Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

bekeringsverhalen...

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: bekeringsverhalen...
    Geplaatst op: 17 januari 2005 om 09:03

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

In de Naam van Allah de BArmhartige de Genadevolle

Assalamoe3leikoem wr wrb broeders, zusters in de islaam.

Sam7lie aghie Aboe Jabir ik heb nog een klein vraagje.. Ik wil je topic met bekeringsverhalen niet verstoren dus ik hoop dat je het niet erg vind. Gair inschallah.

Je schreef ieder kent zijn dood, zelfs Isa (as) ik herinner me dat ik ooit een lezing via Al-Majd heb gevolgd met de tafseer van Soera Maryam. Bij vers 33 waarin staat: Vrede zij met mij op de dag dat ik geboren werd en op de dag dat ik sterf en op de dag dat ik tot leven wordt opgewekt werd er een uitleg gegeven waarin werd vermeld( ik weet niet meer welke bronnen weet alleen dat de spreker Dr.Rafil A dafir heet) dat Isa (as) nadat hij de dadjaal heeft vermoord zal sterven en salaat aldjanazah zal voor hem worden verricht omdat iedere ziel de dood zal proeven. Hij zei Isa (as) is niet dootd hij leeft en is bij Allah swt Dit behoort tot Al Ghaib.

Weet jij hier meer van zo ja, wat zijn de bronnen het is een beetje verwarrend vandaar dat ik deze vrag/opmerking stel. Inschallah gair En Allah swt weet het het Beste. Al het goede van deze tekst is afkomstig van Allah swt en al het kwade van mijn nafs en van shaitaan en Moge Allah swt mij daarvoor vergeven gair inschallah.

FiAmanillah, wasalamoe3leikoem wr wbr

Assalamoe alykoem,

aha, ik denk dat ik het ook verkeerd heb gezegd, dat Isa eerst overleed, daarna opgeheven, dat is wat TE letterlijk vertaald uit het arabisch, vandaar de fout, moge Allah mij vergeven, je kan het zien ook als je de vers 55 van soerat al3imraan letterlijk neemt, er staat 'mutawaffieka', maar zoals de geleerden dat uitgelegd hebben, bv Ibn Kathir, dat daar de doodslaap mee wordt bedoelt, en niet de echte dood, dus dat Allah de ziel nam van Isa(as) en daarna hem tot Zich ophief. zoals in de volgende vers staat beschreven, al an3aam aya 60: Hij is degene die jullie (zielen) in de nacht wegneemt, in het arabisch lees je weer dat woord 'yatawaffakoem', maar daar wordt niet de echt de dood meebedoelt, maar de (dood)slaap.

Isa (as) zal voor de dag des oordeels terugkeren om de echte dood te proeven. 

inshAllah is het nu rechtgezet, sorry dat ik je in de war liet brengen door die zin, als ik nog niet helemaal duidelijk ben, kun je het mij zeggen, en moge Allah ons leiden, wassalamoe alykoem. 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 09:57

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle,

Aleikoem salaam wr wbr,

Djazak Allah geiran ik begrijp het nu helemaal ik d8 al dat je het niet zo bedoelde. Gair inschallah het geeft  niet broeder kan gebeuren en Moge Allah swt ons blijven leiden op het juiste pad, onze imaan en taqwa versterken en onze Ummah sterk en standvastig te maken in de Islaam, Allahoema Ameen.

Fiamanillah, wasalamoe3leikoem wr wbr..

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2005 om 08:01

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Assalaam Aleykum,

Tussen al die bekeringsverhalen van onze zusters vind ik het aandeel van de broeders nog wat mager.Vandaar dat ik nu ook maar eens de moeite wil nemen om mij zelf voor te stellen. Mijn naam is dus Abderaoef en ik ben een broeder van 39.In 1990 was ik in het kader van de wereldkampioenschappen pencak silat in Indonesi�. Mijn toenmalige vriendin deed daar aan mee en voor mij was het een mooie gelegenheid om een deel van dit mooie land te kunnen verkennen. Ik deed dat samen met mijn leraar en goede vriend die van Indonesische afkomst is.

Tijdens onze tocht brachten wij een bezoek aan een bevriende Imam en deze vroeg mij van wel geloof ik was. In die tijd was ik nog zoekende en vooral bezig met oosterse religies dus ik antwoorde hem dat ik dit nog niet wist.

Dit was geloof ik het slechtste antwoord dat ik had kunnen geven.  Want hij keek mijn vriend verbaasd en bezorgd aan waarbij hij zoiets zei dat een mens zonder geloof niet kan leven.(Vrij vertaald)

Ik moet nog regelmatig aan deze man denken en lachen om het feit dat ik toen absoluut niet gedacht had dat ik ooit Moslim zou worden.

Toen ik in 1995 mijn huidige vrouw onmoette kwam ik voor de eerste keer echt met de Islam in aanraking. Mijn vrouw is Tunesisch en heeft twee kinderen uit een vorig huwelijk. Een vorig huwelijk waarin zij overigens regelmatig letterlijk in elkaar werd geslagen. Ondanks het feit dat ik toen nog geen Moslim was zijn wij al vrij snel getrouwd. Ik leerde pas later dat dit voor haar een zonde was en dat mijn huidige zwagers daar eigenlijk helemaal niet blij mee waren.

Mijn vrouw hield zich echter niet erg met de Islam bezig en in het begin praten wij er ook weinig over. Omdat de kinderen met vragen kwamen en ik regelmatig in gesprekken over de Islam terecht kwam ging ik mij gaande weg steeds meer in de Islam verdiepen. Je wilt immers wel kunnen spreken vanuit een stukje kennis en niet in onwetenheid anderen na zitten praten.

Tot mijn absolute verbazing bleek de Islam vele malen rijker te zijn dan ik ooit had gedacht en ik kwam er achter dat mijn eigen idee over hoe de zaken ongeveer in elkaar zouden moeten zitten eigenlijk slechts weinig afweek van wat de Islam ons leert. Hierdoor gesterkt begon ik steeds meer te lezen en met mijn zwagers te praten over het feit dat ik overwoog Moslim te worden.

Uiteindelijk is mijn keuze voor de Islam geen rationele keuze geworden, maar een puur gevoelsmatige. Ik beleef de Islam dan ook vooral vanuit mijn hart en heb nooit het gevoel bewijzen in de vorm van wonderen nodig te hebben.

Kort nadat ik de Shaheda had uitgesproken besloot ik dat Islam meer is dan alleen geloven vanuit het hart. Bij de Islam horen ook verplichtingen en in ik durfde mijzelf geen Moslim te noemen en vervolgens vrolijk te vertellen dat ik de dagelijkse gebeden niet volbracht. Dit is de beste beslissing geweest die ik ooit had kunnen nemen. Het dagelijkse gebed brengt mij zoveel bevrediging en rust dat ik dit moeielijk onder woorden kan brengen. Neemt niet weg dat ik er in het begin wel moeite mee had om het vol te houden hoor. 

Wat zijn de uiteindelijke gevolgen geweest van het feit dat ik nu Moslim ben ?

Ten eerste voel ik mij er zelf natuurlijk zeer gelukkig bij. Het heeft mij een innerlijke rust en vertrouwen gebracht die ik hiervoor nog niet had. Wat ik zelf ook erg mooi vind is dat mijn vrouw weer is gaan bidden en zich weer in de Islam is gaan verdiepen. Daarnaast merk ik bij mijn kinderen een groeiende interesse in de Islam en ik hoop van harte dat ook zij altijd de juiste beslissingen zullen kunnen nemen.

Dat de Islam ook wrijvingen bracht wil ik niet verbloemen. Op mijn werk word ik soms aangekeken alsof ik net uit een gekkenhuis ontsnapt ben en mijn moeder is er van overtuigd dat zij haar zoon verloren heeft. Zo zie je maar weer dat de uitdagingen van het leven niet in ��n verdwijnen als je Moslim word.

Daarnaast is mijn credo nog steeds dat ieder mens moet leren om zelf na te denken. De jammerlijke aanslag op Theo van Gogh is voor mij het bewijs dat niet iedere broeder of zuster dat wil begrijpen. Ik stel grote vraagtekens bij de manier waarop enkele broeders en zusters de dood boven het leven stellen en soms met vage uitspraken van net zo vage geleerden angst in de harten proberen te zaaien. Voor mij is het leven veel belangrijker dan de dood omdat juist dit korte leven bepalend is voor mijn eeuwige situatie na de dood. Als ik eenmaal dood ben kan ik immers niet veel meer aan mijn daden veranderen.

"Islam is een toestand van 'worden' en niet een toestand van 'zijn' " las ik ooit en ik denk dan ook dat dit waar is.

Wa Salaam,

 

Abderaoef

 

 

 

Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 06:59

Assalaam oe ehleykoom ,

Zelfs ben ik opgevoegd als moslima, Maar Bij mij begon op m'n 13de (ik bid al van m'n 10/11 de ) Maar vanaf het eerste middelbaar Wist ik ongeveer wat de Salaat inhoud , nu ben ik er (15.5 ) , En deze Zomer begon ik me nog meer en meer te verdiepen in de islam , en ben ik de hidjaab beginnen dragen (op 14de ) en Meer en meer te gaan zoeken over wat de vrouw mag wat haar positie is . EN nu om eerlijk te zeggen Nu ik de hidjaab draag voel ik me steeds beter in mijn vel  en wat mensen van mij zegge over de hoofddoek of ze nu vinden dat het mij staat of niet ik draag m'n hoofddoek niet voor de mensen maar voor ALLAH SWT!

Ook leerde ik meer en meer OEGTYS kennen via Islamitische site's en zij gaven mij dan meer motivivatie en dus ook zei droeg ik door hen de hoofddoek in naam van ALLAH SWT en zei gaven me dan ook raad ensow ... En neem het van mij aan bezoek www.moslim.net word lid bezoek , het forum e chatroom tis een zeer leerrijke site...

Sow dit was ongeveer mijn verhaal

Assalaam oe ehleykoom Warahmatoelah Wabarktoeh Oegt Y.

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 februari 2005 om 18:00

Assalaam Aleikoem  wa rahmatullahi wa barakatoeh,

Ik schrok toen ik het verhaal van Tahra las, bij mij is het nl bijna hetzelfde gegaan...

 

Mijn ouders zijn atheist en ik was dat vroeger ook (moge Allah mij vergeven). Ik geloofde absoluut niet en ik had altijd discussies met gelovigen (christenen en moslims). Ik verklaarde hen voor gek dat zij geloofden. Ik dacht zo oppervlakkig...als er een God is, waarom is er dan armoede, waarom is er dan oorlog, waarom dit en waarom dat...   Maar het rare is dat ik sinds mn pubertijd nooit varkensvlees heb gegeten, omdat ik voelde dat het niet goed was.

Ik ging, net als Thara, 4 jaar gelden werken in een Klooster Bejaarden Oord. Ik werkte daar eerst als voedings-assistente en daarna als verzorgende en activiteitenbegeleidster. Door die laaste 2 functie's kwam ik meer in contact met de zusters. Ik begon me allerlei dingen af te vragen over het christendom. Ik ben zelf bestwel nieuwschierig en begon de zusters allerlei vragen te stellen over hun geloof. Ook sprak ik met pastorale medewerkers en dominee's en overlade hen ook met vragen. Ik had inmiddels ook een islamitische (niet praktiserende vriend) maar ik was nog helemaal niet bezig met de Islam.

Van de zusters kreeg ik boekjes over het christendom en van 1 van hen kreeg ik de Bijbel. Vreemd genoeg heb ik al die boekjes wel gelezen maar de Bijbel nooit. Ik zocht informatie op internet op voornamelijk over het nieuwe en het oude testament. Ook sprak ik met 1 vd koks in het Klooster Bejaarden Oord. Hij is protestants en hij vertelde mij weer een heel ander verhaal over de katholieken.

Ik kwam er achter dat sommige dingen niet klopte in het christendom. Bv id Bijbel staat: 'U zult geen gesneden beelden maken'. En hun kerken en huizen staan vol met beelden en afbeeldingen en ze knielen er ook nog voor. De protestanten doen dat dus weer niet, zij houden zich daar wel aan. Ik was het met veel zaken ook niet eens, zoals de drie-1heid en de paus.

