Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

wat voor wereld??

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: wat voor wereld??
    Geplaatst op: 22 oktober 2004 om 13:36

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe Broeders & Zusters Fi Dien,

(hallo, voor de overige)

Sub7an'ALLAH...
In wat voor wereld leven wij ?!


We leven in een tijd waarin je (enigszins proberen te) houden aan de Wetten
van ALLAH gelijk staat aan het begaan van een grote misdaad.

We leven in een tijd waarin de hidjaabs letterlijk van de hoofden van onze
zusters gerukt worden.

We leven in een tijd waarin onze broeders na een sollicitatie op grond van
hun baard afgewezen worden.

We leven in een tijd waarin de dagelijkse ervaringen ons hebben laten wennen
aan de vele bespottingen. (Een baarddragende broeder is een handlanger van
Bin Laden, een niqaabdragende zuster is een ninja, de broek boven de enkels
is hoog water, enz., enz.)

We leven in een tijd waarin er razzia's worden gehouden. Broeders worden na
��n of andere vage tip van de AIVD zonder enige verklaring opgepakt om
vervolgens (voor enige tijd) spoorloos te verdwijnen.

We leven in een tijd waarin zusters de toegang tot openbare gebouwen
geweigerd wordt, omdat deze zuster 'angst' in zou boezemen met haar niqaab.
(Wat zou meer angst inboezemen; een wanhopige drugsverslaafde, of een
praktiserende moslimvrouw?)

Laa 7awla wa laa qoewwatta iella biellaah... Beste broeders, en met name de
zusters(!) -> blijf standvastig!
Weet dat er insha'ALLAH een Dag zal komen waarin de rollen omgedraaid zullen
worden. Lees de volgende Aayaat, en gedenk hoe deze van toepassing zijn op
de huidige situatie van de praktiserende moslims:

"Voorwaar, degenen die zondigden plachten over degenen die geloofden te
lachen."
"En wanneer zij aan hen voorbijgingen, knipoogden zij naar elkaar."
"En wanneer zij terugkeerden naar hun volk, keerden zij verheugd terug.."
"En wanneer zij hen zagen, zeiden zij: 'Voorwaar, zij zijn zeker dwalend.'".
"En zij zijn niet als bewakers over hen gezonden."
"Maar op deze Dag zullen degenen die geloven lachen over de ongelovigen."
"Op rustbanken kijken zij toe."
"Worden de ongelovigen niet vergolden voor wat zij plachten te doen?"

(Soerah El-Moetaffifien, Aayah 29-36)


En gedenk ook; Toebaa' liel ghoerabaa'! Verheugde tijdingen aan de
vreemdelingen!

Jullie Zuster Fi Dien!!




Bron: Geschreven door een zuster in de Islaam.

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Mystica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mystica Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2004 om 14:51

Is dit niet een beetje overtrokken reaktie ?

Niemand rukt je de hoofddoek af...en heel veel mensen zijn banger voor een drugsverslaafde als voor een praktizerende moslimvrouw hoor...En van razzia's heb ik ook niets gemerkt, volgens mij moet je eens naar de geschiedenis van WO II kijken om te begrijpen wat razzia's zijn...Worden jullie opgepakt en afgevoerd naar gaskamers ofzo op basis van jullie geloof hier in Nederland ? Volgens mij worden er nog steeds moskeen gebouwd en mogen jullie hier net zo vrij jullie geloof beleven als ieder ander in Nederland binnen de wetten, normen en waarden van dit land.

Dat het maatschappelijke consequenties heeft voor je in een overwegend Christelijke samenleving...daar moet je enkel niet al te gek van op kijken....

In andere Islamitisch georienteerde landen worden ook soms hele heftige "maatregelen" afgekondigd naar anders gelovigen toe (die jullie ongelovigen noemen)...kijk maar eens in die topic over het niet meer mogen roken, drinken en eten op straat in Saoudia tijdens de ramaddan

Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2004 om 16:49

Weet dat er insha'ALLAH een Dag zal komen waarin de rollen omgedraaid zullen
worden.

Als je je zelf nu al loopt op te winden over die vermeende overtrokken praktijken die je worden aangedaan dan wil je toch niet dat een ander hetzelfde overkomt?

