Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

islamitische bruidsjurk

 Post Reply Post Reply
Schrijver
nora Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nora Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: islamitische bruidsjurk
    Geplaatst op: 27 september 2004 om 10:07

 

salaam aeilakoem

ik ga bijna trouwen en ben op zoek naar een islamitische bruidsjurk dus waar je hoofddoek mee aan kan.

weet iemand een  winkel waar je zulke jurken kan kopen of een internnetadres laat het me weten.

alvst bedankt

Het leven is een examen dat geen herkansing kent!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2004 om 06:46

Alaykoum wa Salaam, oegti,

Ik raad je aan om niet een bruidsjurk aan te doen, dat is een imitatie van de koffar, maar een mooie Marokaanse jurk en daarover een esserham (als ik dat goed intyp, hhii) en natuurlijk niet te vergeten, omdat je zo mooi bent opgemaakt en je dus aantrekkelijk bent voor andere mannen, een mooie witte niqaab.

Moge Allah swt je huwelijk zegenen, lieve zuster.

FiaminAllah Imaan

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2004 om 07:59

Assalamoe alykoem,

prachtig advies, addienoe nasie7a.....

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2004 om 08:33

Salam,

Mijn tante is ook volgens de islamitische manier getrouwd, en die heeft Marokkaanse jurken aangehad maar ook de witte jurk, maar toen ze dus weg ging heeft ze een silhem gedragen die ook haar gezicht bedekte.

Net Assepoester!!!! heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooi, wil ik ook later incha'allah

Maar ik zou ook heeeeeeeeel graag willen weten waar je kunt zien op het internet waar zulke kledingstukken en foto's te zien zijn, ik draag zelf de hijaab, en als ik later ga trouwen, wil ik dus ook gewoon met de haren bedekt enzo, maar ik heb dat nog nooit gezien hoe dat eruit ziet, hoor wel van mensen dat het heel mooi is, maar zou dat zelf ook wel willen zien.

Verder wil ik jou Nora en je toekomstige man al het geluk van de wereld wensen!!!

Alvast een gefeliciteerd

Salam

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2004 om 09:34

Alaykoum wa Salaam, lieve zuster,

Ik zie deze Islamitische vorm van trouwen alhamdoelilah vaker. SubhanAllah, zusters die zo trouwen, zijn meer dan mooi, er straalt echt NOUR van hen af.

Teveel jurken is ook weer niet goed, verspilling.

Mijn beeld van trouwen en inshaAllah zal mijn bruiloft er zo uitzien:

Wanneer je henna gaat doen (ik zou geen versierseld doen, is wel toegestaan, maar gewoon je handen in de henna, vind ik prachtig, tot aan je polsen) een jurk en je kan evt. je haar mooi laten doen door een zuster.

De dag dat je gaat trouwen, je mooie witte Marokaanse jurk met een Eserham en een mooite witte hoofddoek en je witte niqaab.

Al het overdreven gedoe, met al dat goud, is niet aan mij besteed. Een ketting, oorbellen, ring en een armband (hoeft niet in het goud, mag wel, kan ook gewoon een complete doos kopen, die bij je jurk past), make-up en de bruid ziet er mooi uit.

Vergeet de gebedstijden niet, voor de bruiden die niet ongesteld zijn (er zijn namelijk ook zusters die op de Dag ongesteld zijn). Al die verkleedpartijen, nergens goed voor, want je mist vaak je salaat.

Advies: bid gezamenlijk met alle zusters op je bruiloft, echt MashaAllah.

 

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
ra7matullah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 40
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ra7matullah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2004 om 11:24

Bismi lahi rahmani raheem;

Assalaamoe�alaikoem wa rahmatoellahi wa barakatoeh;

InchaAllah gaat het goed met iedereen, ne7madoe Allah 3alaa koellie 7aal...

