Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Woede en misselijkheid...

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Torenpad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Torenpad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Woede en misselijkheid...
    Geplaatst op: 15 november 2004 om 05:32

Woede en misselijkheid...

...komen op, als ik elke dag opnieuw weer hoor of lees van een moskee of islamitische school die opgegaan is in brand!

Weten 'jullie' wel, dat 'wij' niet allemaal zo zijn?!!!

Weten 'jullie' wel, dat 'wij' met 'jullie' graag in vrede samen willen leven, ��n maatschappij willen vormen?!!!

Weet jij wel, dat jij en ik WIJ vormen?!!!

Het spijt me ten zeerste, beste medemensen, dat er idioten zijn, die jullie scholen en kerken in brand steken!

Beste groeten!

Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 05:52

Heel mooi gezegd...

Als iedereen dit nou uiteindelijk wilt dan komen we er wel toch?

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 05:59

Dag Torenpad,

Helemaal mee eens, bedankt voor je woorden.

Groetjes Imaan

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 06:20

 

heel mooi streven....maar helaas schijnt het (vaak)teveel gevraagd.

Ik schreef het al eerder,sinds mijn bekering tot moslima,ben ik erachter,dat ''nederland''heel vaak niet zo tolerant is als het zich voordoet.

dat neemt niet weg dat je voor het ''wij''gevoel moet blijven streven.

Wie het kleine niet eert...

daarom bedankt voor je vriendelijke woorden,

groet,Zahra

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
meri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 36
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote meri Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 06:27

 Vind t ook mooi!! En ben het met je eens!

 

Terug naar boven
oum younes Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 07 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oum younes Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 12:43
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 13:01

Jaaaa heel mooi gezegd, maar vergeet dus ook niet dat het precies de woorden zijn die wij zeggen, maar dat er niet echt veel mee gedaan wordt.

Net zoals met theo, en heeeeeeeeeeel veel andere gebeurtenissen, elke keer weer gebruik maken van het stereotype...ons allen over 1 kam scheren, het komt veel voor en overal te wereld.

Wij mensen dienen samen te leven, ander zijn wij niet veel waard als de leeuw die achter zijn antilope aanrent, omdat ie vreselijke honger heeft. Want daar begint het wel op te lijken. God heeft ons verstand gebruiken, en dat is dan misschien iets wat niet ontwikkeld is volgens de evolutie theorieen van vele mensen... 

 

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 13:53

 

Hallo Torepad,

In eerste instantie geplaatst door Torenpad


Weet jij wel, dat jij en ik WIJ vormen?!!!

Dank je vriendelijk voor je mooie woorden.

Groet, Umm Umarah.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 09:48

Het is natuurlijk zo dat wij moeten samenleven met elkaar in dit landje alleen WILLEN de mensen dat gewoon niet.

Elk om hun eigen heel begrijpelijke en logische redenen verder.

WIJ hebben niets met elkaar gemeen behalve dat we dezelfde belasting betalen en dezelfde lucht ademen, maar daar houden de gelijkenissen tussen niet-moslims en moslims wel op geloof ik.

Ik zie me eigen al op een moslim af stappen om hem uit te nodigen voor een biertje in de kroeg, of gezellig te komen eten. Gaat allemaal niet want dat mag niet volgens hun geloof.

En dan moet je nog hopen dat de persoon tegen wie je praat je �berhaupt verstaat. Het klinkt misschien allemaal simpel maar zo werkt het gewoon, het zijn dat soort dingen, en die zullen ook altijd blijven zo lang wij ons elk aan onze eigen opvattingen , religie en cultuur houden.

Hoe kan ik nou als simpele niet gelovige Hollander werkelijk contact hebben met een moslim? Hij wil niets van mij en ik wil niets van hem.Het is al een wonder bijna als een moslim bereid is je als ongelovige te woord te staan of naar je te luisteren.

Wat moet ik met iemand die 5 maal per dag gaat bidden en onverstaanbaar gebrabbel uitkraamt? (en waarschijnlijk hetzelfde denkt van mij en mijn gewoontes) 

Wat moet ik met een moslim die zich doodergert aan het feit dat ik een broodje ham zit te eten tijdens zijn ramadan periode? Dat idealistische gedroom over dat we allemaal handjes moeten vasthouden, NOG nooit hebben mensen dit gekund, DOOR HEEL DE GESCHIEDENIS VAN DE MENSHEID NIET.

Elke stam had zijn eigen dorp, dat werd een land en daar kwamen grenzen omheen te staan. Die landen ontstonden omdat de mensen die leefde in dat land zaken gemeen met elkaar hadden zoals taal,geloof,en bepaalde wetten en regels,bepaalde gedeelde normen en waarden.Nu zie je dat opnieuw alleen dan in straten en wijken.

Vertel mij nu wat hebben "wij" nou toch gemeen? Hoe kun je millennia aan geschiedenis naast je neerleggen ? De geschiedenis liegt niet maar laat perfect zien hoe de mensheid is en hoe hij zich gedraagt, waarom oorlog ontstaat en hoe vrede. Waarom denken sommige in godsnaam dat dit in 30 jaar tijd of zelfs 100 jaar spontaan is veranderd? De mens zal altijd hetzelfde blijven dit is onze natuur en dit is hoe wij gemaakt zijn.Volgens mij staat het zelfs zo in de Koran en Bijbel.

Ik ben dus niet bepaald positief over de toekomst...ik zou het graag anders willen zien. Maar ik ben gewoon te nuchter om in sprookjes te geloven.

Juist als je respect voor elkaar hebt dan laat je elkaar in zijn waarde en ga je niet een moslim bij zijn kraag pakken en een lekker varkensvlees gerecht voor zijn neus dumpen, en hem vertellen dat het zo lekker smaakt.

