Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

60 vragen voor de christenen.

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: 60 vragen voor de christenen.
    Geplaatst op: 15 februari 2005 om 16:30
In eerste instantie geplaatst door azajamal

Beste Ruud ik denk niet dat je die vraag begrijpt

in five places  bedoelt ie mee in de bijbel in de bijbel wordt vijfkeer gezegd dat jezus zij zijn zijn volgelingen hij zelf en god een zijn.

snap je em nou.

 

Ik neem aan dat de apostellen er niet voor nix zaten,Jezus wist immers ook wat ieder appart zou gaan doen.En ondanks dat hij wist wat er zou gaan gebeuren was hij niet bang.
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2005 om 16:48

In eerste instantie geplaatst door malikah

 de waarheid is nou eenmaal de waarheid

Definieer waarheid!

Wat wanneer waarheid in verschillende contexten voorkomt? In hoeverre is de ene waarheid de andere waarheid? Het woord "is" geeft duidelijk een relatie tussen waarheid en waarheid, maar je heb waarschijnlijk niet eens over waarheid in dit verband nagedacht.

Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 07:51

En ondanks dat hij wist wat er zou gaan gebeuren was hij niet bang.

Hoe weet jij of jezus niet bang was? was jij erbij?

en de vrager van die vragen gelooft niet dat die woorden van jezus zijn want ze zijn tegenstrijdig je kunt niet eerst dit zeggen en daarna aan het zelfde weer een andere betekenis geven.

maar jou snap ik niet zo goed jij bent geen christen maar toch verdedig jij  de bijbel? waarom of is er een andere reden waarom jij hier op dit forum zit? wil nou graag eens weten waarom jij op deze forum zit Ruud?

de bijbel is tegenstrijdig en jij bent ook tegenstrijdig. je leest alleen wat andere neer zetten op deze forum doe eerst zelf wat onderzoek in die boeken die jij bekritiseerd of het nou de bijbel of de Qur'an is? de Qur'�n zegt immers: LEES,LEES,LEES!!!

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 08:10
En ondanks dat hij wist wat er zou gaan gebeuren was hij niet bang.

Hoe weet jij of jezus niet bang was? was jij erbij?

Goed punt. Hij was inderdaad wel bang. (Matt26:36-46, Marc14:32-42) Hij zweette zelfs bloed. Maar Hij was ook vastberaden terwijl Hij wist wat hem te wachten stond. "Sta op, laten we gaan; kijk, hij die me uitlevert, is al vlakbij." Hij wist dat het de wil van de Vader was, en die is goed. Hij hield zich stil terwijl Hij afgeslacht werd door mensen die Hij met ��n knip van zijn vingers kon laten zien wie Hij was, zoals er stond geschreven in Jesaja:

hij heeft zijn mond niet geopend,
zoals een lam dat naar de slacht wordt geleid.
En zoals een schaap dat stom is voor zijn scheerders,
heeft hij zijn mond niet geopend.

Wat jij zegt is precies wat Petrus een keer zei:

Vanaf toen begon Jezus zijn leerlingen duidelijk te maken dat Hij naar Jeruzalem moest gaan en veel moest lijden van de oudsten, hogepriesters en schriftgeleerden, dat Hij ter dood gebracht zou worden en op de derde dag zou worden opgewekt. Petrus nam Hem apart en begon Hem de les te lezen: �God beware U, Heer! Dat mag U niet overkomen.� Maar Hij van zijn kant zei tegen Petrus: �Weg daar, achter Mij, satan. Je bent een struikelblok voor Mij, want jouw gedachten zijn niet Gods gedachten, maar die van mensen.' (Matt16:21-23)

Het was de Satan die Jezus ervan wilde weerhouden om de taak te volbrengen waarvoor hij op aarde was.

en de vrager van die vragen gelooft niet dat die woorden van jezus zijn want ze zijn tegenstrijdig je kunt niet eerst dit zeggen en daarna aan het zelfde weer een andere betekenis geven.

