Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

felle kleuren..

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Muslimaa_18 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslimaa_18 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: felle kleuren..
    Geplaatst op: 28 januari 2005 om 11:11

salaam alikoum warhmtalah wabrakatou

 

Wat ik me afvraag is of het wel of juist niet mag..Ik zelf weet dat een vrouw niet mag opvallen dus ze mag geen felle kleuren dragen. maar tegenwoordig draagt iedereen alleen felle kleuren. Dus als jij ook felle kleuren draagt val je juist niet op..juist als je sombere kleuren gaat dragen val je volgens mij wel op met name in de zomer....

 

Graag als je info hebt met daliel erbij.. wa dzazak allah

wa alikoum salaam

Wij zijn van Allah en naar Hem keren wij terug!!
Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2005 om 12:34

Salam Aleikum wa rahmatullahi wa barakatoehoe,

Ik heb geen daliel helaas maar ik was afgelopen zomer in marokko om speciale hijaab kleding te laten maken, en daar werd mij dus geadviseerd om geen felle kleuren te gebruiken.
Het maakt niet uit waar of wanneer het is, fel trekt altijd andermans aandacht.

Dus houd het beter op de zachte kleuren, die vind ik persoonlijk ook erg mooi.
Maar ik hoop dat er iemand is die hier info over heeft incha Allah.

wa aleikum salam wa rahmatullahi wa barakatoehoe

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2005 om 14:28

Alaykoum wa Salaam, beste zuster,

Ik heb geen advies met daliel erbij. Wel hoorde ik tijdens een lezing in Eindhoven dat je dient te kiezen voor neutrale kleuren. Maar ook dit hangt af van het land, want in Somalie zijn felle kleuren ook niet erg, zolang ze hetgeen bedekken wat ze moeten bedekken.

Zelf hou ik het meest van zwart....maar dat ben ik!

In de zomer kies ik meer voor donkerblauw...iets minder donker...hihihi. Maar weet lieve zuster dat een hyaab altijd opvalt hier in Nederland, maar dat dat niet erg is. Want je draagt je hyaab omdat Allah Ta�ala je dat opdraagt.

Weet dat je hyaab geen modeartikeltje is..je hyaab kan je entreekaartje tot de Jennah zijn. Ga er goed mee om!

Een grote hoofddoek...gimaar en de niqaab hebben toch wel de voorkeur momenteel van vele zusters. Alhamdoelilah!

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2005 om 02:02
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Een grote hoofddoek...gimaar en de niqaab hebben toch wel de voorkeur momenteel van vele zusters. Alhamdoelilah!

 

De niqaab heeft de voorkeur van vele zusters? Nou, dat zal dan wel relatief zijn, want ik zie zelden een niqaab op straat en in mijn kennissenkring (die toch behoorlijk divers is) heb ik ook maar zelden meegemaakt dat een zuster een niqaab draagt of is gaan dragen. Veruit de meesten vinden het tever gaan, sommigen vinden het wel een teken van iman maar willen er zelf niet aan om verscheidene redenen en 1 of 2 dragen er daadwerkelijk een.

Is de wens niet een beetje de vader van de gedachte?

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2005 om 02:17

(niqaab kan ook maar een klein teken van imaan zijn, dat verschilt per persoon )

wat ik weet is dat de beste kleuren die vrouwen in hidjab kunnen dragen is zwart, donker bruin, of donker blauw, zachter kleuren zijn meer voor mensen die bvb net hoofddoek gaan dragen, of voor kinderen, maar het beste zijn de kleuren hier boven, ik heb overegens ook nog nooit gelezen dat een van de vrouwen van de profeet saws. lichte kleuren droeg?

ik zie tegenwoordig ook veel velle kleuren, ze zijn erg aanlokkelijk, maar je kan ze beter thuis dragen of bij een feestje op doen, wand felle kleuren is eigelijk meer een soort van (hoofddoek) mode onder de moslimas, maar mode heeft eigelijk helemaal niks met de islaam te maken, en is ook niet voor moslimas bedoeld wand voor wie is de mode? voor de kafir, zij moetten zich bewijzen met hun kleren, wij moetten ons beijzen met ons imaan, en dus geen felle kleuren dragen.

ik hoop je hier mee te hebben geholpen, mijn wens is het beste voor alle moslima,s en ik vind het goed dat je zulke vragen stelt, wand dat vind ik ook een teken van imaan, maar dat vind ik! 

en Allah swt. weet het het beste!

