Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Sorry, u draagt een Hoofddoek!!

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Sorry, u draagt een Hoofddoek!!
    Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 05:54

Nou nou nou Akbash,

Je kent de dames niet, en het is dus niet eerlijk om ze te veroordelen wegens provocatie. Een praktizerend christene (of welk geloof dan ook) doet toch ook wel eens dingen die zijn of haar geloof niet toelaat? Ik doe in ieder geval mijn best om het niet te doen, maar werk wel met mannen. Provoceer ik dan ook? (op een andere manier natuurlijk)

Ho Ho Ho A_en_S,

Natuurlijk ken ik de dames niet, maar in een lounge wordt normaal toch alcohol geschonken en muziek gedraait!
We kennen allemaal de verhalen van moslima�s die gaan over het dragen van de hoofddoek, hoog en laag wordt van de toren geblazen dat dit een voorschrift zou zijn volgens de Islam, hun liefde voor Allah en de profeet, en worden de statements van de ambasadeurs van Allah uit de kast gehaalt om maar te kunnen aantonen dat het een vereiste is om de hoofddoek te dragen.

Als je dan zo gemotiveert bent om je godsdienst te volgen moet je ook consequent zijn, diezelfde godsdienst die je gebruikt om het dragen van een hoofddoek te rechtvaardigen, verbied het om ook maar iets (of in de buurt van alcohol)met het sapje te maken te hebben.
Plaatsen waar, muziek gespeelt wordt dienen gemeden te worden volgens die zelfde ambasadeurs van Allah.

Hieruit maak ik op dat de dames in ieder geval tweeslachtig bezig zijn, en trek ik de conclusie vanuit deze informatie, dat de dametjes in kwestie in ieder geval niet consequent bezig zijn, en dus net zo goed de hoofddoek af kunnen doen om de lounge te betreden.
Maar dit willen ze nou net niet doen, waarom het een wel en het ander niet, om te provoceren mijn inziens.
En de geloofwaardigheid van de reden voor het dragen van de hoofddoek trek ik (bij deze dames) dan ook in twijfel.

vr.gr Akbash

 

 

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 06:07

Akbash,

Ik doe mijn hoofddoek voor NIEMAND, maar dan ook NIEMAND af. Dus jij wil mij zeggen dat, omdat ik nou toevallig soms naar muziek luister (moet wel trots toegeven, vanaf vorige week alhamdoellilah niet meer), ik mijn hoofddoek net zo goed kan afdoen? Jij bent komisch. Dus als je je godsdienst niet perfect (wat alleen ALLAH SWT is) kan uitdragen, kan je het net zo goed niet doen?

Krom van je, sorry.

 

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 06:16
In eerste instantie geplaatst door Akbash

Natuurlijk ken ik de dames niet, maar in een lounge wordt normaal toch alcohol geschonken en muziek gedraait!
We kennen allemaal de verhalen van moslima�s die gaan over het dragen van de hoofddoek, hoog en laag wordt van de toren geblazen dat dit een voorschrift zou zijn volgens de Islam, hun liefde voor Allah en de profeet, en worden de statements van de ambasadeurs van Allah uit de kast gehaalt om maar te kunnen aantonen dat het een vereiste is om de hoofddoek te dragen.

Salam Aleikum,

Ik ben het er voor een deel met je eens, de hoofddoek laat idd de moslima de vele verbodene dingen niet doen. Je zult niet zo snel een moslima zien met een glas bier in d'r hand, of je zult geen moslima (met hoofddoek) swingend op de dansvloer tegkomen.

Wel als ze m afdoen, of als ze m helemaal niet dragen... In mijn ogen zijn dat moslima's met woorden en absoluut niet met daden of met heel hun hart. En misschien (nee blijkbaar) vrezen zijn Allah niet.

Zelf weet ik het niet zo goed of je zulke lounches kunt betreden, komt het door de drank/ muziek ik weet het niet.

ma3a salama

Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 06:26

Akbash,

Ik doe mijn hoofddoek voor NIEMAND, maar dan ook NIEMAND af. Dus jij wil mij zeggen dat, omdat ik nou toevallig soms naar muziek luister (moet wel trots toegeven, vanaf vorige week alhamdoellilah niet meer), ik mijn hoofddoek net zo goed kan afdoen? Jij bent komisch. Dus als je je godsdienst niet perfect (wat alleen ALLAH SWT is) kan uitdragen, kan je het net zo goed niet doen?

