Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Sharia

 Post Reply Post Reply
Schrijver
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Sharia
    Geplaatst op: 07 maart 2005 om 11:40
Als de Shari'a volledig wordt uitgevoerd in islamitische landen, dan waren de moslims nu de gelukkigste mensen ter wereld,
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 12:18
Salaam

Insch'a Allah. Moge Allah ons daadkrachtig genoeg maken om een staat op te richten en de rechten van moslims te kunnen waarborgen.
Moslims hebben hun politiek zwaar miskleumd en zijn in deze situatie beland (vandaag de dag) die men liever niet wilde. Maar er zijn genoeg lezingen (ook van Abdul-Jabber van de Ven) die hier over gaan.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 13:02

 

Abdul, zijn deze lezingen van v.d. ven ook op internet te lezen ?

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 13:14

Assalamoe alykoem,

dit artikel vind ik gepast:

Aangezien God de absolute en de enige Meester van de mensen en het universum is en omdat Hij elk persoon menselijke waardigheid en eer heeft geschonken en een gedeelte van zijn eigen geest in hem heeft geblazen betekent dit dat zij gelijk zijn. Feitelijk is het zo dat de verschillen tussen de mensen van onnatuurlijke aard zijn zoals: nationaliteit, kleur en ras. Eigenlijk zijn alle mensen gelijk en vormen ze een universele gemeenschap die verenigd is in haar onderwerping en gehoorzaamheid aan God. En te midden van deze universele broederschap is er de Islamitische bekentenis van de eenheid van God gehuisvest en een uitbreiding van de eenheid en broederschap.

Een Islamitische staat mag overal gevestigd worden. Terwijl de staat geografisch aan bepaalde grenzen gebonden is, zijn de mensenrechten en de privileges die door God aan de mensheid zijn geschonken niet gebonden aan grenzen. De Qoraan vermeldt dat mensenrechten fundamenteel en universeel zijn en dat alle individuen hiervan moeten genieten en ze in acht moeten nemen onder alle omstandigheden �ook in oorlogstijd- ongeacht of men al dan niet in een Islamitische gebied leeft: �O jullie die geloven! Wees standvastig voor Allah als rechtvaardige getuigen. En laat de haat van een volk jullie er niet toe brengen niet rechtvaardig te wezen. Wees rechtvaardig, dat is het dicht bij Taqwa. En vreest Allah. Voorwaar, Allah weet wat jullie doen.� (5:8)

Mensenbloed is heilig in alle gevallen en kan niet verspild worden zonder een juiste rechtvaardiging. Het schenden van deze regels staat gelijk aan het doden van de gehele mensheid. Allah zegt hierover: �Voor wie een ziel doodt (niet als vergelding) voor een ziel of het verderf zaaien op aarde- het is alsof hij alle mensen doodde.� (5:32)

Het is niet toegestaan om vrouwen, kinderen, oude mensen, zieken en gewonden te onderdrukken. De eer van een vrouw dient men onder alle omstandigheden te respecteren. De hongerigen moeten gevoed worden. De naakten moeten gekleed worden en de gewonden of overledenen moeten medisch behandeld worden ongeacht of ze moslim zijn of niet. In de Islaam worden mensenrechten door God voorgeschreven en niet door koningen of regeringen, daardoor kunnen de mensenrechten nooit verwijderd of veranderd worden. Zelfs niet tijdelijk, om welke reden dan ook. De mensenrechten zijn bedoeld om ze in praktijk te brengen en ernaartoe te leven en niet alleen om ze op papier te hebben in een koninkrijk van niet-forceerbare filosofische concepten of in declaraties van de Verenigde Naties. Elke moslim wordt geacht de rechten van de mens te accepteren, te handhaven, te erkennen en te gehoorzamen. In de Qoraan staat: �En wie niet oordeelt met wat Allah geopenbaard heeft: zij zijn met de ongelovigen!� (5:44)

Mensenrechten in de Islaam.

De veiligheid van leven en bezit: in de afscheidsrede van de profeet (vzmh) tijdens zijn laatste bedevaartstocht zei hij (vzmh): �Jullie leven en bezittingen zijn verboden voor een ander totdat je je Heer ontmoet op de Dag der Opstanding.� Hij (vzmh) zei ook: �Degene die vermoord tijdens een convenant (d.w.z. een niet-moslimburger van een moslimland) zal zelfs de geur van het Paradijs niet ruiken.�

De bescherming van eer.

