Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

piratenkapjes & strakke spijkerbroek

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
Muslimaa_18 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslimaa_18 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: piratenkapjes & strakke spijkerbroek
    Geplaatst op: 23 juli 2004 om 18:55

Assalaam alikoum warhamatallah wabarakatou,

Waar ik me echt boos om kan maken is als ik zusters zie met van die piratenkapjes( het woordje hijaab zijn ze niet waard) je weet wel, het lijkt alsof je een knot hebt. Ik bedoel dat is toch niet de bedoeling van een hijaab??!!

Wat me helemaal misselijk maakt is als ik zusters zie met een hoofddoek(haren,oren hals bedekt) EN ERONDER EEN SUPERR SUPERR STRAKKE SPIJKERBOEK MET EEN KORTE TRUITJE AAN HEEFT!!!!

Het is de bedoeling dat je je boezems, oren, hals en (schouders, allahou a3lem)bedekt.. Zo kan het toch niet???

Ik heb ze vaak aangesproken daarop maar helaas ze blijven zich gewoon zo aankleden. Allah hdiena....amien

PFFFFF EINDELIJK HET IS ERUIT!!!!!!

wa aikoum salaam warahamatallah wabarakatou

 

Jullie zuster in de Islam....

Wij zijn van Allah en naar Hem keren wij terug!!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2004 om 04:40

Hoi,

ik ben zeker dat je het goed bedoelt, maar iedereen mag dragen wat ie wilt en waar ie zich goed bij voelt.  Ik snap ook wel dat dat voor jou als beledigend (hidjaab met strakke kleren dragen) overkomt , maar zo bedoelen zij het vast niet.  Je kan ze dus wel raad geven, maar uiteindelijk kiezen zij zelf wat ze s morgens uit de kleerkast halen, en kan niemand hun verplichten wat anders aan te doen.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Anissa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2004 om 15:42
In eerste instantie geplaatst door Muslimaa_18

 

Het is de bedoeling dat je je boezems, oren, hals en (schouders, allahou a3lem)bedekt..

Salaam alikoem

Ik wist echt niet dat je schouders ook bedekt moest worden.
Maar waarom schouders, schouders zijn toch niet aantrekkelijk.
Ik hoop dat je meer info kunt geven als je die heb graaag.

XXXX groetjes van je zuster Anissa

Geloof in Allah en wees niet eigenwijs. Allah is de enige naar wie ik wijs.
Volg hem en je vindt de weg naar het paradijs.
Bid 5X per dag met een mooie glimlach.
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2004 om 18:54
Salaam Alaikum Muslimaa,

Vooral blijven doen Allah zal je belonen.
Het is wel beter voor jezelf om niet al te boos te worden.
Want dan gaat het tenkoste van jezelf.
Wist trouwens nooit hoe die dingen heten,maar nu wel dus ...

piraatenkapjes .

wa salaam
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote UmmHanifa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2004 om 04:04

 

Assalaamu aleikoum wa rahmatullah,

Lieve zuster, het enige wat je kunt doen is jouw zusters OP DE JUISTE WIJZE uitleggen hoe de correcte hijaab gedragen zou moeten worden. Dan heb jij jouw taak gedaan en de rest is hun verantwoordelijkheid. Als je er boos en misselijk van wordt en spottend over ze spreekt, zal je goedbedoelde raad waarschijnlijk geen effect hebben. We moeten elkaar op islamitische wijze corrigeren dus met vriendelijkheid en kennis.
Bedenk jezelf ook dat iedere zuster zich in een andere positie bevindt, sommige handelen uit onwetendheid, anderen uit koppigheid en sommigen zijn bang voor andermans reacties. Daarom hebben ze iemand nodig die hun steunt en aanmoedigt en niet iemand die hen bekritiseert, uitscheldt en bespot.
Ergens vind ik het ook niet eerlijk dat we ons zo druk kunnen maken over het (nog) niet correct dragen van de hijaab, simpelweg omdat dit een zichtbare zonde is terwijl degene die zich correct bedekken ook zondes met zich meedragen terwijl deze onzichtbaar zijn voor anderen. Wij kunnen dus niet aangesproken worden op straat op het feit dat we bijvoorbeeld hypocriet zijn of jaloers of trots of omdat we over een andere afkeurenswaardige eigenschap beschikken die je niet meteen van onze neus af kunt lezen.
Laat het oordeel daarom aan Allah de Alwetende over en wees slechts dankbaar voor het feit dat Hij jou geleid heeft en je daarom zelf wel de correcte hijaab draagt. Stel je niet hoogmoedig op maar als een echte zuster zodat je je medezusters kunt stimuleren door begrip en respect voor ze te tonen. Ik denk dat dat de enige manier is om iemand anders een duwtje in de rug te geven in de richting van de correcte hijaab...

