Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Dag der opstanding

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elroyal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Dag der opstanding
    Geplaatst op: 16 januari 2005 om 18:49
Ok om te beginnen, je zegt zelf dat je iets eert. Dat geeft al aan dat je vind dat iets het waard is om geeerd te worden. Is het dan niet logischer dat je degene vereert die de allerhoogste is, degene die het leven schiep ?
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 00:13
In eerste instantie geplaatst door Herne

Ik vereer ook geen levensvormen Anne.
Ik eer het leven. :-)


Daarom noemde ik ook levenskracht. ;)
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 04:28
Allah kan het leven niet geschapen hebben want dan zou hij zich zelf geschapen  moeten hebben.
Snap je de tegenspraak niet?
Het leven zit volgens Allah ook in allah dus kan hij het leven niet geschapen hebben.
Ik zie de levensvorm niet als hetzelfde als leven. Elke levensvorm zie ik als een uiting van leven. Als een mogelijkheid die het leven heeft om zich te uiten.
En ook een afgescheiden gods persoon is een mogelijkheid van het leven om zich te uiten.
groetjes Herne.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 05:17
En ook een afgescheiden gods persoon is een mogelijkheid van het leven om zich te uiten.


Hmm is een persoon dan per definitie een uiting van leven? Het leven kan ook iets zijn wat God bedacht heeft bij zijn schepping.
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 05:51
Naar mijn mening is inderdaad een persoon een uiting van leven.
een dode persoon heeft niet veel bestaansrecht wel?
hoe kan god het leven bedacht hebben bij zijn schepping?
Hij leeft zelf toch ook.
Nee Hij kan wel allerlei toepassingen en voorwaarden bedacht hebben voor dat leven om zich te kunnen uiten.
Ook dat is scheppen.
Maar denk nu niet dat ik god ondergeschikt zie aan het leven. Dat is niet zo.
Ik zie het Leven en God als een ware eenheid die in volkomen balance is .
Ik zal het eens proberen in Christelijke termen uit te drukken.
Zie het Leven als de Heilige Geest. God als de Vader en de Zoon als alle levensvormen die die uiteindelijke balance en volheid nog niet gevonden hebben , behalve dan het proto type van de Zoon Jezus.
Misschien kun je dan zien dat de ideen van Druiden en christenen niet zover uit elkaar liggen ;-)

groetjes Herne
Terug naar boven
YoUNaS Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote YoUNaS Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 09:40

Assalaamoa alaikoem wa Rahmatulah wa Barrakatuh en hallo voor de rest,

Echt herne ik heb nog nooit zoveel onzin uit 1 persoon horen komen

Ten eerste Allah is als een cirkel Zijn bestaan heeft geen begin en geen eind terwijl het universum en dus ook de aarde en alle levensvormen een duidelijk begin en eind hebben. Allah is God en Hij heeft dus Goddelijke Eigenschappen, dit is absoluut niet te vergelijken met ons als mensen, (wij hebben geen Goddelijke eigenschappen anders zouden we goden zijn) en wij kunnen dan ook nix begrijpen van Allah wat Hij precies is behalve wat Hij ons daarvan heeft verteld in Zijn Vermaning aan ons(De Koran). Ten tweede vraag ik me echt af waar jij je theorien op basseert, God heeft ons dit nooit laten weten voorzover ik weet, of beschouw jij jezelf als profeet???

Trouwens, tenzij je antwoord is "Eshaddou La Illaha IllahAllah, wa eshaddou anna muhammadan abdahoe wa RasulAllah"(ik getuig en ik geloof dat er geen andere God is dan Allah, en ik getuig en ik geloof dat Mohammed(saws) Zijn dienaar en boodschapper is) hoef ik geen reactie van jou!!!

 

ey achi blackshadow heb je nog iets gevonden van die delil???

Assalaamo alaikoem wa Rahmatulahi wa Barrakatuh!!!