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2004 om 17:43

Goede vraag, Akbash. Ik denk dat dit soort dingen - helaas - min of meer van alle tijden zijn. Mensen worden slecht behandeld op grond van vooroordelen (daar nog even over: je vindt toch niet dat die drugsverslaafde niet dat gebouw in zou mogen?). Niet in alle tijden is het even erg, maar mensen die om de een of andere reden opvallen als behorende tot een minderheidsgroep (door wat voor aanleiding dan ook) kunnen altijd vooroordelen tegen krijgen. Dat gebeurd overal. Het enige effectieve dat een mens direct hiertegen kan doen, mijns inziens, is dit verschijnsel een beetje keren door het zelf anders te doen, door zelf anderen wel te behandelen als individu. (Volgens mij is dat trouwens de sleutel tot de oplossing van elk conflict tussen mensen op aarde.)

ma3a s sal�ma, Marocaantje en de anderen!

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2004 om 10:15

 

Niemand rukt je de hoofddoek af...

Zie topic: Hijaab afgerukt van moslima...
  Geplaatst op: 23 oktober 2004 om 12:20
  Geplaatst door: Umm Umarah


Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Mystica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mystica Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 13:48
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Niemand rukt je de hoofddoek af...

Zie topic: Hijaab afgerukt van moslima...
  Geplaatst op: 23 oktober 2004 om 12:20
  Geplaatst door: Umm Umarah


Groeten,

Marocaantje

Dat was in Frankrijk....en het was een incident n.a.v. een wettelijke bepaling waaraan iedereen zich daar dient te houden (dus niet alleen moslima's). In Nederland gaat dit helemaal niet op...en als het al eens gebeurt, praten we over incidenten terwijl het stukje voor doet komen alsof het dagelijks duizenden keren gebeurt...

dus het blijft een overtrokken reaktie...

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 13:55

Alsjeblieft zeg, de meerderheid discrimineert altijd de minderheid, dat is altijd zo geweest. En laten we niet hypocriet wezen; moslims zijn daar overal ter wereld ook heel goed in.

Hier worden moslims gediscrimineert en in moslimlanden worden christenen gediscrimineert.

Allebei heel naar en slecht, maar zo is het, en niet anders.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 15:50
In eerste instantie geplaatst door Amier

Alsjeblieft zeg, de meerderheid discrimineert altijd de minderheid, dat is altijd zo geweest.

 
 
Ging je stelling ook maar op voor de palestijnen in Israel. Helaas draait het nog altijd om macht op deze wereld.
 
wassalaam
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 17:15
In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

In eerste instantie geplaatst door Amier

Alsjeblieft zeg, de meerderheid discrimineert altijd de minderheid, dat is altijd zo geweest.

 
 
Ging je stelling ook maar op voor de palestijnen in Israel. Helaas draait het nog altijd om macht op deze wereld.
 
wassalaam

Naar mijn weten gaat dat daar wel degelijk op: daar waar meer Palestijnen wonen worden negatieve vooroordelen over joden door veel mensen te serieus genomen en daar waar meer joden wonen geldt dat voor vooroordelen ten aanzien van Palestijnen (en par ext. ten aanzien van moslims of islamitische arabieren).

Als men in Palestina/Israel de afgelopen - laten we zeggen - 80 a 90 jaar (maar vooral de laatste 55 jaar) meer ge�ntegreerd had weten te leven, dan was het ongetwijfeld een stuk minder geweest, maar verdwenen zouden ze vast niet zijn, de negatieve vooroordelen. Waar ik ze het minst verwachtte ben ik ze tegengekomen. Mijn conclusie is: het uiten van negatieve vooroordelen gebeurt overal (het gaat om het uiten ervan, want iedereen heeft vooroordelen, maar sommige mensen nemen ze ook te serieus).

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 17:26

Oh ja, nog een toevoeging aan het vorige bericht: ik denk, abdoe_allah, dat de hoeveelheid macht die geconcenteerd is bij bepaalde mensen samenhangt met de schade die zij kunnen aanrichten bij het uiten van hun negatieve vooroordelen. Waar het om gaat echter, de negatieve vooroordelen zelf en het uiten daarvan, heeft mijns inziens niet zoveel met macht te maken.

(Overigens, over macht in het Midden-Oosten: ik denk dat Israel in de Palestijnse gebieden weinig macht heeft buiten militaire macht om en als je naar de militaire machtsverhoudingen kijkt, dan kan je Israel/Palestina niet als ge�soleerd gebied beschouwen. De problemen zijn nogal complex geworden daar in de loop der tijd.)

Ma3a s-sal�ma!

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 oktober 2004 om 14:43

In eerste instantie geplaatst door Remco

(...) onderdeel van een grote groep net zo goed gediscrimineert door de minderheden.