O, gij die gelooft! Laat een volk het andere volk dat waarschijnlijk beter is dan zij, niet bespotten, noch vrouwen andere vrouwen, die misschien beter zijn dan zij. En belastert elkander niet, noch noemt elkaar bij scheldnamen. Kwaad is (het geven van) een slechte naam na de aanvaarding van het geloof, en zij die geen berouw tonen zijn de onrechtvaardigen. (49:11)

Ik hou van jullie omwille van Allah,

Umm Hanifa

Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
lika Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 februari 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 60
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote lika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2004 om 05:58
Salaam

Daar was hiet al eens een topic over ik begrijp het ook niet. ik ken zelfs een meisje dat met haar zogezegde hijaab de beschrijving die jij daarboven hebt gegeven. naar een dancing ging. Zij zei me dat ze was gegaan, maar mijn klasgenootje zei me hoe ze daar binnenging. ik begrijp het ook niet. Waarom eigenlijk.
Ik vindt dat raar.
Maar ik heb haar dat gezegd dat dat niet gaat dat ze zich anders moet kleden. Maar Shajtaan heeft meer geluk bij haar dan ik.
Maar ik blijf mijn best doen.
Beslema Malika
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2004 om 06:02

Assalamoe alykoem,

mashAllah, prachtig stuk van zuster UmmHanifa,

nutuutlijk denk ik niet dat zuster Moslima_18 ze bekritiseerd, uitscheld of bespot, maar juist raad geeft, onze profeet verplicht ons om een raad te geven aan elkaar. we moeten oprecht zijn tegenover onze medemoslims door hen uit te nodigen naar Allah, tot het goede aansporen, het verwerpelijke verbieden, en hen het goede onderwijzen en dergelijke, dit is onze missie. op deze wijze is godsdienst oprechtheid geworden.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2004 om 06:11
In eerste instantie geplaatst door *Anissa*

In eerste instantie geplaatst door Muslimaa_18

 

Het is de bedoeling dat je je boezems, oren, hals en (schouders, allahou a3lem)bedekt..

Salaam alikoem

Ik wist echt niet dat je schouders ook bedekt moest worden.
Maar waarom schouders, schouders zijn toch niet aantrekkelijk.
Ik hoop dat je meer info kunt geven als je die heb graaag.

XXXX groetjes van je zuster Anissa

Assalamoe alykoem,

alles bedekken bahalve gezicht en handen, ook voeten horen bedekt te worden, terwijl voeten niet aantrekkelijk zijn. we moeten niet te veel filosofen, want als we gaan kijken dat wat aantrekelijk is bedekt moet worden, dan komt op de eerste plaats het gezicht van de vrouw het aantrekelijkst, maar toch mag (niet verplicht zoals sommige denken) je het gezicht onbedekt laten.

wassalaam,   

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote UmmHanifa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2004 om 06:23
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Assalamoe alykoem,

mashAllah, prachtig stuk van zuster UmmHanifa,

nutuutlijk denk ik niet dat zuster Moslima_18 ze bekritiseerd, uitscheld of bespot, maar juist raad geeft, onze profeet verplicht ons om een raad te geven aan elkaar. we moeten oprecht zijn tegenover onze medemoslims door hen uit te nodigen naar Allah, tot het goede aansporen, het verwerpelijke verbieden, en hen het goede onderwijzen en dergelijke, dit is onze missie. op deze wijze is godsdienst oprechtheid geworden.

wassalaam,

DjazzakAllahu ghairan broeder,

En even voor de duidelijkheid, ik ga er ook van uit dat onze zuster moslima_18 slechts het beste voor haar zusters wil en ze daarom op het goede wil wijzen. Mijn opmerking was ook niet specifiek voor haar bedoeld maar voor ons allemaal. Ik wilde er gewoon op wijzen dat we elkaar wel op de juiste wijze moeten adviseren insha'Allah. Er zijn misschien ook wel zusters op dit forum die geen hijaab dragen of niet correct en die dit topic lezen en zich aangesproken voelen en wellicht voelen ze zich alleen maar beledigd. Dat werkt natuurlijk niet motiverend. Ghair insha'Allah...

