Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenDoel?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Doel?
    Geplaatst op: 28 juni 2004 om 10:41

Hallo,

Misschien zullen je opkijken, maar ik zou graag willen weten, wat 'jullie' doel is in deze wereld, als jullie De Schepper ontkennen, en Zijn woorden:

Wa ma Galaqtul djina wal insa ila lieyahboedoen(51:56) = En IK heb de djin(geesten) en de mensen niet geschapen, Behalve om MIJ te aanbidden.

Bijna de meeste zitten hun hele leven na te denken wat hun doel is in deze wereld, terwijl wij als Moslims al weten(alhamdulilah).

Wat denken jullie dat er gaat gebeuren als jullie dood gaan, is dan alles voorbij???

Zijn we dan voor niets gemaakt, alleen maar eten, plezier maken enz enz, en dan dood gaan, en boem! klaar is kees???

Ik hoop dat jullie het goed opvatten, ik wil er niets ergs mee zeggen ofzoiets!

Doei

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
YounesF Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 13:59

A salamoe 3alaikoum,

Een tijdje geleden had ik een discussie hierover met een jongeman (niet-moslim). Ik vertelde hem dat je het Paradijs niet gratis krijgt, je zult er voor moeten werken, voor deze grote inspanningen zul je beloont worden.
Toen zei hij, dalijk lig je in je graf en dan blijkt dat er geen leven na de dood is, dan ben je goed geflascht, je hebt al die tijd voor niks hard zitten werken.

Toen zei ik: Maar stel nou eens dat er wel iets is na de dood, wie is er dan het hardst geflascht jij of ik? Ik bedoel, als er niks is dan heb ik misschien wel hard gewerkt maar dan kan ik volgens jouw dus gewoon voor eeuwig en altijd blijven rusten in mijn graf. Maar als mijn verhaal klopt dan heb jij een groot probleem, ik weet niet wat mijn eindbestemming zal zijn, maar ik ben in ieder geval wel gewaarschuwt voor deze dag en weet dat deze zal gaan plaatsvinden dus ik zal dan niet voor verrassingen komen te staan. Jij wel.

Toen had hij niks meer te zeggen, en zei hij: klopt.


Wa salamoe 3alaikoum,

Younes

 

 

Ashadoe Alla Ilaha Illa Allah, wa Ashadoe Anna Moehammadoen Rasoeloe Allah
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 14:18

ach heb je ooit er wel eens bij stilgestaan dat niets en niks niet bestaat en dat niks en niets ook helemaal niet kan gezien er altijd wat moet zijn... maarja dat is een eindeloze vraag en misschien ook moeilijk voor te stellen...

ik moet zeggen, dat ik niet zoals mijn moslim-broeders bang ben voor de dood... ik ben ook niet gelovig en ik houd mijn eigen gedachten er op na...

mijn doel in mijn leven is een bijdrage aan de samenleving te kunnen leveren in de vorm van architectuur e.d. een bijkomstigheid daarbij is dat ik het liefst een samenleving zie waar zowel het individu als het collectief telt! dat is een doel die ik mijzelf als toekomstig bouwkundige/architect stel... deze site, moslims, gelovigen, ongelovigen en bovenal mensen zijn mijn drijfveer en inspiratiebron. Dankzij deze site en herman hertzberger was ik in staat om een moeilijke ontwerpopgave te completeren, hetgeen mij een goed gevoel gaf.

ach, het doel, als je diep gaat zoeken, is dat er niet eens echt, behalve de basisregels waar iedereen al zo op in heeft gehamerd... je kunt beter zorgen dat je iets kan betekenen voor de wereld, en dat je niet als hulpeloze consument achter de feiten aanloopt (iets waar je niet echt aan ontkomt).

ik had ooit ook wel eens een discussie met een moslim die het zelfs wel raar vond, gezien ik in zijn hel terecht kom... het grappig daaraan is, dat wat mohammed geschreven is, zijn waarheid is... feiten op basis van gebeurtenissen; maar dat is ook zijn normen en waarden beeld... misschien is de hel wel helemaal niet zo verkeerd ;) (bij wijze van spreke), en zo vind ik het grappig om met allerlei normen en waarden te gaan zitten schuiven... hmmm mijn drijfveer is dus duidelijk niet angst, maar juist het leven, omdat je daar zo ongelovelijk veel fouten kan maken... maarja dat is ook de uitdaging, anders heb je geen leven :)

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.