Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De Koran en de Joods \ Palestijns kwestie

 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>
Schrijver
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De Koran en de Joods \ Palestijns kwestie
    Geplaatst op: 08 december 2004 om 09:27

Volgens de Koran moeten degenen die belast zijn met de Torah (Bijbel) deze naleven.

 

5.47 En laat de mensen van het Evangelie richten naar hetgeen Allah daarin heeft geopenbaard en wie niet richten naar hetgeen Allah heeft geopenbaard, zijn de overtreders!

62.5 Degenen die belast zijn met de Torah en deze niet naleven, zijn als een ezel die boeken draagt. Slecht is de staat van het volk dat de tekenen van Allah verwerpt. En Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.

 

Joden moeten dus volgens Allah de Torah volgen die hij eerder gegeven heeft. Welnu in die Torah staan een paar beloften van hem aan het Joodse volk mbt tot het heiligeland. In de bijbel, zowel het oude als nieuwe testament, wordt het gebied dat nu Isra�l heet door Allah aan de Joden beloofd. Enkele voorbeelden:

 

Exoldus 17:8 Ik heb besloten om jullie uit de ellende in Egypte weg te halen en je naar een land te brengen dat overvloeit van melk en honing, het gebied van de Kana�nieten, de Hethieten, Amorieten, Perizzieten, Chiwwieten en Jebusieten.��

Kronieken 16:18 'Ik geef u het land Kana�n als een erfenis voor altijd.' Toen Isra�l nog slechts klein was (met zo weinig mensen) en eigenlijk vreemdeling in het beloofde land;

Deutronomieen 6:3 Luister dus, Isra�l, en neem ze nauwlettend in acht. Dan zal het u goed gaan in het land dat overvloeit van melk en honing, en zult u sterk in aantal toenemen, zoals de HEER, de God van uw voorouders, u heeft toegezegd.

Jeremia 11:5 Dan houd ik me aan de belofte die ik jullie voorouders onder ede heb gedaan: ik beloofde hun een land te geven dat overvloeit van melk en honing. En dat land bezitten jullie tot op de dag van vandaag.�� Ik antwoordde: �Het is zoals u zegt, HEER

Leviticus 20:24 Toen heb ik jullie gezegd: �Jullie zullen hun land in bezit krijgen. Ik zal jullie het land dat overvloeit van melk en honing in bezit geven.� Ik ben de HEER, jullie God, die jullie van alle andere volken heeft onderscheiden.

Deutronomieen 11:9 Dan zult u lang leven in het land dat de HEER onder ede aan uw voorouders en hun nageslacht heeft beloofd, het land dat overvloeit van melk en honing.

Jeremia 32:22 U gaf de Isra�lieten dit land dat U lang geleden aan hun voorouders beloofde: Een prachtig land, dat overvloeit van melk en honing.

Het is niet moeilijk meer dergelijke Bijbelteksten te vinden. In ieder geval worden in de Koran en de Bijbel de Palestijnen nergens aangewezen als de rechtmatige bezitters van de gebieden die Isra�l of Palestina genoemd worden. Nee erger nog, de Palestijnen worden in geen der boeken zelfs ooit genoemd. Niet in de bijbel, niet in de koran.

 

Dus vraag ik mij af of de slechte staat van het Palestijnse volk, en de volkeren die hen steunen, (62.5  �Slecht is de staat van het volk dat de tekenen van Allah verwerpt. En Allah leidt het onrechtvaardige volk niet�) niet geheel aan zich zelf te wijten is.  

Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 10:03

En nog sterker Malle Pietje, het staat zelfs in de Koran:

5-20. En toen Mozes tot zijn volk zeide: "O, mijn volk, herinner u Allah's gunst aan u, toen Hij profeten onder u aanstelde en u koningen aanwees en Hij u gaf, wat Hij aan niemand onder de volkeren heeft gegeven."

5-21. "O, mijn volk, gaat het heilige land binnen dat Allah voor u heeft bestemd en keert het niet de rug toe, anders zult gij verliezers worden."

5-22. Zij zeiden: "O, Mozes, daarin is een trots en machtig volk en wij zullen er niet binnengaan voordat zij er uit weggaan. En indien zij er uit weggaan, zullen wij het binnentrekken."

5-23. Daarop zeiden twee mannen van degenen die hun Heer vreesden en wie Allah Zijn gunst had bewezen: "Gaat de poort (van de stad) binnen, hen tegemoet - wanneer gij er eenmaal binnen zijt, dan zult gij zeker overwinnaar worden. En stelt uw vertrouwen in Allah, als gij gelovigen zijt."

5-24. Zij zeiden: "O, Mozes, wij zullen er stellig niet binnengaan zolang zij er in zijn. Gaat gij en uw Heer en strijdt - wij blijven hier zitten."

5-25. Hij zeide: "Mijn Heer, ik heb macht over niemand dan over mijzelf en mijn broeder, maak daarom een onderscheid tussen ons en het opstandige volk."

5-26. Allah zeide: "Voorzeker, dat (land) is voor hen voor veertig jaren verboden; dwalende zullen zij door het land trekken. Bekommer u daarom niet over het ongehoorzame volk."

vr.gr Akbash

 

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 10:44

Ja Akbash, de boeken zijn in deze zo duidelijk als�t maar kan. Daarom is het is voor mij dan ook totaal onbegrijpelijk dat moslims zo ver van de koran zijn afgewaald. Erger nog, ze zijn, zoals we weten, zelfs in staat hun leven te geven voor deze zeer foute zaak. Zouden die Palestijnse zelfmoordterroristen ooit wel eens zelf de koran gelezen hebben vraag ik mij af. Mijn idee is dat ze zich iets door anderen laten aanpraten.

Het lijkt me dat die zelfmoordterroristen een bittere teleurstelling wacht in het hiernamaals. In plaats van 72 maagden, het eeuwige hellevuur. Dat is toch de straf voor degene die de boodschap van de koran afwijst?

Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 10:59
Inshallah krijgen de Palestijnen die omwille van ALLAhswt
strijden 72 maagden en nog veel meer moois.
Ze wijzen de koran niet af dat zouden ze doen als ze het land
aan de Joden gaven.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 12:01

Mensen, Mensen, Mensen...

Allereerst wil ik even zeggen dat het Joodse volk inderdaad het volk was van God. Ik heb geen zin om alle verzen op te gaan zoeken om te bewijzen dat ze dit zelf verspeeld hebben, maar ik denk dat het bij jullie toch geen zin zou hebben als ik er wel mee aan zou komen.

Ten tweede hebben de Joden het land Palestina met hulp van de britten van de palestijnen gestolen. Ik zeg dit omdat ik zie dat Malle Pietje beweerd dat de Palestijen totaal geen claim hebben op hun land. Israel is in 1948 opgericht doordat de britten geld nodig hadden na de 2e WO voor de wederopbouw. Een groep rijke joodse bankiers bood hen daarom een lening van miljarden aan in ruil voor het opgeven van de kolonie van de britten en het erkennen van de staat Israel. Dit in combinatie met het medelijden van het westen voor wat de joden is aangedaan in de 2e WO heeft men besloten land dat niet van hen was weg te geven aan de joden. Begrijp me goed er woonden al joden in Palestina, maar de palestijnen waren in de meerderheid. In 1921 telde de bevolking 589,200 Muslims, 83,800 Jews and 71,500 Christians. Hierna emigreerden de joden in grote aantallen naar Palestina als gevolg van het onstaan van de zionisten eind 19e eeuw en door de onderdrukking van de joden in het westen.

