Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

ongelovig = Hel?

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: ongelovig = Hel?
    Geplaatst op: 16 december 2004 om 10:37

Ik begrijp het wel. Het is voor mij gewoon een onlogische gedachte. Dit alles kun je ook wel bereiken als je hem geen zoon zou noemen, of hem niet als een deel van God zou zien. Moslims zien Mohammed (vzmh) ook niet als de zoon van God, en ook wij leven volgens de Soennah, dus de leefwijze van de profeet.

Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2004 om 10:42
Snif en amen !
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2004 om 12:39
In eerste instantie geplaatst door chaandi

As Salaam alaikum,

Als eerst wil ik zeggen dat ik het soms wel komisch vind hoor, om zo de forums door te lezen. Sommige reacties - zowel van moslims als van niet-moslims - zijn pure komediestukken voor me. Een lach en een traan.

Zo ook het volgende bericht van Maandochter. Ik kon het niet laten om hier even op te reageren.

Maandochter wrote:

In eerste instantie geplaatst door tarah

:) jah ik begrijp wat je bedoelt, maar ik denk niet dat de Christenen er zo ook over denken. Ik denk dat die Jezus en de Heilige Geest echt zien als een deel van God, daar ben ik het niet mee eens. Maar wat je zegt zit wel iets in. :) Maar dan zou het eigenlijk een 8-eenheid moeten zijn, aangezien er 6 profeten waren. Waarom telt Jezus dan wel als een deel van de drie-eenheid, en de andere Profeten niet?

Moslims proberen anderen wijs te maken dat christenen in 3 goden geloven.

Hahahah .. nu heb ik veel gehoord in mijn nog zo  korte  leven, maar dit hoor ik voor het eerst. Wij moslims hebben dus als doel om anderen - ik neem aan niet-christenen, of juist wel christenen, i dunno - wijs te maken dat christenen in 3 goden geloven. Ja, inderdaad. De 6 zuilen van de Islam: 1) Geloofsbelijdenis 2)Gebed 3)Vasten 4)Armenbelasting 5)Bedevaart 6)Anderen wijsmaken dat christenen geloven in 3 goden.

Het spijt me al ik kwetsend overkomt, dat is zeker niet de  bedoeling. Ik probeer alleen te laten zien hoe dit soort berichten bij mij overkomen.

Dat is echt lasterlijke onzin, ik ben zelf geen christen, maar ik weet dat christenen in 1 God geloven, die zich op 3 manieren manifesteert (als Vader, Zoon en Heilige geest, hetgeen je vraag beantwoordt: Jezus is de Zoon van God in de christelijke leer)

Ik ben ook geen christen, maar ik weet dat er tig verschillende stromingen zijn in het christendom. En dat niet elke stroming in de 3-eenheid gelooft. Om te spreken over 'de christen' is in mijn opnie dus eigenlijk fout. Wat betreft de dogma van de 3-eenheid, moet men beseffen dat de formulering een compromis is geweest, die eeuwen na de 'dood' van Jezus is gemaakt. Men moet ook beseffen dat de toenbestaande gelovigen die niet achter deze 3-eenheid stonden, omdat ze bijvoorbeeld geloofden dat Jezus slechts een boodschapper was, massaal vervolgd werden. En degenen die niet vervolgd waren, hielden uit veiligheidsoverwegingen hun mond. Wie was er dan nog over om over te brengen dat er ook andere visies waren?

Is die drie-eenheid nu echt t� moeilijk om te begrijpen voor moslims?

Nee

Het valt me op dat zelfs moslims aan wie het uitgelegd is, blijven volharden in een foutieve uitleg (die van 3 goden), alleen maar om christenen belachelijk te maken. Aan de andere kant wordt geen kritiek op de eigen religie geduld (nee islam is verheven boven alle kritiek, islam is superieur, islam is de waarheid blabla), laat staan dat een moslim ooit zelfkritiek zal hebben.

Het zal vast zo zijn dat de moslims aan wie JIJ het uitgelegd hebt, blijven volharden in een foutieve uitleg (die van 3 goden), misschien niet 'alleen maar om christenen belachelijk te maken' maar misschien omdat de uitleg die van jou komt geen overtuigingskracht heeft. En alleen maar om christenen belachelijk te maken - nou, nou .. Er zijn meer religies op de wereld, what makes you think dat christenen de uitzonderlijke positie zouden hebben om belachelijk gemaakt te worden?

