Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Ned hanteert een dubbele standaard

 Post Reply Post Reply
Schrijver
sjeik Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sjeik Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Ned hanteert een dubbele standaard
    Geplaatst op: 05 november 2004 om 14:39
Nederland hanteert een "dubbele standaard" als het om de vrijheid van meningsuiting gaat. Theo van Gogh gold als moedig omdat hij de islam durfde te beledigen, maar voor moslims gelden "heel strenge regels" over wat zij mogen zeggen over bijvoorbeeld het Westen, Isra�l of homoseksualiteit.

Dat zei de Amerikaanse historica Markha Valente vrijdag. Valente doet aan de Vrije Universiteit in Amsterdam een vergelijkend onderzoek naar het debat over de islam in Nederland en de Verenigde Staten. Nederland moet volgens haar kiezen voor absolute vrijheid van meningsuiting die voor iedereen geldt of voor het stellen van grenzen die dan ook op iedereen van toepassing zijn.

Valente nam deel aan een debat in Den Haag over het proefschrift De erfenis van Fortuyn, waarop Volkskrant-journalist Hans Wansink donderdag promoveerde. Fortuyn is er volgens Wansink in geslaagd om met zijn populistische agenda de Nederlandse politiek open te breken. Fortuyn heeft een "renaissance van het democratische leven" bewerkstelligd na de 'paarse' periode zonder politieke strijd, concludeert Wansink.

Fortuyn ging net als Van Gogh uit van een "botsing van beschavingen" ; beiden waren er van overtuigd dat islam en democratie niet te verenigen zijn, aldus Wansink. Van Gogh was met zijn beledigingen aan het adres van moslims volgens Valente eigenlijk geen deelnemer aan het debat over de islam. "Beledigen is iets anders dan debatteren." Het valt haar op dat veel Nederlanders wel een gevaar zien in uitspraken van moslims over bijvoorbeeld homo's, maar zich geen zorgen maakten over de gevolgen die beledigende uitspraken als die van Van Gogh kunnen hebben.

Directeur B.J. Spruyt van de conservatieve Edmund Burke Stichting zei zich te kunnen voorstellen dat moslims zich beledigd voelden door Van Gogh. Een van de ongeschreven regels voor het gedrag in de Nederlandse democratische samenleving is volgens hem dat je andersdenkenden in een debat altijd respectvol behandelt, hoe groot een verschil van mening ook mag zijn. Die ongeschreven regels dreigen in de vergetelheid te raken, waarschuwde hij.

Spruyt vond Wansinks conclusie dat de Nederlandse politiek zich onder invloed van het gedachtegoed van Fortuyn heeft gereinigd, veel te voorbarig. "Het politieke systeem heeft nog steeds grote problemen met het vertegenwoordigen van de bevolking en met het bestrijden van islamitisch extremisme", aldus de conservatieve denker.


Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 14:43
Precies.. Groot verschil tussen debatteren/mening en beledigen! Herhaaldelijk zeg maar..
Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 14:45

Salaam,

Ik ben het ermee eens dat er een dubbele standaard gebruikt wordt, maar dat is meestal zo tegenover minderheden.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 17:41
Dubbele standaard is de standaard geworden zeg maar. Maar waar gebeurt dat niet.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 03:55

 

Ik vraag me af of Nederland zich wel beseft dat ze hiermee de samenleving kapot maken. We moeten toch met elkaar samenleven maar is dat dus leren vernederd en beledigd worden. We moeten vooral uitkijken met wat we zeggen, wij worden wel beperkt in het uiten van onze mening maar de nederlanders kunnen ons geloof gewoon lekker vertrappen. Is dit democratie, zijn dit nederlandse normen en waarden. Nu staan er meerdere mensen op die zich aansluiten bij een politieke partij en het doel hebben om moslims maar te gaan beledigen en ons te onderdrukken in het belijden van ongs geloof. Geert wilders wilt een nieuwe partij opzetten met een collega islamhater. Ik denk eerder dat er een burger oorlog gaat ontstaan. Beseffen ze wel wat er gebeurd. Die mohamed B was een goed opgeleide moslim die hier geboren en getogen is, die vrijwilligers werk deed bij een jongeren centrum en blijkbaar bezig was om iets goeds te doen. Nederland moet beseffen dat dat niet zomaar is ontstaan en dat er toch iets mis is en dat er daarom ook geprobeerd moet worden om dat probleem op te lossen en dat doe  je niet door mensen te beledigen en te vernederen. Dat doe je door rekening te houden met anderen (buitenlanders en gelovigen). Naar elkaar te luisteren en je best doen om met elkaar te leven.

