Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Incidenten of toch niet?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Incidenten of toch niet?
    Geplaatst op: 22 maart 2005 om 04:31
Salaam Aleikum,

Ik kom alweer een verontrustende trend wat "incidenten" betreft tussen moslims en niet moslims.
Gisteren las ik het volgende artikel:

"Allochtonen en autochtonen massaal slaags in Geldrop"
http://frontpage.fok.nl/nieuws/52370

Dit is al het zoveelste "incident" die ik wekelijks in de kranten zie. Grootschalige vechtpartijen tussen rascistische autochtone jongeren en allochtone jongeren die dit niet accepteren.

Laatst was er een vechtpartij tussen turkse jongeren en lonsdalers (weet niet meer waar), er was verder een vechtpartij tussen marokkaanse jongeren en lonsdalers in een ander "dorpje", en verder tot slot hebben er in mijn woonplaats meerdere grootschalige vechtpartijen plaats gevonden, waarvan er een groot aantal bewust door de media worden verzwegen.

Zo werd er laatst in mijn woonplaats ook een oudere vrouw met hoofddoek door zulke jongeren uitgescholden op straat toen ze langs liep, maar haar zoon was bij haar en die begon ze natuurlijk ook uit te schelden.
Waarna deze "autochtone" jongeren deze zoon omsingelden en hem inelkaar sloegen. Ook toen hij op de grond lag. De moeder ondertussen (slechte gezondheid) viel flauw op de stoep van wat ze allemaal zag en moest opgenomen worden. En de jongeren gingen er vandoor. Ik heb sindsdien geen enkele bericht hierover in de media gelezen of een oproep van de politie in de lokale krant van getuigen die zich moeten melden als ze iets gezien hadden.
(Als dit, na laksheid van de politie, bij mij zou zijn gebeurd kan ik je zeggen dat deze jongeren nu allemaal in het ziekenhuis hadden gelegen)

Zulke "incidenten" komen dagelijks voor.
Horen jullie weleens iets over grote vechtpartijen bij jullie in de buurt? Of wordt dit dan ook verzwegen in de (lokale) media of wordt het afgedaan als incident?
De reden waarom ik dit vraag omdat ik altijd al heb gedacht dat de media moslims of de islam zwart proberen te maken en dus altijd negatief berichten verspreiden, maar wanneer het om de gewone hollandse jongeren gaat wordt er amper bericht of gaat het om incidenten.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 05:49

bismillah irahman irahiemm, moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet mohammed en zijn metgezellen, ik moet je zeggen moslimbroeder malcolm x toen theo van gogh werd vermoord waren er veel incidenten gebeurd tegen moslims die allemaal door de media zijn verzwegen , zo hoorde ik van een oudeman een hadj die op de brug vlakbij de NASSERMOSKEE in rotterdamwest, door een rascistische man met een staaf op zijn hoofd is geslagen, en een marokkaanse vrouw met een hoofddoek in de winkelcentrum van rotterdam, een rasicistische blanke man een voorwerp op de vrouw haar hoofd gooide, en haar uit schold dat ze met haar hoofddoek moest oprotten [JAMMER DAT IK ER NIET BIJ WAS] MOGE ALLAH DE MOSLIMS INSHALLAH IN NEDERLAND HELPEN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Generaal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 06:00
Ik vind geweld altijd degoutant.
Maar ik zou toch graag nog melden dat het niet altijd de inlanders zijn die beginnen met vechten. Ik wordt soms ook nageroepen door een groep buitenlanders, ik ben dan zo slim om daar niet op te reageren waardoor zij niets doen. Maar als mijn vriendin of andere meisjes, lastig worden gevallen of achtevolgd, dan heb ik daar moeite mee. Als daar ooit iets mee gebeurd, dan vrees ik voor de gevolgen. Jullie hebben ook zo de neiging in groepjes rond te hangen en ondertussen een vreemde taal te spreken, dat is afschrikkend. Net als subsidies voor jeugdhuizen waar alleen moslims komen vind ik een slecht idee.
Integratie is de slutel tot een goede maatschappij.
Rotte appels heb je overal, dat is niet de basis van de maatschappij.

Dus wil ik oproepen tot verdraagzaamheid. (van beide kanten) In de bijbel staat dat als je geslagen wordt, bied dan je andere kaak aan.
Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 06:18
Helemaal geen aparte incidenten eigenlijk(maw het komt veel voor), maar in belgisch limburg is het vooral tussen de turkse en marokkaanse bendes.  Zo erg zelfs dat sommige gemeenten nu geen 'fuiven' meer toelaten, en waar het nog wel mag, de autochtonen knokploegen moeten vormen om in geval van last ze allemaal weer buiten te krijgen.
Het grootste probleem voor de autochtonen is echter als je als het ware gevangen raakt tussen zulke bendes.  Bloedneuzen en blauwe ogen tot gevolg...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 06:27

Ik post het bericht hier even van die site:

Allochtonen en autochtonen massaal slaags in Geldrop

Gepost door Bart (veekeend) - Bron: Eindhovens Dagblad (restricted)
Gepubliceerd: maandag 21 maart 2005 @ 20:13

Icoon Binnenlands nieuws In het Brabantse Geldrop heeft zaterdagavond een massale vechtpartij plaatsgevonden op het St. Jozefplein. Zo'n zeventig allochtonen en autochtonen gingen met elkaar op de vuist. Betrokken jongeren bij de vechtpartij stellen dat de massale knokpartij het gevolg is van oplopende spanningen tussen blanke en gekleurde jongeren.