Andersom geld EXACT hetzelfde geef de mensen hun eigen landen waar ze historisch en cultureel bij horen en recht op hebben en vergeet al die onzin over multiculturele idealen, je creert op die manier alleen maar conflicten en oorlog. Ik ga niet in Afghanistan wonen omdat ik niets zie in Islamitische waarden & normen &cultuur andersom zou dat ook gewoon moeten gelden. Ik begrijp dus niet wat moslims hier doen als ze geloven wat ze geloven..echt....ook het idee dat je als gelovige moslim in een stad als Amsterdam zou gaan wonen is voor mij gewoon bizar bijna. Net alsof je als relnicht gaat wonen in Kabul. 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 11:12

Nounou, wel lekker genuanceerd zeg! Het grote gros van de moslims die ik tegenkom (en aan mij kun je niet zien dat ik moslim ben, dus daar ligt het niet aan) is altijd erg vriendelijk tegen mij en praten gewoon NEderlands.
Verder lig ik er echt niet wakker van dat jij een broodje ham eet terwijl ik zou vasten. Lekker belangrijk.
Bidden zal heel waarschijnlijk toch niet in jouw nabijheid gebeuren, dus dat merk je waarschijnljk helemaal niet.
Uit eten gaan of samen naar een kroeg kan toch? 
Ik vind het jammer dat je er zo over denkt. Laten we nou gewoon allemaal iedereen in zijn waarde laten. Jij jouw waarden en normen, ik de mijne. Klaar.
Succes ermee! 

Salaam happylady
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 12:50
In eerste instantie geplaatst door Cherub

Het is natuurlijk zo dat wij moeten samenleven met elkaar in dit landje alleen WILLEN de mensen dat gewoon niet.

Elk om hun eigen heel begrijpelijke en logische redenen verder.

WIJ hebben niets met elkaar gemeen behalve dat we dezelfde belasting betalen en dezelfde lucht ademen, maar daar houden de gelijkenissen tussen niet-moslims en moslims wel op geloof ik.

Ik zie me eigen al op een moslim af stappen om hem uit te nodigen voor een biertje in de kroeg, of gezellig te komen eten. Gaat allemaal niet want dat mag niet volgens hun geloof.

En dan moet je nog hopen dat de persoon tegen wie je praat je �berhaupt verstaat. Het klinkt misschien allemaal simpel maar zo werkt het gewoon, het zijn dat soort dingen, en die zullen ook altijd blijven zo lang wij ons elk aan onze eigen opvattingen , religie en cultuur houden.

Hoe kan ik nou als simpele niet gelovige Hollander werkelijk contact hebben met een moslim? Hij wil niets van mij en ik wil niets van hem.Het is al een wonder bijna als een moslim bereid is je als ongelovige te woord te staan of naar je te luisteren.

Wat moet ik met iemand die 5 maal per dag gaat bidden en onverstaanbaar gebrabbel uitkraamt? (en waarschijnlijk hetzelfde denkt van mij en mijn gewoontes) 

Wat moet ik met een moslim die zich doodergert aan het feit dat ik een broodje ham zit te eten tijdens zijn ramadan periode? Dat idealistische gedroom over dat we allemaal handjes moeten vasthouden, NOG nooit hebben mensen dit gekund, DOOR HEEL DE GESCHIEDENIS VAN DE MENSHEID NIET.

Elke stam had zijn eigen dorp, dat werd een land en daar kwamen grenzen omheen te staan. Die landen ontstonden omdat de mensen die leefde in dat land zaken gemeen met elkaar hadden zoals taal,geloof,en bepaalde wetten en regels,bepaalde gedeelde normen en waarden.Nu zie je dat opnieuw alleen dan in straten en wijken.

Vertel mij nu wat hebben "wij" nou toch gemeen? Hoe kun je millennia aan geschiedenis naast je neerleggen ? De geschiedenis liegt niet maar laat perfect zien hoe de mensheid is en hoe hij zich gedraagt, waarom oorlog ontstaat en hoe vrede. Waarom denken sommige in godsnaam dat dit in 30 jaar tijd of zelfs 100 jaar spontaan is veranderd? De mens zal altijd hetzelfde blijven dit is onze natuur en dit is hoe wij gemaakt zijn.Volgens mij staat het zelfs zo in de Koran en Bijbel.

Ik ben dus niet bepaald positief over de toekomst...ik zou het graag anders willen zien. Maar ik ben gewoon te nuchter om in sprookjes te geloven.

Juist als je respect voor elkaar hebt dan laat je elkaar in zijn waarde en ga je niet een moslim bij zijn kraag pakken en een lekker varkensvlees gerecht voor zijn neus dumpen, en hem vertellen dat het zo lekker smaakt.

Andersom geld EXACT hetzelfde geef de mensen hun eigen landen waar ze historisch en cultureel bij horen en recht op hebben en vergeet al die onzin over multiculturele idealen, je creert op die manier alleen maar conflicten en oorlog. Ik ga niet in Afghanistan wonen omdat ik niets zie in Islamitische waarden & normen &cultuur andersom zou dat ook gewoon moeten gelden. Ik begrijp dus niet wat moslims hier doen als ze geloven wat ze geloven..echt....ook het idee dat je als gelovige moslim in een stad als Amsterdam zou gaan wonen is voor mij gewoon bizar bijna. Net alsof je als relnicht gaat wonen in Kabul. 

Cherub, jij bent degene die niet met de moslims in dit land wil leven. Aangezien ik hier geboren en getogen ben en vele met mij stel ik jouw voor om op te rotten naar de noordpool.

Ik ben hier niet komen wonen ik ben hier geboren. Aangezien ik hier mijn leven heb opgebouwd zal ik dit land ook nooit niet verlaten. Wen er maar aan dat hier veel moslims leven, en aangezien er vele moslims nog kinderen zullen krijgen betekent dat dus dat de islamitische bevolkingsgroep alleen maar zal blijven groeien.

 

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 17:32

In eerste instantie geplaatst door Remco

Het probleem is niet dat jij Islamitisch bent. Het probleem is dat jij de Nederlandse samenleving niet snapt en niet wilt snappen, jij wilt een islamitische samenleving, en dat is de nederlandse niet. Ik generaliseer nu, en misschien ben jij helemaal niet zo, maar dit is denk ik ongeveer wat Cherub bedoelt.