Hierdoor onstonden weer ook opstanden tussen arabieren en joden doordat de arabieren bang waren dat de joden het land wilden overnemen (wat later een terechte angst bleek). Hierbij dient er ook begrepen te worden dat de zionisten sinds hun bestaan er naar streefden om de staat Israel te stichten. Dit terwijl Palestina al eeuwen lang vredig had bestaan onder het bewind van het ottomaanse rijk. De joden kregen erkenning van het westen ook doordat de VN een vredesplan had voorgesteld voor opdeling van Palestina. Dit terwijl de palestijnen net als de joden door het hele land verspreid waren. De palestijnen weigerden, maar Israel accepteerden omdat een land krijgen simpelweg beter is dan helemaal geen land hebben. De merendeel van de joden in deze periode was de laatste decenium geemigreerd naar Palestina, terwijl de palestijnen er al eeuwen hadden geleefd.

Dus de palestijnen hadden en hebben zeker wel een claim op hun land dat tegenwoordig Israel heet. Net zoals de Indianen recht hebben op hun land dat tegenwoordig de VS heet. Maar de Indianen zijn voor een heel groot deel uitgemoord, waardoor deze claim voor deze mensen bijna niet meer kan gelden. Jammer genoeg voor Israel en joden zijn de Palestijnen niet compleet uitgemoord tijdens de oorlogen sinds haar bestaan.

Maar wees gerust het Israelische leger is met de materieele steun van het westen goed op weg om deze taak alsnog te voltooien. En dan is zoals Malle Pietje het zegt er geen reden meer om de palestijnen te steunen omdat er dan simpelweg gewoon geen palestijnen er meer zijn. En door de palestijnen te steunen zorg je er juist voor dat Israel de frustraties van Hitler bij de joden heeft gedaan niet op dezelfde wijze af kan reageren op de palestijnen.

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 12:22

salaam,

Het antwoord is simpel, Allah (swt), heeft het land aan de Joden beloofd op voorwaarde dat de Joden de profeten gehoorzamen en zich aan Allah (swt) onderwerpen.

Het is geen onvoorwaardelijke belofte.

 http://www.islamonline.net/fatwa/english/FatwaDisplay. asp?hF atwaID=35948 

'Now the question arises, is the promise that Allah has given the people of Israel control over the holy land an absolute one? In other words, does the promise remain with their disobedience before the Messengers of Allah and refusal to submit to Almighty Allah? The simple answer to this question could be found in the verse that reads: �My covenant includeth not wrongdoers.�� (Al-Baqarah: 124) If the Jews think that their presence in Palestine is the fulfillment of the promise, we have to ask them why has the fulfillment been delayed for 2000 years?'


Voor meer uitleg zie volgende fatwa:

In the Name of Allah, Most Gracious, Most Merciful.

All praise and thanks are due to Allah, and peace and blessings be upon His Messenger.

Dear questioner, we are really happy to have your question which expresses the great confidence you place in us, and we implore Allah Almighty to help us serve His cause and render our work for His Sake.

In response to your questions, we'd like to state the following points:

1. The Qur'an addresses the children of Israel as the people who were descendant of Jacob, son of Isaac, and the grand son of Ibrahim. Israel is another name of Jacob. Jacob was a Muslim, the Qur'an says: "�and so did Jacob, 'Oh my sons! Allah hath chosen the Faith for you; then die not except in the Faith of Islam.' Were ye witnesses when death appeared before Jacob? Behold, he said to his sons: 'What will ye worship after me?' They said: 'We shall worship Thy god and the god of thy fathers, of Abraham, Isma'il and Isaac, the one (True) God: To Him we bow (in Islam).'" (Al-Baqarah: 132-33)

2. Allah has never chosen any people because of any racial or ethnical entity but he chose certain people because of Islam.

3. Children of Israel, when they followed Islam, they were the best nation; they were Muslims but others were Mushriks or Kafirs.

4. The Holy Land is blessed because of being the place of Allah's Messengers and His Message. Descendants of Jacob, among whom are Moses, David, Solomon and `Isa (Jesus) who are holy prophets, so they can fit the Holy Land.

5. The Qur'an addressed earlier the followers of Moses to liberate the Holy Land, they were afraid to get into the Holy Land and they made an excuse for not restoring that land because they believed that the Canaanites are too strong to defeat. They mocked Moses and rebelled his request, the story is detailed in surat al-Ma'idah, 21-26.

6. The Holy Land is always the land assigned for the servants of Allah who surrender everything to him.

7. The occupation of the Holy Land is due to Muslims� lapsing in weakness and deviating from Allah�s teachings. The occupation of the Jews to the Holy Land is something casual. The Holy Land is waiting for the time when there will be holy people who strictly abide by Allah's teachings to deserve it.

Focusing more on the Jews� claim to Palestine as their promised land, we would like to cite for you the following fatwa issued by the prominent Muslim scholar Sheikh `Atiyyah Saqr, former Head of Al-Azhar Fatwa Committee:

�Twenty centuries before the birth of the Christ, there lived on the shores of the Euphrates a tribe from the descendants of Ibrahim (Abraham) searching for rich places to graze their flocks; they went westwards till they crossed Galilee. They were given the name of the Hebrews, now known as the Jews. They moved aimlessly without having a certain destination until they arrived Egypt where they lived in peace and security for five centuries.

The rulers of Egypt, known as the Pharaohs, kept a tight fist on the Jews and humiliated them. The rescue of the Jews was attained when Moses (peace and blessings be upon him) was sent to them. He led them through Sinai to a new land and a fresh dwelling. For some time, they stayed in Sinai till commands were given to them to enter the Holy Land of Palestine. In Palestine, there was a tribe called Canaanite who built some cities part of which is Jerusalem. Days went on till the Jews revolted against the teachings of Allah and deviated from His religion. Almighty Allah sent to them the governor of Babel, Buchtnasser who humiliated them and enslaved many of them.

Many years later, they returned back to Palestine and some of them went to dwell in the Arabian Peninsula. The Jews in the Arabian Peninsula showed enmity to Islam and fought the Prophet (peace and blessings be upon him) till they were driven out from the peninsula by Muslims.

Though, seizing the chance of Muslims� lapsing in weakness and deviating from Allah�s teachings, the Jews have occupied Palestine, they will never remain there forever, for the evil within themselves is beyond description. They will suffer another defeat and sever blow; we hope this will be at the hands of Muslims once they return back to their Lord and be unified again. Allah says in this regard: �And when your Lord announced that He would certainly send against them to the day of resurrection those who would subject them to severe torment; most surely your Lord is quick to requite (evil) and most surely He is Forgiving, Merciful.� (Al-A`raf: 167)

As for claiming that the Jews have a right to take Palestine as their promised land, we will say that the verse that reads: �Go into the holy land which Allah hath ordained for you.� (Al-Ma`idah: 21) means that the promise stands so long as the people given this promise abide by Allah�s teachings. Once they show disobedience, the promise no longer exists. In addition, this promise is not an absolute one; rather, it is confined to a certain period of time. Now, the promise is no more valid, for Almighty Allah says: �We have written in the Scripture, after the Reminder: My righteous slaves will inherit the earth.� (Al-Anbiya': 105)"

http://www.islamonline.net/fatwa/english/FatwaDisplay.asp?hF atwaID=69388

Verder is  de situatie nu in Palestina al voorspeld geweest in de Koran en in de overleveringen van de profeet.