 

>>>YoUNaS

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 10:43

Hallo Herne,

Ik vind het een beetje onzin wat je nu zegt. Je gelooft zo te zien in Eel, maar je gelooft niet in de Hemel en in de Hel. En dan denk je ook nog eens dat iemand zelf een Hel kan creeeren in zijn eigen leven. Ik begrijp wel een beetje waarom je dat gelooft, aangezien een Hel voor ons moeilijk voor te stellen is. Meestal denken we aan vuur, en pijn. Maar hoe wij daarover denken is nog maar heel zachtjes uitgedrukt. De pijn die je denkt te zullen voelen, zal duizend en duizend maal erger zijn, die pijn is voor ons mensen gewoon niet voor te stellen. Maar goed je zei dat je in Eel gelooft, maar niet in Hemel en Hel. Dat is een beetje tegenstrijdig aangezien Eel die heeft geschapen. Eel is hetzelfde als Allah swt, of Jaweh, of God. Alleen anders benoemd, en de mensen maken er soms leugens over, maken zelf een waarheid, die niet correct is. Maar uiteindelijk is het eendezelfde God...

groetjes Thara

 

Terug naar boven
Arayen.3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Arayen.3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 13:52

 

 (Assalaamoa alaikoem wa Rahmatulah wa Barrakatuh voor iedereen)

oh herne toch...

jij en je El-waanzin...   hoe denk je dan dat de "wereld" is ontstaan? hoe denk je dat de mens is ontstaan?  evolutie-theorie?? van een aap? uit een spons? een vis? uit een heilige geest???  oh ik lach me kapot!

ik begrijp het �cht �cht niet waarvan je dit onzin hebt gehaald? van jou El? (vertel me, dan kank het misschien begrijpen hoe het komt dat je zo afdwaalt van de waarheid) 

wat YOUNAS zegt is waar:  ----  Allah is als een cirkel Zijn bestaan heeft geen begin en geen eind terwijl het universum en dus ook de aarde en alle levensvormen een duidelijk begin en eind hebben. Allah is God en Hij heeft dus Goddelijke Eigenschappen, dit is absoluut niet te vergelijken met ons als mensen, (wij hebben geen Goddelijke eigenschappen anders zouden we goden zijn) en wij kunnen dan ook nix begrijpen van Allah wat Hij precies is behalve wat Hij ons daarvan heeft verteld in Zijn Vermaning aan ons(De Koran). -----

en amaai christenen zijn zooo naif en zo grappig. -> ten 1ste Allah swt. heeft G��N KINDEREN of familie. de heilige geest heeft ons niet geschapen en "de zoon"(dus Jezus) heeft ons ook NIET geschapen.(sommigen denken zelfs dat God dus werkelijk Jezus is,hahahaah)

 Allah is de Enige de grootste la ilaha illa allah en hij heeft geen gelijken, geen macht of kracht overmant hem, hij verwekt niet noch is hij verwekt.

denk er is even na en schrijf me aub waarom je zo'n fantasie hebt.

alvast bedankt

Ar rayaan      

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 14:08
In eerste instantie geplaatst door Herne

Naar mijn mening is inderdaad een persoon een uiting van leven.
een dode persoon heeft niet veel bestaansrecht wel?


Ik bedoel dat hij niet slechts alleen een uiting van leven is. Zou het ook mogelijk kunnen zijn dat iemand niet alleen een uiting van leven is maar ook het leven zelf?

hoe kan god het leven bedacht hebben bij zijn schepping?
Hij leeft zelf toch ook.
Nee Hij kan wel allerlei toepassingen en voorwaarden bedacht hebben voor dat leven om zich te kunnen uiten.
Ook dat is scheppen.


Misschien is het leven wat wij kennen anders dan het leven wat God kent. Wij zijn immers materialistische levensvormen, en die waren er volgens de bijbel voor de schepping nog niet.

