Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Shia�s

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Shia�s
    Geplaatst op: 13 juni 2006 om 16:00
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Gunnen die soennies nu iedereen de hel die anders denken en geloven dan zijzelf?

 

he PP

als iemand een ander de hel gunt dan moet ie nog even diep in zijn of haar geloofsovertuiging graven, want dan is er niet iets pluis.ik ben moslim en ik gun niemand de hel. ik ben geen God. dus hoe kan ik oordelen over iemand en hoe kan ik hem of haar dan de hel gunnen?t is echt luguber.

gr

Terug naar boven
adnan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adnan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 16:03

De methodologie van de Selef

desbetreffende Idjtihaad en Taqlied

Verboden en toegestane vormen van Taqlied (blindvolgen)

De toegestane vorm van Taqlied:1

Shaych Saalih al-Fauwzaan (hafidhahullaah) heeft hierover gezegd: �En

betreffende de toegestane vorm van het blind volgen (at-taqliedoel-moebaah),

dan is dit voor de algemene persoon ('ammee) die, als hij niet de mensen van

kennis volgt hij zal afdwalen van het pad van Allaah. Allaah, de Almachtige

en Majesteitelijke, zegt:

�Vraag de mensen van kennis indien jullie het niet weten.�2

En Taqlied (blindelings volgen) wordt niet gedaan bij zo maar iemand.

Eerder, wordt het gedaan bij degene waaraan kennis en vroomheid wordt

toegeschreven en hier om bekend staat bij de mensen.� (Moentaqaa min

Fataawaa (5/363))

Shaychoel-Islaam Ibn Taymiyyah (rahimahullaah) zei: �Wanneer een Moslim

tegen over een problematische situatie staat, dan moet hij trachten een

uitspraak te verkrijgen van iemand waarvan hij gelooft dat die hem een

uitspraak zal geven gebaseerd op wat Allaah en Zijn Boodschapper

(salallaahu aleihi wa sallem) wettig hebben gemaakt; welke school van

belijding (madhab) hij dan ook heeft. Het is geen verplichting voor elke

moslim om een bepaald individu van onder de Geleerden blindelings in alles

wat hij zegt te volgen. Noch is het een verplichting voor elke moslim om een

bepaalde madhab van de Geleerden blind te volgen. Sterker nog, van elke

persoon wordt diens uitspraken genomen of gelaten, behalve die van Allaah`s

Boodschapper (salallaahoe `alayhie was sallem). Het volgen van een madhab

van een bepaald individu vanwege een onvermogen van weten wat wettig is

gemaakt, is van datgene wat toegestaan is; het is niet hetgeen wat verplicht is

voor elke individu, als zij de mogelijkheid hebben om te weten wat wettig is

zonder deze vorm van blindelings volgen (taqlied). Dus elke individu moet

Allaah zoveel hij kan vrezen, en kennis zoeken van hetgeen wat Allaah enZijn Boodschapper (salallaahoe `alayhie was sallem) ons hebben opgedragen;

(namelijk het) doen van hetgeen wat is opgedragen en het wegblijven van

hetgeen wat verboden is.� (Madjmoo� Fataawaa (20/208-209))

Shaychoel-Islaam Ibn Taymiyyah zei ook: �En voor degene die het vermogen

heeft om idjtihaad3 uit te voeren, is het dan voor hem toegestaan om taqlied te

maken? Over deze vraag is een verschil van mening, maar de correcte mening

is, dat het toegestaan is voor degene als hij niet in staat is om idjtihaad uit te

voeren; vanwege de bewijzen die hetzelfde zijn, of vanwege een tijdsdwang

om idjtihaad uit te voeren, of door de bewijzen die niet duidelijk voor hem

zijn. Dus, in (zulke) gevallen waardoor hij er niet toe in staat is, dan vervalt de

verplichting van het maken van idjtihaad vanwege zijn onvermogen.�

(Madjmoo Fataawaa (20/204))

De verboden vormen van Taqlied

Ibn al-Qayyim (rahimehoellaah) zei over de verboden vormen van taqlied:

�Dit is van drie typen:

1. Totaal weg gaan van hetgeen wat Allaah heeft doen nederdalen, maar

eerder tevreden zijn met de taqlied van onze voorvaderen.

2. Het doen van taqlied van diegene waarvan je niet weet of die persoon

iemand is waarvan zijn uitspraak kan worden aangenomen.

3. Het doen van taqlied nadat de bewijzen duidelijk zijn gemaakt en het

duidelijk wordt dat de bewijzen de mening van diegene tegenspreekt die

taqlied doet. (Ilaamul-Moewaqqieen (2/188))

Iemaam Ahmad bin Hanbal (rahimehoellaah) zei: �Hoe vreemd is het dat

mensen die de ketting van een overlevering van een hadieth (isnaad) en zijn

authenticiteit kennen, en toch de mening van Soefyaan [ath-Thawrie] volgen,

ook zegt Allaah, de Nobele:

�Laat diegene die de opdracht van de Boodschapper tegengaan oppassen,

uit vrees dat hen geen rampspoed (fitnah) zal overkomen, of een pijnlijke

bestraffing hen zal worden opgelegd.�4

Weet jij wat die fitnah is? Die fitnah is shirk! Gezien de verwerping van zijn

uitspraken door sommigen, opsplitsing kunnen veroorzaken die het hart

binnentreden, en het dus vernietigen.� (Overgeleverd door Ibn Battah in al-

Ibaanatoel-Koebraa (no.97). Refereer ook naar al-Masaail (3/1355) van

Abdoellaah ibn Iemaam Ahmad)

Shaych Abdur-Rahmaan ibn Hasan (de kleinzoon van Mohammad ibn

Abdoel-Wahab) (rahimehoellaah) zei: �In de woorden van Iemaam Ahmad

(rahimehoellaah) is een indicatie dat; het doen van taqlied voordat de

bewijzen een persoon bereiken niet afkeurenswaardig is. Eerder, degene die

men moet censureren is de persoon bij wie de bewijzen hem bereiken, maar

hij er vervolgens toch tegenstrijdig aan is door zich vast te houden aan de

uitspraak van zijn geleerde.� (Fathoel-Madjied (2/649))

Terug naar boven
adnan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adnan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 16:11

selamun aleykum moslima, dank je voor je bezorgdheid maar kijk eens wat vaker in de boeken van de sunnah!! ik zeg niet dat ze slecht zijn voor mij, maar het gaat hier toch om het geloof? en helaas ik laat niemand bespotten met mijn dawa! als je mijn laatste bericht had gelezen zou je dat ook hebben kunnen inzien, want de profeet s.a.w heb gezegd de moslim broeders/zusters gaan zich opspitsen in 73 wegen en allen zullen de hel voelen op 1 na!! sorry maar dat zijn niet mijn woorden begrijp dat goed. want de islaam is totale overgave aan ALLAH swt als ik mijn emoties zou volgen zou ik iedereen gelijk geven, maar ik heb me overgegeven aan de bewijsvoering vanuit de shariah. deze din is gebaseerd op ilm en sabr!

moge ALLAH ons vergeven en ons genadig zijn

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 16:16
assalamo alikom zuster muslima 5

Je hebt gelijk, moge allah mij vergeven.

ik beschouw alle moslims die in dezelfede koran en profeet en god geloven als mijn broeders en zusters en heb ze allen lief. ik geniet ervan als mensen zich richting mekka op aarde werpen om allah te verheerlijken, ongeacht wat voor stroming ze volgen binnen de islaam.


Maar ik vind het erg dat ik volgens somige salafis gedood mag worden.
daarom probeerde ik wat fijten over de shia  naar voren te brengen.
Niet om ruzie te maken of bledigen, maar puur als broeders onder elkaar. die elkaar willen helpen in hun religie en geloof.

maar nogmaals, je hebt gelijk. we moeten niet te veel naar verleden kijken. maar elkaar proberen te bemoedigen in het uitoeffennen van onze "dien" met oprechte "imaan" in Allah, onze profeet mohammad(sws) en het heilige koran met de benodigde uitleg voor wie dat wilt.


5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
adnan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adnan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 16:33

Een persoon herken je aan zijn vrienden  

Allaah (soebhaanehoe wa ta`ala) zegt in de Heilige Qor`aan:

( En wanneer jij (O, Mohammed) degenen ziet die Onze Verzen (spottend) bediscussi�ren, keer je dan van hen af (vergezelschap hen niet), totdat zij over een ander onderwerp beginnen te spreken! )[1]

Ibn Kethier (rahiemehoellaah)  zegt over dit vers:

�De bedoeling is dat elk individu van de gemeenschap (ervoor oppast) om met leugenaars te zitten die de Verzen van Allaah verdraaien en ze op een manier interpreteren die in tegenstelling tot de juiste bedoeling is. Wanneer iemand dan per vergissing toch met hen zit dan zegt Allaah (soebhaanehoe wa ta`ala) hierover: ( En als de Satan het jou doet vergeten, zit dan niet, nadat de herinnering tot jou gekomen is, bij het volk dat Dh�limoen (polythe�sten, kwaaddoeners, Ahloel-bid�ah, zondaars etc.) is! )[2] 

Op gezag van �Abdoellaah ibn Mas�oed (radie Allaahoe `anhoe): er kwam een man naar de Boodschapper van Allaah (sal Allaahoe `alayhie wa sellem) en zei: O Boodschapper van Allaah wat zegt U van een persoon die van een volk houdt terwijl hij zichzelf nog niet met hen heeft samengevoegd? De Profeet (sal Allaahoe `alayhie wa sellem) zei hierop: �Een persoon is met diegene van wie hij houdt!�[3]

Op gezag van Anes ibn Maalik (radie Allaahoe `anhoe): de Profeet (sal Allaahoe `alayhie wa sellem) heeft gezegd: �Een persoon is met degene van wie hij houdt! (i.e. hij zal tot Opstanding gebracht worden met diegene met wie hij gewoon was om in gezelschap mee te verkeren. �el-Moebaarekfoerie commentaar Tirmidhie-[4]

Op gezag van Aboe Hoerayrah (radie Allaahoe `anhoe): de Boodschapper van Allaah (sal Allaahoe `alayhie wa sellem) heeft gezegd: �Een persoon belijdt het geloof van zijn vriend. (i.e. hij neemt de gewoonten van zijn vrienden en gezelschap over) Laat eenieder dus kijken met wie hij optrekt!�[5]

Ibn Mas�oed (radie Allaahoe `anhoe) heeft gezegd: �Voorwaar een man gaat om en loopt met degene van wie hij houdt en degenen die net zoals hem zijn!� [Al-Iebaanah door Ibn Battah 2/476].