Ikzelf ben nog niet getrouwd, maar 1 ding weet ik zeker. Als ik InchaAllah ooit trouw, dan wil ik het islamitisch houden. Wat ik allemaal zie en hoor de laatste tijd over de hedendaagse huwelijksfeesten; zoals de overdreven hoge bruidschat, de bergenhoge kostprijs die hangt aan het feest zelf (negaffa, fotografen, eten in overvloed, DJ.'s, kooksters en serveersters etc.), het komen en gaan van mannen in aanwezigheid van de vrouwen...; het imiteren van niet-moslims in hun klederdracht (zoals de bruidsjurk), het gebruik van verboden muziekinstrumenten (muziek); het gaat allemaal de verkeerde kant op. Het is allemaal zo materialistisch geworden, en men vergeet vaak de islamitische normen en waarden omtrent het huwelijk. De overdrijving in de uitgaven, de verspilling, de verschillende vormen van verdorvenheid tijdens het huwelijksfeest verspilt de zegening (Al-Baraqah). Dat geld kan je beter besteden aan bijvoorbeeld een donatie voor de bouw van een moskee, samen op Umrah gaan, etc. (Dit wou ik even kwijt )

Oekhtie Nora, ik zou je aanraden, zoals oekht Imaan ook al heeft aangehaald; je doet een witte Marokkaanse jurk aan met een Esserhem, een mooie witte hoofddoek en aangezien je gemaquilleerd zult zijn, een witte niqaab. Maar aangezien een Esserhem een grote witte kap heeft, heb je de mogelijkheid om die over je hoofd te laten vallen. Zo ben je ook goed bedekt.  

Hou het gewoon eenvoudig en hou de islam in je achterhoofd. Onthoud, hoe meer de Islamitische voorschriften tijdens het huwelijksfeest in acht worden genomen hoe meer gezegend, liefdevol en probleemloos het huwelijksleven wordt. Zorg ervoor dat je huwelijksleven niet vanaf het begin aan gebouwd is op de Moenkaraat (door de Islam verworpen zaken) en het overtreden van het Bevel van Allah swt. Vreest Allah tijdens het huwelijksfeest en houdt het ver van de verboden, opdat Allah het (huwelijk) voor jullie zal zegenen. Een gelegenheid waarin Allah swt wordt herdacht (in dit geval op het huwelijksfeest door middel van Anasheed, een doe3a, eventueel een korte lezing over het huwelijk, aandacht hebben voor het gebed...), daar zullen de engelen vlugger neerdalen en getuige zijn.

Wa Allahoe Aclam (En Allah weet het het beste)!

Fie Ammanie Allah, wa salaamoe�alaikoem wa rahmatoellahi wa barakatoeh.

... De pennen zijn van het papier gelicht en de bladzijden zijn al opgedroogd...{Overgeleverd door Tirmidzi}
Terug naar boven
Moslima_Roos Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Roos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 14:35
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Alaykoum wa Salaam, lieve zuster,

Ik zie deze Islamitische vorm van trouwen alhamdoelilah vaker. SubhanAllah, zusters die zo trouwen, zijn meer dan mooi, er straalt echt NOUR van hen af.

Teveel jurken is ook weer niet goed, verspilling.

Mijn beeld van trouwen en inshaAllah zal mijn bruiloft er zo uitzien:

Wanneer je henna gaat doen (ik zou geen versierseld doen, is wel toegestaan, maar gewoon je handen in de henna, vind ik prachtig, tot aan je polsen) een jurk en je kan evt. je haar mooi laten doen door een zuster.

De dag dat je gaat trouwen, je mooie witte Marokaanse jurk met een Eserham en een mooite witte hoofddoek en je witte niqaab.

Al het overdreven gedoe, met al dat goud, is niet aan mij besteed. Een ketting, oorbellen, ring en een armband (hoeft niet in het goud, mag wel, kan ook gewoon een complete doos kopen, die bij je jurk past), make-up en de bruid ziet er mooi uit.

Vergeet de gebedstijden niet, voor de bruiden die niet ongesteld zijn (e zijn namelijk ook zusters die op de Dag ongesteld zijn). Al die verkleedpartijen, nergens goed voor, want je mist vaak je salaat.

Advies: bid gezamenlijk met alle zusters op je bruiloft, echt MashaAllah.

 

 

 



Assalaamoe aleykoem,

echt goed advies! Ook dat andere met een witte niqaab...Masha Allaah! Zo wil ik het later ook hebben incha Allaah!

Wa aleykoemoe salaam
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 17:02

Alaykoum Salaam lieve zuster (moslima-roos),

InshaAllah, als je vertrouwt op Allah Ta'ala dan ben ik ervan overtuigd dat je hetgeen zult krijgen waar je om vraagt. Op zoek naar de man.....hihihihihi, die zo'n bruiloft ook ziet zitten.