Dat bedacht ik me vandaag ook. Het zijn niet altijd alleen maar minderheden die uitingen van negatieve vooroordelen over zich heen krijgen van mensen die ze niet persoonlijk kennen. Wel zijn het denk ik altijd mensen die opvallen als anders zijnde of zelfs als 'de ander' (wat een visie weergeeft waar het vooroordeel onlosmakelijk aan verbonden is - als je je vooroordelen aan de kant zet, kan je niet meer spreken over een 'de ander'). Vaak gaat het dan wel om minderheden, maar dat hoeft niet per se.

Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2004 om 16:45
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

In eerste instantie geplaatst door Amier

Alsjeblieft zeg, de meerderheid discrimineert altijd de minderheid, dat is altijd zo geweest.

 
 
Ging je stelling ook maar op voor de palestijnen in Israel. Helaas draait het nog altijd om macht op deze wereld.
 
wassalaam

Naar mijn weten gaat dat daar wel degelijk op: daar waar meer Palestijnen wonen worden negatieve vooroordelen over joden door veel mensen te serieus genomen en daar waar meer joden wonen geldt dat voor vooroordelen ten aanzien van Palestijnen (en par ext. ten aanzien van moslims of islamitische arabieren).

Als men in Palestina/Israel de afgelopen - laten we zeggen - 80 a 90 jaar (maar vooral de laatste 55 jaar) meer ge�ntegreerd had weten te leven, dan was het ongetwijfeld een stuk minder geweest, maar verdwenen zouden ze vast niet zijn, de negatieve vooroordelen. Waar ik ze het minst verwachtte ben ik ze tegengekomen. Mijn conclusie is: het uiten van negatieve vooroordelen gebeurt overal (het gaat om het uiten ervan, want iedereen heeft vooroordelen, maar sommige mensen nemen ze ook te serieus).

 
Beste Martinuzz,
 
Je hebt wel een punt maar, je formuleerd het op een manier die een beeld van machtevenwicht creeert. Er is inderdaad sprake van selectieve-perspectie. Zowel aan de palestijnse als aan de Israeliesche kant wordt er grootschalig gemanipuleerd.
De Islaelische bevolking wordt als het ware geindoctrineerd, zodanig dat er een regionaal beeld over de palestijnen wordt gevormd. Aan de palestijnse zijde gebeurt overigens hetzelfde. Maar aan de palestijnse kant speelt de massamedia een minder belangerijke rol. Door de grote aanwezigheid van de media aan Israelische kant krijgt het beeld van hun een grotere rol in onze wereld. Dit heeft weer met de machtspositie te maken.  
 
Groeten,
abdu_allah
 
 
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2004 om 17:28

In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

Zowel aan de palestijnse als aan de Israeliesche kant wordt er grootschalig gemanipuleerd.

Daar zijn we het in elk geval over eens! Berichtgeving uit die hoek moet je kritisch bekijken. (is overigens altijd wel zo in conflictgebieden misschien)

Ik zal er verder hier niet op in gaan, want mijn ervaring is dat dat ook een boel mensen aantrekt die hun eigen subjectiviteit niet los kunnen maken van hun redeneringen, waardoor je mensen krijgt die langs elkaar heenpraten, mensen die hun vooroordelen in het conflict ook projecteren op de deelnemers aan de discussie en... daar heb ik niet zo'n trek in  (en de moderator ook niet, denk ik )

In elk geval zijn we het eens over de rol van de media, die flink hebben bijgedragen aan het verscherpen van tegenstellingen. Heel jammer, want dat brengt verbeteringen in de toestand niet dichterbij.
Wat me soms tegen valt is dat sommige journalisten dubieuze verhalen net iets te makkelijk brengen, zonder te vragen.. betrokkenheid?

Ma3a s sal�ma, 3abdu l-l�h!

Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2004 om 17:36
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

Heel jammer, want dat brengt verbeteringen in de toestand niet dichterbij.
Wat me soms tegen valt is dat sommige journalisten dubieuze verhalen net iets te makkelijk brengen, zonder te vragen.. betrokkenheid?

 
beste Martinuzz,
 
Je hebt idd gelijk.Het gaat de media niet voor de progressie van de zaak. Ze brengen wat de maatschappij het meest aanspreekt. Daardoor brengen ze verhalen waar veel naar is net iets te pittig naar buiten.
 
 
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2004 om 17:37
Ja. Niet echt professioneel is dat
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2004 om 17:46
Ja ik weet het,
 
Hetzelfde is gebeurd met mijn beste vriend Yahya. Hij was ook actief op dit forum.
De aivd heeft hem pas geleden opgepakt. Hij zou explosieve stoffen bezitten en zou een 2e kamerlid hebben bedreigd.
Het eerste wat er in de krant stond met koeieletters:
 
"OPGEPAKTE VW0-6 LEERLING HAD BOM THUIS"
 
De dag daarna werd dit bericht ontmanteld door andere bronnen.
 
