Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De ontmaagdingsprocedure

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Aya22 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aya22 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De ontmaagdingsprocedure
    Geplaatst op: 28 september 2004 om 09:33

Salaam Alaikoem Wa Rahmatu Allah Ou BArrakatuh.

Lieve broeders en zusters,

Ik heb 2 vragen over het huwelijk.

 Vraag 1:   Ik heb een lieve vriendin die 2 jaar geleden is getrouwd maar tot nu nog geen gemeenschap heeft gehad met haar man . Dit wil gewoon weg niet lukken. Ze zitten er allebei nogal mee en hun huwelijk heeft inmiddels het diepte punt bereikt.

Wat moet een man die tegen zijn vrouw mondeling heeft medegedeeld dat ze gscheiden is doen om haar weer op een wettelijke manier weer te benaderen?

Alvast bedankt !

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 september 2004 om 09:47

Hoi,
wat vraagjes over vraag 1.  Waarom lukt het niet?  Voelen ze zich niet aangetrokken tot mekaar of doet het pijn of?  Misschien moeten ze het een keer bij de huisarts aankaarten en kan die ze dan doorsturen naar een seksuoloog of zo.
Gr  Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Aya22 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aya22 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 september 2004 om 10:06

Deze mensen zijn overal al geweest en dan heb ik het over gyno. sexulogen enz, volgens hun is het psychologisch.

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 september 2004 om 12:17

Salaam,

Ik denk dat als er geen wetenschappelijke verklaring is dat het met tovenarij te maken heeft.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 september 2004 om 12:41

zou het vaginisme kunnen zijn? dat door de spanning de vagina van de vrouw zich afsluit? Is iets heel normaals hoor, komt bij meer vrouwen voor..

En als je man daarom wil scheiden kun je hem maar beter kwijt dan rijk zijn lijkt mij..

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 september 2004 om 15:32
Ja okee dat het psychologisch is, maar dan moet therapie toch helpen?  En ja, als het echt niet lukt, zijn er ook nog andere manieren om van mekaar te genieten of zwanger te worden he...
Sterkte ermee
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 september 2004 om 16:41

Alaykoum wa Salaam, lieve zuster in de Islam

SubhanAllah, de mensen moeten inzien wat voor een beproeving dit is en dat wanneer ze juist sterk blijven en van elkaar blijven houden, dat Allah swt hen er iets beters voor geeft. Heeft dit echtpaar, met een imam gesproken. Weet dat in de Islam er geen schaamte heerst en dat ze moeten beseffen dat ze daadwerkelijk met elkaar en met anderen moeten gaan praten, wil dit huwelijk stand houden.

De Seksuele daad is ontzettend belangrijk in de Islam en ik begrijp beide partijen als Rahima zo kortzichtig reageert, vind ik dat uitermate nonsens. Je weet heel goed, dat zowel vrouw als man intiem willen zijn en wanneer dat 2 jaar niet lukt, ja, dan begrijp ik dat Houden van heel sterk moet zijn.

Houden van is omwille van Allah swt van elkaar houden en als men die Houden van heeft bereikt, dan kan er niets tussen de echtgenoot en echtgenote komen.

Ik kan je anders wel wat telefoonnummers geven van geleerden, die je anders kan bellen.

Moge Allah swt hen voor hun Sabr belonen en van elkaar laten doen houden.

Imaan

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 september 2004 om 17:12

In eerste instantie geplaatst door Imaan

De Seksuele daad is ontzettend belangrijk in de Islam en ik begrijp beide partijen als Rahima zo kortzichtig reageert, vind ik dat uitermate nonsens. Je weet heel goed, dat zowel vrouw als man intiem willen zijn en wanneer dat 2 jaar niet lukt, ja, dan begrijp ik dat Houden van heel sterk moet zijn.

