Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De Koran en de Joods \ Palestijns kwestie

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De Koran en de Joods \ Palestijns kwestie
    Geplaatst op: 05 januari 2005 om 17:20

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Malle Pietje, Ik wil het nog voor de laatste keer herhalen dat ik niet antwoord geef op haatdragende reacties.

 

Waarom vat je mijn schrijven op als haat? Ik zet uiteen waarom ik problemen met de islam heb en daar kun je het wel of niet mee eens zijn. In iedergeval weet ik van mezelf dat ik niet haatdragend ben.


In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Nederlands of niet gepreekt, dat maakt die preken er niet anders op. Je kunt zelfs preken in het Nederlands (door Nederlandse moslims) van Internet downloaden. Doe je best maar.

 

Je trekt toch een veel groter publiek als je, ook, in het Nederlands preekt? Wat kan er �berhaupt op tegen zijn? Ik geloof best dat in�t Arabisch mooier is, maar de boodschap is toch in alle talen dezelfde? Een boodschap die toch ook voor de rest van de mensheid is bedoeld neem ik aan.

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Dat Islam snel wordt vergelijkt is een foute stelling. Ten eerste waren het acties van moslims. Ten tweede kunnen die moslims de Islam op de foute manier zijn gehandhaafd. Ik beschuldig jou (als Nederlander) toch ook niet van slavenhandel? Neen, eerder andere individuen die (toevallig) ook Nederlanders waren. Dus laat mij deze moslims-Islam punt niet weer herhalen.


Mijn punt was dat te gemakkelijk misdaden begaan worden in naam van de islam. En dat de daders er gewoon mee wegkomen. OBL wordt meestal vergoelijkt, zelden spreken moslims zich tegen hem uit. Moslims moeten altijd voor moslims opkomen! Zeker in een conflict met ongelovigen! Daarom blijven die gasten ontbekritiseerd! Je hoeft het niet met ze eens te zijn maar mag zeker geen partij tegen hen kiezen. De consequentie is wel dat de hele moslimgemeenschap erop aangekeken wordt. Zo zie ik het.

Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2005 om 17:25


In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Bij actieve slaven, moet je maar eens kijken naar de derde der rechtgeleide chalief Omar. Hij liet zelfs zelfbestuur toe aan de veroverde gebieden, mits er belasting betaald werd!

 

Je praat erover alsof slavenbezit, en het veroveren van gebieden, de normaalste zaken van de wereld zijn...

 

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Een duidelijke punt bij jou is dat je steeds Hadieth bijhaalt die misschien helemaal niet goed zijn. Weet dat de Quran werd gemaak binnen 25 jaar en Hadiths 150-200 jaar na de dood van de profeet (vrede en genade van Allah zij met hem).

 

Ja dat wist ik.

 

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Hadith kunnen verkeerde en onterechte regels bevatten. Iets waar lang en gedetailleerd onderzoek naar gedaan moet worden om deze foutiefheden eruit te halen.

 

Ok�, dit geeft een mooie brug om terug bij de Palestijnen te komen waar deze discussie mee begon. Volgens overleveringen ondernam Mohammed tijdens een nacht een reis van Mekka naar de verste moskee, de Al Aqsa moskee in Jeruzalem, en weer terug. Dit verhaal kan bijna niet kloppen. De Al Aqsa moskee bestond nog niet tijdens het leven van de profeet. Deze is namelijk gebouwd in het jaar 691, Mohammed is in�t jaar 632 is overleden.

 

Nu kun je zeggen �wat kan jouw dit nou allemaal schelen�? Wel, op menig islamitischewebsite heb ik deze teksten gezien, propagandamateriaal, om de Palestijnse zaak te dienen. Ze hebben politieke invloed!

 

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Wij weten wat er gebeurt als mensen mondeling dingen verspreiden, helaas kan de Hadith hier ook niet onder uit. Kijk als zij binnen 30 jaar waren gemaakt had men er zo goed als niks tussen in kunnen stoppen en had ik er geen ernstige twijfel aan gehad.

 

Vaak heb ik gelezen dat de koran nog in exact dezelfde staat is als tijdens de openbaring. God zou erop toegezien hebben dat niemand met zijn boodschap geknoeid heeft. Maar twijfelachtige hadith lijken wel te mogen bestaan�


In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Slavernij werd 300 jaar geleden al door moslimgeleerden afgeschaft, niet onder druk van westerlingen. Het feit is dat ook onwetendheid is onder moslims (helaas, maar waar).

 

Een mens mag toch niet verbieden wat god heeft toegestaan?
Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2005 om 17:33

 

 


In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Kijk Abu Graib stelt Amerikanen gelijk aan Saddam, ze zijn niet beter dan mekaar. Dat is mijn punt, ze zijn allebei goed verkeerd bezig.

 

Dat Saddam goed fout bezig was weet ik zeker. Wat de Amerikanen betreft zal de geschiedenis dat moeten uitwijzen. Op dit moment sta ik achter hun beleid. Maar wie ben ik? Gewoon 1 mening.

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Saddam had nooit een macht kunnen bouwen na 1991. Dus ook geen WMDs. Dat is mijn punt.

 

Dat weet je niet. Achteraf lijkt dat misschien wel zo. Saddam kwam met hele ernstige vage dreigingen. Zo van �jullie moeten het dadelijk maar weten��Had ie beter niet kunnen doen. Als ie de VN-inspecteurs was blijven toelaten, was ie zeker nog steeds de baas van de Abu Graib gevangenis geweest...

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Ik hoop dat ik hiermee een neutrale standpunt over Islam kan maken bij jou. Als je zelfs dit niet accepteert, nou dit is toch mijn laatste reactie aan jou. Ik hoop dat je dit weer zult zien als een 'weigering om op het goede pad te komen'  of enig andere 'arrogantie', want ik ben even moe van deze discussie. Ik ben ook maar een mens.

 

Abdulkadir ik heb je niet willen kwetsen. Als dat wel gebeurd is dan spijt mij dat. En vergeet niet dat we het niet met elkaar eens hoeven worden. Ik vermoed dat wij beiden een vrij onaantastbare mening hebben in sommige zaken. Mag toch? En ook ik maak vouten.

 

Vgr Malle Pietje

Salaam
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 08:28

In eerste instantie geplaatst door Akbash

Hallo Abou, voor dat je mij verwijten naar het hoofd slingert over het begrip "Dhimmi", zou ik je willen wijzen op het feit ,dat algemeen door de geleerden wordt onderschreven, dat het begrip "Dhimmi" in eerste instantie aleen bedoelt was voor de Joden en Christenen, dus voor de mensen van het boek! en pas in 2e plaats voor de Zoroastrians.
Wat betreft de geldigheid van het dhimmi contract met de veel goden aanbidders, communisten of atheisten, is er geen eens luidende mening hierover binnen de 4 rechts scholen.

dat vetgedrukte tekst klopt niet, er werd een vredescontracht met Abu Sufyan gesloten, de stamleider van Qurayshieten (veelgodendienaars, ongelovigen ook wel genoemd).

wat betreft de geldigheid, totdat de andere de vredescontract verbreekt >>zie hieronder de vers 8:62

vreemd omdat die "vijanden" niets eens de mogelijkheid krijgen om een Dhimmi contract te sluiten met de Moslims.

en de vers zegt: 8:61 En Als zij geneigd zijn tot vrede, wees ook daartoe geneigd en stel jouw vertrouwen op Allah. Voorwaar, Hij is Alhorend, Alwetend. 8:62 En Als zij jouw willen bedriegen, dan is Allah voor jouw voldoende. Hij is het Degene Die versterkte door Zijn hulp en door de gelovigen.

dit punt is van mij duidelijk, verder je mag denken wat je maar wil...

