Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Duas voor stress,Examen ...

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Duas voor stress,Examen ...
    Geplaatst op: 27 december 2004 om 15:00

Examens?

Du'a voor het studeren

Allahumma infa'nii bimaa 'allamtanii wa'allimnii maa yanfa' unii.

Oh Allah! Maak hetgeen wat u mij heeft gegeven zinnig en geef mij kennis die nuttig voor mij zal zijn.


Allahumma inii as'aluka fahmal-nabiyyen wa hifthal mursaleen al-muqarrabeen.

Oh Allah! Ik vraag U om uw begrip voor de profeten en de herinnering aan de boodschappers, en zij die dichtbij U zijn.


Allahumma ijal leesanee 'amiran bi thikrika wa qalbi bi khashyatika.

Oh Allah! Laat mijn tongval vol zijn van Uw bewustzijn


Innaka 'ala ma-tasha'-u qadeer wa anta hasbun-allahu wa na'mal wakeel.

Oh Allah! U doet wat u wilt, U bent mijn helper en mijn beschermer en de beste hulp komt van U.


Du'a na het studeren

Allahhumma inni astaodeeuka ma qara'tu wama hafaz-tu. Faradduhu 'allaya inda hagati elayhi. Innaka 'ala ma-tasha'-u qadeer wa anta hasbeeya wa na'mal wakeel.

Oh Allah! Ik vertrouw U toe aan hetgeen dat ik heb gelezen en bestudeerd. Oh Allah! Laat het weer tot mij tergukomen, op het moment dat ik het nodig heb. Oh Allah! U doet wat u wilt, U bent mijn helper en mijn beschermer en de beste hulp komt van U.


Du'a tijdens het studeren van iets ingewikkelds

Allahumma la sahla illama ja-'altahu sahla wa anta taj 'alu al hazana etha shi'ta sahla.

Oh Allah! Niets is makkelijk, behalve hetgeen dat U vermakkelijkt heeft. Als U wilt, kunt u het ingewikkelde vermakkelijken.


Du'a tegen zenuwen

Allahumma inni a'oodhoo bika minal-hammi walhuzni, wal-'ajzi wal-kasali wal-bukhli wal-jubni, wa dal'id-dayni wa ghalabatir- rajaal

Oh Allah! U bent mijn toevluchtsoord in tijden van ongerustheid en leed, zwakte en luiheid, vrekkigheid en timide, bij last van schulden en bij onderdrukking.


Du'a tegen stress

Allahumma rahmataka arjoo falaa takilnee ilaa nafsee tarfata 'aynin wa aslih-lee sha'nee kullahu, laa ilaha illa anta

Oh Allah! Het is Uw genade waar ik voor hoop dus laat U mij niet in beschuldiging van mijn kwesties zelfs niet voor een enkele knipoog en corrigeer mij voor al mijn kwesties. Niemand heeft het recht aanbeden te woorden behalve U.



DU'AS VOOR HET EXAMEN

Hier volgen de volgende stappen die je moet nemen voor je je examen zou beginnen. Maar ik moet wel de nadruk zetten dat dit je zou helpen als je ervoor aan Allah Swt dacht. Denk aan Allah Swt wanneer je hem niet nodig hebt en hij zal er zijn als je Hem nodig hebt. En reken niet op de aantal uren die je hebt gestudeerd of alle moeite die je hebt gedaan maar vertrouw en reken op Allah Swt.

Stap 1: De dag voor de examen vraag je aan je ouders voor een Du'a (smeekgebed)

Stap 2: Ga die avond vroeg slapen en voor je ga slapen lees je de twee soera�s op:

Soerat El falaq en An nas.

Stap 3: Sta vroeg op om salaat el Fadjr te bidden en overloop je cursus of je toets.

Stap 4: Als jullie de aula binnen treden of iets anders en gaan zitten richt dan jullie hoofd

naar boven en zeg de twee versen op:

"La tahzan inna allaaha ma 3ana"

"La tagaafa innanie ma 3akoem asma3oe wa -araa"

Stap 5: Voor dat de rector of (examinator) het examen formulier uitdeelt dan zeg je de volgende vers: "Wa koel rabbie adgilnie moedgala sidkin wa agrischni moegracha sidkin wa -chahalnie min ladoenka soeltaanan nasira"

Stap 6: Als jullie het formulier ontvangen of moet beginnen met rijden zeg je dit vers

op: "Rabbie achrah lie sadrie wa jassir lie amrie wa 7loel 3oekdatan min lisaani jafkahoe kawlie" (Surah 20, ayah 25-28)

Stap 7: Open je formulieren of start de auto en zeg deze vers op: "Ja hajjoe ja kajoem birahmatika astagieth"

Stap 8: Voordat je begint zeg je: "A oedhoe billaahie mina assaytanie raziem" en lees dan elke

vraag 3 maal. De vraag die je niet direct kan oplossen sla je over en begin met de vragen die je niet kent.

Insha Allah zal Allah bij jouw examens, tentamens bij jou Staan en reken alleen op Allah de Verhevene de Genadevolle de Barmhartige.

Salaam alaikoem wa rahmatoe Allah wa barakatoehoe.

Moge Allah swt ons de goede weg laten tonen, Amien!
Moge Allah swt ons doe'as verhoren, Amien!
Moge Allah swt ons zegenen, Amien!

 

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.