Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Shia�s

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Shia�s
    Geplaatst op: 15 juni 2006 om 04:33
salam

wou nog even wat kwijt. je vroeg om vergiffenis, je bent vergeven. maar het ging niet om wat je post broeder. je kon ook heel simpel de site van selefie-publikaties hier plakken. het ging om je manier van praten. je komt over alsof je beweert dat de "stroming" waar jij utikomt de beste en de juiste is en dat ieder die daar gedeeltelijk of helemaal niet mee eens is, fout zit. en je hebt het over vuur etc etc. broeder, je moet weten, er is maar 1 islam. en dorry bep dingen die jij poste zijn interpretaties van bep geleerden. dus mensenwerk. ik geloof in de koran en sounna. ik hoef het niet met jou eens te zijn wat betreft bep uitspraken. en dat betekent niet dat ik beter of slechter ben dan jij. vetel me, bestond er een bep stroming in de tijd van de Profeet saws?ik neem aan dat er geen van deze stromingen bestonden, maar MOSLIM!ik ben een moslim en jij ook.ik ben het eens met bep van jouw uitspraken maar met een heleboel weer niet. sorry. er is geen enkele stroming die zich superieur aan de ander moet voelen. t is goed dat jij info wilt door geven. maar hou het daarbij. t is meer dan natuurlijk dat ieder persoon denkt dat ie bij de juiste stroming zit, maar ik zeg altijd tegen mezelf dak me bij geen 1 moet bijsluiten, maar ik lusiter naar iedereen. uitiendelijk vergelijk ik het met wat de koran en sounna nou zeggen en de meerderheid van de geleerden. ik wil absoluut niet 1 stroming volgen.du zie je akhi, er zijn mensen die er anders over denken. betekent niet dak slechter of beter ben dan jij.
wasalam
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2006 om 04:40
In eerste instantie geplaatst door malikah

wholy mogolie~~ wat is dit nou weer voorn rare koraan of mag ikhet iet zo noemen?

nou goed tzal wel weer..

Asalaam Aleikum zuster,

Waarom gebruik je het woord mongool of een verkapte vorm daarvan? Misschien kwets je daar andere broeders en zusters mee hier op het forum.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
adnan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adnan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2006 om 08:31

selamun aleykum broeders en zusters,

jah je heb wel gelijk zuster muslima5, en ik zal me er bij moeten neerleggen dat zelf onze mensen in de soennah heel erg met elkaar verschillen! jah soms met trainen ook bij boxen bv geef je ook wel eens per ongeluk een rake klap, hoe ga je er mee om? jah dat zet me aan het denken ik denk dat ik best wel egoist ben geweest met wat ik heb gezegd, maar niet met het intens om mensen te pijnigen. ik zal eens voor de verandering gewoon meelezen en kijken wat onze broeders en zusters te vermelden heb! en trouwens broeder Rahil Amin dank je dat je voor ons ben opgekomen voor de uitspraak van onze zuster! maar we maken dus allemaal dezelfde fout, maar jah wie is perfect? en trouwens het is in mijn opzicht wel goed om maar 1 stroming te hebben want een mens is zwak. dus het is wel om eerst te leren wat de weg is en bewandel die dan ook! respect voor al mijn broeders en mijn zusters in het geloof van de soennah, maar ook aan mijn broeders en zusters die een andere overtuiging heb!

ik gooi mijn trots effe opzij en zeg daarom vrede zij met U mijn vrienden

selamun aleykum!!!

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2006 om 08:36

Salaam aleikoum.,

Ik wil even reageren op zuster muslima5, want ik begreep je woorden niet echt. Misschien kan je het wat helder uitleggen, liefst ook met bewijzen uit de Koran of hadith of verwijzing naar een fatwa, uitleg of lezing.

Jij zegt twee tegenstrijdige dingen, zo heb ik het begrepen. Je zei dat je jezelf niet mag afsplitsen en niet mag afwijken van het juiste pad. Vervolgens zei je dat niet een bepaalde groepering juist zit en er geen goede of slechte groepering bestaat en je niet mag stellen dat ��n groepering de juiste is.

Ik kan dit niet volgen, want als je afwijkt van het rechte pad en afsplitst, dan ontstaan er groeperingen waarvan er maar ��n juist is, de ene die niet is afgesplitst van de duidelijke leiding en het juiste pad. Soerat albayyina.

De mensen die de Koran en Soennah opvolgen zijn op het juiste pad, de rest is niet op het juiste pad. Sommige mensen volgen een pad met koefr, dit is denk ik ook waarom broeder Rahil Amin vroeg over de ahmaddiya. Sommigen volgen een pad met een vernieuwing.

Hieronder de woorden van de profeet Mohammed (salla Allahoe aleyhi wassalam) met zijn advies welk pad te volgen. De nummering staat er bij.