Wat betreft kritiek op de Islam, kan ik maar 1 ding zeggen. Islam is vrede en onderwerping aan de enige God. En er is geen kritiek te uiten op God of op Gods Woord. Wel is er genoeg 'kritiek' [ik spreek liever over feedback] te uiten op moslims en de manier zij invulling geven aan die vrede en overgave, maar dan moet je de individu aanspreken. Want moslims, ook ieder verschillend van de ander, zijn mensen (ja ja) en mensen kunnen fouten maken.

Amien ;)

Terug naar boven
Maandochter Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maandochter Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2004 om 15:08
In eerste instantie geplaatst door tarah

Zo kan het gebeuren dat kritiek op de islam je dood wordt. Mohammed liet kritici ook vermoorden door zijn aanhangers kunnen we lezen in de hadith.

Mohammed liet die mensen toen doden omdat zij een grote bedreiging waren voor hem, en voor zijn Oemmah. Zij wilden hem en zijn Oemmah toen in het geheel vernietigen zodat er niks van over bleef. Net zoals wat er met Theo van Gogh gebeurt is, was verkeerd. Je mag niet iemand vermoorden omdat hij/zij kritiek heeft op jou geloof. Dat is niet wat de Islam verkondigt, en de mensen die het wel doen, volgen hun geloof dan ook niet goed. Je moet het maar gewoon zo zien. Sommige mensen gebruiken hun geloof om hun daden te rechtvaardigen. Maar ook zij zullen daarvoor gestraft worden.

Moslims proberen anderen wijs te maken dat christenen in 3 goden geloven. Dat is echt lasterlijke onzin, ik ben zelf geen christen, maar ik weet dat christenen in 1 God geloven, die zich op 3 manieren manifesteert (als Vader, Zoon en Heilige geest, hetgeen je vraag beantwoordt: Jezus is de Zoon van God in de christelijke leer)

Jah, maar als Jezus behoort tot een drie-eenheid, dan is hij een deel van God. Ik vind zelf.. Jezus behoort daar niet toe, hij was een Profeet. En dan gaan de christenen ook zeggen dat Jezus de Zoon van God is. Je bent iemand zijn zoon als je door iemand verwekt bent. God verwekt niet, hij heeft geschapen. Ik zie God liever als ��n, de Profeten, en de Engelen zie ik apart. Zij zijn/waren een hulp voor de mensheid, dat wil voor mij niet zeggen dat ze dan meteen een deel van God zijn.

Het valt me op dat zelfs moslims aan wie het uitgelegd is, blijven volharden in een foutieve uitleg (die van 3 goden), alleen maar om christenen belachelijk te maken. Aan de andere kant wordt geen kritiek op de eigen religie geduld (nee islam is verheven boven alle kritiek, islam is superieur, islam is de waarheid blabla), laat staan dat een moslim ooit zelfkritiek zal hebben.

Een moslim die kritiek heeft op het Christendom of op het Jodendom is geen goede moslim denk ik zelf, aangezien Mohammed (vzmh) vroeger ook geen kritiek had of zichzelf hoger voelde tegenover de Christenen of de Joden, of ze belachelijk probeerde te maken. En moslims moeten de Soennah van de Profeet volgen. Mohammed (vzmh) was degene die respect had voor het geloof van de Joden en de Christenen, en de Joden waren degenen die Mohammed (vzmh) daarom uitlachten, en zelfs vermoorden. Ik denk dat je toch nog iets meer moet lezen over hoe Mohammed vroeger geleeft heeft, dan zul je er ook achterkomen hoe moslims leven, of behoren te leven.

Is die drie-eenheid nu echt t� moeilijk om te begrijpen voor moslims?

Nog even dat lachende poppetje van je.. Het komt bij mij over alsof je de Islam en de moslims uitlacht, dat is ook niet echt een blijk van respect, dus wie ben jij dan om kritiek te geven op de "foute" moslims, terwijl je het zelf ook doet??

