Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

piratenkapjes & strakke spijkerbroek

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: piratenkapjes & strakke spijkerbroek
    Geplaatst op: 06 september 2004 om 14:34

 

Salaam alaikoum (hoi voor de anderen),

Ik kende wat zusters die ook de piratenkap hebben gedragen, ze deden dat enkel om hun lelijk haar te bedekken en dat gaven ze eerlijk toe en dat piratenkapje stond hen mooier vandaar dat ze het zo hebben gedragen.. wa allahoe a3lam. Een heleboel zusters dragen nu wel gewoon de hijaab omdat ze zich meer hebben verdiept in de islam en daarom nu de hijaab correct dragen alhamdoelilah. 

Wa salaam alaikoum,

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2004 om 14:44
In eerste instantie geplaatst door Mystica

 

Zelf zie ik het echt als een verplichting ook al beweren ze vaak dat het niet opgelegd is. Het is een geloofsverplichting die wellicht graag aangegaan wordt maar het blijft iets wat opgelegd wordt en geen vrije keuze van moslima's. Maar goed dat is mijn idee daarover.

Misschien strijk ik hiermee tegen wat haren in en dat is zeker niet de bedoeling. Ik schrijf slechts hetgeen van hoe ik het zie en tegen aan kijk en ik bedoel het niet beledigend of zo.

 

Ik vind het wel heel jammer dat jij niet aanneemt dat de moslima's hun hijaab niet uit eigen wil dragen.

Ik draag mijn hijaab sinds een paar maanden, de eerste twee dagen dat ik mijn hijaab droeg wisten mijn ouders er niets van totdat ik het zelf aan hen mededeelde. Ik draag mijn hijaab uit eigen vrije wil alhamdoelilah, ik ben er  mee begonnen omdat ik mij verdiepte in mijn geloof alhamdoelilah waardoor ik deze stap heb gezet. Ik draag mijn hijaab voor mijn geloof, ik heb nooit geen spijt dat ik het ben gaan dragen en ben er elke dag trots op, inshaAllah zal ik de stap zetten om ook islamitische kleding te dragen, daarmee bedoel ik niet lange rokken en vesten etc maar echte islamitische kleding (bijv een djelbab).

Wel heel jammer dat jij dat vindt of denkt van moslima's, het komt bij mij over alsof je er zelf moeite mee hebt dat de hijaab gedragen wordt anders zou je er zelf niet zo'n moeite mee hebben om aan te nemen dat de hijaab uit eigen vrije wil gedragen wordt. Wat voor nut heeft een hijaab die niet uit eigen wil is gedragen, als je geen imaan (geloof) in je hart hebt want dan geloof je niet en wanneer zet iemand de stap om een hijaab te dragen alleen als zijn of haar geloof sterk is.  

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Mystica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mystica Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2004 om 14:57

Ik heb er geen enkele moeite mee dat ze een hoofddoek dragen of hoe ze het dragen. Het maakt me niet uit. Ieder moet voor zich weten of ze wel of niet een hoofddoek dragen, een keppeltje op hebben, een kruisje om de nek of wat dies meer zij....Het  is niet mijn intentie geweest bij mijn posting.

Ik wilde enkel aangeven hoe ik vanuit mijn visie er tegen aan kijk..meer niet. Ik zou er namelijk niet aan moeten denken om (vooral met dit warme weer) mijn hele leven met een hoofddoek tot over mijn schouders rond te lopen. Maar ja, ik ben anders opgevoed en opgegroeid. Als ik als moslimmeisje was geboren, dan dacht ik er waarschijnlijk net zo over als jullie. Als jullie als christen, katholiek of protestantse waren geboren, dan denk ik niet dat je een hoofddoek was gaan dragen. Het is een geloofsuiting die velen moslima's graag doen maar waarvan ik ook wel eens de indruk krijg dat het een verplichting is...thats all.

 

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2004 om 15:22

asallam aleikum\hoi

Mystica zei:

Maar ja, ik ben anders opgevoed en opgegroeid. Als ik als moslimmeisje was geboren, dan dacht ik er waarschijnlijk net zo over als jullie.