De woorden van Jezus zijn niet tegenstrijdig. Hooguit zijn er een paar tegenstrijdigeden in de verschillende getuigenschriften zoals '��n engel' of 'meer engelen'. Dat is alleen maar meer bewijs dat ze echt door verschillende getuigen geschreven zijn. Als het NT door de eerste Christenen in elkaar gezet was, hadden ze echt wel zulke verschilletjes eruit kunnen halen.
Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 08:23

Anne laat mij alsjeblieft zien waar in de bij jezus zegt dat hij god is waar?

en waar zegt hij dat hij aanbeden moet worden waar?

ZO iets als dat jezus zegt: ik ben god dus aanbid mij.

een zin maar anne eentje maar waar in de bijbel?

waar anne waar?

En waarom schilderen jullie jezus bij een afbeelding als europiaan met blouwe ogen enblonde haren terwijl hij eenjood is joden zien er niet zo uit .

en waarom komt die heloo boven zijn hoofd vandaan?

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 08:39
In eerste instantie geplaatst door azajamal

En ondanks dat hij wist wat er zou gaan gebeuren was hij niet bang.

Hoe weet jij of jezus niet bang was? was jij erbij?

en de vrager van die vragen gelooft niet dat die woorden van jezus zijn want ze zijn tegenstrijdig je kunt niet eerst dit zeggen en daarna aan het zelfde weer een andere betekenis geven.

maar jou snap ik niet zo goed jij bent geen christen maar toch verdedig jij  de bijbel? waarom of is er een andere reden waarom jij hier op dit forum zit? wil nou graag eens weten waarom jij op deze forum zit Ruud?

de bijbel is tegenstrijdig en jij bent ook tegenstrijdig. je leest alleen wat andere neer zetten op deze forum doe eerst zelf wat onderzoek in die boeken die jij bekritiseerd of het nou de bijbel of de Qur'an is? de Qur'�n zegt immers: LEES,LEES,LEES!!!

Kijk eens uit het raam...... En zeg mij hoeveel auto's zie jij? Het zijn verschillende merken maar wat zegt het woord auto's jou?

En nee.....Ik was er niet bij,net zo min als de vraagsteller van die vragen van jou.

En verder iemand die weet wat hem zal overkomen en dat lot aanvaard en gaat,is in mijn ogen niet bang.

Als je had gelezen....Wist je wat ik hier kwam doen.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 09:01
Anne laat mij alsjeblieft zien waar in de bij jezus zegt dat hij god is waar?


Toen vroeg hij hun: �En wie ben ik volgens jullie?� �U bent de messias, de Zoon van de levende God,� antwoordde Simon Petrus. Daarop zei Jezus tegen hem: �Gelukkig ben je, Simon Barjona, want dit is je niet door mensen van vlees en bloed geopenbaard, maar door mijn Vader in de hemel. (Matt 16:15-17)

En dat niet alleen...

En houd dit voor ogen: ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voltooiing van deze wereld.� (Matt 18:20)

ZO iets als dat jezus zegt: ik ben god dus aanbid mij.

Je mag nu nog zelf kiezen of je Hem aanbid. Uiteindelijk zal je zijn hele grootheid zien en dan kan je niets anders dan Hem de eer bewijzen die Hem toekomt.

Hij was gekleed in een lang gewaad en had een gouden band om zijn borst. Zijn hoofd en zijn haren waren wit als witte wol of als sneeuw, en zijn ogen waren als een vlammend vuur. Zijn voeten gloeiden als brons in een oven. Zijn stem klonk als het geluid van geweldige watermassa�s. In zijn rechterhand had hij zeven sterren en uit zijn mond kwam een scherp, tweesnijdend zwaard. Zijn gezicht schitterde als de felle zon. Toen ik hem zag viel ik als dood voor zijn voeten neer. Maar hij legde zijn rechterhand op me en zei: �Wees niet bang. Ik ben de eerste en de laatste. Ik ben degene die leeft; ik was dood, maar ik leef, nu en tot in eeuwigheid. Ik heb de sleutels van de dood en van het dodenrijk. (Openbaring 1:13-18)

Vele mensen knielden voor Jezus. Elke keer belet Hij ze niet. Hij laat zich zelfs God noemen. Als Hij een gewoon eerlijk mens was, en niet God, had Hij dan niet moeten zeggen: "kniel niet voor mij! Je mag alleen voor God knielen en hem vereren!"?