Het boedisme en hindoeisme stonden al helemaal ver van me af. Het geloof in Boeda's of verschillende goden. Daar had ik al helemaal niets mee. Ik heb kort op internet gezocht waar de geloven (ik vind het geen geloof) voor stonden en waar zij in geloofden, maar ik vond (en vind dat nog steeds) de grootste onzin. Het Jodendom is nooit in mij opgekomen, dus daar heb ik ook niets over gelezen. 

Ik woonde inmiddels samen (ongetrouwd Astagfiroellah) met mijn toenmalige islamitische vriend. Ik hoorde wel eens verhalen van hem en besloot om wat over de Islam te gaan lezen. Ik haalde wat boeken uit de bieb en uiteindelijk vond ik het zo interessant dat ik alle boeken die ze id bieb hadden heb gelezen (waren destijds maar 7 of 8 boeken). Ik zat op een gegeven moment met allerlei vragen. Ik wilde weten hoe hoe het zat met bepaalde zaken. Bv: waarom mag een man 4 vrouwen hebben. Omdat ik bij niemand met mijn vragen terecht kon, heb ik toen een islamitische site benaderd. Ik vroeg de cyber-Imam (geloof ik) waar ik met mijn vragen terecht kon. Hij heeft mij toen een telefoonnummer gegeven van een Nederlandse Islamitische Geleerde vrouw (vd stichting El Tawheed). Ik heb haar toen gebeld en heb met haar een afspraak gemaakt. Eerst nodigte zij mij uit voor een gezamelijke lezing. Toen ik die lezing bijwoonde ging er zo'n liefdevol gevoel door mij heen Alhamdoelillah. Ik durfte eerst niet eens naar binnen omdat ik de enigste was zonder hoofddoekje, maar ik werd meteen geaccepteerd. Hoe de zusters daar met elkaar omgingen en hoe zij waren, zo vredig, zo liefdevol, zo......

Ik had met de Geleerde vrouw afgesproken dat ik bij haar thuis zou komen om verder te praten, zo kon ik de vragen stellen die ik had. Toen ik bij haar thuis kwam heb ik haar echt overladen met vragen. Maar op elke vraag had zij een heel goed antwoord. Achter alles zat zo'n goede achterliggende gedachte. Al mijn twijfels waren weg genomen. Al mijn vragen waren beantwoordt.

Ik begon in Allah swt en zijn profeet vzmh te geloven ALHAMDOELLIAH. Ik huilde zelfs als ik de Koran las.

Ik denk dat er 2 of 3 maanden over heen zijn gegaan v.a. de dag dat ik over de Islam begon te lezen tot de dag dat ik mij bekeerde. Dat is nu bijna 3 jr geleden.

Ik begon meteen met bidden (helaas niet 5x p dag Astagfiroellah), maar liet niets aan mijn toenmalige vriend merken, omdat ik niet wilde dat hij dacht dat ik het voor hem deed of dat het door hem kwam. Ik heb het daarom eerst een tijd verborgen gehouden. Ik merkte ook dat het bidden mij echt hielp...Allah swt was er voor me en gaf me leiding. Mijn dua's werden verhoort, daardoor kreeg ik een teken dat ik het juiste had gedaan.

Ik dank God bij elk gebed dat Hij mijn ogen heeft geopend. Dat Hij de waas voor mijn ogen heeft weggehaald. Ik ben daar zo dankbaar voor Soebhan Allah. De Islam is voor mij het enigste geloof.

Ik dank Allah swt ook dat Hij jullie (de bekeerde broeders en zusters) ogen heeft geopend. Moge Allah swt jullie zegenen en beschermen tegen shaytaan.

Wa Aleykoem Salam

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 16:31

Assalamoe alykoem,

up voor degene die zin hebben om mooie bekeringsverhalen te lezen.

leuk verhaal zuster Layla, djazakie Allahu kheir.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 17:26

Assalaam Aleikoem,

Graag gedaan broeder.

Ik wil er nog even aan toe voegen dat die ik die relatie al lang geleden heb gebroken alhamdullilah, omdat ik niet meer ongetrouwd een partner wilde hebben. Voor in het geval jullie dachten dat ik nog steeds een vriend had.

Tot op de dag v vandaag heb ik nog niets aan mijn familie verteld. Mijn broers en ouders zijn zo anti-islamitisch astagfiroellah. Ze weten wel dat ik allerlei boeken over de Islam heb en maken daar ook rare opmerkingen over. Mijn vader weet dat ik alleen halal eet en mijn moeder denkt volgens mij dat ik vergetarisch ben. Zij denken dat ik dit allemaal doe vanwege (nog steeds) die jongen. Mijn vader weet alhamdullilah ook dat ik lezingen bij woon. Ik vertel het ze uiteindelijk insha'Allah wel, maar ik laat ze eerst wennen. Mijn broers zijn helaas zo erg, zij zeggen zulke kwetsende dingen over Allah (subhanah wa ta'ala). Moge Allah (subhnah wa ta'ala) hen leiden. Het doet mij bestwel pijn dat zij niet geloven, ik denk constant hoe het met ze zal vergaan op De Dag des Oordeels. Ik hou zoveel van mijn ouders, ik kan bijna wel elke dag huilen vanwege het feit dat zij waarschijnlijk nooit het Paradijs zullen betreden (allahoe alam). Daarom maak ik veel dua voor hen.

Wa Aleikoem Salaam, jullie zuster Layla

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 00:46

Salaam Aleikum wa rahmatullahi wa barakatoehoe

Macha Allah, hele mooie verhalen staan hierin zeg.
De wegen van Allah zijn ondoorgrondelijk, en hebben geen grenzen.
Daar, velen denken dat Allah je niet zal vergeven na wat je gedaan hebt, maar geef de ho0p niet op, blijf vergiffenis vragen, en blijf je richtten tot Allah, en Hij zal tot jou komen.
Vraag en Hij geeft, roep en Hij komt.
Wij zijn de genen die Allah nodig hebben, en Allah weet wie geleidt wilt worden.
Allah weet wat er in onze harten schuilt, Allah weet het beste.

Als de zeeen (hoe moet die trema ook alweer haha) en de hemelen eindeloos lijken, en het slechts sheppingen zijn van Allah subhana wa ta'ala hoe zou zelf zijn???

Vervolg komt nog over tawbah
wasalaam

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 00:47

Bismilahi rahmani rahiem

Asalaam alaikoum wa rahmattoelahi wa barakatoehoe.

Insha�allah zal jullie iman sterker worden en zullen jullie insha�allah allemaal blijven komen. En zoals ik vaker zeg spoor jullie broeders en zusters aan om mee te komen naar deze lezingen.

Het onderwerp van deze lezing zal insha allah zijn: oprecht berouw oftewel taubah.

Ik heb voor deze onderwerp gekozen omdat het een belangrijk onderdeel is van het geloof en dat veel jongeren niet weten dat allah swt het meest barmhartig is.

Want veel jongeren denken dat sommige zonden nooit vergeven kunnen worden. En wanneer ze spijt hebben van een zonde die ze begaan hebben weten ze niet hoe ze berouw moeten tonen. Want een zonde wordt je pas vergeven wanneer je oprecht berouw toont.

Maar in deze lezing zal ik jullie insha�allah duidelijk maken hoe barmhartig rahmaan en genadevol rahiem allah swt iHet Arabische woord voor berouw is Tawbah, dit betekent terugkeren naar allah (swt). Berouw betekent zich verwijderen van wat Allah heeft verboden en terugkeren naar wat Hij heeft bevolen. Allah heeft de gelovigen aangemoedigd om te berouwen met oprecht berouw. in Soerah At-Tahriem; Ayaah:8 staat,

"O jullie gelovigen, wendt u tot Allah in oprecht berouw!"

In een andere ayaah [Soerah Al-Qasas; Ayaah:67] heeft Allah gezegd: "Maar hij die berouw heeft, gelooft en goed doet, zal waarschijnlijk tot de geslaagden behoren."

Dus we moeten ons in berouw keren tot Allah en onderwerpen aan Hem. Zelfs de profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) was gewoon, om Allah voor Zijn vergiffenis te vragen ook al was hij de profeet. Hij toonde meer dan 70 keer per dag berouw aan Allah.

Ahadith overgeleverd door Boekhaarie

De profeet vzmh zei:

"O mensen, toon berouw aan Allah. Bij Allah, ik toon berouw vaker dan zeventig keer per dag."

De profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) moedigde iedereen aan om berouw te tonen aan Allah als een middel van zuivering voor de zonden. De profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) was gewoon om elke morgen vele malen vergiffenis aan Allah te vragen.

En de beste tijd voor berouw is in de morgen en in de avond, zo begin je de dag met berouw en eindig je de dag met berouw.

De profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) heeft ons dus geadviseerd om berouw te tonen aan Allah en ook om voor Zijn vergiffenis te vragen. Allah heeft ons aangemoedigd en bevolen om berouw te tonen aan hem, ons compleet overgevend aan Hem voordat we tegenover Hem staan op de Dag des Oordeels. Zodoende moeten we berouw tonen en Allah�s vergiffenis zoeken voordat we de dood tegemoet treden, want op het tijdstip van de dood zal berouw ons van geen voordeel zijn.

In een hadith zei de profeet vzmh:

"Hij die berouw toont (aan Allah) v��r de zon opkomt vanuit het westen (voor de Dag des Oordeels), Allah keert met genade tot hem." [Moesliem]

Berouw heeft voorwaarden die dienen te worden volbracht en toegepast.

  1. Oprechtheid aan Allah, de Meest Hoge, dus een persoon zou alleen berouw moeten tonen enkel ter wille van Allah en zoek Zijn beloning en redding van Zijn bestraffing.
  2. Spijt, voor de gepleegde zonde en wensen dat je het nooit had gedaan. Je moet jezelf de schuld geven en spijt hebben van je zonden. Dit is dus aangeraden en noodzakelijk om de zonde vergeven te worden door Allah.
  3. Onmiddellijk stoppen met het plegen van de zonde. Als de zonde tegen Allah was, dan moet je gelijk stoppen met het plegen van deze zonde.

    Als het een zonde is waarbij je iets nalaat en niet doet. bijvoorbeeld je bid niet en je toont berouw en hebt spijt dat je niet bidt, moet je gelijk met het gebed beginnen anders heeft jou berouw jou taubah geen nut.

  4. Van de voorwaarden van berouw is het doen van goede daden en weg te blijven van slechte daden.
  5. En van de voorwaarden van berouw is dat wanneer de zonde aan je wordt herinnerd, dat je de zonde haat en weg blijft van alles dat ervoor zorgt dat je dat soort zonde begaat.

    Want het is niet passend om berouw te tonen aan Allah en nog steeds velangt naar de zonde.

  6. Vastberadenheid, om niet meer terug te gaan naar de zonde in de toekomst.

Het is niet passend om berouw aan Allah te tonen en de zonde steeds te herhalen, want dan is het net alsof je een spelletje speelt met Allah (swt). De ware betekenis van oprecht berouw is berouw tonen aan Allah en spijt hebben van het zondigen en het helemaal wegblijven van die zonde en het laten zien aan Allah dat je je best doet om ervan weg te blijven door alle deuren te sluiten naar die zonde.

Dit is dus de manier van de profeten (vrede zij met hun allen) om weg te blijven en het sluiten van alle deuren naar de zonde. En dit is de manier van hun opvolgers om zichzelf te beschermen bij het wegblijven van de zonden en alle wegen die leiden naar de zonde.

Het meest belangrijkste is dat je moet streven om jezelf te beschermen tegen de zonde en jezelf verwijderen van alles dat er naar toe zou kunnen leiden en aan Allah vragen om je te beschermen van dat.

Van de voorwaarden van berouw is berouw tonen aan Allah swt en te vragen om Zijn vergiffenis en te geloven dat de zonde fout was en toegeven dat het fout was en dan voornemen om ervan weg te blijven en het doen van goede daden.