Ik vind het trouwens een goed stuk van SJEIK .

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 09:35
Veel moslims zijn ook woedend over wat er geveurd in Palestina en Irak en andere plaatsen, als we dan ook nog eens thuis van alle kanten beledigd en aangevallen worden door sommigen kan dat de emoties hoog doen oplaaien.
Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 12:32


Oegt ummarah..

Ik vind dat er wel een wijsheid zit in je stukje...maar denk zelf dat het nog heel lang gaat duren voordat het daadwerkelijk zo zal zijn...

ghair insha allah

merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 15:16

Assalaam alaykoum/Hallo allemaal,

Zoals Umm Umarah al zei: 'moeten de moslims vandaag de dag leren om vernederd/beledigd te worden'? Moeten ze een cursus volgen?

Ja, beste Moslims, wij dienen een cursus SABR te gaan volgen!!

Imaan.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
noreli Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote noreli Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 03:59

Oh zit dat zo, wij(Nederlanders) maken onze eigen samenleving kapot.

Vragen jullie je zelf nooit af hoe het komt dat er bijna overal ter wereld waar onrust is er Moslims bij betrokken zijn? Bosnie, Indonesie, het hele midden oosten en ga zo maar door.

Als jullie denken dat wij onze samenleving kapot maken, moeten jullie weten, ik wijdt het aan mensen zoals de moordenaar van van Gogh.

Tot nu toe is er in dit land nog Geen enkele Marokkaan vermoord omdat hij een homo beledigde (of een Nederlands meisje, zoals mijn vriendin), of wel dan? Er is wel een Nederlander vermoordt omdat hij zijn mening over het geloof geeft, niet alleen de over Islam maar alle religies. DAT IS HET VERSCHIL mijn beste mensen, dat is het verschil.

Ga vooral zo door mensen, vandaag een bom in een Islamitische school(Eindhoven), morgen een kerk en zo gaan we maar door totdat we een hier tweede  Bosnie hebben, is dat dan wat jullie willen? Nee

Het was niet mijn bedoeling om iemand te beledigen maar ik wil graag inzicht in jullie beweegredenen krijgen want ik begrijp er niet veel van.

Terug naar boven
noreli Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote noreli Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 04:10

Ik vraag me af of Nederland zich wel beseft dat ze hiermee de samenleving kapot maken. We moeten toch met elkaar samenleven maar is dat dus leren vernederd en beledigd worden. We moeten vooral uitkijken met wat we zeggen, wij worden wel beperkt in het uiten van onze mening maar de nederlanders kunnen ons geloof gewoon lekker vertrappen. Is dit democratie, zijn dit nederlandse normen en waarden. Nu staan er meerdere mensen op die zich aansluiten bij een politieke partij en het doel hebben om moslims maar te gaan beledigen en ons te onderdrukken in het belijden van ongs geloof. Geert wilders wilt een nieuwe partij opzetten met een collega islamhater. Ik denk eerder dat er een burger oorlog gaat ontstaan. Beseffen ze wel wat er gebeurd. Die mohamed B was een goed opgeleide moslim die hier geboren en getogen is, die vrijwilligers werk deed bij een jongeren centrum en blijkbaar bezig was om iets goeds te doen. Nederland moet beseffen dat dat niet zomaar is ontstaan en dat er toch iets mis is en dat er daarom ook geprobeerd moet worden om dat probleem op te lossen en dat doe  je niet door mensen te beledigen en te vernederen. Dat doe je door rekening te houden met anderen (buitenlanders en gelovigen). Naar elkaar te luisteren en je best doen om met elkaar te leven

Jaja, die Mohammed B was een goeie jongen, weer een bewijs ervan dat jullie moorden goedkeuren als het in de naam van Allah gebeurd, ik vraag me alleen af wat Allah er zelf van vindt, want dat weten jullie eigenlijk niet he!

Wees gerust , met een beetje geluk wodt Wilders ook wel vermoord door een "goed opgeleide Moslim die vrijwilligerswerk deed" dan is weer een vijand van de Islam de mond gesnoerd al heeft dat als nare bijkomstigheid dat we dan weer een stap in de goeie richting van een burgeroorlog hebben genomen.

Fortuyn ging net als Van Gogh uit van een "botsing van beschavingen" ; beiden waren er van overtuigd dat islam en democratie niet te verenigen zijn

Ja, dat blijkt maar weer he, als deze twee namelijk wel met elkaar te vereningen waren, dan leefde van Gogh nog!