http://hadith.al-islam.com/Display/Display.asp?hnum=3990& ;doc=4&IMAGE=%DA%D1%D6+%C7%E1%CD%CF%ED%CB

http://hadith.al-islam.com/Display/Display.asp?Doc=5&Rec =51

http://hadith.al-islam.com/Display/Display.asp?Doc=14&ID =85808

http://hadith.al-islam.com/Display/Display.asp?Doc=16&ID =81329

http://hadith.al-islam.com/Display/Display.asp?Doc=11&ID =81639

http://hadith.al-islam.com/Display/Display.asp?Doc=9&ID= 26205

Salaam aleikoum,

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2006 om 08:49
In eerste instantie geplaatst door adnan

selamun aleykum broeders en zusters,

jah je heb wel gelijk zuster muslima5, en ik zal me er bij moeten neerleggen dat zelf onze mensen in de soennah heel erg met elkaar verschillen! jah soms met trainen ook bij boxen bv geef je ook wel eens per ongeluk een rake klap, hoe ga je er mee om? jah dat zet me aan het denken ik denk dat ik best wel egoist ben geweest met wat ik heb gezegd, maar niet met het intens om mensen te pijnigen. ik zal eens voor de verandering gewoon meelezen en kijken wat onze broeders en zusters te vermelden heb! en trouwens broeder Rahil Amin dank je dat je voor ons ben opgekomen voor de uitspraak van onze zuster! maar we maken dus allemaal dezelfde fout, maar jah wie is perfect? en trouwens het is in mijn opzicht wel goed om maar 1 stroming te hebben want een mens is zwak. dus het is wel om eerst te leren wat de weg is en bewandel die dan ook! respect voor al mijn broeders en mijn zusters in het geloof van de soennah, maar ook aan mijn broeders en zusters die een andere overtuiging heb!

ik gooi mijn trots effe opzij en zeg daarom vrede zij met U mijn vrienden

selamun aleykum!!!

Beste Adnan,

Je bent een verademing. Je predikt een islam waar ik zonder enig achterdocht van kan genieten.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2006 om 11:08
Salaam aleikoum,

Dit is de tweede link uit het rijtje.

����� ���� ���� � ���� ���� ���� ���� ������ ������ ����� ������ ������ ����� ������ ����� �� ���� ���� �� ��� ������ ���� ����� ���� ����� ��� � ��� ������ ��� ������� ����� ������� �� � ����� � ����� ���� ��� ���� �� ��� ���� ����� ������� ����� ������ ��� ����� �� ���� ���� ������� �������� �������� ���� ����� ���������� �������� ������� ��� ���� ����� ����� ������ ������ ������ ������ ��� �����

��� ��� ����

De Profeet van Allah (salla Allahu aleyhi wassalam) heeft ons onderwezen met een onderricht, waardoor onze ogen tranen kregen en onze harten gesidderd werden door angst. En dus zeiden wij; "O Boodschapper van Allah, dit is een toevertrouwde onderrichting, dus wat draagt u ons op". Hij zei: "ik heb jullie nu nagelaten op een helderheid (helder pad), haar nacht is net zo helder als haar dag, niemand dwaalt er van af behalve hij die is vernietigd (haalik). Wie van jullie zal leven zal vele meningsverschillen zien, dus ik spoor jullie nadrukkelijk aan om datgene wat jullie weten van mijn soennah en van de soennah van de rechtgeleide kaliefen op te volgen. Klamp jezelf er stevig aan vast. En ik spoor jullie nadrukkelijk aan om te gehoorzamen, zelfs als het een slaaf is. Want voorwaar, een gelovige is als de neus van een kameel wanneer deze gestuurd wordt� (d.m.v. een teugel-, dit betekent dat de moslim altijd nederig en bescheiden is, hij is niet hoogmoedig in zijn karakter en hij klaagt niet)

Soennan aboe maadja 43

(Er kunnen fouten in de vertaling zitten, corrigeer mij als dat zo is)

Salaam aleikoum,


Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2006 om 14:20
salam alaikum broeder

wat ik bedoelde is puur wat jij zelf zei. de mensen die de koran en sounna volgen zitten op t juiste pad. daarom zei ik dat ik niet een stroming volg(sufi, selefie etc etc)ik toets alles aan de koran en sounna. als ik zie dat iets indruist tegen de koran en sounna dan volg ik het niet. vandaar dak zei dat je niet kan stellen dat een stroming de juiste is. want in iedere stroming zitten er dingen die indruisen tegen de koran en sounna. en das heel normaal want we zijn mensen. tegelijkertijd is het niet zo dat deze stroming helemaal fout is. de reden waarom ik DIT specifieke gedeelte zeg is puur omdat ik geen God ben en niet een stroming kan afschrijven. ik ben het met veel dingen niet eens van bijcv een bep stroming, maar wie ben ik om die hele stroming als fout af te schrijven. begrijp je een beetje wak bedoel?ik volg gewoonde koran en sounna, jij en de rest hier allemaal ook. rn wak beodel met afsplitesen is puur dat wij onderling geen ruzie moeten maken over stromingen. als je weet dat je medemoslim ook in de koran en sounna geloofd, maar jij bent een maliki en hij een hanafi, dan ga je toch niet onderling ruzie maken?begrijp je?want abu hanifa en imam malik waren allebei grote geleerden. dus om nu te stellen dat de 1 fout zat en de ander goed, is gewoon onjuist. de beide geleerden hebben duidelijk gezegd, dat als we bep uitspraken van hen tegenkomen die in duidelijke tgenspraak zijn van de koran en sounna, we zo een mening niet moeten volgen. dus m a w, volg niet blindelings een stroming, maar check of bep beweringen overeenkomen met koran en sounna. door koran en sounna te volgen splits je niet af. door te beweren dat jouw stroming juist is en de ander niet, split je je af. je moet kunnen erkennen dat een bep uitspraak van jouw stroming miischien niet klopt en er voor openstaan als iemand tegen jou zegt dat iets tegen de koran en sounna ingaat. das wat ik bedoelde met samen blijven en niet afsplitsen. we moeten elkaar nie afschrijven alleen maar omdat de ander een andere stroming aanhangt, maar als jij ziet dat de ander iets doet wat tegen de koran en sounna indruist, zeg het dan en lever bewijs van de koran en sounna. klaar.das de reden waarom IK zei dak niet bij een stroming ben aangesloten. ik volg de koran en sounna en niet een bep geleerde. stromingen ontstaan namelijk door geleerden. ik respecteer alle geleerden, dus vandaar adk niet alleen 1 blindelings volg. want immers, dat willen de geleerden zelf ook niet.islam is islam. vertel me, was er een stroming in de tijd van de profeet saws?zei hij saws ook niet dat we ons niet moeten opslitsen?zei hij saws ook niet dat we niet onderling moeten twisten?en ik heb het niet ovre de ahmadiyya,ok?waarom halen mensen dat er iedere keer bij. das geen stroming, maar een afdwaling. met stroming bedoel ik selefie,hanafie,maliki,de egyptische school etc etc.wil je een fatwa akhi?ik plaats er zo 1 als ik de tijd heb om het te zoeken. isnhAllah vanavond.