Krom van je, sorry.

Als je bekend ben met de voorschriften van de Islam,
en je houd je wel aan het ene voorschrift en niet aan het andere, dat noem ik pas KROM bezigzijn.

Als je niet op de hoogte bent van die voorschriften is je natuurlijk niets te verwijten.Maar als je jezelf een beetje met je geloof bezighoud dan moet toch iedere hoofddoek dragende moslima de gedrags regels betreffende alcohol en muziek kennen!

Jij hoeft je hoofddoek van mij niet af te doen, maar wees dan wel consequent! Werken met mannen is niet toegestaan volgens de Islam! en jij weet dat...of niet?
En als je het weet, is voor mij jou geloofwaardigheid ook in discrediet gebracht.

vr.gr Akbash


 

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 17:28

Assalaam alaykoum lieve zuster,

Ik heb ook een goede vriendin die geweigerd is voor een stageplaats, terwijl het een maatschappelijke organisatie is. Zij heeft hier melding van gemaakt en ze heeft de zaak gewonnen, alhamdoelilah. Maar we moeten ons realiseren dat de werkplek/stageplaats zo Islamitisch mogelijk moet zijn. Zelf ben ik geen voorstander dat de vrouw werkt, als mijn man mij kan onderhouden, zou ik me richten op de moskee bijvoorbeeld. Maar in een tijd waarin we geacht worden dat we allemaal studeren en werken is daar geen ontkomen aan, zolang je nog niet getrouwd bent. Ik weet niet hoe je hiernaar kijkt, maar buiten dat om wil ik je dit meegeven: Allah swt heeft voor je bepaald dat je daar niet wordt aangenomen, Hij weet wat er gaande is binnen zo'n bedrijf en het is ergens goed voor geweest. Alles heeft een reden, ik had het op mijn 1e stageplaats niet naar mijn zin en subhanAllah mijn 2e stageplaats is echt MashaAllah.

Je krijgt er altijd iets beters voor terug en je voor je trots lieve schat: 'zij zijn het niet waard, dat je voor ze gaat werken'.

Imaan

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Aliyah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Bahamas
Online status: Offline
Berichten: 29
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aliyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 13:41
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Assalaam alaykoum lieve zuster,

Ik heb ook een goede vriendin die geweigerd is voor een stageplaats, terwijl het een maatschappelijke organisatie is. Zij heeft hier melding van gemaakt en ze heeft de zaak gewonnen, alhamdoelilah. Maar we moeten ons realiseren dat de werkplek/stageplaats zo Islamitisch mogelijk moet zijn. Zelf ben ik geen voorstander dat de vrouw werkt, als mijn man mij kan onderhouden, zou ik me richten op de moskee bijvoorbeeld. Maar in een tijd waarin we geacht worden dat we allemaal studeren en werken is daar geen ontkomen aan, zolang je nog niet getrouwd bent. Ik weet niet hoe je hiernaar kijkt, maar buiten dat om wil ik je dit meegeven: Allah swt heeft voor je bepaald dat je daar niet wordt aangenomen, Hij weet wat er gaande is binnen zo'n bedrijf en het is ergens goed voor geweest. Alles heeft een reden, ik had het op mijn 1e stageplaats niet naar mijn zin en subhanAllah mijn 2e stageplaats is echt MashaAllah.

Je krijgt er altijd iets beters voor terug en je voor je trots lieve schat: 'zij zijn het niet waard, dat je voor ze gaat werken'.

Imaan

Asalamoe 3alaikoem,

Misschien was het wel de bedoeling dat ik daar niet hoefde te werken/stage lopen, maar betekent dat dan ook gelijk dat ik er geen melding van mag maken. Als ik er nu geen melding van had gemaakt, dan zouden er meer zusters afgewezen worden om die reden.