Daarop zei Jezus tegen hem: �Ga weg, Satan! Want er staat geschreven: �Aanbid de Heer, uw God, vereer alleen hem. (Matt 4:10) Tegen de Satan als die vraagt of Jezus voor hem wil knielen.

Zoals engelen dat altijd zeggen wanneer mensen voor ze neerknielen:

En de engel zei tegen mij: �Schrijf op: Gelukkig zijn zij die uitgenodigd zijn voor het bruiloftsmaal van het lam�. Hij voegde eraan toe: �Dit zijn de eigen woorden van God.� Toen viel ik voor zijn voeten neer om hem te aanbidden, maar hij zei: �Dat nooit! Ik ben slechts een dienstknecht zoals u en uw broeders, die het getuigenis van Jezus bezitten. Aanbid alleen God.� Het getuigenis van Jezus immers bezielt de profeten. (Openbaring 19:9-10)

Ik, Johannes, hoorde en zag dit allemaal. Toen ik het gehoord en gezien had, viel ik neer voor de voeten van de engel die het mij had getoond, om hem te aanbidden. Maar hij zei: �Dat nooit! Ik ben slechts een dienstknecht zoals u en uw broeders, de profeten, en zij die de woorden van dit boek trouw bewaren. Aanbid alleen God.� (Openbaring 22:8-9)

waar anne waar?

Je komt soms een beetje op me over zoals die professor van dat bandje. ;)

En waarom schilderen jullie jezus bij een afbeelding als europiaan met blouwe ogen enblonde haren terwijl hij eenjood is joden zien er niet zo uit .

Staan die schilderingen soms in de bijbel? Moet ik op zulke interpretaties afgaan? Weet je hoe ze in Afrika Jezus afbeelden? Zwart natuurlijk.

en waarom komt die heloo boven zijn hoofd vandaan?

In de RKK beelden ze hun heiligen af met een aureool.
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2005 om 02:47

whaha ja idd zwart! maar in het christendom zijn ook verschillende stromingen en de ene stroming (vaak katholiek) doen wel aan afbeeldingen en de andere niet) dat vind ik leuk, wand zo kan je een 'evolutie zien tussen de stromingen, eerst het ene en dan het andere, vrouwen dragen ook vaak hoedjes als ze naar de kerk gaan en lange rokken.

wat ik nog wou vragen aan anne is, toen ik nog naar de kerk ging merkte ik dat mensen erg veel over elkaar praten, maar in de bijbel is het toch ook niet toe gestaan om over mensen te praten, wij zien het als het vlees eten van je broeder, hoe zie jij/jullie dat? en wij weten, als we naar de moskee gaan krijgen we extra zegeningen, maar op het moment dat we na de moskee over iemand praten ben je alles kwijt, geld dat voor jullie ook zo?

en onder welke stroming val jij?

groetjes

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2005 om 03:29
In eerste instantie geplaatst door malikah

whaha ja idd zwart! maar in het christendom zijn ook verschillende stromingen en de ene stroming (vaak katholiek) doen wel aan afbeeldingen en de andere niet) dat vind ik leuk, wand zo kan je een 'evolutie zien tussen de stromingen, eerst het ene en dan het andere, vrouwen dragen ook vaak hoedjes als ze naar de kerk gaan en lange rokken.

wat ik nog wou vragen aan anne is, toen ik nog naar de kerk ging merkte ik dat mensen erg veel over elkaar praten, maar in de bijbel is het toch ook niet toe gestaan om over mensen te praten, wij zien het als het vlees eten van je broeder, hoe zie jij/jullie dat? en wij weten, als we naar de moskee gaan krijgen we extra zegeningen, maar op het moment dat we na de moskee over iemand praten ben je alles kwijt, geld dat voor jullie ook zo?

en onder welke stroming val jij?

groetjes

Roddelen komt voor binnen elk geloof.

