Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

mis interpretatie van sjieten

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: mis interpretatie van sjieten
    Geplaatst op: 05 april 2005 om 19:45

In eerste instantie geplaatst door Abou Taleb

Salaam

Het tijdelijk huwelijk is een andere discussie.Je moet niet alles op een hoop je gooien. Discussie per discussie. Ik zeg niet dat dat Halaal is maar je interpreteert alles letterlijk.  Als er akker staat heeft men het wel over de vagina niet over iets anders.  Benader de vagina van voor en achter.  Maar voor u is een akker echt een akker daarom noem ik het onwetend. Als ik zoals u gaat interpreteren dan heeft Allah een hand want dat staat ook in de koran.

ma3salaam

tot nu toe zijn jouw zogenaamde bewijzen allemaal ontkracht door mij posten, want alle soenitische geleerden hebben sodomie haraam verklaard.

Wij Soennieten hebben tafasier (exeges) van de Quran, dus we hoeven niets zelf te gaan interpreteren, en letterlijk nemen, dat heeft de profeet en de metgezellen ook op bepaalde verzen gedaan, dus zeg niet dat het niet toegestaan is, bijna de gehele Quran is letterlijk, want Allah spreekt niet in geheime taal. 

je begint bij Mou'awiya en straks kom je bij Abu Bakr en Omar, ik wacht wel.

de moslims dienen de eigenschap hand te erkennen aan Allah, zonder hoedanigheid, want niets is aan Allah gelijk.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 23:30
Salaam Aleikum,

Subhanallah, je doet net als de niet moslims hier. Je maakt geen onderscheid tussen bepaalde sekten of stromingen en de gewone moslims. En misschiet moet jij eens de geschiedenis doornemen. Althans een andere versie dan een sjiietische.
Dan nog een vraag aan jou, wat is de heiligste stad voor de sjiieten? Ik heb namelijk ergens gelezen dat een bedevaart naar Najaf voor de sjiieten gelijk staat aan 7 keer een bedevaart naar Mekka (allahoelam). Als dit waar is, dan vraag ik me echt af waar zij nu mee bezig zijn. Ze vereren Ali (ra) op zo�n verkeerde manier dat ze de islam helemaal veranderd hebben en een splitsing hebben veroorzaakt.

Het lijkt wel of je deze splitsing probeert te rechtvaardigen. Inshallah zul je inzien dat sjiieten niet op de goede pad zijn, en zullen zij dit ook inzien.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 04:31
In eerste instantie geplaatst door Abou Taleb

In eerste instantie geplaatst door het licht

salaam aleikum abou taleb ik ben niet achterlijk hoor ik heb het duidelijk gelezen op een sjitische site en het is niet erg om te waarschuwen voor stromingen die de koraan op een rare manier interpreteren en als de man toch nog meer wil kan hij toch met een andere vrouw trouwen zo simpel is het en daar heeft de man recht op mocht 1 vrouw niet genoeg zijn en achter kan toch niets groeien wat is een akker volgends jou? en ik heb je de gevolgen gezegd  voor de vrouw maar daar heb je niet eens op geregeerd je kent de waarheid nu

Salaam

ik heb spijtig niks ontvangen van u berichten.  Ik zeg niet dat da hallaal is maar de sonnieten zeggen het ik heb jullie bronnen gegeven waarin dat staat en heb veel sijietische geleerden ontmoet en niemand heeft ooit iets zo gezegd.  Jullie moeten ophouden met vijandig te zijn tegen over andere moslims.  En wat jij doet is de koran letterlijk interpreteren zoals Ibn taymiyyah heeft gedaan en das onwetend

ma3salaam 

ma3salaam

Salaam moealykum warahmatoelah

Onze profeet salallahoe ralyhie wa sallam is naar de mensheid gestuurd om de islam te verkondigen niet een of andere groepering of secte. iedereen die zich een sjiet of een soenniet noemt begaat een fout waar Allah ons voor gewaarschuwd heeft. dat iemand het voorbeeld van onze profeet salallahoe ralyhie wa sallam volgt en naleefd is mooi, maar dat wil niet zeggen dat je een soenniet bent maar gewoon een moslim met een sterk imaan.