De rest van mij reply heb ik verwijderd omdat ik niemand wil beledigen ofschoon hetgeen ik geschreven had absoluut niet beledigend bedoeld was.

Voor alle duidelijkeheid ik ben zelf ook van buitenlandse komaf(hier geboren, buitenlandse ouders) en heb me nog nooit beledigd, bedreigd of gediscrimineerd gevoeld in Nederland, ik heb zelfs een goeie baan. Maar k respecteer wel de Nederlandse normen en waarden, sterker nog, ik ben hier geboren en getogen DUS ik voel me meer Nederlander dan wat anders. Ow ja, en ik heb ook de Nederlandse nationaliteit!

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 06:07

Beste Noreli,

Jij reageert net zoals velen in de samenleving, ik neem het je niet kwalijk, want de mens is nou eenmaal zwak geschapen. Beste Noreli, is het gerechtvaardigd, dat ik en vele onschuldige Nederlandse burgers ter verantwoording worden geroepen voor de daad die Mohammed B. (evt. met handlangers) heeft gepleegd? Waarom moet ik me verontschuldigen? Heb ik bloed aan mijn handen?

Ik begrijp je frustraties en ik denk dat het meer dan logisch is, want misschien had ik wel hetzelfde gereageerd, als ik in een land woon, waar de minderheden Christenen zijn en een Christen iemand vermoord. Maar begrijp je van mij kant, dat ik er genoeg van heb, om me elke keer te verontschuldigen voor wat anderen doen. Als ik dat moet doen, krijg ik binnen de kortste keren een burn-out.

Begrijp je van mij kant, dat ik niet treur om het overlijden van Theo, maar om de manier waarop? Begrijp je dat ik van hem walgde, zoals hij van mij walgde? Begrijp je dat ik liever had dat hij een hartstilstand had, dan vermoord werd? Begrijp je dat ik niet huil om zijn dood, maar de manier?

Dat hij dood is, Noreli, daar kan ik heel eerlijk in zijn, daar lig ik niet wakker van, maar de manier, dat dat me zorgen baart?

Je hoeft je niet te verontschuldigen of je iemand hebt beledigd of niet, je kunt eerlijk zeggen wat je vindt, dat is JOUW goed recht en MIJN goed recht en daar mogen we gebruik van maken. IK hoop alleen vanuit jou kant, dat je begrip voor mij kunt tonen, dat ik er ook zorgen om maak.

Mvg. Imaan

P.S Dat wat er buiten de Nederlandse grenzen plaatsvindt, daar dienen we onze ogen niet voor te sluiten, maar momenteel dienen we ons te richten op het Binnenlands beleid. Als men te werk gaat zoals Bush, die zich alleen maar richt op het buitenland en het binnenland vergeet, ontwricht men juist de samenleving, nietwaar?

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 06:10

Aanvulling voor Noreli,

Beste Noreli, ik voel me noch Marokkaans, noch Nederlands, ik voel me Moslima in hart en nieren. Ik voel me een wereldbewoner, een aardbewoner, een heelalbewoner en inshaAllah een bewoner van het Paradijs in het Hiernamaals.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
noreli Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote noreli Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 06:27

Om te beginnen, geen goed woord over Bush, dat deze gek wederom is verkozen tot president van de V.S. vindt ik nog veel ontrustender dan de moord op van Gogh! Ik ben het ook meer eens met de Palestijnen als met de Israeliers om dit onderwerp ook maar meteen aan te halen maar ik haat daarom niet alle Joden, net zomin dat ik alle moslims haat, ik probeer alleen te begrijpen wat hier gebeurd en ik probeer ook te begrijpen waarom julie, de moslims op dit forum, bijna nooit een rechtstreeks antwoord durven te geven op vragen zoals:

- is het terecht dat van Gogh vermoord is?
- zijn niet moslims minderwaardig aan moslims?

Goed, je vraagt waarom je je moet verontschuldigen, dat hoeft niet, als je tenminste afstand durft te nemen van  hetgeen er gebeurd is. Keur je de moord niet af, dan ben je namelijk niet anders dan de moordenaar zelf en dus een gevaar voor de Nederlandse samenleving. Want wie zegt mij dat wanneer het even slecht met je gaat je niet tot een gelijke daad over zou gaan?