Het heeft niet altijd met opvoeding te maken...ben als niet moslima (nederlands)meisje opgegroeid.(Mijn)ideeen worden beinvloed door de manier waarop je je geloof beleefd.

Het is de liefde voor je geloof,die zorgt dat je die hoofddoek kan dragen met dit warme weer.Het is vergelijkbaar met iets van:wie mooi wil zijn moet pijn lijden.als je ziet hoe moeilijk sommige dames lopen op hoge hakken..alles er voor over willen hebben om mooi te zijn..zo hebben wij moslim`s (althans ik kan voor velen spreken)het er voor over,om ons met dit weer zo te bedekken..vanwege onze liefde voor Allah(s.w.t.)Het maakt heel veel dingen dragelijk.

wa sallam en doeg

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Mystica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mystica Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2004 om 15:33

Dank je Zahra, boeiend om te lezen dat je vanuit de Nederlandse achtergrond gekozen hebt voor de Islam en er zelfs zoveel liefde voor voelt dat je graag die hoofddoek draagt. Het woord dragelijk viel me op in je betoog en daar kan ik me iets bij voorstellen.

De manier waarop je het zegt maakt het voor mij begrijpelijk.

Gelukkig geef ik niets om hoge hakken en zo. Ben niet zo bezig met mijn uiterlijk. Hou meer van comfortabele kleding en uiteindelijk hoop ik dat mensen mij mogen om wie ik ben...en niet om hoe ik er uit zie...

Ik ben denk ik te oud om me daar over druk te maken, ben gelukkig getrouwd en mamma van twee kindjes...

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2004 om 15:44
Hallo Mystica,

Je beredeneert inderdaad te veel vanuit veronderstellingen.
Net zoals bijna alle niet-muslims trouwens.
Ik draag geen hijaab (Elhamdullilah) want ik ben een man,
maar ik ben van nerderlandse afkomst en later pas muslim geworden.
Dus jouw idee van islam is van/voor de allochtonen (sorry voor het woord...haat dat woord het stinkt naar racisme ) klopt niet.

mvg



  


Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Mystica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mystica Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2004 om 15:59

Je hebt deels gelijk Polymorph wellicht redeneer ik teveel naar veronderstellingen. Ik kan dan ook alleen uitgaan naar hetgeen ik hoor, zie en lees in mijn omgeving.

 Ik ken in mijn omgeving ook een aantal Marokkaanse islamitische mensen. De meisjes/vrouwen van mijn generatie dragen daar geen hoofddoek maar bidden wel 5x per dag en doen de Ramadan etc.

Ik kan niet anders dan uitgaan van hetgeen ik zie om me heen. Vandaar dat ik er ook zo over spreek hier. Ik ben daarom ook benieuwd naar de reakties van anderen, hoe zij het ervaren, waarom ze er voor kiezen of waarom niet.

Van hetgeen ik zie en zeker als je het over de zgn. piratenkapjes hebt, concludeer ik dat ze het kennelijk niet fijn vinden om een doek tot over hun schouders te dragen anders deden ze dat wel...? Dat ze daar later alsnog voor kiezen is iets wat ze dan bewust doen om hun geloof uit te dragen omdat dit geloof dit hen gebiedt vanwege hun vrouw zijn. Net als dat jij zegt dat je het niet hoeft te doen omdat je een man bent.

