Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De Koran en de Joods \ Palestijns kwestie

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 234
Schrijver
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De Koran en de Joods \ Palestijns kwestie
    Geplaatst op: 13 januari 2005 om 12:20

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Toch moet je weten dat de Hadiths altijd een lagere waarde zullen hebben dan de Quran. Immers slechts de woorden van de Quran komen direct van God. Dus ze zijn zeker niet even betrouwbaar. Bovendien zijn die leugens automatische onislamietisch.

 

Hadiths zijn misschien wel van een lagere status dan de koran maar kritiek erop is net zo min mogelijk omdat dan impliciet Mohammed bekritiseert wordt. Of niet? Als er leugens over Mohammed in de hadith staan hoe kun je daar dan ooit vanaf komen als de minste twijfel met de dood bestraft wordt? Wie heeft bepaald dat de hadith een vergelijkbare status als de koran heeft? God zeker niet! Allemaal mensenwerk, en toch houden moslims zich er aan�

 

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Je begrijpt nog steeds niet het feit (dat merk ik) dat hadith zijn gebaseert op zoveel mogelijke herhalingen van verschillende personen. Met andere woorden, de hadithschrijvers durfden niet dingen weg te laten die volgens hen niet deugden.

 

Die hadithschrijvers hadden het wel bijzonder gemakkelijk. Niets van wat ze schreven was te controleren en het stond meteen ook nog eens boven alle kritiek... 

 

Hier een lijstje hadith overgenomen van http://www.monotheist.nl/ Een echte Islamsite!

 

Uit

Volume

Boek

Nummer

Omschrijving

 

 

 

 

 

Bukhari

4

54

537

Als een huisvlieg in je drank valt, dien je deze eerst volledig onder te dompelen in deze drank, aangezien ��n van de vleugels de ziekte bevat en de andere vleugel het geneesmiddel hiertegen.

Bukhari

8

82

794

Een groep mensen kreeg kamelenurine voorgeschreven als medicijn. Na hersteld te zijn keerden zij zich tegen de herder van de kamelen en stalen de kamelen. Mohammed liet ze vervolgens achtervolgen en gevangen nemen, waarop hij de opdracht gegeven zou hebben de handen en benen van deze mensen af te hakken en hun ogen uit te branden met hete stukken ijzer.

Bukhari

3

43

654

Mohammed verbood roven en mutilatie. (Opmerking: let op de tegenspraak met de hadith die hierboven genoemd wordt)

Bukhari

8

82

806

Mohammed veroordeelde een man die vreemdging tot dood door steniging. (Opmerking: let op de tegenstrijdigheid met de Koran die zegt dat zweepslagen de straf voor vreemdgaan zijn in 24:2. Vrijwilligheid blijft volgens 2:256 natuurlijk een vereiste.)

Muslim

-

28

5609

Mohammed zou gezegd hebben dat het beter is je buik vol pus te hebben dan je hoofd vol frivole po�zie.

Bukhari

4

54

525-526

Mohammed zou opdracht gegeven hebben salamanders te doden.

Bukhari

4

54

527-529

Mohammed zou opdracht gegeven te hebben verschillende soorten slangen te doden omdat ze blindheid en abortus zouden veroorzaken.

Bukhari

4

54

530

Mohammed zou het doden van slangen die in huizen wonen verboden hebben.

Muslim

-

10

3811

Mohammed zou ooit opdracht gegeven hebben alle honden te doden.

Muslim

-

4

1032

Mohammed zou gezegd hebben dat een zwarte hond een duivel is.

Muslim

-

28

5612

Mohammed zou gezegd hebben dat het voor hem die schaakt is alsof hij zijn handen gekleurd heeft in vers zwijnenbloed.

Bukhari

4

52

82

Volgens deze hadith heeft Mohammed ooit gezegd dat vijf verschillende types personen als martelaars worden beschouwd: zij die sterven aan de pest, zij die door buikziektes overlijden, zij die verdrinken of onder een vallend gebouw raken en martelaars in de zaak van God.

 

Al deze hadith zijn dus sahih (authentiek)! Zoals ik het zie konden de hadithschrijvers schrijven wat ze maar wilden. De onderworpenen aanvaardden, en aanvaarden nog steeds, alles toch wel�

 

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Het kan zo zijn geweest dat er veel verkeerde ideeen waren verspreid over de uitspraken eer deze werd opgeschreven. Dus die leugens kunnen onder genoeg personen zijn geweest om genoteerd te worden door deze hadithschrijvers.