Aboe Dardaa (radie Allaahoe `anhoe) heeft gezegd: �Een (teken) van het begrip van een persoon is zijn vriendschap, gast(en) en gezelschap!�              [Al-Iebaanah 2/464].

Op gezag van Moe�aadh ibn Moe�aadh (rahiemehoellaah): ik zei tegen Yehya ibn Sa�ied: �O Abaa Sa�ied, een persoon kan noch zijn zoon, noch zijn vriend, noch zijn gezelschap verbergen ook al verbergt hij zijn overtuiging!�

Op gezag van �Uqbah ibn �Alqama (rahiemehoellaah), hij heeft gezegd: �Ik was bij Artah ibn Mondhir toen een aantal van de aanwezige gasten vroeg wat wij zeggen over een persoon die met Ahloes-Soennah zit en met hen omgaat maar op het moment dat Ahloel-Bid�ah genoemd worden hij zegt dat we niet over hen moeten spreken en het spreken over hen moeten laten? Hij zei: Artah zei: �Hij hoort bij hen, heb geen twijfel over zijn situatie!� Hij zei: �Ik was het niet eens met deze uitspraak van Artah totdat ik (Iemaam) Al-Awzaa�i ontmoette �hij was een specialist in dit soort zaken- Hij (Al-Awzaa�i) zei: �Artah�s uitspraak is waar en oprecht! Deze persoon verbiedt het om over hen te spreken, wanneer wordt men dan gewaar van hun situatie als er niet over hen gesproken wordt?(!)�       [Taariech Demashq 8/15]

Iemaam Al-Awzaa�i (rahiemehoellaah) heeft gezegd: �Wie zijn bid�ah voor ons verbergt kan zijn vriendschap niet voor ons verbergen!� [Al-Iebaanah 2/479]

Mohammed ibn �Oebaid Al-Gholaabie (rahiemehoellaah) heeft gezegd: �Ahloel-Bid�ah kunnen alles verbergen, behalve hun vrienden en gezelschap!�  [Al-Iebaanah 2/479]

Iemaam Ahmed (rahiemehoellaah) heeft gezegd: �Wanneer een persoon een innoveerder groet dan houdt hij van hem!� [Tabaqaat Al-Hanaabilah 1/196]

Aboe Dawoed As-Sadjestaanie (rahiemehoellaah) heeft gezegd: �Ik zei tegen Aboe �Abdillaah Ahmed bin Hanbal: �Wanneer ik een persoon van Ahloes-Soennah met een persoon van Ahloel-Bid�ah zie zitten, moet ik dat dan zo laten?� Hij zei: �Nee, je moet hem inlichten dat de persoon waar hij zich mee ophoudt een persoon van bid�ah is. Wanneer hij het vergezellen van hem laat, spreek dan (gewoon) met hem, maar wanneer hij dat niet doet weet dan dat hij bij hem hoort!��

Ibn Mas�oed (radie Allaahoe `anhoe) heeft gezegd: �Een persoon herken je aan zijn vrienden!� Authentiek,

overgeleverd door Ibn Abie Y�alaa in Tabaqaat Al-Hanaabilah 1/160.

Al-Foedail ibn �Iyaadh (rahiemehoellaah) heeft gezegd: �De zielen zijn in groepen die elkaar aantrekken geschapen! Diegenen die elkaar ontmoet hebben klikken met elkaar terwijl degenen die elkaar niet ontmoet hebben elkaar afstoten! Het is onmogelijk dat een Soennie zich aangetrokken voelt tot een persoon van bid�ah behalve uit hypocrisie!� Ibn Battah zei vervolgens in zijn commentaar op deze uitspraak van Al-Fodail: �Al-Fodail (rahiemehoellaah) heeft hier gelijk, want we zien dit hedendaags met eigen ogen!�  [Al-Iebaanah 2/456]

Toen Soefyaan eth-Thowrie (rahiemehoellaah) aankwam in Al-Basra begon hij te kijken naar de situatie van Rabie� (i.e. Ibn Soebayh) en zijn aanzien bij de mensen. Hij vroeg (een aantal mensen) over wat zijn madhab was. Zij zeiden: �Zijn madhab is niets anders dan de Soennah!� Hij (Soefyaan) vroeg: �Wie zijn zijn vrienden?� Zij zeiden: �Al-Qaderiyyah!� Hij zei: �Hij is een Qaderie!�

[Al-Iebaanah 2/456] 

Imaam el-Berbehaarie zegt in Sharh As-Soennah 144: �Wanneer je een persoon met iemand van Ahloel-Hawaa ziet zitten, waarschuw hem dan en licht hem over hem in! Wanneer hij na kennisneming nog met hem zit (omgaat) ontwijk hem dan, want hij is voorzeker iemand die zijn begeerten achterna loopt (Saahib Hawaa).�

Er werd tegen el-Awzaa�i (rahiemehoellaah) gezegd dat een persoon zegt dat, hij met Ahloes-Soennah en met Ahloel-Bid�ah zit. el-Awzaa�i zei daarop: �Deze persoon wil de Waarheid en het valse gelijk aan elkaar maken!� Ibn Batta (rahiemehoellaah) zei in zijn commentaar op deze uitspraak: �Wat el-Awzaa�i hier zegt is waar; deze persoon kent het verschil tussen de waarheid en het valse niet, noch het verschil tussen Iemaan en Koefr. Voor zo iemand als dit is de Qor`aan neergezonden en de Soennah van de Uitverkorene overleverd. Allaah (soebhaanehoe wa ta`ala) zegt: ((En als zij degenen die geloven ontmoeten, dan zeggen zij: �Wij geloven!� Maar wanneer zij terugkeren naar hun duivels dan zeggen zij: �Voorwaar, wij staan aan jullie kant en voorwaar, wij spotten alleen met hen!�))[6]

[Al-Iebaanah 2/blz.456]

Voetnoten:

[1] Soerah Al-An�aam Vers: 68.

[2] Soerah Al-An�aam Vers: 68.

[3] Overgeleverd door el-Boechaarie Kitaaboel-Adeb (96/6169).

[4] Overgeleverd door et-Tirmidhie Kitaab ez-Zoehd 2492.

[5] Overgeleverd door et-Tirmidhie Kitaab ez-Zoehd 2484, Ahmed, Aboe Daawoed, el-Bayhaqie en Iemaam en-Nawawie noemde hem in Riyaadhoes-Saalihien en zei: de hadieth heeft een authentieke ketting van overleveraars.�

[6] Soerah Al-Baqarah Vers: 14.

Terug naar boven
adnan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adnan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 16:36

De betekenis van Fiqhoel-Waaqi�

Vraag: Wat is de betekenis van �Fiqhoel-Waaqi�� (wetenschap van de actualiteiten)?

Antwoord: �De fiqh (wetenschap, begrip) die vereist is, is de wetenschap in het Boek en de Soennah. Dit is de noodzakelijke en vereiste fiqh. Met betrekking tot het verwerven van fiqh in de taal dan is dit van de toegestane dingen welke mensen nodig hebben zodat ze begrip verkrijgen van de taal. Weten wat de betekenis is van woorden en hun letters. Dit is wat men noemt fiqh in de taal. Zoals bijvoorbeeld het boek �Fiqh Logha lil Tha�labie� en andere gelijksoortige boeken.

Als voor de fiqh die algemeen wordt gebruikt zoals in de uitspraak van Allaah :

�Zodat zij fiqh (begrip) mogen verkrijgen in de religie�[1]

En zijn uitspraak:

Voor wie Allaah het goede voor heeft, Hij zal hem fiqh in de religie geven.[2]

En Zijn uitspraak:

��wat is mis met deze mensen die bijna niet in staat zijn een uitspraak te begrijpen[3]

En:

�Echter, de hypocrieten hebben geen begrip (la jafqahoen).�[4]

De betekenis van dit is FIQH in de religie door het weten van de uitspraken/regelgeving van de sharie�ah. Dit is wat vereist is en dit is waar de moslims zich aan vast moeten houden. Zij moeten het ook leren. Echter, wanneer deze mensen[5] Fiqhoel-Waaqi� gebruiken dan bedoelen zij niet de fiqh in de taal maar zij bedoelen eerder: jezelf bezig houden met politieke aangelegenheden en je daarop focussen. Zij gebruiken hun tijd daarvoor en geven er belangrijkheid aan.

Wat betreft de fiqh in (Islaamitische) regelgeving, dan noemen zij dit fiqh van een gedeelte (bijzaken, mondaine aangelegenheden) en zij benoemen het als �fiqh van het bloed van vrouwen en menstruatie�. Op dusdanige wijze dat ze de mensen oproepen om zich hier niet mee bezig te houden[6]

Abi �Abdoellaah Djamaal ibn Fariehaan el-Haarithie, die het bovenstaande bij elkaar heeft gebracht, voegt hier een voetnoot toe aan het antwoord:

�Datgene wat zij als Fiqhoel-Waaqi� bestempelen, dan bedoelen zij hiermee dat de mensen zich bezig moeten houden met de politiek en het bekritiseren van de heersers en de problemen in de schijnwerpers moeten zetten en zo de veiligheid weghalen. Zij gebruiken deze terminologie om de mensen te verwarren. En dit is niet iets (niets) nieuws van de mensen van Fiqhoel-Waaqi�. Hun leider die hen hierin is voorgegaan, Sayjied Qoetb, heeft fiqh el-Waaqi� genoemd in zijn boek �fie Dilaal el-Qor�aan[7] (4/2006) betreffende het vers in Soerah Joesoef:

�Geef mij de verantwoording over de opslag van het land. Ik ben zeer zeker in staat om hier over te waken en ben goed ingelicht hierover (omdat hij de mogelijkheid had om dromen te interpreteren betreffende de oogst).�

Sayjied Qoetb zegt, nadat hij over dit Vers heeft gesproken: �De Islaamitische fiqh is in de bloeitijd in de Islaamitische samenleving. Het is gedijt van de organisatie in de samenleving en het voldoet aan de noodzaak van het actuele (Waaqi�) Islaamitische leven. De �Fiqh El-Harakaat� verschilt fundamenteel met de �FIQH VAN PAPIER�. De �Fiqh El-Harakaat� houdt rekening met de actualiteiten welke je vindt in de tekst.�

Commentaar:

En vergelijk de onderstaande woorden van de Djaahil (onwetende) en uitnodiger naar Dallaal (dwaling) �Abdoel-Djabbaar van de Ven maar eens met de woorden van Shaych el-Fauwzaan:

��en het behoort dan ook tot 1 van de takken van de Islaamitische wetenschappen (Fiqhoel-Waaqi�) om de situatie van de moslims wereldwijd te kennen en onder elkaars aandacht te brengen. Het is dus geen �pure tijdverspilling�, zoals ik een geliefde broeder eerder deze week heb zien schrijven. Nu we allemaal met onze aandacht bij de Djihaad in Palestina zitten, dreigen onze broeders en zusters elders in de wereld vergeten te worden. Wisten jullie dat onze broeders in Birma deze week weer een zware klap hebben gehad, nadat meerdere van hun �Oelemaa zijn vermoord door de Boeddhistische soldaten? Weten jullie �berhaupt wel iets af van de moslims in Birma en hun situatie? Of onze Djihaad in de Filippijnen, Kashmir of Tsjetsjenie?� (e-mail van woensdag 6 juni 2001 naar elkhatab: Vergeet je broeders niet)

Laten we nog even terugkijken naar de woorden van Shaych el-Fauwzaan:

�De betekenis van dit is FIQH in de religie door het weten van de uitspraken/regelgeving van de sharie�ah. Dit is wat vereist is en dit is waar de moslims zich aan vast moeten houden. Zij moeten het ook leren. Echter, wanneer deze mensen Fiqhoel-Waaqi� gebruiken dan bedoelen zij niet de fiqh in de taal maar zij bedoelen eerder: jezelf bezig houden met politieke aangelegenheden en je daarop focussen. Zij gebruiken hun tijd daarvoor en geven er belangrijkheid aan.�

Dus het moge duidelijk zijn wie diegene is die de moslims in Nederland hun tijd wil doen laten verspillen en ze weg probeert te houden van hetgeen wat vereist is om te leren. Daarom geef ik een ieder het advies om zich vast te houden aan de uitspraken van de grote geleerden en zich te focussen op datgene wat profijtvol is: �Kennis van Allaah, Zijn Profeet en Zijn Religie met de bewijsvoering ervoor�. Het leren van de authentieke �Aqiedah en Manhadj en wat daar tegenover staat. Moge Allaah onze Shaych belonen voor zijn verduidelijking van hetgeen wat Waadjib is om te leren voor elke moslim. Amien.

Voetnoten:

[1] Soerah et-Tauwbah 9:122

[2] Sahieh el-Boechaarie nr. 71 en Sahieh Moslim nr. 1037

[3] Soerah en-Nisaa 4:78

[4] Soerah el-Moenafiqoen 63:7

[5] Activisten, Revelutionisten, Djihaadies, Qotbies, Soeroories etc.

[6] Shaych Saalih ibn �Abdoellaah Fauwzaan el-Fauwzaan in �Adjwieba el-Moefieda �ala Asila el-Menhadj el-Djadiedah. Pag. 4/5

[7] Voetnoot vertaler: Dit is een tafsier geschreven door Sayjied Qoetb, gebaseerd op zijn idee�n, overpeinzingen en meningen in plaats van de interpretatie van de Qor�aan zelf en de Soennah volgens het begrip van de Selefoes-Saalih. In Nederland is helaas het dertigste deel van dit levensgevaarlijke boek vertaald onder de titel: �In de schaduw van de Qor�aan�. Moge Allaah het doen laten vernietigen. Amien.

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 16:36

beste broeders

ik reageer eerst effe op broeder adnan.

bedankt voor je post broeder. ik heb je dawa niet bespot. en je moet eerst even goed nadenken voor je wat zegt,ok?wie zegt dak de sounnah boeken niet lees?weet je wel wat over mij? nee. ik ken die hadith van de 73 groeperingen. en das precies wak bedoelde met mn vroige post. heeft de Profeet saws genoemd welke groep het was?en weet je dat dat laatste zinnetje de meeste geleerden het over eens zijn, hte niet 100% authentiek is?dus met het zinnetje "allen zullen naar de hel gaan behalve 1". en weet je dat de geleerden het hier niet eens over eens zijn wat de Profeet saws hier precies mee bedoelde?weet je dat er een interpretatie is van het feit de Profeet saws waarschijnlijk bedoelde dat van ieder groepering oprechte mensen tussen zitten met de juiste intentie en als je een paar emensen van iedere groepering neemt, je dan samen een groep hebt?weet je dat het hartstikke fout is om 1 gropering aan te wijzen als juist, omdat de Profeet saws niks daarover heeft gezegd?ik duik heel veel in de sounnah boeken, misschien te veel. je weet niks over mij, ok?je weet niet wak wel of niet bestudeer en wak wel studeer.en ik bespot je dawa niet. ik probeer vrede te creeren en deze zinloze discussies te stoppen.ik heb me zelf ook overgegeven aan de shariah en NIET aan een stroming. ik heb me overgegeven aan de waarheid en de vrede. ik volg niet blindelings broeder. ik denk na met mn kop. ik poste met de juiste intentie. en ja sorry, ik raak geirriteerd door dit soort discussies, omdak weet dat de Profeet saws juist hierover heeft gewaarschuwd..maar goed, jammer dat je dat nite zag,ik heb zelfs om vergeving aan t einde gevraagd,jammer.

wasalam en vergeef me.

Terug naar boven
adnan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adnan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 16:41

                           Wees oplettend, O oprechte Selefie!

Shaych Rabie' ibn Haadie al-Madchalie (hafidhahoellaah) heeft gezegd:

�Wees oplettend O oprechte Selefie! En pas op dat je niet meegesleurd wordt naar de verdediging van Ahloel-bid'ah, -dwaling en -athe�sme, die allen (hedendaags) zijn aangesloten tot de hizbie- en politieke sekten.

Want voorwaar, velen die beweren Selefie te zijn doen vandaag de dag niets anders dan de problematische Ahloel-Bid'ah, zoals: de Raafidah, Chawaaridj en de gravenaanbiddende Soefies de beleiders van al-Hoeloel en al-Itihaad[1] te verdedigen. Degene waar Shaychoel-Islaam ibn Taymiyyah over zegt:

"Degene die hen verdedigt is erger dan degene die de christenen en de godenaanbidders verdedigt!"[2]

En vergeet niet, de verdediging van diegene die Selefiyyah claimen voor Ahloel-Bid'ah tijdens de zaak Conor[3] en de Golfoorlog tegen de mensen van Tauwhied op het Schiereiland (Saoedi-Arabi�). Als je echter een tijdje door hen in de maling bent genomen, wordt dan wakker! ((Een gelovige laat zichzelf niet tweemaal uit hetzelfde holletje bijten!)).�

Voetnoten:

[1] De overtuiging dat er geen werkelijkheid is behalve Allaah, m.a.w. alles wat bestaat is volgens hen in werkelijkheid Allaah.
[2]  Dar` Ta'aared al-'Aql wan-Naql 6/171-173.
[3]  De Selefie-staat die gesticht was tijdens of vlak na de Afghaanse oorlog tegen de Russen onder leiding van de Selefiyyah verkondiger Shaych Djamiel ar-Rahmaan rahiemehoellaah, die vermoord is door ��n van de leden van de dwalende Ichwaanoel-Moeslimien sekte.

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 16:45

In eerste instantie geplaatst door Khabir

assalamo alikom zuster muslima 5

Je hebt gelijk, moge allah mij vergeven.

ik beschouw alle moslims die in dezelfede koran en profeet en god geloven als mijn broeders en zusters en heb ze allen lief. ik geniet ervan als mensen zich richting mekka op aarde werpen om allah te verheerlijken, ongeacht wat voor stroming ze volgen binnen de islaam.


Maar ik vind het erg dat ik volgens somige salafis gedood mag worden.
daarom probeerde ik wat fijten over de shia  naar voren te brengen.
Niet om ruzie te maken of bledigen, maar puur als broeders onder elkaar. die elkaar willen helpen in hun religie en geloof.

maar nogmaals, je hebt gelijk. we moeten niet te veel naar verleden kijken. maar elkaar proberen te bemoedigen in het uitoeffennen van onze "dien" met oprechte "imaan" in Allah, onze profeet mohammad(sws) en het heilige koran met de benodigde uitleg voor wie dat wilt.


a salam alaikum

dank voor de post. t ging mij niet om dat je wat over de shieten duidelijk wilt maken. t ging mij puur om dit gesprek:"wij geloven dit en jullie geloven dat". "wij" en "jullie".waar gaat dat heen?er kwam geen einde aan de lappe teksten.ik volg zelf ook de koran en sounnah, maar ik wil mij niet binden aan een groepering. want immers: bestond er een groepering tijdens de tijd vande Profeet saws?dat er geleerden zijn die van mening verschillen over bep dingen heeft niks met aqiedah te maken. maar met rechtsprincipes. de ene redeneert met qiyaas en de ander neemt een tekst letterlijk. betekent dat dat 1 van hen fout zit?nee, naar mijn idee niet. je moet kijken naar de context en de methoden van zo'n geleerden.ach weet je, ik kan hier nog uren over schrijven. maar t ging mij gewoon puur om t feit dat jullie zo een discussie voeren als broeders.hoe moet het dan als moslims iets samen willen doen?en ja, wat je aan het einde van je post zei, klopt.

trouwens, wie heeft het hier over dood?a3oudhoubillah!niemand moet gedood worden. mogen wij beslissen over leven en dood?a3oudhoubillah!

wasalam 

Terug naar boven
adnan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adnan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 16:46

Het vervloeken of beledigen van de Metgezellen van Allaah�s Boodschapper

Auteur: Imaam Muhammad bin �Uthman Adh-Dhahabi للها همحر .

Het is overgeleverd dat de Boodschapper van Allaah heeft gezegd: �Allaah de Allerhoogste zegt (in een hadieth Qoedsie):

�Als iemand een vriend van Mij als vijand neemt, dan verklaar Ik hem de oorlog.� (Boechaarie en Moslim)

De Profeet zei:

�Beledig mijn Metgezellen niet. Bij Hem in Wiens Hand mijn ziel is, al zou ��n van jullie een hoeveelheid goud ter grootte van (de berg) Oehoed aan liefdadigheid uitgeven, het zou niet eens gelijk staan met ��n handvol van h�n liefdadigheid, noch de helft ervan. (Boechaarie en Moslim)

Hieruit blijkt de voortreffelijkheid van de Metgezellen van de Profeet boven andere Moslims.