Aliyah

Ik geloof In Allah (swt) zoals een blinde gelooft in de zon..niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij HEM voelt...
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 14:15

Hallo Aliyah, zoals belooft heb ik contact opgenomen met het CGB (Commissie Gelijke Behandeling).
Op mijn mail, helemaal onder vermeld, heb ik onderstaande mail terug ontvangen.
Ik ben hier echter niet tevreden mee, wel kan ik eruit opmaken dat als de solicitatie is gelopen zoals je vertelde, het bedrijf fout zit en je hier dus een aanklacht tegen in kunt dienen.
Ik denk dat ik morgen maar eens een telefoontje pleeg naar het CGB, en misschien zou je , als je tenminste van plan bent om een aanklacht in te dienen, eens precies kunnen vertellen hou die solicitatie nou is gegaan, via het forum of eventueel een PM (persoonlijk mailtje)

ik hoor nog van je ok? groetjes en sterkte Akbash.

======================================================
Geachte heer xxxxxx,
 
Over uw vraag of het bij de wet verboden is een vrouw een stageplaats te onthouden vanwege het dragen van een hoofddoek het volgende.
 
De Commissie Gelijke Behandeling (hierna: de Commissie) ziet toe op de naleving van de wetgeving gelijke behandeling. Dit betekent dat de Commissie oordeelt over de vraag of sprake is van verboden onderscheid op grond van ��n van de in deze wetgeving genoemde discriminatiegronden, te weten: ras, nationaliteit, geslacht, godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, hetero- of homoseksuele gerichtheid, burgerlijke staat, arbeidsduur, het al dan niet tijdelijke karakter van de arbeidsovereenkomst, handicap of chronische ziekte en leeftijd. Hierbij teken ik aan dat de Commissie alleen kan beoordelen of sprake is van onderscheid op grond van arbeidsduur, het al dan niet tijdelijke karakter van de arbeidsovereenkomst, handicap of chronische ziekte of leeftijd in arbeidssituaties of in het beroepsonderwijs.
U klacht heeft betrekking op het aanbieden van goederen en diensten. Met betrekking tot dit terrein kan de Commissie alleen beoordelen of sprake is van onderscheid op grond van ��n van de overige genoemde discriminatiegronden (ras, nationaliteit, geslacht, godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, hetero- of homoseksuele gerichtheid, burgerlijke staat).
 
Daarnaast is er een verschil in directe en indirecte discriminatie. Van directe discriminatie is sprake indien er onderscheid wordt gemaakt met een directe verwijzing naar een van de hierboven genoemde gronden. Directe discriminatie is verboden behalve als er een wettelijke uitzondering bestaat.
Van indirecte discriminatie is sprake wanneer een op zichzelf neutraal criterium een discriminerende uitwerking tot gevolg heeft. Indirecte discriminatie is verboden behalve wanneer het objectief gerechtvaardigd kan worden.
 
Uit uw mail kan ik niet opmaken of er al dan niet sprake is van directe of indirecte discriminatie. Ik kan uw vraag zonder extra informatie van degene die is geweigerd voor de stageplaats en van degene die de vrouw heeft geweigerd, niet beantwoorden. U zou kunnen overwegen de zaak voor te leggen aan de Commissie zodat zij hier een oordeel over kan geven. U zou ook kunnen kijken wat de Commissie in het verleden over het weigeren van vrouwen met hoofddoeken heeft geoordeeld.
U vindt informatie over het indienen van een klacht en de door de Commissie uitgesproken oordelen over hoofddoeken op onze website: www.cgb.nl.
 
Indien u nog vragen heeft, kunt u op maandag tot en met vrijdag tussen 14:00 en 16:00 contact opnemen met het juridisch spreekuur van de Commissie. Tel. nummer: 030-8883888.
 
Hoogachtend
 
mr. L. van den Heuvel
juridisch adviseur


-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Ronald van [mailto:[email protected]]
Verzonden: maandag 25 oktober 2004 16:26
Aan: [email protected]
Onderwerp: hoofddoek


Goede middag/morgen,
 
De vraag die ik u voor wil leggen is de volgende:" Is het volgens de wet verboden voor een werkgever om een vrouwelijke stagiaire, die in eerste instantie was aangenomen, te weigeren op grond van het dragen van een hoofddoek?"
 
De situatie zoals ik die voorgespiegelt kreeg betreft een moslima, die soliciteerde bij een evenementen bedrijf te Breda.
Ze kon daar haar stage lopen mits ze haar hoofddoek af zou doen.
Het bedrijf, zo werd haar verteld, had strikte regels, en ook mannen met tulbanden zouden niet worden aangenomen.
 
