Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Recepten

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Recepten
    Geplaatst op: 19 november 2004 om 15:35

Assalaam alaykoum/Hallo allemaal,

Heb dit bij het onderwerp vrouwen gezet, maar dit is ook voor de mannen bestemd. Koken...succes!

Marokkaanse Harrira (soep)

 

Benodigdheden

300 gram rundvlees
2 uien
1 dl olie
1/4 bosje koriander
1/4 bosje peterselie
1/2 prei
1/2 stengel bleekselderij
75 gram linzen
2 liter water
1 gram saffraanpoeder
1 theelepel gemberpoeder
1 blikje gepelde tomaten
2 eetlepels bloem
100 gram vermicelli
peper en zout

                                Bereidingswijze

Het vlees afspoelen, droogdeppen en in kleine stukjes snijden. Uien snipperen, met het vlees vermengen en enige tijd in laten trekken. In een snelkookpan de olie verhitten en het vlees hierin aanbakken. Koriander en peterselie hakken en aan het vlees toevoegen. Bleekselderij en prei klein snijden en met de gewassen linzen eveneens toevoegen. Even doorroeren en met het water, het saffraanpoeder, het gemberpoeder, het zout en de peper aan de kook brengen. De snelkookpan sluiten en 1 uur laten koken.
De gepelde tomaten pureren en aan de soep toevoegen. De bloem met wat water aanlengen en al roerend aan de soep toevoegen wanneer deze weer aan de kook is gekomen. Vermicelli toevoeg en de soep door laten koken tot de vermicelli gaar is.

Serveren met brood en ventueel wat druppeltjes citroensap naar smaak!

Als u niet over een snelkookpan beschikt, dan zal het koken wat extra tijd nodig hebben!

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 17:16
hihihihi, toch blijft de soep van me moeder het lekkerste...
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 04:30

Salam Aleikum,

hihihi aghy, daar sluit ik me bij aan aghy, die van mn mama is ook veeeeeel lekkerder

Voor meer recepten kun je ook kijken op www.moslima.nl Daar heb jij die toch ook vandaan oegty!?

ma3a salama

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 05:33

 

De maaltijden van mijn moeder en mijn zuster zijn echt heerlijk. Maar wij zusters moeten leren om onze moeder op te volgen wat betreft het maken van eten. InshaAllah.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 05:39
hihi incha Allah, ben zelf al druk bezig om alles te leren... valt soms wel tegen poehpoeh Maar ghair incha Allah.
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 08:35
Assalaamoe Alaikoem,

Wie van de mannen kan eigenlijk koken?????

Ik niet (schaam schaam). Hoog tijd om dus even te proberen met bovenstaand recept.

Wie belt alvast de brandweer.....

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 08:43

Broeder Nak4life,

Zou het ook niet slim zijn om op voorhand bij de apotheker iets te halen tegen vergiftiging?

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 08:55
In eerste instantie geplaatst door salahdin

Broeder Nak4life,


Zou het ook niet slim zijn om op voorhand bij de apotheker iets te halen tegen vergiftiging?




Assalaamoe Alaikoem,

InshAllah zal dat niet nodig zijn :- ) Natuurlijk een du3a voordat ik ga beginnen met "koken". Dus als ik er morgen niet meer ben....komen jullie toch wel vanavond bij slaat-ul Janazah...

Wa Alaikoem Salaam
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 09:20

Hahahahahahahaaa ghair incha allah aghy, laten we hopen dat het niet zo ver zal komen incha Allah

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 12:00
Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2004 om 16:20

In eerste instantie geplaatst door nak4life

Assalaamoe Alaikoem,

Wie van de mannen kan eigenlijk koken?????

Ik niet (schaam schaam). Hoog tijd om dus even te proberen met bovenstaand recept.

Wie belt alvast de brandweer.....

Maak je maar geen zorgen, dat lukt vast wel  Is gewoon een kwestie van oefenen, je weet wel, beginnen met eenvoudige dingen en dan verder opbouwen. 
Wat betreft de rest, laat je vriend/man gewoon 10 jaar bij zijn moeder meekijken, en dan kan ie beter koken dan jijzelf (en neem maar aan, da's best handig).

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2004 om 16:23

En een lekker eenvoudig soepje voor de beginners (en de rest ook): Paprikasoep

Nodig: - 1 liter tomatensap
- 2 rode paprika's
- 1 uitje
- verse peper
- italiaanse kruiden

Versnipper de ui en de parika's en bak ze 5 minuutjes met wat boter (vaak genoeg omroeren, niet laten verbranden!).  Doe het sap erbij en breng zachtjes aan de kook, en dan 5 minuutjes zachtjes laten pruttelen.  Vervolgens goed mixen en op smaak brengen met peper en kruiden :-)

Erg makkelijk en natuurlijk erg LEKKER

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
sabar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 54
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sabar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2004 om 22:04

Salam ik ben een man en kan een beetje koken,vooral indonesisch.

Maakt dat mij dan de enige muslim man die dat kan?? En daarbij moet ik nog zeggen dat ik ook nog vegetarier ben,ik weet is niet Sunah enzo maar aub geen discusie hierover mogelijk.

Maar goed hebben jullie interesse??? Kan ook wel aan vlees recepten komen.

Salam Salah.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 01:28

Salaam,

ik ben ook een man en ik kan goed koken al zeg ik het zelf. Indonesisch, turks, marrokaans, italiaans, nederlands en vooral..... Amiers! Koken is echt een liefhebberij van mij; koken is kunst!

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
sabar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 54
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sabar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 12:33

Assalam Walaikum wr.wb.Amier

Misschien een domme vraag,maar wat is Amiers,koken naar eigen recept,of...? En als je nog wat vegetarisch recepten( Turks Marokaans en Amiers ) hebt?. Graag hoor ik hiervan.

Walaikum Salam Saleh

 

 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 14:05

Salaam aleikum Saleh,
er is ook een hele uitgebreide site over vegetarisch koken: www.vegatopia.com. Daar kun je volgens mij ook wel veel vinden.
Verder maakt mijn vriendin (ook een vegetarier) een grandioze linzensoep! Ik zal het haar eens vragen, dan hoor je dat wel van mij insha Allah.

Verder kan mijn man ook geweldig lekker koken (beter dan ik ), dus ik eet graag als hij kookt!

Salaam happylady
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.