Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Een ander soort van discussie

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Een ander soort van discussie
    Geplaatst op: 12 november 2004 om 10:14
Ik zou graag eens een klein experimentje willen doen.
Meestal met een discussie worden de verschillen tussen de diverse opvattingen vergroot.
Ik zou het graag eens willen omdraaien.
Kunnen we eens op een rijtje zetten wat we gemeen hebben met elkaar?
Mischien is het wat zoeken , maar ik ben overtuigd dat er heel veel overeenkomsten zijn.
Wie begint?


 
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 11:10
ik begin niet, ik geef de eer aan iemand anders....
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ouarda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 12:07

hahahah....Abou Jabir

maar wat wil je dan precies weten Herne?

Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas
Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 12:18
Ik wil wel mee doen maar begrijp niet helemaal wat je wilt weten
Terug naar boven
anis Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 mei 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 55
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote anis Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 13:01

Beste Herne,

Ik zal wel beginnen. Je bedoelt toch wat Moslims gemeen hebben met Christenen? Awel ze geloven in ��n God.Clap

 

Groetjes,

"Wendt u tot uw Heer en onderwerpt u aan Hem voordat de straf over u komt, want ...

(39:54)
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 13:22
goed zouden we kunnen stellen dat er eenheid is in het Goddelijke?
Dan zou ik als druide deze stelling kunnen beamen. nl God is een.

een tweede punt mischien.
Ik geloof dat in het verleden mensen ervaringen gehad hebben met iets wat ze hoger zagen of ervaarde dan ze zelf.
Met andere woorden ik geloof dat interactie tussen wat mensen als het Goddelijke zien en wat ze als het menselijke ervaren mogelijk is.

Terug naar boven
Shoulah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 12 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Shoulah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2004 om 08:05
Moslims en christenen zijn beide gehersenspoeld. Als je geboorteplek van invloed is op wat je gelooft zegt dat al genoeg. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Christenen die zich bekeren tot de Islam en andersom. Maar ook dit is het gevolg van omgevingsfactoren.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2004 om 09:45

Zozo, gehersenspoeld. En wat heeft ervoor gezorgd dat jij van je geloof gevallen bent, Shoulah? Waarschijnlijk ook externe (omgevings) factoren, daar je gezegd hebt dat een aantal vervelende gebeurtenissen je van je geloof hebben doen afstappen.

Dit gaat niet over het discussie onderwerp.

Groetjes.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2004 om 10:05
Gehersenspoeld? Ik vraag me af waar dit over gaat. Ik ben een Nederlands meisje en in een klein dorpje in Nederland opgegroeid. Bij mij in de buurt kom je heel weinig moslims tegen. Ik ben zonder geloof opgegroeid, maar heb op school wel godsdienst gehad, waarbij de meeste geloven werden besproken. Het lijkt mij logisch dat je in aanraking komt met een godsdienst door je omgeving, je ziet iets of tv of je leert een klasgenootje kennen met een geloof. Maar ik ben in ieder geval niet aangemoedigd door een moslim(a) om me te gaan verdiepen in het geloof. Dus van "gehersenspoeld" is bij  mij geen sprake hoor. En volgens mij ben ik niet een hele grote uitzondering hoor. Ik denk wel dat veel geloven het geloof bij de opvoeding mee krijgen, maar dat is logisch toch en niets mis mee.
Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2004 om 19:13

In eerste instantie geplaatst door marleen

Gehersenspoeld? Ik vraag me af waar dit over gaat. Ik ben een Nederlands meisje en in een klein dorpje in Nederland opgegroeid. Bij mij in de buurt kom je heel weinig moslims tegen. Ik ben zonder geloof opgegroeid, maar heb op school wel godsdienst gehad, waarbij de meeste geloven werden besproken. Het lijkt mij logisch dat je in aanraking komt met een godsdienst door je omgeving, je ziet iets of tv of je leert een klasgenootje kennen met een geloof. Maar ik ben in ieder geval niet aangemoedigd door een moslim(a) om me te gaan verdiepen in het geloof. Dus van "gehersenspoeld" is bij  mij geen sprake hoor. En volgens mij ben ik niet een hele grote uitzondering hoor. Ik denk wel dat veel geloven het geloof bij de opvoeding mee krijgen, maar dat is logisch toch en niets mis mee.