Vergeef me als ik ergens verkeerde informatie over gegeven heb, dit is hoe ik erover denk, en kan natuurlijk nooit met zekerheid zeggen dat het de waarheid is.

Liefs Tarah

 

Met jouw opvattingen lijkt me niks mis, Tarah, maar niet alle moslims zijn zo redelijk als jij. Jihaadstrijders nemen wel degelijk een voorbeeld aan de meer gewelddadige hadiths. Jij voelt je aangetrokken tot de meer liefdevolle verhalen, dat is mooi, maar de groep radicalen vormt wel een groot probleem voor moslims en niet-moslims, nietwaar? Want de radicalen zijn zo radicaal dat ook 'lieve moslims' als ongelovigen, dus brandhout voor de hel, worden beschouwd.

Een lachebekje geeft bij mij aan dat je de opmerking niet serieus moet nemen, maar als grapje. Meer niet.

Superioriteitsgedachten lijden volgens mij tot problemen tussen bevolkingsgroepen, ben je het daarmee eens? Een religie die zichzelf superieur acht aan anderen, aiaiaia daar krijg je oorlog van...

Waar ik schreef "moslims maken...." bedoelde ik uiteraard niet alle moslims, maar sommige moslims (er zijn moslims die). Ik bedoelde ook mezelf niet, want ik leg moslims de 3-eenheid nooit uit. Ik beschreef mijn observaties op een andere site, waar naast over de islam ook over het christendom gediscussieerd kon worden. Daar gebeurde hetgeen ik beschreef.

Misschien dat er nog mensen willen ingaan op het m.i. disriminatoire en onderdrukkende karakter van het dhimmischap.

Hoe zouden jullie reageren als (voor de duidelijkheid: Ik ben er op tegen hoor, want ik ben v��r gelijkberechtiging van mensen) in Nederland een extra belasting voor moslims (of voor niet-christenen) zou worden ingevoerd?

 

 

 

 

 

 

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2004 om 15:23
In eerste instantie geplaatst door Maandochter

In eerste instantie geplaatst door tarah

Zo kan het gebeuren dat kritiek op de islam je dood wordt. Mohammed liet kritici ook vermoorden door zijn aanhangers kunnen we lezen in de hadith.

Mohammed liet die mensen toen doden omdat zij een grote bedreiging waren voor hem, en voor zijn Oemmah. Zij wilden hem en zijn Oemmah toen in het geheel vernietigen zodat er niks van over bleef. Net zoals wat er met Theo van Gogh gebeurt is, was verkeerd. Je mag niet iemand vermoorden omdat hij/zij kritiek heeft op jou geloof. Dat is niet wat de Islam verkondigt, en de mensen die het wel doen, volgen hun geloof dan ook niet goed. Je moet het maar gewoon zo zien. Sommige mensen gebruiken hun geloof om hun daden te rechtvaardigen. Maar ook zij zullen daarvoor gestraft worden.

Moslims proberen anderen wijs te maken dat christenen in 3 goden geloven. Dat is echt lasterlijke onzin, ik ben zelf geen christen, maar ik weet dat christenen in 1 God geloven, die zich op 3 manieren manifesteert (als Vader, Zoon en Heilige geest, hetgeen je vraag beantwoordt: Jezus is de Zoon van God in de christelijke leer)

Jah, maar als Jezus behoort tot een drie-eenheid, dan is hij een deel van God. Ik vind zelf.. Jezus behoort daar niet toe, hij was een Profeet. En dan gaan de christenen ook zeggen dat Jezus de Zoon van God is. Je bent iemand zijn zoon als je door iemand verwekt bent. God verwekt niet, hij heeft geschapen. Ik zie God liever als ��n, de Profeten, en de Engelen zie ik apart. Zij zijn/waren een hulp voor de mensheid, dat wil voor mij niet zeggen dat ze dan meteen een deel van God zijn.

Het valt me op dat zelfs moslims aan wie het uitgelegd is, blijven volharden in een foutieve uitleg (die van 3 goden), alleen maar om christenen belachelijk te maken. Aan de andere kant wordt geen kritiek op de eigen religie geduld (nee islam is verheven boven alle kritiek, islam is superieur, islam is de waarheid blabla), laat staan dat een moslim ooit zelfkritiek zal hebben.