Terug naar boven
Al 3afiefa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Al 3afiefa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2005 om 03:07

Salamoe Alaikom

In de tijd van de profeet asws heb ik van een zuster gehoord die ERG veel kennis heeft Masha Allah , ze leest alleen maar arabische boeken.Ze zei dat Aischa ra rode chimaar droeg, dat was in die tijd normaal.Maar nu is rood heel opvallend, de beste kleur is zwart/donkerblauw/bruin/donkerbeirge, had me moeder gelezen in een boek...

 

Salamoe ALaikom

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2005 om 04:24
donker rood kan ook
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2005 om 07:28

Alaykoum wa Salaam broeder Amier,

De niqaab blijft de wens van vele zusters die inshaAllah in vervulling zal gaan als Allah Ta'ala dat wil.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Assie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2005 om 16:03

Salaam wa aalekoem wa rahmatoellah

Ik vind zelf donkere kleuren in de zomer erg droevig, je hoeft dan ook geen flistsende/felle/opvallende of hoe je het ook mag noemen kleuren aan te doen maar zwart/donker bruin.blauw, door de zomer gaan is ook wel eruug saai.

 Je kan toch bijvoordeeld bruin niet donker maar ook niet te  licht een beetje tussen in, of wit gecombineerd met een lichte kleur.

Of vrouwen nou de niqaab, hidjaab dragen maakt mij niks uit Islaam zit in je hart en als je het wilt uiten moet jij zelf weten.

Moge Allah me vegeven als ik iets verkeerd heb gezegt.

Wa aalekoem Salaam

�Voorwaar, aan Allah behoren wij en voorwaar, tot Hem zullen wij terugkeren.�
Terug naar boven
Assie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2005 om 16:04

Oke als ik het nu lees is het wel eruug rommelig ik heb 3 onderwerpen door elkaar gehuselt soorrry broeders en zusters

Wa aalekoem salaam

�Voorwaar, aan Allah behoren wij en voorwaar, tot Hem zullen wij terugkeren.�
Terug naar boven
Nordthiad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nordthiad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2005 om 14:48

Wat mij opvalt, is de stelling over het niet willen of mogen opvallen. Nu is mijn gedachte: gaat het nu om het afschermen van bepaalde lichaamsdelen of gaat het om het niet willen/mogen opvallen? Ik zal het toelichten met een voorbeeld: als in een bepaalde plaats helemaal niemand een hoofddoek draagt op ��n iemand na, dat valt uiteindelijk die ene persoon met de hoofddoek op (en of ze een felroze of een witte doek heeft, dat maakt dan niet uit). Wat dan?

Terug naar boven
Yasemin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yasemin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2005 om 15:13

 

dat zou ik ook graag willen weten, want ik draag vooral in de zomer meestal kleurige hoofddoeken en als een zuster van die "sombere" kleuren draagt  wie van ons valt dan meer op

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 08:34

Assalaam alaykoum zusters,

Onnuttige discussie, nietwaar? Het gaat toch gewoon om hetgeen bedekken wat je moet bedekken!! Wat de een saai vind, vind de ander niet saai. Laten we niet gaan discussieren of paars een leuker, mooiere kleurtje en minder saai is dan blauw. Iedere zuster weet denk ik heel goed dat de Hyaab geen mode-artikeltje is en ik denk dat dat voldoende is.

Wees tevreden dat Allah Ta'ala je heeft doen inzien dat je de Hyaab moet dragen en het behoort allemaal tot de luxe, waarin we momenteel leven, dat we kunnen kiezen uit paars of zwart. Net zoals je nu kunt kiezen in de supermarkt uit 10 verschillende broden. Dames..wees tevreden met de Hyaab en dat is echt voldoende.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
oem_jaffar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 02 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oem_jaffar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 11:45
salaam wa galeikoem

beste agie amier,
ik wilde even reageren op je uitspraak omrent niqaab..
juist de vrouwen met niqaab zie in inderdaad weinig buiten om dat die ook weinig naar buiten gaan...
maar het zijn er wel veel hoor moet ik eerlijk zeggen, tenminste in amsterdam ken ik veel zusters die niqaab dragen. ik ben ook inscha'allah van plan om het te gaan dragen als ik klaar ben met me opleiding..dat wilde ik dus even kwijt...en er zijn er heel veel maarja die zijn ook zoweinig te zien omdat dat hun doel ook is..
zo min mogelijk opvallen voor een man.....
en blijkbaar lukt het hun ook nog elhamdoelilah, daar moeten wij een voorbeeld van nemen

salaam wa galeikoem
moge ALLAH swt mij vergeven als ik iets fout heb geschreven...
oegt fie dien..
Terug naar boven
almuslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote almuslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2005 om 13:01
asalamoe alaykoem,

in de koran staat je moet hoofddoek doen tog en geen niqaab dat vind ik erg want mensen herkennen je dan niet

maslama broeders en zusters!!!
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2005 om 15:37