 

Kinderen kun je ook doen geloven in Sinterklaas hersenspoelen is dus wel degenlijk een onderdeel van religie. Jij bent dan toevallig in een vrije samenleving opgegroeid die je die kans heeft gegeven om bewust een keuze te kunnen maken. Maar vele hebben dit niet, zeker niet in Islamitische landen.

En wat als jij besluit dat de Islam misschien toch niet jouw geloof is, dan behoor je volgens de Sharia gedood te worden. Dus van enige vrijheid van de Islam kun je wel fluiten.Die vrijheid heb je niet meer als je je tot de Islam bekeerd.

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2004 om 04:18

Dat klopt niet Cherub, want als je besluit dat de islam toch niet jouw geloof is, dan heeft die hele sharia voor jou geen waarde meer. Dat anderen je misschien de hals af willen snijden is heel vervelend, maar dat belemmerd jou niet te geloven wat je gelooft. Gedwongen geloven kan nl niet; la ikra fie dien, dat is een natuurwet. De doodstraf voor afvalligheid wordt daarom ook niet door alle geleerden in de islamitische wereld ondersteund.

Wat betreft geloof en hersenspoelen... in hoeverre ben jij het eens met de tabula rasa theorie; de mens komt als ongeschreven blad ter wereld en wordt alleen gevormd door z'n omgeving. Tegenwoordig weten we dat oa genen ook invloed hebben op je vorming.

Wij moslims geloven dat we van God de aanleg hebben meegekregen te geloven. Maar omdat dit niet meetbaar is met apparaten en chemische stofjes (hooguit de lichamelijke reactie erop) wordt dit niet serieus genomen in de "verlichte" samenleving. Dit uitleggen aan iemand die niet gelooft is de kleur rood aan een kleurenblinde uitleggen. Helaas.

Groetjes,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2004 om 07:16
In eerste instantie geplaatst door Amier

Dat klopt niet Cherub, want als je besluit dat de islam toch niet jouw geloof is, dan heeft die hele sharia voor jou geen waarde meer. Dat anderen je misschien de hals af willen snijden is heel vervelend, maar dat belemmerd jou niet te geloven wat je gelooft. Gedwongen geloven kan nl niet; la ikra fie dien, dat is een natuurwet. De doodstraf voor afvalligheid wordt daarom ook niet door alle geleerden in de islamitische wereld ondersteund.

Wat betreft geloof en hersenspoelen... in hoeverre ben jij het eens met de tabula rasa theorie; de mens komt als ongeschreven blad ter wereld en wordt alleen gevormd door z'n omgeving. Tegenwoordig weten we dat oa genen ook invloed hebben op je vorming.

Wij moslims geloven dat we van God de aanleg hebben meegekregen te geloven. Maar omdat dit niet meetbaar is met apparaten en chemische stofjes (hooguit de lichamelijke reactie erop) wordt dit niet serieus genomen in de "verlichte" samenleving. Dit uitleggen aan iemand die niet gelooft is de kleur rood aan een kleurenblinde uitleggen. Helaas.

Groetjes,

Amier.

Natuurlijk hebben mensen de aanleg om te geloven in iets, ik geloof niet dat ik dat heb ontkend, volgens mij bevestig ik het juist.Je kunt mensen van alles laten geloven. Als je maar lang genoeg op ze in praat. Het enigste dat je kunt doen is mensen proberen het ongelijk van hun denkbeelden aan te tonen en hopen dat de reden overheerst.

Vooral bij de Islam zou het niet moeilijk moeten zijn aangezien de Koran het perfecte woord van God zou verkondigen, 1 fout en de hele Koran verliest zijn geloofwaardigheid. tenminste als je mensen hebt die logisch willen nadenken.

Wat mij persoonlijk verbaast is hoe gelovige Moslims nu precies de Koran verbinden aan een almachtige alwetende God, waarin zien jullie dat bewijs nou precies?

Ik lees de Koran en denk dit kan onmogenlijk van een alwetende God afkomstig zijn.Zo'n God zou geen foute interpretatie mogenlijk maken, het zou te begrijpen moeten zijn voor alle mensen op deze aarde en de wereld en heelal perfect moeten beschrijven. Naar mijn mening komt Allah een beetje onbenullig over in zijn woord naar de mensheid toe.Ook als het gaat om zogenaamde wetenschappelijke bewijzen die in de Koran zouden staan.