Allah swt vermeldt ook in de Qor-aan het volgende

Allah zegt: "Behalve degenen, die berouw hebben en zich verbeteren en aan Allah vasthouden en hun gehoorzaamheid zuiver houden voor Allah. Dezen behoren tot de gelovigen. En Allah zal de gelovigen weldra een grote beloning geven." [Soerah An-Nisa: Ayaah 146]

Hiermee wordt bedoeld dat diegenen die berouw tonen, hun harten in orde maken en vermijden om de zonde te herhalen. En zoeken de hulp bij Allah swt en vasthouden aan het touw van Allah swt.

Allah swt legt uit dat als iemand tot de dienaar van allah swt wil behoren moet hij aan deze voorwaarden voldoen, berouw tonend aan Allah swt en uit rechtschapenheid handelen, vasthoudend aan het touw van Allah swt en te geloven in Hem met oprechtheid, dan zegt Allah: "En Allah zal de gelovigen weldra een grote beloning geven."

Een andere voorwaarde dat Allah heeft toegevoegd in een andere ayaah is wanneer Hij zegt:

"Maar zij, die berouw hebben en zich beteren en (de Waarheid) verkondigen, dezen zijn het, tot wie Ik Mij met vergiffenis wend - Ik ben Barmhartig, Genadevol. " [Soerat Al-Baqarah: 160]

Wanneer we onze problemen werkelijk willen oplossen, moeten we tevens de sounnah van de profeet vzmh aannemen.

De Soennah van de profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) is het tegenovergestelde van een zonde en het volgen van de Soennah is het handelen in een rechtschapen manier en het verlaten van de Soennah is het leiden van jezelf naar een zonde.

Allah swt zegt in de Qor-aan: "Maar degene, die na zijn overtreding berouw heeft en zich betert - God zal Zich zeker in barmhartigheid tot hem wenden; voorwaar, God is vergevens gezind, Genadevol. " [Soerah Al-Ma-iedah: Ayaah 39]

"Met uitzondering van hen die berouw hebben en geloven en goede daden doen, voor zulken zal God de slechte daden in goede daden veranderen, want God is Vergevens gezind, Barmhartig! ." [Soerah Al-Foerqan: Ayaah 70]

Allah swt moedigt ons aan om berouw te tonen aan Hem en nooit hopeloos te voelen of te wanhopen, want we kunnen altijd berouw tonen aan Allah en een goed persoon worden,

In plaats van te denken dat na het plegen van een zonde we niet vergeven kunnen worden, want bij oprecht berouw en het voldoen aan de voorwaarden zal aalah swt je zonden vergeven.

Als afsluiting wil ik een ahadtith voorlezen insha allah,

Overgeleverd door Aboe Sa�ied Al-Khoedrie: De profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) zei: "Onder de mannen van Banie Israa-iel was er een man die negenennegentig personen had vermoord. Toen ging hij op weg om te vragen (of zijn berouw geaccepteerd zou worden of niet). Hij kwam een monnik tegen en vroeg hem of zijn berouw geaccepteerd zou worden. De monnik antwoordde negatief en dus vermoordde de man hem. Hij bleef doorvragen, totdat een man hem adviseerde om naar die en die dorp te gaan. (Zodoende vertrok hij hiervoor), maar de dood overviel hem onderweg. Terwijl hij doodging, draaide hij zijn borst richting het dorp (waar hij had gehoopt dat zijn berouw geaccepteerd zou worden) en dus de engelen der genade en de engelen der bestraffing twijfelde onder elkaar over hem. Allah bevool het dorp (waar hij vandaan kwam) om ver weg te gaan en toen bevool Hij de engelen om de afstanden te meten tussen zijn lichaam en de twee dorpen. Zo bleek dat hij ��n span-wijdte dichter bij het dorp was (waar hij naartoe ging). Zodoende was hij vergeven." [Sahih Moesliem]

Er zijn veel ah�aadieth met verhalen van de sah�aabah voordat zij moslims werden, die vroeger vochten tegen Allah en Zijn boodschapper (Allah�s vrede en zegen zij met hem) en na het accepteren van de Islaam zien we dat zij de leiders werden van de Moslims. Eerder, we zouden berouw moeten tonen aan Allah, Allah opent Zijn Hand gedurende de dag voor de zondaars van de nacht om berouw te tonen aan Hem en Hij opent Zijn Hand gedurende de nacht voor de zondaars van de dag om berouw te tonen aan Hem.

Uit bovenstaande ahadith en uit nog vele andere overleveringen blijkt hoe barmhartig allah swt is. Ook al reiken je zonden tot aan de hemel allah swt zal je vergeven als je oprecht berouw/taubah toont.

Dus mijn broeders mocht je ergens spijt van hebben of wanneer je ergens spijt van krijgt denk dan aan alles wat je vandaag hebt gehoord.

O Allah, schenk ons het oprechte berouw en accepteer het van ons, voorzeker U bent de Al-Horende, de Alwetende. Ameen

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 01:00

Salaam Aleikum wa rahmatullah

Een kleine toevoeging aan mijn verhaal, die overigens te lezen is onder de naam Jaseena :)

Ik zelf begon van jongs af aan de koran te lezen, en begon te bidden toen ik 8 was.
Samen met mijn zusje begonnen wij te bidden en wij verschillen 3 jaar, moet je dus nagaan toen zij 5 was, kon zij al bidden.
en niet alleen van die bewegingen, maar dus ook de Qur'an kunnen reciteren.

Ik bidde zelf, alleen omdat het moest, als ik boven stond te bidden en mijn moeder riep mij van beneden, dan verbrak ik het gebed en reageerde ik op mijn moeder.
Ik heb zelfs een tijdje ik dacht een maand lang niet gebidt, ik was toen 9.
Als ik van school kwam, werd ik naar boven geroepen door mijn moeder om het gebed te verrichten, maar wat deed ik.....
Ik ging naar boven, op mijn kamer en deed de deur dicht en deed de tv zachtjes aan, en schatte ongeveer in hoe lang ik er ongeveer over deed en ging weer naar beneden, a3oudhou billah, moge Allah mij vergeven.
Dat heb ik dus vrij lang volgehouden, tot een avond (jaa nu wordt het spannend ;))

Ik was 'zogenaamd' aan het bidden en mijn zusje lag te slapen op de kamer, ik dacht dat ze sliep en mij niet in de gaten had, maar zij had de ogen nog net open om te kunnen zien wat ik aan het doen was.
ik stond daar maar wat op het kleedje te dansen en te doen (niet wetend tussen Wiens handen ik stond)
en blijf daar dus maar een beetje staan en ruimde vervolgens op.

"MAMMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA...... Jaseena doet alsof ze bidt, maar ze doet helemaal nix"

ooooh nee he dacht ik bij mezelf, wat heb ik me nu weer aangedaan.
Na een lang gesprek met mijn moeder, waarvan de meerderheid van haar kwam uiterraard, en na een hevige huilbui, durfde ik niet in slaap te vallen.
Ik was bang dat ik dood zou gaan, en niet meer wakker zou worden en in de Hel geworpen zou worden, door mijn domme, stomzinnige actie.
Ik was zoo bang, dat Allah mij zou straffen en dat Hij mij iets aan zou doen.
Heb alle moed bij elkaar geraapt, mijn moeder mijn excuses aangeboden, maar ik wist wel dat ik niet bij mijn moeder moest wezen maar bij mijn Allah.
Maar toch, klein en tastbaar als ik toen was, naar mijn moeder gelopen, hamdolillah heeft ze het me wel vergeven, maar het grote werk moest nog beginnen, tawbah, ware tawbah.
Ik heb gebeden en gesmeekt, en vanaf die tijd heb ik non-stop gebidt tot de dag van vandaag.
Wat zo zal blijven tot de de engel des-doods mij zal komen halen, maar de ware aanbidding, zal ik altijd in mijn hart met me mee dragen.

Wa aleikum salaam wa rahmatullah

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 05:51

 

 ...

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 06:02

Jermaine Jackson


In a starling Interview, Jermaine Jackson, brother of world-famous star Michael Jackson, tells how he embraced Islam.

Islam is a religion, which transcends all petty prejudices of color, race and territorial boundaries. That is why the followers of other religions, with a nearsighted vision, have a sense of overflowing pride and relief when they embrace Islam. Deserting the religion of one?s forefathers is one of the most difficult decisions, but the golden principles and the virtues of broadmindedness of Islam have persuaded mankind to adopt it as a way of life.

Now, therefore, Islam has emerged as the greatest religion of the world. Jermaine Jackson, brother of world-famous Michael Jackson is one of those men who have left the religion of their forefathers and made Islam the inseparable part of their life. From Jermaine Jackson, he has re-named as Muhammad Abdul-Aziz. He lives in one of the luxurious palaces in the outskirts of Los Angeles (USA). The palace of Abdul-Aziz is surrounded by beautiful gardens. This is the place where he and his sisters compose their musical notes. This remains under surveillance of more than 15 security vans round the clock. This area which is known as ?Falis? in Los Angeles is considered one of the most expensive areas the world over London based Arabic "al-Mujallah" has recently published an interview of Jermaine Jackson for the first time since he became Muslim. In this interview, he has expressed his passionate love for Islam. Let us see how he responded to various questions: -

When and How did you start your journey towards Islam?

It was way back in 1989 when I, along with my sister, conducted a tour to some of the countries of Middle East. During our stay in Bahrain, we were accorded warm welcome. There I happened to meet some children and had a light chitchat with them. I put certain questions to them and they flung at me their innocent queries. During the course of this interaction, they inquired about my religion. I told them, "I am a Christian." I asked them, as to what was their religion? A wave of serenity took over them. They replied in one voice ? Islam. Their enthusiastic answer really shook me from within. Then they started telling me about Islam. They were giving me information, much in piece with their age. The pitch of their voice would reveal that they were highly proud of Islam. This is how I paced toward Islam.

A very short interaction with a group of children ultimately led me to have long discourses about Islam with Muslim scholars. A great ripple had taken place in my thought. I made failing attempt to console myself that nothing had happened but I could not conceal this fact any longer from myself that at heart I had converted to Islam. This I disclosed first to my family friend, Qunber Ali. The same Qunber Ali managed to take me to Riyadh, capital of Saudi Arabia. Till that time, I did not know much about Islam. From there, in the company of a Saudi family, I proceeded for Mecca for the performance of "Umrah". There I made public for the first time that I had become Muslim.

What were your feelings after you proclaimed that you were a Muslim?

Having embraced Islam, I felt as if I were born again. I found in Islam the answers to those queries which I had failed to find in Christianity. Particularly, it was only Islam that provided satisfactory answer to the question relating to the birth of Christ. For the first time I was convinced about the religion itself. I pray my family members might appreciate these facts. My family is the follower of that cult of Christianity, which is known as AVENDANCE of JEHOVA (Jehova's Witness). According to its creeds, only 144,000 men would finally qualify to enter into paradise. ?How comes, It remained always a perplexing creed for me. I was surprised to know that Bible was compiled by so many men, particularly about a volume scripted by King James. I wondered if a man compiles a directory and then ascribes it to God, but he does not fully comply with these directions. During my stay in Saudi Arabia I have had the opportunity to buy a cassette released by the erstwhile British pop-singer and the present Muslim preacher, Yusuf Islam (formerly Cat Stevens). I learnt a lot from this as well.

What happened when you got back to the US after embracing Islam?

When I returned to USA, American media orchestrated heinous propaganda against Islam and the Muslims. The gossips were let loose on me which really disturbed my peace of mind. The Hollywood was hell-bent upon maligning the Muslims. They were being projected as terrorists. There are many things where there is consensus between Christianity and Islam, and Quran presents Holy Christ as a virtuous Prophet. Then, I wondered, why Christian America levels baseless allegations against Muslims?

This made me gloomy. I made up my mind that I would do my best to dispel the wrong image of Muslims, portrayed by the American media. I had not the slightest idea that American media would not digest the news of my accepting Islam and raise such a great hue and cry. It was virtually acting against all its tall and much-publicized claims about the freedom of expression and the freedom of conscience. So the hypocrisy of American society came to surface and lay uncovered before me. Islam unknotted many complications for me. As a matter of fact, I came to think of myself as a complete human being, in the literal sense of the word. After becoming Muslim, I felt a tremendous change in me. I discarded all thing prohibited in Islam. This made things difficult for my family too. In short, the Jackson family tumbled altogether. Threatening letters poured in, which further intensified the worries of my family.

What sort of threats?

