Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

gemunt op de moslims... Aanslagen

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
ra7matullah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 40
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ra7matullah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: gemunt op de moslims... Aanslagen
    Geplaatst op: 08 november 2004 om 04:48

Bismi lahi rahmani raheem;

Assalaamoe�alaikoem wa rahmatoellahi wa barakatoeh;

Heel jammer,  wat de daad van 1 persoon allemaal met zich mee kan brengen. Deze broeder heeft niet nagedacht over de eventuele gevolgen van zijn daad, over de schade die het eventueel zou veroorzaken aan de Ummah... Zoals mijn vader daarjuist zei: "Laat mensen zeggen wat ze willen, de beoordeling ligt bij Allah swt. Eens zal die persoon sterven en dan zal hij/zij de Waarheid kennen. Voorzeker, wij zullen allen wederkeren tot Allah swt onze Schepper." En zoals altijd, gebeurtenissen in Nederland hebben altijd een weerslag in Belgi�. Vlaams Blok heeft weer een reden te meer om zijn standpunt te verdedigen dat moslims niet deugen, want zij die niet assimileren moeten oprotten. Zelfs de hoofddoek moet uit het straatbeeld verdwijnen, zoals Frank van Hecke zei (ik geloof dat dat de voorzitter is van de partij). Ik hou mijn hart vast als ze aan de macht komen (aangezien zij de grootste partij zijn van Vlaanderen)! Waarin gaan de moslims terechtkomen? Oekht Imaan, dan zal ik toch opteren voor de hidjra! Dat is misschien wat ze willen, maar wat toch over het oog wordt gezien: De Islaam zal blijven leven, tot het einde van deze Dunya!

Bom bij islamitische school in Eindhoven

07:51:13

EINDHOVEN - Bij een islamitische school in Eindhoven is vannacht een ontploffing gebeurd. Daardoor is de ingang van de school ernstig beschadigd, aldus een woordvoerder van de politie. Er vielen geen gewonden.

ANDERE WEBSITES
 NOS: Aanslag op moslimschool Eindhoven
De politie vermoedt dat de explosie verband houdt met de moord op filmer en schrijver Theo van Gogh, vorige week. De woordvoerder zei dat de politie geen signalen had ontvangen over mogelijke acties tegen islamitische instellingen.

Over de precieze oorzaak van de explosie kan de politie nog niets zeggen. Een technisch onderzoek is gaande.

Volgens burgemeester Sakkers van Eindhoven is door de explosie niemand gewond geraakt. ,,Maar de buurt is hier wel vreselijk van geschrokken'', verklaarde hij op Radio 1. Het is volgens de burgemeester niet de eerste keer dat de school doelwit is. ,,Eerder werd er al brand gesticht en er is een keer een molotovcocktail naar het gebouw gegooid.''

Volgens Sakkers worden alle islamitische gebouwen in Eindhoven sinds de moord op Van Gogh, vorige dinsdag, extra bewaakt. ,,De politie houdt de gebouwen extra goed in de gaten en buurtbrigadiers hebben de opdracht gekregen extra attent te zijn. En dan kan dit toch gebeuren. Het lijkt wel alsof we voor elk gebouw een politieagent neer moeten zetten

 

Ook Belgi� neemt maatregelen tegen moslimextremisme

07:13:25

BRUSSEL - Ook in Belgi� komen er maatregelen tegen radicale moslims. Volgens de kranten Het Laatste Nieuws en De Morgen heeft Binnenlandse Zaken hierover een rapport klaar dat een resem maatregelen omvat.

De regering wil onder andere haatdragende websites sluiten, radiozenders uit de ether halen, radicale imams de toegang tot ons land ontzeggen en vzw's nietig verklaren.

Het rapport werd besteld na de aanslagen in Madrid van 11 maart dit jaar. De regering zou deze week bekijken hoe de Belgische overheid kan optreden. Volgens minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael, zijn geen nieuwe wetgevende maatregelen nodig.