Assalaam Aleikoem,

Lees dir artiikel betreft de niqaab.

http://app.al-islaam.com/index.php/module/libary/action/page /book/150/chapter/634/page/1289

Klaagden de vrouwen vd Profeet dat zij niet herkenbaar waren? Hoe kan je een handeling van de vrouwen van de Profeet (vede zij met hem) erg noemen? Astagfiroellah

Je bent nog jong en moet nog erg veel leren betreft je geloof. Dit maak ik op aan al je geplaatste berichten. Soms vraag ik me af of je echt wel moslim bent of ons gewoon in het ootje neemt. Waarom oordeel je zo snel over zaken waar je niet genoeg van af weet. Je tong gaat te snel, think first.

Wa Aleikoem salaam

Terug naar boven
almuslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote almuslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2005 om 07:42

asalamoe alaykoem,

wrm denk je dat ik geen moslim ben ik heb tog als naaam almuslima en ik zeg niet dat een niqaab erg is alleen gewoon het is mijn mening en trouwens ik ben 17 dus ik weet al heel veel over mijn geloof dan meisjes die hier in nederland wonen want ik heb drie jaartjes in marokko geleefd dus ik weet bijna alles over de islam.dus je hoeft niet gelijk te gaan veroordelen terwijl je me niet kent en seggen dat ik niks over de islam weet.

wa alaykoem salaam
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2005 om 11:52

In eerste instantie geplaatst door almuslima


asalamoe alaykoem,

wrm denk je dat ik geen moslim ben ik heb tog als naaam almuslima en ik zeg niet dat een niqaab erg is alleen gewoon het is mijn mening en trouwens ik ben 17 dus ik weet al heel veel over mijn geloof dan meisjes die hier in nederland wonen want ik heb drie jaartjes in marokko geleefd dus ik weet bijna alles over de islam.dus je hoeft niet gelijk te gaan veroordelen terwijl je me niet kent en seggen dat ik niks over de islam weet.

wa alaykoem salaam

Assalaam Aleikoem wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Bismillah zuster

Er zijn vaak mensen op dit forum die zich anders voordoen dan ze zijn, dus uit je naam kan ik niet opmaken dat je een moslim bent. Ik schreef dat omdat je soms (in mijn ogen) zulke vreemde dingen opschrijft voor een moslim althans. En waar je hebt gewoond zegt helemaal niet over je kennis v Islam. Moslims die in een islamitisch land wonen hebben per defenitie niet meer kennis dan moslims in NL (of een ander niet-islamitisch land).

Ik zeg niet dat je niets over de Islam weet, maar niet genoeg anders zou je sommige opmerkelijke berichten niet plaatsen. Iedereen zal zn hele leven bezig zijn met leren over de Islam, dus ik veroordeel je helemaal niet op dit gebied.

Je zegt dat je bijna alles over de Islam weet, wat een hoogmoed. Als je bijna alles weet dan had je dit niet geschreven:

In eerste instantie geplaatst door almuslima

asalamoe alaykoem,

in de koran staat je moet hoofddoek doen tog en geen niqaab dat vind ik erg want mensen herkennen je dan niet

maslama broeders en zusters!!!

Ik hoop dat je er nu anders over denkt, ook na het lezen vh betreffende artikel.

Wa Aleikoem Salaam wa rahmatulahi wa barakatuhu.

Terug naar boven
almuslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote almuslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2005 om 03:36
asalamoe alaykoem,

ik heb ooit gelezen dat je een niqaab moet doen als een vrouw heel erg knap is dat haar schoonheid egt uitstraalt dat heb ik gelzen en gehoord maar niet om zomaar op te doen en ik bedoelde met dat ik de niqaab erg vind niet op die manier maar(echt misverstand hierow)dat ik het al moeilijk vind om een hoofddoek te doen laat maar staan een niqaab snap je???
ik wil inshallah een hoofddoek doen maar de enige probleem die me daarover dwars zit is dat je bij banen en op school op een andee manier word bekenen want ik zit op een school waar geen enkel meisje met een hoofddoek rondloopt en als ik daar de enige met hoofddoek rondloopt voel ik me anders tja ik weet het niet...
maar ik wil het egt graag doen want ik vind trouwens meisjes met hoofddoek veel knapper dan zonder hahaha.
maar ik hoop inshallah me helpt....