En hij zei ook:

�Vrees Allaah, vrees Allaah, betreffende mijn Metgezellen! Neem hen na mijn dood niet als doelwit (van kritiek en spot). Degeen die van hen houd doet dat uit liefde voor mij en degeen die hen haat doet dat uit haat voor mij. Degeen die hen kwetst heeft mij gekwetst, degeen die mij kwetst ergert Allaah, en degeen die Allaah ergert zal spoedig door Hem bestrafd worden. (Tirmiedhie)

Uit deze hadieth blijkt de hoge status die de Metgezellen van de Profeet bij Allaah hebben. Het zijn zij die in hem geloofden, met hun leven en bezit bijgestaan hebben, naar hem luisterden en gehoorzaamden, handelden volgens zijn Soennah, en het in stand hielden voor latere generaties. Hun generatie was de beste generatie, en zij waren de beste natie die opstonden uit de mensheid. Vandaar, dat ��nieder die van de Profeet houd, houd van zijn Metgezellen en respecteert hen allemaal. Wie er ook maar ��n van hen haat, haat de Profeet . Anas heeft overgeleverd dat de Profeet heeft gezegd:

�Het teken van Geloof is liefde voor de Ansaar (de Helpers) en het teken van huichelarij is haat voor de Ansaar.� (Boechaarie en Moslim)

Eveneens is liefde voor �Ali ibn Aboe Talib een teken van geloof en haat jegens hem is een teken van huichelarij.1

We herkennen de bewonderenswaardige kwaliteiten van de Metgezellen van Allaah�s Boodschapper wanneer we lezen over hun leven en hun werken tijdens het leven van Allaah�s Boodschapper en na zijn dood, het met elkaar wedijveren omwille van het Geloof, zijn overtuigingen en gebruiken, en voor het oppergezag van Allaah�s Woord en de Soennah van de Profeet . Wij hebben van hun de religieuze verplichting geleerd, en zo ook al zijn gebruiken en alle uitspraken van de Profeet , en de methodologie waarmee wij wettelijke leerstellingen van de Islaam in onze levens tot stand moeten brengen.

E�nieder die hen bekritiseerd of hen beledigt treedt daarmee buiten dit Geloof en heeft zichzelf afgesneden van de Islaamitische Oemmah (Gemeenschap). Hij gelooft niet in hetgeen Allaah, de Allerhoogste zegt betreffende hen in Zijn Boek, en wat Allaah�s Boodschapper over hun bewonderenswaardige kwaliteiten en verdiensten heeft gezegd. Het is voor ons voldoende om maar een paar uitspraken van de Profeet te vermelden betreffende zijn Metgezellen.

De Profeet heeft gezegd:

�Voorwaar, Allaah koos mij en heeft voor mij mijn Metgezellen gekozen, en heeft hen mijn ministers en helpers en mijn schoon-familie gemaakt (daarmee bedoelende, Aboe Bakr door het huwelijk van de Profeet met �Aishah, �Umar door het huwelijk van de Profeet met Hafsah, �Uthmaan door zijn opeenvolgende huwelijken met twee van de dochters van de Profeet , en �Ali door zijn huwelijk met Fatima de dochter van de Profeet .) Als iemand hen beledigt, dan zal de vloek van Allaah, Zijn Engelen en de gehele mensheid op hem rusten. Allaah zal geen enkele liefdadigheid noch goede daad van hen accepteren. (Tabarani)

Anas bin Malik heeft overgeleverd dat Allaah�s Boodschapper heeft gezegd:

�Voorwaar, Allaah koos mij en heeft voor mij mijn Metgezellen gekozen, en heeft hen mijn ministers, mijn helpers en mijn schoon-familie gemaakt. Na hen zullen er mensen komen die fouten in hun gaan zoeken om hen te bekritiseren. Het is niet toegestaan om met hen te eten en te drinken, noch om met ��n van hen te trouwen, en ook niet het begraffenisgebed voor hun te bidden, noch m�t hen te bidden.� (al�Oqaylie clissificeerde deze hadieth als zwak)

Abdoellaah bin Mas�oed heeft overgeleverd dat Allaah�s Boodschapper heeft gezegd:

�Wanneer je over mijn Metgezellen spreekt, hou jezelf in. Wanneer je over astrologie spreekt, hou jezelf in. En wanneer je over Allaah�s Voorbestemming (Qadr) spreekt, hou jezelf in.� (Tabarani)

De geleerden hebben gezegd dat hiermee wordt bedoeld dat men niet teveel in het geheim van Allaah�s Voorbestemming moet spitten, wanneer men zich weerhoudt van het speculeren over de Voortbestemming dan is dat een teken van Geloof en acceptatie van onze beperkingen in het begrip met betrekking tot Allaah�s doen en laten. Eveneens, wanneer men geloofd dat de sterren invloed hebben in de aangelegenheden van mensen, afhankelijk van Allaah�s Almachtige Wil, dan is hij een polythe�st (Moeshrik). Insgelijks, als iemand een fout ontdekt bij ��n van de Metgezellen van de Profeet en vervolgens slecht over hen spreekt, dan is hij een huichelaar. Het is verplicht voor de Moslims om van Allaah te houden, om van zijn Boodschapper te houden, om te houden van hetgeen dat de Profeet bracht als leiding en van zijn gebruiken, om te houden van zijn afstammelijngen, zijn Metgezellen, zijn vrouwen, zijn kinderen, zijn dienstknechten, en om te houden van degenen die van hen houden en om degenen te haten die hen haten, want dat is de betekenis van �liefde omwille van Allaah� en �haat omwille van Allaah�, en dat is de meest voortreffelijke vorm van Geloof.

Ayyoeb as-Sachtayaanie للها ه��محر zei: �Degeen die van Aboe Bakr houd bouwt een vuurtoren van Islaam, degeen die van �Umar houd maakt de weg zichtbaar, degeen die van �Uthmaan houd weerspiegelt Allaah�s licht, degeen die van �Ali houd houdt zich vast aan een betrouwbaar touw, en degeen die goed spreekt over al de Metgezellen van de Profeet is vrij van huichelaarij.�

De bewonderswaardige kwaliteiten en verdiensten van de Metgezellen zijn te talrijk om hier allemaal op te noemen. Desondanks zijn de geleerden van de Soennah het erover eens dat er tien van de Metgezellen het meest bewonderenswaardig zijn, en onder deze tien zijn er vier die de hoogste status hebben. Dit zijn, in volgorde van status: Aboe Bakr, dan �Umar ibn al-Chattab, dan �Uthmaan ibn Affaan, en dan �Ali ibn Abie Talib, moge Allaah met hen allen tevreden zijn. Er bestaat hierover geen enkele twijfel, en degeen die hierover twijfelt is een innovator en een boosaardige huichelaar.

Dit zijn de vier Recht-geleiden die staan vermeld in de hadieth die is overgeleverd door al-�Irbaad bin Sariyah, waarin de Profeet zegt:

�Het is een verplichting om mijn Soennah te volgen, en zo ook de Soennah van de Recht-geleide Chaliefen die mij op zullen volgen, bijt je eraan vast met je kiezen (klamp je daaraan vast), en behoed jezelf tegen vernieuwingen in religieuze zaken...� (Tirmiedhie)

Over de verdiensten van Aboe Bakr zegt Allaah de Allerhoogste in de Qur�an:

�En laat niet degenen onder jullie die zijn gezegend met gunsten en rijkdommen, zweren dat zij geen hulp meer geven aan hun naaste verwanten of aan Al-Mas�kien (de armen)�� (Soerah An-Noer Vers 22)

Er is geen meningsverschil over het feit dat deze Vers geopenbaard werd wanneer Aboe Bakr zijn financi�le steun aan een familielid van hem stopzette, deze persoon genaamd Mistah, was betrokken bij beschuldigingen richting zijn dochter �Aishah.

Allaah, de Allerhoogste zegt (over Aboe Bakr ):

��de tweede van de twee. Wanneer zij in de grot waren�� (Soerah At-Taubah Vers 40)

Met de twee wordt bedoeld de Profeet en Aboe Bakr , wanneer zij van Mekka naar Mediena vluchtten en zich verstopten in de grot. Dus, Allaah getuigd dat Aboe Bakr een belangrijke Metgezel is, en gaf hem (Aboe Bakr) blijde tijdingen betreffende Zijn Sakienah (geruststellende vrede) in dezelfde Vers (Soerah At-Taubah Vers 40).

Ibn �Umar heeft overgeleverd dat Allaah�s Boodschapper tegen Aboe Bakr zei:

�Jij was mijn Metgezel in de grot, en jij zult mijn Metgezel bij de Vijver (Kawthar in het Paradijs) zijn.� (Tirmiedhie)

Allaah de Allerhoogste zegt:

�En degeen die de Waarheid brengt en ervoor getuigd, zij zijn de Gods-bewusten.� (Al-Zoemar Vers 33)

Dj�afar al-Saadiq للها ه��محر zegt: �Er is geen twijfel over dat degeen die de Waarheid bracht, Allaah�s Boodschapper is, en degeen die ervoor getuigde Aboe Bakr is, en wat is er beter dan dat?�

Moge Allaah tevreden zijn met alle Metgezellen van Allaah�s Boodschapper .

Bron: Hoofdtsuk, De zeventigste grote zonde, uit het boek De Grote zonden.

Oorspronkelijke titel: Al Kabar.

Terug naar boven
adnan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adnan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 16:54
                          Wees oplettend, O oprechte Selefie!

Shaych Rabie' ibn Haadie al-Madchalie (hafidhahoellaah) heeft gezegd:

�Wees oplettend O oprechte Selefie! En pas op dat je niet meegesleurd wordt naar de verdediging van Ahloel-bid'ah, -dwaling en -athe�sme, die allen (hedendaags) zijn aangesloten tot de hizbie- en politieke sekten.

Want voorwaar, velen die beweren Selefie te zijn doen vandaag de dag niets anders dan de problematische Ahloel-Bid'ah, zoals: de Raafidah, Chawaaridj en de gravenaanbiddende Soefies de beleiders van al-Hoeloel en al-Itihaad[1] te verdedigen. Degene waar Shaychoel-Islaam ibn Taymiyyah over zegt:

"Degene die hen verdedigt is erger dan degene die de christenen en de godenaanbidders verdedigt!"[2]

En vergeet niet, de verdediging van diegene die Selefiyyah claimen voor Ahloel-Bid'ah tijdens de zaak Conor[3] en de Golfoorlog tegen de mensen van Tauwhied op het Schiereiland (Saoedi-Arabi�). Als je echter een tijdje door hen in de maling bent genomen, wordt dan wakker! ((Een gelovige laat zichzelf niet tweemaal uit hetzelfde holletje bijten!)).�

selamun aleykum moslima ik adviseer je om dit door te nemen, en jah wat over jou betref ken ik je niet ik wil je niet beledigen maar kijk wat ik uit je zinnen haal heb je het over ja maar dat is mijn mening!

let op: want toen Ali as heb gezegd als ik nou logica zou gebruiken dan zou ik met woedoe de onderkant van mijn voet met water wrijven, maar ik heb muhammed saw gezien dat hij de bovenkant van zijn voet wreef! dat hou in dat veel dingen niet zo zoals wij denken! en denk daar ook eens over na, moge Allah ons naar de juiste pad leiden!