wasalam
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2006 om 14:22
trouwens die hadith wat jij plaatste zegt precies wak bedoel. in die tijd bestondne er geen maliki's, shafi'ies, egyptische school, selefies etc. begrijp je nu wak bedoel?

wasalam
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2006 om 14:51
salam broeder abderrrahmaan

dit is een fatwa uit de paar die ik heb gevonden. maar deze gaat echt over die 72 sectes.

QUESTION:
I have some Muslim colleagues at work and I overheard them once say that the prediction of their prophet is that there will be around 72 groups of Muslims and only one will be right. So, how would a new Muslim know, if he is following the right group or not?

ANSWER:
Salaam,

I would like to clarify that this hadith should be construed not only as stating a fact or giving premonition of what would happen after the Prophet�s death, but also as giving warning against disunity that will never bring Muslims any good. This is confirmed by what happens nowadays while we see different groups and sects and each one claims to be the �saved sect� (firqatul an-najiyah), thus condemning others of being outside the fold of Islam.

Unfortunately, the enemies of Islam have made use of such disunity to inflict harm on Muslims, thus deepening the wounds. Our revered scholars should work on a strategy to make rapprochement between conflicting groups and sects and bringing all together into one entity of Muslim ummah(nation), for actually united we are strong!

It is easy for a Muslim to know to which category he belongs, as the Prophet has made this clear in the hadithin which he drew a straight line with a stick in the mud and said:

�This is the Straight Path to Allah.�

Then he drew angles right and left off the straight line and said:

�These are the deviant groups or sects and each has a devil calling to it.�

The Prophet (pbuh) also said:

�I have certainly left behind what, if you stick to, you will never go astray; the Book of Allah, and my Sunnah(example).�

So, this indicates that adopting any manners or any beliefs that stand in contrast to the principles and rules imbedded in the Qur�an and conveyed to us by the noble Prophet in his tradition, means incorporating alien things into religion and this normally renders one deviant.

Actually, the criterion for one to know if he truly relates to that single straight path is the same criterion that determines what makes one a true Muslim, what makes one a real follower of Muhammad (pbuh). I can say that this can be done through simple analysis. If a teacher instructs his students to do a home work in a certain way, using a certain textbook, what makes one an obedient student is to follow his teacher�s instructions to letter, for that will earn him success in the exam. But if the student deviates, this will certainly create obstacles in his way to success.

So, when Allah Almighty says in the Qur�an:

...This day have I perfected your religion for you, completed My favour upon you, and have chosen for you Islam as your religion. ...

Surah 5 Verse 3

� and orders us in the Qur�an that we should follow the instructions of the Prophet (pbuh), all this means that the basis of guidance for Muslims is to follow those two noble sources, the Qur�an and sunnah, and avoid all that contradicts them.

Thus, those that follow this criteria should be the group that one follows. It�s that group that the Prophet meant when he said that there would always be a certain group of Muslims, who will remain steadfast on the straight path until the Day of Judgment. He also said that the path that leads to Paradise is his path and that of his Companions. Therefore, we should show positive response to this Prophetic saying, rather than citing it as claiming prestige to oneself and condemning others.

May Allah help us stick to His right path and abide by the instructions of His Prophet, peace and blessings be upon him, Amen!



"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2006 om 14:54
Dit is een wat andere maar als je even doorleest begrijp je wak bedoel.

QUESTION:
As-salam `alaykum wa rahmatu Allahi wa barakatu.

My problem is I am living in Europe and around me is a lot of haram (forbidden things). I am living with my family and they are not Muslim. I feel like I'm not a true Muslim. I pray the obligatory prayers but it's not enough for me. I want to be a true Muslim.

What can I do to make my iman (faith) strong? There are not good Muslim brothers here, only people of bid`ah (reprehensible innovation in religion). How can I be a true Muslim?

May Allah bless you all.


ANSWER:
Salam, Abdullah.

Thank you for your question.

Surprisingly enough, your dissatisfaction with your self is a good sign. If a person finds himself saying, "Ok, I'm not perfect, but I'm doing all right�in the end I'll be just fine," then most likely he has been deceived by Satan. Furthermore, it is often difficult for a person in this state of self-delusion to pass into true humility before Allah. A self-reproaching person, on the other hand, will have a much easier time progressing spiritually if he rolls up his sleeves and makes a concerted effort to reform himself. But let us not be disillusioned�this is no easy task.

The Prophet Muhammad (peace and blessings be upon him) is reported to have said, �If a person were to remain in prostration from the day of his birth until the day he died, to please Allah Exalted, then nevertheless on the Day of Resurrection he will consider this deed to be small� (Reported by Ahmad).