Nu, mijn vraag aan jou, vind je dat van Gogh het verdient heeft, vind JIJ dat hier recht is gedaan? Ik vind van niet

Even voor de duidelijkheid, volgens mij walgde Theo niet van jou maar net zoals ik van alle gevestigde religies, waarom? Omdat er in vierduizend jaar tijd alleen ellende is geweest met religie en omdat mensen religie gebruiken als een wapen voor hun eigen gewin, de christenen zijn hierin nog het beste voorbeeld. En nee, ik haat niet alle Mmslims of christenen, ik haat wel die mensen die deze maatschappij naar de klote helpen zogenaamd in de naam van God.

En als laatste, ik geloof WEL in god, ik loop alleen niet achter een andere mens aan en volg daarom geen andere religie dan mijn eigen. Ik geloof er in dat je alles kunt doen zolang je er anderen niet mee benadeeld. Als er iemand het recht heeft om over mij te oordelen, dan is het God en God alleen, geen priester of imam of welke MENS dan ook heeft dit recht. 

God is inderdaad groot en ik geloof ook heilig  dat mensen zoals Mohammed B. na hun dood voor zijn ijdelheid gestraft zullen worden want ijdel ben je als je in de naam van God handeld, dat is mijn religie. 

Ook ik zal na mijn dood beoordeeld worden door de almachtige, ben eens benieuwd of ik Theo en Mohammed B nog tegenkom  .

Terug naar boven
bugs bunny Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bugs bunny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 06:38

Beste Imaan,

Ik ben het voor een groot gedeelte met je eens. Maar, Mohammed B. schreef dat hij islamitische beweegredenen had. Is het dan niet eigenlijk te verwachten van de moslim-gemeenschap dat zij er een statement over maken? Als ik als Nederlander ergens een handeling verricht op Nederlandse gronden, mag men zeer zeker een Nederlandse reactie afwachten. Om in een multi-culturele samenleving goed naast elkaar te leven moeten we dingen van elkaar snappen. Als dus iemand een ongewenste actie doet met motivaties die gerelateerd zijn aan een groepering dan vraagt dat om uitleg, verklaring en opheldering en afspraken hoe we daar mee omgaan (en als we het er over eens zijn gaan we samen thee/koffie drinken en het over iets anders hebben :) ).
Verder vind ik het schokkend dat er heel erg stigmatiserend wordt gedaan over "wij/zij" Nederlanders; de meeste moslims willen niet verantwoordelijk zijn voor Mohammed B. en ik niet voor Geert Wilders. Ik voel wel zekers de plicht om aan niet-Nederlanders uit te leggen wie GW is en wat hij denkt en de relatie met Nederlandse normen en waarden wil ik zeker ook uitleggen. Dat is mijn taak als Nederlander in een multi-culturele samenleving. Dus de moslim-gemeenschap is niet verantwoordelijk voor Mohammed B., maar een statement van de oemma mag wel. Nu is dit ook redelijk gedaan...
Wat betreft de Amerikaanse historica; ik ben het niet geheel met haar eens. In Nederland heb je vrijheid van meningsuiting; voor iedereen. Echter (!!!) je mag niet mensen kwetsen, haat kweken of andere negatieve (whatever that might involve) doelen hebben. Zo staat het ook in de grondwet. En als iemand de moslims ineen negatief daglicht stelt (let wel: cabaret en satire moet men als zodanig zien; een cabaretier "kwetst" iedereen om discussies en reflecties te krijgen; wij nederlanders zijn ook vaak hun "slachtoffers" en lachen er dan om en denken even na en gaan dan verder - denk ik, zo hoort het in ieder geval) dan kan men deze persoon aanklagen, dus niet ombrengen. Theo van Gogh vond ik af en toe ook te ver gaan, soms vond ik het als cabaretier wel ok, maar hij was schokkend en in interviews vond ik hem erg grof en vroeg ik me al af waarom hij nooit is aangeklaagd. Een rechter had zeer zeker meer dan eens de aanklager in het gelijk gesteld denk ik.
Dus die meetlat met twee schalen vind ik overdreven om in het leven te roepen. Laten we aub de situatie niet moeilijker maken dan het is. Deze nederlander vind: iedereen heeft het recht zijn mening te geven MITS deze niet een te negatief bij-effect heeft (en zo staat het m.i. ook in de wet, dus GEEN twee meetlatten) en een ieder heeft zijn plicht om de geuitte mening toe te lichten indien er om gevraagd wordt en een ieder heeft ook de plicht om een herziening te doen als blijkt dat de geuitte mening te "kort door de bocht", of opruiend, of te kwetsend is of een negatief effect heeft of ... maw
VRIJHEID VAN MENINGSUITING MET VOORWAARDEN!!
en
er is een verschil tussen VERANTWOORDELIJK zijn voor en een STATEMENT MAKEN.

ik hoop op een leuke multi-culturele samenleving waarin ik veel van andere culturen kan leren.
laten we aub niet oorlog maken! dus niet te veel naar elkaar wijzen met vingertjes en niet te veel stigmatiseren en dingen door elkaar halen.
voor een goede samenleving is iedereen verantwoordelijk.