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 17:02

sorry maar snap je laatste zin in de eerste alinea naar mij toe gerich niet.niet.ik heb het niet over dingen die de Profeet kant en klaar zei, maar bijv hoe weet jij nou dat bijv roken nietmag. stond dat kant en klaar in de koran?nee. er staat in de koran dat bedwelmende middelen niet mogen. dus met andere woorden ook geen roken. ik heb het over zulke dingen ok?en niet over klakkeloos dingen met qiyaas gaan utileggen. je moet eerst weten wak bedoel broeder, voordat je dingen gaat zeggen als"denk daaar maar eens goe dover na".je bent mn vader niet.je bent me echt keer op keer aan t beledigen. wat heb ik je gedaan?je weet niet eens waar ik voor sta en wat mn bedoelinge zijn?al deze teksten die jij hebt gepost heb ik gelezen broeder, voor dat jij je zelfs hebt aangemeld als lid van deze site. nogmaals, je kent me niet en je weet niks over mij om mij op die manier te gebieden teksten te lezen. ok? misschien ben ik het eens met die teksten, maar misschien bep delen van de teksten niet.ik kan niet blindelings dingen volgen. ik moet eerst kijken of t overeenkomt met de koran en sounna. want die zijn  door Allah voorgeschreven. de teksten die jij hier neerzet zijn wel erg informatief maar nog steeds door mensenhanden geschreven. dus ik MOET ze wel testen aan de koran en sounna.

trouwens, als dit gesprek nog meer beledigingen gaat bevatten houdt deze discussie voor mij hier op.

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 17:22
Och.och.och Beste broeder adnan. waroom huichelachtig doen?
Zit je e-mails te sturen om Zuster muslima 5 kennis te geven over de "fouten van shia's terwijl ik als broeder zeg dat ik zelf als kind in Iran volgens de sh*tische leer van islaam opgevoed ben en kennis heb over deze leer. Ik wil niemand overtuigen over wie een goede of slechte leer volgt. Ik ben toevallig na het lezen van vele intresante dingen op deeze site zoals de geschiedenis van de islaam en de koraan eb de hadiets, toevallig de forum over de shias tegen gekomen. En tot mijn verbazing las ik dingen over ze welke ik van mijn shiitische docenten nooit gehoord had. dus reageerde ik daar op. Maar als jij dankt dat je bij de 1e ware stroming binnen de islaam hoort. probeer mijn dan te overtuigen met fijten en niet met leugens en vernederingen over mijn stroming. Lees dan wat ik over de sha schrijf. wij hebben geen andere koran.
en ik ben eens over vele dingen die sallafis doen. behalve wat ik eerder heb gezegd.


Maar zuster Moslima5 heeft denk ik gelijk over bepaalde dingen zullen we niet een worden. maar deze dingen vormen niet de kern van onze geloof (mits je die leugens over shia's even weg denkt (imaam boven profeet en andere koran etc.). want als dat het is geff ik je gelijk broeder dat is inderdaad koefr, maar geen shia

dus laten we ons gewoon op ons een oprechte manier met de juste intentie naar elkaar richten. om elkaar tot eenheid brengen. en als dat niet lukt ..

richten we on dan tot allah(swt) en vragen hem om de 1e ware stroming binnen de 73 te laten zegenveren over de andere stromingen en volkeren.





 beste mensen Ik heb al ierder gezegd dat ik mezelf liever moslim noem en geen shia of sunnie of salafi of omawi of wat dan ook. Ik heb de waarheid in de koran ontdekt voor mijn zelf en heb het bestudeert. en ben van overtuigt dat allah voor alles een hele logische, en voormensen verklaarbaare rationele  reden heeft.
hij wenst ons te helpen en het niet voor ons  moeilijk te maken. door veel kennis kunnen we de koran begrijpen als allah dat wilt tenminste.
verder zijn er vele stromingen in de islaam die aan de hand van de hadiet en koran interpetaties beweren dat zij de ware stroming zijn. van mij mag iedereen dat denken, alleen met kennis en wetenschap kan men de waarheid en leugen onderschede. en natuurlijk de hulp van allah. maar een ding moeten we niet vergeten we zijn allemaal noch onvolmaakt en kunnen fout denken, belangrijk is dat we allen (moslims) dat moeten besseffen en moeten proberen  door goed gedrag en goede werken met de hulp van allah en zijn leiding naar die volmaaktheid te streven.


5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
adnan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adnan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 17:27

selamun aleykum zuster!

nogmaals het is niet de intens om mensen te beledigen maar om juist te behoeden van uitspraken zoals deze!

Asalaamu alaikom,

.
Allah vertelt een leugen. (Asool Kaafi, Vol. No.1, Page No. 148. A Shia doctrine.)

. Alle imams zijn aan Mohammad may Peace Be Upon Him gelijk. (Asool Kaafi, Vol. No. 1, Page No. 270)

. Er zijn 17.000 Aya's in de echte koran. (Al Shafi, Vol. No. 2, Page No. 616)

. Niemand heeft de koran beter begrepen dan de Imams. (Asool Kaafi, Vol. No. 1, Page No. 228)

. Hazrat Abu Bakr kon de kalimah niet reciteren bij zijn dood. (Israr-e-Muhammad, Page No. 211)

. Ali is God. (Jila-ul-Ayoun, Vol. No. 2, Page No. 66)

. Imam is God. (Jila-ul-Ayoun, Vol. No. 2, Page No. 85)

. Imam weten wanneer ze sterven en dood komt alleen door hun toestemming. (Asool Kaafi, Vol. No. 1,Page No. 258)

. Pakistan wordt genoemd in de echte koran...de koran van nu is zinloos. (Hazaar Tumhari Das Hamari, Page No. 554)

. Imams weten alles...het verleden en de toekomst. (Asool Kaafi, Vol. No. 1, Page No. 260)

. We accepteren die God niet en de profeet wien's opvolger Abu Bakr was. (Anwaar-e-Naumania, Vol. No. 2, Page No. 278)

. De koran van nu is verkort de hele koran is alleen bij imam Mahdi. (Hazaar Tumhari Das Hamari, Page No. 553)

. Abu Bakr en Omar waren erger dan Shajtaan. (Haq-ul-Yaqeen, Page No. 509)

. Imam Mehdi Zal Aisha zweepslagen geven als hij komt. (Hayat-ul-Quloob, Vol. No. 2, Page No. 901)

. Aisha was een hypocrite en een ongelovige vrouw. (Hayat-ul-Quloob, Vol. No. 2, Page No. 900)

. Ali om hulp vragen is geen Polythe�sme maar een sunnah van de profeet. (HathiKayDaantKhanayKayAurDikhanay Kay Aur,Vol.No.2,Page No. 41)

. Imam Mehdi zal alle Soennitische Geleerden doden. (Haq-ul-Yaqeen, Page No.527)

. Abu Bakr, Omar, Osman en Muawiyah zijn net als Afgoden, zij zijn de ergste schepselen. (Haq-ul-Yaqeen, Page No. 519)

. Kalimah Tayyibah zonder de woorden ''Ali wali ullah'' eraan toegevoegd is een valse kalimah. (Shia Mazhab Haq Hai, Page No. 2)

. Hazrat Abu Bakr en Hazrat Omar waren de volgelingen van Shajtaan. (Quran Majeed by Maqbool Hussain Dehlevi, Page No. 674)

. Wanneer God blij is dan praat hij in Farsi en wanneer hij boos wordt praat hij in Arabish. (Tareekh-ul-Islam, Page No. 163)

. Na het gebed zeggen jullie: ''O Allah, Vervloekt zij Abu Bakr, Omar, Uthman, Mu'awiyah, Ayesha, Hafsa, Hind en Ummul Hakam''. (Aynul Hayat: 599)

. Farao en Haman zijn net als Abu Bakr en Omar. (Haqqul Yaqeen: 342)

. Op Miqdad ibn Aswad, Abu Dharr Ghifari en Salmaan Farsi na hadden alle Sahaba Islam verlaten na Mohammad. (Furu'ul Kafi: Kitabul Rauda: 115)

. Wat had deze Zuleikha van Makkah, bibi Aisha dat de 50 jarige nabi het met haar wou? (Haqeeat Fiqh Hanafi P64 /Ghulaam Hussain Naqui.)

. Alleen al door het horen van je stem kan een imam weten of je naar hel gaat of naar het Paradijs. (Usool al Kafi, p. 185)

. Allah de Geprezene heeft behalve een suni niks erger dan een hond geschapen...een suni is zelfs erger dan een hond. (Haqqul Yakeen Vol 2,P.516)

. Als alle engelen en de martelaren Allah smeken om de suni's van de hel te redden dan noch zou Allah ze niet redden. (Haqqul-Yaqeen,Vol.2P.192)

. je kan niet trouwen met een Sunitishe meisje want ze is ongelovig. (Tahdhidul Akaam/ Ibid Vol 3 P258)


en jah ik weet wel dat ik je vader niet ben, en daar bedoel ik niks mee. maar kijk als je van de sunnah ben weeten we ook dat we mensen zoals deze niet mogen laten spotten met dit soort uispraken! het is niet persoonlijks maar de islaam is net wat ik eerder zeg een totale overgeving!

jullie hebben zeker zo`n beeld van een boe man of een extermist maar integendeel! ik hoor niet eens te zijn maar helaas ken ik ook de goed willende broeders en zusters niet hier ten koste van leugens laten zonder dat ze met de feiten worden benaderd!

 


 

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 17:42

broeder

er is niemand op deze forum naar mijn weten die dit soort dingen boven geloofd. staghfirullah. t is idd erg dit soort uitpspraken maar het ging mij meer om de discussie tussen jou en Khabir. punt klaar. jeetje, begrijp je nou mn bedoelingen niet?t is goed dat je de waarheid wil verkondigen, maar zeg dit tegen mensen die dit soort dingen geloven. hier is niemand die dit soort vreselijke dingen zegt. post het ergens waar ze daadwerkelijk zulke dingen roepn. ok?zul je inshAllah voor beloond worden. maar nu ben je tegen mij aan t tieren en tegen broeder Khabir.terwijl ik alleen vrede wilde maken tussen jou en hem!e ik zie jou niet als boeman,zo zie ik niemand.waarom dnek je voor ons?je hebt een juiste intentie maar wij ook!zie dat alsjeblieft in!

wasalam

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 17:50

In eerste instantie geplaatst door Khabir

assalamo alikom zuster muslima 5

Je hebt gelijk, moge allah mij vergeven.

ik beschouw alle moslims die in dezelfede koran en profeet en god geloven als mijn broeders en zusters en heb ze allen lief. ik geniet ervan als mensen zich richting mekka op aarde werpen om allah te verheerlijken, ongeacht wat voor stroming ze volgen binnen de islaam.