 

Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
Muslimaa_18 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslimaa_18 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2004 om 10:01

Assalaam alikoum warhmatallah wabarakatou,

Mijn bedoeling is het nooit geweest om iemand te beldegen ofzo

 

Mocht ik dat idee hebben gegeven Astagfirouka Ya Allah

 

 

Wij zijn van Allah en naar Hem keren wij terug!!
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2004 om 05:29

Salamoen Aleykoem

Zal ik je zeggen, remco, waarom we hun geluk storen? Het is beter voor hun dat WIJ hun geluk storen dan dat de HEL dat doet.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2004 om 07:27
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamoen Aleykoem

Zal ik je zeggen, remco, waarom we hun geluk storen? Het is beter voor hun dat WIJ hun geluk storen dan dat de HEL dat doet.



Amien
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2004 om 12:17

Salamoen Aleykoem

"Onzin, er is hier vrijheid om te doen en laten wat je wilt, en het is een recht van de mens om die vrijheid te hebben. Wanneer die meisjes gelukkig zijn met hoe ze erbij lopen dan ben ik blij voor ze. Het is hun keus en dus hun probleem als ze volgens jou in de hel komen (wat ik betwijfel)."

Nee het is niet hun probleem. Als JIJ alleen maar aan jezelf denkt en zegt dat is hun probleem...prima. Ik zie ze liever niet branden en daarom ook doe ik mijn best. Bovendien is het niet "volgens mij in de hel komen" maar is het ook volgens de meisjes die hoofddoek dragen ook zo. Ik neem aan dat het moslims zijn die hoofddoek dragen en als moslim zijnde geloof je automatisch in hel. Tenzij het MOSSAD-agenten zijn die de hoofddoeken dragen.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2004 om 16:10

Salaam,

Ik vind het hypocriet gedrag om zo rond te lopen. Ze beseffen niet dat de hoofddoek een aanvulling is van de kledingsvoorschriften voor de moslima. Voor mij is een moslima die half naakt rondloopt met een hoofdoek erger dan een goed geklede zonder hoofddoek.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
nouret_23 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nouret_23 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2004 om 16:54

Asalam broeder en zusters

ik vind het inderdaad hypocriet als meisjes met de hoofddoek spelen , en inderdaad met strakke keding lopen.Maar wat ik ook vind is dat el hijab dragen een aanvulling is op het geloof zo ken ik vele moslima�s (Allah jehdiehoem') die een hoofddoek dragen ,maar niet eens weten waarom ,en het moet ook rechtstreeks uit je hard komen ik denk dat het dat vele meisjes niet weten wat een hoofddok inhoud

wa salam

 

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 02:41

Salamoen Aleykoem

En ik denk dat die meisjes niet onderdrukt zijn. Ik denk dat ze niet weten WAAROM ze het dragen. Ik denk dat ze daarom zo spelen. En ik denk dat ik niet weet waar je die conclusies trekt van dat ze worden GEDWONGEN. Mijn zus draagt een hoofddoek maar ze wordt niet gedwongen. Mijn oudere zus draagt er een. Mijn moeder draagt er een. En ik denk ze zien er veel beter uit dan zonder.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Muslimaa_18 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslimaa_18 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 12:17

Assalaam alikoum warahmatallah wabarakatou,

Of ze gedwongen worden?? allhoe 3lem. Ik ken ook meiden die niet gedwongen zijn en er toch zo bij lopen en dat snap iik al helemaaaaaaaal niet!!!

Alhamdoelilah ik draag nu mijn hijaab al 6 jaar en 4 maanden en 3 dagenEn het was mijn eigen keuze, en ik draag insh allah hoe Allah het heeft gezegd. Dus gewoon over mijn schouders,boezems,orgen, en hals lekker groot en wijd!!

Maar soubhanna allah, het is ook nooit goed, ik krijg zelfs commentaar van zusters zo van: Ik vind het echt overdreven, ik vind het niet mooi, waarom zo groot?  Maar ja niks aan te doen..

wa alikoum salaam warahmatallah wabarakatou...