masalam broeders en zusters
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2005 om 04:25
aslaamo3alaikom ik ken ook heel veel zusters die niqab dragen maschalaah  ik zelf wil het ook gaan dragen.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2005 om 07:33

Assalaam alaykoum lieve zuster almuslima,

Moge Allah Ta'ala ervoor zorgen dat je je hyaab gaat dragen. Weet mijn beste zuster, dat de Islam op nummer een moet staan. Het is geen argument om geen hyaab te dragen. Er is geen enkele argument hier op deze Dunya die je kunt geven om de hyaab niet te dragen. Allah Ta'ala heeft het beste met je voor. De Schepper plant zaadjes van Imaan in de harten van zijn dienaren. Het is aan ons om voor het plantje in onze harten te zorgen. Wallahi oegti, de Hel is vele malen warmer. Bescherm je ervoor.

De zusters op deze site hebben het beste met je voor, soms komen dingen hard over, maar inshaAllah is onze intentie goed. Vergeef mij, mocht ik iets verkeerds hebben gezegd.

Je oegti

P.S. Hyaab is een klein deel van de Islam, waar het omgaat is dat je Allah Ta'ala leert kennen, alles voor Hem over hebt, zelfs je leven.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2005 om 08:29
bismillah irahman irahiem, moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet mohammed en zijn metgezellen en de moejahedeen, ik heb een vraag voor imaan, behoor je tot de ahmadya sekte deze sekte die fitna en leugens verpreiden in de islamitische wereld, en die voor ongelofigen zijn verklaard door de oelamma in mekka en in medina, ik zeg je dit omdat ik jouw bericht zag die je hebt geplaatst op 15 november 2004, daarin zeg over het boek mensen rechten in de islam de schrijver is maulana maudoedi hij behoort tot de ahmadya sekte
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2005 om 17:17

Alaykoum wa Salaam Aboe Bakr,

SubhanAllah, het klopt dat ik eerder dit boek heb benoemd. Ik wist niet dat het van de Ahmadiyya-beweging was.....Astagfiroellah!!!! Djazak Allah Ghairan. Moge Allah Ta'ala mij vergeven en diegene die ik hiermee heb misleid.

Ik wil je echt bedanken voor je opmerkzame leeshouding.

Moge Allah Ta'ala mij ervoor verhoeden dat ik tot die/een dwalende sekte ga behoren. Moge Allah Ta'ala ervoor zorgen dat we behoren de selef salihien.

Je zuster

P.S. Weet je nog onder welk onderwerp en de topicnaam, zodat ik deze kan deleten??

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2005 om 21:20

mensen rechten in de islam de schrijver is maulana maudoedi hij behoort tot de ahmadya sekte aboe bakr

 

Assalam o alaikoum broeder aboe bakr,

S.Abul A�la Maududi en de Ahmadiyya/Qadiani secte zijn altijd felle vijanden van elkaar geweest. Hij heeft verschillende boeken geschreven waarin hij keiharde bewijzen gaf tegen deze verdwaalde sekte. Het boek "KhatamuNabeyeen" was ook van hem. Die informatie die je hebt is onjuist. Kijk het nog eens na alsjeblieft.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 07:29
bismillah irahman irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet mohammed en zijn metgezellen en de moejahedeen, ik weet zeker zuster imaan dat allah jouw zal vergeven, want je wist dit niet , de selefie weg is de zuivere islam, de selef salihien is de weg van de profeet en de metgezellen, de ahloe soenna wal jemaahaa, veder wil ik tegen zuster imaan en broeder jiyuu zeggen om te kijken bij selefiepublicaties.com , en broeder jiyuu daar lees je over ala maududi, dat hij een dwalende is en afgekeurt door de oellama, zoals velle andere namen die je zult tegen tegenkomen, ook hun zijn dwalenden, weet dat de profeet vrede zij met hem zei er zullen 73 sekten in mij oemma zijn slechts 1 daarvan zal naar het paradijs gaan de rest gaat naar de hel, ik raad jullie ook aan om boeken van de grote moslimgeleerde sheikh al baanie te lezen, wwarin hij in zijn boeken het bewijs laat zien van de dwalende sekten , en waarschut voor de verniewingen in de islam, moge ALLAH ons vergeven en ons behoeden voor het kwade, en ons behoeden van de velle dwalende groeperingen die wij vandaag de dag tegen komen
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 07:58