(die 'jij' in mijn tekst is dus niet perse persoonlijk op aan jou gericht)


zolang er mensen zijn die zo kortzichtig denken als jouw, zal het nooit goed komen, neem het van me alvast aan.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 17:37

In eerste instantie geplaatst door Remco

Het probleem is niet dat jij Islamitisch bent. Het probleem is dat jij de Nederlandse samenleving niet snapt en niet wilt snappen, jij wilt een islamitische samenleving, en dat is de nederlandse niet. Ik generaliseer nu, en misschien ben jij helemaal niet zo, maar dit is denk ik ongeveer wat Cherub bedoelt.

(die 'jij' in mijn tekst is dus niet perse persoonlijk op aan jou gericht)


In eerste instantie geplaatst door Remco

Het probleem is niet dat jij Islamitisch bent. Het probleem is dat jij de Nederlandse samenleving niet snapt en niet wilt snappen, jij wilt een islamitische samenleving, en dat is de nederlandse niet. Ik generaliseer nu, en misschien ben jij helemaal niet zo, maar dit is denk ik ongeveer wat Cherub bedoelt.

(die 'jij' in mijn tekst is dus niet perse persoonlijk op aan jou gericht)


Exact, wij hebben gewoon fundamentele verschillen over hoe een land dient te zijn welke regels en cultuur wij zouden moeten hebben, dit lijd zonder enige twijfel tot conflicten , en ik begrijp wel dat mijn voorbeelden erg simpel zijn maar daar begint het pas. Jullie willen een cultureel Islamitisch land met de regels uit de Koran als leidraad, dat is niet Nederland simpel zat, net zo goed als dat Saudi Arabie niet de regels en cultuur heeft van Belgi� of Amerika.

Ik zie gedachtes en idee�n rondvliegen die totaal niet gelijk zijn aan die waarop onze samenleving gebouwd is.Het is dan ook exact om die reden dat mensen niet met elkaar willen leven.En het is dom dat iedereen dat maar negeert.

Er wordt telkens weer door de politiek gezegd pas jullie aan, integreer in de samenleving, dat kan helemaal niet want jullie hebben gewoon vanuit jullie geloof en cultuur totaal andere opvattingen dan de gemiddelde ongelovige Nederlander.En dit zal gewoon tot conflicten gaan lijden. Ik begrijp niet dat JULLIE dat niet willen zien, en je kan wel roepen dat de ONGELOVIGE NEDERLANDER moet oprotten naar de Noordpool maar die zeg exact hetzelfde over de moslims alleen dan naar Islamitische landen.

En heeft iemand die volgens zijn eigen overtuiging , geloof , en cultuur wil leven ongelijk, als hij dit verdedigd en aanhangt? En dan moet je ook de consequenties trekken. Je zult mij niet in een Islamitisch land zien gaan wonen, dus ik ben consequent , ik erken onze verschillen en respecteer die gewoon,nu jullie nog.

   

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 05:00

 

Reactie op Remco en Cherub.

Ik ben hier geboren en getogen en ben een praktiserende moslima, ik ben niet van plan om niet moslims te dwingen om in de islam te geloven. Ik leef prima hier met mijn nederlandse buren die niet geloven. Ik heb geen problemen met niet moslims, mensen (gelovig of niet gelovig) moeten doen en laten wat ze willen. Er leven hier ook marokanen en turken die wel moslim zijn en niet praktiseren, ik kan hen niet dwingen om te praktiseren, ik mag dat niet en dat wordt niet geaccepteed door Allah. Ik leef de regels na die in de koran zijn gesteld, ik zal nooit de regels van de koran opleggen op niet moslims. Als een niet moslim wil bekeren tot de islam moet dat niet gebeuren door dwang maar uit eigen vrije wil. Ik vind jullie reacties daarom ook echt onzin, het slaat werkelijk nergens op. De reacties die jullie hebben beschreven komen niet voor in de samenleving dat zijn gedachtes die alleen in jullie kop spelen. Omdat er mensen zoals jullie in de samenleving zijn is het inderdaad moeilijk om een goede relatie op te bouwen tussen moslims en niet moslims.

Omdat ik geloof in Allah en de regels van Allah wil naleven ben ik een vijand voor jouw. Jij accepteert niet dat ik geloof in de islam. Jij accepteerd mijn geloof niet en daarom ben ik jouw vijand. Ik wil ook niet in contact komen met mensen zoals jij. Ik zal mijn leven niet leiden zoals jij dat wilt en ik wil dat ook niet. Jij hebt een probleem en niet ik! Ik ben geintegreerd, ik spreek de taal, ik studeer en heb goed contact met niet moslims. Dit is een multiculturele samenleving, er leven hier mensen met verschillende etnische achtergronden. Mensen met verschillende culturen en verschillende talen en verschillende religies. Jij accepteerd dat niet, jij moet integreren. Jij moet accepteren dat er verschillende soorten mensen leven in Nederland want dat zal nooit veranderen.

Umm Umarah

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 05:06

In eerste instantie geplaatst door Remco

Het probleem is niet dat jij Islamitisch bent. Het probleem is dat jij de Nederlandse samenleving niet snapt en niet wilt snappen, jij wilt een islamitische samenleving, en dat is de nederlandse niet. Ik generaliseer nu, en misschien ben jij helemaal niet zo, maar dit is denk ik ongeveer wat Cherub bedoelt.

(die 'jij' in mijn tekst is dus niet perse persoonlijk op aan jou gericht)


Het is beter als jij niet voor Cherub spreekt en ook niet voor mij!

Jij geeft aan dat ik in een islamitsche samenleving wil leven. 

Als ik in een islamitische samleving zou willen leven dan was ik geemigreerd naar SA. Ik wil mijn leven leiden zoals ik dat wil, ik wil als moslima leven, ik wil naar de moskee gaan als ik daar de gelegenheid voor heb. Ik wil mijn geloof praktiseren en wil dat hier doen.Jij accepteerd dat niet en dat is het probleem, het is niet mijn probleem maar het is jouw probleem.

Ik snap wel degelijk de nederlandse samenleving, als ik dat niet deed dan zou het onmogelijk zijn om hier verder te leven.

