelal de mannen zijn die oorlog maken, vergeet je dan niet het gezegde: 'achter elke man staat een sterke vrouw'?

Ik denk toch echt wel dat vrouwen veel meer macht hebben dan je denkt, althans de vrouwen van de gezetelde presidenten etc, nietwaar?

De vrouw van Bush had hem echt wel tegen kunnen houden, maar 'first lady' vond een oorlog wel geoorloofd...of wordt zij ook onderdrukt door mijnheer Bush Junior?

Hartelijke gr.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2005 om 14:18
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Beste Ruud,

Ben het niet met je eens als je zegt dat het veelal de mannen zijn die oorlog maken, vergeet je dan niet het gezegde: 'achter elke man staat een sterke vrouw'?

Ik denk toch echt wel dat vrouwen veel meer macht hebben dan je denkt, althans de vrouwen van de gezetelde presidenten etc, nietwaar?

De vrouw van Bush had hem echt wel tegen kunnen houden, maar 'first lady' vond een oorlog wel geoorloofd...of wordt zij ook onderdrukt door mijnheer Bush Junior?

Hartelijke gr.

 

Ik heb geen idee en kan dus niet beoordelen hoe hun relatie er uit ziet,maar vaak zijn het de mannen die bepalen.

Daarbij..... Ik zal niet ontkennen dat soort,soort zoekt....

Maw vaak is het zo dat slechte mannen vaak bij slechte vrouwen komen te zitten en omgekeerd zoals het ook in de Koran staat.

Het is immers ook vaak zo dat als mensen haaks op elkaars levenswijze staan ze eerder scheiden.

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2005 om 15:08

Dan zijn we het eens dat zowel mannen als vrouwen oorlog kunnen aanwakkeren.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.