Fie Ammanie Allah, wa salaamoe�alaikoem wa rahmatoellahi wa barakatoeh

... De pennen zijn van het papier gelicht en de bladzijden zijn al opgedroogd...{Overgeleverd door Tirmidzi}
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 04:50

Salam aleikum,

Wallahi aghy, in de laatste week waren er ook al aanslagen in den haag, Brede, utrecht, Eindhoven, Arnhem en ga zo maar door.

theo was goed met woorden, waarom zouden wij dan niet beter zijn daarin, en hem klein krijgen met woorden, Siedna Mohammed vzmh hakte andermans hoofden er ook niet af, omdat iemand beledigend was, dan wist hij goed wat terug te zeggen, wij doen toch zo ons best om op hem te lijken, en dit is wel het laatste wat Mohammed vzmh zou doen, denken jullie ook niet?
We hebben het al moeilijk genoeg met de jihaad in ons zelf, laat staan dat we onze tijd ook nog eens moeten verspillen aan een niksnut (in mijn ogen)We hebben wel wat beters.

ma3a salama

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 04:52

Salam Aleikum,

Ik haat Theo uit het diepste van mij hart, hij heeft velen en o.a. mij heel erg geraakt.

Maar..... Ik denk dan, zou Allah dit goed keuren, ik denk het niet.
We moeten ons niet verlagen tot zo'n iemand, in mijn ogen is theo het vuil onder mn zool en erger.
Houd de eer aan jezelf, en we hadden eerder moeten demonstreren, aangifte doen of weet ik veel...
En geweld is het aller aller laatste waar je voor moet kiezen, ik kan zo'n persoon ook overwinnen met keiharde woorden, geen keiharde kogels.
De woorden van Allah zijn sterk genoeg om alles te overwinnen.

Stel dat die gek zelf met een pistooltje aan kwam lopen, kijk dat is wat anders, hij speelde een heel slim spel, anderen pijnigen met woorden, daar heeft hij blijkbaar al het recht op, dat hoorden we ook te doen. Het is een mens, Ghalki Llah, niemand heeft het recht een ander het leven te ontnemen, ila Llah. we hadden dit slimmer aan moeten pakken, want het is er nu ook cker niet beter op geworden...

Maar Llahu a3lem, we zullen zien wat we op ons pad zullen tegenkomen incha Allah.

ma3a salama

Terug naar boven
noreli Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote noreli Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 05:11

Ik als niet Moslim walg ook van extreem rechtse groeperingen die nu opeens weer van zich laten horen. En inderdaad, alleen God heeft het recht om te oordelen over mensen, mensen die moorden in de naam van God en mensen die dit goedkeuren beledigen God daar mee als je het mij vraagt.

Van de andere kant zouden wij ik een stuk geruster zijn als ik bijvoorbeeld op dit forum niet alleen zou lezen dat Theo het eigenlijk wel verdient heeft, laat staan dat iemand zijn afkeuren hierover uitspreekt.

 

Terug naar boven
ra7matullah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 40
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ra7matullah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 05:18

Assalaamoe�alaikoem wa rahmatoellahi wa barakatoeh;

Oekthie Noor Al-Islam; ik wou even iets rechtzetten... Ik ben een pure zuster, en geen aghy.

Khayr inchaAllah

... De pennen zijn van het papier gelicht en de bladzijden zijn al opgedroogd...{Overgeleverd door Tirmidzi}
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 05:21
Wallahi oegty, ik zag je aan voor iemand anders, sorry haha ik maak steed dezelfde fout...
Terug naar boven
ra7matullah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 40
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ra7matullah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 05:38

Beste Norelli;

Ik denk dat er toch zusters en broeders zijn op dit forum die de moord hebben afgekeurd. Zoals ik eerder zei, deze daad heeft de Islaam en de Ummah (moslimgemeenschap) meer kwaads gedaan dan goeds. Inmiddels moeten we toch al weten dat elke kans die de Islaam in een slecht daglicht kan stellen met beide handen wordt gegrepen! Er KAN perfect samengeleefd worden, door respect op te brengen voor elkaar, respect zowel voor de persoonlijkheid als voor de geloofsovertuiging van de ander. Denk maar aan het Andalusi�! Voor de oprechte godsvrezende moslim is dat geen probleem, omdat die vreedzaam is. Laat deze oprechte godsvrezende moslims dan ook in hun waarde. Als we in een zogenaamde democratie leven, waarom worden er toch beperkingen gelegd wanneer het aankomt op geloofsovertuiging? Waar is de vrijheid van godsdienst? Of is die er maar voor de schijn? Zijn het maar woorden op een stuk papier?