Hopende op een spoedig antwoord, hoogachtend R. xxxxx, xxxxxxx.
Email: [email protected]

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Ministerie van Justitie.

 

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2004 om 03:37

Akbash, ik weet zeker dat jij mij niet kent. En JA ik ken de voorschriften van de Islaam, ik weet dat ik niet met mannen mag werken. Maar ik mag hier WEL mijn hijaab en djilebba dragen EN BIDDEN. Dat is voor mij heel belangrijk. En als jij vindt dat als je onze godsdienst aanhangt je PERFECT moet zijn, ben je een echte grappenmaker. We zijn allemaal mensen en niemand, maar dan ook niemand is perfect alleen Allah swt. Waarom denk je anders dat we kennis op moeten doen? Ohw, en nog wat. Ik werk niet samen met ongelovige mannen, dus ze laten me met rust, raken me niet aan en praten niet onnodig met me.

Nog 1 puntje: ik weet niet welk geloof jij aanhangt (waarschijnlijk geen zodat je lekker vanuit je stoeltje anderen kunt veroordelen) maar mocht je 'gelovig' zijn in een godsdienst, weet ik zeker dat je het niet perfect uitvoert. Degene die het wel perfect uitvoert, mag me een pm sturen en uitleggen hoe hij of zij dat doet. Dat wil ik dan ook wel!

Ben zeer beledigd door jouw bericht Akbash. Menselijkheid is schijnbaar ook al niet meer te doen.

Soumaya

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2004 om 04:19

Salaamoe alaikoem wa rahmatullahie wa barakatoehoe,

Wil hier nog even wat aan toevoegen. Een moslim dient zich te gedragen naar de voorschriften van Islaam. Toch, nood breekt wet. Dat weet volgens mij elke moslim. Wat de dames hebben gedaan in die lounge of wilde doen, Allahoe3lem, daar oordeel ik niet over. Dat doet Allah swt wel. We moeten streven naar het beste van onszelf en ons totaal overgeven aan de wil van Allah swt. Moge Allah swt on de kracht en het geduld geven die hiervoor nodig is inchaAllah..

Wassalaam,

Jullie zuster in islaam.. Soumaya

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Aliyah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Bahamas
Online status: Offline
Berichten: 29
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aliyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2004 om 12:09
In eerste instantie geplaatst door Akbash

Hallo Aliyah, zoals belooft heb ik contact opgenomen met het CGB (Commissie Gelijke Behandeling).
Op mijn mail, helemaal onder vermeld, heb ik onderstaande mail terug ontvangen.
Ik ben hier echter niet tevreden mee, wel kan ik eruit opmaken dat als de solicitatie is gelopen zoals je vertelde, het bedrijf fout zit en je hier dus een aanklacht tegen in kunt dienen.
Ik denk dat ik morgen maar eens een telefoontje pleeg naar het CGB, en misschien zou je , als je tenminste van plan bent om een aanklacht in te dienen, eens precies kunnen vertellen hou die solicitatie nou is gegaan, via het forum of eventueel een PM (persoonlijk mailtje)

ik hoor nog van je ok? groetjes en sterkte Akbash.

Asalamoe 3alaikoem,

Bedankt voor alle moeite! Ik krijg maandag te horen hoe alles in elkaar zit. Ik denk dat ik dan ook een afspraak maak met een medewerker vn de discriminatie bureau. Hij is ook diegene die tussen verschillende partijen bemiddeld. Ik laat het je aan het begin van de week wel weten d.m.v. een pm hoe de zaak nu verder gaat.

Aliyah

Ik geloof In Allah (swt) zoals een blinde gelooft in de zon..niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij HEM voelt...
Terug naar boven
Aliyah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Bahamas
Online status: Offline
Berichten: 29
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aliyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2005 om 13:20

Asalamoe 3alaikoem,

Vorig maand was er een zitting om te kijken of er daadwerkelijk sprake was van discriminatie. Dit was de uitspraak ( samenvatting van www.cgb.nl)

Verzoekster is islamitisch en draagt een hoofddoek om godsdienstige redenen. Zij heeft tijdens een informatiegesprek voor een stage van ��n week van verweerster te horen gekregen dat er Nederlandse kledingvoorschriften en gewoontes gelden in het bedrijf. Hierbij is het dragen van een hoofddoek niet toegestaan. Verweerster vindt een hoofddoek een extreme uiting van het islamitisch geloof en vindt ook dat moslima�s door het dragen van een hoofddoek zichzelf beperkingen opleggen. De Commissie oordeelt dat het dragen van een hoofddoek door een moslima een uiting is van haar geloofsovertuiging. Door verzoekster een stageplaats te weigeren vanwege haar hoofddoek, heeft verweerster jegens verzoekster direct onderscheid gemaakt op grond van godsdienst.