Onze profeet salallahoe ralyhie wa sallam heeft zich toch ook geen sjiet of soenniet genoemd dus waarom daarover discusieren.

En abou taleb jij weet heel goed dat het niet mag om je vrouw via de anus gemeenschap te hebben, maar ik denk dat je het je zelf probeert te rechtvaardigen/liegen tegen je zelf zodat jij het ook kan doen

dat is jou enigste inentie lijkt mij omdat je de mensen verdedigt die gewoon een zieke geest hebben(met uitzonderingen natuurlijk)

ze vereren Ali rahty allahoe ranhoe net als de christenen jezus vereren.

het verschil geen kruis.

mensen die zich met een mes of een scheermes bewerken en niet alleen hun zelf maar ze doen het ook kleine kinderen aan(op tv gezien) die neem je toch niet serieus. die zijn gewoon ziek.

leugens zijn zo achtertehalen

en jij broeder jij bent heir aan het liegen(ik weet niet of ik je wel broeder kan noemen)

Salaam moealykum warahmatoelah

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 04:45
ASALAAMO3ALAIKOM  NEE ZE ZIJN ONZE BROEDERS NIET ZE VERVLOEKEN SAHABA OMAR EN OTMAAN EN ABO BAKER EN ACHA EN HAFSA   .... DIE KUN WE GEEN BROEDERS NOEMEN 
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 05:26
Salaam aleikum,

Is het echt waar over Najaf, dat een bedevaart naar deze stad gelijk is aan 7 bedevaarten. Althans zoals sjiieten dat stellen. Ik weet dit namelijk voor 99% zeker, maar wil wel bevestiging hebben als iemand hier iets over weet.

Verder heb ik ook gelezen dat joden de sjiieten influisteringen hebben gedaan waardoor er ruzie ontstond en er een splitsing kwam. Als iemand hier ook iets over weet graag meer informatie. Ik wil dit soort dingen altijd graag zeker weten.

Mag mij Allah (swt) mij inshallah vergeven als ik iets verkeerds heb gezegd.

Salaam ALeikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Abou Taleb Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 april 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Taleb Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 10:36
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Abou Taleb

Salaam

Het tijdelijk huwelijk is een andere discussie.Je moet niet alles op een hoop je gooien. Discussie per discussie. Ik zeg niet dat dat Halaal is maar je interpreteert alles letterlijk.  Als er akker staat heeft men het wel over de vagina niet over iets anders.  Benader de vagina van voor en achter.  Maar voor u is een akker echt een akker daarom noem ik het onwetend. Als ik zoals u gaat interpreteren dan heeft Allah een hand want dat staat ook in de koran.

ma3salaam

tot nu toe zijn jouw zogenaamde bewijzen allemaal ontkracht door mij posten, want alle soenitische geleerden hebben sodomie haraam verklaard.

Wij Soennieten hebben tafasier (exeges) van de Quran, dus we hoeven niets zelf te gaan interpreteren, en letterlijk nemen, dat heeft de profeet en de metgezellen ook op bepaalde verzen gedaan, dus zeg niet dat het niet toegestaan is, bijna de gehele Quran is letterlijk, want Allah spreekt niet in geheime taal. 

je begint bij Mou'awiya en straks kom je bij Abu Bakr en Omar, ik wacht wel.

de moslims dienen de eigenschap hand te erkennen aan Allah, zonder hoedanigheid, want niets is aan Allah gelijk.

salaam

Je hebt geen enkele keer me het tegendeel bewezen.  Natuurlijk bestaan er koran tafsiers.  De koran uitleggen die de Soennieten hebben ��n der van is van Ibn Taymiyyah en hij heeft alles letterlijk geinterpreteerd. Zoek maar op.  En als je Moeawiya eert ben je niet beter dan hem.

ma3slaam

Terug naar boven
Abou Taleb Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 april 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Taleb Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 10:38