http://www.islamonline.net/fatwa/english/FatwaDisplay.asp?hF atwaID=57944

' �And We decreed for the Children of Israel in the Scripture: Ye verily will work corruption in the earth twice, and ye will become great tyrants. So when the time for the first of the two came, We roused against you slaves of Ours of great might who ravaged (your) country, and it was a threat performed. Then we gave you once again your turn against them, and We aided you with wealth and children and made you more in soldiery, (saying): If ye do good, ye do good for your own souls, and if ye do evil, it is for them (in like manner). So, when the time for the second (of the judgments) came (We roused against you others of Our slaves) to ravage you, and to enter the Temple even as they entered it the first time, and to lay waste all that they conquered with an utter wasting. It may be that your Lord will have mercy on you, but if ye repeat (the crime) We shall repeat (the punishment), and We have appointed hell a dungeon for the disbelievers.� (Al-Isra': 4-8)

�And We said unto the Children of Israel after him: Dwell in the land; but when the promise of the Hereafter cometh to pass we shall bring you as a crowd gathered out of various nations.� (Al-Isra': 104)

According to these verses, the Jews will be scattered in the wild and will not be settling in one place because of their transgression against Allah and their Prophets.'

Wat jullie dus doen is teksten uit de Koran citeren die zo uit hun context gehaald worden. De Koran moet als geheel worden gezien en samen met de overleveringen van de profeet (sas). Zo, je hoeft je niet druk te maken om de Palestijnse martelaren.  

En als je het niet gelooft lees dan wat de Joden er zelf over zeggen.

"The Holy Land was given to the Jewish people on the condition that they observe the Torah and its commandments. When they failed to do this, their sovereignty over the land was taken from them, and they went into exile. From that time, we are prohibited by the Torah with a very grave prohibition to establish a Jewish independent sovereignty in the Holy Land or anywhere throughout the world. Rather, we are obligated to be loyal to the nations under whose protection we dwell."

http://www.jewsagainstzionism.com/NotZionists.html

 

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 12:27

De geschiedenis wijst uit dat een volk enkel die gronden krijgt en heeft waar het zich kan handhaven.

Door de hele geschiedenis heen zijn volkeren uit een bepaald gebied geknikkerd door andere volkeren die op dat moment sterker waren.

Welk volk kan in waarachtigheid zeggen dat de grond waarop ze leven van nature altijd hun grond is geweest?

Bishmark zei het al . Het recht van een volk ligt in de sterkte van hun kanonnen.

Dat is niet leuk maar wel waarachtig.

 

 

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 12:40
In eerste instantie geplaatst door Herne

Bishmark zei het al . Het recht van een volk ligt in de sterkte van hun kanonnen.

Dat is niet leuk maar wel waarachtig.

hallo,

Het recht van het volk ligt in de handen van Allah, Hij die voor ieder een plekje heeft hier op aarde en het hienamaals.

Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 12:45

Beste Vraag
Als ik heel eerlijk ben  hoef ik er geen 72 ik heb gnoeg aan een.
Maar er zijn ook mensen die dat wel willen en dat moet je maar
zien te accepteren.Ik moet toch ook maar accpeteren dat er mannenn
zijn die op  andere mannen vallen en vrouwen die op andere vrouwen vallen.
 En de mensen zijn daar heel anders met hele andere gevoelens iedereen
is er gelukkig dus hou die prostituee theorie maar voor jezelf.
 Verder wou ik zeggen  dat ik je vergelijkingen nergens op vind slaan
robots,prostitutees,glazen wijn

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 12:54

 

Palestina wordt bezet door israel, palestina behoort tot de palestijnen. Moge Allah onze broeders en zusters standvastig maken in hun strijd en hen de kracht en de middelen geven om henzelf te beschermen en de strijd te winnen inshaAllah.

Moge Allah sharon en bush vernietigen, Moge Allah alle onrechtplegers straffen met een mosiba.

Allahoema Amien!

Elk gebed dat ik verricht smeek ik allah om mijn broeders en zusters te verlossen uit deze ellende en de onrechtplegers te straffen. Ya allah verhoor mijn doe3a's.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 13:04

In eerste instantie geplaatst door Malle Pietje

Volgens de Koran moeten degenen die belast zijn met de Torah (Bijbel) deze naleven.

5.47 En laat de mensen van het Evangelie richten naar hetgeen Allah daarin heeft geopenbaard en wie niet richten naar hetgeen Allah heeft geopenbaard, zijn de overtreders!

je maakt het alleen voor mij makkelijker omdat je de verzen uit de Quran erbij haalt, wel eerlijk van jou, aan de andere vind ik het niet eerlijk van jou, omdat je de andere verzen die voor en na deze vers komen weggescharpt hebt.

Allah zegt in de vers voor 5:47 dat Hij Jezus heeft gestuurd na de vele profeten om de boodschap van de voorgaande joodse profeten te bevestigen en in hun voetsporen te treden, en wat in de Torah van waarheid te erkennen, en wat in de Thora van valsheid te weigeren middels de Bijbel die zuiver tot hem is neergezonden, daarna komt de vers die je aanhaalde: En laat de mensen van het Evangelie richten naar hetgeen Allah daarin heeft geopenbaard en wie niet richten naar hetgeen Allah heeft geopenbaard, zijn de overtreders!

de vers die na 5:47 komt legt de situatie van de profeet Mohamed uit, 5:48 En Wij hebben aan jou (O Mohamed) het Boek (de Quran) met de waarheid neergezonden, ter bevestiging van de schrift die vooraf ging en ter beschrming.

het woord "ter bescherming", in het arabisch kun je lezen "wa muhayminan 3alayh", de geleerden (Quran-uitleggers) hebben dit woord veel definities gegeven, wat natuurlijk allemaal uitleggen zijn die elkaar aanvullen, en allemaal juist zijn.

Getuige: de Quran is dus als een getuige dat de Bijbel en de Evangelie inderdaad oorspronkelijk van Allah zijn,

Waker: de Quran is als Waker op de Thora en de evangelie, zodat er geen onwaarheden ervan worden uitgehaald.

Rechter: de Quran kun je zien als Rechter op de Thora en de Evangelie, om iets te beoordelen in de twee boeken, moet je daarvoor de Quran hebben.

wat ik wil zeggen is dat de vers 5:47 geldt voor de christenen voordat de Quran is geopenbaard, dus om te beweren dat Allah de christenen het bevel geeft om de Bijbel te volgen is de grootste onzin die ermaar kan zijn.



In eerste instantie geplaatst door Malle Pietje

62.5 Degenen die belast zijn met de Torah en deze niet naleven, zijn als een ezel die boeken draagt. Slecht is de staat van het volk dat de tekenen van Allah verwerpt. En Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.