Ik ben van mening, laat mensen doen en zeggen wat ze willen. Ze hebben een eigen keuze. Die keuze zal verantwoord moeten worden op de Dag des Oordeels! De uiteindelijke beoordeling en terugkeer is bij Allah swt.

En Allah weet beter.    

Hou je goed!

... De pennen zijn van het papier gelicht en de bladzijden zijn al opgedroogd...{Overgeleverd door Tirmidzi}
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 05:49

Macha Allah oegty  heel mooi gezegd, had t niet beter gekund Hou de eer aan jezelf en verlaag je niet tot zoiets nutteloos, Allah is degene die alles recht zal zetten, en zal beoordelen, dat is niet aan ons, Allah kent ons het best, ghair incha Allah

ma3a salama

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 09:34

Beste Genie,

InshaAllah kan ik je begroeten met de mooiste groet: Assalaam alaykoum wa Rahmatullah wa Barakatuuh.

Beste broeder (neem ik aan),

Hoe kun je iets goedkeuren, terwijl men niet eens op de hoogte is van de Islamitische regels? Hoe kun je scheldwoorden in een zin met Allah Ta'ala noemen?

Welke oorlog, waarom moeten wij overwinnen, waarom denk je dat we zullen zegevieren? Wij hebben allang geleden verloren, beste broeder, we hebben ons zusters en broeders verloren aan de IMITATIE van de Kuffar. Scheldwoorden en Islam gaan niet samen. Verlaag jezelf niet, provoceer niet en uit je kwade gevoelens naar de samenleving niet op zo'n manier. Misschien walg jij van Nederlanders die jou in een bepaalde hoek drukken, maar er zijn genoeg Nederlanders die correct zijn en die NORMAAL denken. Ik wil tegen je zeggen, dat jezelf eens onder de loep moet nemen, want ik kan niet achter je staan, als je beweerd dat je de Islam volgt, maar dat de daden ontbreken.

Islam, is volledige onderwerping aan Allah swt en je dient op de hoogte te zijn, wat het inhoudt. Zoals ik eerder al zei in een andere topic:

Veel Marokkaanse jongeren (te denken valt aan Amsterdam tijdens demonstraties, die in mijn ogen niet correct zijn), hebben nog NOOIT geknield voor de Schepper, kennen Soerah Al Fatiha niet, zijn nog nooit een moskee ingegaan, maar als er Camera's zijn, als Netwerk, Nova, 2Vandaag je mening vraagt, dan roepen zulke Marokkaanse jongens keihard:

'Hamas, Hamas, Joden aan de Gas"! "Allah Akbar"!, "Wij zullen overwinnen"......etc...etc. Weten deze jongens dan niet dat zij de GROOTSTE verliezers zijn, de hypocrieten waar zij over spreken, dat zijn zij zelf. Ze moeten eens gaan nadenken, of ze zelf niet behoren tot de Moenafiqien!

Ik hou niet van zulke plat gepraat en zeker niet van scheldwoorden. Praat met wijsheid en geduld, of zwijg!

Je zuster

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 11:17

Beste Genie en allemaal,

Als niet-moslim wil ik op dit topic kwijt dat er ook een aantal zijn die het gemunt hebben op de 'ongelovigen'. Deze 'strijders in naam van Allah' doen voor mij niet echt onder aan die paar gefrusteerde lui die op het moment bezig zijn hun woede op de Moskee etc te uiten. Mijn woorden wil ik er verder niet aan vuil maken. Ik wil alleen nog even vragen welke ideologie een fundamentalistisch ongelovige aanhangt? Hoe herken je ze? Welk boek moet ik lezen om na te gaan waar de fundamentalitische ongelovige voor staat?

Misschien kan Genie (iemand anders mag ook hoor!) mij hierop een antwoord geven.... Ik wist niet in welke topic ik deze vraag kan stellen, dus sorry als ik op de verkeerde plaats ben.