De Qoraan staat niet toe dat de persoonlijke eer van iemand misbruikt wordt: �O jullie die geloven, laat een volk niet een ander volk beledigen, het kan zijn dat zij (die beledigd worden) beter zijn dan hen; en laat sommige vrouwen geen andere vrouwen beledigen, het kan zijn dat zij beter zijn dan hen. En hoont elkaar niet, en belastert elkaar niet met bijnamen. De slechtste naam is de verdorven (naam), na het geloof (ontvangen te hebben). En wie geen berouw toont: zij zijn de onrechtplegers.� (49:11)

Heiligheid en veiligheid van priv�-leven.

De Qoraan garandeert veiligheid. Bespioneer elkaar niet en ga een huis niet binnen, tenzij je er zeker van bent dat je toestemming hebt van de bewoners. Allah zegt hierover: �En bespioneert elkaar niet.� (49:12) en Hij zegt ook: O jullie die geloven! Gaat geen huizen binnen behalve jullie (eigen) huizen, totdat jullie toestemming krijgen.� (24:27)

De veiligheid van persoonlijke vrijheid.

De Islaam staat niet toe dat iemand gevangen wordt gezet voordat zijn schuld bewezen is in een openbare rechtszitting. Dit betekent dat de beschuldigde zich mag verdedigen en hij mag verwachten dat hij een rechtvaardige en onpartijdige behandeling krijgt van de rechtbank.

Het recht om te protesteren tegen tirannie.

Dit wordt duidelijk genoemd in de Qoraan: �Allah houdt er niet van dat er openlijk slechte woorden worden gesproken, behalve door wie onrecht aangedaan is.� (4:148)

Zoals eerder al is aangehaald is iemands individuele kracht en autoriteit een zegening die je van God hebt gekregen. Dit is een immense verantwoordelijkheid voor een persoon want hij moet dit op dergelijke manier gebruiken dat het voor God acceptabel is, anders moet hij de consequenties aanvaarden. Dit wordt bevestigd door Abou Bakr (moge Allah tevreden met hem zijn). Hij zei in zijn eerste rede: �Werk met me samen als ik gelijk heb en verbeter me als ik een fout bega. Gehoorzaam me zolang ik de bevelen van God en zijn profeet volg. Maar draai de andere kant op wanneer ik afdwaal.�

Vrijheid van uitdrukking.

Islaam staat volledige vrijheid toe van gedachten en uitdrukkingen, mits het niet slecht en schadelijk is voor het individu en de gemeenschap. Het gebruik van bijvoorbeeld onbehoorlijk taalgebruik onder het mom van kritiek leveren is niet toegestaan. In de tijd van de profeet (vzmh) consulteerden ze hem in bepaalde zaken. Als hij geen openbaring voor die specifieke zaak ontving, waren ze vrij hun persoonlijke mening tot uitdrukking te brengen.

Vrijheid om te verenigen.

De formaties van verenigingen, partijen en organisaties zijn toegestaan, onder de voorwaarde dat zij zich aan bepaalde algemene regels houden.

Vrijheid van een geweten en een overtuiging.

De Qoraan zegt: �Er is geen dwang in de godsdienst.� (2:256) Veel gemeenschappen door de eeuwen heen hebben geprobeerd om individuen van hun vrijheid te beroven door ze ondergeschikt te maken aan de staatsautoriteit. Deze situatie is gelijk aan slavernij. Het enige verschil is dat er in plaats van psychische slavernij een mechanische controle is gekomen dat het individu geen vrijheidskeuze toestaat. Islaam verbiedt zulke situaties.

Bescherming van religieuze sentimenten.

Samen met de vrijheid van overtuiging en geweten, garandeert de Islaam naar het individu toe dat zijn religieuze sentimenten gerespecteerd worden en niets gezegd of gedaan zal worden dat inbreuk kan doen op dit recht.

Bescherming tegen willekeurige gevangenschap.