Jullie zuster in de islam

Wij zijn van Allah en naar Hem keren wij terug!!
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 12:25
In eerste instantie geplaatst door Muslimaa_18

Assalaam alikoum warahmatallah wabarakatou,
Of ze gedwongen worden?? allhoe 3lem. Ik ken ook meiden die niet gedwongen zijn en er toch zo bij lopen en dat snap iik al helemaaaaaaaal niet!!!
Wat bedoel je met er z� bijlopen, want ik kan je zin even niet volgen  
enne
Remco, ga er maar vanuit dat de meeste meiden het over het algemeen niet gewongen doen. Ze weten misschien niet wat de volledige essentie van de hoofddoek is, maar gedwongen is het gros niet.
Alhamdoelilah ik draag nu mijn hijaab al 6 jaar en 4 maanden en 3 dagenEn het was mijn eigen keuze, en ik draag insh allah hoe Allah het heeft gezegd. Dus gewoon over mijn schouders,boezems,orgen, en hals lekker groot en wijd!!

Maar soubhanna allah, het is ook nooit goed, ik krijg zelfs commentaar van zusters zo van: Ik vind het echt overdreven, ik vind het niet mooi, waarom zo groot?  Maar ja niks aan te doen..
Inderdaad, het is soms ook nooit goed. Ik hoop dat we allemaal nog eens kijken naar die balk in ons eigen oog en naar de splinter in andermans oog.

wa alikoum salaam warahmatallah wabarakatou...

Jullie zuster in de islam

Salaam happylady

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 14:42

Het is meestal de eerste reden. Veel moslims zijn gewoon niet echt op de hoogte van het geloof, of denken dat het niet echt belangrijk is. Natuurlijk zullen er meisjes gedwongen worden, ik ben niet naief, maar dat is niet de helft, maar zeker minder.

 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 15:02

Groepsdruk of gewoon omdat iedereen het doet? Net zoals dat kinderen vaak mee willen doen met de Ramadan, omdat de grote mensen dat ook doen? Hoeft helemaal niet negatief te zijn. Ik ken erg veel islamitische meisjes met hoofddoeken en zonder. Ik hoor niemand klagen. Er is ��n meisje die hem is gaan dragen toen ze heel jong was, die heeft er nu moeite mee. Ze doet hem dus soms ook wel eens af, maar daar heeft niemand commentaar op. Ach ja, de meisjes/vrouwen die onder druk worden gezet, zullen het ook niet gauw zeggen. We kunnen alleen maar hopen dat dat gegeven ooit zal verdwijnen. Er is namelijk geen dwang in de religie, hopelijk leren de mensen dat ooit nog eens.

Salaam happylady 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 15:12
Dat ben ik ook zeker met je eens, Remco. Die dwang is er wel, maar is niet islamitisch . Het enige wat wij als moslims kunnen doen, is leren over de islam.
Salaam happylady
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 15:27

Natuurlijk Remco, dat ben ik met je eens. Ik denk alleen dat familieleden die andere familieleden onder druk zetten, helaas niet onder de indruk zullen zijn van een in hun ogen bijdehante Nederlander die even vertelt hoe het moet. Daarom moeten wij moslims het ook zelf doen. Ik denk dat er een maatschappelijke beweging moet ontstaan die inziet dat de ware islam niet inhoudt dat je meisjes dwingt om een hoofddoek te dragen, of te trouwen met iemand die door de familie is uitgezocht. Ik ken n�t iets teveel ex-moslims door dit soort trauma's (en ergere). Inshallah komt het hiermee goed.

Salaam happylady

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2004 om 07:53

Salamoen Aleykoem

Ja natuurlijk lees ik jouw bericht niet goed door en moet ik opnieuw lezen. Maar the point is dat wanneer die meisjes strakke broeken dragen dat jij zegt dat ze gedwongen worden. Diegene die ze dwingt dwingt ze niet om GEEN strakke kleren te dragen??? Ik denk dat jij bij het minst geringste grijpt naar--> dwang. Dat is mijn punt. Jij zegt gelijk ik denk dit ik denk dat en gaat van A gelijk naar Z.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2004 om 10:17

He Remco, wist je dat de profeet 'vrede zij met hem' heeft gezegd....

Er is geen dwang in het geloof...

Daarom is het belangrijk om mensen te adviseren, mensen te onderwijzen....Gewoon op een normale manier...je dwingt ze niet, maar je geeft ze de informatie, dan zien ze zelf wel wat ze ermee doen.