 

Ik hoop jullie hierbij voldoende te hebben ge�nformeerd,

Aliyah.

Ik geloof In Allah (swt) zoals een blinde gelooft in de zon..niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij HEM voelt...
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2005 om 13:43

 

Asalaam alaikoum,

MachaAllah oegtie, heel goed van je dat je ze heeft aangeklaagd . Het is gewoon discriminatie, hier kunnen ze niet meer omheen.

Zuster heb je inmiddels al een stageplek gevonden??

Wa alaikoum asalaam,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2005 om 18:13

Is dit een grapje? Ik zou ook niet iemand aannemen die een hoofddoek draagt.

Moslim of geen Moslim.

Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2005 om 18:14

Straks moet je als bedrijf nudisten aannemen.

En wie zegt dat jij die hoofddoek draagt uit geloofoverwegingen en iemand die neuspiercings heeft niet? Laten we wel wezen..dit is geen discriminatie.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2005 om 07:03
Ik zou zowel de vrouw met hoofddoek als die met de neuspiercing aannemen, als ze het beste zijn voor de job...
Maar ben het wel met Cherub's laatste opmerking eens, geen enkele reden om een bepaald kledingsstuk te dragen weegt zwaarder dan een andere.  Op mijn vroegere middelbare school mochten hoofddoeken bv wel, en alle andere hoofddeksels niet, tja dat vind ik onzin.  Ofwel mag het allemaal wel, ofwel allemaal niet.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2005 om 07:37
In eerste instantie geplaatst door Aliyah

In eerste instantie geplaatst door Akbash

Ik heb mijn vraagtekens, of er wel zo resoluut tegen Aliyah gezegt zou zijn, dat het bedrijf geen mensen met hoofddoeken of tulbanden wil aannemen.
Het is natuurlijk makkelijk voor een eventuele werkgever om een andere reden te verzinnen.
Als het werkelijk zo zou zijn als Aliyah het ons hier voorspiegelt, is de werkgever eerlijk in het geven van de reden voor Aliyah weigering, maar door die eerlijkheid kan ie strafrechtelijk vervolgt worden i.v.m de wet gelijke behandeling.

Ik zou zeggen Aliyah, geef mij de naam en telefoon nummer van het desbetreffende bedrijf, en ik zal het uitpluizen.
Mocht het inderdaad zou zijn dien ik een aanklacht in, ok?

Sterkte  met het zoeken naar een stageplaats....

vr.gr Akbash

Asalamoe 3alaikoem,

Het heeft echt geen nut voor mij om hier een potje te gaan zitten liegen. Die man zei tegen mij dat ze hier strikte regels hadden en of het een probleem zou zijn of mn hoofddoek afmocht. Ik vond dat een probleem en hij had daarom geen plaats meer voor me. Ik vroeg ook waar hij dat op baseert. Hij vertelde me dat ze hier veel diverse mensen in dienst hadden. (((Ook veel honden en schildpadden waren aanwezig,))) ???????? Honden en schildpadden waren aanwezig,hoe bedoel je dat? maar dat ook mannen met tulbanden niet werden aangenomen!!

http://www.ceesvanderhorst.nl

Dit is het bedrijf waar ik gesolliciteerd heb. Het adres + Tel.nummer staan er ook op. Op die site kan je ook kijken wat ze allemaal doen.