Well, they would tell me that I had nurtured the animosity of American society and culture, by entering into the laps of Islam, you have deprived yourself of the right to live with others. WE would make life unbearable for you in America so on, so forth. But I confess that my family is broadminded. We have held all religions in esteem. Our parents have trained and groomed us in that way. Therefore, I may say that the Jackson family enjoys friendly relation with people belonging to almost all religions. This is the result of that training that I am being tolerated by them so far.

What was the reaction of your brother Michael Jackson?

On my way back to America, I brought a number of books from Saudi Arabia. Michael Jackson asked me himself for some of these books for study. Before this, his opinion was influenced by the propaganda of American media against Islam and the Muslims. He was not inimical towards Islam, but he was not favorably disposed towards Muslims either. But after reading these books, he would keep mum and not say anything against Muslims. I think perhaps this is the impact of the study of Islam that he diverted his business interests towards Muslim traders. Now, he has equal shares with the Saudi billionaire prince Waleed bin Talal, in his multi-national company.

It was said earlier that Michael Jackson was against Muslims, then there are rumors that he had become Muslim. What is the real story?

I testify this fact, at least there is nothing in my knowledge that Michael Jackson ever said anything derogatory against Muslims. His songs, too, give message of love for others. We have learnt from our parents to love others. Only those who have their own ax to grind hurl allegations on him. When there can be a nasty uproar against me when I became Muslim, why can it not be so against Michael Jackson. But, so far, media has not subjected him to scathing criticism, although he is threatened for his getting somewhat closer to Islam. But who knows what would it look like when Michael Jackson embraces Islam.

What are the views of the rest of the members of your family about you?

When I returned to America, my mother had already heard the news of my conversion to Islam. My mother is a religious and civilized woman. When I reached home, she put forth only one question, "you have taken this decision all of a sudden, or is it the outcome of some deep and long thinking behind it?" "I have decided after a lot of thinking about it," I replied, let me say we are known as a religious family. Whatever we possess, is due to the blessing of God. Then why we should not be grateful to Him? This is why we actively participate in the charity institutions. We dispatched medicines to the poor African countries through special aircraft. During Bosnian war, our aircraft were engaged in supplying aids to the affectees. We are sensitive to such things because we have witnessed abject poverty. We used to live in a house which was hardly a few square meters capacious.

Did you ever discuss about Islam with your sister pop star Janet Jackson?

Like other members of my family, my sudden conversion to Islam was a great surprise for her. In the beginning, she was worried. She has stashed into her head only one thing that Muslims are polygamous, they do have as much as four wives. When I explained this permission granted by Islam with reference to the state of the present American society, she was satisfied. This is fact that promiscuity and infidelity is very common in the western society. In spite of the fact that they are married, western men enjoy extramarital relations with a number of women. This has caused devastating moral decay in that society. Islam safeguards the social fabric from this destruction.

As per Islamic teachings, if a man is emotionally attracted towards a woman, he should honorably give this relation a legal shape otherwise he must be contented with only one wife. On the other hand, Islam has laid down so much conditions for second marriage that I do not think that an ordinary Muslim can afford to meet these conditions financially. There is hardly one percent Muslims in the Islamic world who have more than one wife. To my view, the women in an Islamic society is just like a well-protected flower which is safe from the stray penetrating looks of the viewers. Whereas western society is devoid of the vision to appreciate this wisdom and philosophy.

What are your spontaneous feelings when you look at the Muslim society?

For the larger interest of humanity, Islamic society presents the safest place on this planet. For instance, take the example of women. American women are clad in their out-fit in such a manner that gives temptation to the male for harassment. But this is unthinkable in an Islamic society. Besides, the prevalent sins and vices have disfigured the moral fabric of western society. I believe if there is any place left where the humanity is still visible, it can not be anywhere else than in an Islamic society. Time would come when the world would be obliged to accept this reality.

What is your candid opinion about the American media?

American media is suffering from self-contradictions. Take the example of Hollywood. The status of an artist is measured here keeping in view the model of his car, the standard of this restaurant that he visits, etc. This is the media that raises someone from the dust to the skies. They do not consider the artist as a human being. But I have met so many artists in the Middle East. They have no misplaced arrogance in them.

Just look at the CNN, they do that much exaggeration about some news that it appears that nothing else has happened except that event in the world. The news of fire in the forests of Florida was given such a wide coverage as it gave the impression that the whole globe has caught fire. In fact, it was a small area, which was affected by that fire.

I was in Africa, when the bomb-blast took place in Oklahoma City. The Media, without any proof, started hinting at the involvement of Muslims in that blast. Later on the Saboteur turned out to be a CHRISTIAN!!! We may term this attitude of American media as its willful ignorance.

Can you maintain a Linkage between your Islamic personality and the culture of your family?

Why not? This linkage can be kept up for the achievement of good things.

After becoming Muslim, did you ever happen to see Muhammad Ali?

Muhammad Ali is our family friend. I have met him a number of times, after embracing Islam. He has provided useful guidance about Islam.

Have you visited Shah Faisal mosque in Los Angeles city?

Yes, of course! This is a beautiful mosque. I am myself interested to construct a similar mosque in ?Falise? area because there is no mosques in this area and the Muslim community is not resourceful enough purchase a piece of land for a mosque in such a posh area. God willing, I would do it.

Who is ignorant of the services of Saudi Arabia for the glorious cause of Islam? No doubt it has leisurely financed the projects for mosques. But this American media even does not spare Saudi Arabia; it spreads quite strange news about this country. When I first visited Saudi Arabia, I had the impression that there would be muddy housed and a very poor communication network. But when I reached there, to my great surprise, I found it culturally the most beautiful country of the world.

Who has influenced you, so far as Islam is concerned?

Many persons have impressed me. But the fact is that first I turn to the Holy Quran, therefore I do not run a risk of getting strayed on the way. However, there are many Islamic scholars that one can be duly proud of. God willing, I plan to go to Saudi Arabia with my family to perform, ?Umrah?.

Your wife and children are Muslims too?

I have seven sons and two daughter who, like me, are fully Islamic-oriented. My wife is still studying Islam. She insists on going over to Saudi Arabia. I trust InshaAllah, she would sooner join Islam. May God Almighty give us the courage and perseverance to remain on this true religion, Islam. (Ameen)



Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ouarda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 07:21

As salaam oe alaikoem warahmatoellah,

SoubhanaAllah, de broer van Michael Jackson? Nooit geweten.

Dit bevestigt weer dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn.

Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 07:59
bismillah irahman irahiem, moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet mohammed en zijn metgezellen, soebhanallah mijn verhaal lijkt een beetje op die van zuster taqwaa, ik was 14 jaar toen mijn vader overleed, en ik had geen oudere broers of ooms die op me konden letten , ik ging het straat leven ondekken ik hield me alleen maar bezig met meisjes uitgaan en hoe ik snel mij geld kon verdienen, ik heb veel meegemaakt , tijdens de vrijdags gebed zat ik en nog velle andere marokkaanse jongens en meisjes te dansen in rai party een feest voor marokkaanse jongeren, nou ik zal jullie beter niet vertellen wat daar allemaal gebeurde , iniedergeval overal om mij heen zag ik alleen volgelingen van satan , en geen volgelingen van de profeet mohammed, ik zag marokkaanse meisjes met kafers , koffeeshops, bars , gevangenissen gevuld met marokkaanse jongens, in die tijd waren er geen praktisrende moslimjongeren, alleen fitna en nog eens fitna, totdat 11 september plaatsvond , en tot mij verbazing zag ik steeds meer moslims de islam praktiseren, tv , kranten op werk overal was de aandacht gericht op de islam, ik begon me toen ook een beetje te praktisren , boeken kopen bandjes kopen naar de moskee gaan , soebhanallah ik zag steeds meer marokkaanse meisjes en jongens en ook turken surinamers en ook nederlandres zich herbekeren en bekeren tot de islam, soebhanallah dat was 5 jaar geleden ik was toen 20 , en nu zie ik moskeen islamitische winkels, lezingen gevuld met moslimjongeren , soebhanallah sommige marokkaanse meisjes en jongens die ik kon, had ik het niet verwacht , hun ook niet van mij , elhoumdillah de rust die je krijgt en de geluk die je voelt in de islam , is mashallah had ik dit eerder geweten dan had ik me van af kleins af aan met me geloof bezig gehouden , maar gair inshallah dat allah mij heeft geleid , LA ILAAHA ILAA LAAH, MOGE ALLAH INSHALLAH MEER JONGEREN LEIDEN EN MOGE INSHALLAH DE ISLAMITISCHE VLAG VERAL GAAN WAPPEREN EN DE SHARIA IN ELKE LAND DE HOOGSTE WET ZIJN EN DE MOEJAHEDEEN OVERWINNEN DIE STRIJDEN VOOR ALLAH EN DE ISLAM
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 09:53
asalamo3alaikom amin  jarab
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 14:17
MOSLIM WORDT CHRISTEN IN GAMBIA

De overgang voor een moslim naar het Christendom is vaak
problematisch en verstoting door de familie is meestal het gevolg. Toch
vinden er bekeringen plaats. Het verhaal hieronder is het wel heel
opmerkelijke verhaal van zo een bekering.

Het verhaal van Modou Camara.

Modou Camara is van afkomst een Fula. Fula's zijn vanouds
rondtrekkende half nomadische stammen in West Afrika. Hij werd
geboren in Guinee, een van de vele landen aan de West Afrikaanse kust,
ten zuiden van Gambia. Zoals de meeste Fula's waren ook zijn ouders en
familie moslim. Hij ging al jong naar de koranschool in Conakry, de
hoofdstad van Guinee, waar hij les in de koran kreeg. Hij leerde er ook
Arabisch lezen en spreken. Na verloop van tijd kon hij de hele koran uit
het hoofd citeren. Na voltooiing van zijn studie op de koranschool werd
hij kleermaker om in zijn levensonderhoud te voorzien. Later kwam hij in
Gambia terecht om zijn kennis van de koran te vergroten en, naar hij zelf
zei, de Islam in Gambia verder te verspreiden.

"Marabout"

Modou was ook "marabout". In de Islam in West Afrika spelen marabouts
een belangrijke rol. Ze worden gezien als tussenpersonen tussen Allah en
de mensen. Er worden hun goddelijke en magische krachten
toegeschreven. Veel mensen raadplegen deze marabouts om voor
zichzelf goddelijke kracht en zegen te ontvangen of om over anderen
onheil uit te laten roepen.

Ook Modou zei over zulke krachten te beschikken. "My hand was hot", zo
noemde hij het; een uitdrukking die aangeeft dat men magische kracht
bezit.

Zoals bij marabouts gebruikelijk leverde hij mensen, die daarom vroegen,
ook zogenaamde juju's. Dat zijn kleine stukjes papier, waarop een vers
uit de Koran geschreven staat. De mensen hier dragen ze vaak rond hun
bovenarm als middel ter bescherming tegen onheil. Zo kwamen er
mensen bij hem om zich een juju aan te schaffen die hun een veilige reis
moest garanderen. Anderen raadpleegden hem voor een goede
huwelijksdatum. In alle gevallen hoefde er pas betaald te worden als de
juju inderdaad gewerkt had.

Ook mensen met minder goede bedoelingen en criminelen begonnen van
zijn diensten gebruik te maken. Drugsmokkelaars vroegen hem bijv. om
een juju, om zo ongemerkt de douane te kunnen passeren bij de grens of
op het vliegveld. Door deze praktijken kwam hij meer en meer in
aanraking met de wereld van de criminaliteit. Toen er eens een hele
bende werd opgerold, waarbij ook zijn naam viel, werd hij opgepakt en
tot vier jaar gevangenisstraf veroordeeld. Zo belandde hij in de
gevangenis "Mile Two", vlakbij de hoofdstad Banjul.

In de gevangenis was weinig te beleven. Iedereen, ook de onschuldige of
de kleine crimineel, kwam er als volleerde misdadiger uit, omdat je er met
elkaar opgesloten zat en er weinig anders te doen was dan praten met je
medegevangenen.

"Imam"

In de gevangenis begon hij aan zijn medegevangenen les te geven in de
koran om, zo vertelde hij, hun geloof te verlevendigen en anderen, niet-
moslims, zo mogelijk te bekeren tot de Islam. Hij kreeg dan ook al gauw
de naam van "gevangenis-imam".