Maar ik vind het erg dat ik volgens somige salafis gedood mag worden.
daarom probeerde ik wat fijten over de shia  naar voren te brengen.
Niet om ruzie te maken of bledigen, maar puur als broeders onder elkaar. die elkaar willen helpen in hun religie en geloof.

maar nogmaals, je hebt gelijk. we moeten niet te veel naar verleden kijken. maar elkaar proberen te bemoedigen in het uitoeffennen van onze "dien" met oprechte "imaan" in Allah, onze profeet mohammad(sws) en het heilige koran met de benodigde uitleg voor wie dat wilt.


Asalaam Aleikum beste broeder,

Beschouw jij de Ahmadiyya's ook als Moslims? Je weet wel...die groepering waar Beatrix laatst op bezoek was in de "moskee"....Zij beweren ook in ALLAH Subhana Wa Ta'ala, de Profeet Mohamed (vrede zij met hem) en de Koran te geloven. Binnen hun groep heb je weer twee opsplitsingen waarvan de ene groep gelooft dat mirza ghulam achmed een profeet was en de andere groep hem slechts als een vernieuwer ziet. Ik wil deze vraag tevens ook stellen aan mijn zuster Muslima 5. Daarbij in het achterhoofd houdend wat broeder Adnan ons vertelde over de meer dan 70 groepen in de Islam waarvan er maar ��n het Paradijs in zal gaan.

Salaam.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 18:00
Beste broeder adnan ik als volgens shia opgeleide moslim verwerp zoals vele sh*tische broders en zusters en alle andere moslims de door jou aangehaalde beweringen. maar dit is niet de shia die ik ken. het kan ook nooit door een moslim met kennis van de koran gezegd zijn. dus als je deze koeffaars en leugenaars voor shiat ol ali wilt (betitelen) moet je het zelf weten. maar dit is niet de shia ,dat door moslims in Iran waar ik vandaan kom, gepredikt wordt.

n naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Bij de tijd.

2. Voorzeker, de mens is te midden van verlies.

3. Behalve degenen die geloven en goede werken doen, en elkander tot waarheid, en geduld aansporen.

assalomo alikoem wa rahmatollahe wa barakato
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 18:08
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Khabir

assalamo alikom zuster muslima 5

Je hebt gelijk, moge allah mij vergeven.

ik beschouw alle moslims die in dezelfede koran en profeet en god geloven als mijn broeders en zusters en heb ze allen lief. ik geniet ervan als mensen zich richting mekka op aarde werpen om allah te verheerlijken, ongeacht wat voor stroming ze volgen binnen de islaam.


Maar ik vind het erg dat ik volgens somige salafis gedood mag worden.
daarom probeerde ik wat fijten over de shia  naar voren te brengen.
Niet om ruzie te maken of bledigen, maar puur als broeders onder elkaar. die elkaar willen helpen in hun religie en geloof.

maar nogmaals, je hebt gelijk. we moeten niet te veel naar verleden kijken. maar elkaar proberen te bemoedigen in het uitoeffennen van onze "dien" met oprechte "imaan" in Allah, onze profeet mohammad(sws) en het heilige koran met de benodigde uitleg voor wie dat wilt.


Asalaam Aleikum beste broeder,

Beschouw jij de Ahmadiyya's ook als Moslims? Je weet wel...die groepering waar Beatrix laatst op bezoek was in de "moskee"....Zij beweren ook in ALLAH Subhana Wa Ta'ala, de Profeet Mohamed (vrede zij met hem) en de Koran te geloven. Binnen hun groep heb je weer twee opsplitsingen waarvan de ene groep gelooft dat mirza ghulam achmed een profeet was en de andere groep hem slechts als een vernieuwer ziet. Ik wil deze vraag tevens ook stellen aan mijn zuster Muslima 5. Daarbij in het achterhoofd houdend wat broeder Adnan ons vertelde over de meer dan 70 groepen in de Islam waarvan er maar ��n het Paradijs in zal gaan.

Salaam.

Salaam.


ik heb hun Quran vertaling en hun interpetatie gelezen Ik bewonder en wardeer hun inzet met betrekiking tot het vertalen en verspreiden van de koran. maar hun interpetatie en uitleg is voor mij niet bindend. verder zie ik hun leider zoals zij dat beweren niet als de mahdi(massias). Voor de rest weet ik niet veel meer over ze om een grondig oordeel te uiten. Maar tot zo ver ze , kan ik me niet bij ze aansluiten.

assalamo aleikoem.
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 18:34

Asalaam Aleikum broeder,

Nu je het trouwens over de Mahdi hebt, is dat trouwens niet iets wat  bij de Shi�ten voorkomt en niet bij de Soennieten? Klopt het dat Shi�ten hem als de Messias zien? Of zien Shi�ten Isa (vrede zij met hem) als Imam Mahdi? Klopt het dat Ahmadinneyad zichzelf probeert te profileren als Imam Mahdi?

ALLAH Subhana Wa Ta'ala vertelt ons in de Koran wie de Messias is. (Surah Al- Imraan:45)

Toen de engelen zeiden: "O, Maria, waarlijk, Allah geeft u blijde tijding door Zijn woord: Zijn naam zal zijn: de Messias, Jezus, zoon van Maria, ge�erd in deze wereld en in de volgende en hij zal tot hen behoren die in Gods nabijheid zijn.

Sorry voor de vele vragen broeder maar ik ben gewoon een beetje nieuwsgierig.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2006 om 03:29

salam broeder

jullie alledrie begrijpen niet wak bedoel. natuurlijk erken ik de ahmadiyya's niet. en een heleboel sufi's niet en een heleboel shia's niet die beweren een eigen koran te hebben etc etc. maar ik heb het nu puur over t feit dat twee broeders die waarsch hetzlefde geloven tegen elkaar tekeer gaan. in plaats daarvan kunnen ze samen juist ergens anders dingen mensen overtuigen etc.

kijk dak beweer dat we ons niet moeten opsplitsen betkent niet dak bep groeperingen erken. kunnen jullie dat nou echt niet uit mn post halen?t enige wak wilde zeggen is dat door zulke discussies nog meer verdeling ontstaat. of zijn we nu alle vier op 1 rechte lijn?ik begon alleen maar mee te doen met de waarschuwing van de Profeet saws dat we onderling niet moete twisten en ons niet moeten splitsen. ik ben geen shia, geen ahmadiya, geen sufi etc. ik ben het eens met een heleboel selefitische gdachtes, maar met een heleboel weer NIET.het selefistisch gedachtegoed is niet superieur. dat wordt vaak wel zo geprofileerd. jammer.dat geldt voor iedere stroming. iedereen denkt dat zijn of haar stroming de juiste is..daarom bind ik me niet vast aan een stroming. om dat te voorkomen.immers, was er een stroming tijdens de periode van de profeet saws? ik ben het eens met de overleveringen van de profeet en met de koran. punt klaar. dus eigenlijk beweer ik precies hetzelfde als broeder adnan. maar ik heb het gewoon niet zo met discusiies waarbij alleen maar word getierd zonder goe dte lezen wat de ander bedoeld. want kijk hoe ver het nu is gegaan? jullie hebben me zodanig niet begrepen dak zelfs de vraag heb gekregen of ik de ahmadiyyas erken?sorry broeder Rahil Amin. maar je zou juist uit al mn posts kunnen concluderen dak ze niet erken en door zoeist te vragen heb je me echt beledigd.sorry.wat met een juiste intentie begon is opeens bij de ahmadiyyas uitgemond. maar goed.

wasalam

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2006 om 03:47

Khabir ken je het verhaal van de sh�e'iet  in de tijd van de profeet ���� ������ �������   hij ging met ze schonen de moskee in ??

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2006 om 03:52
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

Khabir ken je het verhaal van de sh�e'iet  in de tijd van de profeet ���� ������ �������   hij ging met ze schonen de moskee in ??

salam zuster

maar naar mijn weten bestond de stroming shia niet in de tijd van de Profeet saws. die kwam pas later. na zijn dood. toen een groepering vond dat Ali as de eerste kalief moest worden en niet Abu Bakr as..dus bestaat er dan wel zo een dergelijk verhaal?

salam

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2006 om 04:00
  Khabi   zal denk ik wel antwoord geven over die verhaal
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2006 om 04:16
In eerste instantie geplaatst door muslima5

salam broeder

jullie alledrie begrijpen niet wak bedoel. natuurlijk erken ik de ahmadiyya's niet. en een heleboel sufi's niet en een heleboel shia's niet die beweren een eigen koran te hebben etc etc. maar ik heb het nu puur over t feit dat twee broeders die waarsch hetzlefde geloven tegen elkaar tekeer gaan. in plaats daarvan kunnen ze samen juist ergens anders dingen mensen overtuigen etc.

kijk dak beweer dat we ons niet moeten opsplitsen betkent niet dak bep groeperingen erken. kunnen jullie dat nou echt niet uit mn post halen?t enige wak wilde zeggen is dat door zulke discussies nog meer verdeling ontstaat. of zijn we nu alle vier op 1 rechte lijn?ik begon alleen maar mee te doen met de waarschuwing van de Profeet saws dat we onderling niet moete twisten en ons niet moeten splitsen. ik ben geen shia, geen ahmadiya, geen sufi etc. ik ben het eens met een heleboel selefitische gdachtes, maar met een heleboel weer NIET.het selefistisch gedachtegoed is niet superieur. dat wordt vaak wel zo geprofileerd. jammer.dat geldt voor iedere stroming. iedereen denkt dat zijn of haar stroming de juiste is..daarom bind ik me niet vast aan een stroming. om dat te voorkomen.immers, was er een stroming tijdens de periode van de profeet saws? ik ben het eens met de overleveringen van de profeet en met de koran. punt klaar. dus eigenlijk beweer ik precies hetzelfde als broeder adnan. maar ik heb het gewoon niet zo met discusiies waarbij alleen maar word getierd zonder goe dte lezen wat de ander bedoeld. want kijk hoe ver het nu is gegaan? jullie hebben me zodanig niet begrepen dak zelfs de vraag heb gekregen of ik de ahmadiyyas erken?sorry broeder Rahil Amin. maar je zou juist uit al mn posts kunnen concluderen dak ze niet erken en door zoeist te vragen heb je me echt beledigd.sorry.wat met een juiste intentie begon is opeens bij de ahmadiyyas uitgemond. maar goed.