Aliyah

 
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2005 om 09:23
Wat ik niet begrijp is het volgende. Moslima's willen niet met mannen werken, willen alleen werken als er tijdens werktijd gebeden kan worden, willen niet met bepaald voedsel of bepaalde drank geconfronteerd worden enzovoorts. Als een privaat bedrijf (waar al het voorgaande voorkomt) aangeeft eisen te stellen aan de kleding van werknemers en werkneemsters is de wereld te klein en is er sprake van discriminatie. Durf eens goed na te denken over de wederzijdigheid van deze samenleving. Verwacht geen eindeloos begrip van een ander als je zelf het recht meent te hebben je aan van alles en nog wat te kunnen of zelfs moeten onttrekken. Je wilt werk of een stageplek? Prima, maar accepteer dan de 'beperkingen' daarvan of richt je alleen op bedrijven waar de normen van de Islam in acht worden genomen. Zou ik als concierge (o.i.d.) bij een moskee worden aangenomen als ik de hele dag rondliep met ontbloot bovenlijf, piercings in mijn tepels en een paarsgeverfde hanenkam op mijn hoofd? Niet dus en terecht: als ik alleen op die manier aan het arbeidsproces wil deelnemen moet ik accepteren dat er maar weinig bedrijven zijn waar ik terecht kan.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2005 om 09:57

Ik ga de vraag even ronduit stellen.  Zou ik als westerse vrouw in een islamitisch bedrijf of een moskee worden aangenomen (als ik de beste voor de job ben), terwijl ik mijn gewone, dagelijkse, westerse kledij draag, vrijuit met mannen praat, mijn boterhammetje met worst verorber en bij het lunchen een heerlijk glaasje wijn drink?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Aliyah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Bahamas
Online status: Offline
Berichten: 29
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aliyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2005 om 13:40
In eerste instantie geplaatst door Cherub

Straks moet je als bedrijf nudisten aannemen.

En wie zegt dat jij die hoofddoek draagt uit geloofoverwegingen en iemand die neuspiercings heeft niet? Laten we wel wezen..dit is geen discriminatie.

Ik weet niet of jij op de hoogte bent van vrijheid van godsdienstuiting. Daar vallen hoofddoeken, kruizen en keppeltjes onder. Sinds wanneer is een piercing een uiting van een geloof?

Ik geloof In Allah (swt) zoals een blinde gelooft in de zon..niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij HEM voelt...
Terug naar boven
Aliyah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Bahamas
Online status: Offline
Berichten: 29
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aliyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2005 om 13:42
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Aliyah

In eerste instantie geplaatst door Akbash

Ik heb mijn vraagtekens, of er wel zo resoluut tegen Aliyah gezegt zou zijn, dat het bedrijf geen mensen met hoofddoeken of tulbanden wil aannemen.
Het is natuurlijk makkelijk voor een eventuele werkgever om een andere reden te verzinnen.
Als het werkelijk zo zou zijn als Aliyah het ons hier voorspiegelt, is de werkgever eerlijk in het geven van de reden voor Aliyah weigering, maar door die eerlijkheid kan ie strafrechtelijk vervolgt worden i.v.m de wet gelijke behandeling.

Ik zou zeggen Aliyah, geef mij de naam en telefoon nummer van het desbetreffende bedrijf, en ik zal het uitpluizen.
Mocht het inderdaad zou zijn dien ik een aanklacht in, ok?

Sterkte  met het zoeken naar een stageplaats....

vr.gr Akbash

Asalamoe 3alaikoem,

Het heeft echt geen nut voor mij om hier een potje te gaan zitten liegen. Die man zei tegen mij dat ze hier strikte regels hadden en of het een probleem zou zijn of mn hoofddoek afmocht. Ik vond dat een probleem en hij had daarom geen plaats meer voor me. Ik vroeg ook waar hij dat op baseert. Hij vertelde me dat ze hier veel diverse mensen in dienst hadden. (((Ook veel honden en schildpadden waren aanwezig,))) ???????? Honden en schildpadden waren aanwezig,hoe bedoel je dat? maar dat ook mannen met tulbanden niet werden aangenomen!!

http://www.ceesvanderhorst.nl

Dit is het bedrijf waar ik gesolliciteerd heb. Het adres + Tel.nummer staan er ook op. Op die site kan je ook kijken wat ze allemaal doen.

Aliyah

 

 

Met zo'n opmerking wilde hij laten merken dat iedereen daar welkom is om te werken. Ook alle soorten dieren hebben ze daar. Als je je maar aan "hun"regels houdt.

