Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

1 god

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Aliosman Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aliosman Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: 1 god
    Geplaatst op: 10 november 2004 om 05:48

Salaam alikoum,

Ik wil u alle wat vragen, zou het niet mogelijk zijn dat er maar een god is. En dat die god in elk geloof hetzelfde is.

Laten we ruimdenkend zijn zou dit mogelijk kunnen zijn.

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 06:03

Er is maar 1 God. In elk geloof hetzelfde, dat wil ik niet zeggen. Anders zou je dus altijd 'goed' leven, wat je ook doet.. Maar er is wel maar 1 God.

Groetjes..

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Lizio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lizio Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 06:04

Salaam Aleikum.

er is ook maar 1 God en in het Arabisch heet Hij Allah.. in het nederlands heet Hij God.. uiteindelijk is er maar 1 God die regeert..

Salaam.

Alle lof naar Allah SWT voor altijd en eeuwig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 06:14
1 God/Godin en iedereen ziet er een ander gezicht van.  Wat die God/Godin dan is: voor mij gewoon alles, 'gewoon' het heelal dus, of de energie die het bezit, niks persoonlijke God, niks het goede en het slechte, geheel neutraal.  Het goede en het slechte zijn gewoon 'uitvindingen' van de mens en afspraken in een samenleving.  Zoiets...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Yarem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yarem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 06:41
Yahweh is voor mij de enigste God.
Adonai li, lo ira. Mah ya'aseh li adam? (Psalm 118:6)
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 06:46

Salam Aleikum,

Er is 1 God (Rabb) o.a. de naam Allah, het kan ook aan mij liggen, maar als ik de naam Allah hoor, krijg ik rillingen, de naam klinkt zoooo krachtig en machtig macha Allah.

Maar er zijn ook godsdiensten die geloven in meerdere goden (stagfir Llah) zoals de hindoeisme...

1 ding vraag ik me af, en zit al meer dan een jaar met deze vraag; stel een hindoestaanse of maakt niet uit van welk religie, die wordt opgevoed na de hand van zijn/ haar religie, cultuur en gewoontes. dus dat kind weet niet anders, en krijgt ook van zijn/ haar ouders en familieleden en vrienden enzo te horen dat hun religie HET geloof is, zoals wij moslims ook zeggen en ieder ander. Allah heeft je je verstand gegeven, maar zo'n iemand die weet dan toch ook niet beter??? en wordt dan gezien als een kafir??? Er zijn wel mensen die zich bekeren tot de islaam, maar velen niet en die blijven bij hun geloof, hoe zit dat dan met dat soort mensen, die hebben het immers meegekregen door hun ouders, familie en vrienden....?

ma3a salama

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 07:03

Assalamoe alykoem,

weet dat Allah Rechtvaardig is, "wala yadlimoe rabboeka a7ada". Allah zegt:50:29 Het Woord van Mijn Zijde verandert niet en Ik ben niet onrechtvaardig jegens de dienaren.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 07:44

Zou inderdaad heel goed kunnen, Aliosman. De vraag wordt dan, naar mijn mening; wat is de juiste manier van God aanbidden? Is dat het Jodendom, Christendom of Islam? Want de moslims zullen altijd beweren dat zij gelijk hebben, maar de christenen en de joden zullen ook altijd zeggen dat zij gelijk hebben. Is het te achterhalen welke godsdienst "juist" is?

Liefs, Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Aliosman Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aliosman Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 10:48
Ik denk niet dat het te achterhalen is. Maar een ding is wel duidelijk dat de koran een vervolg is op de bijbel. Want veel stukken in de koran komen overheen met de bijbel. Zou het islam niet een stroming kunnen zijn uit het cristendom. Net zoals dat de cristendom een van de vele stromingen was uit de vroegere jodendom.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 14:51

Salaam aleikum,
door veel christenen wordt dat ook zo gezien, Aliosman.
Persoonlijk denk ik dat iedereen een 'stukje' van God ziet (volgens ons eigen referentiekader). Ik denk echter dat de islam de beste manier is om God te volgen. Iedereen kan daar anders over denken, dat is het recht van iedere individu.
Het hindoeisme is eigenlijk een heel apart geloof, met al die vechtende godjes.  Gewoon een goddelijke soap  Daar kan ik helemaal niets mee. Die vraag van Noor-al-Islaam is eigenlijk een hele goede. In het christendom wordt er onderscheid gemaakt tussen ongelovigen die het christelijke verhaal gehoord hebben en geen christenen werden en ongelovigen die van niets weten. Zij worden volgens de bijbel minder zwaar gestraft. Ik vraag me ook af hoe dat in de islam zit. Wie o wie....