Hoi,
ik ben het grotendeels met je eens, ik snap enkel niet wat je bedoelt met je opmerking over Rahima.  Vaginisme komt idd heel veel voor (dat behandel je vast ook in je studie, maar voor de anderen: vaginisme is als de vrouw ongewild de spieren van haar bekkenbodem opspant en daardoor penetratie onmogelijk is), dus da's niet kortzichtig.  En als een man bij zijn vrouw wegwilt, omwille van seksuele problemen, ben je m beter kwijt dan rijk.  Tuurlijk lijdt een relatie daaronder, maar je breekt met mekaar als je relatie niet goed meer gaat, niet omwille van de seks, er zijn toch zoveel andere leuke manieren van seks.  Ik vind het op zich hier niet zo relevant (zag nergens in het verhaal dat de man wegwou bij zijn vrouw), maar daarom is het nog niet kortzichtig...
Misschien een aanrader voor 'de' vriendin: boek 'de gesloten vrouw' over vaginisme (tenminste als dat het probleem is).
Groetjes Kim 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 september 2004 om 07:31

assalamoe aleikum,

Indien het huwelijk niet geconsumeerd is, is er nog geen sprake van een huwelijk.

Bewondering voor een man die ondanks deze beproeving bij zijn vrouw blijft! Het is ook niet iets om grapjes over te maken. Probeer dua,s te doen als het geen lichamelijk probleem is!

salaam rafiaa

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 september 2004 om 08:31

In eerste instantie geplaatst door rafiaa

Indien het huwelijk niet geconsumeerd is, is er nog geen sprake van een huwelijk.

Dat vind ik zo'n gekke stelling.  Het belangrijkste aan het huwelijk is toch niet de seks, maar de liefde?  Ik weet dat dit niet enkel bij moslims zo is, ook bij bepaalde christengroeperingen, maar ik snap het echt niet.  Door dat bovengenoemde vaginisme, maar ook bv een sperma-allergie maakt gemeenschap soms onmogelijk.  Moet dat dan betekenen dat je nooit kan trouwen?  En zoals ik al eerder zei, er zijn ook andere manieren om te vrijen dan enkel coitus.  Niet dat dat laatste niet belangrijk is, maar het is eerder de kers op de taart.  De rest van de taart smaakt er daarom niet minder lekker om.

Bewondering voor een man die ondanks deze beproeving bij zijn vrouw blijft! Het is ook niet iets om grapjes over te maken.

Niemand maakt er grapjes om, denk ik...  En toch ook goed van de vrouw, denk je niet? 
En zoals Rahima al zei, als hij daarom van haar weg zou gaan, zou dat ook wat zeggen over hun relatie.  Een goeie relatie moet die druk gewoon aankunnen, er zijn wel ergere dingen in het leven.
Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Aya22 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aya22 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 september 2004 om 09:32

Alaykoum wa Salaam, lieve zuster in de Islam

SubhanAllah, de mensen moeten inzien wat voor een beproeving dit is en dat wanneer ze juist sterk blijven en van elkaar blijven houden, dat Allah swt hen er iets beters voor geeft. Heeft dit echtpaar, met een imam gesproken. Weet dat in de Islam er geen schaamte heerst en dat ze moeten beseffen dat ze daadwerkelijk met elkaar en met anderen moeten gaan praten, wil dit huwelijk stand houden.

De Seksuele daad is ontzettend belangrijk in de Islam en ik begrijp beide partijen als Rahima zo kortzichtig reageert, vind ik dat uitermate nonsens. Je weet heel goed, dat zowel vrouw als man intiem willen zijn en wanneer dat 2 jaar niet lukt, ja, dan begrijp ik dat Houden van heel sterk moet zijn.

Houden van is omwille van Allah swt van elkaar houden en als men die Houden van heeft bereikt, dan kan er niets tussen de echtgenoot en echtgenote komen.

Ik kan je anders wel wat telefoonnummers geven van geleerden, die je anders kan bellen.

Moge Allah swt hen voor hun Sabr belonen en van elkaar laten doen houden.

Imaan

wa alaikoem as salaam zuster,

 

bedankt voor je reactie voor deze dilemma,

over de telefoonnrs, wij zouden daar graag profijt va willen hebben maar alleen maar als het islam. geleerden zijn die zich niet met shirk of kwade geesten werken want wij zoeken wel naar een oplossing maar zijn niet wanhopig!

Alvast bedantkt allah y zaziek ya oeghtie

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2004 om 05:59

Assalaam alaykoum rafiaa/Hallo kimmie,

Eerst rafiaa: jouw opmerking dat wanneer het huwelijk niet geconsumeerd (geslachtsgemeenschap) is, is GEEN huwelijk, vind ik niet correct. Geslachstgemeenschap is geen voorwaarde voor het huwelijk, als je de voorwaarden wil, wil ik die er best neerzetten. Jij zegt iets, terwijl ze gewoon Halal voor elkaar zijn, ik wil je erop wijzen dat je uit moet kijken met wat je zegt, want dit is gewoon een huwelijk.