De Islaam zegt dat elk individu verantwoordelijk is voor zijn eigen daden, daardoor kan hij niet gearresteerd worden en in het gevangen gezet worden voor daden die iemand anders begaan heeft. Wij lezen in de Qoraan: �En geen enkele drager draagt de last van een ander.� (6:164)

Recht op primaire levensbehoeften.

Islaam erkent het van de behoeftigen om hulp te ontvangen van diegenen die voorzien zijn in hun levensbehoeften. �En van hun bezittingen was een rechtmatig deel voor de bedelaar en voor diegene die zich weerhield van bedelen.� (51:19)

Gelijkheid met betrekking tot het rechtssysteem.

Islaam geeft de mensen absolute en complete gelijkheid in de ogen van het rechtssysteem.

Heersers staan niet boven de wet.

Volgens het Islamitisch concept van rechtvaardigheid staat er niemand boven de wet. Alle mensen zijn gelijk. Dit punt werd door de profeet (vzmh) op een dramatische wijze tot uitdrukking gebracht. Op een dag werd er een vrouw in verband met een diefstal gearresteerd. Zij stamde af van een nobele familie. De zaak werd aan de profeet (vzmh) voorgelegd met de aanbeveling dat zij gespaard moest blijven voor de daarvoor geldende straf (amputatie van de hand). De profeet (vzmh) zei: �De naties die voor jou leefden zijn vernietigd omdat zij gewone mensen straften voor hun daden en de daden van waardigheidsbekleders onbestraft lieten. Ik zweer bij Hem die mijn leven in Zijn Hand heeft, dat zelfs Faatimah (moge Allah tevreden met haar zijn), de dochter van Mohamed, haar hand afgehakt zou worden als zij deze daad had begaan.�

Het recht om deel te nemen aan staatszaken.

In de Qoraan kunnen we lezen: �En (zij zijn) diegenen die gehoor geven aan hun Heer en de salaat onderhouden, en hun zaken in onderling overleg (Shoera) beslissen, en zij geven uit van waar Wij hun mee voorzien hebben.� (42:38) Deze procedure staat bekend als de shoera, wat meestal vertaald wordt als �overleggen�. In praktijk betekent dit dat het uitvoerende orgaan van de regering en de leden van de vergadering gekozen moeten worden door vrije en onafhankelijke keuze van de bevolking. Echter, de leider is niet verplicht om de beslissingen die uit het overleg komen te accepteren.

De Islaam probeert de hierboven genoemde mensenrechten te bereiken door te voorzien in wetsbepalingen die bepaalde legale wetsbescherming bieden. De Islaam probeert dit primair te bereiken door individuen op te roepen om hun dierlijke instincten los te laten, zodat zij verder kunnen reiken dan alleen maar banden die door vriendschap, bloed, raciale superioriteit, taalkundige arrogantie en economische privileges bestaan. Islaam dringt bij de mensen aan om naar een hoger niveau van bestaan te werken, door middel van zijn innerlijke goedheid.

Door broeder Abou Sayfoullah

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 13:34

 

Abdul, zijn deze lezingen van v.d. ven ook op internet te lezen ?

Hier een link met lezingen van AbdulJabbar van de Ven.

http://download.al-islaam.com/audiovideo/abduljabar.htm

Veel 'Luister' Plezier : )

Groeten,

Marocaantje

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 13:42
Salaam

Maar weest gewaarschuwd: hij is de meest zelfkritische moslims die ik (niet persoonlijk) ken. Eigenlijk geld deze waarschuwing voor moslims meer.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 13:52

Assalamoe alykoem,

hier ook meer over de Sharia, nu door de Arabist, jurist en een deskundige op dit gebied; Maurits Berger die in Syrie Sharia heeft gestudeerd:

Nederland als een islamitische staat
door Hanan Nhass
2003-06-11

Als zij het zo doen, hoe doen wij het dan eigenlijk? Met deze vraag vat hij zijn fascinatie voor de Arabische en islamitische wereld samen. Maurits Berger, arabist, jurist en schrijver, woonde en werkte acht jaar in Egypte en Syri�. Hij bestudeerde er het islamitisch recht ('De sjaria is meer dan handjes hakken') en ontdekte dat Nederland voldoet aan de eisen van een islamitische staat.