Ik geloof In Allah (swt) zoals een blinde gelooft in de zon..niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij HEM voelt...
Terug naar boven
Aliyah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Bahamas
Online status: Offline
Berichten: 29
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aliyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2005 om 13:44
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

 

Asalaam alaikoum,

MachaAllah oegtie, heel goed van je dat je ze heeft aangeklaagd . Het is gewoon discriminatie, hier kunnen ze niet meer omheen.

Zuster heb je inmiddels al een stageplek gevonden??

Wa alaikoum asalaam,

Wa3alaikoem asalaam,

Dat heeft nu al geen zin meer. Had een stage nodig voor een aantal dagen/week en dat is nu niet meer nodig. Was in het kader van een project.

Ma3asalama,

 

Ik geloof In Allah (swt) zoals een blinde gelooft in de zon..niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij HEM voelt...
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2005 om 05:56

In eerste instantie geplaatst door Aliyah

. Als je je maar aan "hun"regels houdt.

Het is ook niet voor niets hun bedrijf. Als ik bij iemand (of dat nu priv� of zakelijk is) over de vloer kom heb ik me te houden aan de regels van die betreffende persoon. Ik krijg een beetje het gevoel alsof de 'hoofddoek-kwestie' meer een manier is om je tegen de maatschappij af te zetten dan dat het werkelijk iets principieels is. Immers: veel Moslims (w.o. veel deelnemers aan dit forum) kiezen bewust voor het zich afzijdig houden van diezelfde maatschappij. Als zij consequent zijn accepteren ze dan ook de aan die keuze verbonden 'nadelen'. Je kunt niet volledig zelf bepalen of en wanneer je aan de maatschappij deelneemt.

Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2005 om 09:20
Wat ik lees uit die uitspraak is dat Ze wel aangenomen had moeten worden.
maar dat betekent niet dat ze haar hoofddoek onder werktijd op zou mogen houden.
Dit zijn twee verschillende zaken.

Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
Aliyah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Bahamas
Online status: Offline
Berichten: 29
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aliyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2005 om 12:43
In eerste instantie geplaatst door Vincent

In eerste instantie geplaatst door Aliyah

. Als je je maar aan "hun"regels houdt.

Het is ook niet voor niets hun bedrijf. Als ik bij iemand (of dat nu priv� of zakelijk is) over de vloer kom heb ik me te houden aan de regels van die betreffende persoon. Ik krijg een beetje het gevoel alsof de 'hoofddoek-kwestie' meer een manier is om je tegen de maatschappij af te zetten dan dat het werkelijk iets principieels is. Immers: veel Moslims (w.o. veel deelnemers aan dit forum) kiezen bewust voor het zich afzijdig houden van diezelfde maatschappij. Als zij consequent zijn accepteren ze dan ook de aan die keuze verbonden 'nadelen'. Je kunt niet volledig zelf bepalen of en wanneer je aan de maatschappij deelneemt.

Het maakt nu wel degelijk uit of je priv� of zakelijkj bij iemand gaat werken. Als je bv bij iemand gaat schoonmaken in zijn huis, dan is het niet verboden om te eisen dat iemand zijn hoofddoek uit moet doen. Het word anders op zakelijk gebied. Een bedrijf kan zulke eisen niet stellen aangezien er vrijheid van godsdiensuiting is. Priv� is het toegestaan omdat het haar terrein is...kan het moelijk uitleggen maar zo hadden ze het ook aan mij uitgelegd.

Ik kan volledig aan de maatschappij deelnemen. Of ik nou wel of geen hoofddoek zou dragen. Voor de zoveelste keer: Er is vrijheid van godsdientsuiting dus het zou geen moer moeten uitmaken of iemand een keppeltje, hoofddoek of kruis draagt. It's all the same!

Ik geloof In Allah (swt) zoals een blinde gelooft in de zon..niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij HEM voelt...
Terug naar boven
Aliyah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Bahamas
Online status: Offline
Berichten: 29
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aliyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2005 om 12:45

In eerste instantie geplaatst door criticus

Wat ik lees uit die uitspraak is dat Ze wel aangenomen had moeten worden.
maar dat betekent niet dat ze haar hoofddoek onder werktijd op zou mogen houden.
Dit zijn twee verschillende zaken.

Waar gaat dit nou helemaal over? Over het feit dat ik NIET werd aangenomen vanwege het dragen van mijn hoofddoek en dat OOK onder werktijd natuurlijk wilde doen. UItslag was dus:

Ook onder werktijd mocht ik mijn hoofddoek ophouden.

