Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Sudan???!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Muqaddam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muqaddam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Sudan???!
    Geplaatst op: 09 augustus 2004 om 04:00

 

 

 

 

 

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2004 om 04:20
Wat mij vooral opviel, was dat het praatjes waren zonder bewijs (zoals Bush met z'n kernwapens in Irak).  Waarom zou ik dan zomaar een minister geloven uit een kabinet dat een genocide goedkeurt, en probeert goed te praten?  En ze hebben daar helemaal geen Israeli's nodig om Sudan in een kwaad daglicht te stellen...  Daar zijn ze zelf goed genoeg toe in staat...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2004 om 04:42

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Wat mij vooral opviel, was dat het praatjes waren zonder bewijs (zoals Bush met z'n kernwapens in Irak).  Waarom zou ik dan zomaar een minister geloven uit een kabinet dat een genocide goedkeurt, en probeert goed te praten?  En ze hebben daar helemaal geen Israeli's nodig om Sudan in een kwaad daglicht te stellen...  Daar zijn ze zelf goed genoeg toe in staat...

Mee eens, Kimmie.

Ongelofelijk, hoe sommige mensen altijd maar weer de schuld geven aan anderen

Maar ja......

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2004 om 04:48

Trouwens, ik heb met eigen ogen op de Soedanese tv video's gezien waarop mensen die gaan vechten in de burgeroorlog, worden verheerlijkt. In de naam van God, mensen vermoorden. Ik blijf erbij dat ik niet snap dat mensen zooooo verblind kunnen zijn. Kijk eens goed om je heen!!!! Ik hoop dat God alle mensen straft die geen kennis op willen doen, en maar doen wat anderen zeggen en onwetend blijven. Ook de mensen die nu gewoon moslims verdrijven.... Zoals ik al eerder zei: ik ken moslims die uit Darfur komen, die daar al jaren geleden verdreven zijn..... Die hadden het echt niet over Israeli's. hoor!!!!

Terug naar boven
Muqaddam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muqaddam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2004 om 12:13

Salaam

beste Happylady3113

mijn vraag (onderzoeksvraag)was of Isra�l enig belang heeft bij het steunen van rebellen in Soedan of bij een oorlog in Soedan?

( ik probeer geen schuld af te schuiven of had je het over de Soedanese regering??!)

 

Liefs Muqaddam

Salaam

 

 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2004 om 16:22
In eerste instantie geplaatst door Muqaddam


Salaam
beste Happylady3113
mijn vraag (onderzoeksvraag)was of Isra�l enig belang heeft bij het steunen van rebellen in Soedan of bij een oorlog in Soedan?
( ik probeer geen schuld af te schuiven of had je het over de Soedanese regering??!)
Liefs Muqaddam
Salaam

Wa aleikum salaam Muqaddam,
wanneer ik het over schuld afschuiven heb, bedoel ik idd de dictators die Soedan nu regeren. Niet jou, sorry als ik je dat heb laten denken. Excuses.
Verder vraag ik me af wat voor belang Israel erbij zou hebben? Ik zou het niet weten, het is gewoon een manier om de aandacht op een heel erg geliefde zondebok te richten. Zo raakt het regime zelf uit de picture. En dat vind ik walgelijk.

Salaam happylady

Terug naar boven
Muqaddam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muqaddam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2004 om 16:00

 

Remco????

SUDAN??? STEUNEN VAN DE REBELLEN??????

Dus volgens jou steunen ze de rebellen?

Wie zijn de rebellen Remco?

Ik ga hier geen eens serieus op in.

 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2004 om 16:01
Nee, zou ik vooral niet doen. Kijk vooral niet verder dan je neus lang is. Gegroet
Terug naar boven
Muqaddam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muqaddam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2004 om 19:58

Beste Remco

ik hoop dat jij het zal snappen!!!

ik zie al wat hier jij mischien bedoeld. Jij noemt mischien the badguys automatisch rebellen. De Janjaweed zijn niet de rebellen.zoals je weet zijn er begin 2003 verschillende rebellen bewegingen ontstaan. De belangrijkste zijn de Sudan Liberation Army (SLA) en de Justice and Equality Movement (JEM). De rebellen vechten TEGEN de overheid om zodoende een eind te maken aan de structurele onderontwikkeling van het gebied en meer politieke invloed te verkrijgen. De reactie van de overheid was dus het inzetten van Arabische milities met ondersteuning van het leger van Soedan. Sindsdien maken regeringstroepen en milities zich inderdaad schuldig aan ernstige misdaden in Darfur tegen onschuldige burgers, .. In het noorden bevinden zich Arabische en non-Arabische kamelen nomaden In Centraal Darfur wonen voornamelijk niet-Arabische boeren (Fur, Masalit en anderen). In het zuiden wonen de Arabisch sprekende vee-nomaden. Sinds de militaire coup in 1989 is de etnische dimensie van dit conflict aangewakkerd waardoor de verschillende partijen zich nu  defini�ren als 'Arabisch'(Janjaweed gesteund door regering) of 'Zwart' (de REBELLEN van JEM en SLA)         &a mp;n bsp;   

trouwens beste Remco, jij denkt dus te kunnen denken wat ik denk, ik begrijp  niet hoe je er op komt dat ik niet onder ogen wil zien dat ook moslims elkaar doden>>(dat is een feit)<<..maar waar heb ik dat getypt?.........