Terug naar boven
kethiba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 33
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kethiba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 12:23
Je hebt passieve ongelovigen, dit zijn mensen die gewoonweg niet overtuigt zijn van de waarheid van de Schepper en het geloof.Maar je hebt ook ongelovigen die zich actief  tegen het geloof afzetten en dan ook niet terugdeinsen voor beledigingen/bespottingen jegens gelovigen. In de islam is het niet toegestaan ongelovigen lastig te vallen of ergens toe te dwingen. MAar jezelf verdedigen (in woorden en rechtelijk) tegen die actieve ongelovigen is wel toegestaan. ALs je hierdoor echt in het belijden van je geloof belet wordt. MAar een moord is niet toegestaan, behalve ter verdediging in een lijfelijk gevecht. Wat er hier gebeurt is onaanvaardbaar. In het weekend is een  bom gegooid in een school!Er hadden doden kunnen vallen!!KInderen wel te verstaan, kinderen die helemaaal niks te maken hebben met de theo van gogh issue!!!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 12:23

Hoi Brigitte,

De vragen die jij stelt, daar kan ik ook geen antwoord op geven, ik zou namelijk ook graag het antwoord willen. Ik ben van mening dat degenen die zich hier in Nederland niet thuis voelen, moeten gaan emigreren naar een land waar men zich wel thuis voelt. Ik voelde me best thuis in Nederland, ben hier geboren en getogen en vond het een leuk/gezellig land, totdat ik ging praktiseren. Toen werd er anders naar me gekeken en elke dag voer ik een bepaalde strijd, mezelf inhouden, als je wordt beledigd/vernederd op straat, als er een auto met jongens voor je neus stopt en zegt dat je moet terugkeren naar je eigen land. Ik kan daar best tegen, maar ben tot de conclusie gekomen dat IK mijn kinderen niet in zo'n land wil opvoeden.

Brigitte, hoe kijk jij naar meiden (mijn zusters) van Nederlandse komaf die hebben gekozen voor de Islam, waar moeten die dan naartoe?

Groetjes Imaan

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 08:27

Hallo Kethiba,

 

Ik behoor tot in ieder geval beide soorten. Ik ken de grove lijn van een aantal mij bekende geloven in een God en waar ooit een boek als leidraad over is uitgegeven zoals Christendom en Islam. Verder weet ik zo ongeveer waar Boeddha etc. etc. voor staan (de niet God-geloven). Ik ga nl. uit van het individu waarin ieder voor zich een eigen belevingswereld (=geloof?....) vormt of heeft gevormt. Waar het mij om draait is dat er in Nederland dus ca. 16 miljoen verschillende geloven zijn. Aangezien niemand, maar dan ook niemand de in�s en out�s kent van al deze verschillende individuen (belevingswerelden) kan het niet anders dan dat iedereen op deze aardkl**t wel eens iemand beledigt of vernedert of zelf vernedert of beledigt wordt. Trouwens een belediging of een vernedering is ook weer een persoonlijke opvatting omdat ieder individu anders is. Ikzelf zie iedere 'grove' en opzettelijke belediging/vernedering als de zwakte van de ander. Een klein kind dat zijn zin niet krijgt gaat immers het liefst krijsen en op de grond stampen. Maar tja, wie ben ik om te zeggen dat iemand anders niet boos mag worden om deze zelfde belediging. Boos worden mag namelijk ook hoor!

 

Maar goed ik wil niet te veel van het topic afwijken. Elke vorm van geweld wijs ik af. Of dit nu tegen moslims,  mijn homofiele buurman, mijn nudistische leraar, mijn communistische oma, mijn katholieke opa of mijn ondefinieerbare who-ever is. Geweld omdat iemand in iemands beleving �anders� is wijs ik principieel af. Ik vind ook dat we niet te lang stil moeten staan bij deze sh*t die nu over en weer gebeurd. Wat hebben we eraan om onszelf of �onze groep� in het verdomhoekje te stoppen?? Wordt momenteel niet iedereen aangevallen?? Ik wil vooruit kijken, ik wil een oplossing hebben voor deze zooi in mijn kleine, gekke, kikkerlandje!  