Er waren meest moslims in de gevangenis, maar ook enkele christenen.
Zondags kwam er een pastor om hen te bezoeken en een kerkdienst te
houden. Niet alleen christenen bezochten deze diensten, maar ook
moslims gingen er wel heen, omdat er weinig anders te doen was.

Modou, die nauwelijks iets van het christendom af wist, was zeer
verbaasd over deze aandacht van de christenen voor de gevangenen. Hij
had nog nooit meegemaakt dat een imam in de gevangenis gekomen was.
Een moslim neemt, zo vertelde hij, het woord gevangenis of misdadiger
liefst nooit in de mond. Een gevangene is �slecht� en Allah houdt van het
goede en rechtvaardige, maar niet van het kwade. Vandaar.

Met medegevangenen die christen waren ging hij in discussie om hen van
de juistheid van de islam te overtuigen. De christenen hadden daar niet
altijd een weerwoord op, omdat ze, zoals ze zeiden, de bijbel lang niet zo
goed kenden als hij de koran. Ze verwezen hem daarom naar hun pastor,
die op zondag zou komen.

Zo ging Modou, samen met enkele andere moslims, �voor het eerst op
een zondag naar de kerkdienst, met het plan om na afloop van de dienst
een discussie met de betreffende pastor aan te gaan.

De pastor preekte over Genesis 1, het verhaal over de schepping van
Adam en Eva, en over de relatie die zij met God hadden. Ook hoe die
relatie met God verstoord werd door de zonde die zijn intrede deed in het
paradijs, en hoe deze relatie weer hersteld werd door de komst van Jezus
Christus.

Hij was hierdoor zo ge�ntrigeerd dat hij na afloop geen enkele vraag
stelde, maar stilletjes weg ging om er over na te denken. Hij zat met veel
vragen, waarop hij een antwoord wilde hebben.

Hij wist tot dan toe niets van het christendom of van de bijbel, alleen dat
christenen een foute godsdienst hadden en dat ze regelrecht naar de hel
zouden gaan. Hij was verbaasd dat er in de bijbel gesproken werd over de
liefde van God voor de mensen, zelfs voor "slechte" mensen.

Dit was de reden dat hij er toch meer van wilde weten. Maar hij was bang
dat hij zich door de bijbel aan te raken en te lezen zou verontreinigen. Zo
was het hem altijd geleerd. Ook naar een kerkdienst gaan was hem
verboden als iets dat "haram" (onrein) was.

Maar omdat hij de koran uit zijn hoofd kende, wist hij ook dat er een
passage in de koran staat, waarin Mohammed niet goed weet welke
beslissing hij moet nemen, waarop Allah tegen hem zegt: "Ga naar de
mensen van het boek, zij zullen je advies geven". Met "mensen van het
boek" worden in de koran de joden en christenen bedoeld.

Modou besloot dat het in zijn omstandigheden toegestaan was om de
bijbel te gaan lezen. Er was evenwel in de gevangenis alleen een bijbel in
het Engels beschikbaar. Dat leverde twee grote problemen voor hem op:
hij sprak geen woord Engels, omdat hij uit Guinee, een Frans sprekend
land kwam; en bovendien kon hij alleen Arabisch schrift lezen.

Hij moest dus leren lezen en tegelijk Engels leren. Hij vroeg z'n
medegevangenen om hem de letters te leren schrijven. Aanvankelijk werd
hij uitgelachen: "je bent al een oude vent," werd hem gezegd, �wij hebben
zes jaar Engels op school geleerd en wij hebben er nog steeds moeite
mee. Waar begin je aan?�

Maar hij zette door. Hij gebruikte een stuk karton van een lege doos
waarin stukken zeep werden aangevoerd als schrijfpapier en een stuk
houtskool uit het vuur waarop het eten voor de gevangenen werd gekookt
als middel om mee te schrijven. En met succes: na een half jaar was hij
zover dat hij de bijbel kon lezen.

De engel Gabriel

Samen met enkele anderen begon hij nu de bijbel te lezen. Ze begonnen
met het scheppingsverhaal in het eerste bijbelboek. Al lezend in het Oude
Testament deed hij de verrassende ontdekking dat er veel namen en
verhalen in staan die ook in de koran vermeld worden.

Toen hij het Oude Testament uit had, begon hij aan het Nieuwe
Testament.
De lezing van het eerste hoofdstuk van het evangelie van Lukas, waar het
verhaal over de aankondiging van de geboorte van Jezus door de engel
Gabriel aan Maria verteld wordt, bracht hem geweldig in verwarring. Het
zou zelfs een keerpunt in zijn leven betekenen. Gekomen bij vers 35 van
dat eerste hoofdstuk las hij tot zijn grote verbazing dat de engel Gabriel
tegen Maria zegt dat Jezus "Zoon van God" genoemd zal worden.

Hij was geschokt deze woorden uit de mond van de engel Gabriel te
lezen. De engel Gabriel is in de koran immers de engel die in naam van
Allah aan Mohammed de koran heeft doorgegeven. Het moest dus waar
zijn wat er geschreven stond. Maar in de koran staat te lezen dat God
"geen Zoon" heeft. En die woorden zijn Gabriel ook door Allah ingegeven.
Die moesten dus ook waar zijn ..... �Maar ze spraken elkaar tegen.

Zo begon er een periode van grote verwarring en onzekerheid in zijn
leven. Het liet hem niet meer los: welk van de twee boeken heeft gelijk,
de bijbel of de koran? De engel Gabriel, Gods eigen boodschapper, en
daarmee God zelf, kan zichzelf toch niet tegenspreken? Een van beide
uitspraken moest waar zijn, maar welke? De bijbel was er eerder dan de
koran�

Het was voor het eerst in zijn leven, dat hij vragen ging stellen over
dingen die in de koran beschreven zijn. "En dat doet een moslim nooit",
zo voegde hij er aan toe. "De koran is immers het boek geworden woord
van God. Niets daarin kan ter discussie gesteld worden".

Verder lezend in het evangelie van Lukas begon hij te ontdekken dat niet
alleen in het eerste hoofdstuk van dit evangelie, maar op veel meer
plaatsen in het Nieuwe Testament, de persoon van Jezus in directe relatie
tot God gebracht wordt en op ��n lijn met God gesteld wordt. Zo las hij in
het derde hoofdstuk van het evangelie van Lukas dat tijdens de doop van
Jezus in de Jordaan de Geest van God op Jezus kwam en dat hij, ook daar,
"Zoon van God" genoemd werd. Het liet hem niet meer los en zette hem
aan tot verdere studie.

Christen

Deze voortgaande studie van het Nieuwe Testament bracht hem
uiteindelijk in een diepe geestelijke crisis. Hij vertelde hoe hij op een
vrijdag, na het gebruikelijke gezamenlijke middaggebed in de
gevangenis, weer terug in zijn cel, in persoonlijk gebed God vroeg hem
helderheid te verschaffen. "Als u degene bent die Jezus gezonden hebt",
zo bad hij, "verander en vernieuw dan mijn leven".


"Daarna", zo vertelde hij verder, "weet ik niet precies wat er gebeurde. Ik
kan het niet uitleggen. Maar mijn hart werd vol van vreugde en ik ervoer
iets in mijn leven als een nieuwe vrijheid".

Toen hij kort daarop uitgenodigd werd deel te nemen aan ��n van de vijf
vaste dagelijkse gebeden gaf hij te kennen dat hij voortaan alleen nog
maar bidden kon "in de naam van Jezus". De medegevangenen waren
versteld dit uit de mond van hun "imam" te horen. Ze reageerden vol
ongeloof en dachten dat hij niet goed bij z'n verstand was. Ze verklaarden
hem letterlijk voor gek.

Modou zette zijn studie van de bijbel nu verder voort en deelde zijn
nieuwe inzichten met zijn medegevangenen. Na verloop van enige tijd gaf
hij de wens te kennen om christen te worden en werd hij in de gevangenis
"Mile Two" gedoopt.

Levenslang

Na vier jaar had hij z'n gevangenisstraf uit gezeten. Hij was weer vrij man.
Maar hij was nog maar nauwelijks de gevangenis uit of hij keerde er al
weer in terug. Niet meer als gevangene, maar nu als "getuige" van de
Heer.

Wekelijks bezoekt hij sindsdien, samen met andere christenen, de
gedetineerden in "zijn" gevangenis. Onder hen is ook een niet
onaanzienlijk aantal dat om politieke redenen gevangen zit. Ze hebben
gesprekken met de gevangenen, voorzien hen van allerlei noodzakelijke
levensbehoeften als tandpasta en zeep. En na vrijlating proberen ze voor
hen weer een plaats in de maatschappij te vinden.

Nog steeds wordt er elke zondag in "Mile Two" een kerkdienst gehouden.
Nu is het Modou, die samen met anderen de gevangenen uitnodigt om
naar de dienst te komen. Van tijd tot tijd gaat hij er ook zelf voor. Dan is
hij "pastor" in de gevangenis waar hij voorheen gevangene was.


16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 14:31
asalaaamo3alaikom       en hoi popenkast   is dat alles wat je kon vinden hhhhhhhhh  he maar volgens mij gaat het over mensen die  zijn bekeerd of opniuw moslim zijn geworden  en niet over de een   wat eigelijk bijna nooit gebuert   .
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 15:13

Ik wist dat er uiteindelijk gediscusieerd zou worden op dit onderwerp, ik wist het gewoon. Laten we dit onderwerp alsjeblieft alleen gerbruiken voor de verhalen. Voor discussies een nw topic openen alsjeblieft.

Layla

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 15:41
Je hebt gelijk Layla
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 03:58

salaam aleikum en hallo anderen....

goed ik zal mijn bekerings verhaal even vertellen inshaAllah,ik was 15 jaar toen ik weg ging van huis had het niet zo geweldig daar met 12 jaar had ik al echt het gevoel dat er een God was ik was een eenling fieste vaak in de natuur en dacht veel na over God ik was toen nog christen maar ik had altijd wel een raar gevoel dat ze zeiden Jezus is de zoon(StegferAllah) Op den duur vroeg ik God om een teken ik wilde een ware droom en daarna zou ik de droom vergeten en daarna zou wat ik gedroomd heb echt uitkomen en ik smeekte en smeekte elke dag want in de bijbel las ik weleens over tekenen van God(ik was erg fantasierijk denk ik) en op een dag kreeg ik een droom dat mijn echte moeder zou overlijden en smorgends dacht ik er nog aan en dacht ach dat gebeurd niet mijn moeder was na mijn geboorte in de psygiatrie beland.

Op een dag kwam mijn vader bij ons en zei: dat ze in het ziekenhuis lag en dat we naar haar op bezoek gingen en die droom kwam dus uit percies zoals ik gedroomd had en ik herinnerde me het ook weer(later voelde ik me schuldig en dacht dat het door mij kwam dat ze overleden was)we gingen bij haar op bezoek ze was niet bij bewustzijn maar ingeslapen door de medicijnen had ze een hersentumor gekregen en de aders werden steeds dikker mijn vader wist wel dat ze niet oud zou wordenvertelde hij later ik dacht altijd dat ze overleden was aan kanker)

Een week later kregen we een telefoontje van het ziekenhuis dat ze overleden was...Toen ik 15 jaar was liep ik veel weg van huis kwam met verkeerde vrienden in aanraking en deed alles wat niet mocht totdat ik bij een man kwam (waar in nu nog steeds bij ben) die me opgenomen heeft in zijn huis voor een onbepaalde tijd hij zei wel vak je moetw eer terug gaan naar je vader en ik neeeeee wil nooit meer terug naar zijn vrouw enz toen langzaam kregen we een relatie en ook een dochtertje onze relatie verliep met grote downs en ik ging naar het blijf van mijn lijf huis daar aangekomen kreeg ik naar 5 maanden heel erg last van niet kunnen slapen oftewel ik hoorde iemand mijn naam snachts roepen zag een wit gezicht en was doodsbang ook als de lamp aan bleef en kon dus niet meer slapen en zodra het weer licht werd ging het weg toen herinnerde ik me eens dat hij me vertelde als je de koraan leest dan gaat het weg dus ik zocht een moslima en las de koraan ik las 2 hoofdstukken en ik schrok hevig omdat sommige problemen die we hadden juist kwamen omdat ik niets van zijn cultuur begreep)ik belde hem op en zei dat ik moslims wilde worden hij zei oke ik bid ook dus kom weer terug aub en toen ik ben ik teruggegaan met onze dochter en las de koraan het was bijna ramadan en ik leerde snel bidden en droeg na 4 weken ongeveer voor de ramadan al de hoofddoek ik wilde erg snel goed leven omdat ik wist dat ik erg slecht was vroeger toen de ramadan begon vastte ik ook (niet alle dagen) en daarna ben ik me steeds meer gaan verdiepen in de islam elhamdullilah...en ben erachter gekomen dat het een heel mooi geloof is.

wa aleikum salaam

 

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 april 2005 om 12:38

Moeslim worden (Aboe Younes Mohammed)

Zaterdag 19 juni 2004


In de naam van Allah de Erbarmer de Barmhartige
Alle lof is aan Allah. Hem loven wij en vragen wij om hulp en vergeving. We nemen onze toevlucht tot Allah van het kwaad van onszelf en van onze slechte daden. Wie door Allah geleid wordt, er is niemand die hem kan misleiden, en wie Hij laat afdwalen, er is niemand die hem kan leiden. Ik getuig dat er geen god is dan Allah. Hij is de Enige en heeft geen deelgenoot. En ik getuig dat Mohammed Salla Allahoe Alaihi Wa Sallam Zijn dienaar en Zijn boodschapper is.