 

Muqaddam

 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2004 om 17:37

Hier iets van Amnesty International (een organisatie die ik vrij hoog heb)

http://www.amnesty.nl/landeninfo/llp_soed.shtml

CRISIS IN DARFUR

In Darfur laaide het conflict in februari op toen het Soedanees Bevrijdingsleger (SLA) en de Beweging voor Gerechtigheid en Gelijkheid (JEM) regeringstroepen en milities aanvielen. Als reactie hierop vielen door de regering gesteunde en naar verluidt ook gefinancierde milities (de zogenaamde Janjawid) bestaande uit rondtrekkende Arabische groepen de inheemse bevolking aan, waarbij ze burgers doodden, honderden dorpen vernielden en honderdduizenden mensen dakloos maakten.

Het conflict duurde voort ondanks de ondertekening in september van een wapenstilstandsovereenkomst in Ab�ch� (Tsjaad) tussen de Soedanese regering en het SLA en een verlenging van de wapenstilstand in oktober. Regeringsvliegtuigen bombardeerden huizen in Darfur, waarbij talloze burgers om het leven kwamen, terwijl Janjawid-milities dorpen aanvielen en opzettelijk burgers doodden, huizen in brand staken en vee en andere bezittingen plunderden. Hierdoor weken honderdduizenden mensen uit naar steden in het gebied of staken de grens met Tsjaad over.

Regeringsautoriteiten begingen talloze mensenrechtenschendingen gedurende het conflict. Talloze mensen werden gearresteerd en langdurig in incommunicado-detentie gehouden door de nationale veiligheidstroepen, de militaire inlichtingendienst (istikhbarat) en de politie. In centra van de militaire inlichtingendienst in Darfur werd stelselmatig gemarteld, waarbij mensen werden geslagen of met stroomstoten bewerkt. Gedetineerden die vastzaten wegens vergrijpen als diefstal, doodslag of roof kregen te maken met oneerlijke processen en snelrecht. Honderden gevangenen werden na de wapenstilstand in september vrijgelaten door de regering en het SLA, maar mensen die banden zouden hebben met gewapende oppositiegroeperingen werden nog altijd gearresteerd en gedetineerd. De Janjawid ontvoerde bij aanvallen tevens enkele dorpelingen, onder wie vrouwen en kinderen. Sommigen wisten te ontsnappen, vaak nadat ze zouden zijn gemarteld. Over het lot van anderen was niets bekend.

De steden al-Tina, Kornoy en vaginaum in Noord-Darfur en nabijgelegen dorpen werden tussen juni en september herhaaldelijk gebombardeerd door regeringsvliegtuigen. Bij het bombardement van begin augustus op vaginaum, drie dagen na de terugtrekking van de gewapende oppositie, werden het ziekenhuis en de gevangenis verwoest en zouden 42 mensen zijn gedood, onder wie pati�nten, gevangenbewaarders en gevangenen. Willekeurige bombardementen zouden tevens hebben plaatsgevonden tijdens de wapenstilstand. Tientallen burgers werden hierbij gedood, onder wie Abdallah Issa Barday, die terugkeerde naar zijn dorp al-Tina to Basaw. Huizen en openbare faciliteiten werden verwoest.

Het SLA en de JEM brachten burgers in gevaar door hun troepen te stationeren in woongebieden. Ook waren er berichten over plundering en marteling door de JEM.

  • Op 16 augustus viel de Janjawid Garaday aan, een dorp van circa vierhonderd inwoners in de buurt van de stad Silaya, waarbij ze naar verluidt circa tweehonderd burgers om het leven brachten, sommigen in hun huizen, terwijl anderen geslagen en gearresteerd werden. Alle overlevenden sloegen op de vlucht.
  • Op 20 augustus vielen regeringsgezinde milities het dorp Murli in de buurt van al-Geneina binnen, waarbij 82 mensen doodgeschoten of levend verbrand werden in hun huizen. Murli werd in september, op een dag dat er markt was, opnieuw aangevallen door Janjawid-milities, en daarbij kwamen 72 mensen om het leven.
  • Aanvallen door de Janjawid op dorpen gingen gepaard met gewelddaden tegen vrouwen, waaronder seksueel geweld. In Murli zouden drie meisjes, van tien, vijftien en zeventien jaar, zijn verkracht door leden van de Janjawid terwijl ze op de vlucht sloegen voor de aanval. Twee vrouwen, 20 en 25 jaar oud, werden naar verluidt verkracht door Janjawid leden terwijl ze rondom het dorp hout aan het verzamelen waren.
  • In september werden zes mensen gearresteerd door de JEM wegens spionage en geslagen met geweerkolven. JEM-leden stopten vervolgens een mengsel van zuur, chilipeper en benzine in de mond, neus en oren van twee van hen. Ze werden in december vrijgelaten; de vier andere gearresteerden waren in oktober ontsnapt.
  • Er staat nog veel meer in de link. Zeker de moeite van het lezen waard.
    Salaam happylady

    Terug naar boven
    happylady3113 Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Lid geworden: 03 februari 2004
    Locatie: Netherlands
    Online status: Offline
    Berichten: 757
    Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2004 om 17:46
    Terug naar boven
     Post Reply Post Reply

    Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



    Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.