Je zuster Imaan

P.S Mannelijke familieleden(zowel van bruid als bruidegom) kunnen in de moskee een lezing bijwonen. Ideaal en ook het meest handig.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Ezzie_Ezz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ezzie_Ezz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 02:10

selam aleykum,

Ik ben Turks dus ik kan echt niet zo een Marrokaanse jurk aandoen en de Turkse trouwjurk is weggevaagd uit onze cultuur en wordt uitsluitend gebruikt in dorpjes en zo wat moet ik dan doen

Terug naar boven
Moslima_Roos Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Roos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 04:57
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Alaykoum Salaam lieve zuster (moslima-roos),

InshaAllah, als je vertrouwt op Allah Ta'ala dan ben ik ervan overtuigd dat je hetgeen zult krijgen waar je om vraagt. Op zoek naar de man.....hihihihihi, die zo'n bruiloft ook ziet zitten.

Je zuster Imaan

P.S Mannelijke familieleden(zowel van bruid als bruidegom) kunnen in de moskee een lezing bijwonen. Ideaal en ook het meest handig.



Assalaamoe aleykoem zuster Imaan,

nee, ik ben niet op zoek ...daarvoor ben ik nog te jong , vind ik zelf. Hoe zit het met jou dan?
InshaAllah, als je vertrouwt op Allah Ta'ala dan ben ik ervan overtuigd dat je hetgeen zult krijgen waar je om vraagt. Op zoek naar de man.....hihihihihi, die zo'n bruiloft ook ziet zitten.

Insha Allah, ja

Wa aleykoemoe salaaam
en Allah weet het beste...
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 15:16

Alaykoum wa Salaam, zuster (moslim-roos),

Hij zoekt mij wel, inshaAllah, hihihihihi.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
nouret_bo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nouret_bo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 15:24

asalam

gefeliciteerd zuster ik wou je vertellen dat ik ook pas ben getrouwd en dat ik bnog een islamitische bruidsjurk heb liggen met hoofddoek en al hebt dan hoor ik het wel je zuster.

wa salam

Terug naar boven
nora Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nora Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2004 om 10:21

hoe ziet zo'n islamitische bruidsjurk eruit?

en past een hoofddoek wel op een bruidsjurk.

 

salaam nora

Het leven is een examen dat geen herkansing kent!
Terug naar boven
Moslima_Roos Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Roos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2004 om 12:47
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Alaykoum wa Salaam, zuster (moslim-roos),

Hij zoekt mij wel, inshaAllah, hihihihihi.



Assalaamoe aleykoem,

..ja, zo kun je het ook formuleren

Ik ben eigenlijk ook benieuwd hoe zo'n islamitische bruidsjurk eruitziet..
en Allah weet het beste...
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2004 om 12:55

Salam Aleikum oegty nora,

Dat is juist een islamitisch jurk, met hoofddoek, macha llah dat ziet er zoooo mooi uit, hihi beter dan dat prutje wat de meesten op hun hoofd hebben zitten.

Het is mestora, en de noor schijnt er cker vanaf, macha Allah dat is zo mooi. Een lange mooie jurk, en wat ik persoonlijk erg mooi vind is een silhem, zo'n lang mooi gewaad met ene cape dat je gehele gezicht bedekt. Hihihi incha Allah zo met ons allen, amien

Terug naar boven
salwa25 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salwa25 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2004 om 03:16
Goede adviesen meiden
Terug naar boven
Alfoerqan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Alfoerqan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2005 om 07:54

Assalamoengaljkoem,

 

Ik lees hierboven hele mooie naie7aat. Noera, ik wil je feliciteren (misschien ben je inmiddels al getrouwd) met je huwelijk en hoop dat het een gezegende huwelijk zal zijn inshAllah.

Wat Imaan zei,over het imiteren van de niet-moslims, daar sta ik helemaal achter. Natuurlijk is een witte bruidsjurk niet iets van de Islam maar juist iets van het Westen.

Persoonlijk vind ik die jurken helemaal niet mooi, te strak, te veel poes-pas en ook wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel duur.

Ik las hierboven dus iets van een lezing: wie kent iemand (vrouw) die dat kan verzorgen.