 

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 06:28

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Als ik in een islamitische samleving zou willen leven dan was ik geemigreerd naar SA.

Hoi Umm,

Ik wil hierop dan graag jouw mening hebben. Wat vind jij van de moslims die wel heel graag in een Islamitische Staat zouden willen wonen, maar nu in Nederland wonen? De moslims die dus eigenlijk zeggen dat zij, als zij een keuze moeten maken, de Islamitische wetten boven de Nederlandse wetten stellen? Zouden die dan niet beter naar bijv. SA kunnen emigreren? Dit vraag ik in de eerste plaats voor hunzelf, want ik kan mij niet voorstellen dat je in een land kan/wilt wonen als je het op belangrijke punten principieel niet eens bent met de fundamenten van dat land.

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 07:00
In eerste instantie geplaatst door Brigitte

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Als ik in een islamitische samleving zou willen leven dan was ik geemigreerd naar SA.

Hoi Umm,

Ik wil hierop dan graag jouw mening hebben. Wat vind jij van de moslims die wel heel graag in een Islamitische Staat zouden willen wonen, maar nu in Nederland wonen? De moslims die dus eigenlijk zeggen dat zij, als zij een keuze moeten maken, de Islamitische wetten boven de Nederlandse wetten stellen? Zouden die dan niet beter naar bijv. SA kunnen emigreren? Dit vraag ik in de eerste plaats voor hunzelf, want ik kan mij niet voorstellen dat je in een land kan/wilt wonen als je het op belangrijke punten principieel niet eens bent met de fundamenten van dat land.

Ik vind het een rare vraag, moslims die in een islamitische staat willen leven moeten maar emigreren naar zo'n staat . Je kan niet van een land wat niet islamitsch is gaan veranderen in een islamitische staat.

En de islamitische wetten en de nederlandse wetten zijn niet in strijd met elkaar. Ik als moslima kan mijn leven leiden zoals ik dat wil. Er zijn rechten waar ik gebruik van maak alleen het punt is dat een heleboel niet moslims ons dat recht willen afnemen, bijv. het dragen van de hijaab.

Citaat:
ik kan mij niet voorstellen dat je in een land kan/wilt wonen als je het op belangrijke punten principieel niet eens bent met de fundamenten van dat land.

Noem eens een aantal punt op waar wij moslims het principieel niet eens zijn met de fundamenten van dit land.

Ik heb dit al 100 keer gezegt ik ben hier geboren en getogen, ik ben hier niet komen wonen. Ik wil mijn geloof praktiseren moet ik daarom maar oprotten naar een ander land??

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 07:07

Hallo Brigitte,

Ja ik zou daar heel graag naar toe willen, gewoonweg omdat daar alles is wat ik zoek, mij geloof mijn dien, mensen die je niet raar aankijken als je met je hoofddoek op straat loopt, wat hier vreselijk veel gebeurt.

SA macha Allah waar Profeet woonde, Alles spreekt mij aan daar, en zou het voor geen goud willen missen!

Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2004 om 07:03
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Citaat:
ik kan mij niet voorstellen dat je in een land kan/wilt wonen als je het op belangrijke punten principieel niet eens bent met de fundamenten van dat land.

Noem eens een aantal punt op waar wij moslims het principieel niet eens zijn met de fundamenten van dit land.

Ik heb dit al 100 keer gezegt ik ben hier geboren en getogen, ik ben hier niet komen wonen. Ik wil mijn geloof praktiseren moet ik daarom maar oprotten naar een ander land??

 

Misschien kan ik een aantal punten aanhalen.

1. Discriminatie op grond van geslacht.

De Islam stelt andere regels,wetten, eigenschappen voor mannen en vrouwen. 

2. Discriminatie op grond van geloof.

De Islam stelt dat het boven andere geloven staat, en deze te moeten onderwerpen door ze o.a. speciale belasting te laten betalen, en tekenen te dragen dat ze herkenbaar zijn voor moslims, in volledige onderwerping.

3.Discriminatie op grond van sexuele geaardheid.

Homo's van hoge gebouwen afwerpen, doden,stenigen nou ja het is bekend neem ik aan.Afwijkend sexueel gedrag wordt over het algemeen bestraft in de Islam.

4.Democratie & mensenrechten  

De Islam kent geen democratie de staat moet geleid worden door religieuze leiders , op afvalligheid staat de doodstraf, op vreemdgaan staat de doodstraf,op allerlei overtredingen binnen de Islam staan lijfstraffen.Handen afhakken bij diefstal bijvoorbeeld.

5. Anti- kapitalistisch

Het verbied het nemen en opleggen van rente op leningen.

Dus het is nog al wat. Ik wil wel weten hoe jij dit niet in conflict ziet met de fundamenten van de Nederlandse samenleving.

 

Terug naar boven
Blackwell Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Blackwell Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2004 om 07:52

Laten we alsjeblieft Geloof en staat gescheiden houden. Nederland heeft dit de afgelopen deccenia perfect gedaan en dat zal zo moeten blijven.

Ik denk dat veel Nederlanders het gek vinden om zich aan te passen aan andere die hier naar toe gekomen zijn. Je word dagelijk geconfronteerd met het woord Islam in de negatieve zin. Mensen die totaal geen verstand hebben van politiek etc gaan vliegensvlug generaliseren en zo word het probleem steeds en steeds groter.

Het samenbrengen van Islamieten en Nederlanders ( om het eventjes heel simpel uit te drukken ) heeft gewoon een aantal struikelblokken. Ik vind het zelf bijvoorbeeld ook gewoon ronduit grof als een Islamiet zich zelf als superieur opstelt.

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2004 om 08:16
In eerste instantie geplaatst door Cherub

Misschien kan ik een aantal punten aanhalen.

1. Discriminatie op grond van geslacht.

De Islam stelt andere regels,wetten, eigenschappen voor mannen en vrouwen. 

2. Discriminatie op grond van geloof.

De Islam stelt dat het boven andere geloven staat, en deze te moeten onderwerpen door ze o.a. speciale belasting te laten betalen, en tekenen te dragen dat ze herkenbaar zijn voor moslims, in volledige onderwerping.