Die Arabieren namen niet alleen hun kamelen mee, maar ook de Islam.
De oorsponkelijke bewoners van de Magrib, de Amazigh, verwelkomde de Arabieren niet omdat ze zo'n mooi cadeautje (Islam) hadden meegenomen.
Eerst werden de Amazigh verslagen met geweld, zodat in de loop van de tijd het islamiserings proces zich kon voltrekken.

nee, omdat de Amazigh alleen in het begin verzet toonde, daarna zagen ze hoe de Islam is, en veel bekeerde zich, de tweede keer dat de Arabieren naar Marokko zijn gekomen, zijn ze verwelkomt, en hebben aan hun zijde gevochten tegen de spanjaarden, die toen tot de Byzantijnse Rijk behoorden, heb je je niet afgevraagd wat de Byzantijnen daar in Marokko doen? dus Marokko is meer bevrijdt van de Byzantijnen, vind je niet?

En welke verschijnselen komen tegenwoordig niet meer voor?
De antipathie, tegen de Arabieren is nog steeds groot onder de Amazigh.

doei, Akbash.

oh ja, dat wist ik niet, ik heb daar geleefd...

de groeten,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 09:03
Salaam Malle Pietje,

Ik spreek mij hierzelf tegen door toch nog te reageren, maar dit als blijk van jou meer neutralere reacties op mijn 'laatste' post. Ik wil hier nog een paar dingen mee verduidelijken.

Nederlands of niet, preken worden gehouden, als men echt de Islam wilt begrjipen dat doet men kennis op van bekende islamgeleerdes dan van een 'onbekende' imam. Mensen kunnen zelf wel bronnen opzoeken om Islam beter te begrijpen op een neutrale manier dan een zeer subjectieve mening van een imam. Immers deze kan ook fouten maken, omdat men niet alles kan weten over de Islam. Vandaar dat er betere bronnen zijn dan een preek van een imam, er zijn genoeg die het al in het Nederlands doen en zelfs betere kennis hebben over de Islam dan de gemiddelde imam.

Nou, zoals ik heb gezegt, moslims maken fouten. Maar weet ook dat moslims (helaas) ook erg inert zijn in hun geloof. Met name het afbrokken van Islamietische staten heeft hier invloed op gehad en dus weinig kritiek willen gaan opbrengen. Moslims zien sommige figuren als een mindere kwaad, dus je kunt beter diegene kiezen die een mindere kwaad heeft dan die andere. Vandaar dat men liever Kerry had gezien dan Bush, hoewel zij beiden pro-Isreal zijn. (Negeer nou het feit dat ik Isreal schrijf in plaat van Israel, dit doe ik voor persoonlijke redenen). Bovendien zullen die extreme leiders eerder tot heroveringen gaan dan die wat minder zijn. Maar, weet dat het gaat om kwaad-minder kwaad.

Over slaven, ja dat klopt, een mens mag niet verbieden wat God heeft toegestaan. Vandaar dat ik je wil vertellen over de 'voordelen' van slaven. Overigens kun je weer zien dat die verbod gelegt werd door niet-zo-Islamietische leiders. Voordelen kunnen zijn, het tegenhouden van een tweede opstand. Want na een 'verse' overwinning zijn de 'veriezers' geneigt nog dingen te veranderen in hun voordeel nou het nog kan. Als men slaven van hen maakt kan men verdere levensverlies voorkomen, want dat is velen malen gruwelijker. Slaven kunnen ook helpen met opbouwen van al wat vernietigt is. Iets wat zeer handig zou zijn bij moderne oorlogen, want dat zou een hoop geld sparen en eigenlijk wordt zoiets gedaan (maar in veel mindere mate) door HALT. Dus er zijn voordelen. Hedendaags is het nogsteeds zo dat de eerste voordeel wordt uitgebuit, namelijk, men neemt krijgsgevangenen, waardoor een tweede of verdere opstanden gesmoord worden.
Bovendien moet je niet vergeten dat er een hoop geboden zijn door God om slaven vrij te laten indien men een zonde begaat. Slaven vrijlaten is immers 'minder' moeite dan oprecht berouw tonen met tranen, soms moet men tientallen slaven bevrijden. Dit verklaart waarom er relatief weinig slaven waren voor de meeste mensen in de vroegere moslimwereld. Verder moeten slaven ook goed worden behandelt worden door hun meesters, zoals God dit gebied (dus zij horen ook onderdak, voedsel en kleding te krijgen).

Over die Al-Aqsa moskee, zelfs moslimgeleerdes zijn hierover verbaasd. Maar wat wel duidelijk is dat er een punt was in Jerusalem (waar men omhoog is gegaan), waar later de Aqsa moskee is gebouwt.

Kijk dat Saddam vage maar ernstige bedreigingen maakt is maar zijn actie. Immers, hanengedrag is onder Arabieren niet verder dan je neus. Ook moet hij eruit zien als een leider en dus ook hoge positie maken met zijn woorden. Kijk, dat hij dan hier onterecht voor wordt aangevallen kan niet aan zijn woorden liggen, maar aan verkeerde info van de CIA (die misschien opzettelijk is verzonnen).

Jouw reacties waren in ieder geval wat 'beter' in mijn ogen. Vandaar dat ik alsnog reageer, niet dat ik weer weggeirriteert wordt.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten, maar kom niet aan met fouten van anderen of mythes of onbekritiseerde bronnen, want die komen niet van mij. Je mag mij best wel aanspreken op mijn 'eigen' fouten, maar aan Allah leg ik pas verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 10:03

In eerste instantie geplaatst door Malle Pietje

  Dat Saddam goed fout bezig was weet ik zeker. Wat de Amerikanen betreft zal de geschiedenis dat moeten uitwijzen. Op dit moment sta ik achter hun beleid. Maar wie ben ik? Gewoon 1 mening.

dan snap ik niet waarom je nog over vrede spreekt en het recht en het onrecht, blijkbaar is voor jouw recht onrecht, en onrecht recht. de geschiedenis heeft alles al bewezen, Vietnam is ene voorbeeld, en Amerika is nu uit op hetzelfde te doen in Irak, wist je wel dat toen Amerika in Vietnam was, als vrijdheidsmensen werden gezien. ook tijdens de WOII, dacht je dat Amerikanen lief waren tegen de Duitse gevangenen en ieder die met de nazi's gevochten hebben???

en nog Abu Ghrib-martelingen, ben je die vergeten, waarover Amerikanen maanden van te voren al wisten, maar verborgen hielden, hoeveel praktijken verhullen ze nog wel, kun jij mij nog garanderen dat de rest van de Amerikaanse soldaten kerngezond zijn?? ik weet wel zeker dat er genoeg afschuwelijk daden worden gedaan door de soldaten, een voorbeeld ervan is de laatste brief van een gevangene vrouw die schreef: "onze baarmoeders zijn gevuld met de kinderen van overspel van de zonen van apen en varkens die ons hebben verkracht"

was VS niet tegen de Geneve verdrag, had Bush niet gezegd: ook al heeft de VN gestemd om geen oorlog te beginnen met Irak, zal de VS toch die oorlog voeren.

ik snap niet hoe iemand over "het onrecht die geweest en aan de gang is" spreekt en tegelijkertijd achter het amerikaanse beleid staat !!!

verder;