Kimmie: de opmerking dat een vrouw de man liever kwijt dan rijk is, vind ik makkelijk gezegd. Jij weet net als iedere andere vrouw, dat seks binnen het huwelijk (of elke andere relatie dan ook, wat ikafwijs) heel belangrijk is. Ik zeg hiermee dat het niet alleen seks is die een huwelijk maakt, maar het is van enorm belang. Natuurlijk komt ermeer bij kijken en vind ik persoonlijk dat wanneer een man en vrouw geduld hebben en toch blijven hopen op de Kracht en Macht van Allah swt, dat ze daarbij meer gebaat zijn. Maar de mens is zwak geschapen, de mens stelt zijn lusten vaak boven het geloof. Ik zou ook niet weten wat ik gedaan zou hebben, stel dat er iets is met mijn man, 2 jaar geen seks, ik en vele met mij moeten van hele goede huize komen, om te zeggen: 'lieverd, ik hou zielsveel van je en als we ons hele leven lang geen seks kunnen hebben, vind ik dat niet erg en zal ik bij je blijven'.

We dienen realistisch te zijn en Kimmie, ja ik ben op de hoogte van vaginisme en mocht dat het zijn, dan zijn er wat middelen. Daarbij je moet niet vergeten dat in de Islam, geslachtsgemeenschap dient te gebeuren in de vagina, terwijl jullie (krom gezegd), de vrouw van achteren nemen etc. Dat is bij ons niet toegestaan, omdat de vrouw er geen genot aan beleeft. Strelen, knuffelen, zoenen etc, zijn ook allemaal mooie dingen tussen de man en de vrouw, maar beide willen meer, nietwaar?

Moge Allah swt dit echtpaar het best geven in dit leven als in het hiernamaals en ze beschermen tegen de Hel.

FiaminAllah Imaan

P.S Aya22, ik geef je de nummers door, prive.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2004 om 06:37

In eerste instantie geplaatst door rafiaa

assalamoe aleikum,

Indien het huwelijk niet geconsumeerd is, is er nog geen sprake van een huwelijk.

Assalamoe alykoem zuster imaan,

wat ik hier van zal begrijpen is anders dan wat jij begrijpt, nl dat ze bedoelt dat zonder gemeenschap geen echte huwelijk is, heeft niks met het wettelijk huwelijk te maken.

wassalaam, 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2004 om 06:42

Alaykoum wa Salaam, Abou Jabir,

Ik kan dat er niet uithalen, want een Echte huwelijk, staat voor mij gelijk aan Wettelijke huwelijk. Want de profeet vzmh had een echte huwelijk met A'isha voordat hij het had geconsumeerd. Maar Allah swt weet het Beste.

FiaminAllah je zuster fi Dien

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2004 om 06:42

In eerste instantie geplaatst door Imaan

Kimmie: de opmerking dat een vrouw de man liever kwijt dan rijk is, vind ik makkelijk gezegd.
Dat staat er niet, er staat dat een relatie die niet zonder coitus kan, misschien niet zo sterk is als ze zou moeten zijn.

 Jij weet net als iedere andere vrouw, dat seks binnen het huwelijk (of elke andere relatie dan ook, wat ikafwijs) heel belangrijk is. Ik zeg hiermee dat het niet alleen seks is die een huwelijk maakt, maar het is van enorm belang.
Ja klopt, en er is meer dan enkel coitus...  Seks is niet gelijk aan co�tus.

Natuurlijk komt ermeer bij kijken en vind ik persoonlijk dat wanneer een man en vrouw geduld hebben en toch blijven hopen op de Kracht en Macht van Allah swt, dat ze daarbij meer gebaat zijn. Maar de mens is zwak geschapen, de mens stelt zijn lusten vaak boven het geloof. Ik zou ook niet weten wat ik gedaan zou hebben, stel dat er iets is met mijn man, 2 jaar geen seks, ik en vele met mij moeten van hele goede huize komen, om te zeggen: 'lieverd, ik hou zielsveel van je en als we ons hele leven lang geen seks kunnen hebben, vind ik dat niet erg en zal ik bij je blijven'.
Als in geen co�tus zou ik dat best wel kunnen, geloof me, het is echt iets waar je zonder kan hoor.  Lichamelijk contact is natuurlijk erg belangrijk, maar het hoeft toch geen co�tus te zijn.  Je zegt dat je weet wat vaginimse is, dan weet je toch ook dat heel wat van die vrouwen toch bevrededigende seksuele relaties hebben?