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Subhanallah, je doet net als de niet moslims hier. Je maakt geen onderscheid tussen bepaalde sekten of stromingen en de gewone moslims. En misschiet moet jij eens de geschiedenis doornemen. Althans een andere versie dan een sjiietische.
Dan nog een vraag aan jou, wat is de heiligste stad voor de sjiieten? Ik heb namelijk ergens gelezen dat een bedevaart naar Najaf voor de sjiieten gelijk staat aan 7 keer een bedevaart naar Mekka (allahoelam). Als dit waar is, dan vraag ik me echt af waar zij nu mee bezig zijn. Ze vereren Ali (ra) op zo�n verkeerde manier dat ze de islam helemaal veranderd hebben en een splitsing hebben veroorzaakt.

Het lijkt wel of je deze splitsing probeert te rechtvaardigen. Inshallah zul je inzien dat sjiieten niet op de goede pad zijn, en zullen zij dit ook inzien.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

salaam

U stelling bewijst dat je niks afweet van het Sijiesme. Sijieten zijn heel gelovige mensen.  Heb je ooit de moeite gedaan om een Sijietisch boek te lezen?

ma3salam

 

Terug naar boven
Abou Taleb Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 april 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Taleb Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 10:39

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

ASALAAMO3ALAIKOM  NEE ZE ZIJN ONZE BROEDERS NIET ZE VERVLOEKEN SAHABA OMAR EN OTMAAN EN ABO BAKER EN ACHA EN HAFSA   .... DIE KUN WE GEEN BROEDERS NOEMEN 

salaam

Sommige van hun vervloeken ze .  Zoals sommige Soennieten Ali vervloeken namelijk de NAWASIB.

ma3salaam

Terug naar boven
Abou Taleb Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 april 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Taleb Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 10:41

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam aleikum,

Is het echt waar over Najaf, dat een bedevaart naar deze stad gelijk is aan 7 bedevaarten. Althans zoals sjiieten dat stellen. Ik weet dit namelijk voor 99% zeker, maar wil wel bevestiging hebben als iemand hier iets over weet.

Verder heb ik ook gelezen dat joden de sjiieten influisteringen hebben gedaan waardoor er ruzie ontstond en er een splitsing kwam. Als iemand hier ook iets over weet graag meer informatie. Ik wil dit soort dingen altijd graag zeker weten.

Mag mij Allah (swt) mij inshallah vergeven als ik iets verkeerds heb gezegd.

Salaam ALeikum,

Malcolm X

 

Salaam

Dat zijn regelrechte leugens over de Sijieten ik verwijs u naar www.al-islam.org de gootste engelstalige sijietische website en raadpleeg ook Ibn Kathir een heel grote geleerden onder de Soennieten.

ma3salaam

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 10:53
In eerste instantie geplaatst door Abou Taleb

salaam

Je hebt geen enkele keer me het tegendeel bewezen.  Natuurlijk bestaan er koran tafsiers.  De koran uitleggen die de Soennieten hebben ��n der van is van Ibn Taymiyyah en hij heeft alles letterlijk geinterpreteerd. Zoek maar op.  En als je Moeawiya eert ben je niet beter dan hem.

ma3slaam

ahum, lees deze draad nog eens terug dan, heb je nou die arabische teksten gelezen of niet, ik zei, zoek iemand die voor jou dat kan doen. 

ja hoor, Ibn Taymiya heeft de HELE Quran letterlijk uitgelgd, heel mekkelijk gezegd, een uitspraak die niet eens het waard is om een langere reactie op te geven.

ik ben inderdaad niet beter dan een metgezel even groot als Mu'awiya (moge Allah met hem tevreden zijn) en moge Allah de leugenaars die leugens over deze sahabi verspreiden vernietigen.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 10:56
In eerste instantie geplaatst door Abou Taleb

salaam

Sommige van hun vervloeken ze .  Zoals sommige Soennieten Ali vervloeken namelijk de NAWASIB.

ma3salaam

nawassib zijn geen soenieten, maar afgedwaalde mensen.