 

Napoleon is 200 jaar dood, en als er in mijn familie verhalen over hem de ronde doen, omdat mijn bedovergrootvader hem gekend zou hebben, dan zijn die verhalen toch totaal niet betrouwbaar? Je zult ze op z�n minst met een hele grote korrelzout moeten nemen. Maar als�t Mohammed betreft, nota bene de boodschapper van de schepper van het universum, dan mag men dit niet doen... Ik heb het idee dat die hadiths geschreven zijn om de machtighebbers na Mohammed van dienst te zijn. Misschien was er wel �en met pedofielenneigingen, en werd daarom de hadith van Mohammed�s huwelijk met een zesjarige kind gefabriceerd�

 

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Dus er zullen fouten erin zitten en die zullen ook hardnekkig zijn, maar je mag er niet vanuit gaan dat deze perfect zijn. Immers God bescherm Zijn Woord, dus niet die van de profeet(vrede en genade van Allah zij met hem) zelf.

 

Waarom heeft God zijn profeet niet beschermd en dus al die incriminerende hadith wel toegestaan? Als Mohammed werkelijk zo voorbeeldig was, waarom is er dan toch een verbod van op kritiek? Als niets te bekritiseren valt waar is men dan bang voor?

 

Vrg Malle Pietje  

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 12:47

In eerste instantie geplaatst door Herne

Malcon x,

De Islam heeft normen en waarden die voorschrijven hoe mensen te behandelen?
Zijn shiieten moslims??
Er is nu een dertien jarig meisje veroordeeld tot de dood wegens ontucht.
Zij was sinds haar achste jaar door haar moeder overgeleverd om te prostutueren.
De moeder en pooiers van het meisje krijgen geen straf , het meisje is veroordeelt.
In Iran met goedkeuring van de Ayatolla's.
durf jij als gewone niet opgeleide moslim te zeggen dat je het beter weet dan een Ayatolla?
Toch is dit weer eens zo een voorbeeld van wat die islamitische waarden zijn.
En alle moslims staan hier achter. want geen enkele spreekt zich uit tegen deze mensen.
Wat normen en waarden betreft ik denk dat het humanisme ver boven alle godsdienstige stromingen staat.


Salaam alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu, (hallo voor de anderen)

Of ik nou geleerd ben of niet ik spreek me hiertegen. Ik zeg hier ook niets dat  strijdig is met de koran en de soenah. Het is tegen de islam om een meisje te straffen voor iets wat ze onder dwang heeft moeten doen. De moeder is verantwoordelijk, de moeder zal hiervoor gestraft worden. Dat meisje is onderdrukt, haar moeder heeft haar ouderlijke macht misbruikt. Als dit verhaal wat je hier boven schrijft ook echt waar is en dat dit ook echt gebeurt is dan wens ik dat Allah deze onrechtplegers zal straffen met een pijnlijke straf. Dit soort daden zijn verboden in de Islam en wie dit doet in de naam van de Islam, moge allah hem of haar dan vervloeken.

P.s durf nooit te zeggen dat alle moslims hier achter staan, dat weet jij niet. Geen enkele oprechte moslim keurt dit goed.

Groet.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 13:39
Umm Umarah,
Ik heb nooit beweert dat alle Moslims hierachter staan.
Ik twijfel er eerlijk gezegd geen moment aan dat de meeste Moslims hier afstand van nemen.
Het is alleen jammer dat dit zoweinig in de openbaarheid gebeurd.

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 14:02

In eerste instantie geplaatst door Herne

Umm Umarah,
Ik heb nooit beweert dat alle Moslims hierachter staan.
Ik twijfel er eerlijk gezegd geen moment aan dat de meeste Moslims hier afstand van nemen.
Het is alleen jammer dat dit zoweinig in de openbaarheid gebeurd.

Jawel herne, dat heb je wel beweert.. lees je post nog eens. Er staat alle moslims staan hierachter want niemand keurt dit af.  maar goed.

Ik moet eerlijk zeggen, dit is de eerste keer dat ik dit nieuws hoor. Ik heb dit nooit eerder op het nieuws gehoord en heb het ook nergens gelezen. Dit is ook nooit eerder ter sprake gebracht vandaar dat er niemand wat over heeft gezegd. Een ding is wel zeker, geen enkele onrechtpleger zal zijn straf ontlopen.  Als hij of zij z'n straf ontloopt in doenia (het wereldse leven) dan zal hij of zij gestraft worden in al-agira (de hiernamaals).

