Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Help de palestijnen!!!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Help de palestijnen!!!
    Geplaatst op: 21 september 2004 om 10:25

Salam Aleikum,

Een tijd geleden heb ik op tv gezien dat kleine kinderen, nu onderhand al jongeren, een bedrijf runnen en wel miljoenen binnen halen, en zo een bepaald land helpen in Afrika. En het begint ook door iets kleins, waardoor andere berdijven je gaan sponseren en helpen, etc etc,...

Wat ik dus wil, is zoiets doen, (want zij begonnen ook met iets kleins en door te zoeken op het internet) ik wil die Arme Palestijnen helpen, het land doet altijd al iets met me, en ik kan rustig mn leventje leiden en zien dat onze zusters en broeders in zulke barre omstandigheden leven, en vermoord en vernederd worden.

WE MOETEN ACTIE ONDERNEMEN!!!

Kan iemand mij helpen, of mij zeggen hoe ik de eerste stap kan zetten om incha'allah onze zusters en broeders te helpen!?

WAN DIT KAN ZO NIET LANGER!!!

Salam aleikum

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 september 2004 om 12:32

Salaam,

Het simpelste denk ik is gewoon geld geven.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 september 2004 om 13:21

Salaam Oe Ehleykoom Wr Wb ...

Ja ik denk dat Aghie Salahdien gelijk heeft ... Maar er bestaan nog andere dingens zoals een benifit lezing ofzo ...

Of jah zoals oegthie zei een ACTIE ...

Moge Allah hen Inch'Allah Helpen

Salaam Oe Ehleykoom Warahmatoelahie Wabarakatoehoe ...

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 september 2004 om 17:54

Assalaam Alaikum,

Moge Allah je duizend keer belonen voor je intentie lieve zuster.

Als je wilt kun je kontakt opnemen met Stichting Rahmet Vakfindan
zij kunnen je helemaal up to date brengen Insha Allah.

Stichting Rahmet Vakfindan
Postbus 777
3100 AT Schiedam

email: [email protected]

Of je kan ook een mailtje stiren naar de palestijnse raad

palestijnse raad
t.a.v. Ibrahim Hasan
email: [email protected]

wa salaam


 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2004 om 02:41

Salam,

Heel erg bedankt iedereen, en vooral Polymorph!!!!!!!!!!!!!!

Ik zal ze zo snel mogelijk een e-mailtje sturen (of natuurlijk meerderen).

En moge Allah ons bijstaan, om onze Broeders en Zusters te helpen!!!!!

Salam Aleikum

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2004 om 04:31

de sponsor van zelfmoordenaars was tot voor kort saddam uit irak!

extremen helpen heeft geen zin... komt alleen maar nog meer rotzooi van... de extremen moeten juist buitenspel worden gezet... door een gewone regering aan beide kanten...

ohja en de palestijnen zijn niet altijd even arm en zielig; ik geloof dat met Nederlands geld de infrastructuur op bepaalde plekken is opgeknapt, en een haven en een vliegveld daar hebben Nederlanders ook nog aan gewerkt... tjah dat israel het daarna sloopt (maar daar heeft israel weer voor betaald)

 

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2004 om 06:13

Assalaamoualikoum wa rahmatou lahi wa barakaatouh,

echt bedankt broeder plymorph,

hier is een andere associatie: association al-aqsa humanitaire:

rekening om geld vrijwillig te storten :

c.c.p.:000-131 1131-79

Tel: 02 424 36 50

Fax: 02 420 36 50

Association al-aqsa humanitaire, Bd. Leopold ll 71, 1080 Bruxelles.

das echt een betrouwbare organisatie die de mensen effectief helpt , met alles, vooral in de islamitische feesten:nieuwe keleding vr de kinderen, ze bouwen scholen, geven eten aan  het volk...etc.

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2004 om 06:31

wat vertellen die scholen aan de kinderen omtrent israel? kinderen zijn makkelijk te manipuleren... en mensen zullen het niet gauw laten... ik ben benieuwd

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2004 om 09:41

Salam,

Waarmee ik de mensen daar wil helpen is geld in te zamelen voor de Palestijnen die het erg zwaar hebben. Door het geld, dat ze voedsel, kleding, dekens, (wapens als het moet) tehuizen, medicijnen en zo maar door,...........

Kijk Aadtos, ik als moslima, sta achter mijn moslims zusters en broeders, NO MATTER WHAT!

Ik sta achter de Palestijnen, en zal ze voor altijd steunen, ik wil ze graag helpen, en niemand maar dan ook niemand (Illa Llah) kan mij daarbij tegenhouden.