wie een metgezel (ook Ali radiya Allahu 'anh) uitscheldt, is zelfde als hij de profeet uitscheldt, en wie de profeet uitscheldt, is zelfde als hij Allah uitscheldt, zoals dat in een hadith van de profeet staat, het zijn de woorden van de profeet salla Allahu 'alyhie wassalam.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 11:18
In eerste instantie geplaatst door Abou Taleb

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum, Subhanallah, je doet net als de niet moslims hier. Je maakt geen onderscheid tussen bepaalde sekten of stromingen en de gewone moslims. En misschiet moet jij eens de geschiedenis doornemen. Althans een andere versie dan een sjiietische. Dan nog een vraag aan jou, wat is de heiligste stad voor de sjiieten? Ik heb namelijk ergens gelezen dat een bedevaart naar Najaf voor de sjiieten gelijk staat aan 7 keer een bedevaart naar Mekka (allahoelam). Als dit waar is, dan vraag ik me echt af waar zij nu mee bezig zijn. Ze vereren Ali (ra) op zo�n verkeerde manier dat ze de islam helemaal veranderd hebben en een splitsing hebben veroorzaakt. Het lijkt wel of je deze splitsing probeert te rechtvaardigen. Inshallah zul je inzien dat sjiieten niet op de goede pad zijn, en zullen zij dit ook inzien. Salaam Aleikum, Malcolm X


salaam


U stelling bewijst dat je niks afweet van het Sijiesme. Sijieten zijn heel gelovige mensen.� Heb je ooit de moeite gedaan om een Sijietisch boek te lezen?


ma3salam



Salaam Aleikum,

Subhanallah, volgens mij ben jij degene die niks over de islam zelf weet. Als je namelijk over de juiste kennis beschikte zou je zoiezo de dingen niet roepen die je hier geroepen hebt. Ben jij nou sjiiet of niet? Leg mij dat is uit, want ik krijg sterk de indruk dat je sjiiet bent. Alleen al hoe jij de metgezellen beschouwd (moge Allah tevreden met hen zijn) zegt al veel over jou kennis van de islam, of liever gezegd de wijze waarop jij kennis tot jou genomen hebt over de islam. Ik vraag me af wie jou leermeesters geweest zijn.

Mijn vraag staat nog steeds wat Najaf betreft. Als iemand hier iets over weet...

Broeder je bent verdwaald, inshallah zul je de weg terug vinden.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Abou Taleb Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 april 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Taleb Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 12:28
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

In eerste instantie geplaatst door Abou Taleb

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum, Subhanallah, je doet net als de niet moslims hier. Je maakt geen onderscheid tussen bepaalde sekten of stromingen en de gewone moslims. En misschiet moet jij eens de geschiedenis doornemen. Althans een andere versie dan een sjiietische. Dan nog een vraag aan jou, wat is de heiligste stad voor de sjiieten? Ik heb namelijk ergens gelezen dat een bedevaart naar Najaf voor de sjiieten gelijk staat aan 7 keer een bedevaart naar Mekka (allahoelam). Als dit waar is, dan vraag ik me echt af waar zij nu mee bezig zijn. Ze vereren Ali (ra) op zo�n verkeerde manier dat ze de islam helemaal veranderd hebben en een splitsing hebben veroorzaakt. Het lijkt wel of je deze splitsing probeert te rechtvaardigen. Inshallah zul je inzien dat sjiieten niet op de goede pad zijn, en zullen zij dit ook inzien. Salaam Aleikum, Malcolm X


salaam


U stelling bewijst dat je niks afweet van het Sijiesme. Sijieten zijn heel gelovige mensen.  Heb je ooit de moeite gedaan om een Sijietisch boek te lezen?


ma3salam



Salaam Aleikum,

Subhanallah, volgens mij ben jij degene die niks over de islam zelf weet. Als je namelijk over de juiste kennis beschikte zou je zoiezo de dingen niet roepen die je hier geroepen hebt. Ben jij nou sjiiet of niet? Leg mij dat is uit, want ik krijg sterk de indruk dat je sjiiet bent. Alleen al hoe jij de metgezellen beschouwd (moge Allah tevreden met hen zijn) zegt al veel over jou kennis van de islam, of liever gezegd de wijze waarop jij kennis tot jou genomen hebt over de islam. Ik vraag me af wie jou leermeesters geweest zijn.