Terug naar boven
naseerah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 11 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naseerah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2004 om 06:22

SALAAM ALEIKOEM

Sinds januari 2004 draag ik het piratenkapje, ik ben namelijk pas bekeerd en in het begin wist ik nog niet veel van de correcte wijze af. IK MOET WEL ZEGGEN DAT MIJN KLEREN HOOFDZAKELIJK UIT COLTRUIEN BESTAAT ZODAT MIJN NEK BEDEKT IS. Ik ben van plan om uiteindelijk wel de correcte hidjaab te dragen, maar merk nu nog steeds aan mijn familie en overige omgeving dat ze er nog steeds niet aan gewend zijn, en eerlijk gezegd vind ik het ook nog wel even goed zo. Want ook als je een piratenkapje draagt kun je ervoor zorgen dat alles bedekt is, en ik zie het hier heel veel, maar ze hebben dan wel altijd iets aan wat de nek ook bedekt. TROUWENS wat ik hier ook veel zie is dat meisjes de correcte hidjaab dragen maar in zo'n felle print en bijpassend strakke kleding dat als ze ergens binnenlopen ze meteen de aandacht trekken, dat is toch ook niet toegestaan. En dat ze een rok dragen met open muiltjes erin zodat je de onderbenen ook ziet.

Maar ik zeg altijd maar denk eerst aan je eigen Dag des Oordeels en hoe jij je eigen gedrag en wijze gaat verantwoorden, en als jij van onberispelijk gedrag bent, en precies volgens de normen en waarden van de islam leeft, en  niemand jouw ergens op kan wijzen, wijs dan pas op iemands anders doen en laten.

ALLAH SOEBHANA WA TA'ALA IS DE ENIGE DIE MAG OORDELEN.

Terug naar boven
Mystica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mystica Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2004 om 15:19

Naseerah.. Sry lees je reaktie nu pas...

Je laatste alinea doet me denken aan een zin die ze in het Christelijk geloof ook kennen:

Mattheus hoofdstuk 7

Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt. Want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden en met de maat, waarmede gij meet zal u worden toegemeten. Wat ziet gij de splinter in het oog uws broeders, en den balk in uw eigen oog ziet gij niet? Of wat zegt gij tot uw broeder: Laat mij de splinter uit uw oog trekken, en zie, de balk zit in uw eigen oog? Huichelaar, trek eerst de balk uit uw eigen oog, en zie dan, hoe gij de splinter uit het oog uws broeders zult trekken.

Zo laat mij ook eens een "vers" aanhalen

Terug naar boven
amina Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote amina Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2004 om 10:50

asalam moe3alaykoem wa rahmatoe allah wa barakatoe beste zuster

Het enige wat je kunt doen is die personen erop wijzen dat dat niet volgens de voorschriften is en dit moet op een vredige manier gebeuren. Wij moeten namelijk niet aanvallend over komen want hoe je het wend of keerd uiteindelijk maakt iedreen een eigen keus. we zijn het misschien niet eens maar misschien bezit zo een persoon wel een goud hard en is ze wel wat sterker in iets anders kortom wat ik ermee wil zeggen is we moeten elkaar accepteren ik draag zelf al hijaab maar probeer wel contact te houden met meiden die het niet doen of die een kapje dragen en misschien kan je ze wat aanleren want het is mij alhamdoelilah al een paar keer gelukt dus gier insha allah moge allah ons het licht laten volgen amien

 

 

Terug naar boven
Mustapha A.H Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mustapha A.H Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2004 om 06:52

In eerste instantie geplaatst door Remco

Ik doel ook alleen op de Moslima's die dus qua hoofd Moslima zijn maar qua lijf totaal niet Moslima zijn. Die mensen weten of niks van de Islam en dragen de hoofddoek alleen omdat dat nou eenmaal moet, traditie zegmaar. Of ze moeten hem dragen maar willen het niet.

Nou ik heb gemerkt dat meisjes die  hoofddoek alleen dragen als ze er mooier op worden, met andere woorden  De lelijke meisjes dragen hoofddoekjes!!!

 

 

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2004 om 07:38

dat vind ik nergens op slaan

De schoonheid en bescherming zit in haar hijaab, in mijn hijaab. De meisjes die het niet dragen of nog niet dragen, die weten simpelweg niet wat het precies inhoudt, wat voor een waarde de hijaab heeft.