In het begin van de oorlog op Afghanistan en Irak, claimden de Amerikanen dat het om een oorlog tegen terrorisme ging en niet tegen de Islam. Hoe verklaren zij dan de volgende berichten die door de Washington Post op 21 mei 2004 zijn uitgebracht. Namelijk een Irakese gevangene uit Aboe Ghraib vertelt hoe hij gedwongen werd de Islam te vervloeken. Hij zegt `Omdat ze mij op mijn gebroken been begonnen te slaan, vervloekte ik mijn godsdienst. Ze droegen mij op Jezus te danken dat ik nog leefde�. Andere gevangenen vertelden hoe zij werden gedwongen de islamitische spijswetten te overtreden en varkensvlees en alcohol moesten eten en drinken.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 10:49
Abdulkadir schreef
Over slaven, ja dat klopt, een mens mag niet verbieden wat God heeft toegestaan. Vandaar dat ik je wil vertellen over de 'voordelen' van slaven. Overigens kun je weer zien dat die verbod gelegt werd door niet-zo-Islamietische leiders. Voordelen kunnen zijn, het tegenhouden van een tweede opstand. Want na een 'verse' overwinning zijn de 'veriezers' geneigt nog dingen te veranderen in hun voordeel nou het nog kan. Als men slaven van hen maakt kan men verdere levensverlies voorkomen, want dat is velen malen gruwelijker. Slaven kunnen ook helpen met opbouwen van al wat vernietigt is. Iets wat zeer handig zou zijn bij moderne oorlogen, want dat zou een hoop geld sparen en eigenlijk wordt zoiets gedaan (maar in veel mindere mate) door HALT. Dus er zijn voordelen. Hedendaags is het nogsteeds zo dat de eerste voordeel wordt uitgebuit, namelijk, men neemt krijgsgevangenen, waardoor een tweede of verdere opstanden gesmoord worden.

Oei oei Abdulkadir zeg dit nu niet aan  Nederlanders, Daar zouden maar slechte gedachten van kunnen komenSmile

Per slot van rekening is de slavernij in Nederland nog niet zo heel lang geleden afgeschaft.
Leer Nederlanders maar niks over de voordelen van slavernij. Je zou je nog over de toekomst kunnen gaan verbazen.(een ironisch wellicht slecht grapje)
Maar al bij al niet zo uit de lucht gegrepen. slavernij komt nl nog steeds voor. bv sexslavinnen. En geloof me nu maar die zien er geheel geen voordeel in om in die positie te moeten zitten.
Verder was net voor de tweede wereld oorlog tot in de jaren tachtig van de vorige eeuw ook in rusland dit nog gebruikelijk. alleen werden die slaven criminelen genoemd die terecht in werkkampen zaten.
een scenario dat best nog eens terug komen kan. Zelfs hier in Nederland.
Wanneer die rechtste kliek aan de macht komt dan vrees ik bv het ergste.
En Neen ik zie echt geen spoken.



Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 10:59
Salaam Beste Herne,

Wat ik probeer te zeggen dat het nemen van slaven/krijgsgevangen in oorlogstijd zo z'n voordelen heeft. Zij het tijdelijk, zij het zo dat er velen regels daarop op toepassing is. Niet slavernij en slavenhandel, da's op een andere terrein.

Ik maak ook fouten, ik ben ook maar een mens. Je mag mij best wel aanspreken op mijn fouten, maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 11:37
Abdulkadir
Het was niet mijn bedoeling je aan te spreken over eventuele fouten.
Echt niet.
Maar je schrijven brengt mij wel tot een vraag.
Is slavernij verboden of geoorloofd  binnen de Islam?


Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 17:08

Azul, Abou


dit punt is van mij duidelijk, verder je mag denken wat je maar wil...

en ik denk dan aan vers �: "doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij". (Soera 9:5)

Daarbij was de Islamitische wetgeving zoals die op het moment door de 4 rechtscholen wordt geinterpreteert, niet volledig.
De Ahadith, die samen met de Koran de basis vormen voor de Islamitische rechtspraak, ontstond pas veel later.
De regelgeving betreffende de status van de dhimmi, door de verschillende rechtscholen heb ik al in mijn eerdere bericht aangegeven.

nee, omdat de Amazigh alleen in het begin verzet toonde, daarna zagen ze hoe de Islam is, en veel bekeerde zich, de tweede keer dat de Arabieren naar Marokko zijn gekomen, zijn ze verwelkomt, en hebben aan hun zijde gevochten tegen de spanjaarden, die toen tot de Byzantijnse Rijk behoorden, heb je je niet afgevraagd wat de Byzantijnen daar in Marokko doen? dus Marokko is meer bevrijdt van de Byzantijnen, vind je niet?

Nee dat vind ik niet Abou, je zou dan ook kunnen zeggen dat de Byzantijnen de Amazigh bevrijd hadden van de Vandalen, en de Vandalen op haar beurt weer van de Romeinen.
Alleen klopt het niet want de Byzantijnen hebben alleen de stad Ceuta (arab.:Sebta) enige tijd (534 tot 709) in haar macht gehouden.
Het gebied werdt in feite door onafhankelijke Berbers beheerst tot het moment dat de Arabieren het veroverden. 

oh ja, dat wist ik niet, ik heb daar geleefd...

Arabisering van de Imazighen
Doordat de Islamitische en Arabische cultuur door velen als superieur werd beschouwd, vond er een sterke arabisering plaats in veel landen in Noord-Afrika. Dit ging gepaard met discriminatie van Imazighen, waardoor hun taal, cultuur en identiteit bedreigd werden. Vele Imazighen hebben zich in het westen gevestigd, waaronder Nederland en Belgi�. Merkwaardig genoeg kregen velen in Nederland materiaal vertaald in het Arabisch en niet in hun moedertaal, het Tamazight. In Tunesi� zijn er bijna geen moedertaalsprekers van het Tamazight meer over, en bijna iedere inwoner is Arabier geworden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Imazighen

vr.gr Akbash

 

 

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2005 om 07:30

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

  Salaam Malle Pietje, Over slaven, ja dat klopt, een mens mag niet verbieden wat God heeft toegestaan. Vandaar dat ik je wil vertellen over de 'voordelen' van slaven.

 

Abdulkadir, jouw verhaal ging over de voordelen van het hebben van slaven voor de meesters. 

 

En er is natuurlijk een verschil tussen krijgsgevangen worden of slaaf. In�t ene geval word je vroeg of laat weer vrijgelaten, in�t andere geval wordt je opgebruikt. Met name vrouwen zullen het moeten ontgelden als je begrijpt wat ik bedoel. In Sahih Bukhari Volume 1, Book 8, Number 367 vroeg een soldaat na een raid: 'O Allah's Prophet! Give me a slave girl from the captives.' The Prophet said, 'Go and take any slave girl.' Zo gemakkelijk ging dat dus.

 

Abdulkadir, je schetst een te romantisch beeld van het slaaf zijn. Hun werkelijkheid was knoerthard.

 

Bijvoorbeeld, een slaaf of slavin kan niet zijn of haar partner kiezen: Vol. 6, Part 9, p. 467, Ibn Hazm:"If a slave gets married without the permission of his master, his marriage will be invalid and he must be whipped because he has committed adultery. He must be separated from his wife. She is also regarded as an adulteress because Muhammad said, `Any slave who gets married without the approval of his master is a prostitute.'"

 

Vol. 2, p. 155 Malik Ibn Anas :"The master has the right to force his male or female slave to marry without obtaining their approval".

