Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Paranormale begaafdheid

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Christian Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Christian Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Paranormale begaafdheid
    Geplaatst op: 06 oktober 2004 om 15:34

Hoe kijkt een moslim tegen paranormale begaafdheid aan?

Christenen (het fundamentalistische soort) kijkt er over het algemeen nogal argwanend tegenaan en stempelt het vaak af als "het werk van de duivel".

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 oktober 2004 om 15:44
Wat bedoel je precies? Voorbeelden?
Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 oktober 2004 om 16:02
Ik ben dan geen moslim, maar wanneer je het over paranormale begaafdheid hebt dan moet je eerst aantonen dat zoiets bestaat.
Terug naar boven
Christian Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Christian Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2004 om 03:40

Voorbeelden:
Helderziendheid
telepathie
telekinese
aura's zien
geesten zien
empathie
voorspellende dromen
voorgevoel
clairvoyance
verzien


Met paranormale begaafdheid bedoel ik dus niet het beoefenen van magie.

IHAEM,
De amerikanen en de russen gebruikten in de koude oorlog PSI spionnen die doormiddel van verzien (Remote viewing) elkaar bespioneerden met hun geest.

telekinese is ook allang bewezen door mensen die het kunnen zoals ulri geller en de russische huisvrouw nina kulagina.
op discovery heb ik gezien dat amerika zelfs een locatie heeft waar ze dingen als verzien onderzoeken.

Uit rapporten van die mensen is het allang gebleken dat zulke dingen wel bestaan.

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2004 om 07:47
Ik zie nergens een bewijs DAT zulke dingen gebeuren. Definieer eerst wat welk begrip inhoud en verklaar daarna dat het gebeurt.
Terug naar boven
Christian Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Christian Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2004 om 08:14

Beste IHAEM,

Ik heb deze discussie niet geopend met als doel om het bestaan van paranormale gaven te bevechten, maar om te lezen hoe moslims over dit soort dingen denken. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat je agnostisch bent en daarom begrijp ik je reactie wel, maar nogmaals ik heb deze discussie niet geopend om over het bestaan ervan te discusseren. Ik mag aannemen dat moslims het met mij eens zijn als ik zeg dat er naast deze materialistische wereld ook nog een geestelijke wereld bestaat die invloed kan uitoefenen op de materialistische wereld.

Goed een kleine toelichting.

Telekinese; het bewegen van objecten met de wilskracht van je geest
Telepathie; De mogelijkheid om andermans gedachten te lezen.
empathie; de mogelijkheid om andermans gevoelens te lezen (voelen)
clairvoyance/helderziendheid; het zien in de toekomst dmv concentratie (als ik me niet vergis)
verzien; Het zien van andere locaties met je geest zonder er lichamelijk aanwezig te zijn.
aura's zien; Het zien van kleurige velden om mensen heen.

De rest spreekt voor zich neem ik aan.

 

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2004 om 08:31
Ik trek het bestaan van al deze fenomenen als skepticus in twijfel.
Terug naar boven
Christian Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Christian Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2004 om 12:15
Dat mag.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2004 om 12:59

Beste Christian,

Ik geloof dat Allah swt een bepaalde gave aan zijn schepsel kan geven. De wereld bestaat niet alleen uit hetgeen wat we zien, er is meer, ik geloof in Djins (dat kan je vertalen naar geesten). Er zijn ook Djins, die naar het woord van Allah swt hebben geluisterd. Saytaan (duivel) kan veel doen, maar Allah swt kan ook gaven aan Zijn schepsels geven.

Mvg Imaan

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2004 om 14:32

Salam,

Geesten zien, ligt aan de mate ervan, je hebt djins die naar Gods woord hebben geluisterd (moslims--> totale overgave aan Allah) en je hebt de kufar onder hen.

Shajateen, kun je zien, als God het wilt (de ongelovigen) die de mens kwaad kunne doen.

Maar voor de rest, doden kunnen zien en met ze kunne communiceren etc.. shirk bi Llah. net zoals bij Shar (als ik het goed schrijf) op rtl 4.

Iemand die kan lezen wat er met jou gaat gebeuren in de toekomst en wat er allemaal is gebeurd, komt voor. Ik zal uitleggen hoe dat in zijn werk gaat:

*de presoon ie hiermee bezig is(moescha3wied) een kafir bi Llah, hij werkt samen met de duivel. Op de een of andere maniet komt hij ermee in aanraking, en de duivel gaat naar de 7e hemel waar Allah's troon zich bevindt (llaho Malik elhamd) daar pikt hij woorden in  die Allah met de mala'ika (engelen) bespreekt, over die bepaalde persoon die demoescha3wied  nodig heeft (natuurlijk ziet Allah alles gebeuren) elke Hemel die de duivel naar beneden daalt, komt er een leugen bij, dus als de duivel bij die moescha3wied gedaald is, is er eenigszinds wat waar maar een groot deel ervan kan waar zijn.