 

Groetjes,

Brigitte

Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 09:12

Hoi Imaan,

 

Weet je dat er heel veel mensen zijn die zich niet meer thuisvoelen in Nederland. Reeds jaren heb ik het met vrienden (zowel allochtoon/autochtoon) over emigreren. Sommige van mijn vrienden zijn de afgelopen jaren al gegaan, terug naar hun geboorteland, naar Australi�, Frankrijk of Canada. Veel autochtone (ggrr, die �hokjes� ik dacht dat mijn ouders die in de jaren�60 voor altijd hadden afgeschaft!) Nederlanders voelt zich over het algemeen niet meer thuis en ik krijg er echt, letterlijk, de tranen van in mijn ogen. Mijn land waarin iedereen behoort open te staan voor het meest afwijkende/excentrieke individu en ja inderdaad ook het land met zijn problemen. Ik persoonlijk wil nog voor waar mijn land voor staat opkomen. Jij noemt verschillende vernederingen die je moet doorstaan, ik heb ook diverse vernederingen moeten doorstaan, een aantal heb ik reeds genoemd in een ander topic. Ik persoonlijk leg ze naast me neer of ik ga de discussie aan. En tja als iemand lijfelijk aan mij zit dan sla ik terug. Maar opnieuw, iedereen moet het voor zichzelf uitmaken of hij/zij hier weg wilt.

 

Over de Hollandse meiden die later tot de Islam zijn bekeerd. Zij mogen van mij hier blijven hoor. Net als andere moslims. Iedereen die in de openbare samenleving de Nederlandse wet boven zijn eigen of zijn geloofswetten stelt mag hier van mij blijven wonen. Binnen organisaties waar iemand zich uit vrije wil bij aansluit mogen zelfs eigen wetten worden gemaakt voor hun eigen leden, hiertoe behoren ook de geloofsinstituten (dat staat Nederland nl. ook toe, nu in ieder geval nog wel).

 

Enkel degenen die ook maar iets in de openbare samenleving boven de Nederlandse wet stellen mogen van mij direct het land uit of levenslang opgesloten worden (als het land uitzetten niet mogelijk is). En tja, die Hollandse meiden die voor de Islam hebben gekozen kunnen als ze willen ook emigreren hoor. Net als een aantal van mijn vrienden al hebben gedaan��

 

Groetjes,

Brigitte

 

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 05:16

Ja, voor altijd opsluiten. Makkelijk praten. Sluit die pedofielen maar eerst eens fatsoenlijk op! Daar maak ik me drukker om dat die extremen onder de moslims of de racisten. Daar moeten we banger voor zijn dan de nederlandse meisjes die leven volgens de islaam en dan pas volgens de nederlandse wet. Ik leef EERST volgens islaam en dan pas de NL wet. En dat gaat prima samen, NL verbied me mjin hoofddoek/djilleb/moskeeen niet. Dus dan is er geen probleem. Gaan zij dit wel doen, zal ik ook emigreren.

Groetjes

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 06:25

Als de Staat dit besluit heb je het recht om te emigreren A_en_S. Mensen als pedofielen, kinderverkrachters etc. mogen van mij ook voor altijd uit de samenleving gehaald worden. Echter, nu ik ook een beetje de Koran lees, was Mohammed naar Nederlandse maatstaven ook geen pedofiel?? Waarom heeft de Marokaanse koning eigenlijk besloten -in tegenstelling tot wat in de Koran staat- de huwelijksleeftijd voor meisjes te verhogen?

Verder begrijp ik niet goed waarom er meisjes zijn die een hoofddoek dragen, maar die tegelijkertijd ook strakke truitjes en lagen make-up dragen. Is dit niet erg dubbel?? Mag dit?? Zoals ik het uit de Koran haal moet je je ogen neerslaan als je een 'vreemde' man ziet. Waarom zie ik dan het tegenovergestelde in de samenleving? Zijn dit 'slechte' moslima's?

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 07:12

In eerste instantie geplaatst door Brigitte

Echter, nu ik ook een beetje de Koran lees, was Mohammed naar Nederlandse maatstaven ook geen pedofiel?? Waarom heeft de Marokaanse koning eigenlijk besloten -in tegenstelling tot wat in de Koran staat- de huwelijksleeftijd voor meisjes te verhogen?

die vergelijking is totaal fout, een andere tijd, en zelfs een andere plaats, weet je wel dat nu op deze tijd in andere plekken de vrouwen op 12e, 13e bereid zijn te trouwen? ennee.. wat staat in de Koran over de huwelijksleeftijd ?? , heb je echt de Koran gelezen ? of gewoon wat columns gelezen van een paar gestoorde mensen.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 07:29

Abou, ik wil je uit respect meedelen dat ik geen energie meer steek in jouw kortzichtigheid, zonder antwoord te krijgen op mijn simpele vragen.