Sjaria is voor veel moslims de blauwdruk van een rechtvaardige samenleving. Niet-moslims denken eerder aan handen afhakken en verplicht hoofddoeken dragen. Maurits Berger (39) krijgt tijdens zijn colleges sjaria vaak de vraag: bent u soms moslim? ,,Pas als ik 'nee' antwoord, ben ik geloofwaardig voor ze.''

Om het islamistisch recht te doorgronden, woonde en werkte Berger in Egypte en later in Syri�. Nederland komt sterk overeen met een islamitische modelstaat, ontdekte hij tijdens zijn sja riastudie. ,,Eis is dat er wordt geregeerd volgens consensus en raadpleging, en onze democratie voldoet daaraan. De sjaria komt voor 98 procent overeen met het Nederlands recht.''

Het verschil is slechts twee procent, meent Berger; het zijn de straffen die staan op overspel, diefstal, alcoholgebruik, afvalligheid van de islam en laster, en enkele regelingen in het familierecht, over vrouwen- en mannenrechten.

Berger belicht graag de 'andere kant van de sjaria', maar wordt tot zijn ergernis 'onmiddellijk om de oren geslagen met de onderdrukking van de vrouw'. Haar positie was -en is soms nog altijd- in de sjaria gelijk aan de christelijk-Europese. Dat het vrouwen slecht gaat in moslimlanden komt niet door de islam. Ze delven het onderspit omdat ze tot de lagere klassen van arme, onderontwikkelde, traditionele en conservatieve samenlevingen horen. ,,Hoe kan het toch dat juist moslimvrouwen uit de hogere klassen het vaak vele malen beter doen dan hun zusters in Nederland?''

Het beeld van vrouwonderdrukkende islam is misplaatst, vindt Berger. Het is ontleend aan kledingvoorschriften en het autorijdverbod in Saoedie-Arabi�. In de sjaria is het niet terug te vinden. ,,Saoedi�rs verpesten het voor de moslims.''

In Nederland is de islam 'in beweging', dankzij de ontmoeting met niet-moslims. Berger heeft 'diepe bewondering' voor Abou Jahjah, al is hij het niet in alles met de AEL-leider eens. ,,Hij fungeert als een ventiel voor de onvrede van moslimjongeren, laat zien dat moslimjongeren zich buitengesloten voelen.'' Berger ziet een opleving van de islam in het Westen. ,,Moslimjongeren pakken de boeken om de bronnen zelf te interpreteren. Fundamentalistisch? Dan zijn wij Nederlanders het ook. Wij willen toch ook graag alles zelf lezen en ontdekken?''

Tegen de heersende opvattingen in, is Berger ervan overtuigd dat de integratie van moslims in Nederland niet is mislukt. Er z�jn wel problemen, maar die hebben 'alle migranten over de hele wereld'. De achterstand van moslims 'is zowel voor ons als voor hen een probleem'. ,,Wij zien vrouwenbesnijdenis en bloedwraak als typische aberraties van de islam omdat zij toevallig in moslimlanden plaatsvinden, terwijl zij niets met de islam van doen hebben. Omgekeerd noemen wij Italiaanse maffiapraktijken geen christelijk verschijnsel, net zomin als wij het afbinden van vrouwenvoeten in China confuciaans noemen. De vraag is dus: w�l je het wel weten?''

Daarmee komt Berger bij 'het grootste probleem in Nederland': dat wij slechte gedragingen van mensen toerekenen aan hun religie. ,,Die jochies die de 4-meiherdenkingen verstoorden, moeten gewoon een pak slaag krijgen en vrouwenmishandeling is gewoon vrouwenmishandeling.''

Moslims, stelt Berger bezorgd vast, willen zelf ook niet op hun religie worden aangesproken, iets wat na 11 september wel gebeurt. Ze moeten zelfs verantwoording afleggen voor 'de daden van een paar gekken'. Berger 'veroordeelt' de aanslagen. ,,Tegelijkertijd begrijp ik de achtergronden. Ik bedoel niet de psychologische roerselen van de zelfmoordenaars, maar de politiek-sociale omgeving die hen ertoe heeft aangezet. Ik was geschokt, maar niet verbaasd.'' Berger vreest een self-fulfilling prophecy: ,,Als moslims constant als monsters worden afgeschilderd, gaan ze zich er misschien ook naar gedragen of op z'n minst provoceren.''