Waarom zou een alwetende God bijvoorbeeld zeggen dat de hemel omhoog wordt gehouden door onzichtbare pilaren? Wil hij expres mensen onwetend houden? Waarom van die vage bewoordingen? Waarom zegt hij niet gewoon wat de realiteit is? Waarom spreek hij niet over het heelal dat hij geschapen heeft? Zo onmetenlijk groot. Waarom bespreekt hij geen natuurwetten? Waarom zegt hij bijvoorbeeld dat bergen de aarde in balans houden? Een alwetende God zou zo toch niet spreken? Waarom speelt zoveel van de Koran zich af in de voor Mohammed bekende wereld? Allemaal vragen waardoor ik de Koran verwerp als ongelovige.

Maar nu gaan we misschien off topic ;)

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 15:08

In eerste instantie geplaatst door Herne

Ik zou graag eens een klein experimentje willen doen.
Meestal met een discussie worden de verschillen tussen de diverse opvattingen vergroot.
Ik zou het graag eens willen omdraaien.
Kunnen we eens op een rijtje zetten wat we gemeen hebben met elkaar?
Mischien is het wat zoeken , maar ik ben overtuigd dat er heel veel overeenkomsten zijn.
Wie begint?

We willen beide, moslims en christenen, uiteindelijk naar de hemel/Paradijs.

Of is dit te simpel en moet Layla het dieper zoeken?

Gr, Layla

Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 15:55
In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door Herne

Ik zou graag eens een klein experimentje willen doen.
Meestal met een discussie worden de verschillen tussen de diverse opvattingen vergroot.
Ik zou het graag eens willen omdraaien.
Kunnen we eens op een rijtje zetten wat we gemeen hebben met elkaar?
Mischien is het wat zoeken , maar ik ben overtuigd dat er heel veel overeenkomsten zijn.
Wie begint?

We willen beide, moslims en christenen, uiteindelijk naar de hemel/Paradijs.

Of is dit te simpel en moet Layla het dieper zoeken?

Gr, Layla

Christenen hebben 100% zekerheid dat zij na de dood zullen verblijven in het koninkrijk der hemelen. Moslim"s  hebben deze zekerheid NIET!!!

Moslim"s geloven dat zij middels het naleven van regeltjes dichter bij God/Allah kunnen komen, christenen weten dat zij alleen door genade zalig kunnen worden.M.a.w alleen door te leven vanuit God"s genade en dus ok te sterven in Zijn Genade doet ons het eeuwige leven beerven.De dood is geen dood maar slechts een doorgang van het aardse genadige leven naar het hemelse leven in een nieuw hemels lichaam dat zonder zonden en begeerten zal wezen.

Een christen leeft vanuit dit perspectief met alle aardse gebreken ten spijt. 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 16:08
In eerste instantie geplaatst door willem

In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door Herne

Ik zou graag eens een klein experimentje willen doen.
Meestal met een discussie worden de verschillen tussen de diverse opvattingen vergroot.
Ik zou het graag eens willen omdraaien.
Kunnen we eens op een rijtje zetten wat we gemeen hebben met elkaar?
Mischien is het wat zoeken , maar ik ben overtuigd dat er heel veel overeenkomsten zijn.
Wie begint?

We willen beide, moslims en christenen, uiteindelijk naar de hemel/Paradijs.

Of is dit te simpel en moet Layla het dieper zoeken?

Gr, Layla

Christenen hebben 100% zekerheid dat zij na de dood zullen verblijven in het koninkrijk der hemelen. Moslim"s  hebben deze zekerheid NIET!!!

Moslim"s geloven dat zij middels het naleven van regeltjes dichter bij God/Allah kunnen komen, christenen weten dat zij alleen door genade zalig kunnen worden.M.a.w alleen door te leven vanuit God"s genade en dus ok te sterven in Zijn Genade doet ons het eeuwige leven beerven.De dood is geen dood maar slechts een doorgang van het aardse genadige leven naar het hemelse leven in een nieuw hemels lichaam dat zonder zonden en begeerten zal wezen.

