Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

�slamitische begravenis in Nederland

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: �slamitische begravenis in Nederland
    Geplaatst op: 17 juli 2004 om 04:16

Assalamu alaikum,

ik ben nu op vakantie in Turkije en heb o.a. het graf van mijn geliefde schoonmoeder bezocht, moge Allah swt haar zonden vergeven en haar het paradijs schenken. Amien.  

Hier in Turkije is het zo dat je een graf kan kopen dat dan voor altijd (insha Allah) blijft zodat je op islamitische wijze begraven kunt worden. �k weet dat in Nederland tegenwordig ook zulke begraafplaatsen bestaan. Weet iemand hier iets meer over misschien en over hoe dat werkt met uitvaartsverzekeringen e.d? Heeft iemand hier wellicht ervaring mee of heeft iemand informatie over islamitische begravenissen in nederland?

�k hoop echt op reacties!

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2004 om 11:46

Salaam aleikum Amier,
ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik er ook niet veel over weet. Er is wel een stichting actief (Red de graven) die geld inzamelt om graven van overleden moslims te kopen en te behouden. Dat zou dus betekenen dat het mogelijk is om ook van te voren een graf te kopen, verwacht ik. Is het niet zo dat een graf 10 jaar gebruikt kan worden en dan als het niet gekocht is door de familie, het verwijderd wordt door de gemeente? Het is eigenlijk wel een hele goede vraag van je.
Meer weet ik er ook niet van, ik hoop dat iemand anders je meer kan helpen.
Salaam happylady

Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2004 om 10:30

Amier ik zou maar te veel vertrouwen in een graf voor altijd in Nederland.

Weet je wanneer ik in een land ben dan probeer ik altijd een graf te vinden van meer dan duizend jaar geleden. Niet van een adelijke familie maar van gewone mensen.

Ik heb er nog nooit een gevonden :-(

Ik denk dat dit alles met die graven maar een grote leugen is.

Ken jij graven van de eerste moslims?

En nu  niet van die bekende mensen . maar van de gewone jan met de pet graven.

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.