Nederland cre�ert en koestert zijn monster uit 'angstlust', zoals Berger het noemt. We doen wel alsof we ervanaf willen door kennis op te doen, maar lezen dan boeken van onderdrukte en mishandelde moslimvrouwen, van radicale imams. Zo blijft de 'oprukkende' islam lekker eng. Die angst is ook Berger niet vreemd. Toen hij, na jaren islam- en taalstudie voor het eerst in Damascus het vrijdagmiddaggebed bijwoonde, ,,stond ik daar met trillende benen van angst. Ik kreeg beelden voor me van een massa moslims die me wilde lynchen. De angst ging dwars door mijn buik. Daar had ik dus tien jaar voor doorgeleerd.''

Onlangs verscheen Bergers 'Islam onder mijn huid'. De reacties erop vindt de auteur onthullend. ,,Men vraagt naar feiten over de islam, maar hangt daar altijd een waardeoordeel aan: 'Is het niet zo dat in Nigeria...?' en nooit: 'Wat vind je van Nigeria?' Men vraagt om bevestiging van een negatief beeld. En ik moet wel van zeer goeden huize komen om dat beeld te ontkrachten.''

De vraag wat hij eigenlijk vindt van moslims noemt Berger 'hoogst merkwaardig'. ,,Als ik naar Isra�l was gegaan en een boek over dat land had geschreven, dan had men mij niet gevraagd: 'Wat vindt u van die Joden?'''

Zijn boek, zegt Berger, geeft een persoonlijke indruk van zijn ontmoetingen met Egyptische en Syrische moslims en christenen, geen beeld van de hele islam. ,,Het geeft een bepaalde indruk, net zo goed als het boek van Hirsi Ali een andere indruk geeft. Waarom willen wij er in Nederland niet aan dat beide ervaringen waar zijn?''

Het Westen vreest de halve maan, maar moslims hebben historisch meer reden bang te zijn voor het christelijke Westen. ,,Het Westen heeft wel degelijk schuld aan de problemen van de moslimwereld, om de simpele reden dat nagenoeg de hele moslimwereld tot het einde van de jaren veertig gekolonialiseerd was. Het Westen grijpt nog steeds krachtig in in de jonge onafhankelijke moslimstaten wanneer de westerse belangen in het geding raken. Dat wil niet zeggen dat moslimlanden achterover kunnen leunen en hun handen mogen wassen in onschuld. Integendeel. Zij zijn absoluut verantwoordelijk voor de puinhoop die zij er zelf van maken. Maar wat ik westerse landen kwalijk neem is hun pretentie alsof zij onafhankelijke toeschouwers zijn en het beste voor hebben met de moslimwereld. De moslimwereld heeft meer reden tot angst en wantrouwen. Dat kan een motivatie zijn van moslim extremisten.''

bron: www.trouw.nl 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 13:57
Abou Jabir heb je ook een document uit de tijd van Mohamed?
Laat me eens een Sharia document zien wwar die wetgeving in verklaart wordt uit de tijd van jullie profeet?

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 14:16

In eerste instantie geplaatst door criticus

Abou Jabir heb je ook een document uit de tijd van Mohamed?
Laat me eens een Sharia document zien wwar die wetgeving in verklaart wordt uit de tijd van jullie profeet?

in welke opzicht ?

dat de hand van een dief afgehakt moet worden ?

of dat een leider gekozen moet worden ?

Voor alles heb je bewijzen uit de Quran en de uitspraken en handelingen van de profeet, die nauwkeurig gevolgd en verspreid zijn door de metgezellen van de profeet, en ook in praktijk gebracht.

ps en heb je wel die bovenstaande artikels ?

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 14:17

Aangezien God de absolute en de enige Meester van de mensen en het universum is en omdat Hij elk persoon menselijke waardigheid en eer heeft geschonken en een gedeelte van zijn eigen geest in hem heeft geblazen betekent dit dat zij gelijk zijn.

Laten we zeggen dat God de Schepper is van hemel en aarde en alles van dat onder en boven de wateren is. 