Vervolgens dit:
Allereerst wil ik zeggen, dat als het niet door Allah Soebhanahoe Wa Ta'ala was beschikt dat ik Zijn leiding zou krijgen en tot de islaam zou komen, was ik voor altijd blijven dwalen, en waarlijk alle lof is aan Allah: Hij heeft Zijn religie aan de mensheid gezonden als een leidraad voor alle mensen, en voor alle tijden.

Toch wil ik u in het kort vertellen hoe ik in aanraking met de islaam kwam, hoe ik tot de conclusie kwam dat de islaam de religie van de waarheid is, en hoe ik het besluit nam om de islaam als mijn religie te omhelzen.

Als kind van een, oorspronkelijk uit Ierland afkomstig, katholiek gezin, deed ik als alle andere katholieke kinderen het catechisme: een opleiding op zaterdagochtenden in de basisbegrippen van het katholieke geloof, en de geschiedenis van het leven van Jezus Alaihi As Salaam. Ik vond de verhalen altijd heel mooi en leerde heel snel van Jezus Alaihi As Salaam houden. Ook later op de middelbare school, toen we de verhalen van het oude testament bestudeerden, nam ik de verhalen heel makkelijk tot me en scoorde heel goede cijfers in de examens van de godsdienstles.

Uit mijn opvoeding als katholiek kind is echter ��n ding bij me gebleven, wat later heel zwaar zou wegen in mijn besluit om moeslim te worden � en dit gebeurde juist tijdens het catechisme!

E�n van de priesters, of een andere medewerker van de kerk, dat weet ik niet meer want het is intussen lang geleden, maakte een opmerking dat eigenlijk in de katholieke kerk helemaal niet op zijn plaats was, maar deze man wilde gewoon dat wij, kleine kinderen, toch bewust werden gemaakt van iets waar hij kennelijk mee zat � hij vertelde ons namelijk, tijdens het bestuderen van de 10 geboden die Allah Salla Allahoe Alaihi Wa Sallam aan Mozes Alaihi As Salaam had geopenbaard, dat de katholieke kerk in overtreding was van het eerste gebod, dat op het aanbidden van afgoden! Hij vertelde ons dat het een gelovige niet is toegestaan om afbeeldingen van wat of van wie dan ook te aanbidden, dus ook niet van Jezus Alaihi As Salaam. Hij vertelde verder dat het maken van afbeeldingen van de kruisiging evenmin toegestaan was, en dat dit door de eeuwen heen in de cultuur van de kerk was geslopen en tegenwoordig niet meer weg te denken was, maar strikt gezien, het mag niet! Deze opmerking is altijd bij me gebleven in diende later als criterium waarop ik de waarheid van de islaam kon toetsen.

Toen ik als volwassene naar Nederland verhuisde kwam ik voor het eerste echt in aanraking met moeslims. Ik had de Arabische cultuur altijd fascinerend gevonden en ging graag in gesprek met hen om te vragen over de Arabische cultuur en uiteraard over de islaam, want de islaam is bepalend geweest voor wat de Arabische cultuur nu geworden is.

Ik leerde dat in de islaam Jezus Alaihi As Salaam als een profeet, en dus een heilige man, wordt beschouwd. Ik vond de moeslims vriendelijk, maar ik wist niet of ik ooit tot deze gemeenschap, dat zo overtuigd was van de waarheid van hun religie, zou behoren. Ik had het idee dat je echt �uitgenodigd� moest worden om maoeslim te worden, en als iemand dit op eigen houtje zou doen, zou hij worden gezien als een �indringer� - tja, ik wist ook niet beter toen!

Maar, en alle lof is aan Allah, deze uitnodiging bleef niet eeuwig uit, in 1998 kreeg ik �formeel� een uitnodiging om de islaam als mijn religie te omhelzen. Ik besloot om, voordat ik echt die stap zou maken, om een kort doch intensieve studie van de islaam te doen, en raadpleegde derhalve de bron van de islaam � de Qoraan.

Na het lezen van het openinghoofdstuk van de Qoraan, �Soerat al-Faatihah� genoemd, had ik al houvast gevonden; Alleen U aanbidden wij en alleen U vragen we om hulp � hoe veel quasi-religies en filosofie�n waren er niet in geslaagd om het leven zo eenvoudig op te sommen! Vervolgens las ik, aangezien ik vanuit een christelijke perspectief de islaam benaderde, het hoofdstuk over de onbevlekte ontvangenis van Maria Radia Allahoe Anhoe/Anha en de geboorte van Jezus Alaihi As Salaam: �Soerat Marjam�. Toen wist ik het zeker: de islaam is de religie van monothe�sme, die door alle profeten en alle gelovigen in alle tijden is aangehangen! Ik besloot dat ik snel de getuigenis moest afleggen: Ik getuig dat er geen god is dan Allah. Hij is de Enige en heeft geen deelgenoot, en ik getuig dat Mohammed Salla Allahoe Alaihi Wa Sallam Zijn dienaar en Zijn boodschapper is, want niemand weet wanneer zijn dood voorgeschreven is.

Door Aboe Younes Mohammed
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 april 2005 om 13:16

In de Naam vam Allah de Bamhartige de Genadevolle

 Haar bevalling leidde mij naar de Islam

Ik ben een vrouwenarts en verloskundige en werk nu al acht jaar bij
een Amerikaans ziekenhuis. Vorig jaar kwam er een Arabische
moslimvrouw om te bevallen. Zij onderging veel leed en pijn vlak
voor de bevalling, maar ik zag geen traan over haar wang rollen.
Toen mijn dienst erop zat, vertelde ik haar dat ik naar huis zou
gaan en dat een mannelijke arts het van mij over zou nemen. Hierop
pas begon zij te huilen en schreeuwde: �Nee! Nee! Ik wil niet dat
een man mij ziet!�

Ik stond versteld. Haar man vertelde mij dat zij het niet wilde dat
een man haar ziet. Heel haar leven heeft niemand, behalve haar
ouders, broers en ooms haar gezicht gezien. Ik schoot in de lach en
zei heel verbaasd: �Ik denk niet dat er in heel Amerika nog iemand
is die mijn gezicht niet heeft gezien!� Ik ging op haar verzoek in
en besloot bij haar te blijven tot na de bevalling. Beiden
bedankten mij hiervoor en na twee uur beviel zij.

Op de tweede dag ging ik naar haar toe om te kijken hoe het met
haar na de bevalling ging. Ik vertelde haar dat veel vrouwen last
kunnen hebben van ziekten en ontstekingen in de periode van
kraambloeding doordat zij daarin gemeenschap plegen te hebben met
hun mannen. Hierop begon zij mij het een en ander uit te leggen
over het onderwerp kraambloeding in de Islam. Ik was onder de
indruk van wat zij allemaal vertelde.

Toen wij verder aan de praat raakten, kwam er een vrouwelijke
kinderarts binnen om te kijken of het goed ging met de baby. E�n
van de dingen die zij tegen de moeder zei was: �Het is beter dat de
baby op zijn rechterzijde slaapt, zodat de hartkloppingen
systematisch verlopen. Toen reageerde de vader, zeggende: �Wij
leggen hem altijd op zijn rechterzijde neer, in navolging van het
voorbeeld van onze Profeet (vrede zij met hem).�

Ik dacht bij mijzelf: �Wij hebben bijna onze hele leven gegeven om
tot deze kennis te komen waar zij reeds van op de hoogte zijn
dankzij hun geloof. Ik besloot dan ook om meer over dit geloof te
weten te komen. Ik nam ��n maand verlof van werk en vertrok naar
een andere stad, waar een groot Islamitisch centrum is gevestigd.
Daar bracht ik het grootste deel van mijn tijd door om vragen over
de Islam te stellen en Arabische en Amerikaanse moslims te
ontmoeten.

Toen mijn verlof erop zat keerde ik terug naar huis met een aantal
brochures over de Islam. Ik stortte mij op het lezen en hield in de
tussentijd voortdurend contact met een aantal leden van het
centrum. En alle lof zij Allah, na een aantal maanden heb ik mijn
bekering tot de Islam bekend gemaakt. Als ik terugkijk kan ik
werkelijk niet voldoende dank aan Allah tonen voor het feit dat Hij
mij heeft geleid naar de Islam.

Dokter Olivia



O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2005 om 02:40

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Bekeringsverhaal van AbdulJabar van de Ven

Sinds Allah mij elf jaar geleden uit Zijn Barmhartigheid de zoetheid van de

Islaam heeft laten proeven, is mij letterlijk honderden keren gevraagd hoe ik

nou eigenlijk moslim ben geworden en zal het mij misschien nog wel honderden

keren gevraagd worden in de toekomst.

 

Ik begrijp dat al die nieuwsgierige vragenstellers deze vraag alleen maar

stellen vanuit hun vreugde een "bekeerde" moslim te zien en vanuit hun liefde

voor de Islaam en daarom heb ik al die jaren geduldig antwoord gegeven op die

vraag alsof het de eerste keer was dat ik die vraag hoorde. Ik heb er echter wel

een standaard verhaaltje van gemaakt dat ik kort samengevat binnen een minuut

vertel, waardoor eigenlijk een hoop mooie punten achterwege blijven. Het is

echter noodzaak geworden wanneer je niet een fulltime verteller wilt worden van

je eigen biografie.

 

Vandaar dat ik nu voor het eerst in mijn leven mijn verhaal op papier zet, zodat

ik in alle rust mijn herinneringen, ervaringen en gedachten met jullie kan

delen.

 

Vaak vraagt men mij wat nou d� reden was dat ik moslim werd en mijn antwoord

daarop is zeer kort: dat was de Leiding van Allah, die Hij geeft aan wie Hij

wil. Maar natuurlijk ging er aan die leiding een speurtocht vooraf, een

speurtocht die mij uiteindelijk weer met mijn eigen "Fitrah" (natuurlijke

aanleg) zou herenigen.

 

Sommige Westerse ori�ntalisten en antropologen beweren wel eens dat het

merendeel van de bekeerde Europese moslims uit probleemgezinnen zou komen, alsof

de Islaam alleen een keuze zou kunnen zijn uit wanhoop en niet uit goed

beredeneerde overwegingen. Ik ben in ieder geval een voorbeeld van een kind dat

niet is opgegroeid in een probleemgezin; geen gescheiden ouders, geen

drugsverslaafde als vader en geen jeugdjaren van tuchtscholen of

jeugdgevangenissen.

 

Ik groeide op in het katholieke Brabant, in een katholieke familie, op een

katholieke basisschool. Ik werd als kleine baby gedoopt in de kerk, toen ik daar

nog niks over kon zeggen en ik heb rond mijn achtste mijn communie gedaan, al

was het meer voor de cadeautjes dan vanuit overtuiging.