De hartelijke groeten,

Brigitte

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 07:32

beste Brigitte,

ik reageer op dat stuk die ik gequote heb, niet op alles, mischien dadelijk, of iemand anders, trouwens ik ben niet verplicht op te beantwoorden.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 07:34

Abou, Mohammed was naar huidige Nederlandse maatstaven een pedofiel.

Snapie...naar huidige Nederlandse maatstaven!

vr.gr Akbash

Terug naar boven
Umm Salama Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Salama Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 08:17
Okee wat schiet je hiermee op? Door de profeet als zodanig te kwalificeren? De  huidige 'Nederlandse' maatstaven... Ik ben hier geboren en getogen, maak deel uit van de Nederlandse samenleving, ik ben Nederlander, maar het is niet mijn maatstaf hoor. Nee, laten we het er maar op houden dat het de maatstaf is van het blanke, blonde superieure ras onder de Nederlanders.
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 08:48

Het is de maatstaf die de Nederlandse Wet heeft bepaald. Die Nederlandse Wet die door de gekozen volksvertegenwoordigers is gemaakt. Mensen die sex hebben met minderjarigen (kunnen) als pedofiel worden aangemerkt, en wel als de sex gebeurt tegen de zin van de minderjarige. Een meisje van 16 mag best uit vrije wil sex hebben (sommigen zijn er nou eenmaal sneller bij dan anderen). Zo mogen ook moslims dit zelf bepalen, zolang het maar uit beider vrije wil gebeurt. Maar we kunnen toch niet toelaten dat er ook mensen zijn die in naam van Allah pedofilie mogen goedkeuren? Ik wil nog wel even benadrukken dat het zeker niet mijn intentie is Mohammed als pedofiel te kwalificeren, zoals nu wel wordt gesuggereerd. Het zal best in die tijd heel normaal zijn geweest. Ik haal enkel aan dat het niet voor niets zal zijn dat zelfs de Marokkaanse koning de huwelijksleeftijd heeft verhoogt.

Terug naar boven
Umm Salama Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Salama Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 09:01

Okee, ik begrijp je verhaal. Naar Nederlands recht zou dit gedrag inderdaad als zodanig gekwalificeerd kunnen worden. Er moet echter wel voldaan zijn aan de deelkwalificaties. Inderdaad, onze Profeet trouwde een minderjarige, maar wie zegt dat de toenmalige minderjarige vrouw van de Profeet gedwongen is om met hem te trouwen? In de Islam is het namelijk ten strengste verboden om mensen tegen hun wil met elkaar te laten trouwen.

Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 09:19

Dan zijn wij het toch helemaal eens met elkaar? 

Als het allemaal geheel uit vrije wil gebeurt, zullen weinigen in Nederland er een probleem van maken. Degenen die echter toch aangeklaagt worden en door justitie schuldig worden geacht, mogen van mij linea recta en voor altijd opgesloten worden. But who's me?

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 15:22
In eerste instantie geplaatst door Brigitte

Dan zijn wij het toch helemaal eens met elkaar? 

Als het allemaal geheel uit vrije wil gebeurt, zullen weinigen in Nederland er een probleem van maken. Degenen die echter toch aangeklaagt worden en door justitie schuldig worden geacht, mogen van mij linea recta en voor altijd opgesloten worden. But who's me?

beste Brigitte,

hier ben ik het met je eens, alleen wil ik nu terugkomen op dit zinnetje

was Mohamed naar nederlandse maatstaven geen pedofiel??

ik vind het eigelijk afschuwelijk om dat "woordtje" te typen, maar goed, eerlijk gezegd kan ik niet echt van jou zin uithalen of je hem van een pedofiel beschuldigt (wat heel erg is) of niet. ik zal je eerst wat meer duidelijkheid geven van mijn weinig kennis die ik bezit, 1. Aicha is haar hand eerder gevraagd door iemand anders voordat ze met de profeet trouwde, een bewijs dus dat ze geen kind was (wel minderjarig, maar kind en minderjarig zijn twee verschillende dingen, we kijken naar de volwassenheid, niet naar de leeftijd) 2. het was ook bekend in de joodse gemeenschap in de arabische schiereiland dat ze trouwden op jonge leeftijd, maar het zijn geen kinderen zoals jij mischieen denkt, maar volwassen vrouwen. een vb is 1 van de vrouwen van de profeet Safiya (ze was een jodin), de profeet trouwde haar nadat ze eerder getrouwd was op een jonge leeftijd met een jood, die daarna stierf. hier wil mee bewijzen dat hier helemaal geen sprake is van pedofilie, want dat is absuluut verboden in de Islam.