(Neem het voorbeeld maar van....."Die moslima's met hun piratenkapjes en strakke broeken.")

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2005 om 13:05
echt? maar dat vroeg ik niet, alsnog bedankt voor je reactie!
Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2005 om 17:37

Ik vroeg:Waar in de bijbel zegt jezus met deze woorden''Ik ben God, dus aanbid mij"?

Anne schreef:Toen vroeg hij hun: �En wie ben ik volgens jullie?� �U bent de messias, de Zoon van de levende God,� antwoordde Simon Petrus. Daarop zei Jezus tegen hem: �Gelukkig ben je, Simon Barjona, want dit is je niet door mensen van vlees en bloed geopenbaard, maar door mijn Vader in de hemel. (Matt 16:15-17)

En dat niet alleen...

En houd dit voor ogen: ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voltooiing van deze wereld.� (Matt 18:20)

Ik schrijf:Anne Sorry maar iedereen zou het eens met mij zijn als ik zeg jij hebt geen antwoord op mijn vraag gegeven. Ik vraag me af of je wel nederlands begrijpt.

Ik zie in die verzen die jij citeerd nergens waar jezus zegt dat hij god is dus aanbid mij.Nergens.

Anne schreef:Je mag nu nog zelf kiezen of je Hem aanbid. Uiteindelijk zal je zijn hele grootheid zien en dan kan je niets anders dan Hem de eer bewijzen die Hem toekomt.

Hij was gekleed in een lang gewaad en had een gouden band om zijn borst. Zijn hoofd en zijn haren waren wit als witte wol of als sneeuw, en zijn ogen waren als een vlammend vuur. Zijn voeten gloeiden als brons in een oven. Zijn stem klonk als het geluid van geweldige watermassa�s. In zijn rechterhand had hij zeven sterren en uit zijn mond kwam een scherp, tweesnijdend zwaard. Zijn gezicht schitterde als de felle zon. Toen ik hem zag viel ik als dood voor zijn voeten neer. Maar hij legde zijn rechterhand op me en zei: �Wees niet bang. Ik ben de eerste en de laatste. Ik ben degene die leeft; ik was dood, maar ik leef, nu en tot in eeuwigheid. Ik heb de sleutels van de dood en van het dodenrijk. (Openbaring 1:13-18)

Vele mensen knielden voor Jezus. Elke keer belet Hij ze niet. Hij laat zich zelfs God noemen. Als Hij een gewoon eerlijk mens was, en niet God, had Hij dan niet moeten zeggen: "kniel niet voor mij! Je mag alleen voor God knielen en hem vereren!"?

Daarop zei Jezus tegen hem: �Ga weg, Satan! Want er staat geschreven: �Aanbid de Heer, uw God, vereer alleen hem. (Matt 4:10) Tegen de Satan als die vraagt of Jezus voor hem wil knielen.

Zoals engelen dat altijd zeggen wanneer mensen voor ze neerknielen:

En de engel zei tegen mij: �Schrijf op: Gelukkig zijn zij die uitgenodigd zijn voor het bruiloftsmaal van het lam�. Hij voegde eraan toe: �Dit zijn de eigen woorden van God.� Toen viel ik voor zijn voeten neer om hem te aanbidden, maar hij zei: �Dat nooit! Ik ben slechts een dienstknecht zoals u en uw broeders, die het getuigenis van Jezus bezitten. Aanbid alleen God.� Het getuigenis van Jezus immers bezielt de profeten. (Openbaring 19:9-10)

Ik, Johannes, hoorde en zag dit allemaal. Toen ik het gehoord en gezien had, viel ik neer voor de voeten van de engel die het mij had getoond, om hem te aanbidden. Maar hij zei: �Dat nooit! Ik ben slechts een dienstknecht zoals u en uw broeders, de profeten, en zij die de woorden van dit boek trouw bewaren. Aanbid alleen God.� (Openbaring 22:8-9)

Ik schrijf:Anne de beschrijving van Jeus hier klopt niet. hoe kan iemand die in het midden oosten is geboren een jood wit zijn met al die zon die daar scheen en meeeste joden zijn zwart harig dus dat kan gewoon niet. Wat bedoel je met ogen vlammend als vuur?