Zoals broeder I S L A M al zei, het is beter om iemand hier, nu, in deze wereld te onderwijzen, voordat het te laat is. We willen niet dat er talloze mensen in de hel zullen belanden, dus doen we nu ons best om dat te voorkomen....Degene die de duivel volgt, zal hem ook volgen richting de hel.....

Ik probeer je niet te beledigen ofzo..ik probeer je te onderwijzen ;)

Misschien dat je het al wist, dan is het voor andere personen misschien leerzaam....

Gegroet....

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2004 om 02:47

Salamoen Aleykoem

Kijk nou zeg je het goed. Eerst zei je niet de indruk maar je zei ik denk dat ze gedwongen worden ik denk dat ze... Daarom reageerde ik want jij greep gelijk naar dwang. Maar als je zegt de indruk... daar heb ik niks mee want die indruk heb ik ook.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2004 om 15:48

Salamoen Aleykoem

Kijk! Nou trek je dingen recht.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2004 om 09:30

Assalamoualikoum,

lieve zuster dienares schreef:

Er is geen dwang in het geloof...

Daarom is het belangrijk om mensen te adviseren, mensen te onderwijzen....Gewoon op een normale manier...je dwingt ze niet, maar je geeft ze de informatie, dan zien ze zelf wel wat ze ermee doen.

heel goed gezegd oeghtie!

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2004 om 15:05

Remco,

ik begrijp heel goed wat je bedoeld, dat er moslims zijn die niet aan de regels houden van de islam is wel bekend, alleen vind ik dat jij je mening hele tijd herhaalt, bijna bij elke bericht. en heb gemerkt dat je altijd het laatste woord wil hebben, dus hieronder kun je een bericht typen, zo heb jij weer het laatste woord en word de discussie gesloten. wat vind je? 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2004 om 15:31
In eerste instantie geplaatst door Remco

Ik doel ook alleen op de Moslima's die dus qua hoofd Moslima zijn maar qua lijf totaal niet Moslima zijn. Die mensen weten of niks van de Islam en dragen de hoofddoek alleen omdat dat nou eenmaal moet, traditie zegmaar. Of ze moeten hem dragen maar willen het niet.

hallo Remco,

Dat gaat niet op,zulke zusters zullen er ongetwijfelt ook zijn,maar er zijn
ook zusters die net de islaam herondekken en die het wel weten,maar
nog met een mentale drempel zitten.
Dus ze hebben nog tijd nodig om erna toe te groeien en te wennen.

Voorbeeld vanmezelf is dat ik eerst mn hoofdbedeking (zn wit mutsje zeg maar)na het gebed altijd uitdeed.Nu hou ik hem ook wel eens op tot ik thuis ben.

mvg
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Mystica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mystica Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2004 om 14:28

Ook ik zie regelmatig meisjes lopen waaraan ik enkel aan hun "piratenkapje" kan zien dat ze moslim zijn. Het heeft mij ook wel eens verbaasd maar vond het een hele originele en modieuze manier om toch te voldoen aan hetgeen je geloof je verplicht. Maar ik lees nu dat het kennelijk onvoldoende bedekt zou zijn volgens de islam ?

Zou het niet een conformeren willen zijn naar overige leeftijdsgenoten toe. Een meer niet willen opvallen tussen klasgenoten ? Ik kan me ook voorstellen dat bij ontwakende pubertijd een meisje het niet altijd leuk vindt om meteen alles te gaan bedekken wat zojuist gegroeid is. Soms ervaar ik het als een uiting van individualiteit.

Ik weet dat meisjes en vrouwen altijd het risico lopen om uitgesloten te worden of verstoten te worden als ze niet aan allerlei zedelijkheidsregels voldoen (conform de Koran). Je kan dan in mijn ogen niet spreken van een vrije keuze bij velen omdat ze het risico lopen om familie en alles wat ze lief is te verliezen...Het heeft hierdoor toch een vorm van dwang om te conformeren aan de eigen groep.

Zelf zie ik het echt als een verplichting ook al beweren ze vaak dat het niet opgelegd is. Het is een geloofsverplichting die wellicht graag aangegaan wordt maar het blijft iets wat opgelegd wordt en geen vrije keuze van moslima's. Maar goed dat is mijn idee daarover.

Misschien strijk ik hiermee tegen wat haren in en dat is zeker niet de bedoeling. Ik schrijf slechts hetgeen van hoe ik het zie en tegen aan kijk en ik bedoel het niet beledigend of zo.

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.107 seconden.