Maar denk nu niet dat ik god ondergeschikt zie aan het leven. Dat is niet zo.
Ik zie het Leven en God als een ware eenheid die in volkomen balance is .
Ik zal het eens proberen in Christelijke termen uit te drukken.
Zie het Leven als de Heilige Geest. God als de Vader en de Zoon als
alle levensvormen die die uiteindelijke balance en volheid nog niet
gevonden hebben , behalve dan het proto type van de Zoon Jezus.
Misschien kun je dan zien dat de ideen van Druiden en christenen niet zover uit elkaar liggen ;-)


Haha ok ;) Misschien vind je dit nog leuker: God noemt zichzelf het Leven. We vereren dus eigenlijk allebei het leven! :D
Terug naar boven
Arayen.3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Arayen.3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 15:22

het probleem van de (meeste)mens is dat hij wat hij nooit heeft gezien of gekent kan zich niets anders voorstellen. dus ook automatisch krijgt de mens een tekening,een voorbeeld van een God. ook wat de mens niet ziet,gelooft hij er niet in..omdat het onwetende boven ons verstand is en sommige dingen kunnen we niet verwerken. maar de onwetende de onzichtbare besta. en heeft atijd bestaan. het is gewoon teveel voor de mens zijn verstand. bijvoorbeeld: we hebben nog nooit een engel gezien he, dus creert ons verstand een beeld ervan(mooi met 2vleugels zoals bij vogels,witte kleren,enz..) maar het kan helemaal naast liggen en de vleugels kunnen helemaal andere vleugels zijn dat we nog nooit gezien of ooit bedacht hadden.. wie weet (er is wel soms een beschrijving in de Qur'aan over de engelen, dat sommige engelen wel 700 vleugels hebben en h��l sterk zijn,dat er ook op de dag des oordeels zal de aarde scheuren en aan de randen zullen engelen zitten en 8engelen zullen de grote troon van Allah swt. dragen)

dus ook over Allah swt., bijvoorbeeld de mens kan zich niet voorstellen dat Allah swt op 1keer alle mensen en hun lot heeft geschapen. maar Allah kan alles wat we niet kunnen. het is misschien heel moeilijk om te begrijpen , maar het is zo en staat in de Qur'aan.

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 15:25
Dat heb je mooi gezegt, masha'Allah! Ik ga er een topic over openen :)
Terug naar boven
Arayen.3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Arayen.3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 15:36

 

 

shoekran!

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 15:36
In eerste instantie geplaatst door Arayen.3

het probleem van de (meeste)mens is dat hij wat hij nooit heeft gezien of gekent kan zich niets anders voorstellen. dus ook automatisch krijgt de mens een tekening,een voorbeeld van een God. ook wat de mens niet ziet,gelooft hij er niet in..

Ik vind het altijd gekker dat mensen dingen sterker geloven die ze niet zien(en ik ben er ook niet van vrijgesteld of zo hoor), dan dat ze dingen geloven dingen die ze zien.  En al helemaal als het zien het niet zien tegenspreekt...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 15:39
Jah maar zien hoeft niet perse met de ogen te zijn. Je kunt ook zien met je hersenen door logisch na te denken, en zien met je hart, door het te voelen, en daar emoties bij te krijgen...
Terug naar boven
Arayen.3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Arayen.3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 15:49

 

het is : als je 'iets' ziet, je "gelooft" er niet meer in.. nml. het is reeel geworden je weet dat het zo is. maar als je iets niet ziet, je gelooft er in.  snap je.

het is ook bv. een mens geloofde dat de aarde rond is tot hij het bewezen heeft en nu moet de mens het niet meer 'geloven', nml. het is bewezen.

dat wil de Moslim ook met de ISLAM, snap je. en ik geloof VOLKOMEN dat inchallah zal de islam ooit de enige godsdienst zijn, dat iedereen er overtuigd is en de WAARHEID ziet in de islam(de ware godsdienst) inchallah. 

Terug naar boven
Arayen.3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Arayen.3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 15:52

 

das waar, want Allah swt. KUN je zien!

met je hart. je voelt zijn aanwezigheid zijn bescherming zijn hulp en troost..

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 15:52
jah de vorm van de aarde is dan even een slecht voorbeeld, aangezien dat uiteindelijk niet waar bleek te zijn, en ons geloof in Allah swt wel. :) Zoals ik al zei, je hoeft het niet perse met je ogen te zien, ook al heb ik dat wel gedaan, je kunt het ook zien door je hart te openen...
Terug naar boven
Arayen.3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Arayen.3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 15:54

 

ja mssn is eht niet echt DE voorbeeld, maar twas een voorbeeld 

ik denk wel dat iedereen wel snapt wat ik ermee wou zeggen..