Een christen leeft vanuit dit perspectief met alle aardse gebreken ten spijt. 

Christenen hebben 100% zekerheid dat zij na de dood zullen verblijven in het koninkrijk der hemelen. Moslim"s  hebben deze zekerheid NIET!!!

Dit is 100% lulkoek.....

God kent genade ja.....Maar dat wil niet zeggen dat je er dan maar op kan los leven.Goede Christenen of laten we maar gelijk zeggen Goede mensen leven altijd volgens regeltjes.......Die regeltjes zijn er om verschil te zien tussen goede en slechte daden.Dan zijn er ook nog morele regeltjes....Dat zijn regeltjes die aangeven dat je om elkaar moet geven...Door middel van het doen van goede daden.(Zieke verzorgen,Armen helpen,enz....)

God kent veele wegen maar alleen de goede mensen bewandelen de juiste wegen.

Wat je in het blauwe gedeelte zegt is eigenlijk....

Dat God de mensen kiest op de eenige juiste religie.... Maar dan vergis je je toch in je eigen geloof.God discrimineert niet....Mensen wel....

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 16:43
In eerste instantie geplaatst door willem

Christenen hebben 100% zekerheid dat zij na de dood zullen verblijven in het koninkrijk der hemelen. Moslim"s  hebben deze zekerheid NIET!!!

Willem,

Ik schreef wij WILLEN en ik schreef niet wij GAAN beide naar het Paradijs.

We hebben het hier over de OVEREENKOMSTEN en niet over de verschillen, als je jou (in mijn ogen) onzin op een ander topic wil verkondigen...dan graag.

Gr, Layla

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 17:43
Layla, wat een temperament.

goed, overeenkomsten, Moslims en Christenen zijn het op essentiele
punten niet met elkaar eens.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 17:46
Misschien bedoelde Herne wel dat we allen mens zijn ?
dat we allen een gezin hebben of willen en daar voor willen zorgen?
mischien dat we allen onze kinderen onze eigen eigenheid als erfenis willen mee geven.. Dat wat we belangrijk vinden?
Mischien bedoelde Herne wel dat we allen een plek zoeken  en proberen te maken op deze aarde?
Misschien van deze dingen?


Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 17:47

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Layla, wat een temperament.

goed, overeenkomsten, Moslims en Christenen zijn het op essentiele
punten niet met elkaar eens.

Oeps... :-s    

...sorry...

Ben ik niet met je eens Postpentacost.

Geloven ih Paradijs is essentieel.

Gr, Layla

 

 

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 17:50

In eerste instantie geplaatst door criticus

Misschien bedoelde Herne wel dat we allen mens zijn ?
dat we allen een gezin hebben of willen en daar voor willen zorgen?
mischien dat we allen onze kinderen onze eigen eigenheid als erfenis willen mee geven.. Dat wat we belangrijk vinden?
Mischien bedoelde Herne wel dat we allen een plek zoeken  en proberen te maken op deze aarde?
Misschien van deze dingen?


Hmmm, er zijn ook mensen die zichzelf moslim en christenen noemen en die niet voor hun kroost zorgen of voor hun vrouw. Maar goed laten we het dan alleen hebben over de 'praktiserende' .

Gr, Layla

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 18:19
In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Layla, wat een temperament.

goed, overeenkomsten, Moslims en Christenen zijn het op essentiele
punten niet met elkaar eens.

Oeps... :-s    

...sorry...

Ben ik niet met je eens Postpentacost.

Geloven ih Paradijs is essentieel.

Gr, Layla

 

 

Hoeft niet........Men moet al vrede kunnen halen uit het geen men bezit. Ik ben God al dankbaar voor hetgeen hij me gaf.
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 18:21

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Hoeft niet........Men moet al vrede kunnen halen uit het geen men bezit. Ik ben God al dankbaar voor hetgeen hij me gaf.

Voor jou niet nee, maar dit geldt wel voor moslims en christenen.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 18:31
In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Hoeft niet........Men moet al vrede kunnen halen uit het geen men bezit. Ik ben God al dankbaar voor hetgeen hij me gaf.

Voor jou niet nee, maar dit geldt wel voor moslims en christenen.