Als jezus god is waarom zegt ie dan in de film die iederereen kent toen ie aan het kruis hing"O god waarom hebt u mij verlaten?"

Die proffesor is geen proffesor maar een priester. als je hem goed begreep hij speelde een incident na dat in een universiteit plaats vond. dus hij speelde drie persoonlijkheden. en ja die proffesoor athaist was gemeent hoe hij die nieuwe student ondervraagde tot dat de moslim jongen die proffesor op de knieen bracht. maar ik denk dat jij die lezing niet helemaal geluisterd hebt of je hebt het niet begrepen. want als je de lezing helemaal geluisterd het dan had ik toch wel meer verwacht van je dan alleen hoe die stem was van die priester immers hij zette die stem alleen op om drie personen te kunnen spelen.

 

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2005 om 01:19
Anne Sorry maar iedereen zou het eens met mij zijn als ik zeg jij hebt geen antwoord op mijn vraag gegeven. Ik vraag me af of je wel nederlands begrijpt.

Ik zie in die verzen die jij citeerd nergens waar jezus zegt dat hij god is dus aanbid mij.Nergens.

Uit de verzen die ik gaf kan je prima de conclusie trekken dat Jezus zijn dicipelen en andere mensen duidelijk maakt dat Hij de Zoon van God is. Als iemand niet gelooft nadat dit leest, zal hij ook niet geloven als er staat dat Jezus zegt: "Ik ben God.".

De Joden kwamen om Hem heen staan en zeiden: �Hoe lang laat U ons nog in het onzekere? Als U de Messias bent, zeg het ons dan ronduit.� Jezus antwoordde: �Dat heb Ik al gedaan, maar u wilt niet geloven: de daden die Ik namens mijn Vader verricht, getuigen van Mij. Maar omdat u niet tot mijn schapen behoort, wilt u niet geloven. (Joh 10:24-26)

Anne de beschrijving van Jezus hier klopt niet. hoe kan iemand die in het midden oosten is geboren een jood wit zijn met al die zon die daar scheen en meeeste joden zijn zwart harig dus dat kan gewoon niet. Wat bedoel je met ogen vlammend als vuur?

Johannes zag dit in een visioen. Het is de gedaante van Jezus in de hemel. Er staat niet dat Hij blank is. Het heeft niets met ras te maken. De kenmerken van Jezus uiterlijk in de hemel die Johannes beschrijft zul je bij geen enkel mens vinden.

Als jezus god is waarom zegt ie dan in de film die iederereen kent toen ie aan het kruis hing"O god waarom hebt u mij verlaten?"

Klopt, dat is een bijbeltekst. Eerder gaf ik een aantal teksten waarin de gevolgen van zonde staan. Als Jezus onze zonden op zich genomen heeft om daarvoor te boeten, dan moest Hij ook de gevolgen van deze zonden dragen. Dat was het hele punt van het lijden. ��n van de gevolgen is verlaten worden door God. Hij was op dat moment echt helemaal alleen, zelfs de Vader die altijd bij Hem was, was niet meer bij Hem.

Die proffesor is geen proffesor maar een priester. als je hem goed begreep hij speelde een incident na dat in een universiteit plaats vond. dus hij speelde drie persoonlijkheden. en ja die proffesoor athaist was gemeent hoe hij die nieuwe student ondervraagde tot dat de moslim jongen die proffesor op de knieen bracht. maar ik denk dat jij die lezing niet helemaal geluisterd hebt of je hebt het niet begrepen. want als je de lezing helemaal geluisterd het dan had ik toch wel meer verwacht van je dan alleen hoe die stem was van die priester immers hij zette die stem alleen op om drie personen te kunnen spelen.