Ik wist het ook niet, maar ik werd helemaal gek als ik de meisjes bij mij in de buurt zag die hijaab droegen, die het vroeger ook niet droegen, ik d8 bij mezelf, wat is de reden waarom zij m dragen, en ze zagen er zooooo mooi uit, de hijaab die maakt de moslima compleet, de Noor ya 3ibadAllah macha Allah zoooo mooi, en zegen ruste op hen van Allah eerlijk waar.

Ik ben zelf een research begonnen in de islaam, wat ik nu al bijna 4 jaar doe hamdolillah, en ik begon meer en meer kennis op te doen, niet dat ik vreselijk veel weet, ik weet heel weinig nog, maar ghair incha Allah, ik hoop zo mn kennis te vergroten, maar ik deed dus research en ontedkte de pracht en schoonheid van de islaam, daarom a mensen is kennis opdoen zooo belangrijk, alleen op deze manier kom je achter de waarheid, en weet je waar onze macha Allah dien voor staat en zijn geschiedenis, zooooooooooooooo mooi met geen enkele lelijke moedervlek zoals hysteri aapie zegt, maar een mooie roos met al haar verschillende vormen en kleuren, en een weergaloze geur, die maar niet wegtrekt, en voor altijd blijft hangen en je eraan herinnert wie onze Rabb is.

Maar beetje bij beetje begon ik erna te handelen, steeds wijdere kleding aan en langere, en mijn gedrag, en de manier waarop ik leefde gewoon, is veranderd, denk altijd een 2 x voordat ik handel, en richt me steeds meer en meer tot Allah, hamdolillah. En 6 september 2004, een dag die ik nooit zal vergeten, heb ik voor het eerst mij hijaab gedragen, en macha Allah, ik liep door de aula van de school, en kwam weer allemaal bekenden tegen, want ik was net terug van vakantie, en je zag die blikken en ook op straat, en steeds in mij hoofd keer op keer herhaalde ik hamdolillah hamdolillah, heb gehandeld in de naam van Allah en Hem aan mijn zijde, zal ik het duister trotseren en vol moed en trots liep ik door die gangen (jah men had t niet van mij verw8) en ik was zoooooo blij en ik d8 alleen maar aan Allah Allah Allah, en steeds weer hamdolillah hamdolillah hamdolillah.

Ik had zelfs leerlingen waar ik het jaar ervoor vaak mee sprak, die niet eens gedag meer zeiden, of je raar aankijken, en steeeeeeds die vraag weer, ' deed je het uit jezelf, of werd je gedwongen' uit dwang kon je nooit iets dooen uit liefde, vrezen moet je voor Allah en niet je ouders, dat is een fout die vele ouders maken, je draagt m dan omdat je bang bent voor o.a. je ouders en alsof je het voor hen draagt, maar je doet het enkel en alleen voor Allah.

En daarom was ik zo blij dat ik zei in mezelf van dat Ik het deed in Zijn naam, en dat maakt het volmaakt en prachtig.

Moge Allah iedereen leiden en behoeden van het hellevuur, en ons eeuwig verblijden met Janah, en onze rasoul Mohammed vzmh mogen doen ontmoetenZoals siedna bilaal raw zei toen hij op sterven lag: "huil niet om mij maar wees blij, omdat ik morgen incha Allah mijn goede vriend zal ontmoeten Mohammed vzmh".

macha Allah

Salam Aleikum wa rahmatullahi wa barakatoeh

jullie oegt fi deen, Noor al-Islaam

Terug naar boven
Islamiya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 83
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islamiya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2004 om 08:35

 masha Allah noor el-Islaam,

een heel mooi stuk van je, shoekran voor je prachtige woorden. Ik ben totaal met je eens, die hijaab moet gedragen worden in naam van Allah en met liefde in je hart. Zoniet, wat voor een nut zal dat hebben het te dragen? Ik ken een meisje die wel gedwongen werd door haar vader de hijaab te dragen, ze wou het niet, er werdt haar uitgelegt waarom haar vader graag zou hebben dat zijn dochter de hijaab draagt, er werdt haar uitgelegt wat de hijaab allemaal inhoud en waarom het voor de moslimvrouwen in de Islam staat geschreven... dat meisje draagt haar hijaab al 6jaar en bedankt Allah swt en haar vader, als ze nu zou rondlopen zonder hijaab zegt ze dat ze zich volledig naakt zou voelen, masha-Allah.