\bb

Terug naar boven
bugs bunny Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bugs bunny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 06:42

PS

Het lijkt erop dat de amerikaanse historica alleen naar Nederlanders als Theo van Gogh, dhr. Spruyt en Fortuyn kijkt. Ik zou ook niet weten waar de toekomst van Nederland is als deze heren het voor het zeggen zouden hebben en de Nederlandse politiek zouden bepalen. De meeste mensen die ik ken nemen de meningen van deze heren niet serieus en zijn het sterkt met hun oneens, net als ik.

\bb

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 07:46

Hier een stukje van een persoon die tenminste geen dubbele standaard had over vrije meningsuiting:

Allah weet het beter


Er is altijd wel een grote denker te vinden die meent dat sommige boeken verboden moeten worden omdat ze 'verwerpelijk' zijn. Onze premier schijnt een intellectueel te wezen en 't mag dan ook niet verwonderlijk heten dat juist Balkenende aanvankelijk pleitte voor een verschijningsverbod van "De Weg van de Moslim". De hypocrisie van christenen, die zich zelf beroepen op een boek dat al tweeduizend jaar propageert dat 'sodomieten' in de hel zullen branden en door God om zeep geholpen, is aanstootgevend.
Artikel 1 van de Grondwet, het gebod "Gij zult niet discrimineren", staat haaks op artikel 7, dat vrije meningsuiting garandeert. Artikel 1 is een onzalige bepaling, een veel grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan wat de geheim agenten van Saoudie Arabi� aan haat in een El Tahweed-moskee tevoorschijn toveren. Vrije meningsuiting geldt nu juist voor ontketende gelovigen, hoe onwelgevallig hun opvattingen ook zijn. Anders dan in de achterlijke wereld van de islam - noem mij ��n islamitische democratie buiten (nu ja) Turkije - worden in het beschaafde Westen gedachten niet bestreden met een publicatieverbod. Ik geloof juist dat de slavendrijvers van de El Tahweed-moskee moeten worden aangemoedigd om hun oproepen tot moord luid en duidelijk te laten klinken. En verheug me al op het buigen van de geweldige burgemeester van Amsterdam die, zoals bekend, een dagtaak heeft aan 'de boel bij elkaar houden'.
Er wordt voortdurend gevraagd waar de stem van de 'gematigde' moslims blijft? Er zijn vast 'gematigden', maar vermoedelijk is het overgrote deel van de islamieten hier ten lande 't eens met wat hun scherpslijpers beweren over homoseksuelen, vrouwen, joden enzovoorts. Aan een cultuur die propageert dat vrouwen die zich tegen hun man verheffen, geslagen dienen te worden, mits niet in het aangezicht, mogen niet te hoge eisen worden gesteld. Zoals in de jaren '70 linkse intellectuelen graag mochten babbelen over 'de isolatie-folter' die moordenaars als Ulrike Meinhoff ten deel viel en er in de PvdA grote sympathie heerste voor de aanslag op Janmaat en voor de terreurcommando's van Ra Ra, zo zijn er - vermoed ik - nu grote groepen moslims die sympathie hebben voor wat er in de El Tahweed zoal geloeid wordt. Daartoe hebben de cipiers van Mekka, wat mij betreft, het volste recht, want de gedachten zijn vrij.
Hieraan moest ik denken toen ik deze week het net verschenen "Mabel, Koninklijk Bal Masqu�", las. Daarin komt het schepsel met opgetuigde zeilen tot ons en worden vervelende vragen gesteld over Mevrouw's betrokkenheid bij het organiseren van wapentransporten voor Bosnische moslims en het bedrijven van propaganda voor de onlangs overleden Alija Izetbegovic. Die was in de jaren '90 druk bezig in Bosni� als president minderheden uit te roeien die niet de leer van Allah aanhingen. Mabel zette zich met hart en ziel in voor 'de Bosnische vrijheidsstrijd' en daarmee voor een meneer die in zijn jonge jaren nog had gevochten voor de islamitische SS-divisie "Handschar", Arabisch voor 'kromzwaard'. Zoals de auteur, Peter Siebelt, opmerkt: "Zelfs de Duitse officieren waren geschokt door de wreedheid van de islamitische SS'ers."
Siebelt vraagt zich ondermeer af hoeveel miljoen via de kas van het mede door Mabel opgerichte "War Child" naar Bosni� is gegaan om de islamitische onderdrukkers te spekken. Hij schetst het portret van een ritselaarster die zich inzet voor gelovigen bij wie vergeleken de haatzaaiers van El Tahweed klungeltjes zijn. Als imam's met uitzetting worden bedreigd, waarom Mabel dan niet?