 

Ook is het een slaaf niet toegestaan een testament te maken: Ibn Hazm  Vol. 6, 9, : "The slave is not permitted to write a will when he dies, nor can he bequeath (anything) because his entire possessions belong to his master." Opzich is het niet onlogisch dat slaven geen testament mogen maken. Zij hebben immers toch geen enkel bezit. Zelfs hun kinderen zijn van bezitter�

 

Wat is een slaaf waard? (Vol. 32, p. 202,) Ibn Timiyya: "If an owned slave assaults somebody and damages his property, his crime will be tied to his neck. It will be said to his master, `If you wish, you can pay the fine for the damages done by your slave or deliver him to be sentenced to death.' His master has to choose one of the two options - either the value of the slave and his price or the damage the slave has caused" Als de schade veroorzaakt door een slaaf groter is dan de waarde van de slaaf zelf is het dus verstandig om hem af te maken...

 

In (Vol. 6, Part 15, p 164) werd Malik Ibn Anas het volgende gevraagd: "What is the punishment of a master who beats his slave to death?" He answered: "Nothing!"

 

Dat de rechten van de meester goed beschreven staan mag blijken uit : (Vol. 35, p. 54) Malik Ibn Anas: "The one who owns the mother also owns her children. Being the master of the mother makes him the owner of her children whether they were born to a husband or they were illegitimate children. Therefore, the master has the right to have sexual intercourse with the daughters of his maid-slave because they are his property, provided he does not sleep with the mother at the same time"

 

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Over die Al-Aqsa moskee, zelfs moslimgeleerdes zijn hierover verbaasd. Maar wat wel duidelijk is dat er een punt was in Jerusalem (waar men omhoog is gegaan), waar later de Aqsa moskee is gebouwt.

 

Ja, maar de Al-Aqsa moskee bestond nog niet in Mohammeds tijd. Hij overleed in 632 en de Al-Aqsa moskee in 691 gebouwd. Hij kan daar nooit geweest zijn. En daarmee vervalt dan toch die religieuze claim?  

Vgr Malle Pietje

Salaam

Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2005 om 08:56

[QUOTE=Abou Jabir] "en nog Abu Ghrib-martelingen, ben je die vergeten, waarover Amerikanen maanden van te voren al wisten, maar verborgen hielden, hoeveel praktijken verhullen ze nog wel, kun jij mij nog garanderen dat de rest van de Amerikaanse soldaten kerngezond zijn?? ik weet wel zeker dat er genoeg afschuwelijk daden worden gedaan door de soldaten, een voorbeeld ervan is de laatste brief van een gevangene vrouw die schreef: "onze baarmoeders zijn gevuld met de kinderen van overspel van de zonen van apen en varkens die ons hebben verkracht"  [QUOTE]

 

Uit mijn vorige stuk bleek toch dat verkrachting van gevangenen volgens het islamitischoorlogsrecht is toegestaan? Dan moet die vrouw niet zeuren.

 

Ik heb stellig de indruk dat jij, en de moslimwereld, zich pas zorgen maken over wantoestanden in Irak sinds Saddam er niet meer is. In zijn tijd zaten de gevangenissen ook vol en verdwenen er gemiddeld 1000 mensen per maand. Ik geloof dat iedereen het wel best vond. Yasser Arafath had in ieder geval weinig bedenkingen met de slager van Bagdad zolang hij maar voor de zo onderdrukte Palestijnen opkwam. Het lot van het Irakesevolk begon pas interessant te worden toen de Yankees kwamen, dus is het allemaal politiek! En het heeft niets met rechtvaardigheid te maken. Zolang het moslims zijn die moslims tiranniseren is er blijkbaar niets aan de hand.

[QUOTE=Abou Jabir] ik snap niet hoe iemand over "het onrecht die geweest en aan de gang is" spreekt en tegelijkertijd achter het amerikaanse beleid staat !!![QUOTE]

Nobody is perfect. Dankzij de Amerikanen is het fascisme verslagen en het communisme een halt toegeroepen. En nu hebben ze een nieuwe uitdaging.

Ik ben er inmiddels wel van overtuigd geraakt dat democratie in de islamitische wereld een onmogelijkheid is. Zonder een krachtige leider zullen er steeds allerlei �sekten� hun geloof met geweld aan de man proberen te brengen. Dat is wat je nu in Irak ziet, maar inwezen ook in de rest van de wereld. Met terreur wordt gepoogd anderen de eigen wil op te leggen. Alleen een ijzeren vuist, zoals die van Saddam, houdt ze rustig.

[QUOTE=Abou Jabir] In het begin van de oorlog op Afghanistan en Irak, claimden de Amerikanen dat het om een oorlog tegen terrorisme ging en niet tegen de Islam.[QUOTE]

The war on terror is een vreemde woordkeuze. Immers terrorisme is een tactiek en het zegt helemaal niet wie de vijand is. Maar je moet nu niet doen alsof de vijandschap van een kant komt. Eerder schreef ik al dat tot voor kort Amerika een van de weinige plakken was waar een moslim een moslims kon zijn. Het maakte daar, itt veel islamitische landen, niet uit tot welke sekte men behoorde. En dit is hun dank; haat, haat en nog eens haat!: http://www.memritv.org/#

Vgr Malle Pietje

 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2005 om 10:45

In eerste instantie geplaatst door Malle Pietje

Uit mijn vorige stuk bleek toch dat verkrachting van gevangenen volgens het islamitischoorlogsrecht is toegestaan? Dan moet die vrouw niet zeuren.

ben jij dan een grote geleerde op dat gebied om iets toe te staan, denk na man, wanneer overspel al verboden is, wat te denken van verkrachting. na dat rode zin zeg je nu dit hieronder, dus wat moslims meemaken, mag allemaal, geen probleem, maar goed, dat zegt bijna, nee alles over jou...

Ik heb stellig de indruk dat jij, en de moslimwereld, zich pas zorgen maken over wantoestanden in Irak sinds Saddam er niet meer is. In zijn tijd zaten de gevangenissen ook vol en verdwenen er gemiddeld 1000 mensen per maand. Ik geloof dat iedereen het wel best vond. Yasser Arafath had in ieder geval weinig bedenkingen bij de slager van Bagdad zolang deze maar voor de onderdrukte Palestijnen opkwam. Het lot van het Irakesevolk begon interessant te worden toen de Yankees kwamen, dus is het allemaal politiek en heeft niets met rechtvaardigheid te maken. Zolang het moslims zijn die moslims tiranniseren is er blijkbaar niets aan de hand.

 

ik sta/stond tenminste niet achter het Saddam-beleid, jij staat wel achter VS, dus je bent voor hun afschuwelijke daden, heb je ook toegegeven daarboven (zie dat rode zinnentje)

Nobody is perfect. Dankzij de Amerikanen is het fascisme verslagen en het communisme een halt toegeroepen. En nu hebben ze een nieuwe uitdaging.

tja, dankzij...? weet ook, dankzij de Islam heeft Israel nog steeds de Palestijnen niet kunnen verslaan, de geschiedenis heeft nooit zo een dappere volk gekend, de ellende die zij meemaken, maar toch met geduld staan ze nog overeind..moge Allah hen bijstaan. 

Ik ben er inmiddels wel van overtuigd geraakt dat democratie in de islamitische wereld een onmogelijkheid is. Zonder een krachtige leider zullen er steeds allerlei �sekten� hun geloof met geweld aan de man proberen te brengen. Dat is wat je nu in Irak ziet, maar inwezen ook in de rest van de wereld. Met terreur wordt gepoogd anderen de eigen wil op te leggen. Alleen een ijzeren vuist, zoals die van Saddam, houdt ze rustig.

tja.. alsof democratie een paradijs is, mischieen wel de democratie die op papier is geschreven, ik denk dat bijna iedereen op de wereld de Amerikaanse democratie niet hoeft, het is meer een hel. 