Groet,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 15:15

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Ik moet eerlijk zeggen, dit is de eerste keer dat ik dit nieuws hoor. Ik heb dit nooit eerder op het nieuws gehoord en heb het ook nergens gelezen. Dit is ook nooit eerder ter sprake gebracht vandaar dat er niemand wat over heeft gezegd. Een ding is wel zeker, geen enkele onrechtpleger zal zijn straf ontlopen.  Als hij of zij z'n straf ontloopt in doenia (het wereldse leven) dan zal hij of zij gestraft worden in al-agira (de hiernamaals). 

Ik heb er wel van gehoord: http://www.iran-press-service.com/ips/articles-2004/october/ izadi_161004.shtml

Het met stenen doodgooien van vrouwen komt in Iran veel vaker voor dan je denkt: http://www.vibrani.com/stoning.htm Er zijn zelfs video�s van: www.apostatesofislam.com/media/stoning.htm (hoor eens hoe hard de mannen Allah Akbar schreeuwen wanneer het gooien begint)

Ik vind het diep triest dat in het jaar 2005 zulke barbaarsheden nog bestaan.  Het erge is dat steniging, als straf op ontucht, helemaal niet eens uit de koran komt! Daar worden zweepslagen aanbevolen. Het komt uit de hadith. Blijkbaar volgen moslims ook deze zonder enige voorbehoud! Waarschijnlijk alleen maar omdat de Mohammed van de hadith het voorbeeld gaf:

Sunaan Abu Dawud Book 38, Number 4429: Narrated AbuBakrah: The Prophet (peace_be_upon_him) had a woman stoned and a pit was dug up to her breasts. 

Sunaan Abu Dawud Book 38, Number 4444: Narrated An-Nu'man ibn Bashir: The Prophet (peace_be_upon_him) said: about a man who had (unlawful) intercourse with his wife's slave girl: If she made her lawful for him, he will be flogged one hundred lashes; if she did not make her lawful for him, I shall stone him.

 

Sunaan Abu Dawud Book 38, Number 4424: Narrated Jabir ibn Abdullah: A man committed fornication with a woman. So the Apostle of Allah (peace_be_upon_him) ordered regarding him and the prescribed punishment of flogging was inflicted on him. He was then informed that he was married. So he commanded regarding him and he was stoned to death. 

Sunaan Abu Dawud Book 38, Number 4413: Narrated Abdullah ibn Abbas: The Prophet (peace_be_upon_him) said to Ma'iz ibn Malik: Perhaps you kissed, or squeezed, or looked. He said: No. He then said: Did you have intercourse with her? He said: Yes. On the (reply) he (the Prophet) gave order that he should be stoned to death.

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 15:53
Malle Pietje

Bedwelm jezelf maar met die Hadith. (Dit is zowel negatief als positief bedoelt, in de hoop dat je met wat beters komt).

En Allah Ziet Hetgeen Gij Verricht.
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 16:11

of moet er een cursus komen dat heet: DE VOORDELEN VAN DE ISLAMITISCHE STAATSWETTEN....

veel overgeschreven, maar helaas, alleen maar Arabisch.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 17:56
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

of moet er een cursus komen dat heet: DE VOORDELEN VAN DE ISLAMITISCHE STAATSWETTEN....

veel overgeschreven, maar helaas, alleen maar Arabisch.

Vertel eens  over die "voordelen" ??.

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2005 om 05:22

Sub7anna ALLAH....ongelovigen die willen overkomen als moefties.....

Ya rabb zidna 3ilmen wa zidna fihman....allahoemaa ameen....!!!

La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2005 om 06:13

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Malle Pietje Bedwelm jezelf maar met die Hadith. (Dit is zowel negatief als positief bedoelt, in de hoop dat je met wat beters komt).
En Allah Ziet Hetgeen Gij Verricht. Salaam(=vrede)

Gij spreekt in tongen...

Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2005 om 06:21

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

of moet er een cursus komen dat heet: DE VOORDELEN VAN DE ISLAMITISCHE STAATSWETTEN.... veel overgeschreven, maar helaas, alleen maar Arabisch.

Dat wordt tijd! Kan deze vraag ook eens goed beantwoord worden:

http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=2912&am p;am p;PN=2&TPN=1

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 234

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.110 seconden.