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 15:56

In eerste instantie geplaatst door tarah

Jah maar zien hoeft niet perse met de ogen te zijn. Je kunt ook zien met je hersenen door logisch na te denken, en zien met je hart, door het te voelen, en daar emoties bij te krijgen...

Dat klopt, maar iets wat je zintuigen waarnemen, blijft logischerwijze toch geloofwaardiger dan iets wat niet waargenomen kan worden.  Ik maak dus eerder een index van geloofwaardigheid, zeg maar, ik sluit niets perse uit.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 15:59
Nee, je sluit het niet uit, maar toch zal je er niet in geloven. En wanneer je dan de waarheid ontdekt, is het te laat...
Terug naar boven
Arayen.3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Arayen.3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 16:00

 

ja das waar dat men eerder gelooft wat men kan waarnemen dan het onzichbare onbekende

maar je kan zelfs in de onzichtbare zoooooo hard geloven zohard dat je zels als je je ogen dicht doet dat je met je hart je innerlijk kat zien(eerder gewoon voelen)

gewoon je weet zooo zeker dat het waar is dat het besta en het maakt je zo blij dat je de waarheid kent Subhan Allah

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 16:01
In eerste instantie geplaatst door Arayen.3

 

het is : als je 'iets' ziet, je "gelooft" er niet meer in.. nml. het is reeel geworden je weet dat het zo is. maar als je iets niet ziet, je gelooft er in.  snap je.

het is ook bv. een mens geloofde dat de aarde rond is tot hij het bewezen heeft en nu moet de mens het niet meer 'geloven', nml. het is bewezen.

dat wil de Moslim ook met de ISLAM, snap je. en ik geloof VOLKOMEN dat inchallah zal de islam ooit de enige godsdienst zijn, dat iedereen er overtuigd is en de WAARHEID ziet in de islam(de ware godsdienst) inchallah. 

Ik snap je helemaal Ik had het gewoon anders ge�nterpreteerd. Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 16:03

In eerste instantie geplaatst door tarah

jah de vorm van de aarde is dan even een slecht voorbeeld, aangezien dat uiteindelijk niet waar bleek te zijn, en ons geloof in Allah swt wel. :) Zoals ik al zei, je hoeft het niet perse met je ogen te zien, ook al heb ik dat wel gedaan, je kunt het ook zien door je hart te openen...

Je spreekt jezelf nu wel tegen, als het re�el was en bewezen, zou je niet meer hoeven geloven in Allah  Maar goed, ik denk dat we beiden begrijpen wat de ander wil zeggen

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 16:05
Ik zeg niet dat het bewezen is voor de mensheid, ik zeg dat het voor mij bewezen is, maar daar ga ik verder niet meer op in, want waarschijnlijk zou je me toch niet geloven. Ik ga nu lekker slapen, weltrusten! :)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 16:09

In eerste instantie geplaatst door tarah

Ik zeg niet dat het bewezen is voor de mensheid, ik zeg dat het voor mij bewezen is, maar daar ga ik verder niet meer op in, want waarschijnlijk zou je me toch niet geloven. Ik ga nu lekker slapen, weltrusten! :)

Waarom zou ik dat niet geloven?  Het is zelfs geen kwestie meer van geloven, ik heb aan de hand van mijn zintuigen (meerbepaald "zien" --> lezen) kunnen merken dat jij dat voor jezelf bewezen acht.  Ach ja, een beetje laat om filosofisch te worden he
Sweet dreams! Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Arayen.3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Arayen.3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 16:10

 

wel...wat ik moet zeggen is mssn ook dat Allah swt  toch een stukkie bewezen is, nml. als je de Qur'aan,de hadith, en de mirakels en de voorspellingen leest zul je er toch wel ingeloven( echtwaar geloof me,IEDER die het ooit zal lezen, zal er z�ker toch wel ergens overtuigd zijn!)   inchallah

Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elroyal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 17:06
Je vraagt wie Allah schiep ? Allah is geen schepping, Hij is de schepper. Daarom kun je die niet met elkaar vergelijken.