wasalam

Asalaam Aleikum beste zuster,

Waarom vind je het nou zo een beledigende vraag? Ik stelde deze vraag alleen maar uit nieuwsgierigheid maar nog meer om het feit dat jij ook in deze discussie zit. Als er meerdere mensen in hadden gezeten had ik het ook aan hun gevraagd. Het is toch niet beledigens als ik aan iemand vraag hoe hij/zij over een bepaald iets denkt. Ik probeer alleen maar van zoveel mogelijk verschillende mensen te leren door te vragen wat ze over bepaalde dingen in de Islam vinden. Maar goed, ik zal me voortaan maar niet meer proberen te mengen in discussies met broeders en zusters onderling. Het spijt me.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2006 om 04:22

salam broeder

geeft niet en je moet en kan je alitjd mengen met discussies. vergeef mij aub ook.

wasalam

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2006 om 04:36

Salaam zuster,

Alhmadulilah dat het weer goed is en is het kleine misverstandje uit de wereld geholpen.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
adnan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adnan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2006 om 17:45

selamun aleykum

nou ik dank iedereen voor het reageren op dit forum! en ik vraag aan ieder broeder en of zuster vrgiffenis als ik zijn of haar heb gekwetst! maar ik wil dat jullie realiseren dat het niet de intens van mij is maar dat het zo geschreven staat, moge Allah swt mij en al onze broeders en zusters vergeven en ons de juiste pad begelijden!! amien.

verder wil ik kwijt dat ik geen probleem heb met nog een jood nog een cristen of een aftakking van de islaam ( niet persoonlijk ). maar als het gaat om geloof jah dan moet ik helaas veel van jullie teleurstellen want zeg nou eens eerlijk? wie van ons zou voor een ander 2 min zijn/haar in de vuur steken? niemand dacht ik wel, maar waarom zouden we dat dan wel moeten doen voor hiernamaals! broeders en zuster ik hoef jullie niks te bewijzen hamdolillah jullie hebben het kennis om het uit te zoeken, maar als ik ergens mee ken helpen omwille uitleg wil ik graag proberen mits het in mijn berijk is! en hierbij nogmaals mijn excuus voor de geen(e) die zich door mij beledigd voelen! tot slot nog dit en dan beloof ik jullie niet meer met deze dawa door te gaan!

De Dien (Religie) van de Islaam.

De Religie van de Islaam is de Dien (Religie), waarmee Allaah de Profeet Mohammed ملس و هيلع للهأ ىلص gezonden heeft. Daarmee heeft Allaah de geldigheid van alle andere religies tenietgedaan en heeft Hij de religie geperfectioneerd voor Zijn dienaren, Zijn gunsten aan hen voltooid en de religie voor hen uitgekozen � geen enkele andere religie zal van een persoon geaccepteerd worden.

Allaah de Allerhoogste, zegt:�Mohammed is niet de vader van één van de mannen onder jullie, maar hij is de Boodschapper van Allaah en de laatste der Profeten8

Hij de Allerhoogste zegt eveneens:�Vandaag9 heb Ik jullie religie voor jullie vervolmaakt en heb Ik Mijn Gunst voor jullie volledig gemaakt en heb Ik de Islaam voor jullie als religie uitgekozen�

Waarlijk, de (enige) religie bij Allaah is Al-Islaam11�.12

En wie een andere religie dan de Islaam zoekt, het zal nooit van hem geaccepteerd worden en hij zal in het Hiernamaals tot de verliezers behoren13

En Allaah, de Allerhoogste heeft het voor de gehele mensheid verplicht gemaakt om Hem daarmee te aanbidden (dwz door de Islaam aan te nemen). Allaah de Allerhoogste zegt terwijl Hij Zijn Boodschapper ملس و هيلع للهأ ىلص toespreekt: �Zeg (O Mohammed): �O mensheid! Waarlijk, ik ben de Boodschapper van Allaah voor jullie allen. (Allaah is) Degene aan Wie het Koninkrijk van de hemelen en de aarde behoort, La ilaaha illa Hoewa (niets of niemand heeft het recht om aanbeden te worden behalve Hij). Hij is het die doet leven en doet sterven. Gelooft daarom in Allaah en Zijn Boodschapper (Mohammedملس و هيلع للهأ ىلص), de ongeletterde Profeet, die in Allaah en Zijn Woorden14 gelooft, en volgt hem, zodat jullie rechtgeleid worden.15

Het staat vermeld in Sahieh Moeslim, overgeleverd door Aboe Hoerairah هنع للهأ يضر, dat de Boodschapper van Allaah ملس و هيلع للهأ ىلص heeft gezegd: �Bij de Hand van Hem (Allaah) waarin het leven van de ziel van Mohammed is! Er is niemand van deze gemeenschap, of het nu een Jood of een Christen is, die van mij hoort en daarna doodgaat zonder te geloven in de Boodschap (van Tauwhied) waarmee ik ben gezonden, behalve dat hij een van de mensen van het (Helle)Vuur is.16

Het geloven in de profeet Mohammed ملس و هيلع للهأ ىلص is datgene bevestigen (Tasdieq) waarmee hij gekomen is met de volle aanvaarding (Qaboel) en verklaring (Id�aan), niet louter de bevestiging dat hetgeen waar hij mee gekomen is, de waarheid is (Tasdieq). Om deze reden was zelfs Aboe Taalib (de oom van de Profeet), geen gelovige in de Profeet ملس و هيلع للهأ ىلص, ondanks dat hij hetgeen bevestigde waarmee de Profeet Mohammed ملس و هيلع للهأ ىلص gekomen was en dat de Islaam de beste van alle religies was (alleen hij accepteerde de boodschap niet, noch gaf hij zich eraan over en dus had hij geen Iemaan in de Profeet ملس و هيلع للهأ ىلص).

De Dien van Islaam bevat al het menselijke welzijn van de voorgaande religies. En het heeft het onderscheid ten opzichte van de voorgaande religies, dat het geschikt is voor toepassing in elk tijdperk, plaats en voor iedere volk. Allaah, de Allerhoogste zegt, terwijl Hij zijn Boodschapper ملس و هيلع للهأ ىلص toespreekt:�En Wij hebben aan jou (O Mohammed ملس و هيلع للهأ ىلص) het Boek (de Qor�an) in waarheid nedergezonden, dat het Geschrift dat ervoor is gekomen bevestigt en Moehaymin17 (betrouwbaar in hoogheid en een getuige) daarover (de oude geschriften)�18

Dat de Islaam geschikt is voor toepassing in elk tijdperk, elke plaats en door ieder volk wil zeggen: dat het vasthouden eraan niet de voordelen voor een volk wegneemt in welke tijd of plaats dan ook. Het is de Islaam echter, die de zaken voor hen juist correct maakt. En het wil ook niet zeggen dat het ondergeschikt raakt aan elke tijd, plaats of tijd � zoals sommige mensen onterecht denken.

De Dien van Islaam is de religie van de waarheid. Het is de manier van leven die Allaah, de Allerhoogste, gegarandeerd heeft voor diegenen die er werkelijk aan vasthouden van Zijn Hulp en Overwinning, en dat Hij de Islaam dominant zal maken over alle andere religies.

Allaah, de Allerhoogste, zegt:�Hij is Degene Die Zijn Boodschapper (Mohammed ملس و هيلع للهأ ىلص) heeft gezonden met de Leiding en de ware religie (Islamitische Monotheïsme ) om deze laten zegevieren over alle (andere) religiën, ook al haten de Moeshrikien (polytheïsten, heidenen, afgodenaanbidders, en ongelovigen in de Eenheid van Allaah en Zijn Boodschapper Mohammed ملس و هيلع للهأ ىلص) het.�19

En Hij zegt ook:�En Allaah heeft degenen onder jullie beloofd die geloven en goede werken verrichten, dat Hij hen zeker op aarde als gevolmachtigden zal aanstellen, zoals Hij degenen voor hen als gevolmachtigden aanstelde, en dat Hij hun het gezag zal geven om hun religie te praktiseren die Hij voor hen heeft uitgekozen (Islaam). En Hij zal voor hen zeker na vrees veiligheid ruil geven. Zij (de gelovigen) aanbidden Mij en zij kennen Mij in niets (in aanbidding) deelgenoten toe. Maar wie hiernaar ongelovig is: zij zijn de Fasiqoen (opstandig, ongehoorzaam aan Allaah)�20

De Dien van Islaam is een complete religie bestaande uit zowel �Aqiedah (geloofsleer) als Sharie�ah (wetgeving), en het is perfect in beide. De Islaam gebiedt ons:

1. Tauwhied (het aanbidden van Allaah alléén) en verbiedt ons Shirk (het toekennen van partners naast Allaah in de aanbidding)

2. Het gebiedt ons de waarheid te zeggen en verbiedt ons om te liegen

3. Het gebiedt ons met al-�Adl (Rechtvaardigheid)21 en verbiedt ons onrechtvaardigheid en onderdrukking

4. Het gebiedt ons om vertrouwenswaardig te zijn en het vertrouwenswaar niet te misbruiken.

5. Het gebiedt ons beloften na te komen en verbiedt ons deze te breken.

6. Het gebiedt ons goedheid en een goede behandeling tegenover de ouders en verbiedt ons om de ouders ongehoorzaam te zijn in datgene wat niet zondig is

7. Het gebiedt ons de banden met de familie aan te halen en verbiedt ons deze te verbreken.

8. Het gebiedt ons de buren goed te behandelen en het verbiedt het buurschap schade te berokkenen.

In het kort samengevat beveelt de Islaam alles wat goed is, van manieren tot aan moraal en verbiedt het alles wat slecht is.

Zo ook beveelt het alle handelingen die rechtsschapen en goed zijn en verbiedt het alle handelingen die slecht en schadelijk zijn.

Allaah de Allerhoogste zegt:�Waarlijk, Allaah draagt op tot al-�Adl22 en al-Ihsaan23, en het geven aan de verwanten24, en Hij verbiedt al-Fahshaa25, al-Moenkar26, en al-Baghie27

Arkaanoel-Islaam - De Pijlers van de Islaam

De Arkaanoel-Islaam zijn de basisfundamenten waarop de Islaam is gebouwd; het zijn er vijf, overgeleverd door Ibn �Umar هنع للهأ يضر 29 waarin de profeet ملس و هيلع للهأ ىلص heeft gezegd: �Islaam is gebouwd op vijf zaken: Dat zij Allaah één maken in aanbidding)�, en in een andere versie: �De Islaam is gebouwd op vijf: De Getuigenis dat niets of niemand het recht heeft aanbeden te worden behalve Allaah de Almachtige en dat Mohammed Zijn boodschapper is, de Salaah te onderhouden (de dagelijkse gebeden), het geven van de Zakaat, het vasten in de maand Ramadaan en het verrichten van de Hadj (naar Mekka).