En ja, die meisjes die de hoofddoek dragen maar niet op de juiste manier, insha-Allah zullen ze het wel beseffen.

Ik draag mijn hijaab op de normale manier (bedekt over boezems, hals, oren) ik ken vele meisjes die dat niet doen maar als ze met mij over de ISlam spreken dan weten zij heel veel dingen die ik nog niet weet. Ik zou graag hen willen vertellen dat die manier van het dragen van de hijaab verkeerd is, (en dat had ik al eens gedaan) maar daar zijn er roddels van ontstaan...  Mensen zijn gaan zeggen dat ik beter wil zijn dan anderen... dat was mijn bedoeling niet. Nu durf ik niets meer zeggen over sommige zaken maar stel enkel vragen.

Ik weet dat ik niet hoef te luisteren naar degene die roddelen, dat doe ik ook niet, maar ik wil ook niet ervoor zorgen dat er een onderwerp komt om erover te roddelen, dus zwijg ik gewoon.

Wanneer ik bid, dan wens ik ook dat Allah swt die meisjes de kracht geeft om te begrijpen hoe ze zich moeten kleden. Ik wil enkel het beste voor mijn zusters en broeders, moge Allah ons de kracht geven van Hem te houden tot ons dood. *Ameen*

Jullie zuster in ISlaam

ISlamiya

Wassalaam oe alaikoem.

Alleen zijn is niet goed, dan sta je niet sterk, SAMEN in Islam, dat is ons werk!
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2004 om 09:00

Macha Allah oegty,

Spreek goeds of zwijg, zwijg niet het goede, omdat je bang bent voor anderen, maar zeg Allah's woorden voort. en laat je door niemand misleiden.

Weet Allah staat aan de kant van gerechtigheid en oprechtheid, en Allah laat Zijn 3abd nooit in de steek, al lijkt soms het duisternis te overwinnen, weet dat na regen zonneschijn komt, en dat er altijd een gelukkig einde is, is dat er niet, weet dat het niet het einde is.

Oegty, volg je hart en laat je hart spreken, laat Allah spreken, en ghair incha Allah.

ma3a salama

oegt fi deen Noor al-Islaam

Terug naar boven
Islamiya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 83
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islamiya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2004 om 12:18

Assalaam oe alaikoem,

Shoekran Oegty,

Maar ik hoop dat ik die meisjes niet zal hoeven aan te spreken, dat ze het zelf wel zullen inzien. Maar zwijgen zal ik niet meer doen, en je hebt gelijk, al komen er roddels, als ik met een goede bedoeling wil spreken dan weet Allah swt dat wel.

Insha-Allah zullen de moslimmeisjes die nu nog geen hoofddoek dragen, het spoedig ook wel dragen en dit met hun eigen wil.

Wassalaam oe alaikoem,

jullie zuster in de Islam ISlamiya

Alleen zijn is niet goed, dan sta je niet sterk, SAMEN in Islam, dat is ons werk!
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 december 2004 om 14:35
Met Allah's hulp incha Allah
Terug naar boven
nouret_bo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nouret_bo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2004 om 10:15

asalam Mustapha A.H

Ik weet niet of je zo dom bent als de woorden die je schreef maar ik heb nog nooit zoiets doms gehoord en dat alleen lelijke meisjes hoofddoek dragen nou sorry hoor dragen van een hoofddoek heeft niks ,mar dan ook niks met je uiterlijk te maken, denk daar maar goed overna.

wa salam

Terug naar boven
Islamiya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 83
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islamiya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2004 om 10:56