Mijn vraag staat nog steeds wat Najaf betreft. Als iemand hier iets over weet...

Broeder je bent verdwaald, inshallah zul je de weg terug vinden.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Salaam

Je mag nooit oordelen over een moslim zijn kennis.  Ik heb hier een discussie geopend die niemand durft te voeren.

 

ma3salaam

Terug naar boven
Abou Taleb Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 april 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Taleb Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 12:31
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Abou Taleb

salaam

Sommige van hun vervloeken ze .  Zoals sommige Soennieten Ali vervloeken namelijk de NAWASIB.

ma3salaam

nawassib zijn geen soenieten, maar afgedwaalde mensen.

wie een metgezel (ook Ali radiya Allahu 'anh) uitscheldt, is zelfde als hij de profeet uitscheldt, en wie de profeet uitscheldt, is zelfde als hij Allah uitscheldt, zoals dat in een hadith van de profeet staat, het zijn de woorden van de profeet salla Allahu 'alyhie wassalam.

Salaam

als je een familielied van de profeet noemt met je zeggen aleihim salaat woesalam.

ma3salam

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 14:33
salaam aleikum de sjia mag niet vervloeken daar hebben ze zelf een hadith van van Ali namelijk die heeft gezegd wie vervloekt die is niet van ons..... er zijn veel strominbgen binnen de shia er is geen rechte lijn ghair inshaAllah,
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Abou Taleb Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 april 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Taleb Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 14:46

In eerste instantie geplaatst door het licht

salaam aleikum de sjia mag niet vervloeken daar hebben ze zelf een hadith van van Ali namelijk die heeft gezegd wie vervloekt die is niet van ons..... er zijn veel strominbgen binnen de shia er is geen rechte lijn ghair inshaAllah,

Salaam

De wetschool van het Sijiesme is de allereerste wetschool binnen de islam

ma3salaam

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 15:28
Salaam Aleikum,

Jammer dat je mijn vraag elke keer ontwijkt. Je bent heel dubbelzijdig. Eerst zeg je dat bepaalde mensen geen kennis hebben omdat ze het niet met je eens zijn, en vervolgens beargumenteer je dat je niet mag oordelen over de kennis van een andere moslim. Niet echt sterk van je.

En je zegt verder dat je een discussie voert die hier niemand durft te voeren. Bedoel je initieele discussie over sodomie? Of dat de sjiieten het voor een groot deel aan het juiste eind hebben?
Verklaar je nader en als je iets zegt probeer het uit te leggen. Want je zegt dit allemaal in een paar zinnen, maar ik kan niet raden wat je allemaal bedoeld.
En ik zou graag nogmaals jou mening willen hebben over de metgezellen (moge Allah swt tevreden over hen zijn), want ik merkte dat je niet echt positief over hen denkt.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Abou Taleb Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 april 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Taleb Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 15:34

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Jammer dat je mijn vraag elke keer ontwijkt. Je bent heel dubbelzijdig. Eerst zeg je dat bepaalde mensen geen kennis hebben omdat ze het niet met je eens zijn, en vervolgens beargumenteer je dat je niet mag oordelen over de kennis van een andere moslim. Niet echt sterk van je.

En je zegt verder dat je een discussie voert die hier niemand durft te voeren. Bedoel je initieele discussie over sodomie? Of dat de sjiieten het voor een groot deel aan het juiste eind hebben?
Verklaar je nader en als je iets zegt probeer het uit te leggen. Want je zegt dit allemaal in een paar zinnen, maar ik kan niet raden wat je allemaal bedoeld.
En ik zou graag nogmaals jou mening willen hebben over de metgezellen (moge Allah swt tevreden over hen zijn), want ik merkte dat je niet echt positief over hen denkt.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

salaam

Natuurlijk nie nie allemaal er zijn heeeeeeeeeeeeeel goede sahaba zoals salman farsi enz..... Maar sahaba zoals Moeawiya liever nie ze hebben moslims vermoord en ze hebben oorlog gevoerd tegen ali toen hij kalief was.

ma3salaam

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2005 om 07:43

salaam aleikum ik had  deze topic nietzomaar moeten beginnen want ik heb via via gehord dat ook de shia imaam het afkeurd elhamdullilah dus het verschild van persoon tot persoon en ntothoever ze moslims zijn dus dit is niets iets sh*tisch!!!