In other words, it is impossible to thank and praise Allah enough for all the blessings that He has given us. Even the ability to recognize a single bounty and to thank Allah for it is taken from Allah�s quality of guiding and leading towards righteousness, and thus demands further gratitude. As such, we can never merit Allah�s pleasure, and it is only by His mercy that we will achieve success.

How much would you sell one of your eyes for? You have two�couldn�t you spare one of them for a million dollars? How about a billion dollars? Assuming your answer is no, then you are admitting that your eye is worth more than a billion dollars. How grateful would you be to a person who gave you a billion dollars? How much in his service would you be? Now carry this analogy to Allah, and we must also consider how much more He has given us.

In terms of practical advice, your companionship is key for building your iman. Even if your friends are regular in their prayers and attend the mosque regularly, this doesn�t necessarily mean that they will increase your faith. Ask yourself, how much of your conversation is spent in discussing other people behind their backs?

You mentioned people of bid`ah, and I would strongly urge you not to spend your time discussing these matters with your friends. It�s enjoyable to discuss other groups and sects because it makes us feel better about ourselves, but keep in mind that this is exactly what Satan wants us to do. Let us assume that a group of people is deviant; is our discussing them and backbiting them improving the situation? Which scholar said that they are deviant? Is there a difference of opinion among the scholars, and if, so then, why do we choose to consider one sheikh�s line of reasoning to be the only truth?

As you are a revert to Islam, I highly recommend reading the following link to understand a problem that afflicts the iman of many new Muslims:

Convertitis

With all this in mind, there are three types of �religious� companions: those who talk about others, those who remind you of Islam, and those who remind you of Allah. The first category we discussed above. While they may even come in the guise of sheikhs, they base their Islam on the denigration of all other people, both Muslim and non-Muslim. Keeping the company of these people will lower your iman and take you farther away from Allah the Exalted.

The second group of people remind you of Islam in one form or another. They may be interesting to listen to or read, and often times they will be of great benefit towards your knowledge and even practice. Nevertheless, they will not raise your iman per say. Included in this category are talks on systems, aspects, and models within Islam (the Islamic economic model, etc.), and even the study of tawheed (oneness of Allah) as a theoretical science, among many other types of talks and discussions.

Finally the group who reminds you of Allah has understood the meaning of the verse:

*{And continue to remind, for surely the reminder profits the believers}* (Ar-Rahman 55:51).

They are able to take any conversation away from worldly matters and redirect it back to the Creator of all. They don�t teach tawheed as a theoretical science; rather they explain it practically and realistically. They have the reality of worshiping Allah alone, without partner, such that if they face any hardship, they immediately resort to Prayer and supplication without a second thought. These people will raise your iman, with Allah�s permission, though they are hard to find these days.

Nevertheless, they do exist, and Allah, in His mercy, has spread them throughout the globe in different forms and languages in order to benefit all of mankind. Pray to Him to lead you to righteous companionship.

You mentioned the situation with your parents, and my suggestion is patience, humility, and crying for their guidance in the middle of the night. Never confront them with Islam, and never raise your voice to them even if they are trying to anger you. Even though they are non-Muslim, the scholars say that you must obey them in everything short of breaking the Sacred Law. If your father asks you to help him with something, you must do it immediately, with a smile, and with the intention of opening his heart to Islam, even if he may seem like the farthest person in the world to becoming Muslim. If he asks you to get him a beer or skip your Prayer, then you should kindly and tactfully excuse yourself, but do not get angry.

Satan will try and take your da`wah with them away from talking about Allah and the need for iman in Him, and he will try and get your parents and you to debate secondary issues. We�ve all heard lines from our parents like, �Well, why is it bad to just have one glass of wine? Why don�t you eat pork? Why do you think dogs are unclean?� It is our job as inviters to Allah to take the conversation away from these secondary issues that do not win hearts in and of themselves, and bring it back to a reminder of Allah, the purpose of our existence, and the shortness of this life.

Of course, since these are the people that raised us since we were wetting our pants, it is extremely difficult on their egos to learn about the purpose of life from us. For this reason, the utmost tact and wisdom must be employed at all times with our parents. If we sense that our talk is hurting their pride or getting them angry, we must immediately change our approach in winning their hearts.

The true Muslim is able to take any situation, no matter how wicked, and improve it through his character and conviction. His iman is strong and stable through sacrifice for the sake of Allah. If we strive for the sake of Islam, sacrificing our time and energy, Allah will reward us with iman and guidance, for He says in the Qur�an what means:
*{And [as for] those who strive hard for Us, We will most certainly guide them in Our ways; and Allah is most surely with the doers of good}* (Al-`Ankabut 29:69).

And, in this verse lies the complete answer to your question.

Thank you and please stay in touch.
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2006 om 14:58
In eerste instantie geplaatst door adnan

selamun aleykum broeders en zusters,


jah je heb wel gelijk zuster muslima5, en ik zal me er bij moeten neerleggen dat zelf onze mensen in de soennah heel erg met elkaar verschillen! jah soms met�trainen ook bij boxen bv geef je ook wel eens per ongeluk een rake klap, hoe ga je er mee om? jah dat zet me aan het denken ik denk dat ik best wel egoist ben geweest met wat ik heb gezegd, maar niet met het intens om mensen te pijnigen. ik zal eens voor de verandering gewoon meelezen en kijken wat onze broeders en zusters te vermelden heb! en trouwens broeder Rahil Amin dank je dat je voor ons ben opgekomen voor de uitspraak van onze zuster! maar we maken dus allemaal dezelfde fout, maar jah wie is perfect? en trouwens het is in mijn opzicht wel goed om maar 1 stroming te hebben want een mens is zwak. dus het is wel om eerst te leren wat de weg is en bewandel die dan ook! respect voor al mijn broeders en mijn zusters in het geloof van de soennah, maar ook aan mijn broeders en zusters die een andere overtuiging heb!


ik gooi mijn trots effe opzij en zeg daarom vrede zij met U mijn vrienden


selamun aleykum!!!