Theo van Gogh

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
noreli Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote noreli Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 08:31

Terug naar boven
bugs bunny Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bugs bunny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 01:03

Salam,

Leuk stukje van Kimmie! Is dat echt van Theo van Gogh? Theo schopte wel tegen alle schenen in de maatschappij. Volgens mij discrimineerde hij dus zeker niet. Discrimineren = onderscheid maken op ongegronde wijze... Theo maakte geen onderscheid, hij maakte iedereen zwart, en kwetste iedereen - mij niet persoonlijk, maar hij meldde regelmatig dingen die ik niet gepast vind.

He, maar wie vindt het ook zo verschrikkelijk dat er wel een oorlog lijkt uitgebroken? Scholen van zowel moslims als de roomsen in de fik, een terreur-dreiging van de El-Tawheed-brigade (schrijf ik het goed?) ... aggressie en nog eens aggressie. Laten we svp elkaar geen kwaad doen, dat mag niet volgens beide geloven en ook niet volgens de ongeschreven en geschreven regels van elke mens (dus ook ongelovigen). Maar je moet elkaar niet sparen omdat er een regel is, maar omdat je dat als mens niet zou willen en vindt. Wie wel vindt dat je elkaar mag doden is gek.

salam,
\bb

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 03:19
Nee, misschien discrimineerde hij niet. Maar kwetste mensen wel moedwillig. Dit stukje getuigd daar weer mooi van. Ondertussen is de 'hel' losgebarsten in NL. Kerk, moskeeen, scholen.. Alles wordt in de fik gestoken. Mensen, is dit het waard? Ik als NL zou graag willen emigreren. Maar ja, waar naartoe?
Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 04:11
In eerste instantie geplaatst door bugs bunny

Is dat echt van Theo van Gogh?

Dit en anderen kan je terugvinden op de www.degezonderoker.nl ergens in de archieven.  Er staan nog meer verrassende stukjes tussen, zullen we zeggen.  Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
poepie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote poepie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 09:57

Ik vind, dat als je als Moslim in Nederland komt wonen, dat je je moet aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Wat je binnen je eigen 4 muren doet, moet je zelf weten. Als ik in b.v. Marokko of Turkije ga wonen, probeer ik mij zoveel mogelijk aan te passen. (ik zou christen blijven, en dus geen hoofddoek gaan dragen etc, maar ik zou niet bloot op het strand gaan liggen, of met hele korte broekjes rond gaan lopen, uit respect voor de cultuur aldaar) Luister, ik ben niet racistisch, ik heb er vrede mee dat wij, als christen en Moslim, naast elkaar wonen. Maar die aanslag op Theo gaat te ver. Ik vind dat er eens iets moet veranderen in Nederland. Wij moeten ons niet aanpassen aan de Moslims, zij hebben ervoor gekozen om in Nederland te gaan wonen, dan moeten ze onze cultuur accepteren en zich aanpassen. Nogmaals, ik bedoel het niet kwaad of racistisch, maar als het zo zou gebeuren, zou de Nederlander heel anders over de Moslim gaan denken, en dan zouden wij als vrienden naast elkaar leven. Dat willen we toch allemaal?

De Profeet (v.z.m.h.) heeft gezegd: sterk is niet degene die een ander op de grond kan gooien;sterk is wie zichzelf beheerst als hij boos is.
 

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 13:25

In eerste instantie geplaatst door Amier

Dubbele standaard is de standaard geworden zeg maar. Maar waar gebeurt dat niet.

Exactly (en laat dat 'geworden' maar weg), maar wel spijtig. Ik denk echter dat je ook niet uit het hoofd moet verliezen dat dit vooral geldt voor de grote schreeuwers en mensen die anderszins vooroordelen en emoties gauw naar buiten gooien. De anderen (de meerderheid?) hoor je niet vaak, omdat ze minder catchy zijn voor de media en ook - denk ik - omdat ze een debat vluchten zo gauw de rede niet gezien wordt door personen die reageren op de manier zoals voornoemd (dat kost tonnen energie om je op genuanceerde wijze in zo'n debat te mengen).