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
maryam_84 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 31 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote maryam_84 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 mei 2005 om 11:01

Assalaam aleikoem

Er wordt hier veel geschreven over de sjiieten. ik ben zelf een sjiietische moslima en wil graag reageren.

Binnen het sjiiesme zijn er verschillende wetsscholen. De meeste wetsscholen staan anale seks toe mits de vrouw toestemming geeft. Het is toegestaan maar wordt wel afgeraden.

Ik weet niets van een zogenaamde bedevaart. Er is maar een bedevaart en dat is naar Mekka. Ik denk dat men in de war is met ashura, het herdenken van de dood van Imam Hussein (as). Dit gebeurt in de stad Karbala.

Wij sjiieten hebben heel veel respect voor de Imams en in het bijzonder voor Imam Ali (as) Maar wij vereren hem niet. Alleen Allah swt heeft hier recht op.

Het tijdelijk huwelijk (mut'a huwelijk) wordt toegetsaan. Dit staat zelfs in de Koran. Omar was degene die het heeft verboden. Maar wij sjiieten geloven niet dat Omar of Abu Bakr de ware opvolger was van de Profeet saws.

Als er verder nog vragen zijn benatwoord ik die graag. Ik vind het heel irritant dat soennieten gaan vertellen wat sjiieten geloven . laat ons dat zelf doen...dat kunnen we heel goed 

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 16:28

salaam aleikum maryam 84,

het is zelfs door een sjitische imaam haram verklaard,...

en ik heb jarenlang geleefd met een shiet en mijn vraag aan jou is waar in de koraan staat dat het tijdelijk huwelijk wel mag?

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 17:44

Ik merk op dat de amerikanen en joden ietsjes beter zijn dan de shjiiten.

Ik kan mijn ogen en oren niet geloven! Ik kan vanuit mijn stoel nu niet zeggen dat alle shjiiten ongelovigen zijn, maar wat ik hier allemaal lees, zegt mij genoeg. Sobhanallah!

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2005 om 04:21

Salaam Aleikum,

Ik heb een keer een documentaire gezien over die tijdelijke huwelijken. Sommige van die huwelijken duren inderdaad slechts een paar uur. Wat ik eruit kon opmaken was dat het dan alleen maar om de sex ging. Ik kon mn ogen niet geloven toen ik dat zag. Er was toen ook een man die zo een huwelijk aanging met een meisje voor een paar dagen en hij voorzag in zn levensonderhoud met het doen van toekomstvoorspellingen door zn parkietjes die hij bij zich had had kaartjes of papiertjes te laten trekken uit een stapeltje waar dan zogenaamde toekomstvoorspellingen op stonden. En even later wel de moskee in gaan om te bidden. Trouwen voor een paar dagen om de sex en toekomstvoorspellingen....hmmmm..ben benieuwd waar staat dat dat is toegestaan. Denk nergens.

Terug naar boven
YoUNaS Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote YoUNaS Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2005 om 04:32

BismiAllahi Rahmani Rahiem

De Shi�ieten plaatsen hun Iemaams

boven de Boodschapper

(salallaahoe 'alayhie was sallem)

Shaych Moehibboedien Al-Khatieb

Bron: �Al-Khutoet Al-�Ariedah� blz: 29-31.

Vertaald door: Amin Aboe Nouhad

Nagekeken door: Mohammed Aboe �Oebaydillaah

...Terwijl de Shi�ieten beweren dat hun Twaalf Iemaams bovenmenselijke krachten van kennis bezitten die het rijk van het ongeziene omvat, ontkennen zij hetgeen waar Allaah de Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) kennis van heeft gegeven van de onwaarneembare dingen, dingen zoals de schepping van de hemelen en de aarde, en de beschrijving van Paradijs en het Hellevuur.