Salam alaikum akhi

jazakAllah voor deze openhartige post.je bent geen eogist geweest.das ook weer een te zwaar woord.en je intentie was idd goed.dat zei ik ook. t ging me meer om hoe je dingen naar voren bracht.elhamdulillah begreep je wak bedoelde.vrede naar jou toe ook!

wasalam
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2006 om 16:10

Salaam aleikoum,

Ik heb de artikelen gelezen, jazaak Allah.

De Koran en de Soennah is inderdaad het juiste pad. En het is inderdaad niet goed om ruzie te maken, we moeten samen oprecht kijken naar de Koran en de soenna en elkaar helpen om deze te volgen.

Ik snap niet waarom er ruzie werd gemaakt om die artikelen, omdat ze op een fatsoenlijke manier oproepen tot de Koran en soennah en zaken behandelen die hiermee niet in overeenstemming zijn.    

Salaam aleikoum,

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2006 om 16:34
salam alaikum

de reden waarom er ophef over was, wa vanwege het gedrag wat volgens die artikelen jegens niet-moslims getoond moest worden etc. eerlijk gezegd broeder, ben ik het daar ook niet mee eens. met de rest wel, maar dit niet. dit specifieke punt niet. want de koran en sounna hebbe me anders geleerd. en dat is wak bedoelde met dak alles test aan de hand van koran en sounna. verder was de ophef idd niet nodig op deze manier.

wasalam
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
adnan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adnan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2006 om 03:16

Selamoen aleykoem 3abd arra7maan,

broeder het was en is geen ruzie alleen menings verschil ik sta achter de dawa van onze vroome voorgangers! ik probeer alleen de hadieth te vermelden wat mijn dawa is. geloof is nou eenmaal een totale overgave aan Allah swt, ik ben van mening dat als de Profeet s.a.w 23 jaar de islaam heb getegenwoordigd dat wij daar in zijn voetsporen moeten treden en ook een van de overleveraars worden in onze tijd voor de generatie na ons en na hun! om te beginnen onze kinderen en onze buren, het zou toch niet kunnen als iemand komt en ze o Mohammad (s.a.w) hou maar op het is wel genoeg zo ik doe toch mijn eigen ding! islaam is een voorbeeld geloof en wij moeten ook een voorbeeld zijn voor mensen die met ons zijn en die misschien pas aan het practiceren zijn, en zo doende makklijk te overhalen zijn in een andere spoor! ik denk dat al de broeders en zusters daar aan moeten werken! we moeten standvast zijn in ons geloof, we mogen geen twijfel in onze geloof brengen naar mensen toe want als we dat wel doen om bv mensen niet te kwetsen dan is de kans groot dat ze zullen zeggen kijk nou hahah ik heb hem met zijn/haar dawa in twijfel gebracht. en dat nemen andere van ons over, en dan hebben we een zwakkere generatie na ons! zo zijn we verplicht om het goede door te geven, en dat kunnen we bv hieruithalen: moge Allah ons bijstaan!! 

Het belang van de uitnodiging

door Shaych `Abdoer-Rahmaan ibn Naasir as-Sa`die (rahiemehoellaah)

Allaah (Soebhanehoe wa Ta`ala) zegt in de Heilige Qor`aan:

( �En laat van elke groep een aantal uitrukken (om kennis van de Islaam te vergaren bij de geleerden �wanneer zij met de Profeet (salallaahoe `alayhie was sallem) op djihaad gaan- ), zodat zij (de achtergeblevenen) het begrip van de godsdienst onderwezen zullen krijgen wanneer zij (de uitgetrokken groep) tot hen terugkeren. Zodat (hun vergaring van kennis de reden zal zijn dat) zij hun volk zullen waarschuwen. (Tafsier Fath el-Qadier  esh-Showkaanie) Soerah at-Tauwbah Vers: 122.

Iemaam �Abdoer-Rahmaan bin Naasir as-S�adie (rahiemehoellaah)  zegt aan het einde van zijn interpretatie van dit Vers

(�zodat zij het begrip van de godsdienst onderwezen zullen krijgen wanneer zij (de uitgetrokken groep) tot hen terugkeren. Zodat zij hun volk zullen waarschuwen.) i.e.: �Dat zij de kennis  en de betekenissen van de Islaamitische wetgeving moeten bestuderen en zijn verborgenheden moeten leren begrijpen en deze kennis vervolgens naar hun volk moeten overbrengen en hen moeten waarschuwen wanneer zij (de uitgetrokken groep) tot hen teruggekeerd zijn. Hier  kunnen we het belang van kennis uit opmaken. In het bijzonder het begrip van het geloof want het is hier duidelijk dat het vergaren van het begrip over het geloof de belangrijkste zaak is. Ook is het een constatering dat degene die kennis vergaart heeft zijn kennis onder de dienaren moet verspreiden en hen hiermee moet adviseren. Want, wanneer de kennis van een geleerde (door hemzelf) verspreid wordt dan is dat een teken van het profijt wat er van hem genomen kan worden en een teken van de beloning die er voor hem gekweekt wordt. Daarentegen, wat voor profijt hebben de moslims van een geleerde die zijn kennis alleen maar voor zichzelf houdt en niet uitnodigt naar de Weg van Allaah met wijsheid en een goede vermaning en het laat om de onwetenden datgene te onderwijzen wat ze niet weten? Welk resultaat heeft hij met zijn kennis bereikt? De uiteindelijke bestemming van zo�n persoon is dat hij overlijdt en zijn kennis en daden met hem mee sterven! Dit is (daadwerkelijk) totale ontzegging voor iemand die kennis en begrip van Allaah gekregen heeft ��

Voetnoten:

[1] Fictieve titel, het artikel is een fragment uit de tafsier van Shaych `Abdoer-Rahmaan ibn Naasir as-Sa`die betreffende het vers: Soerah at-Tauwbah Vers: 122.

daarom beste broeders en zusters als het geloof zo simpel was dan had onze Profeet niet voor ons hoeven te vechten ( oorlog voeren ), en wij moeten het zelfde doen niet oorlog maar met gezond verstand en zonder inovatie`s. selamoen aleykoem

Terug naar boven
adnan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adnan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2006 om 03:20

Zoals Allaah in de Qor�aan zegt:

�En als jullie onderling ergens over geschillen, keer dan terug naar Allaah en Zijn Boodschapper.� [Soerah an-Nisaa` 4: Vers 59]

�En waar jullie ook in verschillen van mening, het besluit daarvan is bij Allaah.� [Soerah ash-Shoeraa 42:Vers 10]

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2006 om 06:22
In eerste instantie geplaatst door muslima5

salam broeder abderrrahmaan

dit is een fatwa uit de paar die ik heb gevonden. maar deze gaat echt over die 72 sectes.

QUESTION:
I have some Muslim colleagues at work and I overheard them once say that the prediction of their prophet is that there will be around 72 groups of Muslims and only one will be right. So, how would a new Muslim know, if he is following the right group or not?

ANSWER:
Salaam,

I would like to clarify that this hadith should be construed not only as stating a fact or giving premonition of what would happen after the Prophet�s death, but also as giving warning against disunity that will never bring Muslims any good. This is confirmed by what happens nowadays while we see different groups and sects and each one claims to be the �saved sect� (firqatul an-najiyah), thus condemning others of being outside the fold of Islam.

Unfortunately, the enemies of Islam have made use of such disunity to inflict harm on Muslims, thus deepening the wounds. Our revered scholars should work on a strategy to make rapprochement between conflicting groups and sects and bringing all together into one entity of Muslim ummah(nation), for actually united we are strong! Aan zo'n uitspraak heb je dus helemaal niets...

It is easy for a Muslim to know to which category he belongs, as the Prophet has made this clear in the hadithin which he drew a straight line with a stick in the mud and said:

�This is the Straight Path to Allah.�

Then he drew angles right and left off the straight line and said:

�These are the deviant groups or sects and each has a devil calling to it.�

The Prophet (pbuh) also said:

�I have certainly left behind what, if you stick to, you will never go astray; the Book of Allah, and my Sunnah(example).�

So, this indicates that adopting any manners or any beliefs that stand in contrast to the principles and rules imbedded in the Qur�an and conveyed to us by the noble Prophet in his tradition, means incorporating alien things into religion and this normally renders one deviant.

Actually, the criterion for one to know if he truly relates to that single straight path is the same criterion that determines what makes one a true Muslim, what makes one a real follower of Muhammad (pbuh). I can say that this can be done through simple analysis. If a teacher instructs his students to do a home work in a certain way, using a certain textbook, what makes one an obedient student is to follow his teacher�s instructions to letter, for that will earn him success in the exam. But if the student deviates, this will certainly create obstacles in his way to success. Aan dit heele stuk ook niet....  

So, when Allah Almighty says in the Qur�an:

...This day have I perfected your religion for you, completed My favour upon you, and have chosen for you Islam as your religion. ...

Surah 5 Verse 3

� and orders us in the Qur�an that we should follow the instructions of the Prophet (pbuh), all this means that the basis of guidance for Muslims is to follow those two noble sources, the Qur�an and sunnah, and avoid all that contradicts them.

Thus, those that follow this criteria should be the group that one follows. It�s that group that the Prophet meant when he said that there would always be a certain group of Muslims, who will remain steadfast on the straight path until the Day of Judgment. He also said that the path that leads to Paradise is his path and that of his Companions. Therefore, we should show positive response to this Prophetic saying, rather than citing it as claiming prestige to oneself and condemning others.

May Allah help us stick to His right path and abide by the instructions of His Prophet, peace and blessings be upon him, Amen!



Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2006 om 06:32
hoezo heb je aan deze uitspraak niks?is het niet zo, om als je vrede op aarde wil creeren en om een juiste leidraad te volgen, je op 1 lijn moet staan?als mensen samen werken staan ze sterk om vrede te creeren. samen. de strategie "verdeel en heers" wordt niet voor niets een oorlogsstrategie genoemd. dus verdeling met andere woorden is fout. eenheid om samen vrede te creeren is een betere weg, dont you think?zie je ook in gezinnen. samen werken en sterk staan om iets op te lossen bijv binnen het gzin. als de vader dit wil en de moeder dat, tja..dan creer je er alleen maar een probleem erbij.
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2006 om 06:37
In eerste instantie geplaatst door muslima5