Joden moeten dus volgens Allah de Torah volgen die hij eerder gegeven heeft. Welnu in die Torah staan een paar beloften van hem aan het Joodse volk mbt tot het heiligeland. In de bijbel, zowel het oude als nieuwe testament, wordt het gebied dat nu Isra�l heet door Allah aan de Joden beloofd. Enkele voorbeelden:

Dus vraag ik mij af of de slechte staat van het Palestijnse volk, en de volkeren die hen steunen, (62.5 "Slecht is de staat van het volk dat de tekenen van Allah verwerpt. En Allah leidt het onrechtvaardige volk niet") niet geheel aan zich zelf te wijten is.

de vers 62:5 gaat over de zonen van Isreal van toen, die de Thora hebben gekregen, waarna zij niet naar gehandeld hebben.

de vraag is ook zijn alle joden van nu de zonen van Israel ? in Israel zijn zoveel joden uit de VS en Europa gevlucht, ze kunnen zo maar beweren dat ze joods bloed hebben, het kan zijn dat ze 10%, 5%... joods zijn, na al die eeuwen.

daarnaast zijn er ook zoveel joden die moslims zijn geworden, die nu niet meer gezien worden als Israeliers, maar als Palestijnen, omdat ze toevalig moslims zijn, maar wel met een (gemengd) joods bloed, laten we ook niet al die moslims vergeten in Syrie, Libanon, Irak, Jordanie die ook joods bloed hebben. waar moeten die naartoe ? het moeten juist de Israeliers die uit VS en Europa zijn gekomen terug naar hun eigen plaats te gaan, en de echte bewoners van Palestina laten wonen, ongeacht ze een joodse of islamitische geloof belijden.

ik vind het ook onzin om de verre geschiedenis erbij te halen, het gaat om de laatste eeuw, daar moeten we naar kijken.

de groeten,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 13:05
Najaah, dan zou Nederland ook terug moeten naar het zeewier.........
Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 13:12

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Mensen, Mensen, Mensen...

Allereerst wil ik even zeggen dat het Joodse volk inderdaad het volk was van God. Ik heb geen zin om alle verzen op te gaan zoeken om te bewijzen dat ze dit zelf verspeeld hebben, maar ik denk dat het bij jullie toch geen zin zou hebben als ik er wel mee aan zou komen.  

 

Hallo Malcolm X, waarom zou dat geen zin hebben? Ik kom met een zeer concrete stelling en bewijsvoering, en jij komt met een vage tegenbewering�

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Ten tweede hebben de Joden het land Palestina met hulp van de britten van de palestijnen gestolen.  
 

Misschien waren de Britten wel het instrument dat god gebruikte om zijn belofte aan de Joden na te komen�

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Ik zeg dit omdat ik zie dat Malle Pietje beweerd dat de Palestijen totaal geen claim hebben op hun land.  
 

Die hebben ze ook niet. Zowel op religieuze als politieke gronden niet; de bijbel en koran zijn zeer duidelijk in deze zaak, en politiek gezien heeft het Palestijnse volk als zodanig nooit bestaan. Kun je mij vertellen welke muntsoort de Palestijnen hadden voor dat de Joden hun land �inpikte�? Of wat voor staatsvorm ze hadden? Was het een Kalifaat? Of was het een koning of keizerrijk? Of een republiek? En welke taal spraken en spreken de Palestijnen? Palestijns?

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

In 1921 telde de bevolking 589,200 Muslims, 83,800 Jews and 71,500 Christians. Hierna emigreerden de joden in grote aantallen naar Palestina als gevolg van het onstaan van de zionisten eind 19e eeuw en door de onderdrukking van de joden in het westen. 
 

Die getallen die je noemt kloppen wel met mijn gegevens. Volgens Turks Ottomaanse cijfers uit 1882 woonden er in het nu omstreden gebied 181.000 Moslims. Dit aantal schoot omhoog tot 650.000 Arabieren in 1922. Een toename van de bevolking van 450% in 40 jaar! In 1938 waren het er al meer dan een miljoen Palestijnen: Een toename van 800% in maar 56 jaar! In 1944 zouden er maar liefst 334 mensen per 1000 geboren moeten zijn! Een exorbitant hoog geboorte cijfer! Globaal 3 maal hoger dan van de Libanezen of Syri�rs en 4 maal hoger dan de Egyptenaren.

 

Wist je trouwens dat meer dan een miljoen Joden, na het uitroepen van de Joodse staat, de Arabische landen waar ze woonden hebben moeten ontvluchten met achterlating van al hun bezittingen? Raad eens naar welk land ze gevlucht zijn?

 

Waar zijn dan al die �Palestijnen� vandaan gekomen die de bevolking in zo weinig tijd zo dramatisch hebben doen toenemen? Wel Palestijnen zijn niet te onderscheiden van Syri�rs, Jordani�rs (ook een uitvinding), Libanesen,  Egyptenaren, Irakezen, enz. Daar kwamen ze dus vandaan. Zelfs Yasser Arafhat is niet in Palestina maar in Egypte geboren.

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Maar wees gerust het Isra�lische leger is met de materieele steun van het westen goed op weg om deze taak alsnog te voltooien.  
 

Je kunt ook zeggen dat de vervulling van Allah's belofte er aan zit te komen...

Vgr Malle Pietje

Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 13:28
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Moge Allah alle onrechtplegers straffen met een mosiba.

Allahoema Amien! Elk gebed dat ik verricht smeek ik allah om mijn broeders en zusters te verlossen uit deze ellende en de onrechtplegers te straffen. Ya allah verhoor mijn doe3a's.

Dus de koran bevat verzen die er niet in horen? Deze bijvoorbeeld:

5.47 En laat de mensen van het Evangelie richten naar hetgeen Allah daarin heeft geopenbaard en wie niet richten naar hetgeen Allah heeft geopenbaard, zijn de overtreders!

 

Jij vindt dus dat de Mensen van het EVANGELIE zich NIET richten moeten naar het geen Allah daarin geopenbaard heeft?

62.5 Degenen die belast zijn met de Torah en deze niet naleven, zijn als een ezel die boeken draagt. Slecht is de staat van het volk dat de tekenen van Allah verwerpt. En Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.

 

En je bent het dus ook niet met Allah eens dat de Joden de Torah moeten naleven. Het lijkt nu wel dat ik een moslim ben en jij niet.

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 13:42
In eerste instantie geplaatst door Malle Pietje

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Moge Allah alle onrechtplegers straffen met een mosiba.

Allahoema Amien! Elk gebed dat ik verricht smeek ik allah om mijn broeders en zusters te verlossen uit deze ellende en de onrechtplegers te straffen. Ya allah verhoor mijn doe3a's.

Dus de koran bevat verzen die er niet in horen? Deze bijvoorbeeld:

5.47 En laat de mensen van het Evangelie richten naar hetgeen Allah daarin heeft geopenbaard en wie niet richten naar hetgeen Allah heeft geopenbaard, zijn de overtreders!

 

Jij vindt dus dat de Mensen van het EVANGELIE zich NIET richten moeten naar het geen Allah daarin geopenbaard heeft?

62.5 Degenen die belast zijn met de Torah en deze niet naleven, zijn als een ezel die boeken draagt. Slecht is de staat van het volk dat de tekenen van Allah verwerpt. En Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.

 

En je bent het dus ook niet met Allah eens dat de Joden de Torah moeten naleven. Het lijkt nu wel dat ik een moslim ben en jij niet.

Jij bent een echt weirdo

In eerste instantie geplaatst door Malle Pietje

Het lijkt nu wel dat ik een moslim ben en jij niet.

Waaruit maak jij dat op dan?? Ik ben alhamdoelilah moslima, wat jij bent dat weet ik niet dat laat ik aan jouw over dat mag je zelf zeggen.

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Moge Allah alle onrechtplegers straffen met een mosiba.

Allahoema Amien! Elk gebed dat ik verricht smeek ik allah om mijn broeders en zusters te verlossen uit deze ellende en de onrechtplegers te straffen. Ya allah verhoor mijn doe3a's.

Dit is een smeekbede, ik vraag Allah om mijn broeders en zusters te verlossen uit de ellende en de onrechtplegers te straffen. Wat is hier zo fout aan??