Assalaam oe alaikoem

Ik sluit me aan bij nouret_bo, het dragen van hoofddoek heeft inderdaad helemaal niets te maken met het uiterlijk. Men moet toch begrijpen dat meisjes die rondlopen met de hijaab, dit doen met de liefde voor Allah swt. En er bestaat eigenlijk geen 'lelijk' als het om een schepsel van Allah swt gaat. Vooral de mensheid heeft Allah swt in zijn mooiste vorm geschapen, jammer genoeg zijn er sommige die 'te zwak' zijn om dat te begrijpen. En bovendien, men zou moeten kijken naar het innerlijke (karakter) van de mens... Ik persoonlijk vind dat een hoofddoek bij elke vrouw past, al zou een meisje scheel zien, (Allah ie hfed), ze zou als een  prachtig juweel stralen met de hijaab op haar hoofd, dat verborgen  is in haar doosje.

Wassalaam oe alaikoem.

Islamiya

Alleen zijn is niet goed, dan sta je niet sterk, SAMEN in Islam, dat is ons werk!
Terug naar boven
Assie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2005 om 09:15

 

  Salaam waaalekoem warahmatoellah wabarakatoe

�Voorwaar, aan Allah behoren wij en voorwaar, tot Hem zullen wij terugkeren.�
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2005 om 13:33

Het gaat er niet om wat je wel ziet, maar om wat je NIET ziet,
het is ook een onderdeel van je onderwerpen aan Allah, je geeft je voledig over aan Zijn wetten en wil.

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2005 om 13:13

Alaykoum wa Salaam Assie,

Verklaar je nader, graag een onderbouwde toelichting?

Ik neem aan dat jij net als ik weet dat elke werkgever bepaalde kledingeisen heeft zo ook met onze Schepper.

Je ontkent iets van Allah Ta'ala, ik hoop dat je dat beseft en dat je terug komt op je reactie.

Je zuster

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2005 om 05:23

Asalaamoe alaikum

ik vind ook allah ta'halah heeft gezegt dat vrouwen zich moeten bedekken en alleen hun handen en gezicht mogen laten zien...het is verplicht gewoon daar kun je niet omheen en als je zo van allah swt houd dan ben je bereid om alles te geven wat je hebt je zegt geloof zit in me hart..als je zo van je geloff houd dan moet je je ook aan overgeven inshallah.....

eej meiske van me niet negetief bedoelt hoor maar j snapt wel wat ik bedoel en ik weet wel dat je een hoofddoek draagt enso maar jij bent tog hoofddoek gaan dragen omdat het bij je geloof hoort en een verplichting is inshallah snap je wat ik hier mee probeer duidelijk te mk......tot snel he assie girl.....

Terug naar boven
Assie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2005 om 14:40

Assalaamu aleikoum wa rahmatullah,

Lieve zusters, het enige wat je kunt doen is jouw zusters OP DE JUISTE WIJZE uitleggen hoe de correcte hijaab gedragen zou moeten worden. Dan heb jij jouw taak gedaan en de rest is hun verantwoordelijkheid.  Laat het oordeel daarom aan Allah sw.t. over en wees slechts dankbaar voor het feit dat Hij jou geleid heeft en je daarom zelf wel de correcte hijaab draagt. (ummhanifa)

Ik ken veel meiden die met de mode mee gaan dus strakke/half bloot/make-up hoofden en noem maar op, maaar ze bidden wel en weten veel over de islaam te vertellen en weten ook waar hun grenzen liggen. Het is natuurlijk ideaal als een moslima wijde en lange kleding draagt, maar uiteindelijk belissen hun hoe ze
's morgens naar school/werk gaan.

en meiss tuurlijk vat ik het positief op hoor, maar gair inchallah je bent tevreden dat jij bidt en wijde/lange kleing draagt dus spoor die vriendinnen van jou dat ook te doen haha , nou kanjer ik spreek je snel

 

 

�Voorwaar, aan Allah behoren wij en voorwaar, tot Hem zullen wij terugkeren.�
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2005 om 15:21
In eerste instantie geplaatst door Assie

 

  Salaam waaalekoem warahmatoellah wabarakatoe

Ik vind zelf dat het dragen van een hjiab niet verpicht is want islam zit in je hart en als je het wilt  uiten moet jij zelf weten dus jah beoordeel mensen niet op hun uiterlijk..