dus mijn vraag; waneer je zegt "naar de nederlandse maatstaven", wat is precies de bodoeling ? beweer je hier dat hij pedofiel is of niet ? want ik erger me aan dat woord, of zeg je, hij was toen geen pedofiel, nu wel, wat onmogelijk is natuurlijk, hetzelfde als je zegt, Hitler was een held, maar nu een oorlogmisdadiger. lees de definitie ervan:

pe�do�fiel1 (de ~ (m.), ~en)
1 iem. met voorkeur voor seksueel verkeer met jonge kinderen => pedo, pedoseksueel

groetjes, 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 00:27
Ik denk dat je naar dit niet op een hedendaagse juridische manier moet kijken maar op een antropologische manier.
De gebruiken van alle volkeren verschillen en zeker waneer je ook nog een verschillend tijdperk hanteerd.
Dat Mohamed trouwde met Aisha toen zij nog heel erg jong was moet je echt plaatsen binnen de gebruiken van dat volk in die tijd.
Goed of slecht kun je alleen maar meten naar en binnen de waarden van een bepaald volk op een bepaalde plaats in de gescheidenis lijn.
Je mag voor een waarde oordeel deze zaken nooit doorelkaar halen. Dat heeft geen enkele zin.


Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 04:44

Herne, goed zo. Ben het (voor de verandering) helemaal met je eens. Vroeger huwelijkte koningshuizen hun pasgeboren kinderen aan elkaar uit, en die trouwden ook op een belachelijk jonge leeftijd. Dat was toen, nu is nu. En ik zie pedo'S heel anders dan iemand die vrijwillig trouwt. Pedofielen nemen kinderen hun jeugd en vaak hun toekomst af. Ik zie niemand zwaar protest maken tegen de straffen die deze idioten opgelegd krijgen. Alhoewel ik het wel heb geprobeerd, is het me helaas niet gelukt.

Wat ik hiermee wil zeggen is, moord is nooit goed! Dat wil ik hiermee ook absoluut niet zeggen (dit ter verduidelijking). Ik vraag me alleen af waarom een bekend iemand die vermoord is om zijn 'mening' (mening tussen haakjes omdat ik vond dat hij een arrogante man was die mensen opzettelijk pijn deed, dat is geen mening) schijnbaar belangrijker is dan al die kinderen die in het verleden zijn verkracht en bruut vermoord om de lusten van een idioot. Sommige van die idioten kregen maar 8 jaar... Kijk naar de moordenaar van Pim Fortuyn. Fortuyn was een man die zijn hersenen gebruikte (was het niet met hem eens, maar goed). Hij is vermoord om zijn mening en de moordenaar kreeg 18 jaar. Waarom een pedo niet? Waren die kinderen niet belangrijk? Tjah, dubbele maatstaven denk ik dan maar..

Quote van Brigitte:

Verder begrijp ik niet goed waarom er meisjes zijn die een hoofddoek dragen, maar die tegelijkertijd ook strakke truitjes en lagen make-up dragen. Is dit niet erg dubbel?? Mag dit?? Zoals ik het uit de Koran haal moet je je ogen neerslaan als je een 'vreemde' man ziet. Waarom zie ik dan het tegenovergestelde in de samenleving? Zijn dit 'slechte' moslima's?

Brigitte,

Of het erg dubbel is, wie ben ik om die meisjes te veroordelen? Ieder heeft zijn eigen dag des oordeels. En nee, het mag idd niet. Wil ik je even vertellen dat de islaam een soort levels heeft, voor mij in ieder geval. Toen ik net moslima werd, dacht ik.. Pff, die hoofddoek en wijde kleren lukt me nooit! 1 Week later liep ik er zo bij en ben ik er zo bij blijven lopen! Met plezier en puur voor Allah swt. Ook de makeup verdween. Je moet ergens klaar voor zijn, of niet. Zo is er in elk geloof toch iets wat niet mag maar wel gedaan wordt? (Helaas) Moge Allah swt ons leiden op het rechte pad..