Een moslim die kritiek heeft op het Christendom of op het Jodendom is geen goede moslim denk ik zelf, aangezien Mohammed (vzmh) vroeger ook geen kritiek had of zichzelf hoger voelde tegenover de Christenen of de Joden, of ze belachelijk probeerde te maken. En moslims moeten de Soennah van de Profeet volgen. Mohammed (vzmh) was degene die respect had voor het geloof van de Joden en de Christenen, en de Joden waren degenen die Mohammed (vzmh) daarom uitlachten, en zelfs vermoorden. Ik denk dat je toch nog iets meer moet lezen over hoe Mohammed vroeger geleeft heeft, dan zul je er ook achterkomen hoe moslims leven, of behoren te leven.

Is die drie-eenheid nu echt t� moeilijk om te begrijpen voor moslims?

Nog even dat lachende poppetje van je.. Het komt bij mij over alsof je de Islam en de moslims uitlacht, dat is ook niet echt een blijk van respect, dus wie ben jij dan om kritiek te geven op de "foute" moslims, terwijl je het zelf ook doet??

Vergeef me als ik ergens verkeerde informatie over gegeven heb, dit is hoe ik erover denk, en kan natuurlijk nooit met zekerheid zeggen dat het de waarheid is.

Liefs Tarah

 

Met jouw opvattingen lijkt me niks mis, Tarah, maar niet alel moslims zijn zo redelijk als jij.

De moslims die hun geloof verkeerd uitoefenen hebben 9 van de 10 keer verkeerde informatie verkregen. Veel dingen in de Islam kunnen op verschillende manier opgevat worden, vaak ook verkeerd. Maar die mensen proberen het alleen maar te doen zoals ze denken dat Allah(swt) zou willen. Als Allah(swt) tegen mij zou zeggen dat ik iedereen op deze wereld zou moeten haten, zou ik het doen. Dus het is volgens mij niet de aard van de persoon, maar de offer die hij/zij voor Allah(swt) wil geven. Natuurlijk heb je ook nog mensen die alles naar hun eigen hand willen draaien, maar zulke personen zijn voor mij geen moslims.

Een lachebekje geeft bij mij aan dat je de opmerking niet serieus moet nemen, maar als grapje. Meer niet. Superioriteitsgedachten lijden volgens mij tot problemen tussen bevolkingsgroepen, ben je het daarmee eens?

Dat ben ik met je eens jah, jezelf hoger voelen dan andere mensen is geen goede eigenschap. Ik zou voor die mensen bidden dat ze de waarheid zullen vinden, ( tenzij ze die gevonden hebben, en genegeerd hebben ) ik zou me niet superieur voelen tegenover die mensen. Maar ik vond het lachebekje toch wel even ongepast. Misschien dat het niet je bedoeling was om het op een negatieve manier over te laten komen, maar toch zullen veel mensen dat wel doen, en ik was er een van.

Waar ik schreef "moslims maken...." bedoelde ik uiteraard niet alle moslims, maar sommige moslims (er zijn moslims die). Ik bedoelde ook mezelf niet, want ik leg moslims de 3-eenheid nooit uit. Ik beschreef mijn observaties op een andere site, waar naast over de islam ook over het christendom gediscussieerd kon worden. Daar gebeurde hetgeen ik beschreef.

Volgende keer er eventjes bij zeggen zou beter zijn. Dan weten de mensen die even snel over deze topic heenlezen en jou reactie zien ook dat je het niet over alle moslims hebt. Het klinkt overdreven, majah mensen kunnen sommige dingen snel verkeerd of negatief opvatten, terwijl het misschien helemaal niet zo bedoelt is.

Misschien dat er nog mensen willen ingaan op het m.i. disriminatoire en onderdrukkende karakter van het dhimmischap.

Hoe zouden jullie reageren als (voor de duidelijkheid: Ik ben er op tegen hoor, want ik ben v��r gelijkberechtiging van mensen) in Nederland een extra belasting voor moslims (of voor niet-christenen) zou worden ingevoerd?

Dat zou slecht zijn. Dat is mensen in verschillende hokjes plaatsen. En dat is nooit goed vind ik zelf, dus nee, ik vind het een slecht idee.

Liefs Tarah

 

 

 

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.