Meester is niet de juiste term voor God.God is de Vader, een veelvoud van de term "Meester". Vader is iemand die ons geschapen heeft, ons geleerd heeft , ons gevoed heeft en ons doen worden die wij zijn. last but not least dit alles met liefde heeft gedaan, juist die liefde ontbreekt in de term "Meester".!!!

En laat de haat van een volk jullie er niet toe brengen niet rechtvaardig te wezen.

God is een rechtvaardig God die de zonden niet oneindig zal toereken aan het nageslacht, maar juist het goede zal belonen tot in het duizendste geslacht. 

[qoute]Eigenlijk zijn alle mensen gelijk[/qoute]

Dit betekent dat alle mensen ook als zodanig behandeld dienen te worden.M.a.w. doet een ander niets wat jij jezelf ook niet aangedaan wilt worden. (dit geldt ook voor homo"s)

De Qoraan vermeldt dat mensenrechten fundamenteel en universeel zijn en dat alle individuen hiervan moeten genieten en ze in acht moeten nemen onder alle omstandigheden �ook in oorlogstijd- ongeacht of men al dan niet in een Islamitische gebied leeft:

Mensenrechten zijn vastgelegd in de universele rechten van de mens. zij worden maar al te zeer geschonden.Helaas moet ik vast stellen dat de sharia strijdig is met deze mensenrechten.

Mensenbloed is heilig in alle gevallen en kan niet verspild worden zonder een juiste rechtvaardiging. Het schenden van deze regels staat gelijk aan het doden van de gehele mensheid. Allah zegt hierover: �Voor wie een ziel doodt (niet als vergelding) voor een ziel of het verderf zaaien op aarde- het is alsof hij alle mensen doodde.� (5:32)

Gezien de vele veldslagen die de profeet Mohammed en zijn volgelingen heeft uitgevochten kan ik hoezeer ik het ook beaam niet van hem aannemen. 

Het is niet toegestaan om vrouwen, kinderen, oude mensen, zieken en gewonden te onderdrukken. De eer van een vrouw dient men onder alle omstandigheden te respecteren. De hongerigen moeten gevoed worden. De naakten moeten gekleed worden en de gewonden of overledenen moeten medisch behandeld worden ongeacht of ze moslim zijn of niet.

Ook hier zijn het mooie woorden, maar de bijdragen van de schatrijke oliestaten aan hun onlangs zwaargetroffen moslim broeders in azie staan in schril contrast met wat het "christelijke" westen bijeen heeft gebracht. 

De eer van de vrouw is in het westen 100 maal beter gewaarborgt dan welk islamitisch land dan ook.

De mensenrechten zijn bedoeld om ze in praktijk te brengen en ernaartoe te leven en niet alleen om ze op papier te hebben in een koninkrijk van niet-forceerbare filosofische concepten of in declaraties van de Verenigde Naties. [/qoute]

Ik heb dan ook stellig de indruk dat wij hier over totaal verschillende dingen praten. Dit verdient dan ook verdere uitwerking!!!

[quote]�En wie niet oordeelt met wat Allah geopenbaard heeft: zij zijn met de ongelovigen!� (5:44)

Je begrijpt dat alle openbaringen reeds eeuwen voor Mohammed zijn geschiedt .Juist deze ontkenning is de misleiding van miljoenen in deze wereld.

 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 14:33
zo schrijf je QUOTE,  eerst een 'u' !
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 15:32

Mensenrechten volgens de Islam, komen niet overeen met de universele mensenrechten.
Het artikel van  broeder Abou Sayfoullah, geplaatst door Abou, is niet alleen zeer summier, maar tevens onvolledig en niet juist.
Je hoeft niet veel van de islamitische jurisprudentie (Fiqh) af te weten om te zien dat broeder Sayfoullah, de mensenrechten binnen de Islam mooier wil doen overkomen dan dat ze zijn!

Alle vrijheden beschreven in het artikel hebben een "MAAR", die "maar" staat voor "binnen de grenzen van de Sharia", waardoor er gelijk al geen sprake meer is van vrijheid.

Van Gelijkheid met betrekking tot het rechtssysteem, is al helemaal geen sprake!
De getuigenis van een vrouw is binnen de islam nou eenmaal minder waard dan die van een man, terwijl een niet moslim al helemaal niet kan getuige tegen een moslim.