3.Discriminatie op grond van sexuele geaardheid.

Homo's van hoge gebouwen afwerpen, doden,stenigen nou ja het is bekend neem ik aan.Afwijkend sexueel gedrag wordt over het algemeen bestraft in de Islam.

4.Democratie & mensenrechten  

De Islam kent geen democratie de staat moet geleid worden door religieuze leiders , op afvalligheid staat de doodstraf, op vreemdgaan staat de doodstraf,op allerlei overtredingen binnen de Islam staan lijfstraffen.Handen afhakken bij diefstal bijvoorbeeld.

5. Anti- kapitalistisch

Het verbied het nemen en opleggen van rente op leningen.

Dus het is nog al wat. Ik wil wel weten hoe jij dit niet in conflict ziet met de fundamenten van de Nederlandse samenleving.

in jou punten die je daar schrijft zitten veel fouten in, ik heb geen zin om een punt na de andere voor jouw te gaan corrigeren, als je de discussies hier op het forum had gevolgd zal je wel achtekomen wat je fout hebt, maar nu de vraag, wie heeft jou verteld dat de moslims HIER in Nederland een Islamitische staat (Khalifaat) willen oprichten ???????????????

en dat is nou het probleem van jullie, jullie weten totaal niks over de Islam, hoe de Islam in elkaar zit, waarna jullie gaan filoseferen om achter te komen hoe de Islam is, maar zonder resultaten, diep triest....

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Blackwell Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Blackwell Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2004 om 09:37

Mag ik jou erop wijzen dat 1 van de grote problemen van onbegrip op de wereld komen door die laatste 2 regels die jij hier boven hebt getypt.

Zou het niet eens wat verstandiger zijn wat meer openkaart te spelen. Met het woord Jullie schep je natuurlijk ook geen eenheid. Wie versta jij overigens onder Jullie ?

Onder de 5 gestelde punten van Cherub zitten wel discussie punten. Duidelijk dus dingen die voorkomen en voldoende relevant zijn om over te discusseren.

 

Terug naar boven
Torenpad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Torenpad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2004 om 09:58

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

en dat is nou het probleem van jullie, jullie weten totaal niks over de Islam, hoe de Islam in elkaar zit, waarna jullie gaan filoseferen om achter te komen hoe de Islam is, maar zonder resultaten, diep triest....

 

En dat is nou het probleem van ONS ALLEN (dus JULLIE �n ONS), dat we namelijk blijven praten van JULLIE en de fouten bij de ANDER blijven zoeken.

Hier definieer jij trouwens JULLIE? Wie zijn WIJ dan wel?

 

Om deze bal eens terug te spelen, Abou Jabir:

Wat weet jij, weten JULLIE van andere religies naast de Islam?

Weet jij, weten JULLIE hoe andere geloofsovertuigingen in elkaar steken?

Ga jij, gaan JULLIE nooit filosoferen hoe deze westerse maatschappij in elkaar zit?

Zeer waarschijnlijk kun jij, kunnen JULLIE deze vragen niet of niet voldoende, laat staan juist beantwoorden.

 

Om gelijk tot het volgende, hieruit voortkomende punt te komen:

De mesten van ONS komen of kwamen in dit forum om vragen te stellen over JULLIE religie, om in gesprek te gaan met JULLIE, om aan te tonen, dat WIJ met JULLIE ��n maatschappij willen vormen. Natuurlijk komt er altijd een of ander koortzichtig iemand ertussen, die alleen maar probeert om JULLIE te kwetsen. Maar het belangrijkste aan deze boodschap MOET blijven, dat WIJ met JULLIE in DEZE maatschappij samen zouden willen leven, zoals die is. Dus valt er niet van ONS te verwachten, dat wij ook maar ��n woord uit de Koran kennen, dat wij ook maar ��n stapje in JULLIE richting gaan, want het is immers aan JULLIE om HIER te integreren! Het is NIET aan ONS om deze maatschappij om te vormen in een staat, die volgens de regels en wetten van de ISLAM een optimale leefomgeving voor JULLIE moet vormen!

JULLIE mogen blij zijn, als er interesse van ONZE kant vandaan komt en wij JULLIE willen tegenkomen, JULLIE willen bejegenen! Maar het is aan JULLIE om de ISLAM voor ons te openen, om JULLIE verkorstte structuren open te breken en JULLIE aan te passen op wat WIJ hier hebben geschapen als Nederland zoals het er nu uitziet.

JULLIE mogen hier JULLIE godsdienst leven en er invulling aan geven, zoals WIJ gewend zijn om dit te doen met ONZE godsdiensten. JULLIE mogen hier aan iedereen laten zien, hoe JULLIE de Islam leven, JULLIE mogen proberen om ONS te laten zien, dat en waarom JULLIE godsdienst een misschien betere of zelfs de juiste godsdienst moge zijn. En JULLIE mogen van hen, die kritiek erop oefenen, deze kritiek aanvaarden en proberen om daarop te anticiperen, net zoals WIJ dat met JULLIE kritiek op ONZE godsdiensten doen.

MAAR anticiperen gebeurd door gesprekken, door zich naar elkaar toe open te stellen, NIET door moorden, NIET door moskee�n en scholen en kerken in brand te steken, NIET door stelen, NIET door anderen lastig te vallen, NIET door d� taal van DEZE maatschappij niet te leren, NIET door anderen te kwetsen, NIET door zich voor elkaar af te sluiten of anderen uit te grenzen, NIET door een parallelle maatschappij op te bouwen, NIET door alleen maar van de (voornamelijk monetaire) faciliteiten te profiteren, die hier geboden worden, zonder ook maar enig noemenswaardige waarde aan DEZE maatschappij toe te voegen!!!!

 

Dus ook hier nogmaals mijn oproep om met elkaar in gesprek te gaan, gelijkwaardig en open en eerlijk en zonder enige vorm van geweld.

Trouwens ben ik zelf allochtoon en ik denk hierbij het recht te hebben om te zeggen:

Wil zich iemand niet aanpassen en integreren en zijn best doen om deze taal te leren en anderen in hun waarde te laten en andermans mening te respecteren en gewoon hard te werken voor zijn centen en zich fatsoenlijk gedragen, MOET IE MAAR OPROTTEN NAAR WAAR DIE OOK VANDAAN KOMT!