The war on terror is een vreemde woordkeuze.

een vreemde woordkeuze... van jou mag het wel "The war on Islam" worden?

wanneer je al een klare beeld hebt van de moslims (gebleken uit je woorden), waarom ga je met hen nog in dialoog? dus ik snap niet wat je hier op dit forum doet..

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2005 om 11:53
In eerste instantie geplaatst door Akbash

Azul, Abou

Azul terug, dat woord kende ik niet, wel een maandje geleden pas.

en ik denk dan aan vers �: "doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij". (Soera 9:5)

Daarbij was de Islamitische wetgeving zoals die op het moment door de 4 rechtscholen wordt geinterpreteert, niet volledig.
De Ahadith, die samen met de Koran de basis vormen voor de Islamitische rechtspraak, ontstond pas veel later.
De regelgeving betreffende de status van de dhimmi, door de verschillende rechtscholen heb ik al in mijn eerdere bericht aangegeven.

tja, een paar sites bekeken, en dan heb je de volle kennis ? die vers 9:5 is ook voorgekomen in de uitleg van de vers die ik aanhaalde (8:61), zoals de bekende exegesegeleerden At-Tabari, Ibn Kathir en Al Qortubie hebben uitgelegd betreft dat vers (9:5) de oorlogperiode (dat heb jij zeker ook gemerkt, want wrm begon je niet de vers gewoon vanaf het begin?). als ik met jou stelling meega, dat dus absuluut niet toegestaan is om vrede te sluiten met de ongelovigen, dan zouden de Hadiths en Quranverzen elkaar tegenspeken, dat wil jij natuurlijk graag, maar nee, voor alles is er uitleg, en nog iets toen je de vers (9:5) hier plakte, waarom liet je de vers ervoor (9:4) en erna (9:6) achter?   tja.. omdat het tegendeel bewijst van wat jij beweert, de meningen van sommige geleerden die je aanhaalt, kunnen onmogelijk waar zijn, en zijn weerlegd door sterke bewijzen, At-Tabarie heeft al die uitspraken genoemd in zijn uitleg van vers (8:61), en zei aan het einde, dat deze uitspraken tegen het Boek (Quran), Sunnah (Ahadith) en het verstand, Al Qurtobie heeft een tal verdragen genoemd die gesloten waren tijdens het leven van de profeet met de ongelovigen, en ook door de vier rechtgeleide Kaliefen. als laatste Ibn Kathir zie hier zijn uitleg(engels) http://www.tafsir.com/default.asp?sid=8&tid=20505 dat is een gedeelte die vertaald is, in het arabisch is de uitleg veel langer, en zoals At-Tabarie noemde hij eerst een paar uitspraken die de vrede sluiten met de moeshrikoen (veelgodenaanbidders) tegengaan, en weerlegde die, omdat er geen basis is voor die uitspraken.

verder is er in de islam geen 4 aparte wetscholen, maar 4 die elkaar aanvullen, dus we volgen niet een wetschool maar de bewijzen uit de Quran en de Sunnah.

enne, bedankt voor dat zeer korte info over de Amazigh... 

de groeten,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2005 om 13:16
Malle Pietje,

Zoals verwacht kom jij weer met Hadith die zogenaamd jouw 'correcte' mening zouder ondersteunen.

Ten eerste, zoals gewoonlijk pak je weer betwijfelbare Hadithverzen die misschien zwak of zelfs foutief zijn verklaart, want de namen van die Hadithgeleerden komen mij niet bekend voor. Geen Sahih, vergeet het dan maar.
Ten tweede, spring je weer gemakkelijk over Quranverzen wat ik dus niet snap. Maar duidelijk omdat deze weer jouw 'correcte' mening zouden ondermijnen. Mijn visie in niet romantische, slechts gebaseerd op Islam, zoals in de Quran:

"Het is geen deugd, dat gij uw gezicht naar het Oosten of naar het Westen wendt, maar waarlijke deugd is in hem, die in Allah, de Laatste Dag, de engelen, het Boek en de profeten gelooft en die van zijn vermogen geeft uit liefde voor Hem aan de verwanten, de wezen, de armen, de reiziger, de bedelaars en voor het vrijkopen van slaven en die het gebed onderhoudt en de Zakaat betaalt; verder in degenen, die hun belofte nakomen, wanneer zij een belofte doen en de geduldigen in armoede, in kwellingen en in oorlogstijd; dezen zijn het, die bewezen hebben, waarachtig te zijn en dezen zijn vromen."(2:177)

"En laat degenen, die geen mogelijkheid tot trouwen vinden, zich kuis houden totdat Allah hen uit Zijn overvloed verrijkt. En de slaven die een acte van vrijmaking wensen, voorziet hen daarvan indien gij enig goed in hen ziet; en geeft hun van de rijkdommen van Allah, die Hij u heeft geschonken. En dwingt uw slavinnen, terwijl zij kuis wensen te zijn, niet tot ontucht om de goederen van het tegenwoordige leven te zoeken. Maar indien iemand haar dwingt, dan zal Allah na die dwang (voor haar) Vergevensgezind, Barmhartig zijn."(25:33)

Je mag niet zomaar elke slaaf huwen:

"En huwt geen afgodendienaressen voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slavin is beter, dan een afgodendienares, ofschoon zij u moge behagen. En huwt haar (gelovige vrouwen) niet aan afgodendienaren uit, voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slaaf is beter, dan een afgodendienaar, ofschoon hij u moge behagen. Zij noden tot het Vuur, maar Allah noodt u tot de Hemel en tot vergiffenis door Zijn gebod. En Hij maakt Zijn tekenen aan de mensen duidelijk, opdat zij lering zullen trekken."(2:221)

Een huwelijksregel:

"En geeft de vrouwen gewillig haar huwelijksgift. Maar als zij naar haar eigen behagen u er een gedeelte van kwijtschelden, geniet het dan met genoegen en heilzaam gevolg."(4:4)

Dwang in huwelijk is ongeoorloofd:"En wie uwer het niet kan bekostigen vrije gelovige vrouwen te huwen, hij huwe hetgeen gij bezit, namelijk gelovige slavinnen. En Allah kent uw geloof het beste. Gij zijt van elkander; huwt haar daarom met de toestemming van haar meesters en geeft haar een huwelijksgift op de gebruikelijke wijze, kuis zijnde, geen ontucht plegende, noch er heimelijke minnaars op nahoudende. En indien zij, nadat zij gehuwd zijn zich schuldig maken aan ontrouw - geldt voor haar de helft van de straf, die voor de vrije vrouwen is voorgeschreven. Dit is voor degene uwer die vreest te zondigen. Maar het is beter voor u dat gij u weerhoudt en Allah is Vergevensgezind, Genadevol."(4:25)



En dit is toepasselijk op personen die de Islam niet met rust laten:

"Allah zal hun spotternij bestraffen en Hij zal hen blindelings in hun overtreding verder laten afdwalen."(2:15)
"En het is hun hetzelfde of gij hen waarschuwt of niet; zij willen niet geloven."(35:10)
En dus zal ik jou gewoon maar met rust laten. Ik heb je gewaarschuwd, dood gaat iedereen toch eens.

Dus, die Imaams kunnen het fout hebben als het een Allah ligt. De Quran heeft voorrang op de Hadiths. Dus zijn die Hadith ook merkwaardiggezien nieteens Islamietisch te noemen.