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 14:30

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

  Jij bent een echt weirdo
  

 

Ho ho Umm Umarah. Is dit nou een passende reactie naar iemand die iets schrijft waar jij het niet mee eens bent? Waarom noem je mij een weirdo ipv mijn onderbouwde vraag te beantwoorden?   

 

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Moge Allah alle onrechtplegers straffen met een mosiba.

Allahoema Amien! Elk gebed dat ik verricht smeek ik allah om mijn broeders en zusters te verlossen uit deze ellende en de onrechtplegers te straffen. Ya allah verhoor mijn doe3a's.

 

Dit is een smeekbede, ik vraag Allah om mijn broeders en zusters te verlossen uit de ellende en de onrechtplegers te straffen. Wat is hier zo fout aan??

  

 

Wel de onrechtplegers zijn in dit geval de Palestijnen die god�s belofte aan de Joden in de weg staan. Maar ik denk niet dat jij die op het oog hebt. De Palestijnse zaak is niet met de koran te verdedigen. De Joodse wel! Dat de geestelijken iets anders menen doet de tekst van de koran nog steeds niet veranderen. Als ik ongelijk heb, wat zie ik dan over de kop?
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 14:31
In eerste instantie geplaatst door Malle Pietje

Ho ho ho Umm Umarah. Is dit nou een passende reactie naar iemand die iets schrijft waar jij het niet mee eens bent? Waarom noem je mij een weirdo ipv mijn vraag, die zeer concreet is, te beantwoorden?    

 

Malle Pietje,

 

waarom negeer je mijn post, waar ik nadrukkelijk de uitleggen van de verzen heb gegeven in hun context, of moet per see Umm Umarah je antwoord geven ??

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 14:40

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

  malle Pietje, waarom negeer je mijn post, waar ik nadrukkelijk de uitleggen van de verzen heb gegeven in hun context, of moet per see Umm Umarah je antwoord geven ??

Hallo Abou Jabir. Ik negeer je post niet. Moest eerste anderen antwoorden. Morgen reageer ik op jouw, oke? Vgr Malle Pietje

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 15:27
In eerste instantie geplaatst door Malle Pietje

 

Wel de onrechtplegers zijn in dit geval de Palestijnen die god�s belofte aan de Joden in de weg staan. Maar ik denk niet dat jij die op het oog hebt. De Palestijnse zaak is niet met de koran te verdedigen. De Joodse wel! Dat de geestelijken iets anders menen doet de tekst van de koran nog steeds niet veranderen. Als ik ongelijk heb, wat zie ik dan over de kop?


Dat je een weirdo bent blijkt uit het feit dat je hier genocide zit te verkondigen. De palestijnen zitten in de weg??? Dus dan ruimen we ze even op of niet?? Dat is dus nu precies de mening van de joden in Israel. Ze denken niet aan samenleven, maar aan elimineren. Je zou denken dat mensen iets van de holocaust hebben geleerd.
Als je de Koran er trouwens verder op naslaat kom je er misschien achter waarom de Joden niet het volk van God meer zijn. God heeft volgens jou Israel beloofd aan de joden, maar daar stond iets tegenover. Kijk eens verder dan je neus lang is.
(Ik weet trouwens niet of je joods bent, maar dat was dus niet geslachtsdeellig bedoeld of zo)
God veroordeeld de onderdrukking van mensen om land te verkrijgen. God veroordeeld ook het doden van mensen. De Koran ook en dus de Islam ook. Wat de joden hebben gedaan is in strijd met alles wat in verschillende heilige boeken uit alle drie de religies. Waar heb jij gelezen dat de britten ervoor zouden zorgen dat de joden Israel weer terug zou krijgen. Of ben jij z'on hypocriet die vindt dat de joden al een hoge prijs hebben betaald in de holocaust en dus recht hadden op een genoegdoening.
O ja en dat ik mijn vorige bericht niet alle bewijzen even voor je had opgenoemd kwam door het feit dat ik geen tijd en ik eigenlijk wel zeker weet dat het voor jou niets uitmaakt. Want mensen zoals jij nemen een stelling in of hebben een theorie en blijven daaraan vastklampen ook wordt hun ongelijk bewezen. Nazi's hebben hetzelfde.
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 16:20
In eerste instantie geplaatst door Malle Pietje

 

 

Wel de onrechtplegers zijn in dit geval de Palestijnen die god�s belofte aan de Joden in de weg staan. Maar ik denk niet dat jij die op het oog hebt. De Palestijnse zaak is niet met de koran te verdedigen. De Joodse wel! Dat de geestelijken iets anders menen doet de tekst van de koran nog steeds niet veranderen. Als ik ongelijk heb, wat zie ik dan over de kop?

Heb jij mijn antwoord gelezen wat Palestina betreft? Daar staat de situatie vanuit de Koran uitgelegd en tevens vanuit het standpunt van de Joden zelf die benadrukken dat wat in de Koran staat juist is.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2004 om 08:37

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

   Allah zegt in de vers voor 5:47 dat Hij Jezus heeft gestuurd na de vele profeten om de boodschap van de voorgaande joodse profeten te bevestigen en in hun voetsporen te treden,

In het evangelie is Jezus de zoon van god. Voor gelovigen is dat �bewezen� omdat Jezus bovenmenselijke wonderen vertoonde. Maar nu komt er zomaar ineens de koran en die noemt Jezus alleen maar een profeet en voegt geen enkel bewijs ter ontkenning dat Jezus godszoon niet is... Als je met iets nieuws komt moet je toch eerst bewijzen dat het oude niet klopt? Waarom zullen mensen anders dat nieuwe aanvaarden? In de koran worden geen argumenten aangedragen dat Jezus niet gods zoon is...

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

   de vers die na 5:47 komt legt de situatie van de profeet Mohamed uit, 5:48 En Wij hebben aan jou (O Mohamed) het Boek (de Quran) met de waarheid neergezonden, ter bevestiging van de schrift die vooraf ging en ter beschrming. wat ik wil zeggen is dat de vers 5:47 geldt voor de christenen voordat de Quran is geopenbaard,

Het kan natuurlijk nooit waar zijn wat je hier zegt. Het heeft het toch geen nut om een vers te openbaren dat meteen over zijn houdbaarheidsdatum heen is?  Wat ik zeggen wil is dat de christenen nooit van de opdracht van 5:47 gehoord kunnen hebben voordat hij geopenbaard is. En op moment van openbaring van 5:47 is dus de opdracht die er in staat meteen onuitvoerbaar.  Alsof Jan Marijnissen actie voert tegen de bouw van de afsluitdijk�

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

   dus om te beweren dat Allah de christenen het bevel geeft om de Bijbel te volgen is de grootste onzin die ermaar kan zijn.

Vers 5.47 is een bevel! Lees het nog maar eens: �En laat de mensen van het Evangelie richten naar hetgeen Allah daarin heeft geopenbaard en wie niet richten naar hetgeen Allah heeft geopenbaard, zijn de overtreders!�

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

   de vers 62:5 gaat over de zonen van Isreal van toen, die de Thora hebben gekregen, waarna zij niet naar gehandeld hebben. De vraag is ook zijn alle joden van nu de zonen van Israel ? in Israel zijn zoveel joden uit de VS en Europa gevlucht, ze kunnen zo maar beweren dat ze joods bloed hebben, het kan zijn dat ze 10%, 5%... joods zijn, na al die eeuwen.