De politie moest met tien wagens uitrukken om de groep Lonsdale jongeren en Marokkanen, Indonesi�rs en Irakezen uit elkaar te halen en te houden. Daarbij werden er vijf jongeren van dertien tot zeventien jaar oud en twee volwassenen van 38 en 41 jaar uit Geldrop gearresteerd.

Directe aanleiding voor de ruzie was een incident eerder die dag. Een donkere jongen gaf een meisje in de plaatselijke kinderdisco een klap op de neus, waarna de vlam in de pan sloeg. De groep, waartoe het meisje behoorde, daagde de allochtonen uit en spraken af om die avond met elkaar te gaan knokken.

En zo geschiedde. Op de afgesproken tijd hadden in totaal zo�n zeventig personen verzameld, onder wie familie en vrienden van de beide groepen. Volgens getuigen ging het inderdaad om blanke Geldropse jongeren aan de ene kant en Geldropse jongeren van buitenlandse komaf aan de andere kant.

De burgemeester van Geldrop-Mierlo nam met verbazing kennis van de grote knokpartij. Kort na de moord op Theo van Gogh onderzocht de gemeente of er verhoogde spanningen waren, maar dat bleek toen niet. Ook bij de organiserende ouders van de kinderdisco overheerst de verbazing. Niemand begrijpt dat het voorval tijdens de kinderdisco tot deze enorme vechtpartij heeft kunnen leiden. Volgende maand is er gewoon weer een kinderdisco.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 06:33
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Ik kom alweer een verontrustende trend wat "incidenten" betreft tussen moslims en niet moslims.
Gisteren las ik het volgende artikel:

"Allochtonen en autochtonen massaal slaags in Geldrop"
http://frontpage.fok.nl/nieuws/52370

Dit is al het zoveelste "incident" die ik wekelijks in de kranten zie. Grootschalige vechtpartijen tussen rascistische autochtone jongeren en allochtone jongeren die dit niet accepteren.

Laatst was er een vechtpartij tussen turkse jongeren en lonsdalers (weet niet meer waar), er was verder een vechtpartij tussen marokkaanse jongeren en lonsdalers in een ander "dorpje", en verder tot slot hebben er in mijn woonplaats meerdere grootschalige vechtpartijen plaats gevonden, waarvan er een groot aantal bewust door de media worden verzwegen.

Zo werd er laatst in mijn woonplaats ook een oudere vrouw met hoofddoek door zulke jongeren uitgescholden op straat toen ze langs liep, maar haar zoon was bij haar en die begon ze natuurlijk ook uit te schelden.
Waarna deze "autochtone" jongeren deze zoon omsingelden en hem inelkaar sloegen. Ook toen hij op de grond lag. De moeder ondertussen (slechte gezondheid) viel flauw op de stoep van wat ze allemaal zag en moest opgenomen worden. En de jongeren gingen er vandoor. Ik heb sindsdien geen enkele bericht hierover in de media gelezen of een oproep van de politie in de lokale krant van getuigen die zich moeten melden als ze iets gezien hadden.
(Als dit, na laksheid van de politie, bij mij zou zijn gebeurd kan ik je zeggen dat deze jongeren nu allemaal in het ziekenhuis hadden gelegen)

Zulke "incidenten" komen dagelijks voor.
Horen jullie weleens iets over grote vechtpartijen bij jullie in de buurt? Of wordt dit dan ook verzwegen in de (lokale) media of wordt het afgedaan als incident?
De reden waarom ik dit vraag omdat ik altijd al heb gedacht dat de media moslims of de islam zwart proberen te maken en dus altijd negatief berichten verspreiden, maar wanneer het om de gewone hollandse jongeren gaat wordt er amper bericht of gaat het om incidenten.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Wil je dat ik een andere kant van het verhaal geef.Waarom er bij ons bv bewaking kwam in het zwembad?Het wordt tijd dat ieder zijn eigen jeugd aanspreekt en niks geen handjes boven het hoofd houden.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 06:40
Salaam Aleikum,

Helaas kun je dit geen incidenten meer noemen (alhoewel de media hier bij de zeldzame vermelding angstig naar toe verwijsd).
Wat je ook ziet is dat rascistische autochtone jongeren heel goed weten dat wanneer zij een "allochtoon" gaan lastigvallen deze meestal aggressief worden en er dan een vechtpartij ontstaat.
Meestal is het goed wanneer er genegeerd wordt, maar als het bijvoorbeeld om een familielid gaat dan geldt dit meestal niet.