Ik ben maar een mens, ik maak fouten netals die Imaams die je opsomde. Maar alleen aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste (Hetgeen Zijn Geloof Inhoud)
Salaam?
Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2005 om 03:35

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Malle Pietje

Uit mijn vorige stuk bleek toch dat verkrachting van gevangenen volgens het islamitischoorlogsrecht is toegestaan? Dan moet die vrouw niet zeuren.
 

ben jij dan een grote geleerde op dat gebied om iets toe te staan, denk na man, wanneer overspel al verboden is, wat te denken over verkrachting.

Dit oorlogsrecht kan toch ook door niet-moslims als leidraad gebruikt worden? So what�s the problem? Als het ongelovigen of slavinnen betreft heet het geen verkrachting. De verliezende partij heeft zich maar te onderwerpen. Van verkrachting is alleen volgens westerse normen en waarden sprake.

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Van dat rode zin zeg je nu dit hieronder, dus wat moslims meemaken, mag allemaal, geen probleem, maar goed, dat zegt bijna, nee alles over jou...

Maken de aanslagen daar niet de meest slachtoffers onder de gewone bevolking? Ik hoorde op tv iemand zeggen dat als het nodig is om 10 Irakezen te doden om een Amerikaan te treffen de aanslag uit kan. Wat is dit voor mentaliteit? Wie gaat nou de eigenbevolking terroriseren om de vijand te raken? De mensen die het land willen opbouwen worden zijn hun leven niet zeker. En toch dienen zich dagelijks weer nieuwe rekruten aan bij het leger of de politie aan!

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

ik sta/stond tenminste niet achter het Saddam-beleid, jij staat wel achter VS, dus je bent voor hun afschuwelijke daden, heb je ook toegegeven daarboven (zie dat rode zinnentje)

 

O, ik sta zeker achter de USA! Voor mij is George Bush the right man, at the right time, at the right place! Maar dat is een ander item. Als je wilt kunnen we daar een nieuw onderwerp over starten...

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

tja, dankzij...? weet ook, dankzij de Islam heeft Israel nog steeds de Palestijnen niet kunnen verslaan, de geschiedenis heeft nooit zo een dappere volk gekend, de ellende die zij meemaken, maar toch met geduld staan ze nog overeind..moge Allah hen bijstaan. 

Voor mij is het duidelijk een religieuze kwestie die politiek is gemaakt. Als het ging om rechtvaardigheid, waarom kwamen de moslims dan niet op voor het vele malen erger onderdrukte Iraksevolk? Er was totale stilte! Zo ook over de barbaarse behandeling van Afghaansevrouwen! Die SLACHTOFFERS waren en zijn OOK ALLEMAAL MOSLIMS! Waarom hebben jullie je broedervolk, de Irakezen, zo in de steek hebben gelaten?

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

alsof democratie een paradijs is, misschien wel de democratie die op papier is geschreven, ik denk dat bijna iedereen op de wereld de Amerikaanse democratie niet hoeft, het is meer een hel. 

Ik denk dat een groot deel van de problemen tussen de islamitische en westerse wereld terug te voeren is naar het succes van het westen. Het is gewoon niet te verkopen dat, daar waar ze godswetten niet kennen het leven beter is. Dit zowel op het gebied van het onderwijs, de gezondheidszorg en materi�le welvaart. Kortom de algehele levensstandaard. Het analfabetisme is de Arabische wereld hoog. Vaak is het onderwijs beperkt tot wat koranlessen. Vergelijk dat eens met Japan waar het wiskundeonderwijs van 12 jarigen op westers Hbo-niveau is... Als je, zoals in Afghanistan, vrouwen verbiedt te werken dan gooi je meteen 50% van het economischpotentieel overboord. Dan heb je nog de Ramadan. Ik las dat er in die maand in Egypte productieverlies van 50% is.  Door al die religieuze geboden en verboden kan men gewoon niet concurreren met de rest. Maar de fout wordt bij de ander gezocht. Het westen is de verleider, de satan. Wij doen het alleen maar beter omdat we ons niet aan de door god gegeven regels houden!

Maar Abou Jabir, wat is jouw ideale staatsvorm? Toch de sharia?

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

The war on terror is een vreemde woordkeuze... van jou mag het wel "The war on Islam" worden?

Je mag het noemen zoals je wilt. Feit blijft dat de grootste dreigingen van deze tijd Islamitisch zijn. Ik kan er ook niets aan doen.

Vgr Malle Pietje.

Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2005 om 07:52

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Malle Pietje, Zoals verwacht kom jij weer met Hadith die zogenaamd jouw 'correcte' mening zouden ondersteunen. Ten eerste, zoals gewoonlijk pak je weer betwijfelbare Hadithverzen die misschien zwak of zelfs foutief zijn verklaart, want de namen van die Hadithgeleerden komen mij niet bekend voor. Geen Sahih, vergeet het dan maar.

 

Of het Sahih (authentiek) is doet er niet zoveel toe. Er zijn minstens vijf authentieke hadith die zeggen dat Mohammed met een kind van zes getrouwd was. Moet het daarom echt zo gebeurd zijn?

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Dus, die Imaams kunnen het fout hebben als het een Allah ligt. De Quran heeft voorrang op de Hadiths. Dus zijn die Hadith ook merkwaardiggezien nieteens Islamietisch te noemen.

 

Ik begrijp wat je bedoelt. De religie was eerst uitsluitend de koran en zo�n 200 jaar later werd er zomaar de hadith aantoegevoegd. In deze verhalen komt af en toe een Mohammed naar voren die voorbeelden geeft die beslist geen navolging verdienen. En omdat op Mohammed geen kritiek is toegestaan blijven deze verhalen bestaan en mogelijk zelfs mensen inspireren. Wat ik zeggen wil is dat je geen pedofiel wordt van Mohammeds huwelijk met de zesjarige Ashia. Echter als je wel op kinderen valt geeft hij, Mohammed, je het excuus dat je zoekt!

 

Vgr Malle Pietje

Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 16:24

Akbash schreef:

Hallo Abou, voor dat je mij verwijten naar het hoofd slingert over het begrip "Dhimmi", zou ik je willen wijzen op het feit ,dat algemeen door de geleerden wordt onderschreven, dat het begrip "Dhimmi" in eerste instantie aleen bedoelt was voor de Joden en Christenen, dus voor de mensen van het boek! en pas in 2e plaats voor de Zoroastrians.
Wat betreft de geldigheid van het dhimmi contract met de veel goden aanbidders, communisten of atheisten, is er geen eens luidende mening hierover binnen de 4 rechts scholen.
 
 
 
Abou:

dat vetgedrukte tekst klopt niet, er werd een vredescontracht met Abu Sufyan gesloten, de stamleider van Qurayshieten (veelgodendienaars, ongelovigen ook wel genoemd).

Volgens mij heb je het niet in de gaten, maar je geeft hier nu net een mooi voorbeeld (Abu Sufyan), dat mijn bewering staaft.


Ten eerste had ik het over een Dhimmi-contract, en niet over een vredescontract.
Dat vredescontract, van Hudaybiyya, was nodig omdat Mohammeds leger nog niet zo sterk was, er werd daarom een vredescontract voor 10 jaar gesloten, waarin iedereen vrij was om zich aan te sluiten bij wie hij maar wou.
Na 2 jaar verbrak Mohammed eenzijdig dit contract.
Het is dus heel wat anders als een dhimmi contract afgesloten met de Joden en/of Christenen, na een verovering, of als noodzaak om eventuele oorlog met de Moslims te voorkomen, door hun land op te geven en het dhimmi contract te accepteren.

Ten tweede, blijkt in het geval met Abu Suyan, een veel goden aanbidder, dat hij de keuze kreeg tussen de Islam accepteren of onthoofd te worden!!
En dat is nou precies wat ik bedoelde...

