Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

vertel me, hoe vier jij je suikerfeest?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: vertel me, hoe vier jij je suikerfeest?
    Geplaatst op: 20 januari 2005 om 12:15

mag je je huis verzieren met slingers tijdens het "slachtfeest" en het "suikerfeest"?

en zijn dit de enige feesten?

ik ben ook benieuwd wat voor een gevoel zo,n feest op wekt bij de moslims, ik ben pas een jaar moslim en ik kan me er nog steeds niet voor stellen hoe dat dan gaat qua feest,

ook lijkt me het leuk om te horen hoe ouders met kinderen het vieren? krijgen ze dan veel kadootjes of zo?

vertel het me, en maak mij ook enthousiast!

assalem aleykoem

 

Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elroyal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2005 om 17:04
Ik heb er eigenlijk ook geen flauw idee van. Ben zelf alleen opgegroeid met 'christelijke' feesten zoals kerst, pasen, sinterklaas e.d.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2005 om 05:15

Assalamu alaikum,

wat een leuke vraag Malikah! Met het offerfeest maken wij altijd het huis helemaal schoon (extra netjes) en trekken wij mooie kleren aan enzo, en dit jaar leek het mij leuk om slingers op te hangen. Dat heb ik dus gedaan. Erg feestelijk hoor!

Het offerfeest wordt ook wel het "grote feest" genoemd en het ramadanfeest het "kleine feest". Toch valt het mij op dat bij veel mensen het ramadanfeest veel uitbundiger gevierd wordt dan het offerfeest. Waarschijnlijk omdat het ramadanfeest plaatsvind na een (soms) zware vastetijd. Daarom leek het mij leuk het huis extra te versieren deze dagen van het offerfeest.

Iedereen een gezegend offerfeest toegewenst!!!

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.096 seconden.