hoezo heb je aan deze uitspraak niks?is het niet zo, om als je vrede op aarde wil creeren en om een juiste leidraad te volgen, je op 1 lijn moet staan?als mensen samen werken staan ze sterk om vrede te creeren. samen. de strategie "verdeel en heers" wordt niet voor niets een oorlogsstrategie genoemd. dus verdeling met andere woorden is fout. eenheid om samen vrede te creeren is een betere weg, dont you think?zie je ook in gezinnen. samen werken en sterk staan om iets op te lossen bijv binnen het gzin. als de vader dit wil en de moeder dat, tja..dan creer je er alleen maar een probleem erbij.
Goed geef ik jou een compleete stad die allen gelijk denken en dus samen sterk staan... Hun religie is het nationaal socialisme... (Lees zijn stuk nog 1 keer goed door... Is mijn advies.)
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2006 om 06:42
haha,das een goeie,haha. kijk, als je goed gelezen had, dan zag je dak VREDE noemde in mn post. VREDE. en niet nazi-ideologie.hallo he!heel kinderachtig om mijn werkelijke beteknis van mn post zo te verdraaien.samen staan om VREDE te creeren.VREDE, PEACE, PIACE, SALAM, in welke taal wil je het nog meer? ik vind zelf namelijk dat mensen bijv samen aan 1 lijn moeten staan om de natuur te redden bijv.
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2006 om 06:45
trouwens, ik discussieer allen met mensen met een open-mind. met mensen die al een kant en klare mening hebben en een discusse aangaan met een hypohtese die ze niet willen toesten of met een selffulfilling prophecy gaan werken,discussieer ik niet. heeft geen zin namelijk.

dus sta je er open voor, ok, zo niet, discussieer ik niet verder. laat t me maar weten.
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2006 om 06:45
In eerste instantie geplaatst door muslima5

haha,das een goeie,haha. kijk, als je goed gelezen had, dan zag je dak VREDE noemde in mn post. VREDE. en niet nazi-ideologie.hallo he!heel kinderachtig om mijn werkelijke beteknis van mn post zo te verdraaien.samen staan om VREDE te creeren.VREDE, PEACE, PIACE, SALAM, in welke taal wil je het nog meer? ik vind zelf namelijk dat mensen bijv samen aan 1 lijn moeten staan om de natuur te redden bijv.
Ik denk dat je me niet begrijpt.... Op de eerste plaats regaeer ik niet op jou gedachte gang,maar op de gedachte gang die achter de engelse text zit.Op de 2de plaats is mijn voorbeeld puur en alleen aangehaald om er iets mee aan te geven.Dus schiet nou niet gelijk in de verdediging,nog voor je weet wat ik je wil laten zien.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2006 om 06:48
oh ok sorry dan. vergeet mn tweede post dan. maar ik blijf bij mn standpunt. de negelse text wil niet bewren wat jy beweerd.
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2006 om 06:49

Unfortunately, the enemies of Islam have made use of such disunity to inflict harm on Muslims, thus deepening the wounds. Our revered scholars should work on a strategy to make rapprochement between conflicting groups and sects and bringing all together into one entity of Muslim ummah(nation),

Vind je niet dat de beste man deze reden opgeeft waarom er eenheid moet zijn,ipv die reden die jij geeft.... Vrede...

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2006 om 06:50
In eerste instantie geplaatst door muslima5

oh ok sorry dan. vergeet mn tweede post dan. maar ik blijf bij mn standpunt. de negelse text wil niet bewren wat jy beweerd.
Laten we eens kijken... Wat de man of vrouw wel beweerd...
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2006 om 06:56

Actually, the criterion for one to know if he truly relates to that single straight path is the same criterion that determines what makes one a true Muslim, what makes one a real follower of Muhammad (pbuh). I can say that this can be done through simple analysis. If a teacher instructs his students to do a home work in a certain way, using a certain textbook, what makes one an obedient student is to follow his teacher�s instructions to letter, for that will earn him success in the exam. But if the student deviates, this will certainly create obstacles in his way to success. Aan dit heele stuk ook niet....  

In dit heele stuk (Lees vooral even het zwarte gedeelte.)zegt hij/zij,dat de kans van slagen voor een moslim is het luisteren naar zijn leraar.... Echter er zijn veele leraren,waar het om gaat is... Welke leraar kent de juiste weg... 

Het is de juiste weg die bepaald,niet het aantal volgelingen.En men moet naar de weg kijken,niet naar hoe vijanden er over denken,of eventueele vijanden er mee te ontwapenen. 

In dit heele stuk,geeft de man/vrouw geen antwoord op de vraag,die de persoon stelt."Wat is de juiste weg?" Hij/zij geeft als antwoord... "Hoe groter hoe beter.."

En ik denk dat iedereen wel weet,dat deze groep niet groot zal zijn.Omdat Gods weg geen gemakkelijke weg is.En dat de meeste van ons,afhankelijk zal zijn van zijn barmhartigheid.

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2006 om 08:00
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum broeder,

Nu je het trouwens over de Mahdi hebt, is dat trouwens niet iets wat  bij de Shi�ten voorkomt en niet bij de Soennieten? Klopt het dat Shi�ten hem als de Messias zien? Of zien Shi�ten Isa (vrede zij met hem) als Imam Mahdi? Klopt het dat Ahmadinneyad zichzelf probeert te profileren als Imam Mahdi?

ALLAH Subhana Wa Ta'ala vertelt ons in de Koran wie de Messias is. (Surah Al- Imraan:45)

Toen de engelen zeiden: "O, Maria, waarlijk, Allah geeft u blijde tijding door Zijn woord: Zijn naam zal zijn: de Messias, Jezus, zoon van Maria, ge�erd in deze wereld en in de volgende en hij zal tot hen behoren die in Gods nabijheid zijn.

Sorry voor de vele vragen broeder maar ik ben gewoon een beetje nieuwsgierig.