Als je een 'vallende ster' ziet, weet dan dat Allah dat naar de duivel heeft gestuurd, dat wat je ziet vallen is een deel uit de Hel, die Allah op de duivel afstuurt.

Niemand kan weten wat er gaat gebeuren in de toekomst ila Llah (alleen Allah) Wel heb ik een paar enge verhalen, die waar gebeurd zijn, (Llah gziek way ne3lek ya jeblies) wie ze wilt lezen, ik open er binnekort een topic over!!!

Salam Aleikum

 

Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2004 om 00:25

Dag Christian,

Wat denk je er zelf van?

 

Terug naar boven
Christian Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Christian Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2004 om 04:27

Ik weet dat het bestaat en verder vind ik het niet 'slecht' ofzo. Ik weet niet of je dat bedoelde?

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2004 om 14:11

Beste allemaal,

Zoals wat er bij Char te zien is, is echt basaal. Het is een en al onzin, want ik geloof niet dat het graf rust brengt, alleen voor degenen die daadwerkelijk in Allah swt hebben gelooft. Ik kijk er niet vaak naar, af en toe een zap en dan blijf ik lachen, hoe zij mensen voor de gek houdt, dat is gewoon lachen, om te zien dat die onwetende mensen er ook in geloven, terwijl je als Moslim(a) ongeveer wel weet hoe het is in het graf (de bestraffing/beloning etc, dat bedoel ik hiermee).

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2004 om 16:56
In eerste instantie geplaatst door Christian

Ik weet dat het bestaat en verder vind ik het niet 'slecht' ofzo. Ik weet niet of je dat bedoelde?

 

Interesant Christian! maar hoe wil of kan je dat aantonen??

Mijn 6 jarig neefje denkt ook te weten dat Sinterklaas bestaat, hij kan dit nog aantonen ook op 5 december.

Maar kan jij b.v aantonen dat telekinese bestaat, of het aura bij levende wezens?(en spreek me niet van de kirlian fotgrafie, dit is de grootste nonsens!), en Uri Geller is allang ontmaskert!

Zo ja, dan ben je nu een rijk man, verschillende skeptische wetenschappelijke organisaties over heel de wereld hebben al tientallen jaren een behoorlijke prijzenpot in het vooruit zicht gesteld voor diegene die kan aantonen dat ��n van de door jou aangehaalde paranormale verschijnselen op waarheid zou berusten.

Tot nu toe heeft nog niemand aanspraak kunnen maken , hoe vreemd dit ook mogen klinken als je sommige mensen over deze onderwerpen hoort praten.

groetjes van de skeptische Akbash.

Terug naar boven
Christian Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Christian Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2004 om 11:40

kun je mij een betrouwbare bron geven waar staat dat Ulri geller ontmaskerd is, en hoe hij ontmaskerd is?

En ik zeg het nogmaals, ik heb deze discussie niet geopend om te praten over het bestaan van het paranormale ja of nee, maar hoe moslims er tegenaan kijken.
Het lijkt me nogal vreemd als je wel moslim bent maar niet in een bovennatuurlijke wereld gelooft.

Gods zegen

 

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2004 om 12:14

Hoi Christian,

Ik zal je mijn mening geven wat betreft jou vraag, als moslimazijnde.

Het is een erg ingewikkeld proces volgens mij.

Kijk, als moslim geloof je dat de mens en de djin (geest) enkel en alleen zijn geschapen om Allah de Verhevene de Almachtige te aanbidden.

Dus hier geeft Allah De Verheven De Almachtige al aan, dat wij niet de enige zijn op deze wereld, maar er ook nog geesten zijn.

Dit zijn niet de geesten waarvan men denkt, dat het de doden zijn die nu ronddwalen ofzo. Nee dit zijn gewoon geesten die zijn geschapen net zoals jij en ik ben geschapen. In de geesten van de doden geloof ik niet.