 

Terug naar boven
soukaina Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote soukaina Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2005 om 17:52

 Assalaouema alikoem, ik ben niet  met u eens ,zoals ik wist dat draagen van alhijab verplicht is, maar dat hoef niet mensen te beoordelen maar mag je met goed manier voorbeelt geven,heel veel mensen zijn zelf alhijab gaan dragen zonder dat iemand hun onder de durk zetten.,dat is absulut niet goed dat gaan hun gauw af doen om dat zijn hun niet 100% achter zitten ,maar hier of ander europes landen is heel moeijk van 1er keer  dragen  van alhijab van alle moslims meisjes. ik hoop inchaa llah kracht aan hun geven.

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 08:43

Alaykoum wa Salaam Assie,

Ik oordeel niet en als je vele van mijn reacties hebt gelezen, dan heb je kunnen lezen hoe ik erover denk. Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat het ieders verantwoordelijkheid is, nadat je diegene hebt aangespoord tot het goede. Wat ik niet kan bevatten is dat jij ONTKENT dat het de Woorden van Allah Ta'ala is.

In een eerdere topic heb ik gezet:

Er zijn 2 soorten vrouwen:

De een die de Woorden van Allah Ta'ala ontkent en dus zegt: 'de hyaab is niet verplicht'! Daarnaast zijn er zusters die geen hyaab dragen, maar die niet ontkennen dat de Hyaab de plicht van de vrouw is om hem te dragen.

Wallahi beste zuster, de Hyaab is de Plicht van de vrouw en het Zijn de Woorden van Allah Ta'ala.

Woorden conform daden....geloof zit niet alleen in je hart zuster. Daar kom je niet makkelijk mee af. Het is je intentie en je handelen.

Het niet dragen van de hyaab maakt je niet tot kafir, laat ik daar duidelijk in zijn, maar zolang je beweerd en ontkent dat de Hyaab geen verplichting is, ben je ver van de Pure Islam verwijderd

Hiermee aan alle zusters, laat je niet misleiden door praatjes. Laat je Leiden door de Woorden van Allah Ta'ala.

Geef mij je bewijzen dat de Hyaab geen verplichting is, geef mij je bewijzen dat de vrouwen van de Profeet vzmh geen hyaab droegen nadat dit hen werd opgedragen door Allah Ta'ala.

Hoor & gehoorzaam!!!

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
ali el o Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ali el o Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 09:24

salamoe alaikoem beste broeders en zusters,

Ik zelf zit op terracollege. Op deze school zitten heel veel turken en marokanen. 80% heeft een hoofdoek, maar in de pauze trekken ze een sigaret eruit en hebben ze strakke kleding aan, korte rokjes en ga zo maar door, maar trek me er niets van aan. Allah swt kijkt naar hun harten. De meesten doen gewoon een hoofdoek op omdat het moet van hun ouders. Dit is slecht, maar zoals ik zeg: ik trek me er niks van aan, iedereen krijgt zijn eigen boek met daden op de dag sdes oordeels.

beslama

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 12:39

Alaykoum wa Salaam beste broeder Ali el O,

Jij zit dus op de bekende middelbare school Terra College. Probeer jezelf staande te houden in deze tijden van fietnah. Ik adviseer je echt om heel veel tijd te besteden in je Dien. Alleen dan mijn beste broeder zul je je rust vinden tijdens zware tijden.

Besteedt je pauze aan nuttige zaken, zoals het gebed, een goed boek en inshaAllah dat jij weer andere broeders en zusters naar de Dien kunt leiden. Je weet nooit waar het goed voor is. Op een gegeven moment straal je echt Nour uit en inshaAllah straal je dat nu al uit. Licht wordt opgemerkt door degenen die Allah Ta'ala leidt.

Deze zusters zullen hun verantwoording hiervoor moeten afleggen. Het is triest om te zien hoe onze zusters en broeders afdwalen van de Islam. Aan ons inshaAllah om anderen duidelijk te maken hoeveel de Islam kan betekenen voor iemand.