We dienen realistisch te zijn en Kimmie, ja ik ben op de hoogte van vaginisme en mocht dat het zijn, dan zijn er wat middelen. Daarbij je moet niet vergeten dat in de Islam, geslachtsgemeenschap dient te gebeuren in de vagina, terwijl jullie (krom gezegd), de vrouw van achteren nemen etc.
Dat bedoelde ik niet echt  Had het eerder over kussen, knuffelen, oraal en manueel. 

Dat is bij ons niet toegestaan, omdat de vrouw er geen genot aan beleeft.
Strelen, knuffelen, zoenen etc, zijn ook allemaal mooie dingen tussen de man en de vrouw, maar beide willen meer, nietwaar?
Ja, en ik wil ook graag een due auto, en een zwembad in de tuin, etc...  Maar daarzonder kan je ook overleven...

Je kan m'n redenering dus al raden, seks is niet het belangrijkste deel van de relatie en je kan zonder coitus.
Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2004 om 14:15
In eerste instantie geplaatst door salahdin

Salaam,
Ik denk dat als er geen wetenschappelijke verklaring is dat het met tovenarij te maken heeft.


Is tovernarij wel toegestaan in de islam?
Salaam happylady
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2004 om 16:52

Hoi Kimmie,

Jij vindt seks niet het belangrijkste in het huwelijk (relatie), daar ben ik het met je eens, maar men dient te kijken naar de realiteit. De meeste mensen wanneer het op seksueel gebied niet goed gaat, voelen zich niet goed. Om zich prettig te voelen, dien je daar wat aan te doen.

Voor mij is seks overigens niet het belangrijkste, het dienen van Allah swt staat voor mij op nummer 1.

Groetjes Imaan

P.S Zoals ik al eerder zei, over vaginisme, er zijn wat middelen...

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2004 om 17:04

Hoi,

inderdaad is seks in een goeie relatie nodig, maar seks vereist geen coitus...  Er zijn ook idd middelen wat betreft vaginimse, maar sommige vrouwen komen er niet vanaf.  Toch blijft een goeie seksuele relatie dan mogelijk...
Gr Kim

PS: Chat?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2004 om 17:18
Is goed, voor even, want ik zie vaak niet het nut ervan in.
Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2004 om 04:34

assalamoe aleikum,

Ik bedoelde  dat sexualiteit voor een man en een vrouw een RECHT en een PLICHT is.

Van beide is het dus knap dat ze nog steeds getrouwd zijn. Als je al 2 jaar samen bent is het dus door de intiemiteiten die je samen hebt wel een huwelijk.

Wat ik over het consumeren zei is meer  dat : beide het recht hebben om echtscheiding aan te vragen als het contract al getekend is ,maar het huwelijk niet geconsumeerd is.

In een huwelijk moet je met elkaar om leren gaan en met elkaar leren communiceren, ook op sexueel gebied. Als dat dan vanaf het begin een "probleem" is, wordt het denk ik wel een beproeving. Als zoiets na jaren gebeurd heb je l een stevige ban samen en communiceer je vaak ook al beter met elkaar.

Doen zij ook 2 rakaat samen bidden voordat ze gemeenschap willen hebben?

Dat is ook aanbevolen, misschien helpt het.

Over de tweede vraag, want daar heeft niemand het over:

Als het de eerste keer is dat hij dit zegt, kan hij haar gewoon weer tot zich nemen, volgens mij hoeft hij daar niets bijzonders voor te zeggen.