 

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2004 om 11:15
In eerste instantie geplaatst door Cherub

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Citaat:
ik kan mij niet voorstellen dat je in een land kan/wilt wonen als je het op belangrijke punten principieel niet eens bent met de fundamenten van dat land.

Noem eens een aantal punt op waar wij moslims het principieel niet eens zijn met de fundamenten van dit land.

Ik heb dit al 100 keer gezegt ik ben hier geboren en getogen, ik ben hier niet komen wonen. Ik wil mijn geloof praktiseren moet ik daarom maar oprotten naar een ander land??

 

Misschien kan ik een aantal punten aanhalen.

1. Discriminatie op grond van geslacht.

De Islam stelt andere regels,wetten, eigenschappen voor mannen en vrouwen. 

2. Discriminatie op grond van geloof.

De Islam stelt dat het boven andere geloven staat, en deze te moeten onderwerpen door ze o.a. speciale belasting te laten betalen, en tekenen te dragen dat ze herkenbaar zijn voor moslims, in volledige onderwerping.

3.Discriminatie op grond van sexuele geaardheid.

Homo's van hoge gebouwen afwerpen, doden,stenigen nou ja het is bekend neem ik aan.Afwijkend sexueel gedrag wordt over het algemeen bestraft in de Islam.

4.Democratie & mensenrechten  

De Islam kent geen democratie de staat moet geleid worden door religieuze leiders , op afvalligheid staat de doodstraf, op vreemdgaan staat de doodstraf,op allerlei overtredingen binnen de Islam staan lijfstraffen.Handen afhakken bij diefstal bijvoorbeeld.

5. Anti- kapitalistisch

Het verbied het nemen en opleggen van rente op leningen.

Dus het is nog al wat. Ik wil wel weten hoe jij dit niet in conflict ziet met de fundamenten van de Nederlandse samenleving.

 

Ik leef in nederland en niet in islamitisch land, ik praktiseer mijn geloof dus dat betekent niet dat ik jouw een speciale belasting laat betalen. Ik gooi homo's niet van een dak af. Ik respecteer de mensen met wie ik in contact kom of ze nou geloven of niet geloven. Ik vind je reactie onzinnig, het ging de reacties niet om in nederland te leven als islamitische staat. Ik ben niet van plan om nederland om te toveren tot een islamitisch land. ALs je mijn reacties goed gelezen had dan had je deze reactie ook niet hoeven geven.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2004 om 11:24
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

In eerste instantie geplaatst door Remco

Het probleem is niet dat jij Islamitisch bent. Het probleem is dat jij de Nederlandse samenleving niet snapt en niet wilt snappen, jij wilt een islamitische samenleving, en dat is de nederlandse niet. Ik generaliseer nu, en misschien ben jij helemaal niet zo, maar dit is denk ik ongeveer wat Cherub bedoelt.

(die 'jij' in mijn tekst is dus niet perse persoonlijk op aan jou gericht)


Het is beter als jij niet voor Cherub spreekt en ook niet voor mij!

Jij geeft aan dat ik in een islamitsche samenleving wil leven. 

Als ik in een islamitische samleving zou willen leven dan was ik geemigreerd naar SA. Ik wil mijn leven leiden zoals ik dat wil, ik wil als moslima leven, ik wil naar de moskee gaan als ik daar de gelegenheid voor heb. Ik wil mijn geloof praktiseren en wil dat hier doen.Jij accepteerd dat niet en dat is het probleem, het is niet mijn probleem maar het is jouw probleem.

Ik snap wel degelijk de nederlandse samenleving, als ik dat niet deed dan zou het onmogelijk zijn om hier verder te leven.



Lees mijn bericht toch eens goed. Het is niet veel wat ik zeg en nog lees je het niet helemaal. Daar wordt ik nou moe van. Op dit forum worden je berichten maar voor de helft gelezen. Lees en reageer of lees niet en reageer niet.

Ik heb je bericht goed gelezen en heb daarop gereageer misschien moet jij eens goed lezen en anders helemaal niet reageren. Om het makkelijker voor je te maken citeer ik het antwoord nog eens voor je als reactie op je vorige bericht.

Citaat Remco: Het probleem is dat jij de Nederlandse samenleving niet snapt en niet wilt snappen,

Citaat Umm Umarah: Ik snap wel degelijk de nederlandse samenleving, als ik dat niet deed dan zou het onmogelijk zijn om hier verder te leven

Citaat van Remco: jij wilt een islamitische samenleving,

Citaat van Umm Umarah: Als ik in een islamitische samleving zou willen leven dan was ik geemigreerd naar SA. 

Citaat Remco: maar dit is denk ik ongeveer wat Cherub bedoelt.

Citaat Umm Umarah: Het is beter als jij niet voor Cherub spreekt


 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2004 om 15:58
In eerste instantie geplaatst door Torenpad

En dat is nou het probleem van ONS ALLEN (dus JULLIE �n ONS), dat we namelijk blijven praten van JULLIE en de fouten bij de ANDER blijven zoeken.

Hier definieer jij trouwens JULLIE? Wie zijn WIJ dan wel?

 

die zich aangesproken voelen, onder andere Cherub...

 

In eerste instantie geplaatst door Torenpad

Om deze bal eens terug te spelen, Abou Jabir:

Wat weet jij, weten JULLIE van andere religies naast de Islam?

Weet jij, weten JULLIE hoe andere geloofsovertuigingen in elkaar steken?

 

wat heeft dat hiermee te maken?, als ik vind dat iemand niks over de Islam weet, mag ik toch gewoon zeggen, zolas jij dat mag zeggen dat ik bv niks van het jodendom weet, om maar een voorbeeld te geven.

 

In eerste instantie geplaatst door Torenpad

Ga jij, gaan JULLIE nooit filosoferen hoe deze westerse maatschappij in elkaar zit?

Zeer waarschijnlijk kun jij, kunnen JULLIE deze vragen niet of niet voldoende, laat staan juist beantwoorden.