Deze godslastering stond vermeld in het tijdschrift �Risalatoel-Islaam� (De Boodschap van Islaam), uitgegeven door �Daaroet-Taqrieb�. In een artikel, in de vierde uitgave van het tijdschrift jaargang vier op blz. 368, geschreven door het hoofd van het Hoge Shia Gerechtshof in Libanon �welke zij als ��n van hun grote hedendaagse geleerden rekenen- getiteld �Min Ijtihaadie Shia Al-Iemaamia� (Enkele onafhankelijke Shi�ietische Oordelen), hij citeerde hier van hun moejtahied geleerde- Mohammed Hassan Al-Ishtiyanie, dat deze in zijn boek (Bahr al-Fawaa`id) 1/267 zegt:

"Als de Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) een kennis gaf betreffende de goddelijke wetgevingen zoals: over hetgeen de kleine reiniging ongeldig maakt, of de regelgevingen die te maken hebben met menstruatie en postnatale bloedingen, dan is het noodzakelijk om hem te geloven, en de toepassing van deze regelgevingen zijn verplicht voor ons. Maar als de Profeet een uitspraak deed betreffende het Ongeziene, bijvoorbeeld over de schepping van de hemelen en de aarde, of de maagden van het Paradijs en zijn paleizen, dan is het niet verplicht noch bindend voor iemand, zelfs als het met zekerheid bekend is dat de uitspraak van de Profeet gekomen is."

Hoe vreemd is het, dat zij valselijk de kennis van het Ongeziene aan hun iemaams toeschrijven, en dat zij zich vasthouden aan die valsheid ondanks dat zij geen enkel bewijs hebben om de correctheid hiervan tot stand te brengen. Tegelijkertijd beschouwen zij het niet verplicht voor zichzelf om de openbaringen betreffende het Ongeziene te accepteren welke in de Verzen van de Qor�aan en de authentieke

overleveringen vermeld staan en daarmee afdoende bewezen zijn. Voeg hierbij toe dat alles waarvan het geverifieerd is dat het van de Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) komt niets anders is behalve openbaring dat hem geopenbaard is; en voorzeker, de Profeet spreekt niet vanuit zijn eigen begeerten.

Degene die een vergelijking maakt tussen hetgeen wat de Shi�ieten aan hun iemaams toeschrijven en hetgeen wat authentiek wordt toegeschreven aan de Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) betreffende aangelegenheden van het Ongeziene, komt tot de conclusie dat hetgeen wat geverifieerd kan worden van de Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) betreffende het Ongeziene, zoals die vermeld staan in de Qor�aan en de authentieke gezaghebbende overleveringen, niet eens een fractie uitmaken van de grote menigte aan vervalste overleveringen betreffende kennis van het Ongeziene welke worden toegeschreven aan de Twaalf Iemaams. En dit ondanks het onbetwistbare feit dat Goddelijke Openbaring volledig is opgehouden met het overlijden van de Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem).

Wat degenen betreft die deze kennis van het Ongeziene toeschrijven aan de twaalf iemaams, daarvoor is het voldoende om te zeggen dat zij welbekend zijn bij de Soennietische hadiethgeleerden (die van Djarh wa T�adiel) als zijnde leugenaars, en vervalsers van hadiethliteratuur. Desondanks zijn de Shi�ietische volgers van deze overleveraars hier onverschillig over, en accepteren blindelings de beschrijvingen van het Ongeziene die aan hun iemaams worden toegeschreven. Terwijl het tijdschrift (Risaalatoel-Islaam), hetgeen een uitgave van Daar at-Taqrieb is, en de rechter in hun Hoge Gerechtshof in Libanon en hun moedjtahid-geleerde Mohammed Hasan al-Ishtiyaanie met genoegen applaudisseren voor de bewering dat het accepteren van hetgeen wat authentiek wordt toegeschreven aan de Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) met betrekking tot het Ongeziene niet bindend voor hen is. In werkelijkheid willen zij het gebied van de missie van de Boodschapper van Allaah (salallaahoe 'alayhie was sallem) beperken tot aangelegenheden van een secundaire juridische aard, zoals de zaken die de kleine reiniging ongeldig maken, of de regelgevingen die te maken hebben met menstruatie en postnatale bloedingen en andere, zoals vermeld wordt door Al-Ishtiyanie (zie citaat hierboven).