Salaam.


Beste zuster nieuwsgierigheid is een goede zaak, leidt tot onderzoek en kennis, zolang je daar mee niemand lastig valt?

voor het antwoord op je vraag over masias kan ik je beste verwijzen naar de volgende site, in het engels.http://www.al-islam.org/encyclopedia/newindex.ht ml

want jou vraag zal waarschijnlijk leiden tot nog meer vragen.

over je vraag betreft Ahmadinejad.
Ahmadinejzjad zit zich zelf niet als Mahdi(volgens shia:is Mahdi de voorbreidende leider voor de komst van Isa de Masias(jezus).hij zal in Makka samen met jezus gaan bidden.

Ahmadinejzad ziet zich zelf niet as imam Mahdi(sa), maar hij wilt als regeringleider van een islamitische land het volk voorbreiden voor de komst van deze imam.
Hij ziet  dat als een plicht voor iedere moslim in zijn positie om zijn volk voor te breiden voor de komst  van de 12e Imam. Hij is van overtuigd dat er reeds genoeg tekenen te waarnemen zijn die de komst van de 12e Imam in een zeer nabije toekomst aangeven.


voor meer informatie over mahdi in shia zie http://www.al-islam.org/encyclopedia/newindex.html

meer informatie over ahmadinejzad is op internet genoeg te vinden.

moge allah ons helpen op het rechte pad.en waarheid.




5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2006 om 15:28
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Actually, the criterion for one to know if he truly relates to that single straight path is the same criterion that determines what makes one a true Muslim, what makes one a real follower of Muhammad (pbuh). I can say that this can be done through simple analysis. If a teacher instructs his students to do a home work in a certain way, using a certain textbook, what makes one an obedient student is to follow his teacher�s instructions to letter, for that will earn him success in the exam. But if the student deviates, this will certainly create obstacles in his way to success. Aan dit heele stuk ook niet....��


In dit heele stuk (Lees vooral even het zwarte gedeelte.)zegt hij/zij,dat de kans van slagen voor een moslim is het luisteren naar zijn leraar.... Echter er zijn veele leraren,waar het om gaat is... Welke leraar kent de juiste weg...�


Het is de juiste weg die bepaald,niet het aantal volgelingen.En men moet naar de weg kijken,niet naar hoe vijanden er over denken,of�eventueele vijanden er mee te ontwapenen.�


In dit heele stuk,geeft de man/vrouw geen antwoord op de vraag,die de persoon stelt."Wat is de juiste weg?" Hij/zij geeft als antwoord... "Hoe groter hoe beter.."


En ik denk dat iedereen wel weet,dat deze groep�niet groot�zal zijn.Omdat Gods weg geen gemakkelijke weg is.En dat de meeste van ons,afhankelijk zal zijn van zijn barmhartigheid.



kijk ruud, dat bedoelde ik nou met sta je er open voor.je hebt de tekst echt helemaal verkeerd begrepen. immers, als ik met een blauwe bril een groene stof ga bekijken, wat denk je dak zie?geen groen, maar blauw of een andere kleur. zet even die bril af. weet je wat deze beste man met leraar bedoelde?het was een metafoor. met leraar bedoelde hij God!en niet ene leraar. wat die beste man wilde uitleggen is om niet mensen te volgen en groepen,want dan krijg je verspreiding, maar om simpel God te volgen. punt klaar basta.

en met vijanden bedoelt hij ook niet letterlijk vijanden. hij heeft het over (en dat moet je toegeven) de talloze anti-islam geluide die tegenwoordig heersen. op een christelijk of joodse site zul je ook dit soort dingen horen maar dan als iemand met zo een vraag komt,zullen ze het hebben over resp anti-christen en anti-joden geluiden hebben.als er dingen worden geshreven over deze geloven die hen helemaal zwart maken. dus niet letterlijk ruud. wat hij bedoelde is dat er tegenwoordig veel boeken worden (we zijn echt in nu,wij moslims,pff ) geschreven die anti-islam tot zwaar anti-islam zijn en die allerlei dingen roepen/verzinnen over bep groeperingen etc etc. lees even dat stuk beter en zet die blauwe bril af ok?

en de man geeft een duidleijk antwoord op de vraag,volg het pad van God en niet van iemand anders. punt. en hij zei niet dat hij de weg zal vinden door te kijken hoe de vijanden er naar kijken. nee hij zei juist, luister niet naar zulke aantijgingen, maar volg God en klaar.en wie heeft het hier over vijanden ontwapenen??ach...dat bedoelde ik nou, je leest het stuk niet met een open mind maar met een selffulfilling prophecy.het heeft dan geen zin om op jou in te gaan. dan kan ik beter aan een andere discussie mijn tijd besteden.ok?ik bedoel dit niet slecht of zo, maar ik hou er nogmaals niet van om met mensen te discussieren die ondanks herhaaldelijk bewijs niet willen afwijken van hun oorspronekelijke hypothese en niet openstaan. niet omdat ik zlke personen niet mag, maar puur omdat een discussie dan geen zin heeft. want dan wordt het een welles-nietes discussie.

gr
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2007 om 20:46

assalaam,

extra info met hadiths over shia(de 12ers) vs sunna(volgelingen van de Khalifen, na Ali (as)

lees en oordeel voor je zelf.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hadith_of_the_Twelve_Successors

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2007 om 21:31

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Khaybar 

Ali (as), als held in de strijd

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 februari 2007 om 04:19

Asalaam Aleikum,

Waarom wordt de naam van Ali (as) genoemd tijdens de Adhaan van de Shia's?

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.