Het is fie sabilillah, en ik doe alles om mijn 'familie' te helpen!!!! en dat moet je begrijpen!

Moge Allah ons voor altijd bijstaan

Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2004 om 13:38

Eerst wil ik hier opmerken dat ik erg te doen heb met vooral al die Palestijnen die in een vluchtelingenkamp zitten. ik vind het verschrikkelijk en niet toelaatbaar na al die jaren.

Maar ondanks dat heb ik toch een vraag die eigenlijk nooit meer beantwoord wordt de laats jaren.

Wat is eigenlijk het verschil tussen Palestina en Jordanie?

Vroeger was dat een provincie.

Zelfs nu nog bestaat Jordanie uit voornamelijk Palestijnen. 90% geloof ik.

Bestaan er eigenlijk wel Jordaniers?

En ja wat is dan het verschil tussen Palestijnen en Jordaniers?

Is Jordanie eigenlijk niet Palestina?

Terug naar boven
Outlaw Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 32
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Outlaw Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2004 om 16:13

Salam broeders en zuster fi dien/ Hallo mensen,

Onze zuster vraagt in haar topic praktische tips om deze arme mensen te helpen. Het doet er in DIT geval niet toe wat er gaande is en wie fout is. Deze zuster wil palestijnen helpen die hulp nodig hebben.

Ik vind het dan ook ongepast om de topic te gaan draaien door gebrabbel over zelfmoordaanslagen of naar een ander onderwerp gaan. Open dan gewoon een nieuwe topic en discusseer daar dan maar over.

Begrijp me niet verkeerd, maar als iemand geen nuttige tips heeft kan hij/zij beter niets toevoegen aan deze topic. (bespaart dit forum ook nog eens space)

Uiteraard zijn duaa's voor deze goede zuster welkom.

Beste zuster,

Misschien kan je het beste naar instanties gaan zoals de rode kruis of andere (kerkelijke) instanties om daar te vragen hoe alles in zijn werk gaat bij het sturen van goederen of andere hulp naar zulke wereld delen/landen(afrika, palestina).

Moge Allah alleen al aan deze gedachten je belonen.

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2004 om 16:29
aamien
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 07:21

mensen helpen aan vooroordelen en wapens daar schieten we helemaal niks mee op... ik bedoel normale israelieers hebben het net zo moeilijk en die vergrijpen zich ook niet aan wapens en zelfmoordwapens...

ik bedoel niemand heeft zeker gelezen dat israelische ambtenaren al een aantal maanden loon is ingehouden vanwege bezuinigingen...

ik bedoel je zou je eigenlijk moeten schamen voor je duidelijk eenkennige blik op de wereld... een beetje verdiepen en je leert dat iedereen het daar slecht heeft...

daarentegen ben ik het er mee eens als het geld voor onderwijs zou worden gebruikt, mocht het niet zo zijn dat ik denk dat het geld verkeerd wordt gebruikt... geld geven aan extreme machten is nooit goed.. maarja mensen moeten geschiedenis telkens opnieuw bewijzen...

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 08:31

Salaam,

Waar haal je de gekke gesdachte dat Palestina= Jordanie???

En Palestijnen in Jordanie zijn vluchtelingen.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 10:41

Niet om heel vervelend te doen.. volgens mij heeft geld geven bar weinig zin. Er is daar veel leed, maar veel ontwikkelingshulp wordt het land niet binnengelaten, en het geld wat wel aankomt, wordt gebruikt voor de opbouw van huizen die 3 dagen later weer in puin geschoten zijn. Het is een conflict van de mensen daar, ze moeten zelf het besef krijgen dat er iets heel erg mis is in hun land en dat de situatie moet veranderen. Er zijn al zoveer vredesoverleggen geweest, en elke keer gaat het weer mis. Je kunt pas beginnen met de wederopbouw van het land als het in vrede is anders heeft het geen zin.

En ik denk *ik weet het niet zeker* dat de mensen daar niet perse ernstige honger lijden, maar meer lijden onder de oorlog. En hulp in vluchtelingenkampen komt niet aan, omdat de regering geen hulporganisaties toelaat.

Dit is allemaal gebaseerd op wat ik gehoord heb en denk, verbeter me als ik het verkeerd heb.. Enne, kun je niet beter iets beginnen in andere landen.. ook genoeg mensen in nood, waar het geld niet verspilt wordt.

Liefs mij

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 11:01

Salaam,

Ik denk dat geld ist heel nuttig is tijdens de oorlog. Wie moe tde families van e mujahideen onderhouden?

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.