Terwijl zij de status van hun iemaams, betreffende de kennis van het Ongeziene, verheffen boven dat van de Boodschapper van Allaah (salallaahoe 'alayhie was sallem) (ondanks dat hij het was die de openbaring kreeg, en hun iemaams dit niet voor zichzelf claimden), zien wij niet hoe er na zulke godslastering ooit nog enige verzoening tussen ons en hen kan ontstaan!!!...

Assalaamo alaikoem wa Rahmatulahi wa BArrakatuh

Terug naar boven
YoUNaS Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote YoUNaS Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2005 om 04:35

Assalamo alaikoem wa Rahmatulahi wa Barrakatuh

BismiAllahi Rahmani Rahiem

Neem ook ff een kijkje hier en hier

 

Abu Musa Younas

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2005 om 06:23

salaam aleikum er zijn inderdaad shieten die wel redelijk zijn en niet aan tijdelijke huwelijken doen en anaal enz laat dat duidelijk zijn maar er zijn 12 of zelfs 20 groeperingen binnen de shia dus kan je nagaan hoeveel groepen en ik vind het ook erg raar dat sommige moslims beweren dat het mag kijk islam is liefde en goedheid en zeker ook voor je vrouw hoe kan een man genieten als zijn vrouw pijn  lijd? daarom ik denk dat maryam zelf niet getrouwd is en dat is gewoon een reden dat ik niet sh*tisch word als ze dat echt zo beweren,het huwelijk is geen spel maar iets waar van elkaar houd zonder elkaar te pijnnigen op wat voor manier dan ook ik sprak eens een vrouw die ook zo behandled is en zei is er lichamelijk slecht aan toe omdat haar elke man elke week wilde van de anus.die vrouw is gewoon helemaal uitgescheurd enz dat is geen islam de vergelding is een wond voor een wond dat staat ook in de koraan en dit is een vorm van mishandeling dus die sh*tische vrouwen mogen scheiden sowieso.

daarom degenen die zeggen dat het mag zijn behoorlijk fout en maken de andere moslims  ten schande!

wa a.leikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2005 om 07:58
Bismillah Irahman Irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet Mohammed en de metgezellen en de overwinnig aan de Moejahedeen, asalama alykoum wahrahmatoe allahie wabrakatoe soebhanallah deze dwalende sekten deze zogenaamde volgelingen van Ali ibn Aboe Taleb, als Ali vrede zij met hem nog leefde had hij met zijn grote dubbele zwaard hun onthoofd!! ik herinner me nog  Khomeiny die riep dat Aboe bakr vrede zij met hem de grootste kafer is, la ilaahaa ilaa laah zij vertellen leugens over de metgezellen en vervloeken hen en vertellen leugens dat anale sex is toegestaan, bah!! viezeriken blijkbaar willen ze vergeleken worden met dieren, de islam is een godsdienst dat rein is benader je vrouw ook van haar vagina zodat zij geniet en jij ook en niet op een plek waar uitwerpselen vandaan komen op een onriene manier en ziekelijke manier!! maar de ergste zijn de vervloekingen over de metgezellen van de profeet, ik hoop inshallah als Allah ons de overwinning geeft op Amerika en israel we ook zullen afrekenen met de sjiieten!! want wie de vijanden zijn van de metgezellen zijn ook de vijanden van de profeet en wie de vijand is van de profeet is de vijand van de islam wie de vijand is van de islam is de vijand van Allah asalama alykoum wahrahmatoe allahie wabrakatoe soenitische moslimbroeders en zusters
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2005 om 14:52
wa aleikum salaam waragmatoela wabarakatoe aboe bakr goed gesproken
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.