Wassalaam, Groetjes, Soumaya..

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 05:02

In eerste instantie geplaatst door Herne

Ik denk dat je naar dit niet op een hedendaagse juridische manier moet kijken maar op een antropologische manier.
De gebruiken van alle volkeren verschillen en zeker waneer je ook nog een verschillend tijdperk hanteerd.
Dat Mohamed trouwde met Aisha toen zij nog heel erg jong was moet je echt plaatsen binnen de gebruiken van dat volk in die tijd.
Goed of slecht kun je alleen maar meten naar en binnen de waarden van een bepaald volk op een bepaalde plaats in de gescheidenis lijn.
Je mag voor een waarde oordeel deze zaken nooit doorelkaar halen. Dat heeft geen enkele zin.


ik ben het heelmaal met je eens, dat probeerde ik duidelijk te maken..

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 06:20

Is het nou zo moelijk??
Gezien in het licht van de huidige normen en waarden is iemand die sexuele gemeenschap heeft met een minderjarige een pedofiel.
 Ik kan mij voorstellen dat voor diegene die Mohammed bewonderen dit moeilijk te verkroppen is, maar je zult dit moeten accepteren daar die informatie uit de eigen bronnen komt.
Waarschijnlijk werdt het uithuwelijken van minderjarige kindvrouwtjes aan oudere mannen, niet gezien als een afwijking in die tijd, vandaag echter wel.

Abou schreef:

2. het was ook bekend in de joodse gemeenschap in de arabische schiereiland dat ze trouwden op jonge leeftijd, maar het zijn geen kinderen zoals jij mischieen denkt, maar volwassen vrouwen. een vb is 1 van de vrouwen van de profeet Safiya (ze was een jodin), de profeet trouwde haar nadat ze eerder getrouwd was op een jonge leeftijd met een jood, die daarna stierf. hier wil mee bewijzen dat hier helemaal geen sprake is van pedofilie, want dat is absuluut verboden in de Islam.

Wat heeft het huwelijk van Mohammed met Safiya er nou mee te maken??
Safiya was de 17 jarige oorlogsbuit van Dihya, een moslim die strijde voor Mohammed.
Na de slag om Khaibar waarin alle mannen waaronder de vader van Safiya en haar pas gehuwde echtgenote, uitgemoord werden, vroeg Dihya om een slaaf vrouw van onder de belegerden, aan de profeet, waarop Mohammed zei: "Ga, en neem de vrouw welke je wil".
Maar toen de profeet er achter kwam waarop Dihya's keuze was gevallen,(op Safiya) wou hij Safiya hebben, en zei hij tegen Dihya: "Ga, en neem de vrouw welke je wil behalve Safiya bint Huyai".
Een man van zijn woord kan men de profeet niet noemen, naar aanleiding van deze aangehaalde hadith.

Als je beweerd dat pedofilie absoluut verboden is in de Islam, waarop berust dit dan??
Valt sex door oudere mannen met 9 jarige meisjes ook onder dit verbod???

vr.gr Akbash

P.S Waar is mijn hond gebleven????

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 06:39
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

maar het zijn geen kinderen zoals jij mischieen denkt, maar volwassen vrouwen. een vb is 1 van de vrouwen van de profeet Safiya (ze was een jodin), de profeet trouwde haar nadat ze eerder getrouwd was op een jonge leeftijd met een jood, die daarna stierf. hier wil mee bewijzen dat hier helemaal geen sprake is van pedofilie, want dat is absuluut verboden in de Islam.

Wetenschappelijk klopt dit niet.  Nl, de voedingstoestand op het arabisch schiereiland was nu niet wat je noemt fantastisch, 1400 jaar geleden.  Dit houdt in dat een meisje net later tot ontwikkeling komt.  Het omgekeerde zie je nu in het Westen gebeuren, wegens oa een goede voedingstoestand zijn kinderen eerder rijp, en hebben ze vroeger seks (hoewel wegens voorbehoedsmiddelen geen kinderen). Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.