De djins die zien ons wel, maar wij zien ze niet. Zij leven s�nachts terwijl wij overdag leven. Zoals iemand al zei, heb je djins die gewoon moslims zijn, maar je hebt ook djins die bijvoorbeeld of het christendom als geloof hebben, of joods etc. Je hebt ook djins die nergens in geloven, en het pad van de duivel volgen. De sjeitan. Dus met andere woorden, je hebt goede en slechte djins, nu zijn er djins die informatie krijgen over bepaalde personen, en dat doorgeven aan de zogenaamde �helderziende�. Die informatie krijgen ze van de duivel.

Dus wat ik wil zeggen is dat ik denk...nogmaals ik denk...dus het is enkel en alleen mijn mening, er zullen zat mensen zijn die het niet met me eens zullen zijn.

Ik denk dat die desbetreffende helderziende, dat zij de informatie krijgen van de sjeitan, als is het niet rechtstreeks. Dit is wat ik gehoord heb.

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt, het is moeilijk te vatten.En moeilijk uit te leggen.

Als moslimazijnde vind ik diegene die zeggen dat ze dat kunnen enzo, alleen maar onzin. Ik bedoel, misschien voelen ze het wel, en treffen ze het soms, door de waarheid te zeggen. Ik geloof niet in hun.

Want als ik dan dat programma kijk, waar iemand het ook over had. Over hm, Shar ofzo. Echt onzin, serieus, omdat zij dan zegt, ze zijn gelukkig waar ze ook zijn, ze hebben de dingen die ze altijd hebben gewild.

Dat geloof ik dus absoluut niet, de enige die gelukkig zal zijn, en zonder angst dood gaat, is degene wiens hart zo zuiver is, en wiens hart puur is met liefde voor Allah, De Verhevene De Almachtige. Het is dus voor mij onmogelijk om te geloven, dat iemand die niet in Allah De Verhevene gelooft, dat hij gelukkig is waar hij nu ook is. Absoluut niet.

Maar goed, dit is mijn standpunt als moslima.

Gair inshAllah.

Groetjes, een moslimmeisje.

 

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Christian Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Christian Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2004 om 14:05

Hallo Dienares,

Je zegt dat die mensen de informatie krijgen van satan. Maar zijn die mensen dan bezeten volgens jou, of niet? En waarom moet het altijd van de satan komen? Kan het ook niet van Allah zelf komen?

Gods zegen

Een christen

Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2004 om 17:51
In eerste instantie geplaatst door Christian

kun je mij een betrouwbare bron geven waar staat dat Ulri geller ontmaskerd is, en hoe hij ontmaskerd is?

En ik zeg het nogmaals, ik heb deze discussie niet geopend om te praten over het bestaan van het paranormale ja of nee, maar hoe moslims er tegenaan kijken.
Het lijkt me nogal vreemd als je wel moslim bent maar niet in een bovennatuurlijke wereld gelooft.

Gods zegen

 

http://www.skepsis.nl/geller.html
http://www.vassallucci.nl/vassa/a-wetering03.htm
http://sekieta.nl/paranormaal.htm
http://www.csicop.org/articles/uri_pay.html
http://skepdic.com/randi.html
http://home.xnet.com/~blatura/skep_2.html

Mijn excuses voor het reageren op jouw discussie.

 

Terug naar boven
Christian Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Christian Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2004 om 07:49

En nina kulagina dan??? Ik zie dat je alleen artikelen van uri geller hebt verworven.

 

 

Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2004 om 10:50
In eerste instantie geplaatst door IHAEM

Ik trek het bestaan van al deze fenomenen als skepticus in twijfel.
 
 
beste IHAEM,
 
Heb je ook een aanleiding voor je sceptische houding tegenover zulke fenomenen??
 
Groeten,
Abdoe_alllah
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2004 om 14:20

Assalaam alaykoum oegt Dienares,

Geeft Allah swt niet datgene wat Hij wil, dus Hij kan ook gaven geven aan Zijn schepsels. Maar Allah A'lem, weet niet veel over dit onderwerp, wel dat ik geloof dat er Djins zijn en andere wezens dan alleen de mens.

Imaan

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Fadje_Moslima22 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fadje_Moslima22 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2004 om 07:03

Bismillah irrahman irahiem (in de naam van Allah de barmhartige)

Beste Christiaan,

Je vroeg hoe een moslim tegen paranormale begaafdheid kijkt.

Als moslim is het verboden om in paranormale begaafdheid (waar alles onder valt: geloven in iets buiten Allah). Ten eerste is het voor een moslim haram (verboden) om afgoden te geloven (geloven in een andere god) of die nou te zien is of niet. Alles wat jij onder paranormale begaafdheid ziet is volgens de koran (hfst 45 vers 23) afgoderij. Zo ook bv zwarte magie, voodoo, waarzeggers, astrologie, amuletten, toverij etc.