Een goed criteria lijkt me of iemand de Joodse religie aanhangt. Het is dus niet aan een ras gebonden. Je hebt bijvoorbeeld ook zwarte Ethiopische Joden. Maar laat god maar beslissen wie een Jood is of niet...

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

   daarnaast zijn er ook zoveel joden die moslims zijn geworden, die nu niet meer gezien worden als Israeliers, maar als Palestijnen, omdat ze toevalig moslims zijn, maar wel met een (gemengd) joods bloed, laten we ook niet al die moslims vergeten in Syrie, Libanon, Irak, Jordanie die ook joods bloed hebben. waar moeten die naartoe?

Dat zijn afvalligen. Als iemand de overstap maakt naar de islam is ie toch automatisch zijn oude geloof kwijt?

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

   het moeten juist de Israeliers die uit VS en Europa zijn gekomen terug naar hun eigen plaats te gaan, en de echte bewoners van Palestina laten wonen, ongeacht ze een joodse of islamitische geloof belijden.

Palestijnen hebben nooit bestaan. Ze zijn een samenraapsel van gastarbeiders uit de buurlanden van Isra�l.

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

   ik vind het ook onzin om de verre geschiedenis erbij te halen, het gaat om de laatste eeuw, daar moeten we naar kijken.

Ik wou dat ik het met je eens kon zijn in deze. Echter de geschiedenis doet er weldegelijk toe. De Palestijnen claimen immers een oud volk te zijn dat daar altijd al heeft geleefd en nu zomaar pardoes uit hun eigen land is gestoten? Of wat te denken van de Al Aqasa moskee die moslims het excuus geeft om Jeruzalem in bezit te krijgen? En natuurlijk ontlenen de Joden ook rechten aan het feit dat hun hele bijbelse geschiedenis om Isra�l draait. Bijvoorbeeld Jeruzalem wordt 669 keer in de bijbel genoemd in de koran nooit 1 keer.

Ik zie het Joods / Palestijnsconflict in een groter verband. Bijvoorbeeld, kijk eens naar Pakistan wat gewoon een deel van India is, eh...was. Op een geven moment raakte dat deel van India geislamitiseerd, en het bleek niet mogelijk dat moslims met hun niet-bekeerde landgenoten nog verder konden samenleven. Gevolg: een zeer gewelddadige afscheiding van India! Nog steeds heb je daar gebieden, Kasmier en Bangladesh, waar moslims de hun, door godgevenrechten, opeisen om zo tot een onafhankelijke staat te kunnen komen. Hetzelfde zie je in Thailand, Tsjetsjeni�, de Filepijnen, Nigeria, en zelfs in Belgi�. Twee jaar geleden eiste Aboe Jah Jah daar, omdat moslims daar zo gediscrimineerd en onderdrukt worden, een eigen gebied voor moslims op. Het komt wel erg dicht bij huis dacht ik toen� 

Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malle Pietje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2004 om 13:28

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

 

Dat je een weirdo bent blijkt uit het feit dat je hier genocide zit te verkondigen.

 

Hallo Malcom, ik zit geen genocide te verkondigen.

 

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

De palestijnen zitten in de weg??? Dus dan ruimen we ze even op of niet?? Dat is dus nu precies de mening van de joden in Israel. Ze denken niet aan samenleven, maar aan elimineren.

 

De Joden moeten werkelijk knettergek zijn als moslims zouden vertrouwen. De koran en hadith puilen werkelijk uit van de Jodenhaat en er zijn genoeg moslims die de heilige woorden in daden om willen zetten. Wat is het doel van Hamas, de martelaren brigade, enz? Is hun doel een Palestijnse staat naast een Joodse?

 

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Als je de Koran er trouwens verder op naslaat kom je er misschien achter waarom de Joden niet het volk van God meer zijn. God heeft volgens jou Israel beloofd aan de joden, maar daar stond iets tegenover. Kijk eens verder dan je neus lang is.

 

Nee god heeft niet volgens mij, maar volgens de koran en de bijbel Israel aan de Joden beloofd.


In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

  (Ik weet trouwens niet of je joods bent, maar dat was dus niet geslachtsdeellig bedoeld of zo)

 

Ik ben een athe�stische blanke. Erg he? Maar mijn sympathie ligt wel bij de Joden. Niet omdat ik denk dat ze een beter soort mens zijn, dat zijn ze niet, maar omdat dit volk in een verschrikkelijk onbenijdenswaardige positie zit. Ze zijn omringt door meer dan 300 miljoen vijanden die hen het licht in de ogen niet gunnen. De Arabische wereld dat 800 maal zo groot is als Israel moet blijkbaar kost wat kost ook dat piep kleine stukje land er ook nog bij hebben. Waarom? Omdat ze het ooit in 638 veroverd hebben totdat de kruisvaders ze er in1099 weer uitgeknikkerd hebben?


In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

 God veroordeeld de onderdrukking van mensen om land te verkrijgen. God veroordeeld ook het doden van mensen. De Koran ook en dus de Islam ook.

 

Dat ben ik niet met je eens. Een kleine chronologische opsomming. De profeet Mohammed liet 700 Joden onthoofden. Imam Ali slachtte in wat nu Irak heet tienduizenden ongelovigen af. In India zijn naar schatting meer dan 80 miljoen mensen om het leven gebracht tijdens de poging het land te islamitiseren.

 

In het jaar 732 knikkerde Charel Martel de moslims Frankrijk uit. (The battle of Tours  http://campus.northpark.edu/history/WebChron/WestEurope/Tour s.CP.html ) Dit dus al kort na de dood van Mohammed, de hadith moest zelfs nog geschreven worden! Vraag: Wat hadden die moslims in godsnaam in Europa te zoeken? Of in India?  En hoe kan het dat de moslims zo aan�t roven en plunderen sloegen als hun godsdienst dit zo afwijst?

 

In de middeleeuwen deden de Turken een volgende gewelddadige poging Europa onder de knie te krijgen. Albani� en delen van Joegoslavi� zijn nog geislamitiseerd. De moderne geschiedenis is al niet veel beter. Bv de Hindu-holocaust in 1971 toen 1,5 miljoen Hindoes(afgodendienaren) in Pakistan het leven lieten. Of wat te denken van de genocide in Soedan, die niemand interesseert, die nu gaande is?

 

Ik weet wel dat je met genoeg voorbeelden kunt komen van wrede niet-islamieten. Maar daarmee kun je het geweld en de veroveringszucht van de islam niet vergoelijken. Twee slechte maakt nog steeds niet een goeie.

 

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Wat de joden hebben gedaan is in strijd met alles wat in verschillende heilige boeken uit alle drie de religies. Waar heb jij gelezen dat de britten ervoor zouden zorgen dat de joden Israel weer terug zou krijgen.

 

Ik beweerde dat de Britten mogelijk het instrument zijn dat god gebruikte om zijn plan, zijn belofte, aan de Joden te verwezenlijken.

 

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

 Of ben jij z'on hypocriet die vindt dat de joden al een hoge prijs hebben betaald in de holocaust en dus recht hadden op een genoegdoening.

 

Nee zo�n hypocriet ben ik niet. De ene onrechtvaardig is geen excuus voor een andere onrechtvaardigheid. Ik zie itt de meeste moslims de Palestijnen niet als slachtoffer. Ik zie ze zelf als land inpikkers. Elders schreef ik al dat volgens Turkse cijfers er in 1881 er maar 181.000 moslims in het huidige Israel woonden. Dat is minder dan een stad als Groningen. Vijftig jaar later waren ze bijna vertienvoudigd en dat kan nooit door natuurlijke bevolkingsgroei. 