"Abu Sufyan ibn Harb accepts Islam


The Messenger of Allah was commanding the army and he ordered the campfires to be lit. Abu Sufyan ibn Harb, who was spying out the ground for the Quraysh, said: 'I have never seen so many fires or such an army.

Al-Abbas ibn Abdul-Muttalib had already left Makkah with his wife and children as a Muslim Muhajir and had joined the Muslim army. He recognised Abu Sufyan's voice and called to him, 'See, the Messenger of Allah is here with his army. What a terrible morning the Quraysh will have!'

He made Abu Sufyan ride on the back of his mule, fearing that if a Muslim saw him, he would kill him. Al-Abbas took him to the Messenger of Allah who said, 'Woe to you, Abu Sufyan! Has not the time come for you to acknowledge that there is no god but Allah'

Abu Sufyan replied, 'How kind and gentle you are! By Allah, I think that if there had been another god besides Allah, he would have helped me today.'

'Woe to you, Abu Sufyan! Is it not time that you recognised that I am the Messenger of Allah!'

Abu Sufyan replied, 'May my father and mother be your ransom! How kind and generous you are! But by Allah, I still have some doubt as to that.'

Al-Abbas intervened, 'Woe to you, Abu Sufyan! Become a Muslim and testify that there is no god but Allah and that Muhammad is the Messenger of Allah before you lose your head.' Then Abu Sufyan recited the articles of faith and became a Muslim.

Copied from 'THE ISLAMIC SCHOLAR'"

bron:        

http://www.islamicresources.com/member/modules.php?name=Sect ions&op=viewarticle&artid=345

http://www.swordofallah.com/html/bookchapter7page3.htm

 

verder is er in de islam geen 4 aparte wetscholen, maar 4 die elkaar aanvullen, dus we volgen niet een wetschool maar de bewijzen uit de Quran en de Sunnah

Als jij onder "Aanvullen", de verschillende interpretaties bedoelt, dan heb je gelijk, het feit dat ze van mening Verschillen blijft echter recht overeind staan.
Daarbij zijn ze verschillend (apart) van elkaar omdat ze op verschillende punten, van de Islamitische rechtsleer, van mening verschillen over de "juiste" interpretatie(s).

groet, Akbash

 

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2005 om 08:41
Salaam,

Ik weet niet, maar ik geloof dat die Aiescha (moge Allah haar zegenen) conflict ernstige bijwerkingen heeft. Want het is historisch na te zoeken dat zij minstens 14 tot 21 jaar moet zijn geweest. De geschiedkundige die die negen jaar (nota bene! niet zes maar negen heb ik uit betrouwbare bronnen gelezen) Hisham, deze had het 'geluk' dementie tegen het lijf te lopen (dus letterlijk). Van hem was deze aandoening wijd en sprijd bekent. Ik denk dat het een serieuze fout is om zoiets te hebben opgeschreven, maar ik raad je eerst aan literatuur te lezen die deze kinderleeftijd weerlegt (met feiten) en dan pas tot een conclusie te komen. Immers men (be)oordeelt naar kennis toch?. Dus in plaats weer een hotitem te pakken jegens de Islam en deze als een rostvaste argument te gebruiken (rostvast is het niet kan ik je zeggen), neemt kennis en trek een hypothese.
Sahih of niet dat maakt wel uit. Bovendien zijn sommige hadith bekend die Sahih maar toch zwak worden verklaart! Als moslimgeleerdes deze hadiths zwak verklaren betekent het netzo goed dat het fout kan zijn. Moslimgeleerdes zullen deze hadiths ook niet gebruiken, immers zij schaden het geloof (brengen in het nadele). Maar er zijn van die mensen die deze hadith gebruiken om een mening te gaan zitten ondersteunen (ik noem geen namen). Helaas zijn sommige christenlijke missionarissen met deze anti-Islam actie begonnen waardoor nu het Westen vervreemd is met de Islam. Een slecht begin, is dat niet het dubbele werk? Dus probeer met een open geest informatie voor en tegen de Islam te lezen. Wees vooral niet eenzijdig (ben ik ook niet, ik ben ook maar een moslim die fouten maakt).

Trouwens, we moeten niet teveel afwijken van de hoofdonderwerp, want deze discussie loopt op tot een 'pispaaltje' tegen de Islam. Dat is dus niet de bedoeling (vind ik).

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Je mag mij best wel aanspreken op mijn fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2005 om 10:52

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam, maar ik raad je eerst aan literatuur te lezen die deze kinderleeftijd weerlegt (met feiten) en dan pas tot een conclusie te komen.
 

Volgens de misschien twee grootste (sahih)hadithschrijvers, Muslim en Bukhari, was Aisha weldegelijk zes jaar toe ze met de profeet trouwde:  

Sahih Muslim Book 008, Number 3310:

'A'isha (Allah be pleased with her) reported: Allah's Apostle (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house when I was nine years old. 

 

Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 64
Narrated 'Aisha:
that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old.

Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 88

Narrated 'Ursa: The Prophet wrote the (marriage contract) with 'Aisha while she was six years old and consummated his marriage with her while she was nine years old .

 

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Sahih of niet dat maakt wel uit. Bovendien zijn sommige hadith bekend die Sahih maar toch zwak worden verklaart!
  

Je spreekt jezelf tegen Abdulkadir�

Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2005 om 10:55

blijkbaar weet jij niets van de arabische cultuur in die tijd en zeker niets over de profeet , dus hou je ondeskundige uitspraken voor jezelf

wel vreemd , zulke zaken geloof je WEL , maar als het om iets anders gaat, geloof je het ZEKER NIET ...

puur anti-islamitisch dus , op een islamforum
Soebh�n All�hi
Wal hamdoe lill�hi
Wa L� il�he illallahoe
Wall�hoeAkbar
Wa l� hawla wa l� qoewwate ill� bill�h
verheerlijk Allah 100x en je zal 1000 hasanats ontvangen of zonden wissen

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2005 om 13:33

Dit zijn sahih hadiths ja, deze worden niet ontkent. Er zijn mensen die met alle leugens en zonder kennis dingen willen toeschrijven aan de profeet salla Allahu aleyhi wassalam. Deze veronderstellingen zijn slechts op kwaad gebaseerd. 

De regel betreft slechts dat er een huwelijkscontract wordt afgesloten. De man heeft altijd een opvoedende rol tegenover zijn vrouw, en dit is niet anders. Alleen wordt met het gebruikelijke gewacht totdat de vrouw er fysiek klaar voor is. Geen probleem voor een moslim om dit te begrijpen.

 

 

Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2005 om 15:15
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Dit zijn sahih hadiths ja, deze worden niet ontkent. Er zijn mensen die met alle leugens en zonder kennis dingen willen toeschrijven aan de profeet salla Allahu aleyhi wassalam. Deze veronderstellingen zijn slechts op kwaad gebaseerd.  De regel betreft slechts dat er een huwelijkscontract wordt afgesloten. De man heeft altijd een opvoedende rol tegenover zijn vrouw, en dit is niet anders. Alleen wordt met het gebruikelijke gewacht totdat de vrouw er fysiek klaar voor is. Geen probleem voor een moslim om dit te begrijpen.

Kom op 3abd Arra7maan, het gaat hier niet over opvoeden maar om een, in mijn ogen fout,  huwelijk. Seks met kinderen is in prakties alle landen verboden, of ze nou zes of negen zijn. En er staan loeizware straffen op! Dat zegt al genoeg over hoe er in het algemeen hierover gedacht wordt. Ik denk dat islamitische normen en waarden hier botsen met die van de rest van de wereld. Je geeft dit eigenlijk zelf ook al aan met je zin �Geen probleem voor een moslim om dit te begrijpen�.