Is de essentie dan van Gods les de beloning...Of is de essentie van gods les zijn levensleer.
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2005 om 01:00

Ruud schrijft:

Dat God de mensen kiest op de eenige juiste religie.... Maar dan vergis je je toch in je eigen geloof.God discrimineert niet....Mensen wel....

"niemand komt tot de Vader dan door Mij" uitspraak van Jezus zelf!! dit heeft niets met discriminatie te maken maar met het verstaan van Het Woord.

Jij suggereert indirekt dat er verlossing zou wezen buiten Jezus Christus om en dat is op grond van de bijbel onmogelijk. 

Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2005 om 01:11
In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door willem

Christenen hebben 100% zekerheid dat zij na de dood zullen verblijven in het koninkrijk der hemelen. Moslim"s  hebben deze zekerheid NIET!!!

Willem,

Ik schreef wij WILLEN en ik schreef niet wij GAAN beide naar het Paradijs.

We hebben het hier over de OVEREENKOMSTEN en niet over de verschillen, als je jou (in mijn ogen) onzin op een ander topic wil verkondigen...dan graag.

Gr, Layla

 

De enige overeenkomst tussen moslim"s en christenen is dat zij het op de essentieel punten per definitie oneens zijn, en dat is heel zachtjes uitgedrukt.

en wel omdat de wortel verschillend is en dus ook de vrucht!

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2005 om 02:02
In eerste instantie geplaatst door Cherub

In eerste instantie geplaatst door Amier

Dat klopt niet Cherub, want als je besluit dat de islam toch niet jouw geloof is, dan heeft die hele sharia voor jou geen waarde meer. Dat anderen je misschien de hals af willen snijden is heel vervelend, maar dat belemmerd jou niet te geloven wat je gelooft. Gedwongen geloven kan nl niet; la ikra fie dien, dat is een natuurwet. De doodstraf voor afvalligheid wordt daarom ook niet door alle geleerden in de islamitische wereld ondersteund.

Wat betreft geloof en hersenspoelen... in hoeverre ben jij het eens met de tabula rasa theorie; de mens komt als ongeschreven blad ter wereld en wordt alleen gevormd door z'n omgeving. Tegenwoordig weten we dat oa genen ook invloed hebben op je vorming.

Wij moslims geloven dat we van God de aanleg hebben meegekregen te geloven. Maar omdat dit niet meetbaar is met apparaten en chemische stofjes (hooguit de lichamelijke reactie erop) wordt dit niet serieus genomen in de "verlichte" samenleving. Dit uitleggen aan iemand die niet gelooft is de kleur rood aan een kleurenblinde uitleggen. Helaas.

Groetjes,

Amier.

Natuurlijk hebben mensen de aanleg om te geloven in iets, ik geloof niet dat ik dat heb ontkend, volgens mij bevestig ik het juist.Je kunt mensen van alles laten geloven. Als je maar lang genoeg op ze in praat. Het enigste dat je kunt doen is mensen proberen het ongelijk van hun denkbeelden aan te tonen en hopen dat de reden overheerst.

Vooral bij de Islam zou het niet moeilijk moeten zijn aangezien de Koran het perfecte woord van God zou verkondigen, 1 fout en de hele Koran verliest zijn geloofwaardigheid. tenminste als je mensen hebt die logisch willen nadenken.

Wat mij persoonlijk verbaast is hoe gelovige Moslims nu precies de Koran verbinden aan een almachtige alwetende God, waarin zien jullie dat bewijs nou precies?

Ik lees de Koran en denk dit kan onmogenlijk van een alwetende God afkomstig zijn.Zo'n God zou geen foute interpretatie mogenlijk maken, het zou te begrijpen moeten zijn voor alle mensen op deze aarde en de wereld en heelal perfect moeten beschrijven. Naar mijn mening komt Allah een beetje onbenullig over in zijn woord naar de mensheid toe.Ook als het gaat om zogenaamde wetenschappelijke bewijzen die in de Koran zouden staan.

Cherub
pilaren? Wil hij expres mensen onwetend houden? Waarom van die vage bewoordingen? Waarom zegt hij niet gewoon wat de realiteit is? Waarom spreek hij niet over het heelal dat hij geschapen heeft? Zo onmetenlijk groot. Waarom bespreekt hij geen natuurwetten? Waarom zegt hij bijvoorbeeld dat bergen de aarde in balans houden? Een alwetende God zou zo toch niet spreken? Waarom speelt zoveel van de Koran zich af in de voor Mohammed bekende wereld? Allemaal vragen waardoor ik de Koran verwerp als ongelovige.