Onze profeet Mohammed (swt) heeft hier de volgende uitspraak over gedaan:

"Het gebed van iemand die naar een waarzegger gaat en hem iets vraagt en daarin gelooft, zal 40 dagen niet geaccepteerd worden". (Hadith bron:Muslim)

We geloven dat niemand behalve Allah de toekomst zal zien. Hierover staat in de koran: ....Alimoel ghaibi... (kenner van het verborgene) (koran: hfst. 59 vers22).

Zo zijn er vele andere teksten uit de koran die bewijzen dat we niet in de afgoden dienen te geloven, en allen in allah. Een aantal vb:

"O mensen er wordt een vergelijkenis gegeven, luister ernaar:voorzeker degenen (afgoden) die julllie in plaats van Allah aanbidden kunnen zelf geen vlieg scheppen. Al zouden zij (alle afgoden) allemaal daartoe samen werken. En indien een vlieg iets van hun wegneemt, zouden zij het niet kunnen terugnemen". (koran hfst 22 vers 73)

"als er naast Allah andere goden waren (in de hemelen en de aarde) zouden deze zeker in chaos uiteen vallen. Verheven is Allah, de heer van de troon, boven wat zij zeggen" (koran hfst 21 vers 22)

Dus kun je hieruit opmaken dat het ons verboden wordt om in die bedriegende "afgoden" te geloven. Hoe het precies zit dat ze toch dingen weten over mensen zou ik niet weten, maar een moslim bekommert zich daar ook niet over. Dit omdat we weten dat onze god Allah is. En naast Allah vergelijken we niks, of geloven we in niets anders.

Ik las hierboven ook iets over de dood en dat het met de zgn. geesten goed zou gaan ed. Wij moslims geloven dat een ongelovige, of iemand die slechte daden heeft verricht het juist niet goed zal hebben in zijn graf. Ook geloven we dat er een rustplaats is die "Barzach" wordt genoemd. Hier zijn de doden 'slapend' tot de dag des oordeels (het laatste uur), dan zal iedereen uit zijn graf ontwaken.... 

 

 

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2004 om 10:16

Samenvatting: in de Qur'�n staat dat God de enige is die het verborgene echt kan k�nnen (n.b.: niet in tegenspraak met helderziendheid, mijns inziens; verder gaan de aangehaalde s�ra's over 'afgoderij', waar ik toch iets heel anders onder versta*). Maar er is dus een 7ad�th van Muslim die laat weten dat Mohammed gezegd heeft dat je in elk geval niet in helderziendheid mag/zou moeten geloven.

Klopt dat? Is dat goed samengevat?

* S�ra 45: 23 spreekt overigens niet van afgoderij: er staat - mijns inziens - alleen dat de mens geen kennis heeft omtrent leven en dood en daarnaar alleen maar kan gissen (dat zou je natuurlijk wel als een ontkenning van helderziendheid kunnen lezen): "En zij zeggen: Niets anders is er dan ons nabije leven; wij sterven en wij leven en niets vernietigt ons dan de tijdloop - Maar niet hebben zij daaromtrent kennis. Zij doen niet anders dan gissen." (Qur'�n, 45:23)

 

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2004 om 07:47

salaam alaikoem,

ik denk zelf dat Allah en zijn Profeet dit verboden hebben omdat dit soort dingen slecht voor je zijn zoals alles wat in de Koran verboden wordt, bijv, helderzienden, die krijgen als het goed is inderdaad iets van de duivel te horen wat hij bij Allah opgepikt heeft, en wat tientallen keren verdraaid is, het zijn dus leugens, en leugens zijn nooit goed voor een mens, hoe dan ook!

salaam alaikoem...

gr. Tarah

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2004 om 07:55

Ik ken mensen die dingen hebben voorzien en dat niet serieus namen, maar dat achteraf betreurd hebben.

En overigens de duivel die helderzienden influistert: is dat geen fantasie? (overigens: ik snap dat het een metafoor is) Er zijn mensen die misschien niet de toekomst nauwkeurig kunnen voorspellen, maar wel dingen daarover tevoren kunnen zien. Als die mensen verder oprecht zijn en daar voorzichtig mee omgaan naar andere mensen toe, dan lijkt het mij onterecht om deze mensen in een verkeerde hoek te plaatsen (een beetje schijnheilig ook).

Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2004 om 15:45

Er is nog nooit aangetoond dat helderziendheid een bestaand fenomeen is, ondanks ontzettend veel onderzoek in de 70e jaren door de Amerikanen en Russen.
Al deze onderzoeken ligen stil omdat er tenslotte niets aangetoond kon worden.

Als helderziendheid zou bestaan zou dit betekenen dat alle gebeurtenissen al vast zouden staan(predestinatie) geloof je daarbij nog in een schepper die almachtig, barmhartig en liefdevol zou zijn , dan heb je een reusachtig probleem!

Natuurlijk kun je, door je fantasie te gebruiken, een veronderstelling maken van een te verwachte reactie/gebeurtenis die in het verschiet ligt.
Naarmate je instellings vermogen meer ontwikkelt is heb je meer kans om de gevolgen van iets juist te "voorspellen".
Zo gezegt: "een inschatting maken"

Verschillende instituten beloven al tientallen jaren behoorlijke geldprijzen voor diegene die, een egaal welk ook, paranormaal verschijnsel kunnen aantonen.
Tot nu toe heeft niemand hier nog maar enige aanspraak op kunnen maken!
Hierbij wil ik ook een duit in het zakje doen door hierbij te verklaren, dat diegene die mij kan aantonen dat helderziendheid, telekinese, geesten/djins, duivels of wat voor andere paranormale zweverige toestanden dan ook, zouden bestaan, aanspraak kan maken op 10.000�.
Hierbij wil ik opmerken dat Sinterklaas niet onder de paranormale verschijnselen valt, dit "verschijnsel" is namelijk voor iedereen eenvoudig waarneembaar rond 5 december.

 

P.S voor diegene die mij kan aantonen, door een vraag van mij juist te beantwoorden, dat helderziendheid zou bestaan, bied ik een extra bonus van 1.000.000 �
Er is geen financieel risico aan verbonden voor de deelnemer.
Hopende op drommen mensen tot ziens, Akbash

 

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2004 om 16:07

Er is nog nooit aangetoond dat helderziendheid een bestaand fenomeen is, ondanks ontzettend veel onderzoek in de 70e jaren door de Amerikanen en Russen.
Al deze onderzoeken ligen stil omdat er tenslotte niets aangetoond kon worden.

Als helderziendheid zou bestaan zou dit betekenen dat alle gebeurtenissen al vast zouden staan(predestinatie) geloof je daarbij nog in een schepper die almachtig, barmhartig en liefdevol zou zijn , dan heb je een reusachtig probleem!

Natuurlijk kun je, door je fantasie te gebruiken, een veronderstelling maken van een te verwachte reactie/gebeurtenis die in het verschiet ligt.
Naarmate je instellings vermogen meer ontwikkelt is heb je meer kans om de gevolgen van iets juist te "voorspellen".
Zo gezegt: "een inschatting maken"

Verschillende instituten beloven al tientallen jaren behoorlijke geldprijzen voor diegene die, een egaal welk ook, paranormaal verschijnsel kunnen aantonen.
Tot nu toe heeft niemand hier nog maar enige aanspraak op kunnen maken!
Hierbij wil ik ook een duit in het zakje doen door hierbij te verklaren, dat diegene die mij kan aantonen dat helderziendheid, telekinese, geesten/djins, duivels of wat voor andere paranormale zweverige toestanden dan ook, zouden bestaan, aanspraak kan maken op 10.000�.
Hierbij wil ik opmerken dat Sinterklaas niet onder de paranormale verschijnselen valt, dit "verschijnsel" is namelijk voor iedereen eenvoudig waarneembaar rond 5 december.

 

P.S voor diegene die mij kan aantonen, door een vraag van mij juist te beantwoorden, dat helderziendheid zou bestaan, bied ik een extra bonus van 1.000.000 �
Er is geen financieel risico aan verbonden voor de deelnemer.
Hopende op drommen mensen tot ziens, Akbash

Assalamoe alaikoem,

Leuk geschreven Akbash maar toch niet helemaal waar. Want je moet juist wel in predestinatie geloven, ik heb een boekje over engelen, daar staat een stukje van een hadith daarover in : Omar levert over dat de Boodschapper van Allah zei : "... dat je gelooft in het bestaan van Allah, Zijn Engelen, Zijn Boeken, Zijn Boodschappers, de Laatste Dag en in de predestinatie, goed of slecht." Dusss... Krijg ik hier ook geld voor??