De hadith is pas zo�n 200 jaar na de dood van Mohammed opgetekend en er kan aan de betrouwbaarheid het een of ander schorten. Maar ik heb vernomen dat de hadith net zo min als de koran bekritiseert mag worden. Maw de hadith heeft dezelfde status. Ik heb me altijd afgevraagd hoe dat nou kan. Als er leugens over Mohammed instaan hoe kun je daar nou ooit vanaf komen als er geen kritiek op mogelijk is? 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2005 om 17:41

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

De man heeft altijd een opvoedende rol tegenover zijn vrouw, en dit is niet anders.

Ik vermoed dat je nog niet veel ervaring hebt met vrouwen...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 01:27
Salaam

Ik had al die hadith verwacht, maar neen, ik spreek mijzelf niet tegen. Het is echt waar dat mensen dingen aan de profeet (vrede en genade van Allah zij met hem) zijn toegeschreven die niet waar zijn. Toch moet je weten dat de Hadiths altijd een lagere waarde zullen hebben dan de Quran. Immers slechts de woorden van de Quran komen direct van God.
Dus ze zijn zeker niet even betrouwbaar. Bovendien zijn die leugens automatische onislamietisch. Je begrijpt nog steeds niet het feit (dat merk ik) dat hadith zijn gebaseert op zoveel mogelijke herhalingen van verschillende personen. Met andere woorden, de hadithschrijvers durfden niet dingen weg te laten die volgens hen niet deugden. Het kan zo zijn geweest dat er veel verkeerde ideeen waren verspreid over de uitspraken eer deze werd opgeschreven. Dus die leugens kunnen onder genoeg personen zijn geweest om genoteerd te worden door deze hadithschrijvers. Dus er zullen fouten erin zitten en die zullen ook hardnekkig zijn, maar je mag er niet vanuit gaan dat deze perfect zijn. Immers God bescherm Zijn Woord, dus niet die van de profeet(vrede en genade van Allah zij met hem) zelf.
Over het bekritiseren: leugens zijn makkelijk te bekritiseren, dus je mag die best wel allemaal eruithalen als je jezelf een hadithexpert vind. Maar over ware uitspraken, nou, als je daar kritiek op hebt:

"Tel eerst je eigen fouten, voordat je andermans fouten gaat tellen"
"De hogere hand (degene die geeft) is beter dan de lagere hand (degene die neemt)."
"Drukt elkaar op het hart vrouwen goed te behandelen"
"Spreekt het goede of zwijgt"

Als je daar kritiek op hebt. Nou, dan wil je dus andersmans fouten tellen eer die van jouw. Dan vind je een gever lager dan iemand die neemt. Dan wil je vrouwen slecht behandelen. EN je wilt dan niet zwijgen over het spreken van het kwade.
Begrijp je wat ik bedoel? Je kan alleen met een negatieve/slechte neiging deze uitspraken bekritiseren. Immers zijn al die uitspraken verre van slecht.

Ik maak ook fouten (zo ook zeiden de hadithschrijvers dit). Ik ben maar een mens (zo ook de hadithschrijvers). Maar ik leg verantwoording van al mijn daden af aan Allah.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 04:25

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

de hadithschrijvers durfden niet dingen weg te laten die volgens hen niet deugden.

Assalamoe alykoem AbdelKadir,

dat is niet helemaal waar, waarom denk je dat die hadithgeleerden niet hebben getwijfeld aan die ahadieth? omdat zij BETER weten dan ons, het is voor hun normaal dat een vrouw minder-jarig al volwassen wordt, dat heb k eerder gezegd, maar ik blijf het herhalen, ik heb daar genoeg argumenten voor, omdat Aicha niet de enige is die vroeg trouwde (zie andere ahadith, joodse vrouwen bv) , de vrouwen waren toen fysiek en geestelijk bereid om te trouwen. 

voor degene die altijd zeuren over Aicha, ik heb laatst van iemand vernomen dat zijn groot grootmoeder trouwde toen ze 13 was, en was toen te vergelijken met iemand van 18 jaar van onze tijd, en heeft haar kinderen uitstekend groot gebracht, hoe is dit te verklaren? 

wanneer we over dat leeftijd 9 jaar praten hebben we het over trouwen, niet sex hebben, Omdat het meisje, A�sha, nog jong was van een jaar of negen, duurde het zeker nog vijf jaar voordat zij bij hem introk. uit de verhalen blijkt dat profeet (saws) haar jonge leeftijd respecteerde en spelletjes met haar speelde. A�sha was de enige maagdelijke en jonge vrouw die de Profeet (saws) gehuwd heeft. Omdat zij jong en intelligent was, en bovendien de Profeet (saws) vele jaren overleefde, is zij een rijke bron geweest van de overleveringen van de Profeet (saws). Zij rapporteerde zijn uitspraken en gewoonten en gaf deze door aan de moslims als een uitstekende lerares. A�sha heeft ook de Profeet (saws) vergezeld op een aantal tochten en hem en andere op het slagveld verzorgd. De Profeet (saws) heeft zijn laatste dagen bij haar doorgebracht en is in haar armen overleden. Zij heeft nooit kinderen van hem (saws) gehad.

verder heb ik geen zin om met mensen te praten zoals Hirsi Ali, Moge Allah haar vernietigen....Amien.

ps. AbdelKadir, deze hele post is niet aan jouw gericht....

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 07:42
Ok ok,

En Allah Weet Het Beste (dat hoort iedereen te weten)
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 08:13
wel vreemd , zulke zaken geloven ze WEL , maar als het om iets anders gaat, ZEKER NIET ...

puur anti-islamitisch dus , op een islamforum
]
Soebh�n All�hi
Wal hamdoe lill�hi
Wa L� il�he illallahoe
Wall�hoeAkbar
Wa l� hawla wa l� qoewwate ill� bill�h
verheerlijk Allah 100x en je zal 1000 hasanats ontvangen of zonden wissen

Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 10:40

In eerste instantie geplaatst door Boraq

wel vreemd , zulke zaken geloven ze WEL , maar als het om iets anders gaat, ZEKER NIET ... puur anti-islamitisch dus , op een islamforum ]
 

Boraq, je zegt 'zulke zaken geloven ze wel'. Het is voor mij totaal niet belangrijk wat in de islam waar of nietwaar is. Ik ben per slot van rekening geen islamitiet toch? Waar het mij omgaat is dat er mensen zijn voor wie de hadith een bron van inspiratie zijn en dus daar naar handelen. Kijk maar eens naar Afghanistan, een land door moslims teruggeworpen naar de middeleeuwen. De hadith, die zij kritiekloos volgen, gaf hen de instructies hoe een samenleving er uit moet zien. Er zijn mensen die met Nederland hetzelfde voorhebben en daar verzet ik me dus tegen. Ben ik dan een antimoslim?

Je schreef: �puur anti-islamitisch dus , op een islamforum �   Zie dat als een teken van islamitischekracht! 

 

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2005 om 10:44
Salaam

Middeleeuwen? Als je een afghaan was en goed op de hoogte van de zaken was dan wist je dat Islam daar voor een periode zo volledig mogelijk werd gehandhaaft. Het mag daarna uit de hand zijn gelopen, maar geen mens om daar een oordeel over te vellen zonder kennis.

Nou, anders kan men op deze forum ook veel anti-islamietische dingen ophalen. Immers, verkeerde hadith toeschrijven aan Islam. Of zelfs alleen een mening geven over de Islam zonder kennis.

Ik maak ook fouten. Ik ben ook mens, maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.