Iemand zei (tegen de overleveraar )- de Hadj en dan het vasten in de maand Ramadaan? Hierop antwoordde hij (de overleveraar): Nee (eerst) het vasten in de maand Ramadaan en dan de Hadj, dit is zoals ik het heb gehoord van de Boodschapper van Allaah ملس و هيلع للهأ ىلص.�30

Als eerste: De Shahaada (getuigenis) van:

La ilaaha illal laah, wa anna Muhammaddan Rassoulul laah

Is het beslissende geloof, waarmee deze Shahaadah geuit wordt met de tong, alsof iemand met zijn eigen ogen de zekerheid van zijn vastberaden overtuiging ziet. Het feit dat de Shahaada als een afzonderlijke pilaar is gemaakt, is ondanks de veelheid van zaken waarvoor is getuigd. Dit heeft te maken met de volgende (redenen):

De Boodschapper is een brenger van informatie over Allaah, de Meest Verhevene: Om dus te getuigen en te verklaren, dat hij ملس و هيلع للهأ ىلص een ware dienaar van Allaah is en een brenger van de Boodschap (van Islaam), is een integraal deel van de betekenis van de Shahaada (La ilaaha illa Allaah), of

Dat de twee getuigenissen La ilaaha illa Allaah, en Muhammad Rassoeloel Allaah, de (vereiste) fundamenten zijn van de correctheid van daden en de acceptatie ervan, aangezien de geldigheid en acceptatie van daden, niet bereikt kunnen worden zonder Al-Ikhlaas tot Allaah (oprechte toewijding van intenties tot Allaah alleen) en Mutaba�ah (het volgen) van Rasoeloel Allaah ملس و هيلع للهأ ىلص. Door Al-Ikhlaas wordt de Shahaadah van La ilaaha illa Allaah verwezenlijkt, terwijl door Al-Mutaba�ah van Rasoeloel Allaah, de Shahaadah dat Mohammad Zijn slaaf en Boodschapper is verwezenlijkt.

Enkele van de vruchten die worden verkregen door de verklaring van de belangrijke Shahaada omvatten: de bevrijding van het hart en de ziel van slavernij van het geschapene, en het volgen van wegen anders dan die van de Boodschappers.

Ten tweede: Betreffende het uitvoeren van de Salaat (gebeden): Het aanbidden van Allaah door het op de juiste en perfecte manier uit te voeren31 en op de voorgeschreven tijden.

Enkele voordelen omvatten de verruiming van de borst, tevredenheid en vreugde, en de weerhouding van het plegen van zondes en overtredingen.

Ten derde: Het geven van de Zakaat: Het toewijden van de aanbidding aan Allaah door het voorgeschreven verplichte bedrag van liefdadigheid aan te bieden, afgetrokken van de rijkdom waar de Zakaat over verplicht is.

Enkele voordelen zijn: de eigen-ik reinigen van immorele karakteristieken zoals gierigheid, en het vervullen van de behoeften van Islaam en de moslims.

Ten vierde: Het Vasten in de maand Ramadaan: Het toewijden van de aanbidding aan Allaah door je te onthouden van alles dat het vasten verbreekt gedurende de dagen van de maand Ramadaan.

Enkele voordelen zijn: Het vasten traint het eigen-ik (de ziel) om hetgeen gewild en begeerd wordt te verdragen om het genoegen van Allaah te verkrijgen.

Ten vijfde: De Hadj naar het Huis van Allaah: Is het aanbidden van Allaah door naar het Heilige Huis te gaan (Al-Ka�bah) om de rituelen van de Hadj uit te voeren.

Enkele van de voordelen omvatten: Het trainen van het eigen-ik om financiële en fysieke opofferingen in het gehoorzamen van Allaah uit te breiden. Dit is de reden waarom Hadj wordt gezien als een soort Djiehad omwille van de zaak van Allaah.

En deze voordelen die we hierboven vermeld hebben betreffende de grondbeginselen van de Islaam (en anderen die we niet hebben genoemd), maken van deze Oemmah een deugdzame en gezuiverde Islamitische Gemeenschap dat hecht aan Allaah met de Dien van Waarheid, en behandelt de schepping met rechtvaardigheid en waarheidsgetrouwheid. Deze conclusie houdt stand omdat de ware verbondenheid aan de rest van de Islamitische Wetten afhangt van de juiste uitvoerbaarheid van de bovengenoemde grondbeginselen.

De toestand van de Oemmah zal beteren en opbloeien wanneer het zich houdt aan de zaken van de Dien. En de mate van welvaart die kan ontsnappen is evenredig aan de mate van nalatigheid van juiste uitvoering van kwesties van de Dien.

Een ieder die een bewijs hiervoor zoekt, laat hem wat Allaah zegt, lezen: �En als de inwoners van de steden hadden geloofd en Taqwa (vroomheid) hadden gehad dan hadden Wij zeker voor hen zegeningen uit de hemel en de aarde geopend. Maar zij loochenden (de Boodschappers) zodat Wij hen (met een bestraffing) grepen wegens wat zij plachtten te verrichten (polytheïsme en misdaad etc.). Voelden de inwoners van de steden zich er soms veilig voor, dat Onze Bestraffing in de nacht tot hen komt, terwijl zij slapen? Of voelden de inwoners van de steden zich er soms veilig voor, dat Onze Bestraffing in de ochtend tot hen komt, terwijl zij spelen? Voelen zij zich soms veilig voor het Plan van Allaah? Niemand voelt zich veilig voor het Plan van Allaah, behalve het verliezende volk.�

Laat hem eveneens de geschiedenis van diegenen die voorgingen onderzoeken want geschiedenis is een les voor mensen die nadenken, en een inzicht voor een ieder, die vrij is van een versperde barrière naar zijn hart. En alleen Allaah Zijn hulp kan worden gezocht.

De Fundamenten van het Islamitische Geloof

De Dien van Islaam, zoals hierboven beschreven, is een Dien dat �Aqiedah (Geloofsovertuiging) en Sharie�ah (Wetgeving) omvat, wij hebben gewezen op sommige van die wetten en hebben de Arkaan (Pijlers) vermeld die de basis van het Islamitische rechtstelsel vormen.

Met betrekking tot de �Aqiedah Al-Islaamieyah (het Islamitische Geloof), is de basis daarvan: Het geloven in Allaah, Zijn Engelen, Zijn Boeken, Zijn Boodschappers, de Laatste Dag en Al-Qadar33, het goede en het slechte ervan.

En dit wordt bewezen vanuit het boek van Allaah (de Qor�an) en vanuit de Soennah van de profeet ملس و هيلع للهأ ىلص.

Allaah zegt in zijn Boek: �Het is geen Al-Birr (vroomheid, oprechtheid, en elke handeling van gehoorzaamheid aan Allaah, etc) dat jullie je gezichten naar het Oosten en (of) het Westen (in gebed) wenden, maar Al-Birr is (de kwaliteit van) degene die in Allaah gelooft, De Laatste Dag, de Engelen, het Geschrift en de Profeten.�34

Hij de Almachtige ملس و هيلع للهأ ىلص zegt over Al-Qadar: �Voorwaar, Wij hebben alle zaken geschapen volgens Qadar, en Ons bevel is slechts één, als een oogwenk.�35

De profeet ملس و هيلع للهأ ىلص zegt als antwoord aan Djibriel (Gabriel) م لاسلا هيلع zijn vraag naar wat Iemaan (Geloof) is: Iemaan is dat je gelooft in Allaah, Zijn Engelen, Zijn Boeken, Zijn Boodschappers, de Laatste Dag en dat je gelooft in Al-Qadar, het goede en het slechte ervan."

Astaghfiroellahal`Azhiem, alladzie là ilàha illà Hoewal Hajjoel Qajjoemoe wa atoeboe ilaih.

betekenis hiervan: "Ik zoek de vergiffenis van Allah, de Machtige, buiten Wie er geen andere god is, de Levende, de Eeuwige en aan Hem betoon ik berouw.

nogmaals dat er daar geen misverstand over bestaat dat ik alleen uit mensheid mijn excuus bied en niet dat ik het in jullie dawa eens ben, Berakellahu fiyke

 

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2006 om 20:10

wholy mogolie~~ wat is dit nou weer voorn rare koraan of mag ikhet iet zo noemen?

nou goed tzal wel weer..

Terug naar boven
adnan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adnan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2006 om 02:07

selamun aleykum,

malika wat bedoel je met een rare quraan? ik zou me maar eerst in verdiepen voordat je dat soort dingen zeg met respect het is geen stripboek die jij leest! dus graag mensen die weten wat het quraan is en niet onnodig uitspraken doen aub.

helaas onder ons hebben we mensen die ook mee willen praten over onderwerpen zonder enig verstand van zaken, ik denk dat je ook een forum ken openen voor dit soort dingen ( forum: ik heb er geen verstand van maar ik voel me minder, ik wil mee praten maar zo dra ik mijn mond open dan komt er wartaal uit ). malika als het aandacht is wat je zoek dan raad ik je aan om zo`n forum te starten misschien wel iets voor jou!

en voor een ieder die wel normaal ken discuseren moge Allah ons sabr geven zo dat we elkaar niet kwetsen.

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2006 om 04:25
salam alaikum broeder

kijk, je moet eerst weten wat zuster mailkah daarmee bedoelde. en eerlijk gezegd heb je het over kwetsen, maar jij hebt nare dingen gezegd in je post (over die aparte forum)terwijl je niet eens weet wat zij daarmee bedoelde. jouw intentie om info over te brengen zit goed, maar akhi, kijk even naar je manier..heeft Allah swt het zo voorgschreven?kijk even naar je woorden en je manier van praten..ik respecteer je drive om info te verspreiden en ik weet 100% zeker dat je intentie goed is, maar broeder, de manier hoe. ik zeg dit niet om je te kwetsen, maar puur even om je een punt duidelijk te maken. want soms weet iemand niet hoe die overkomt. das heel normaal. je kan t er mee eens zijn, maar ook weer niet. ik heb mn plicht in elk geval gedaan. een discussie komt van beide kanten. dus je moet ook goed lezen en begrijpen wat de tegenpartij zegt. voor zover ik weet is zuster malikah een zeer gelovig meisje. dus de dingen die je tegen haar zegt, horen niet. die horen tegen niemand gezegd te worden. als je ziet dat iemand niks weet van iets, leg het dan uit. daar ben je toch voor zei je?dawah,toch?nu duw je juist mensen weg. met alle respect akhi, maar ik zeg dit vanuit goede bedoelingen.

wasalam
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.