Maar nu gaan we misschien off topic ;)

                            als iets niet weet dan moet je ook niet gelijk wat zegen  wat je zei over pilaren zo heb ik het nooit gelezen in de koran  of wil je gewoon verdraaien dan ben je heel erg stom    
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2005 om 02:05

-We geloven in Allah-Elohim

-We geloven in de Tawraat-Thora, Indjeel-Evangelie en de Zaboer-Psalmen

-We geloven dat de Indjeel-Evangelie aan Isa-Jezus is geopenbaard, De Tawraat-Thora aan Musa-Mozes en de Zaboer-Psalmen aan Dawud-David. Vrede Zij met Hen allemaal.

-Alle profeten voorgaande profeten van Allah voor Mohammad (salla Allahu aleyhi wassalam) erkennen wij en hebben wij lief. Ibraheem-Abraham, Ja'qub-Jacob, Ishaaq-Izaak, Yusuf-Jozef, Musa-Mozes, Jayhya-John, Zakkaria-Zacharias en nog meer... Vrede ZIj met Hen allemaal.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2005 om 02:15

De enige overeenkomst tussen moslim"s en christenen is dat zij het op de essentieel punten per definitie oneens zijn, en dat is heel zachtjes uitgedrukt.

 

en wel omdat de wortel verschillend is en dus ook de vrucht! willem

 

 

Ik denk eerder dat de wortelen hetzelfde zijn, maar dat door verkeerde besnoeiing sommige smakelijke vruchten afwerpen, terwijl andere niets voortbrengen.

 

Profeet Jezus  (vzmh) is de Injil gegeven, dit is aan hem geopenbaard. Het NT, dat uit de vier evangeli�n bestaat en nog een paar andere boeken vormen niet de Injil. Wij moslims geloven alleen in die gedeelten van evangeli�n die in overeenstemming zijn met de Koran. Deze evangeli�n en andere boeken zijn tientallen jaren na de dood van Jezus (vzmh) geschreven door merendeels mensen die niet eens zijn discipelen zijn geweest. De boeken in het NT zijn interpretaties van schrijvers.

 

Je moet erkennen dat er een verschil is tussen een verhalend schrijven en een geopenbaard schrijven. Als je de werken leest van Mozes, David, Jesaja, Jeremiah, Ezra en Ezechiel, en erna de epistels en evangelien uit het NT leest. Zal je begrijpen dat het individuen zijn die niet claimen een geopenbaard werk te schrijven, maar slechts een verhaal van hoe hun het zien wat 70 jaar eerder met Jezus (vzmh) gebeurde.

 

Dus wij moslims verwerpen alles van het NT, behalve de woorden van Jezus (vzmh) en de historische feiten die in de vier evangeli�n staan en niet in strijd zijn met de Koran.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2005 om 02:17

Overeenkomst met sommige christenen is dat wij beiden weten dat Mohammad (salla Allahu aleyhi wassalam) de laatste profeet is die gestuurd is door Allah-Elohim-God van Abraham en Israel. En wij beiden weten dat de Koran Heilig is en dat deze een vervolmaking is van de Indjeel-Evangelie, en het evangelie weer een vervolmaking was van de Thora. 

Het verschil ligt hem in het niet volledig accepteren hiervan in daad en overgave (Islaam) omwille van wereldse zaken en niet zozeer om de vraag of de Koran wel of niet de waarheid is. Goed voorbeeld is de keizer van Rome, Heracle en zo zijn veel christenen in deze tijd ook zo.

Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Generaal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2005 om 03:32
Ik kan alleen maar duidelijk zeggen dat de God van de Christenen gelijkis aan de God van de Moslims (Allah)
Ze hebben er wel een andere vorm aangegeven, maar in gronde zijn ze gelijk.
Als het hoofdoel van onze religies gelijk is, dan zijn onze religies gelijk. Dus begrijp ik niet waarom we allemaal proberen te zeggen dat ons geloof het enige echte is als het toch hetzelfde is. (volgen jullie nog?)
Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.