Vrijheid van geweten en overtuiging??????
Er staat nog altijd de doodstraf voor een afvallige moslim!

Het recht om deel te nemen aan staatszaken, geldt niet voor de niet-moslims!

Vrijheid van uitdrukking, "islaam staat volledige vrijheid toe van gedachten en uitdrukkingen, mits het niet slecht en schadelijk is voor het individu en de gemeenschap".
Het niet eens zijn met wat de profeet gezegt zou hebben wordt al gezien als blasfemie!, en dat is zeer schadelijk voor het individu!, er staat namelijk de Doodstraf op....
Hoezo Volledige VRijHeid???

Vrijheid is ook ver te zoeken betreffende de in een oorlog verslagen tegenstander, het hebben van slaven, verkregen tijdens zo'n oorlog, is tot op het moment van vandaag nog steeds goed gekeurt binnen de Islam.

Er is niet eens een eensluidende constitentie binnen de Islam betreffende de uitvoering van de sjaria, en daarbij is ze ook nog eens zeer summier ten opzichte van de universele mensenrechten verklaringen.
Eens was de sjaria een vooruitstrevende wetgeving binnen een barbaarse cultuur, tijden veranderen, de sjaria echter niet......

voor een uitvoerige beschrijving betreffende de mensenrechten en sjaria: http://www.law.kuleuven.ac.be/jura/40n3/deboe.html

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 15:37
Je kunt je nu wel krampachtig vastklampen aan de hadith en dromen van
een ideale sharia die alle hadith in zich verenigt, maar dan is de ramp pas
compleet.
Zo las ik in een andere actuele topic over de vraag of je bij de
voetenreiniging voor het gebed wel of niet tussen je tenen moest
poetsen. Dan komt er een hadith op de proppen over een belangrijke
moslim die zag dat de profeet met zijn vingers tussen zijn tenen
peuterde. Regel is dus daarom dat je ook tussen je tenen moet poetsen.
Waar hebben we het dan over? Niet verkeerd om regelmatig je voeten te
wassen en heel goed om dat voor het gebed te doen, maar wat nu als ik
verzuim om ook goed tussen mijn tenen te boenen?
Een incident wordt zomaar tot onwrikbare standaardregel verheven.
Misschien had de profeet wel gewoon jeuk tussen zijn tenen of had hij
daar een schimmelprobleem of was hij juist daarvoor in een verse
kamelenkeutel gestapt...

Wie denkt het paradijs te kunnen verdienen met het stipt navolgen van dit
soort zotte regels, die zal bedrogen uitkomen.

Aboe sayfoellah zegt:
Aangezien God de absolute en de enige Meester van de mensen en het
universum is en omdat Hij elk persoon menselijke waardigheid en eer
heeft geschonken en een gedeelte van zijn eigen geest in hem heeft
geblazen betekent dit dat zij gelijk zijn.

God blies een gedeelte van zijn eigen geest in de mens. hoe kan God
zichzelf/zijn geest afsplitsen en in de mens blazen? Staat dit niet haaks
op de koranische leer, die veroordeelt dat christenen in de Heilige Geest
geloven als aspect van Gods persoonlijkheid?


Dat stukje van Berger vind ik heel reeel. Hij zegt dat in Nederland de
Sharia al voor 94% toegepast wordt, behalve bepaalde strafmaatregelen
zoals handjes afsnijden etc. Waar maken jullie je dan nog druk over? Dan
is nederland toch al de vervulling van jullie droom?


16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 15:42

Akbash,

weet jij beter dan Maurits Berger die het het islamitisch recht gestudeerd heeft, terwijl jij achter je luie stoeltje op google naar info zoekt, leuke bezigheidje h� !

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 16:11
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Akbash,

weet jij beter dan Maurits Berger die het het islamitisch recht gestudeerd heeft, terwijl jij achter je luie stoeltje op google naar info zoekt, leuke bezigheidje h� !

Hoe kom jij aan het artikel van Maurits Berger???

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 16:14
Ik heb Berger's eerste boek hier en daar kwam het eerder neer op: sommige dingen zijn hetzelfde, maar andere, essentiele niet.  Hij kwam ook tot de conclusie dat ie een echte westerling was.  Nu ja, misschien beter allemaal die boeken eens lezen, zou k zeggen
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.