 

Salaam happylady
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 03:25

Ja, klopt.. Als je er idd niets van afweet, tja.. Maar we kunnen (als het goed is) allemaal lezen en schrijven. Dus op een gegeven moment dien je daar zelf toch wat aan te doen? Je blijft toch niet voor altijd je ouders volgen?

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 04:26

Nee, ik in ieder geval niet.  Maar dat geeft geen enkel voordeel aan de Islam.  Dan ga je rondkijken van 'welke godsdienst past het best bij mij?' of stop je helemaal met alle geloven of wat dan ook.

Noor, wat je schrijft, geldt ook voor moslim-kinderen.  Uiteindelijk zijn die vaak ook moslim omdat mamie/papie dat zijn/is.  Het kan ook best zijn dat zij voor hun gevoel/verstand in een andere godsdienst thuishoren.  Geen enkele godsdienst is immers een absolute waarheid voor iedereen, dus is het beter zulke redeneringen ook door te trekken naar je eigen godsdienst.

Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 05:20

Salam Aleikum

Voor mij het de Islaam DE religie, het is mijn alles, en kan niet zonder, maar zoals ik al zei, iedereen wordt opgegroeid met wat zijn/ haar ouders in geloven endergelijke.... Hoe kijken andere relgies daartegen aan, en hoe kijkt de islaam daar tegenaan?

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 05:49
Net hetzelfde als jij, zou k zeggen  Die vragen zich af hoe dat nu moet met al die moslims die nooit de 'ware' religie zullen kennen etc.  Dat is een probleem bij veel religie's, de aannames dat enkel als je net die religie volgt, je juist zit.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 12:45
Er zijn mensen die in zo'n geisoleerde omgeving wonen, dat ze nooit zullen ontdekken dat er andere religies zijn. Dat bedoelde ik met mijn opmerking, A_en_S.
Salaam happylady
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 14:50

Salaam Happylady,

Volgens mij heeft ALLAH SWT genoeg boodschappers en profeten gestuurd.....

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 18:11

Alleen Allah swt bestaat en de invulling, daar heeft de mens vrije hand in gekregen en dat is volgens de Wil van Allah swt en dat accepteer ik.

Allah swt wil dit, dus dienen wij, Moslims het accepteren dat er meerdere religies zijn. Niet moeilijk denken, als het makkelijk kan.

Voor mij blijft het La Illaha Illah Allah, Mohammed Arrasoellah

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 18:40

Ben ik het mee eens, alleen de invulling van 'Allah' zullen we wat anders zien, denk ik;)

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 05:12
yep
Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 16:41
Happylady, en ik bedoelde dat we hersenen hebben gekregen en dus uiteindelijk zelf gaan nadenken (de meeste onder ons dan..) In wat voor omgeving je ook zit, je leest toch wel eens wat? Vooral als je interesse hebt in andere geloven (heb ik ook, alhoewel ik nooit van godsdienst zou veranderen).
Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 16:48
Nou, niet per definitie. Zo'n honderd jaar geleden waren er echt nog bevolkingsgroepen die afgesloten waren van de buitenwereld, zij wisten dus ook niets over de islam of het christendom.
Salaam happylady
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 17:07

Salaam Happylady,

Bij een andere topic had ik ook gelezen dat ALLAH SWT meer dan 124000 boodschappers en profeten heeft gezonden die ook bij de maya enz enz zijn geweest......en heb het trouwens ook van meerdere mensen gehoord...

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2004 om 12:43
Happy, we leven nu 100 jaar verder..
Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2004 om 15:11
Ja, dat weet ik ook, maar daarom wordt er in het christendom dus vaak gezegd dat er mensen zijn die het niet weten en dus minder gestraft worden. Dat was een antwoord op een vraag ergens
Salaam happylady
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2004 om 15:38
Islam kwam omdat de Christenen en de Joden Goden naast God plaatsten...en om een volk te leiden die daarvoor geen leiding had gehad.
In de Thora, Evangeli�, de psalmen en in de koran wordt Gezegd God is 1.
De Christenen zeggen er bestaan Goden maar die moeten we niet aanbidden.
De Christenen zeggen Jezus was God en ook Gibrail is God zeggen ze.
Ze zeggen MAria is God's moeder.
De Joden zeiden Ezra is God's zoon en de Christenen zeiden Jezus is God's zoon.
Islam kwam om zulke leugens te laten verdwijnen.
Als er 1 ding is dat we over islam moeten wete is het:

koran 3:64 Zeg: "O, mensen van het Boek, komt tot ��n woord, waarin wij met elkander overeenstemmen: Dat wij niemand dan God aanbidden en dat wij niets met Hem vereenzelvigen en dat sommigen onzer geen anderen tot goden nemen, buiten God." Maar, als zij zich afwenden, zegt dan: "Getuigt, dat wij Moslims zijn."

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.