 

�Buddy�s you�re next� las ik op een Isra�lische website. Ik begreep het meteen: Wij, in principe alle niet-islamieten, wacht een zelfde lot als de Joden. 


In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

mensen zoals jij nemen een stelling in of hebben een theorie en blijven daaraan vastklampen ook wordt hun ongelijk bewezen. Nazi's hebben hetzelfde.

 

Sorry, ik kan�t niet met jouw stelling eens zijn. Mag toch?

 

Trouwens, wist je dat de meeste Nazi�s nooit oorlogsmisdaden begaan hebben? En dat de meeste Nazi�s brave huisvaders en moeders waren die alleen maar het beste met de wereld voor hadden? De meerderheid bestond uit meelopers. Maar een heel klein deel heeft in concentratiekampen gewerkt. Of aan gewelddadige excessen deelgenomen. Over het geheel genomen zou men dus kunnen stellen dat het nationaal socialisme een vreedzame beweging is. Wel, met dit in het achterhoofd, zullen we de bruinhemden dan maar bij de volgende verkiezingen met open armen ontvangen en van harte welkom heten? De meeste moslims zijn ook gewone goedwillende brave burgers enz. Daar twijfel ik niet aan. Maar maakt dat de islam dan ook minder gevaarlijk?

 

Vgr Malle Pietje
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2004 om 13:43
Die zwarte joden (Falasha's) worden door de "andere joden" niet als zodanig als joden erkent......deze Falasha's worden alleen gebruikt als kannonnevoer in de strijd tegen de Palestijnen.
Terug naar boven
Islamiya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 83
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islamiya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2004 om 15:45

Salaam oe alaikoem,

Hoi mensen,

Ik heb jullie reacties allemaal gelezen... Mag ik vragen malle pietje, waarom zit het je zo dwars? Dat hele gedoe over de joden en de moslims enzo? Bovendien werden er door vele leden bewijzen gezet, maar uit geen ��n zie jij een beter zicht. Dit is inderdaad een moeilijk onderwerp en er zal vast veel feiten vastgelegd moeten worden voor het zicht een kleur krijgt. Weet wel, een moslim haat de jood niet; de profeet Mohammed (saw) had een buurman die ziek was, (hij was een jood) en toch ging hij hem bezoeken... Die oorlog in Amerika... die joden tegen de moslims, de reden waarom ze dat doen is 'undercover'... Wij vertellen hier wel onze mening en zeggen van alles en halen bewijzen uit de Koran of de 'Bijbel' maar... geloof me, dat zal de tijd niet veranderen. En het leven hier op aarde is voor mij enkel gevangenis, het is wanneer mijn ziel mijn lichaam verlaat dat ik vrij ben als een vogel. Zo denkt iedere moslim... Ik vind dat vechten om grond, olie of wat dan ook gewoon kinderachtig, als we sterven, dan laten we alles toch hier achter? Al die onschuldige kinderen, moeders, ... die sterven voor niets... Waarvoor is dat nodig?  Overal op aarde is er wel een probleem met de moslims, er zijn vele die ons geloof niet aanvaarden omdat de vrouwen bijvoorbeeld een sluier dragen, terwijl vroeger joden zich ook helemaal bedekten (de tijd van nu zelfs ook), er zijn vele die de islam niet aanvaarden omdat er 5/dag wordt gebeden, maar dat de nonnen gesluierd rondlopen is geen probleem, of dat de katholieken een kruis dragen is ook geen probleem... Je ziet malle piet, er zijn heeeeeel veel problemen die zich heersen over de wereld rond het geloof maar hoeveel we ook zeggen, we zijn veel te zwak. God heeft ons de keuze gegeven om 't geloof te kiezen, en omdat wij vele en mooie wonderen gelezen hebben in Hadiths en Koranverzen is De Islam voor ons het beste geloof, dit wil daarom niet zeggen dat het voor iedereen op aarde zo moet zijn, ieder zijn geloof... dat respecteer ik, maar waarom kan een ander niet respecteren dat ik moslim ben? Dat weet ik niet, maar hoef het ook niet  te weten, niets of niemand kan mij beletten om van mijn geloof te houden... Ik zou nooit willen vechten om bezittingen te behouden, ik zou nooit willen vechten om een stuk grond, maar ik zal zeker willen vechten om mijn geloof te behouden...

De Islam is eigenlijk niet gevaarlijk... Wanneer een Marokkaanse moslim een moord pleegt denken de mensen dat het om het geloof gaat, en daardoor gaan ze de moslims beginnen haten en slecht bekijken... Dat is hetgeen dat me soms triestig maakt, die Marokkaanse 'moslim' is dan geen 'echte' moslim want hij heeft dan een zonde begaan, het is namelijk VERBODEN in Islam een medemens te kwetsen, het woord 'islam' zelf gaat om vrede en respect. Dat is een reden ook waarom de meeste mensen de islam als 'danger' verklaren, ze nemen gewoon het geloof dat die misdadiger heeft en halen al degene met dat geloof erbij, en stoppen hen in 1 pot!

Er kan wel een hele boek geschreven worden over sommige feiten hier op aarde, die dagelijks gebeuren maar gewoon niet gezien 'willen' worden. De mensen zijn gewoon blind over sommige zaken, meestal als't over de Islam gaat. 

Ik kan je geen gelijk geven over hetgeen je zegt, ik geloof hard in de Islam, en een persoon die in niets gelooft kan moeilijk gelijk krijgen van een welgelovige (misschien wel hoor) maar in dit geval malle pietje, is dat niet.

Wassalaam oe alaikoem,

Islamiya.

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2004 om 15:54

Salamoen Aleykoem

Islam is als een perfect auto. Wanneer je de auto dronken gaat rijden en je knalt tegen een boom geef je dan ook de auto de schuld???(yusuf islam)

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2004 om 16:50

In eerste instantie geplaatst door Malle Pietje

In het evangelie is Jezus de zoon van god. Voor gelovigen is dat �bewezen� omdat Jezus bovenmenselijke wonderen vertoonde. Maar nu komt er zomaar ineens de koran en die noemt Jezus alleen maar een profeet en voegt geen enkel bewijs ter ontkenning dat Jezus godszoon niet is... Is dat niet een vreemde gang van zaken? Als je met iets nieuws komt moet je toch eerst bewijzen dat het oude niet klopt? Waarom zullen mensen anders dat nieuwe aanvaarden? In de koran worden toch geen argumenten aangedragen dat Jezus niet de zoon van god is?

Jezus is niet de enige profeet die wonderen heeft verricht (om een vb te geven, Mozes die de zee in tween heeft gesplitst, zie zowel Bijbel als Quran), zijn ze dan allemaal zonen van God? dat het voor de gelovigen bewezen is, is onzin, moslims zijn ook gelovigen, en we hebben bewijzen uit de Quran dat Jezus geen zoon van God. als je Quranteksten geen bewijs vind, moet je dan de Bijbelteksten ook geen bewijs vinden dat Jezus de zoon is, wees tenminste consequent. veder is de Quran vol argumenten dat Jezus geen zoon is, maar een profeet, ik kan je zelf de teksten uit de Bijbel geven waar staat dat Jezus slechts een profeet is, maar daar is toch de broeder battle_for_peace wat meer goed in dan ik.

verder wie is nou de echte vader van Jezus ? wanneer we in psalmen 82:1 dit lezen: God staat in de vergadering Gods, Hij oordeelt in het midden der goden.