Dat begreep ik ook. Laat ik het anders zeggen. De manier waarop jij vraagt: "Waar? Waar Anne, Waar?" lijkt op de manier van praten van dat type wat die priester speelde op het bandje: de professor. Die stelde ook indringende vragen met als doel het geloof van de Moslim onderuit te halen. Maar dat is goed. Daar wordt het sterk van.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2005 om 01:47
wat ik nog wou vragen aan anne is, toen ik nog naar de kerk ging merkte ik dat mensen erg veel over elkaar praten, maar in de bijbel is het toch ook niet toe gestaan om over mensen te praten, wij zien het als het vlees eten van je broeder, hoe zie jij/jullie dat? en wij weten, als we naar de moskee gaan krijgen we extra zegeningen, maar op het moment dat we na de moskee over iemand praten ben je alles kwijt, geld dat voor jullie ook zo?

Roddelen is slecht: Herinner allen eraan (...) dat ze van niemand mogen kwaadspreken, vredelievend en vriendelijk moeten zijn en zich tegenover iedereen zachtmoedig moeten gedragen. (Titus3:2)

Mensen die Gods wil willen doen zijn er niet op gericht om anderen naar beneden te halen met slechte woorden, ook al zijn die waar. Het is liefdeloos. De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan. Kor13:4,5.

Dat iemand in de kerk zit betekent niet dat hij altijd Gods wil doet. Dat moet groeien. Daarom is de zegen belangrijk. Door die zegen kunnen ze misschien inzien wat ze verkeerd doen. Door de zegen kan je verlangen naar God krijgen. Dan ga je bidden om de Geest. Dan zal die je kunnen laten zien wat je verkeerd doet. (Joh16:8) De zegen is dus juist nodig voor mensen die zondigen. Daarom denk ik niet dat de zegen niet voor jou is wanneer je roddelt of andere zonden doet.

en onder welke stroming val jij?

Gereformeerd vrijgemaakt.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2005 om 03:57
Sinagogen,moskeen,tempels en kerken zijn ook belangrijk om je steeds te herrineren aan de geboden die er zijn.Buiten dat je dank betuigd,geeft het je ook een ruggesteuntje om steeds herrinerd te worden aan de goede daden die vericht moeten worden.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2005 om 08:31
Ik zie in die verzen die jij citeerd nergens waar jezus zegt dat hij god is dus aanbid mij.Nergens.

Jezus antwoordde: �Waarachtig, Ik verzeker u: van voordat Abraham werd geboren, ben Ik.�

Jezus zei dat hij er al was voor Abraham. Hij zegt 'ben ik' in plaats van 'was ik'. 'Ik ben' is de naam van God.

Maar Hij vervolgde: �U bent van beneden, Ik ben van boven. U bent van deze wereld, Ik ben niet van deze wereld. Vandaar mijn waarschuwing, dat u in uw zonden zult sterven. Want als u niet wilt geloven dat Ik het ben, zult u in uw zonden sterven.�

Lijkt me duidelijk.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2005 om 14:36
Over het aanbidden van Jezus valt het volgende te zeggen;
De persoon van God heeft verschillende aspecten. (mag Hij?) Christenen
spreken in dat verband over drie-eenheid of over de Heilige
Drievuldigheid; God de Vader, die zich openbaarde en verlossing bracht
in God de Zoon (Jezus Christus) en sindsdien in de harten van de
gelovigen woont door God de Heilige Geest. Jezus bevestigt zelf die
3vuldigheid (Mattheus 28: 19). Maar laat er geen misverstand over
bestaan; ook voor de Christenen is er 1 God.