 

salaam rafiaa

 

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2004 om 08:26

Salaam,

Eigenlijkis het woord 'tovenarij' verkeerd. maar ik vind niet direct het juiste nederlandse woord. Maar goed, het is verboden in de islam. Dit betekend niet dat er geen moslims zijn die dit praktiseren. Men moet wel opletten dat men niet te snel  'tovenarij'  aanduidt als oorzaak voor zulke problemen. Eerst moeten alle wetenschappelijke opties bekeken worden. Als er echt geen fysische of psychologische redenen zijn kan men de andere opties overwegen.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2004 om 08:35

Assalamoe alykoem,

wat bedoel je precies? dat bv door tovenarij dit probleem kan oplossen?

verder kunnen psychologische en lichamelijke ziektes ook door tovenarij veroorzaakt worden.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2004 om 08:41

Salaam,

Nee, dat bedoel ik niet. 'Tovenarij' is strikt verboden maar het kan wel de oorzaak zijn van zulke problemen tussen echtgenoten.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2004 om 05:34

Assalaam alaykoum oegti Aya22

InshaAllah is dit een antwoord op je 2e vraag. Al-islaam.com

00162) Wat is het effect van het onbedoeld uitspreken van scheiding?

    Vraag: Ik heb een vraag betreft het meerdere malen uitspreken van een scheiding aan een vrouw wat in een ruzie is ontstaan, maar later weer spijt van heeft en het niet zo heeft bedoeld. Heeft het gevolgen?


Antwoord:

In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Scheiding (athalaaq) zelf vindt plaats alleen in woede, een persoon kan niet gaan scheiden van zijn vrouw terwijl hij in een vrolijke bui verkeerd met zijn vrouw. Degene die tot scheiding komt is net een persoon die een enorme sterke gebouw wil vernietigen. Trouwen is een opbouwende fase in het leven, en scheiding is een vernietigende fase in het leven van de mens. Een mens kan zijn huis pas vernietigen en afbreken als hij in staat van woede verkeerd.

Overgeleverd door Ibn 'Omar (Moge Allah tevreden met hem zijn) heeft de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) gezegd: "Van alles dat in de islam is toegestaan wordt de echtscheiding, door Allah als het meest gehaat beschouwd" (Abou Daawoeed 1863).

Geleerden hebben woede in twee categorie�n verdeeld, een deel ervan is wanneer een persoon niet bewust is van wat hetgeen waar hij mee bezig is, waarbij hij zelfs zijn geheugen verliest en niet meer weet wat hij aan het doen is of wat hij gezegd heeft. In dit geval zal men de betekenis van scheiding ontgaan, in zo'n situatie is er geen sprake van scheiding. De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd:"Er is geen scheiding en het (omkopen) vrijlaten van een slaaf in staat van woede" (Overgeleverd door Ahmed, Abou daawoed en Al-h'aakiem, sheikh Al-Albanie heeft deze hadith als h'essen - goed - geclassificeerd).

Alles buiten bovenstaande leidt naar scheiding. Daarom heeft de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) ons afgeraden om woedend te worden en onszelf te beheersen en niet als beesten te gaan handelen. Abou Hoerayra (Moge Allah tevreden zijn met hem) heeft gezegd: "Een man zei tegen de profeet (Allah's zegen en vrede zij met hem):"Geef me goede raad!" hij zei: "Word niet boos! De man herhaalde (zijn vraag) diverse malen en hij (de profeet) zei (steeds):" Word niet boos!" (Boekharie).

Wanneer de man meer dan drie keer de scheiding uitspreekt dan zal de scheiding als ��n scheiding gelden. Vindt dit plaats in verschillende zittingen dan wordt iedere zitting als scheiding gezien. In de authentieke verzameling van Moesliem is er een overlevering terug te vinden die overgeleverd is door Abdoullah ibn Abbaas (Moge Allah tevreden zijn met vader en zoon), hij zei:"Scheiding vond plaats in de tijd van de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem)...na het drie maal uitspreken van de thalaaq".

De mooiste daad in de ogen van de shaytan, moge de vloek van Allah op hem neerdalen. Is het breken van een gezin, "Zo leerden zij van hen (tovenarij), dat wat een scheiding veroorzaakte tussen man en zijn echtgenote" (Albaqara 102). Er zijn verschillende Ahadith die aanduiden dat scheiding het werk is van de shaytan of zijn helpers is.