Het kan natuurlijk nooit waar zijn wat je hier zegt. Het heeft het toch geen nut om een vers te openbaren dat meteen over zijn houdbaarheidsdatum heen is? Wat ik zeggen wil is dat de christenen nooit van de opdracht van 5:47 gehoord kunnen hebben voordat hij geopenbaard is. En op moment van openbaring van 5:47 is dus de opdracht die er in staat meteen onuitvoerbaar. Alsof Jan Marijnissen actie voert tegen de bouw van de afsluitdijk�

wat je zegt in je vetgedrukte tekst is ook wat ik beweer, namelijk dat die vers geen bevel is aan de christenen, Allah kan onmogelijk in de Quran tegen de christenen zeggen dat ze de Bijbel moeten volgen, en tegelijkertijd zeggen dat de Bijbel vervalsd is. als je de vers in zijn context leest (de verzen ervoor en erna) zal je zien dat het om een info gaat, dus dat Allah tegen ons (moslims) zegt dat Hij tegen de christenen zei "volg de Evangelie" toen de Bijbel het woord van Allah was, je kan ook ervan opmerken dat de vers waarschijnelijk ook in de Evangelie is voorgekomen. als je de Quran lees zul je meerdere soortgelijke verzen tegenkomen, waar Allah zegt, en Ik heb de Joden in de Torah dit en dat gezegd... en zodoende.

Een goed criteria lijkt me of iemand de Joodse religie aanhangt. Het is dus niet aan een ras gebonden. Je hebt bijvoorbeeld ook zwarte Ethiopische Joden. Maar laat god maar beslissen wie een Jood is of niet...

ja maar, een niet-jood mag/kan geen joodse religie aanhangen, het verbaast me dat je nooit van gehoord hebt ? alleen een jood met een joods bloed hangt een joodse religie aan.

daarna zeg je, laat God bepalen wie joods is, daar ben ik het met je eens, maar waarom haalde je die verzen uit de Quran uit hun context gerukt naar voren om zogenaamd te bewijzen dat het gebied aan de joden behoort ? ik zeg je nogmaals, in de Quran wordt meer gesproken over de zonen van Israel (de bijnaam van de profeet Yaqoob), dus een ras, geen religie, dus de afvalligen kunnen net zo goed ook bijhoren, vind je niet ?

Palestijnen hebben nooit bestaan. Ze zijn een samenraapsel van gastarbeiders uit de buurlanden van Isra�l.

dat is heel makkelijk gezegd, Malle, de palestijnen woonden daar heel lang, en zijn samenraapsel van meerdere rassen, ook het joodse ras, en nu worden ze gezien als vuil dat in vluchtelingenkampen woont aan de grenzen tussen Palestina en Jordanie/Syrie/Libanon, achterlatend hun eigen huizen en bezittingen, kun jij dit nog rechtvaardig noemen ???

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2004 om 17:08

Ja maar, een niet-jood mag/kan geen joodse religie aanhangen, het verbaast me dat je nooit van gehoord hebt ? alleen een jood met een joods bloed hangt een joodse religie aan.

Ik zal dit maar niet zo pertinent beweren Abou, want het klopt niet.

Iedereen kan Joods worden, er is alleen ��n fundamentalistisch stroming die het niet accepteerd als je niet uit directe Joodse bloedlijn afstamd.

dat is heel makkelijk gezegd, Malle, de palestijnen woonden daar heel lang, en zijn samenraapsel van meerdere rassen, ook het joodse ras, en nu worden ze gezien als vuil dat in vluchtelingenkampen woont aan de grenzen tussen Palestina en Jordanie/Syrie/Libanon, achterlatend hun eigen huizen en bezittingen, kun jij dit nog rechtvaardig noemen ???

Volgens mij weet je niet hoe er in Saudi-Arabia-Koeweit-Emiraten-Bahrein-Qatar op de Palestijnen wordt neergekeken..........

Dat ze hun huizen en bezittingen moeten achterlaten is inderdaad niet rechtvaardig.

vr.gr Akbash

 

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2004 om 17:29
In eerste instantie geplaatst door Akbash

Ik zal dit maar niet zo pertinent beweren Abou, want het klopt niet.

Iedereen kan Joods worden, er is alleen ��n fundamentalistisch stroming die het niet accepteerd als je niet uit directe Joodse bloedlijn afstamd.

dat wou ik ook bijzeggen dat er mischieen een bepaalde stroming is die daar van overtuigt is, maar om te beweren dat vroeger in de tijd dat een ieder makkelijk joods kan worden, dat betwijfel ik. 

Volgens mij weet je niet hoe er in Saudi-Arabia-Koeweit-Emiraten-Bahrein-Qatar op de Palestijnen wordt neergekeken..........

Dat ze hun huizen en bezittingen moeten achterlaten is inderdaad niet rechtvaardig.

vr.gr Akbash

ja, de corrupte regeringen, niet de normale moslimburgers, zelfs de palestijnse regering heeft zich schuldig gemaakt aan corruptie. 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2004 om 17:39

Beste Malle Pietje,

Ik heb echt medelijden met je. Niet omdat je een rare zicht hebt op de Israelische-Palestijnse kwestie en de inhoud van Islam, maar om het feit dat je compleet geindoctrineerd blijkt te zijn. Ik weet bijna zeker dat jou mening nooit zo is geweest over de islam en dat er goed op je is ingepraat over de slechtheid van de islam en het gevaar van de islam.

Ik weet niet of je ouders je rascistisch opgevoed hebben of dat er gewoon veel rechts-extremisten of rechtse atheististische malloten in je omgeving zitten maar je kan mij nooit overtuigen van het feit dat jij dit allemaal zelf geloofd. Jou reacties zijn gewoon pure anti-islam propaganda, zoals er veel anti-joden propaganda is. Hitler beweerde vroeger ook dat het Jodendom gevaarlijk was en dat het allemaal moordenaars waren. Hij was ietsje extremer dan jij bent, maar wees gerust je komt aardig in de buurt. Ik vind jou een goed voorbeeld van een extremistische atheist.

Maar als je een z'on extremistische beeld hebt van de wereld, dan vraag ik me toch af of je niet gewoon onzeker bent over het atheisme zelf. En dat je zoals velen met jou die onzekerheid over het wel of niet bestaan van God weg probeerd te nemen door alle wreedheden van elke religie (die overigens door mensen en niet door religies zijn gepleegd) als argument te gebruiken. Want jij weet net zo  goed als ieder ander dat wreedheden die in naam van religies worden gepleegd, door zogenaamde gelovigen, juist helemaal niets met de betreffende religie te maken hebben. Deze gelovigen zijn geen gelovigen op het punt dat ze zelfs denken aan het plegen van dergelijke wreedheden. Ik zie daarom mensen als Hitler, Sharon en Saddam daarom bv ook niet als christen, jood en moslim. Terwijl ze dit toch alledrie beweren of beweerd hebben.

Dus doe je Lonsdale petje af en kom voortaan niet met domme dingen alsof de Islam gevaarlijk zou zijn, en dat de palestijnen geen volk zijn en daarom ook helemaal geen rechten hebben. Want dan bewijs je ons allemaal dat je idioot bent met extremistische waanideeen.

 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2004 om 17:52

Malle Pietje,

wat vind je van Marcel van Dam van het lagerhuis ?

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.156 seconden.