Vaak weten deze zusters niet beter. Onwetendheid, slechte vriendenkring, de Dunya achterna rennen....Voor deze zusters kun je alleen een oprechte doua doen en inshaAllah dat ze geleidt worden.

Misschien dat er zusters zijn in Den haag die deze meisjes wil aanspreken. Je kunt gewoon na schooltijd de meisjes de Salaamgroet geven en een gesprek met ze aangaan. Vaak staan ze echt open voor zulke gesprekken. Uiteraard zullen er meisjes die je raar gaan aankijken, maar er zullen vast meisjes zijn die over je woorden gaan nadenken als ze in bed liggen, inshaAllah.

Je zuster

P.S. Wens hetgeen wat je voor jezelf wenst ook voor een ander. Vergeef iedereen die je heeft gekwetst of tekort heeft gedaan, iedere dag voor het slapen gaan inshaAllah.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 13:24

Salaam Aleikum,

Sorry dat ik dit moet zeggen als reactie op wat Assie hierboven als argumentatie vermeldde over het niet dragen van een hijaab. Maar aan uitspraken als:

`Ik vind zelf dat het dragen van een hjiab niet verpicht is want islam zit in je hart en als je het wilt  uiten moet jij zelf weten dus jah beoordeel mensen niet op hun uiterlijk..`

kan ik me echt ziek ergeren. Een excuus die door de meerderheid van de mensen wordt gebruikt die als moslims zijn geboren, maar dit nog niet echt praktiseren. God heeft aangegeven wat je moet doen om hem te eren. Dit is zowel in je hart als in je uiterlijk. Zo hoorde ik eens van iemand dat ie geen ramadan deed omdat ie 2,50 per dag aan een dakloze gaf en hier dus niet meer verplicht toe was. Hij mankeerde niets, was gezond en had een baan. Maar zijn excuus was dat het een beetje raar zou overkomen bij collega�s en dat hij dan te moe zou zijn aan het eind van de dag. En dit volgens hem ook mocht. Toen ik hem vroeg om met bewijzen te komen kreeg ik alleen te horen dat anderen dit ook deden en dat het  afgeleid was van de regel dat iemand die ziek, medicatie slikt of bv zwanger is etc. niet verplicht is te vasten. Mensen maken dus zelf regels hoe ze hun geloof dienen te belijden. Waar ben je dan nog mee bezig? Dan ben je dus echt afgedwaald. Assie waar staat volgens jou dat je zelf mag bepalen wat je met je uiterlijk doet als je maar de islam in je hart draagt? Dus volgens jou mag ik bij wijze van spreken ook een oorbelletje in met een oranje hanenkam en een tatoo en dan nog beweren dat ik moslim ben. Dat is hetzelfde als dat er sommige homo�s zijn die beweren moslim te zijn. Complete onzin dus.

Je kan half naakt rondlopen met de gedachte moslim te zijn, maar dit ben je niet. Niet omdat ik het beter weet en zomaar mensen beoordeel, maar omdat je blijkbaar de islam niet volledig geaccepteerd hebt. Nu zeg ik niet dat je in een burka moet rondlopen, maar wel dat je je volgens de regels van de islam kleedt en gedraagd. In ieder geval dat is de verplichting die je hebt wanneer je beweert moslim te zijn. Beweer je moslim te zijn en gedraag of kleedt je er niet naar, dan hoop ik dat Allah dergelijke mensen mag vergeven voor onwetendheid. Want niemand ontkomt aan de dag des oordeels.

Salaam Aleikum

Terug naar boven
Assie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 februari 2005 om 14:05

 

Je hebt helemaal gelijk Malcome X, ik heb gelijk mijn bericht gewijzigd  
Mijn exuse, Moge Allah s.w.t. mijn vergeven

Wa aalekoem salaam

�Voorwaar, aan Allah behoren wij en voorwaar, tot Hem zullen wij terugkeren.�
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.