Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Commentaar van onze zusters

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Commentaar van onze zusters
    Geplaatst op: 09 februari 2005 om 12:04

Commentaar van onze zusters

LEVEN ALS EEN MOSLIMVROUW

Wij moslimvrouwen, worden tegenwoordig jammer genoeg onterecht gezien als onwetende en onderdrukte vrouwen. De reden dat zij in deze situatie terecht zijn gekomen zou de schuld zijn van de Islam, althans dat wordt beweerd door het Westen en aanhangers van het westerse gedachtegoed.

Nu deze �onderdrukte� moslimvrouwen bereidt zijn om deel te nemen aan de maatschappij, worden ze door allerlei instanties belet.

In het seculiere Turkije heeft de regerende westers geori�nteerde elite het dragen van de hoofddoek op scholen, openbare diensten en militaire basissen verboden. In Tunesi� welke jarenlang een kolonie is geweest van Frankrijk is het �berhaupt verboden om zelfs over straat te lopen met een hoofddoek. En nu volgt Frankrijk zelf, een land waarvan zij zelf stellig beweren dat de godsdienstvrijheid een fundamenteel recht is, de moslimvrouwen verbiedt om de hoofddoek te dragen op scholen.

Nu vraag ik me af, wie is diegene die de vrouw onderdrukt en belet om zich verder te ontwikkelen?

 Waarom zijn ze zo fel tegen de hoofddoek?

Er wordt beweerd dat de hoofddoek een symbool zou zijn van onderdrukking. Komt deze gedachten niet voort door hun eigen achtergrond? Verwarren zij de moslimvrouwen niet met hun nonnen?

Of voelt het westen zich bedreigd door die hoofddoek, omdat ze nu de vrouw niet kunnen uitbuiten door haar te gebruiken als een economisch object.

Of worden sommige westerse mannen bang, dat hun vrouwen bewust gaan worden dat hun lichaam en schoonheid enkel en alleen getoond dient te worden in priv�-kring?

Of omdat een moslimvrouw juist door het dragen van de hoofddoek afdwingt om niet beoordeeld te worden op haar uiterlijk maar op het werk dat ze presenteert.

 Het wordt tijd dat velen onder ons wakker moeten worden, stilstaan en goed beseffen dat de realiteit van de Moslimvrouw heel anders is dan dat ze ooit gedacht hebben. Een moslimvrouw die zich bewust is van de rechten en plichten die de islam haar heeft gegeven kan door niets en niemand afgenomen worden. De beloning dat haar zal worden gegeven wanneer zij zich houdt aan de regels van de Islam is met niets te vergelijken. Deze beloning heeft veel meer waarde en is veel groter dan de beloning die de zogenaamde vrije en ge�mancipeerde vrouw fabeltje ooit zal krijgen op aarde en het Hiernamaals.

 Wanneer een moslimvrouw haar hoofddoek enkel en alleen draagt omdat het opgedragen is door de Schepper Allah de AllerMachtige zonder hierbij concessies te doen, dan komt alle eer toe aan deze vrouw.

bron: www.kalifaat.org

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 14:50

Ik denk dat veel westerlingen zich gewoon niet herkennen in de Islam.En daarom ook veel problemen ondervinden in het erkennen van de gewoontes.

Neem het me even niet kwalijk dat ik er een voorbeeld bij geef die misschien een beetje vreemd over komt.

Stel een gemengd bruidspaar geeft een bruidsfeest en er komen vervolgens voor de helft mensen uit een westerse cultuur.Dan is de kans heel groot dat er verschillende mensen tussen lopen die zich storen aan de gewoontes van de ander.De mensen binnen de bijde partijen die zich aan elkaar storen hebben heel veel moeite om elkaar te accepteren in hun gewoontes.Nu gaat een feest uiteindelijk weer voorbij,maar in de maatschappij is dit een totaal ander verhaal.De mensen die zich aan elkaar storen hebben veel en veel langer met elkaar te maken wat uiteindelijk tot veel spanningen lijdt.Deze partijen dreigen nu tegenover elkaar te komen te staan binnen de maatschappij.Een feest kan men afblazen of eindigen,maar in een maatschappij waar men zich heeft ingeburgerd is dit niet mogelijk.Hoe men hier nu mee om moet gaan weet men niet precies,waardoor er situatie's ontstaan waarbij beslissingen worden genomen die onbevredigend voor bijde partijen kunnen zijn.En zolang er geen water bij de wijn wordt gedaan door bijde partijen komt er geen oplossing.

Westerse mensen hebben zich blijkbaar in hun eigen tollerantie vergist.En men had het kunnen weten,aangezien er groepen waren die al eerder aangaven met het beleid niet eens te zijn.Wat men vervolgens heeft gedaan is deze mensen de mond snoeren en hun eigen denkwijze vervolgd en uitgevoerd.(Tot dan toe nog de grootste groep)Door maatschappelijke onvrede en het grooter worden van de immigratie,is de intollerantere partij gegroeid.Als wel de partij van de immigranten die niet volgens de westerse cultuur kunnen (Vanwege hun geloof) en willen leven.

Hoe kunnen we nu dit probleem gezamelijk oplossen?

 

 

 

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 15:09
Ik denk dat ze denken dat als een vrouw niet uit zichzelf een hoofddoek zou willen dragen, ze hiertoe gedwongen wordt wanneer de vrouwen in haar omgeving (familie, moskee) dat allemaal wel doen. Ze zou dan een stempel krijgen van 'losbandig', en niet echt vrij zijn.

Ze hebben misschien ook zoiets van: Een vrouw is niet verantwoordelijk voor wat anderen over haar denken zolang ze zich normaal kleedt. Onder normaal valt volgens hen geen hoofddoek, dat vinden ze overdreven.

Ik probeer hier slechts een verklaring te geven voor alle opschudding. Ik vind het zelf absoluut niet erg die hoofddoeken, het is juist heel nuttig. Het is echt goed dat er nog mensen zijn die de zich iets aantrekken van zeden tegenwoordig.
Ik vind die boerka's wel raar. Als een man pas normaal met een vrouw kan omgaan (als dat al mag) wanneer zij helemaal bedekt is, dan mag hij zich wel wat meer leren richten op het innerlijk. Maar goed, ik heb niet veel verstand van die cultuur.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 15:48

Tsjaaaa......Maar die beleidsmakers begeven zich vaak niet onder de mensen die gemengd samenleven.Maw zij staan verder van de maatschappij af als de gewoone burger. Hahahaha..... En dan hebben ze het over inburgeren.  Maar goed....

Ik heb het vroeger mijn buurman netjes gevraagd.Als antwoord kreeg ik te horen dat zij het zelf mocht beslissen.Tsjaaaaa zo leer je elkaar kennen he',als je met elkaar praat.Moeder zit achter het stuur,ik zie ze zo nu en dan nog wel eens scheuren.  Ik weet nog dat ik haar voor het eerst zag rijden in hun BMW,ik de duim omhoog en lachen.En een glimlach kreeg ik terug.

Haar dochter is wat meer westers georienteerd en draagd geen hoofddoek,maar het maakt haar niet minder fatsoenlijk!  

 

 

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.