Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenGraf

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Graf
    Geplaatst op: 01 juli 2004 om 10:11

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe, Broeders en Zusters/Hallo

Hier echt een mooie flash over de graf( en de vertaling voor de gene die het niet begrijpt)

http://www.islamway.com/?iw_s=Flash&iw_a=view&id=62& amp; amp;cat=2&file_name=ayndark&width=600&hight=500

<>

Assalaamoe alaikoem wa rahmatoellahie wa barakaatoeh broeders en zusters,

Alhamdoelillaah hebben velen van ons weer een nieuwe dag gekregen van Allah, een nieuwe kans, meer goede daden, terwijl er ook velen zijn voor wie het leven opgehouden is en die niet eens de kans kregen om hun koffers te pakken voor deze lange reis, neen, want zij hadden hun hele leven de tijd om hun koffers te vullen, net zoals wij dit hebben...maar hoevelen van ons vullen deze koffers ook daadwerkelijk met zaken die hen zullen baten? "Slechts weinigen trekken hier lering uit".

En daarom hier weer een herinnering, allereerst voor mij en
vervolgens mijn broeders en zusters die vergeten waren dat ze ooit al
hun lusten en genietingen in de steek zullen laten...luister naar
deze huiveringwekkende flash, en moge dit zijn als een
schoonmaakmiddel die onze harten reinigt van deze doenja.

 

Test nu jezelf: heb je tijdens het luisteren een traantje kunnen
laten vloeien? Heeft je huid kippevel gehad? Heeft je hart gebeefd?
Zo ja, dank Allah dat jouw hart nog leeft, nu nog deze les omzetten
in daden, zo nee condoleer jezelf, want jouw hart is dood...
MOge Allah ons vergeven voor onze vele tekortkomingen en ons leiden
naar Zijn tevredenheid en acceptatie, want waarlijk, wie de
tevredenheid van Allah heeft, heeft de rijkdommen van de doenja en al
aachirah!

Wa assalaamoe alaikoem wa rahmatoellahie wa barakaatoeh.

 

Vertaling van de Flash:

Elselaam alaikoem warahmet Allahie ta3ala wabarakatoeh agie

 

Hier de vertaling van de flash die ik van jou gekregen heb:

 

O,zoon van Adam het Graf roept je elke dag en zegt(je graf zegt):

 

Je loopt met (jama3a) op mij en je zult op een dag alleen en niemand bij je in mijn buik zijn.

 

O,zoon van Adam je speelt en je bent vrolijk op mijn rug en je zult op een dag in mijn buik zitten huilen.

 

O,zoon van Adam Je eet rente geld en de haraam geld en de geld van de kinderen die geen ouders hebben(yataama) op mijn rug en op een dag zullen de beesten jou opeten in mijn buik.

 

O,zoon van Adam je kijkt naar de haraam(zinna) met je ogen en je zult zien wat wat in mijn buik is

 

O,zoon van Adam je hoort de haraam met je oren en je zult ergere dingen in mijn buik horen

 

O,onopletelde je famillie en je vrienden zullen je naar die gat brengen en je rijkdom en je zoon en je daden zullen je volgen en alles gaat terug behalve je daden.

 

Je vrouw gaat trouwen na jou en je kinderen zullen jou geld delen (tussen hun) en JIJ en JIJ er wordt geroepen naar jou, ze (kinderen je famillie en je rijkdom) hebben jou verlaten en in de Zand gelegd en tot de rekening(van jou daden) verlaten en ze hebben niets achtergelaten wat jou in je graf kan baten

 

En der is niets anders gebeven dan ik(de graf) en ik leef altijd(al-7ay) en ik ben het die nooit dood gaat.

 

O,mens wie heeft jou gedachten van jou God(rab)(El-Kariem) verleidt .

 

Hij die jou heeft geschapen en gemaakt en hij jou geteld en wat voor een beeld hij heeft heeft hij je in elkaar gezet

 

Neej,voorwaar jullie liegen over het geloof.

En wij zijn het die jullie beschermen.

Schrijven alles en weten wat jullie doen

 

En daar ligt je lichaam dan zodat de beesten het kunnen opeten tot dat alle vlees weg is en de botten te voorschijn komen.

 

Bismilaah Er-rohmaan Er-raheem

 

Elhaakoem eltekathoer

7ata zoertoem elmaqaabir

(ik weet niet hoe je het moet vertalen agie sorry)

 

je zult daar eenzaam zijn en alleen en daar(in het graf) zul je toetsen (een hele harde en moeilijke toets) en tijdens Die toets wordt de mens of beloond of bestraft!

De toesten die je alleemaal gemaakt hebt in de wereldse leven zul je vergeten(zo erg) en daar kreeg je herkansingen een paar keer 1 keer of twee keer of zelfs 3 keer

 

En niet iedereen denk aan zijn graf en op die dag zal er geen zon zijn en geen ligt.

 

En aan het eind vraag ik Allah(swt) om ons te vergeven want hij is de gafoer en er-raheem

 

Vertaald door: Agie Hamzah

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
Hamzah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2004 om 10:18

elselaam alaikoem

jah Agie Fi-Sabilillah bedankt is egt heel mooi djazaake Allahoe gairan Inshalaah

en ik wil een klein tipje geven aan die gene die de vertaling gaan lezen ik heb het vertaald  en is niet 100% dus stort je niet helemaal op de vertaling maar de meeste is goed vertaald ik kon geen woorden in het nederlands vinden dus ik heb het synoniem er van in het nederlands gedaan en het arabisch tussen haakjes!!!

 

walselaam


Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juli 2004 om 09:13
 Dit is echt eng als je dit leest heeft de wereld geen enkele betekenis meer
Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juli 2004 om 12:58

Salam alikoem



 

Wasalam Anissa  & Peace

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.