Je leest dus iets wat er niet eens staat...maar jah..

Ik geloof In Allah (swt) zoals een blinde gelooft in de zon..niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij HEM voelt...
Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 12:04
In eerste instantie geplaatst door Aliyah

In eerste instantie geplaatst door Cherub

Straks moet je als bedrijf nudisten aannemen.

En wie zegt dat jij die hoofddoek draagt uit geloofoverwegingen en iemand die neuspiercings heeft niet? Laten we wel wezen..dit is geen discriminatie.

Ik weet niet of jij op de hoogte bent van vrijheid van godsdienstuiting. Daar vallen hoofddoeken, kruizen en keppeltjes onder. Sinds wanneer is een piercing een uiting van een geloof?

 

Vrijheid van Godsdienstuiting? Dat is mij niet bekend...wel iets over geloofsovertuiging.Je kunt niet zeggen ik neem mensen niet aan omdat het Moslims zijn ,of Joden, of ongelovigen.Maar je mag toch wel kledingeisen stellen? Mensen kunnen elk geloof aanhangen ook geloven waar piercings een onderdeel van uitmaken naar de interpretatie van die persoon.Dus dat is met geen mogenlijkheid vast te leggen.Jij draagt bijvoorbeeld een hoofddoek omdat je denkt dat dit moet vanuit jouw geloof.Wie zegt dat een nudist dit niet zou doen vanuit een geloof? Of wat voor kleding iemand dan ook prettig vindt?

 

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 12:35

Assalamou alikoum wr allah wb, hallo

wie ben je om  iemand iets te verplichten , verbieden? ik vraag me wrm ze meer aandacht schenken aan uiterlijk dan prestatie?! subhaan allah.

geloof is privee, het uiten moet kunnen, de mensen zijn gewoon ng ni rijp genoeg om het verdragen, maar   we moeten gewoon ni opgeven, vr vrede vallen er dode , en vr vrijheid  van geloof zijn er slachtoffers, keep up the good work, er is licht op het einde van den tunnel! inshallah kheyr

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2005 om 08:05

marhaba en ondertussen lekker een uitkering trekken zeker?

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2005 om 09:06
Salaam ALeikum,

Cherub je hebt een niveau van een weekdier door zo�n opmerking te maken.

Wat doe je in hemelsnaam op dit forum?

Ik zie jou alleen maar provoceren en grensopmerkingen maken over moslims dit en moslims dat. Ga eens wat islamitische vrienden maken voordat je nog een keer zoiets gaat roepen, want blijkbaar heb je, als ik je opmerkingen een beetje lees, niet echt begrip voor islamieten. Of hoe niet moslims ons graag noemen, "Mohamedanen".

Ik ga dus niet eens in op je opmerking, als wel op de aard van je opmerking.
Ik hoop overigens voor je dat je nooit een uitkering zult krijgen en dat je inshallah nog de waarheid zult vinden en zult begrijpen dat de Islam de juiste weg is.

Mijn opmerking over dat je het niveau van een weekdier hebt, sloeg op deze opmerking en een aantal andere opmerkingen op dit forum. Ik wil je niet beledigen of zo, maar ik heb een enkele keer gezien dat je wel redelijk uit de hoek kan komen. Ik neem verder ook aan dat je over een redelijk niveau beschikt, nu maar hopen dat je deze op dit forum eens volledig benut.
Een weekdier is overigens ook een creatie van Allah swt, dus eigenlijk niet zo�n goede opmerking van mij kant.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2005 om 09:54

Malcolm X ik zal je belediging negeren, maar ik zal je uitleggen waarom ik zo reageer.Mensen die zich zo vastbijten in hun idealen dat ze weigeren te participeren in de samenleving (brood op de plank brengen) zijn gewoon het meest irritante en vervelende volk dat bestaat.Zij zeggen namelijk het is of zoals ik het wil, of helemaal niet. Een baan is een baan er moet gewerkt worden.En je schiet er niets mee op door banen te weigeren alleen omdat je zo nodig een hoofddoek wenst te dragen.

Er zijn gewoon grenzen.En misschien is dat wel hard, maar het leven is hard.

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.113 seconden.