Assalamoe alaikoem.

groetjes, Tarah.

 

Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 05:04

Assalamoe alaikoem,

Leuk geschreven Akbash maar toch niet helemaal waar. Want je moet juist wel in predestinatie geloven, ik heb een boekje over engelen, daar staat een stukje van een hadith daarover in : Omar levert over dat de Boodschapper van Allah zei : "... dat je gelooft in het bestaan van Allah, Zijn Engelen, Zijn Boeken, Zijn Boodschappers, de Laatste Dag en in de predestinatie, goed of slecht." Dusss... Krijg ik hier ook geld voor??

Assalamoe alaikoem.

groetjes, Tarah.

Ha die Tara, wat een leuke reactie, vooral je laatste woorden: "." Dusss... Krijg ik hier ook geld voor??
Vertederend.........ha ha.

Maar nu terug naar wat ik beweerde: "Als helderziendheid zou bestaan zou dit betekenen dat alle gebeurtenissen al vast zouden staan(predestinatie), geloof je daarbij nog in een schepper die almachtig, barmhartig en liefdevol zou zijn , dan heb je een reusachtig probleem".

Jij probeert nu te bewijzen dat helderziendheid zou kunnen bestaan met bewijs wat zelf nog nooit bewezen is, (predestinatie).

Nu iets over predestinatie in combinatie met een almachtige, barmhartige en liefdevolle God.
Dat kan niet, dat is een contradictie van de eerste orde!
Als God/Allah alles al weet wat in de toekomst staat te gebeuren en hij in zijn hoedanigheid van almachtige deze toekomst bepaald, dan kan je die God onmogelijk barmhartig of liefdevol vinden.
Er zijn 3 conclusies mogelijk: "Of God is almachtig, en niet barmhartig en liefdevol".
"Of God is niet almachtig, maar kan dan wel barmhartig en liefdevol zijn."
"Of God bestaat niet."

Een voorbeeld: de palestijnen leven in een verschrikelijke situatie op het moment, als je in predestinatie gelooft dan impliceert dit ,dat het hun lot is. God in zijn almachtigheid bepaalt de toekomst en is dus direct verantwoordelijk voor de situatie waarin de Palestijnen zich nu bevinden.
Is God/Allah in jou ogen dan Liefdevol en Barmhartig?
Of kan God/Allah niet ingrijpen in deze situatie??
Is God/Allah dan Almachtig??

vr. gr Akbash

 


 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 05:33
Hoi AKbash,
moeilijke vraag (ik ben Tarah niet , maar probeer er wel een antwoord op te geven). Predestinatie kun je heel ver doorvoeren, dat je als mens passief bent, want alles is toch al voorbeschikt. In die zin geloof ik er niet in, maar ik denk wel dat God voorziet (in de toekomst kijkt doordat hij ons mensen zo goed kent zeg maar). Wij hebben zelf alle keuzen om te doen wat we willen. Ik denk ook dat bepaalde situaties ook niet voor niets zijn, danwel zinloos lijken, maar dat niet zijn. Ik denk dat bepaalde mensen in de Palestijnse gebieden wel een soort van acceptatie halen uit het feit dat het leven een soort lotsbestemming heeft. Ik vind het zelf wel heel moeilijk. Ik geloof in een soort mengvorm voor zover dat mogelijk is.....
Salaam happylady
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 06:17

Hallo HappyLady,

maar ik denk wel dat God voorziet (in de toekomst kijkt doordat hij ons mensen zo goed kent zeg maar). Wij hebben zelf alle keuzen om te doen wat we willen.

Als God volgens jou in de toekomst kan kijken, dan betekend dat die toekomst al vast staat, wat jij dan verstaat onder "eigen keuze" is dan een illusie, je denkt dat je de keuze hebt om te doen wat je wilt, maar in werkelijkheid ligt die keuze al vast, tenminste als je uitgaat van het bestaan van predestinatie.


Ik geloof in een soort mengvorm voor zover dat mogelijk is.....

Ha.. ha.. tja ik weet het, het nadenken over, en accepteren van predestinatie kan knagen aan het geweten van een gelovige.

Wat betreft die mengvorm, dat lijkt mij net zoiets als beweren dat God een beetje almachtig is...............
Het is rationeel gezien niet verenigbaar met almachtigheid, alwetendheid en barmhartigheid en liefde.
Een mengvorm is logisch bekeken een onmogelijkheid, of alles staat al vast of (waarschijnlijk) de mens is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen daden.

vr.gr Akbash

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.