Ik las ook hierboven van: de bruid samen met de gasten bidden. OOOOW wat een MashaAllah ideeeeee. Ik voel daar ook iets voor. Diegene die dat voorstelde: heb je dat een keer meegemaakt- Hoe zie je dat voor je.

OOOO ik hoop echt dat jullie me hiermee kunnen helpen, en anderen natuurlijk.

En trouwens:  KOM OP MEIDEN!!!!!!!!!!!!!!!.

We kunnen het voorbeeld zijn voor anderen. Wij moeten ervoor zorgen dat WIJ op een goede Islamitische manier gaan trouwen, en velen zullen ons volgen. Want velen hebben geen idee hoe mooi dat ook kan zijn. En velen denken alleen maar aan: hoe meer poespas, hoe harder de muziek, hoe meer koekjes, hoe hoger de taart, hoe meer jurken, hoe orgineler de �bedankjes�, hoe meer gasten, hoe hoger de stapel kadoos in de hoek, hoe glinsterender de hangende stof tegen de muur, hoe luxer-lijkender het eten, hoe hoger de fruitschaal enz, hoe meeeeeeeeeeeeeeer en vaaaaaaaaaaaaaaker de mensen zullen denken aan die bruiloft.  Nou nee hoor, van mij hoeft dat niet. Ik heb liever dat de mensen de nabijheid van Allah zullen voelen, de nabijheid van de schoonheid van de Islam, de schoonheid van soberheid, de schoonheid van zusterschap, de kippevellen voelen, de tranen laten lopen-----; dat wil ik. En insshaAllah zal ik daar ook voor zorgen. IK luister  niet naar mijn omgeving en wil ook dat niemand er zich mee bemoeit. IK zal ORGANISEREN en IK zal het zien slagen inshaAllah.

Voor de Turkse zuster van hierboven: voor jou geldt ook dat je het op een Islamitische manier kan doen. JE doet gewoon afstand van de Turkse tradities net zoals ik dat InshaALlah wil doen met de Marokkaanse tradities. Misschien zit jouw probleem in de jurk: ken je geen Marokkaanse meiden die je kunnen helpen. (sorry, mijn vraagteken-knop doet het niet). Je mag me ook pm of mailen, ik heb wel een witte jurk, maar niet echt een trouwjurk, maar dat is ook het mooie; simpel en sober: niet te veel poes-pas. Neem maar contact met me op als  je gaat trouwen inshaAllah. Of je kan misschien ook in een Marokkaanse winkel huren.

Nou dames:  ik hoop dat jullie ook gaan brainstormen over mijn vragen van hierboven (lezing en gezamelijk bidden).

 

Assalamoengalajkoem. 

Terug naar boven
nora Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nora Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2005 om 15:31

 salaam allemaal,

 

meiden bedankt voor jullie antwoorden.

ik ben nog niet getrouwd, ik kwam er achter dat ik daar nog te jong voor was en er nog niet klaar voor ben.Maar als ik in de toekomst ga trouwen zal ik het zeker op de islamitische wijze doen.

bedankt zusters Nora

Het leven is een examen dat geen herkansing kent!
Terug naar boven
Meriem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Meriem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 16:19
Asalam

http://www.almuhajabat.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=C TGY&Store_Code=A&Category_Code=dress

Wa salam
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 17:41
Hij kent de link niet. Is er ergens anders een foto van zo'n jurk? Ik ben nieuwsgierig!!
Salaam happylady
Terug naar boven
Meriem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Meriem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 01:33
Als je naar www.almuhajabat.com gaat en dan kiest voor wedding zou je de jurken eigenlijk wel moeten kunnen zien.

Salam
Terug naar boven
Meriem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Meriem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 02:10
En hier kun je een witte bruidsjurk zien: http://www.islamicboutique.com/proddetail.asp?prod=01 022 , als die url niet werkt kun je het via http://www.islamicboutique.com/ proberen en dan naar beneden scrollen.

Salam
Terug naar boven
Meriem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Meriem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 02:22
http://islam.about.com/blworldweddings.htm (foto's van bruiloften)

http://www.jelbab.com/product.asp?prdID=200101 en
http://www.jelbab.com/product.asp?prdID=200100 (witte trouwjurken)

(Met dank aan google: islamic clothing wedding.)

Salam


Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.