Athalaaq oftewel scheiding bestaat uit twee categorie�n:

1. Athalaaq arradj'ie
2. Athalaaq Al baa-ien.

Athalaaq Arradj'ie oftewel echtscheiding die herroepen kan worden: Bij dit type thalaaq wordt de echtscheiding ��n en ten hoogste twee keer door de echtegenoot uitgesproken. Na dat de echtscheiding voor de eerste keer is uitgesproken begint de 'ieddah-periode (de man moet na het uitspreken van de thalaaq, drie maanden lang geen seksuele gemeenschap hebben met zijn vrouw) van de vrouw. Voor het einde van de 'ieddah is verstreken, mag de man indien hij dit wenst zijn vrouw terug nemen dit wordt radj'a of terugkeer genoemd. Maar het recht van radj'a vervalt met be�indiging van de 'ieddah en dan is de thalaaq niet langer te herroepen en wordt onherroepelijk.

Om de vrouw terug te nemen is er maar een intentie noodzakelijk of door te zeggen: "Ik wil je terugnemen" of seksuele gemeenschap met als intentie terugnemen van zijn vrouw. Er zijn hierbij geen getuigen nodig. Allah zegt in de Qor'aan:"En als hij dan van haar gescheiden is, dan rust er geen zonde op hen als zij weer bij elkaar terugkomen, wanneer zij menen dat zij de voorschriften van Allah die Hij duidelijk maakt voor een volk dat weet." (Soerat Al Baqara 230). Athalaaq Al Baa-ien oftewel onherroepelijk scheiding:

Wanneer de 'ieddah eindigt dan is het niet meer mogelijk om de vrouw terug te nemen en wordt het een onherroepelijke scheiding totdat zij haar toestemming geeft om haar ex-man weer als echtgenoot te nemen. Hierbij is er wel een nieuwe huwelijksvoltrekking nodig, dit wordt dan de kleine onherroepelijke scheiding genoemd. "En de gescheiden vrouwen moeten voor zichzelf een wachttijd ('ieddah) van drie maandelijkse periode (maandstonden) in acht nemen......En hun echtgenoten hebben het recht om hen terug te nemen binnen die (wachttijd), als zij verzoening wensen." (Al baqarah aya 228).

Wat betreft de grote onherroepelijke scheiding, deze vindt plaats na drie keer de scheiding over de vrouw te hebben uitgeroepen. De man kan zijn ex-vrouw weer terugnemen nadat zij met een andere man getrouwd is geweest. "En wanneer hij haar de scheiding heeft gegeven, dan is zij hem daarna niet (als echtgenoot) toegestaan, totdat zij met een andere man gehuwd geweest is. (Al baqarah aya 230). Moge Allah alle moslim-gezinnen ver houden van scheiding en andere soorten problemen.

En Allah weet het beste.

Cyber-imam Het team van al-Islaam.com

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2004 om 08:01

asallam aleikum,

Kijk,ik zou ze adviseren,om zo`n glijmiddel te halen,bij kruitvat,etos ,apotheek,maakt niet uit.

Vanaf het moment dat het met zo`n glijmiddel wel lukt,valt er van dit echtpaar heel veel spanning af.Als je het al twee jaar probeert,kan het volgens mij niet zonder de nodige onzekerheid en zenuwen meer...immers...''het''wil niet lukken.Ik denk dat iedereen zich onzeker zou voelen.Je krijgt denk ik op een gegeven moment een soort plankenkoorts.Door t�ch dat glijmiddel(voorlopig)te gebruiken,zal dat met de tijd minder worden.(de onzekerheid).Vergeet niet dat zo`n middel speciaal gemaakt is voor dit soort problemen.

Verder is het zeer belangrijk om de dua te zeggen voor je gemeenschap met elkaar hebt.

smeekbede:

Bismillah.Allahhoemma djannibnasj sjaithona,

wa djannibisj sjaithona ma razaqtana

ned:

In de naam van Allah.Oh Allah,laat de duivel aan ons voorbij gaan en laat de duivel aan datgene waarmee U ons voorzin heeft voorbij gaan.

 

Ik wil het echtpaar heel veel sabr  wensen.

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2004 om 16:47

Tipje: olie ook kan helpen

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 oktober 2004 om 15:22
Wel opletten met welke dan, sommigen (bv met geurtjes en kleurtjes) kunnen irriterend werken op een toch al geirriteerd vagina-slijmvlies.  Maar ja, iets echts structureels doen die glijspullen ook niet als je echt een probleem hebt...
Het hangt er natuurlijk ook vanaf welk probleem het is...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.