 
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2004 om 17:55
Ja, helaas gaat het zo. Van mij mag er een krant komen die objectiveren van informatie als norm hanteert, maar ik ben bang dat daar in Nederland niet eens voldoende publiek voor zou zijn. Misschien hebben de meeste mensen het niet eens door. (Ik heb daar trouwens afgelopen week ook wat over geschreven, maar kon het niet zo gauw terugvinden).
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2004 om 18:04
Ze noemen het volgens mij de injectienaald-theorie.
De gemiddelde nederlander aanvaardt de informatie van de media zonder enige vorm van kritiek. Dit zort ervoor dat de massa zonder zich effectief te kunnen verweren als het ware wordt vol gespoten met informatie.
 
ps: Of die wel klopt betwijfelen sommigen.
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2004 om 19:09
Als het Yahyah was die ze opgepakt hebben dan vind ik dit verschrikkelijk.
Ik hoop dat ze hem snel weer vrijlgelaten hebben.
Los van Yahyahs politieke voorkeuren waar hij overig open in is .teminste in onze discussies, is het belachelijk zelfs te denken dat hij PERSOONLIJK iets met terrorisme te doen heeft.
Eerlijk gezegd deed hij mij meer denken aan mezelf ten tijde van de rode jeugd in Nederland in de jaren zeventig waarvoor ik in die tijd ook wel sympathie had.
Een beetje tijdgeest :-)
Verdomde idioten :-(
Er is niks mis met Yahyah.
Mogen mensen niet meer discussieren in dit land???
Foei, Foei , foei.!!!!!!


Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 05:50

Assalamu alaikum,

hier schrik ik echt van!!

Herne, jouw woorden hadden mijn woorden kunnen zijn.

Ik miste Yahya al een tijdje op het forum, zoals er wel meer vaste gasten weinig of niets meer van zich laten horen, maar ik zocht er natuurlijk niets achter.

Man, toen ik 17, 18 was had ik wel tien keer zo'n grote mond als Yahya, vooral over politiek, en ook met kruit en explosieven spelen was een hobby van me (zoals van ontzettend veel mensen overigens).

Wat een tijd gaan we tegemoet...

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 06:43

 

assalamoe aleikum,

 

En zeker van jongens in 6 VWO die een natuur&techniek profiel volgen, wordt een beetje experimenteren verwacht niet?

salaam rafiaa

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 13:40

In eerste instantie geplaatst door Remco

Als Yahya echt is opgepakt dan zal dat heus niet zomaar gebeurt zijn. Ik vraag me af of hij wel echt is opgepakt. Verder zal ik me er niet over uitlaten. Mocht hij opgepakt zijn dan zal dat een reden hebben.

Hoe de krant er vervolgens over kopt is natuurlijk fout, ze moeten wel goede bewijzen hebben willen ze zo'n kop kunnen onderbouwen.

Nee, hij zal wel een atoombom onder zijn bed hebben verstopt. Aivd heeft geen werk en ze moesten toch weer eens wat van hen laten horen en dus hebben ze dit forum bezocht en hebben zo yahya gevonden die eerlijk zijn mening geeft.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 13:58

Hoi,
ja kijk, niemand van ons weet precies wat er gebeurd is.  Gun dus zowel Yahya als de AIVD t voordeel van de twijfel.  Inderdaad kwam Yahya eerlijk voor zijn mening uit, maar als die mening, of wat ie ermee doet, een gevaar kan zijn voor de staat, reageert de staat daar ook tegen.  Daar moet je echt niet van opkijken, Umm Umarah.  Spanje heeft ons geleerd dat ook Europa niet veilig is voor terrorisme, en als je dan sommige moslims (ook hier op de site) bijna blij daarop ziet reageren, tja... 
Dat terzijde vind ik het erg rot voor m, en hoop ik dat het onderzoek in zijn voordeel uitdraait, en dat ie onschuldig is.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 14:11

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

(hallo, voor de overige)

Wel erg dat hij is opgepakt... : (

Als Yahya echt is opgepakt dan zal dat heus niet zomaar gebeurt zijn. Ik vraag me af of hij wel echt is opgepakt. Verder zal ik me er niet over uitlaten. Mocht hij opgepakt zijn dan zal dat een reden hebben.