Er zal een tijd komen waarin de mensen veel zullen vragen, zelfs zullen vragen: "Allah cre�erde de schepselen, maar wie schiep Allah?"

Als dit wordt gevraagd, zeg dan: "Allah is een, soera (hoofdstuk) Al-Ichlaas (uit de Heilige Qor'aan), en zoek bescherming tegen de duivel door "A oedzoe billaahis-samie il aliem  minasj-sjaiaanir-radjiem min hamzihi wa nafgihi wa nafsihi� te zeggen."

De vertaling van die Soerah:
Zeg: Hij is Allah, de Enige.
Allah is de enige van wie al het geschapene afhankelijk is.
Hij heeft niet verwekt en is niet verwekt.
En niet ��n is aan Hem gelijkwaardig.
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 18:11
In eerste instantie geplaatst door Anne

In eerste instantie geplaatst door Herne

Naar mijn mening is inderdaad een persoon een uiting van leven.
een dode persoon heeft niet veel bestaansrecht wel?


Ik bedoel dat hij niet slechts alleen een uiting van leven is. Zou het ook mogelijk kunnen zijn dat iemand niet alleen een uiting van leven is maar ook het leven zelf?
Ja  de christus figuur bv.  is zo een persoonlijkheid.  Dit is de hele bedoeling van dit levens theater. Dat  de levensvorm uiteindelijk het besef en persoonlijkheid krijgt van het LEVEN ZELF.


hoe kan god het leven bedacht hebben bij zijn schepping?
Hij leeft zelf toch ook.
Nee Hij kan wel allerlei toepassingen en voorwaarden bedacht hebben voor dat leven om zich te kunnen uiten.
Ook dat is scheppen.


Misschien is het leven wat wij kennen anders dan het leven wat God kent. Wij zijn immers materialistische levensvormen, en die waren er volgens de bijbel voor de schepping nog niet.

en tevens staat er geschreven dat  een ieder gekend werd voor dat  hij tot bestaan kwam als materialistische levensvorm.
Het Leven dat God kent en is, is volledig bewust. Noem dit maar ziel.
Deze Ziel heeft  hij de mens ingeblazen. Symbolisch gesproken dan.
De mens is materie, geest en levende ziel. dit maakt de mens als het ultieme instrument om de Goddelijkheid van de levende ziel in balance te brengen met de geest en de materie.
Daarom zei Jezus het koninkrijk is onder u lieden.



Maar denk nu niet dat ik god ondergeschikt zie aan het leven. Dat is niet zo.
Ik zie het Leven en God als een ware eenheid die in volkomen balance is .
Ik zal het eens proberen in Christelijke termen uit te drukken.
Zie het Leven als de Heilige Geest. God als de Vader en de Zoon als
alle levensvormen die die uiteindelijke balance en volheid nog niet
gevonden hebben , behalve dan het proto type van de Zoon Jezus.
Misschien kun je dan zien dat de ideen van Druiden en christenen niet zover uit elkaar liggen ;-)


Haha ok ;) Misschien vind je dit nog leuker: God noemt zichzelf het Leven. We vereren dus eigenlijk allebei het leven! :D


Zo is het :-)
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2005 om 08:28
Dat klopt, maar iets wat je zintuigen waarnemen, blijft logischerwijze toch geloofwaardiger dan iets wat niet waargenomen kan worden. Ik maak dus eerder een index van geloofwaardigheid, zeg maar, ik sluit niets perse uit.


Het is niet zo dat je het bestaan van God nergens uit kan afleiden. Zonder iets waar te nemen kan je het bestaan ervan ook merken door de dingen die het teweegbrengt. Een bepaald proces bijvoorbeeld hoef je niet te kunnen waarnemen om toch te weten dat het er is. Dit doe je dan door de gevolgen ervan waar te nemen.

Zo is het volgens mij ook vaak met God. Op een gegeven moment sta je zelfs niet eens meer verbaasd van zijn (waarneembare) werk omdat je het al als vanzelfsprekend aanneemt. :)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.