 

Welke standvastige overtuiging kan een achtjarige kind nou hebben?

 

De enige plek waar ik echt veelvuldig met het geloof in aanraking kwam, was op

school, want ook mijn familie was buiten kerstmis niet erg praktiserend. Op

school openden wij elke dag de les met een gebed en minstens eens per week

kregen we godsdienstles. Wat me ervan is bij gebleven is dat ik altijd onder de

indruk was van de verhalen over onze profeet 'Iesa (Jezus - de vrede en

zegeningen van Allah zijn met hem). Ik probeerde me altijd voor te stellen hoe

hij met zijn volgelingen leefde, iets dat met mijn grote fantasie niet moeilijk

was voor me te zien. Ik ken 'Iesa as uit al die verhalen als een dapper man, die

zijn brood deelde met de armen onder een boom, de melaatsen genas en met het

simpele volk in het stof zat. Maar aan de andere kant zag ik een paus, die

beweerde 'Iesa as te volgen, maar ondertussen in het Vaticaan woonde in een

paleis van marmer en kogelvrije ramen, ver weg van het gewone volk. Ik kan me

herinneren dat dit ��n van de eerste dingen was die aan mij begonnen te knagen

in de laatste klas van de basisschool en waarover ik mijn leraar begon te

vragen.

 

Nu, veertien jaar later, kan ik nog zijn rode gezicht voor me zien, dat lachte

als een boer met kiespijn. Ik kreeg een antwoord dat de Paus zo moet leven omdat

hij de plaatsvervanger zou zijn van God op aarde en ik moest er maar verder niet

teveel over vragen. Maar was de paus dan hoger dan de profeet die hij beweerde

te volgen? De paus deed me eerder denken aan de Romeinse keizer dan aan 'Iesa...

 

Het was rond deze tijd dat ik mijn vormsel kon doen; dat is, zeg maar, na je

doop en communie de derde stap op weg naar een voorbeeldig katholiek. Toen ik er

achter kwam dat ik bij mijn vormsel niet zoveel cadeautjes kreeg als voor mijn

communie, heb ik er dan ook maar van afgezien.

 

Het was rond deze tijd dat ik de bekende serie "Roots" op TV zag, waarin het

onthutsende verhaal vertelt wordt van een zwarte Afrikaanse slaaf die naar

Amerika wordt getransporteerd. Ik was als beginnende puber geschokt door de

brutaliteit en hebzucht van die blanke, christelijke Europeanen, die onze zwarte

medemensen verhandelden als vee. Via de rapmuziek van zwarte Afro-Amerikanen

leerde ik steeds meer over deze geschiedenis en begin ik steeds meer in te zien

dat de Europese rijkdom voor een groot deel te danken was aan de blanke

plundertochten in Afrika en Azi�.

 

Ik begon me af te vragen waarom wij daarover nooit iets geleerd hadden in de

geschiedenislessen, of over de Nederlandse plunderingen in Indonesi� en

Suriname. En hoe kon het zijn dat Columbus Amerika had ontdekt, terwijl er al

lang Indianen woonden? Hadden die Indianen dan niet Amerika ontdekt, of werd het

pas belangrijk toen de blanke, christelijke Columbus dat deed? En wat er daarna

met die arme Indianen gebeurd is, is ook iets waar nooit over is gesproken.

 

Ik begon steeds kritischer tegen mijn "eigen" christelijke Westen aan te kijken

en begon steeds meer sympathie te ontwikkelen voor die onderdrukte volkeren. Dat

was toch de boodschap van 'Iesa as die ik jaren lang op school had geleerd; kom

op voor de onderdrukten en wees niet met de onderdrukkers? Ik begon steeds meer

de enorme kloof te zien tussen deze profeet 'Iesa as en de mensen die met veel

trots beweerden hem te volgen. Ik begon de gouden kelkjes en kandelaars in de

kerk te zien als geroofd goud uit Afrika. Al die schilderijen, beelden en muziek

in de kerk waren alleen maar een afleiding van de werkelijke sobere aanbidding

van God, terwijl zelfs volwassen mensen niet eens mijn fundamentele vragen over

het geloof konden beantwoorden.

 

Toen pas begon ik terug te denken aan al die gebeden op de basisschool, waarin

wij zeiden: "Wees gegroet Maria, moeder van God.." Ik begon mij af te vragen hoe

God een moeder kon hebben en wie dan zijn opa en oma waren? Natuurlijk wist ik

dat met God Jezus werd bedoeld, maar hoe kon Jezus nou God zijn als hij door

mensenhanden gekruisigd was (zoals ik toen nog geloofde)? Kan de Schepper worden

gedood door Zijn eigen schepselen? En waarom ging 'Iesa as dan in gebed tot God?

Bidt God soms tot zichzelf? Ik voelde gewoon aan mijn Fitrah (geboorterecht,

iedereen heeft het geloof in God in zich, alleen is het bij velen bedekt door

materialisme en begeertes etc.) en met mijn gezonde, jeugdige verstand, dat dit

alles niet klopte en dat al die mensen waarmee ik sprak dat eigenlijk ook wel

wisten. Vandaar dat ze vaak zelfs mijn vragen en discussies uit de weg gingen.

Ik heb zelfs geprobeerd hierover met pastoors te praten, maar tevergeefs.

 

Toen ik dus alleen maar halve, paniekerige reacties kreeg op mijn vragen,

besloot ik zelf maar te gaan lezen en zo begon ik in de bibliotheek

verschillende boeken te lezen over het Christendom, Boeddhisme, Jodendom en

Hindoe�sme, maar eigenlijk nog niet zo over de Islaam. In het christendom bleef

ik, in welke stroming dan ook, vele tegenstrijdigheden vinden. Ook het Jodendom

sprak mij om meerdere redenen niet aan; onder andere omdat ik niet van het

Joodse ras was en omdat zij 'Iesa as verwierpen als een leugenaar. Het

Hindoe�sme vond ik wel mysterieus, maar het klonk mij allemaal te

ongeloofwaardig toen ik las over goden die er uitzagen als blauwe olifanten en

elkaar de oorlog verklaarden vanwege een vriendinnetje. Ook het discriminerende

kastenstelsel en het levend verbranden van weduwen kon ik niet accepteren als

goddelijk. Vooral de soberheid en ��nvoudigheid van het Boeddhisme sprak me aan

en ik zag grote overeenkomsten tussen de boodschap van Boeddha en die van 'Iesa.

Maar ook bij het Boeddhisme bleef ik dingen vinden waar ik het niet mee eens kon

zijn. Ik denk dat ��n van de belangrijkste punten was die ik niet kon

accepteren, dat ook zij, net als de christenen, een schepsel aanbaden in plaats

van de Schepper. Ik geloof tot op de dag van vandaag dat Boeddha een ware

profeet van Allah kan zijn geweest, maar dat de mensen na hem zijn boodschap

hebben verdraaid, net zoals de christenen dat met de oorspronkelijke boodschap

van 'Iesa vrede zij met hem hebben gedaan.

 

Uiteindelijk begon ik me toch steeds meer in de Islaam te verdiepen vanwege

verschillende redenen. Ten eerste was ik niet tevreden met de religies die ik

tot nu toe had onderzocht; ik vond er geen totale rust in. Ten tweede had ik in

deze tijd een Algerijnse oom, die ik rond mijn puberteit steeds interessanter

begon te vinden. Deze oom was echter het tegenovergestelde van een goede moslim;

hij woonde ongehuwd samen met mijn tante, dronk wijn, verrichte zijn gebeden

niet en vastte niet in de Ramadan.

 

Hij maakte de moslims en hun religieuze gewoontes vaak zelfs belachelijk. Maar

via hem begon ik wel steeds meer ge�nteresseerd te raken in Algerije en zodoende

kwam ik al vlug op de Islaam uit.

 

Ik begon te lezen over de Franse bezetting van Algerije en hoe de Fransen daar

met enorm veel bloedvergieten en onderdrukking hebben geprobeerd die Algerijnse

moslims het "beschaafde christendom" bij te brengen.

 

Mijn interesse voor de Islaam kwam nog eens in een stroomversnelling door de

eerste Golfoorlog tussen Irak en Amerika; een tijd waarin de media bol stonden

van de anti-islamitische en anti-Arabische propaganda. Hoe vreemd het ook

klinkt; juist hierdoor werd mijn sympathie voor de moslims en het Irakese volk

alleen maar vergroot en begon de Islaam mij aan te trekken als een magneet. Ik

had totaal geen moslimvrienden waar ik bij terecht kon en ik kende maar ��n

moskee, waar ik bang was zomaar naar binnen te gaan. Ik wist niet hoe men zou

reageren als er een Nederlandse jongen zomaar bij hen naar binnen zou lopen,

maar ik wou graag ��n van hen zijn! Dus trok ik op een vrijdagmiddag naar die

moskee en ging voor de ingang zitten en keek naar de mensen die naar binnen

gingen. Een vriendelijke oude man liep op mij af en aaide mij glimlachend over

mijn hoofd, waarna hij naar binnen ging. Zo ben ik nog ��n of twee keer op een

vrijdagmiddag voor die ingang gaan zitten, zonder met iemand te spreken of naar

binnen te gaan. Pas toen ik daarna telefonisch een afspraak met ze had gemaakt,

ging ik op mijn veertiende verjaardag voor het eerst echt die moskee in en

schudde ik handen met enkele Turkse broeders.

 

Ik voelde me meteen thuis; mijn hele geest vertelde mij dat dit hetgeen was waar

ik naar op zoek was! Dat klinkt achteraf misschien wat raar, maar ik kan het

niet anders uitleggen, en ik neem aan dat veel bekeerde Nederlanders begrijpen

wat ik bedoel.

 

De islamitische Fitrah, die ik al vanaf mijn geboorte in mij droeg (en elk

mens), begon te ontwaken toen ik daar zat met mijn broeders, op de simpele grond

van de moskee. Geen schepsels die aanbeden werden, maar alleen de Schepper.

 

Wat klonk het allemaal ��nvoudig! Spoedig daarna ben ik nog ��n of twee keer

terug gegaan, waarna ik de Shahaadah heb afgelegd, el-hamdoelillah.

 

Vanaf dat moment, vanaf het moment dat ik mij in de salaat (het gebed) met hen

neerboog voor Allah, begon er een gevoel te branden in mijn hart, dat er tot op

de dag van vandaag in zit. Dat gevoel heet imaan, maar dat wist ik toen nog

niet. Ik wist alleen dat ik dit nog nooit eerder had gevoeld en dat ik dit

gevoel nooit meer kwijt wou raken.

 

Een enorme brandende liefde voor Allah, waardoor je angsten verdwijnen en er

rust voor in de plaats komt. Een liefde die je soms alleen kan uitschreeuwen met

"Allaahoe Akbar!" - Allah is de Grootste! - De zoetheid van imaan, die mij er

soms toe bracht om midden in de nacht neer te knielen voor Allah, om vervolgens

zo een kwartier neergeknield te blijven op mijn gezicht.

 

Ik was na een hele zoektocht eindelijk weer thuis...

 

Abdul-Jabbar van der Ven

 

 

 

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2005 om 05:06
Ik moet zeggen dat ik dit een leuk topic vind.  Ik vind het altijd heel interessant om lezen waarom mensen bepaalde dingen doen of geloven.  Laat de verhalen maar komen dus ...
IK wil ook wel wat schrijven over mijn "evolutie" van katholiek naar athe�st, agnost en vervolgens pagan, moest iemand dat leuk vinden
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
al-turki Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 april 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote al-turki Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2005 om 14:10
het kijken waard...

part 1

part 2

part 3
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2005 om 14:48
maschalaah
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2005 om 16:47
Bekeringsverhaal Imane

Waar mijn verhaal precies begint weet ik niet, wat ik wel weet is dat het allemaal best snel is gegaan��

Een jaar geleden ontmoette ik mijn aanstaande man. Het was eigenlijk de eerste Marokkaanse jongen die ik op zo�n manier leerde kennen. Ik ging weleens met Marokkaanse jongens om, maar mijn vriendjes waren tot dan toe alleen Nederlandse jongens geweest.