 

waarom noem je hier "westerse maatschappij" ? dat is geen religie, en de vraag aan jou, zie je de religies inbegrepen bij de westerse maatschappij ?

 

In eerste instantie geplaatst door Torenpad

Om gelijk tot het volgende, hieruit voortkomende punt te komen:

De mesten van ONS komen of kwamen in dit forum om vragen te stellen over JULLIE religie, om in gesprek te gaan met JULLIE, om aan te tonen, dat WIJ met JULLIE ��n maatschappij willen vormen. Natuurlijk komt er altijd een of ander koortzichtig iemand ertussen, die alleen maar probeert om JULLIE te kwetsen. Maar het belangrijkste aan deze boodschap MOET blijven, dat WIJ met JULLIE in DEZE maatschappij samen zouden willen leven, zoals die is.

 

dit moet je net zo goed tegen Cherub zeggen, want uit zijn bericht kan ik concluderen dat wij hier in Nederland niks te zoeken hebben, om zichzelf gelijk te geven noemde hij wat punten, die 1 niet kloppen, 2 in een Islamitische staat horen. 

 

verder gesprekken zijn welkom, zie andere topics.

 

In eerste instantie geplaatst door Torenpad

Dus valt er niet van ONS te verwachten, dat wij ook maar ��n woord uit de Koran kennen, dat wij ook maar ��n stapje in JULLIE richting gaan, want het is immers aan JULLIE om HIER te integreren! Het is NIET aan ONS om deze maatschappij om te vormen in een staat, die volgens de regels en wetten van de ISLAM een optimale leefomgeving voor JULLIE moet vormen!

JULLIE mogen blij zijn, als er interesse van ONZE kant vandaan komt en wij JULLIE willen tegenkomen, JULLIE willen bejegenen! Maar het is aan JULLIE om de ISLAM voor ons te openen, om JULLIE verkorstte structuren open te breken en JULLIE aan te passen op wat WIJ hier hebben geschapen als Nederland zoals het er nu uitziet.

 

tuurlijk zijn we blij dat jullie een stap naar ons doen, maar moet wel op een goede manier he, niet met woorden in de trant van: jullie hebben andere denkbeelden, wetten en regels dan ons, dus rot maar op. het wordt niet zo letterlijk gezegd, maar de boodschap erachter wel.

 

hier bedoel ik niet jou hoor. 

 

In eerste instantie geplaatst door Torenpad

JULLIE mogen hier JULLIE godsdienst leven en er invulling aan geven, zoals WIJ gewend zijn om dit te doen met ONZE godsdiensten. JULLIE mogen hier aan iedereen laten zien, hoe JULLIE de Islam leven, JULLIE mogen proberen om ONS te laten zien, dat en waarom JULLIE godsdienst een misschien betere of zelfs de juiste godsdienst moge zijn. En JULLIE mogen van hen, die kritiek erop oefenen, deze kritiek aanvaarden en proberen om daarop te anticiperen, net zoals WIJ dat met JULLIE kritiek op ONZE godsdiensten doen.

 

dat doen wij ook, kijk maar hoeveel Nederlanders moslims zijn geworden, moet ik je vertellen hoeveel vrienden ik ken die moslims zijn geworden, ik ben zelfs de tel kwijt.

 

In eerste instantie geplaatst door Torenpad

MAAR anticiperen gebeurd door gesprekken, door zich naar elkaar toe open te stellen, NIET door moorden, NIET door moskee�n en scholen en kerken in brand te steken, NIET door stelen, NIET door anderen lastig te vallen, NIET door d� taal van DEZE maatschappij niet te leren, NIET door anderen te kwetsen, NIET door zich voor elkaar af te sluiten of anderen uit te grenzen, NIET door een parallelle maatschappij op te bouwen, NIET door alleen maar van de (voornamelijk monetaire) faciliteiten te profiteren, die hier geboden worden, zonder ook maar enig noemenswaardige waarde aan DEZE maatschappij toe te voegen!!!!

 

mee eens, je haalt hier alleen te veel punten in 1 topic, is niks mis mee, mss omdat je hier nieuw bent, maar is het niet verstandig om die dingen te vermelden in desbetreffende topics ? want ik lees je reacties alleen in deze topic, waar blijf jij in andere topics ?

 

In eerste instantie geplaatst door Torenpad

Dus ook hier nogmaals mijn oproep om met elkaar in gesprek te gaan, gelijkwaardig en open en eerlijk en zonder enige vorm van geweld.

Trouwens ben ik zelf allochtoon en ik denk hierbij het recht te hebben om te zeggen:

Wil zich iemand niet aanpassen en integreren en zijn best doen om deze taal te leren en anderen in hun waarde te laten en andermans mening te respecteren en gewoon hard te werken voor zijn centen en zich fatsoenlijk gedragen, MOET IE MAAR OPROTTEN NAAR WAAR DIE OOK VANDAAN KOMT! 

 

helemaal mee eens, in een andere topic hadden we het over de integratie, ik vroeg aan een Nederlander(se) of een Nederlander ook moet integreren ? zij/hij antwoorde met "ja", had je je mening ook niet moeten geven in desbetreffende topic ? ik heb ook veel vragen aan jullie...., tja, "jullie" in de zin van "het goede", namelijk een dialoog, de Islam draagt ons op om in dialoog te gaan met de niet-moslims.

 

verder allen de groeten, 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Torenpad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Torenpad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2004 om 17:55

Beste Abou Jabir,

even vanuit mijn werk in het kort vooraf:

Dank je wel voor je reactie!

Ik heb deze topic zelf gestart en reageer dus ook voornamelijk binnen deze topic.

De overige door jou aangesproken topics heb ik niet gevolgd, omdat ik (zijnde een allochtoon) gewoon mijn best wil doen om in de wel gevolgde topics de juiste woordkeuze te gebruiken, op een juiste manier te reageren, "jullie" op een juiste manier te bejegenen.

Als hierdoor op ander vlak tekortkomingen ontstaan, moge man er genadig op toezien, Abou Jabir.