Jezus was behalve Zoon van God ook mens van vlees en bloed. Het was
de bedoeling dat Hij het menselijk lijden en verleiden aan de lijve zou
ervaren. Het aanbidden van Jezus speelde vrijwel uitsluitend na Zijn
opstanding. Er staat dan dat Zijn Lichaam verheerlijkt was; van een
goddelijke hoedanigheid. Mattheus 28: 9 en 17, Lucas 24; 52 beschrijven
zo'n moment en Jezus maakt daar geen bezwaar tegen maar maakt juist
nog eens duidelijk:"Mij is gegeven alle macht in de hemel en op aarde". Is
Hij dan God of niet?
Jezus heeft het zelf meermalen over Zijn wederkomst zoals ook de
Moslims geloven. Hij komt dan om werkelijk alle heerschappij op zich te
nemen. Anne citeerde prachtig uit het boek Openbaring waar veel over
die verheerlijkte Jezus geschreven staat en die wel zeker aanbeden wordt.
Jezus en de heilige Geest hebben echter de eigenschap niet op Zichzelf te
wijzen; ze geven alle eer aan God de Vader en Jezus raadt ook God de
Vader te aanbidden; in Jezus naam (Math. 18: 20, Johannes 14: 13, 15:
16, 16: 26). God de Vader verbindt een onbeperkte volmacht aan de
naam van Jezus.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 08:08
Mooi stukje postpentacost. Ik weet alleen niet zeker of Jezus pas na zijn opstanding echt aanbeden werd. Er waren toch ook wel mensen die voor zijn opstanding inzagen wie hij was en hem eer bewezen?
Het ligt er natuurlijk maar aan wat je onder aanbidden verstaat. Wanneer iemand hem eer bewees zonder door te hebben dat Hij God was, was dat aanbidden of niet? En als ik nu met Jezus praat en hem prijs door te bidden is dat aanbidden terwijl de dicipelen vroeger gewoon met hem konden praten zonder dat dat aanbidden was.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 08:39
In eerste instantie geplaatst door Anne

Mooi stukje postpentacost. Ik weet alleen niet zeker of Jezus pas na zijn opstanding echt aanbeden werd. Er waren toch ook wel mensen die voor zijn opstanding inzagen wie hij was en hem eer bewezen?
Het ligt er natuurlijk maar aan wat je onder aanbidden verstaat. Wanneer iemand hem eer bewees zonder door te hebben dat Hij God was, was dat aanbidden of niet? En als ik nu met Jezus praat en hem prijs door te bidden is dat aanbidden terwijl de dicipelen vroeger gewoon met hem konden praten zonder dat dat aanbidden was.
Met aanbidden wordt volgens mij veel meer,zijn levensfilosofie volgen bedoeld.Iemand die zijn levenswijze volgt aanbid God's wijsheid meer,als duizenden wees gegroetjes zouden kunnen betekenen.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 08:40
Anne,
bij aanbidding werpt iemand zich op zijn gezicht uit ontzag voor de
verhevenheid van de Almachtige. Dat lees ik pas na de opstanding. Kan
zijn dat het ook eerder gebeurde, zoals Maria Magdalena die aan de
voeten van Jezus zat.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 08:47
bij aanbidding werpt iemand zich op zijn gezicht uit ontzag voor de
verhevenheid van de Almachtige.

Voor zijn opstanding waren er veel zieken die zich voor hem neerwierpen en hem smeekten om hulp. Zijn antwoord was vaak: 'Je geloof heeft je gered'. Dan vraag ik me af: Welk geloof? Geloofden ze dat hij de Almachtige was? Of geloofden ze simpelweg dat hij de macht had om hen te genezen? Was dat dan wel aanbidding?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 08:48
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Anne,
bij aanbidding werpt iemand zich op zijn gezicht uit ontzag voor de
verhevenheid van de Almachtige. Dat lees ik pas na de opstanding. Kan
zijn dat het ook eerder gebeurde, zoals Maria Magdalena die aan de
voeten van Jezus zat.
Zo zal Jezus een mens optillen en zeggen kom volg mij,u hoeft zich niet nederig te voelen!
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 08:49
Zo zal Jezus een mens optillen en zeggen kom volg mij,u hoeft zich niet nederig te voelen!

Dat is nog maar de vraag of hij dat deed. Staat het ergens in de bijbel?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 08:54
In eerste instantie geplaatst door Anne

bij aanbidding werpt iemand zich op zijn gezicht uit ontzag voor de
verhevenheid van de Almachtige.