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 04:31
In eerste instantie geplaatst door noreli

 

Jaja, die Mohammed B was een goeie jongen, weer een bewijs ervan dat jullie moorden goedkeuren als het in de naam van Allah gebeurd, ik vraag me alleen af wat Allah er zelf van vindt, want dat weten jullie eigenlijk niet he!

Waar lees jij dat ik de moord goedkeur? Dit staat in het boek van Allah en dat zegt
al genoeg!

"O, gij die gelooft, weest oprecht voor Allah en getuigt met rechtvaardigheid. En laat de vijandschap van een volk u niet aansporen, om onrechtvaardig te handelen. Weest rechtvaardig, dat is dichter bij de vroomheid en vreest Allah, voorzeker, Allah is op de hoogte van hetgeen gij doet". (5:8)

Wees gerust , met een beetje geluk wodt Wilders ook wel vermoord door een "goed opgeleide Moslim die vrijwilligerswerk deed" dan is weer een vijand van de Islam de mond gesnoerd al heeft dat als nare bijkomstigheid dat we dan weer een stap in de goeie richting van een burgeroorlog hebben genomen.

Ik zal niet gerust zijn als Wilders vermoord wordt, ik wil juist dat wilders zegt wat hij wil. Ik wil dan zien hoe de niet-moslims daar op gaan reageren. Ik wil hun reactie zien, dat zal bewijzen hoe deze samenleving inmekaar steekt. Dat weet ik wel al hoor daar niet van. Ik wil dan zien of de nederlandse samenleving zelf aan zal geven dat het niet kan (het beledigen van moslims etc). Ik ben soms een beetje naief en dan probeer ik toch de hoop te hebben dat er een tijd komt dat het goed zal gaan.

Wat jij gewoon niet wil begrijpen is dat er moslims zijn die een goed leven leiden maar op een gegeven moment het niet meer aankunnen horen/zien hoe ons geloof wordt vertrapt. Ik begrijp hun boosheid, ik wordt ook kwaad als ik zie hoe mensen ongestraft ons geloof vertrappen. Ik haat Theo, ik haat Wilders en ik haat Hirsi Ali omdat ze bezig zijn om de samenleving kapot te maken. Ik zal alleen nooit in staat zijn om hen te doden want ik vind dat ze het niet waard zijn al die aandacht. Ik zie hen liever nog verder de grond in zakken, ik weet namelijk dat niemand zijn straf zal ontlopen NIEMAND NIET (ik heb het over de dag des oordeels).

MVG, Umm Umarah

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 05:04

Hoi p*pie,

Ik zie je niet als rascist en je hoeft jezelf daar niet voor te verontschuldigen, want uit je reacties blijkt dat je gewoon geen rascist bent, althans dat is mijn gevoel. Alleen vind ik jij weinig weet over de omstandigheden in de wereld. Je weet totaal niet hoe het er in Marokko aan toe gaat. Beste p*pie, je MAG in Marokko in je korte broekje lopen!

Moslims, moeten zich aanpassen, etc...etc....wat een gebla.....denk je nou werkelijk dat ik me laat comanderen, door een of andere persoon die niet eens weet hoe de ander in elkaar zit.

Wat wil je doen, met moslims die Nederlands zijn en hebben gekozen voor de Islam. Land uitzetten, maar het is toch hun land?

Altijd maar zeggen: '.......ga anders naar je eigen land'......maar heb jij als mens meer recht om hier te wonen, dan ik?

De aarde is van iedereen en dat zal niemand mij kunnen ontnemen.

Groet Imaan

P.S Als ik de kans heb, ga ik emigreren, weet je waarom? Omdat ik heir niet datgene kan zeggen wat ik wil zeggen. Anders wordt je aangezien voor fundamentalist.......

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
poepie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote poepie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 16:13

Hoi Imaan,

Ik zeg ook niet dat jullie het land uitmoeten! Ik zeg alleen, dat je, als je als moslim in een ander land gaat wonen, je je aan moet passen aan de gewoontes en cultuur in dat land. En de gewoonte in Nederland, is om te zeggen wat je op je hart hebt. Dat is vastgelegd in de wet.

In de wet staat: Je mag zeggen wat je wil.

In de wet staat: je mag niemand vermoorden.