Je vraagt: "waarom noem je hier "westerse maatschappij" ? dat is geen religie, en de vraag aan jou, zie je de religies inbegrepen bij de westerse maatschappij ?"

Ja, Abou Jabir! Absoluut! Het moet namelijk -in het belang van onze maatschappij- helemaal niet om de verschillende specialiteiten van enkele religies gaan. Wij vormen samen, een ieder met zijn achtergronden, sociaal, monetair, religieus, cultureel, ��n maatschappij. Deze benoemde ik vanwegen de locatie en de in het avondland aanwezige basis een "westerse" maatschappij. Zo kan een ieder van elkaars eigenheden profiteren, deel uitmaken van elkaars leven en leefomgeving. Jij en ik, jullie en wij, samen! Op dat moment treedt een enkele factor RELIGIE of een enkele factor sociale heerkomst et cetera in de achtergrond en vormen alle aanwezige factoren ��n geheel. Met het goede van jou en het goede van mij en het goede van jullie en het goede van ons. En, Abou Jabir, weet je wat er dan gebeurd? Dan kunnen we al die kleine foutjes, die er in mij en jou, in ons en jullie schuilen, met zijn allen in eens v��l makkelijker aan! Dan pas kan er respect groeien, kunnen er vriendschappen, kunnen er partnerschappen groeien, kunnen we samen ��n maatschappij vormen. Laten we bijvoorbeeld op de scholen beginnen: G��n zwart, g��n wit meer, g��n religiegebonden onderwijs meer! Met zijn allen schrijven, wiskunde, lezen, hierna een ieder naar belanstelling naar zijn religieonderwijs en vervolgens weer met zijn allen sporten, aardrijkskunde, geschiedenis.... Ik kom uit Duitsland, Abou Jabir. Daar gaan de kinderen al van begin af aan samen naar ��n kleutershool, samen naar ��n basisschool, samen naar voorgezet onderwijs, samen naar de universiteit. De behaalde diploma's zijn gelijkwaardig, onafhankelijk van welke achtergrond je ook komt. Zoek je dus hierna bijvoorbeeld een opleidingsplek, kijken de bazen naar je cijfers, de kleur maakt niet uit. Ze zijn er (als je bij voorbeeld eens naar het Ruhrgebied kijkt, h�t sociale brandpunt bij uitstek, waar echt meer dan 180 verschillende culturen m�t elkaar wonen en werken) sowieso allemaal zo bont als een bosje voorjaarsbloemen. Daar is het niet ongebruikelijk dat je baas of je collegae zwart, rood, geel of anders gekleurd is, als die maar zijn werk goed doet. Dit geldt ook voor je buren. Als iedereen de gezamenlijke normen en waaarden respecteerd, en zich niemand met dit soort gevaarlijke onzin bemoeit als het Nederland n� doet, kom je er heel goed mee rond, hoor! Ja, hoor, ook daar heb je van die apenkoppen, Abou Jabir. Maar met zijn allen geven ze daar z��r weinig ruimte aan. Z�j worden daar z��r nauwkeurig in de gaten gehouden, want z�j vormen een serieuze gevaar voor de democratie, voor de samenleving!

Ik hoop, dat ik dit punt hiermee duidelijk kon maken.

Met welgemeende groeten,

Jens

Terug naar boven
sabar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 54
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sabar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2004 om 23:12

Beste Jens,

 Misschien val ik een beetje laat in deze discusie,maar toch wil ik nog iets duidelijk maken.

Hoe kan een JULLIE,zich uitgeven voor een ONS?????? Ik ben toevallig een geboren Nederlander(wat een rot woord). Echter ben ik ben 2 jaar geleden tot de Islam gekomen.

Jij bent een Duitser,prima heb ik geen problemen mee,maar je bent "ook" een allochtoon en IK ben een autochtoon,ik noem het zo,omdat jij mensen graag in hokjes plaatst.Ik verzoek je om aub niet meer over ons en jullie te spreken,een ieder die dat doet,schopt tegen mijn zere been.

En nog een aanvulling wanneer spreken we over ons mensen met fatsoen en jullie mensen zonder fatsoen.Ik zie/ervaar namelijk mensen die huizen van God en scholen afbranden niet tot ons!!!!!

Jens aub pas een beetje wat je zegt en vooral hoe je het zegt en dit vraag ik aan een ieder op dit forum hou aub op met elkaar in hokjes te plaatsen.Hieraan gaan we in Nederland kapot

Salam/met vriendelijke groeten Saleh

Terug naar boven
Torenpad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Torenpad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2004 om 23:23

Dat is nou precies hetgeen, wat ik aangeef, Sabar! Geen JULLIE, geen ONS, maar WIJ en wel SAMEN!!! Als je mijn postings goed had gelezen, was je dat meteen opgevallen, was je irritatie niet nodig geweest! Hiernaast woon en werk ik al jaren in NL, ben volledig ge�ntegreerd en beschouw me niet pers� als Duitser nog als Nederlander, maar als burger van Europa! Zoals WIJ allen dit zijn. Je ziet, beste Sabar, niet ik heb mensen in een hoekje geplaatst, niet hun, diens scholen en moskee�n in de brand stonden, nog hun, die daar niets aan gedaan hebben, nog hun, die het gedaan hebben. Lees maar nog eens goed, wat ik schreef.

Met vriendelijke groeten!

Jens

Terug naar boven
sabar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 54
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sabar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 06:02

Hallo torenpad

Bedankt ik had  je postings wel degelijk gelezen,maar elke keer als ik het ik/wij verhaal zie word ik boos en mijn reaktie was een beetje als een stier op een rode lap,sorry hiervoor.ik probeer namelijk ook een discusie hier te voeren,over de in mijn ogen onzinnige discusie "ik en jij".Dit land is hier zo erg in doorgeslagen en het lijkt wel als of de normen en waarden worden bepaald,door de extremisten van beide kanten.

Begip en luisteren voor en naar elkaar is vaak ver te zoeken en helaas maak ik mezelf hier ook aan schuldig.Zie me vanaf nu als een vriend in deze strijd.

Groeten Saleh

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.