Voor zijn opstanding waren er veel zieken die zich voor hem neerwierpen en hem smeekten om hulp. Zijn antwoord was vaak: 'Je geloof heeft je gered'. Dan vraag ik me af: Welk geloof? Geloofden ze dat hij de Almachtige was? Of geloofden ze simpelweg dat hij de macht had om hen te genezen? Was dat dan wel aanbidding?
Als zij niet in hem hadden gelooft,hadden zij niet om zijn genezing gevraagd.En zij die in hem geloofden geneezden ook.Het geloven in hem genas hun.   "Je geloof heeft je gered"
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 09:07
In eerste instantie geplaatst door Anne

Zo zal Jezus een mens optillen en zeggen kom volg mij,u hoeft zich niet nederig te voelen!

Dat is nog maar de vraag of hij dat deed. Staat het ergens in de bijbel?
Je kunt moeilijk op je knieen blijven zitten als je zijn levenswijze wil volgen lijkt me.  Het gaat Jezus er niet om dat je hem bewonderd of verheerlijkt,maar hem begrijpt en hem in zijn levenswijze volgt.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 09:21
Je kunt moeilijk op je knieen blijven zitten als je zijn levenswijze wil volgen lijkt me. Het gaat Jezus er niet om dat je hem bewonderd of verheerlijkt,maar hem begrijpt en hem in zijn levenswijze volgt.

Maar Jezus trok mensen zoals Maria Magdalena niet overeind zo van: 'dat hoeft toch niet!' Nee, hij zei: 'Laat haar!' Vind je dat niet vreemd?
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 09:38
Juist het feit dat Jezus geen eisen stelde over aanbidding van Zijn persoon
is opmerkelijk en kenmerkend voor de bescheidenheid van Zijn aard. En
uiteindelijk; God heeft het niet nodig aanbeden te worden.
Aanbidding is als drinken voor de dorstige ziel absolute noodzaak om
geestelijk te kunnen overleven. Het "water" stroomt nu eenmaal van
boven naar beneden. We zullen ons klein moeten maken om te kunnen
ontvangen.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 09:53

In eerste instantie geplaatst door Anne

Je kunt moeilijk op je knieen blijven zitten als je zijn levenswijze wil volgen lijkt me. Het gaat Jezus er niet om dat je hem bewonderd of verheerlijkt,maar hem begrijpt en hem in zijn levenswijze volgt.

Maar Jezus trok mensen zoals Maria Magdalena niet overeind zo van: 'dat hoeft toch niet!' Nee, hij zei: 'Laat haar!' Vind je dat niet vreemd?
Je bedoeld toen ze Jezus zalfde?

Ik zie dit meer als een handeling van liefde en verzorging van haar naar Jezus toe.Waar Jezus gewoon open voor stond,die liefde stond hij immers ook zelf af naar anderen.Daar is toch nix mis mee.Als zij 48 uur was door gegaan,zal hij in mijn ogen echt wel hebben gezegd "Dank je wel,maar dit duurd een beetje erug lang".

De intentie die zij had was goed bedoeld en daar stond hij open voor.De goede bedoelingen die mensen hebben uit ontzag,daar staat hij ook wel open voor.Maar hij heeft in mijn ogen veel liever dat je hem begrijpt en volgt in zijn voorbeeld.Maw je hoeft je niet ondergeschikt te voelen (Ook al is het goed bedoeld),voor de goedheid die hij in zich heeft.

Zie wie ik ben en leer van mij,zodat je weet wat goedheid inhoudt die god bezit.Met die boodschap kwam Jezus in mijn ogen,waarbij hij de schuld van het kwaad opzich nam en vergeving vroeg voor de zondaars aan god.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 11:36
De intentie die zij had was goed bedoeld en daar stond hij open voor.De goede bedoelingen die mensen hebben uit ontzag,daar staat hij ook wel open voor.Maar hij heeft in mijn ogen veel liever dat je hem begrijpt en volgt in zijn voorbeeld.Maw je hoeft je niet ondergeschikt te voelen (Ook al is het goed bedoeld),voor de goedheid die hij in zich heeft.

Ruud en postpentacost, ik denk dat jullie allebei gelijk hebben. Ik dacht net inene aan de voetenwassing. Jezus was gekomen om zich te vernederen.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.