Wie is er dan fout? Mohammed B. Ik mag in Nederland alles zeggen wat ik wil. En daar moeten jullie maar aan wennen dan. Nogmaals, no offence!

 

Terug naar boven
poepie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote poepie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 16:18
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

 

Allah weet het beter


Allah zou dit, denk ik, niet gewild hebben. Jongens, laten we alsjullieblieft als vrienden naast elkaar wonen, en elkaar niet veroordelen op basis van onze komaf of geloof, aan het eind van de dag zijn wij allemaal mensen van vlees of bloed, wat je ook zegt. De mens is toch zwak?

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 16:36
Sorry Remco, maar er wordt zeer zeker wel met dubbele standaard gemeten. Misschien niet zozeer met mijzelf, maar zie het vaak genoeg gebeuren. Alleen het verschil tussen de straffen voor beroemde en niet beroemde mensen.
Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 19:11

*knip*

Terug naar boven
bugs bunny Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bugs bunny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2004 om 02:09

Hallo,

Ik zag een verontrustend bericht waarin iemand zij dat hij/zij zich de woede voor kon stellen van moslims die zich erg beledigd voelen. Moslims worden bij mijn weten niet extra beledigd; iedereen die anders is. En ik spreek uit ervaring; ik benerg vaak beledigd en daar ben ik vaak boos om geweest, maar iedereen die anders is wordt gepakt door de "massa". Waarom zien we dat niet als een menselijke eigenschap maar waarom gaan we er een burger-oorlog van maken? Als je ergens "anders" bent, dan ben je het mikpunt van spot. En helaas, moslims zijn de minderheid, dus ... zul je veel grappen en grollen en soms ook harde spot horen. Maar voor de oerstomme actie van Mohammed B. hoorde ik meer moppen en spot over bepaalde andere klassen in de bevolking; homo's, bejaarden (ik=jong), wilders-stemmers, LPF-ers (in mijn ogen het experimentele bewijs dat de gemiddelde mens dom is), adhd-kinderen, amerikanen, mensen in epe (grote incest-zaak jaren geleden), gereformeerden (zwarte kousen, grevo's), gehandicapten, de paus, bush, balkenende. Ik hoorde zelden grappen over moslims of over Ajaan hirschi ali, maar Mohammed B. heeft het tij doen keren; ik hoor veel grappen en pijnlijke spot. Een beetje jammer, want dat beoogde mohammed b niet.
Als je als moslim gelooft dat de hele nederlandse bevolking je veracht en grapjes over je maakt en Allah een geiteneuker vindt, dan heb je het mis en ben je wel erg paranoia en dan moet je behandeld worden want anders ben je evt. een gevaar voor de medemens.

Dus, mocht ik nog eens een opmerking horen dat moslims "echt wel meer beledigd worden" dan de rest, dan snap je toch ook wel dat ik je niet meer serieus neem? Echt waar, elke minderheid is in een "menselijke" samenleving een mikpunt van spot. Dus nou als moslim niet meer zielig doen, want anders vind ik je misschien uiteindelijk wel zielig! En deze opmerking geldt ook voor alle andere groepen die denken dat zij in het bijzonder gekrenkt worden; je wordt misschien wel gekrenkt, maar waarschijnlijk ben je niet de enige!
Ook als ik op tv moslims nu hoor zeggen dat ze vinden dat ze zo aangekeken worden ... dat zeggen doven en gehandicapten ook altijd en mensen met een verbrand gezicht en mensen met een nerd-uiterlijk en mensen met beugels en heftig overtuigde grefo's, mensen die lelijk zijn en dwergen en ... WIE NIET? ik voel me ook vaak aangekeken, ten eerste weet ik dat dat waarschijnlijk niet is omdat ik nu eenmaal buiten de maatschappij lig (dat heb ik zelf in de hand) en ten tweede weet ik ook dat dat zo goed als nooit negatief is. En raad eens, als ik een marokkaans uiterlijk zie, dan valt mijn blik er misschien op en denk ik "marokkaan" en dat is het dan. Als ik een mooie vrouw zie lopen, is alle aandacht veel intensiever daarop gericht. En als ik bij de kassa moet wachten omdat een bejaarde met het tempo van een zwaargewicht wijnslak het kleingeld van nog voor WOI gaat uittellen, dan denk ik "tering bejaarden, blijf toch svp in jullie tehuis!" en dan kijk ik waarschijnlijk wel boos in die richting... Nee, echt waar, in mijn ogen hoef je je als moslim niet extra aangevallen te voelen; is toch ook geen reden voor?

\bb

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.