Het zou echt niet de eerste keer zijn geweest als ze zomaar iemand zouden oppakken zonder enkel bewijs..  dus dat "Mocht hij opgepakt zijn dan zal dat een reden hebben" slaat ook werkelijk nergens op.

Jullie Zuster Fi Dien!!

Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 14:13
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Hoi,
ja kijk, niemand van ons weet precies wat er gebeurd is.  Gun dus zowel Yahya als de AIVD t voordeel van de twijfel.  Inderdaad kwam Yahya eerlijk voor zijn mening uit, maar als die mening, of wat ie ermee doet, een gevaar kan zijn voor de staat, reageert de staat daar ook tegen.  Daar moet je echt niet van opkijken, Umm Umarah.  Spanje heeft ons geleerd dat ook Europa niet veilig is voor terrorisme, en als je dan sommige moslims (ook hier op de site) bijna blij daarop ziet reageren, tja... 
Dat terzijde vind ik het erg rot voor m, en hoop ik dat het onderzoek in zijn voordeel uitdraait, en dat ie onschuldig is.

Groetjes Kim

Yahya is geen gevaar, hij is onschuldig en Moge Allah hem hier uit verlossen inshaAllah.

Ik zal inshaAllah smeekbedes voor hem verrichten tijdens mijn gebed. Ik vind het echt verschrikkelijk, ik weet wel bijna zeker dat yahya nooit het idee had om een aanslag te plegen of wat dan ook. InshaAllah is dit hele verhaal onzin en is er helemaal niets aan de hand.

Spanje heeft ons geleerd dat ook Europa niet veilig is voor terrorisme, en als je dan sommige moslims (ook hier op de site) bijna blij daarop ziet reageren, tja...  

De moslims hier op het forum zijn niet blij wat betreft de situatie in spanje maar ze hebben er begrip voor. Dat is ook niet zo vreemd, spanje heeft een klap terug gekregen van degene die ze hebben aangevallen in Irak.

Maar inshaAllah horen we gauw weer wat van hem terug.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 14:40

Ik wou juist laatst een topic openen , want ik miste Yahya al en (zoals Amier al zei) wel meer mensen... Verschrikkelijk. Ik weet uit ervaring (geen AIVD hoor ) hoe politie omgaat met mensen en ook onschuldigen gewoon oppakt. Echt niet leuk hoor. Het hoeft ook echt niet altijd goed af te lopen, ook al is die persoon onschuldig. Laten we met zijn allen dua doen en insha Allah loopt het allemaal goed af.

Enne, Remco, mocht Yahya wel wat van plan zijn geweest.... God is alwetend. Wij hoeven helemaal niet te oordelen...(Gelukkig maar, maakt het leven wel wat gemakkelijker...)

Salaam happylady
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 15:28

Salaam,

Verschrikkelijk is het, dat die onmensen niks anders te doen hebben dan forums te bezoeken en goede moslims op te pakken. Het zou me niet verwonderen of de ze zitten hier met ons mee te discusseren onder een schuilnaam.

Moge allah (swt) onze broeder veel sabr (geduld) geven.

 Lahawla walaqoewata'illabillah.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 15:32
De moslims hier op het forum zijn niet blij wat betreft de situatie in spanje maar ze hebben er begrip voor.


you're kidding me! ..kin tot op de grond 8|

Dat vind ik toch wel ernstig.
(Overigens: naar ik me kan herinneren was Spanje ook niet militair betrokken bij de gevoerde oorlog, maar heeft het net als Nederland achteraf militairen gestuurd, waar de Irakezen normaalgesproken alleen maar baat bij gehad hadden, dunkt mij.)
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 16:01

Wat ik weet is dat in de VS, Groot-Brittanie mensen zijn  opgepakt die later zijn vrijgelaten en waarvan het duidelijk was dat ze onschuldig waren. Waarom zou de AIVD anders te werk gaan? Yahya ken ik niet, maar ik heb wel berichten van hem gelezen, allesinds hij is een moslim.

 

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 16:06
Omdat het de bedoeling van de AIVD is om voor veiligheid te zorgen?  Verder is het ook wel logisch dat als je van zoiets verdacht wordt, je wordt opgepakt, tot het onderzoek verdere uitspraak kan doen.  Tuurlijk is dat vreselijk als je onschuldig bent, maar ja, zo werkt een rechtstaat nu eenmaal.  Ik denk trouwens niet dat het uitmaakt of iemand een goeie moslim is in jullie ogen of niet.
Laten we nu maar gewoon afwachten wat het onderzoek zegt, en hopen dat het goed uitdraait voor Yahya. Gr Kim
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.