We raakte in contact en vanaf het begin dat ik hem leerde kennen kreeg ik een heel ander beeld van de Marokkaanse cultuur en de islam. Thuis werden de vooroordelen er hard ingestampt, maar toch stond ik altijd wel open voor andere dingen. Hij bleek heel respectvol, heel rustig�..bijna ideaal.

Waarom ik mij precies ben gaan verdiepen in de islam heeft de volgende reden. Op internet las ik een verhaal van een meisje dat bekeerd was tot de islam. Zij had veel problemen waaronder een eetstoornis. Zelf heb ik ook aan een eetstoornis geleden en heb veel problemen gehad. Ik herkende mijzelf dus goed in dit verhaal. In het verhaal vertelde zij dat zij door het lezen over de islam en van de koran haar rust vond, zichzelf leerde respecteren en heel anders tegen het leven aankeek als ervoor. Ik vertelde mijn aamstaande man hierover en hij zei dat hij dat ook had.

Ik vertelde hem dat ik dan ook wel eens over de islam wilde lezen en er meer vanaf wilde weten waarom dit een oplossing kon zijn voor problemen, de onrust in mijn leven. Hij gaf me niet direct boekjes maar toen ik maar bleef zeuren heeft hij er op een dag een paar meegenomen. Ik begon enthousiast te lezen en binnen een week had ik al zijn boekjes uitgelezen. Ik voelde het ook,de rust, dit was de oplossing om opnieuw te beginnen met mijn leven. In deze tijd ben ik ook gestopt met de therapie voor mijn eetstoornis, maar ik moet zeggen, ik heb het niet gemist. Ik bleef maar lezen. Zelf kocht ik ook een aantal boekjes en ik discussieerde vaak met mijn aanstaande man over de islam, ik vertelde hem dingen die ik had gelezen en hij leerde mij weer dingen.

Ondertussen begon ik ook het internet uit te pluizen op zoek naar informatie over islam. Ik wilde ook wel eens graag weten of er meer Nederlandse meisjes waren die zich bekeerd hadden of bezig waren met de islam. Nadat ik een oproepje op een website had geplaatst dat ik wel ge�nteresseerd was in de islam kreeg ik veel reacties van zusters. Op msn sprak ik vaak met hen over het geloof. Zij hebben mij ook veel geleerd en mijn zoektocht bleef doorgaan.

Binnen 4 maanden heb ik zoveel kennis opgedaan en stond ik zo positief in het leven dat ik er van overtuigd was dat ik de goede weg in was gegaan�.de weg van de islam.

Ik ben mij toen in meer praktische dingen gaan verdiepen. Verrichten van wassing en het gebed. Vooral het laatste had ik veel moeite mee. Ik keek vaak stiekem naar mn aanstaande man als hij aan het bidden was�.prachtig vond ik dat. Als hij wassing deed, deed ik gewoon met hem mee om te oefenen. Maar bidden lukte nog niet. Ik vond het te moeilijk.

Intussen was ik na een paar maanden elders te hebben gewoond weer thuis gekomen en bij het zien van mijn boekjes raakte mijn ouders nogal in paniek. Ze verzetten zich hevig tegen de islam en vinden het grote onzin dat ik mij daarmee bezig hou�.ik ben toch Nederlandse. Het ergst vind ik dat zij mijn aanstaande man er indirect de schuld van geven. Hij zal het mij wel opgedrongen hebben. Terwijl dat juist helemaal niet zo is. Ik heb het hem misschien wel een beetje opgedrongen meer over dingen na te denken. Ik liet mij niet uit het veld slaan door mijn ouders en stiekem bleef ik doorgaan met lezen over de islam.

Ik vertelde mijn aanstaande over het feit dat ik van plan was mij te bekeren. Ik geloof dat ik hem toch wel een beetje heb laten schrikken met dit idee�.Maar hij reageerde erg positief. Hij vroeg of ik er goed over na had gedacht en zei dat ik wel goed moest onthouden dat er dan een moeilijke tijd aan zal komen, vooral met mijn ouders. Ik zei dat ik er klaar voor was�.en wat betreft mijn ouders�.Ik vind niet dat zij mijn geluk in de weg mogen staan met hun vooroordelen. Ik weet dat je ouders heel belangrijk zijn, maar inshallah zullen zij ooit inzien dat dit mij gelukkig maakt. Dat ik door het leven wil gaan als moslima.

Het idee van bekeren was een beetje op de achtergrond geraakt tot afgelopen zomer.

Mijn aanstaande man zal op vakantie gaan naar Marokko en ik bleef alleen achter in Nederland. Voor hij vertrok gaf hij mij een brief. In die brief had hij beschreven hoe hij zijn gebed altijd verricht en wat ik daarbij moest zeggen. Elke dag las ik het en probeerde ik het uit te voeren, maar met de uitspraak had ik veel moeite en bidden met een blaadje in je hand motiveert je ook niet echt. Toch las ik het blaadje elke dag, probeerde te begrijpen wat er stond.

Op een dag sprak ik een zuster op msn en zij vroeg mij of ik al bekeerd was. Ik vertelde haar dat ik dat zou doen als mijn vriend terug zou zijn met vakantie. Zij vertelde mij dat ik eigenlijk niet zou moeten wachten�.wat als het morgen te laat zou zijn. Na het gesprek heb ik lang nagedacht. Ik besloot diezelfde nacht nog de shahada uit te spreken. Nadat ik de badkamer binnen liep om mij te wassen ging alles vanzelf. Ik was aan het zweven. Ik sprak af dat mijn aanstaande gelijk met mij zou bidden. Na het uitspreken van de shahada heb ik gehuild, niet van verdriet, maar van geluk denk ik. De dagen erna voelde ik mij heerlijk en nu nog steeds. Ik heb de goede keuze gemaakt.

Nu ben ik weer een aantal maanden verder en heb nog steeds geen spijt. Mijn ouders weten wel dat ik nog steeds erg bezig ben met de islam, maar dat ik mij heb bekeerd weten ze niet. Ooit zal ik het hen vertellen. Langzaam aan ben ik nu een hoofddoek gaan dragen. Helaas nog niet altijd en overal, maar ik neem er de tijd voor. Ik vind dat je zulke dingen niet moet overhaasten. Samen met mijn aanstaande zijn we nu ook wel over de toekomst aan het nadenken. Maar goed dat is voor later.

Tot slot ben ik erg blij met het feit dat mijn interesse in de islam goede invloed heeft gehad op mijn aanstaande man. Ik wil hem speciaal bedanken voor zijn steun en hulp, hij staat altijd voor mij klaar���.. en niet te vergeten de zusters die ik in de afgelopen tijd heb leren kennen.

Wat er ook gaat komen in de toekomst ik sta er open voor. Ik vertrouw nu op Allah (swt), dat geeft me veel rust, ik ben niet meer bang voor de toekomst.

Liefs, Imane/Joyce

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2005 om 05:23

salam alikoum wr allah wb

echt masha allah broeders en zusters,  moge allah ons leiden  en houden op het rechte pad.

bro al turqui, jazaaka allahou kheyr vr die videos, ik heb er veel aan!

ws wr allah wb

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Linda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 58
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Linda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 09:03

Assalamu aleikum,

ik heb met verwondering de mooie bekeringsverhalen gelezen en dit sterkt mij in mijn geloof alhamdullillah.

Mijn bekeringsverhaal is misschien niet zo bijzonder, maar wou het toch even - kort - kwijt. Ik ben opgegroeid in een protestants christelijk gezin, met elke zondag naar de kerk en bidden. Godsbesef was bij ons thuis altijd aanwezig en daarom heb ik nooit getwijfeld aan het bestaan van God. Ik kom uit een liefdevol, en behoorlijk reislustig gezin, openstaand voor alles wat anders is vanuit het christelijke oogpunt dat uw naaste ook de vreemdeling die in uw stede woont is. Er kwamen dus ook wel eens moslims bij ons thuis, en mijn ouders weten ook vrij veel over andere geloven en culturen. En toen gebeurde de aanslag van 11 december 2001 en werd in Nederland en in de gehele westerse wereld een anti-islamitische houding aangenomen, maar bij ons thuis niet. Moslims hadden het gewoon niet helemaal bij het rechte eind in hun geloof, volgens mijn ouders, maar dat maakt nog niet alle moslims tot terroristen (zijn gewoon een klein groepje gekken - volgens mijn vader) en we geloven wel in dezelfde God (en dat voor christenen, die veelal ontkennen dat we in dezelfde God geloven). Maar het bracht voor mij een omkeer. Ik begon zo veel mogelijk te lezen wat er te lezen viel over de Islam en kreeg twijfel omtrent het Chrstendom. Ik sprak hier veel over met mijn ouders, maar die wisten mij toentertijd nog steeds te overtuigen over de juistheid van het Christendom. Ik sprak hierover met moslimvrienden, die overigens niet veel wisten en ik besloot het tot het begin van 2004 maar op een laag pitje te zetten. Ik ging namelijk naar het buitenland, studeren. Daar kwam ik echter in contact (misschien onbewust, omdat ik nog steeds opzoek was naar de Waarheid) met moslims die w�l praktizerend waren, wel baden, en mij dingen lieten zien die haast nog verder gingen dan de naastenliefde van mijn ouders. De liefde die ze uitdroegen voor de verschoppelingen in de maatschappij, en ik stond versteld. Ik vroeg honderduit, maar nog steeds twijfelend keerde ik terug naar Nederland, om het deze keer er niet bij te laten zitten. Ik ging op zoek naar Nederlandse moslima's die wel praktizerend waren en kwam in contact met een paar lieve zusters die me geholpen hebben. Op 20 november jongstleden heb ik de shahada afgelegd in het bijzijn van deze zusters en alhamdullilah mijn leven gaat steeds beter! Mijn ouders weten echter nog niet dat ik moslima ben, ze hebben wel hun vermoedens, en de discussies thuis zijn nog niet afgelopen, maar ik ben Allah nog steeds dankbaar voor de openheid van mijn familie, en natuurlijk bid ik voor ze, dat Allah hen mag leiden. En natuurlijk dat ik nog veel meer mag leren over de Islam en dat Allah mij de kracht mag geven binnenkort de hidjaab te mogen dragen,

Dit was even kort mijn verhaal,

Wa aleikum salaam,

Linda

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 12:21

In de Naam van Allah, Meest Barmhartige Schenker van Alle gunsten,

Assalamoe3leikoem wara7matu Allah wa Barakatuh.

Het blijven mooie verhalen maschallah elk verhaal is appart en weet je telkens weer te ontroeren, Allahu Akbar en soeb7anallah.Allah leidt wie Hij swt wil en laat dwalen wie Hij wil. Allah Ta3la geeft rijkdom aan degenen die Hij liefheeft en aan degenen die Hij niet liefheeft, maar de Islaam geeft Hij uistluitend alleen aan degenen die Hij liefheeft.

Oegtie Laila geeft nooit de hoop op betreffende de Genade van Allah ta3la Doe veel doe3a en inschallah zal Allah jullie ouders leiden op Siraat el Mustakiem Ameen ya Rabb.

Ik had ooit eens een hele ontroerende mail gehad van een bekeerde zuster in Amerika, maschallah zij bekeerde eerst daarna heeft haar echtgenoot zich van haar laten scheiden en mocht ze haar bloedeigen kinderen niet opvoeden,  maschallah ze bleef zo sterk en standvastig. De eerste in het gezin die zich bekeerde was haar oma die kort daarna stierf, daarna haar kinderen, zelf haar ex man heeft zich bekeerd tot de Islaam, maschallah en Allahu Akbar en daarna heeft ze ontdekt dat ze bortskanker had, maar maschallah zo mooi hoe ze ermee omging, ze bleef zo dankbaar. Moge Allah swt haar belonen en zegenen, jullie en ons allen Ameen

Lieve bekeerde zusters, ik wil jullie nog zeggen dat ik echt bewondering voor jullie heb maschallah en Moge de AlMachtige jullie daarvoor belonen Ameen, Wij hebben het in onze opvoeding gekregen Alhamdulilah maar bij jullie is het een ware strijd geweest om te vechten voor datgene waar je met je hart en ziel in geloofd, Moge Allah jullie bijstaan en het voor jullie gemakkelijken Allahoema Ameen

Oe7ieboekoemfillah :)

FiAmanillah,

wasalamoe3leikoem wara7matu Allah wa barakatuh

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.