Assalam o alaikoum beste broeder,

De Salafi  �denkschool� staat ook naar mijn mening het dichtst bij de Soennah van de Profeet (s). Maar het is onjuist te zeggen dat Maududi aanhanger was geweest van de Ahmadiyya secte. Integendeel was hij altijd een felle tegenstander van die verdwaalde groep. Hij heeft hen verschillende malen uitgedaagd en heeft boeken geschreven tegen de ahmadiyya/qadiyani leer. De ahmadiyya secte ziet hem als een hun grootste vijanden.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 03:53

Assalamu alaikum,

broeder Abu Bakr, Maududi (1903-1973) behoorde niet tot de selefie madhab, zoals de meeste moslimgeleerden overigens niet tot de selefiemadhab behoren, maar hij was absoluut geen Ahmadiyya volgeling! Hij was zeer anti Ahmadiyya en zijn politieke beweging, de Djama'at-i Islami, was bekend om zijn Ahmadiyya vervolgingen in 1953.

Zijn streven was om van het destijds nieuwe Pakistan een islamitische staat te maken, inclusief een volledige invoering van de sharia, inclusief dhimma status voor minderheden etc. Wat hem anders maakte dan de tegenwoordige selefies uit Saudi Arabie, is dat hij (parlementaire)democratie en de islamitische rechtstaat in zijn opvattingen verenigde, dmv het principe van de "sjoera". Daar heeft hij zeer goede boeken en artikelen over geschreven die vertaald zijn in veel talen en ik raad je aan deze te lezen voor je met kritiek komt vanuit een website die bekend staat om zijn foutieve en fitna zaaiende inhoud (selefiepublicaties dus).

Dat hij niet on-democraties was betekend niet dat hij "pro-westers" was om maar zo te zeggen. Hij erkende alleen de souvereiniteit van God, in tegenstelling tot het "westerse" idee van de souvereiniteit van het individu, en de islamitische staat zoals hij die voorhad moest ook alleen vanuit dat principe opgericht worden.

Als Selefiepublicaties beweert dat Maududi van de Ahmadiyya beweging was dan zijn ze echt heel ver heen. Die mensen gaan zover in hun demonisering van alles en iedereen , dat ze zelfs zeer vrome moslims belasteren. En Maududi is niet de enige.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 06:06

Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 06:35
bismillahirahman irahiem, moge vrede en zegeningen zijn met de profeet heillige mohammed en zijn metgezellen en de moejahedeen, beste moslimbroeder amier, WAT DAT SELEFIE PUBLIKATIES FITNA ZAAIT?????????  hoe kan je dat zeggen broeder amier, ik ben geen geleerde en zal zeker nooit een vrome moslim belasteren ASTAGFIROELLAH weet dat er moslims zijn die zich selefies noemen, maar het niet volgens de ware SELLEFIE weg praktiseren, of snel moslims beschuldigen een kafer te zijn of een dwalende is, ik heb de naam MAUDUDI gevonden bij SELEFIE PUBLIKATIES, en geklikt bij gevorderd studiemateriaal en daarna klikte ik op MANHADJ en vond daar de naam van dwalende personen waaronder zijn naam, als hij niet behoort tot de AHMADYA SEKTE dan moge ALLAH mij vergeven, hij behoort iniedergeval niet tot de SELEFIE MADHAB, MOGE ALLAH HEM MIJ EN JOUW BROEDER AMIER VERGEVEN        &nbs p;         &nbs p;         &nbs p;         &nbs p;         &nbs p;       
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 12:30

Assalaam alaykoum Aboe Bakr,

Laat ik jouw voorop stellen dat ik niets moet hebben van al die hokjes, zoals de selefiepublikaties. Zij claimen het recht op alles en iedereen en veroordelen ieder mens, zoals jij dat in een eerdere reactie van je hebt gedaan. Waarom..publikaties...why?

SubhanAlah...de fietnah zal komen uit onze eigen Ummah.

Ik heb me genoeg verdiept en heb meerdere malen op de selefiepublikaties gesurft, een ding weet ik en dat is dat de 'studenten', die denken dat ze veel kennis hebben allerlei fietnah zaaien.

Wie zijn wij..om mensen te gaan veroordelen, we hebben niet eens 1 procent kennis.

De discussie over selefiepublikaties houdt niet op, maar ik hou er wel over op, ik wil niemand kwetsen met mijn woorden en Moge Allah Ta'ala ons allen laten behoren tot de Ummah van de profeet Mohammed (vzmh).

Wat je voor je zelf wenst, die je ook voor een ander te wensen, in plaats van de argumenten heen en weer te smijten.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.