Heb je ook de reacties trouwens gelezen Kimmie?
Alle (de meeste) hollanders geven de allochtonen de schuld, beetje frapant niet?
Waarschijnlijk vragen wij er als moslims er gewoon elke keer om.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 06:48
Salaam ALeikum,

Ruud dat er moslimjongeren zijn die verkeerd bezig zijn, is algemeen bekend.
Dit voornamelijk doordat de ouders hun kinderen niet volgens de islam opvoeden (geen koranlessen, te weinig controle op de jongens). Heel erg slecht dat de ouders van deze jongens niet worden aangesproken, maar ik denk toch dat de nieuwe trend van rascistische jongeren misschien wel verontrustender is. Deze jongeren zijn bereid geweld te gebruiken en worden uiteindelijk ook ouder, waarbij je kan verwachten dat het met de toekomst van Nederland slecht gesteld is.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 06:50
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Helaas kun je dit geen incidenten meer noemen (alhoewel de media hier bij de zeldzame vermelding angstig naar toe verwijsd).
Wat je ook ziet is dat rascistische autochtone jongeren heel goed weten dat wanneer zij een "allochtoon" gaan lastigvallen deze meestal aggressief worden en er dan een vechtpartij ontstaat.
Meestal is het goed wanneer er genegeerd wordt, maar als het bijvoorbeeld om een familielid gaat dan geldt dit meestal niet.

Heb je ook de reacties trouwens gelezen Kimmie?
Alle (de meeste) hollanders geven de allochtonen de schuld, beetje frapant niet?
Waarschijnlijk vragen wij er als moslims er gewoon elke keer om.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Het gaat wederzijds en kan niet van 1 kant bekeken worden.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 06:51
Ik dnek dat hier niet perse over praktiserende moslims gaat, wel over jongens ide vanuit zo'n achtergrond komen.
Verder kan ik er weinig over zeggen, ik weet alleen hoe het was waar ik ben opgegroeid.  Op een gegeven moment wordt de intimidatie gewoon niet meer geslikt.  Als je niet meer veilig naar een zwembad kan, niet meer kan gaan fuiven omdat je de kans loopt in je kont geknepen te worden of erger een veeg mee te krijgen, als je op de sportterreinen moet vluchten, ... 
Het is ook niet dat hier enkel de autochtonen onder lijden, maar ook de 'goeie' moslims, het imago van die bendes straalt immers onterecht op hen af.
Groetjes Kim
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 06:54

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X



Ruud dat er moslimjongeren zijn die verkeerd bezig zijn, is algemeen bekend.
Dit voornamelijk doordat de ouders hun kinderen niet volgens de islam opvoeden (geen koranlessen, te weinig controle op de jongens). Heel erg slecht dat de ouders van deze jongens niet worden aangesproken, maar ik denk toch dat de nieuwe trend van rascistische jongeren misschien wel verontrustender is. Deze jongeren zijn bereid geweld te gebruiken en worden uiteindelijk ook ouder, waarbij je kan verwachten dat het met de toekomst van Nederland slecht gesteld is.

Hier ook weer 2 kanten, in Beringen (waar ik vlakbij ben opgegroeid) is het behoorlijk erg gesteld met bendevorming en zie je idd het VB nu opkomen.  Immers de kinderen en jongeren die er vroeger onder leden, zien nu eindelijk een manier om wat terug te doen.
het verbaast me ook dat je allochtone bendes minder verontrustend vindt dan autochtone...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 06:56

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam ALeikum,

Ruud dat er moslimjongeren zijn die verkeerd bezig zijn, is algemeen bekend.
Dit voornamelijk doordat de ouders hun kinderen niet volgens de islam opvoeden (geen koranlessen, te weinig controle op de jongens). Heel erg slecht dat de ouders van deze jongens niet worden aangesproken, maar ik denk toch dat de nieuwe trend van rascistische jongeren misschien wel verontrustender is. Deze jongeren zijn bereid geweld te gebruiken en worden uiteindelijk ook ouder, waarbij je kan verwachten dat het met de toekomst van Nederland slecht gesteld is.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Yep en deze kinderen wijzen naar die groep en haalen daar weer hun rechtvaardiging uit.Ergens is het begonnen en het doet er niet meer toe waar...Maar wat doen we nu aan het probleem,want dat wordt onze strijd.Het gezamelijk oplossen van dit probleem.Er moet van bijde kanten...(Ouders die wel hun eigen jeugd aanspreken)ingegrepen worden.Nog voordat straks de vlam echt in de pan gaat slaan.Is hier geen discusie mogelijkheid voor?Bv iets op te zetten en om zendtijd te vragen bij een omroep?

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 08:45
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam ALeikum,

Ruud dat er moslimjongeren zijn die verkeerd bezig zijn, is algemeen
bekend.
Dit voornamelijk doordat de ouders hun kinderen niet volgens de islam
opvoeden (geen koranlessen, te weinig controle op de jongens). Heel erg
slecht dat de ouders van deze jongens niet worden aangesproken, maar
ik denk toch dat de nieuwe trend van rascistische jongeren misschien wel
verontrustender is. Deze jongeren zijn bereid geweld te gebruiken en
worden uiteindelijk ook ouder, waarbij je kan verwachten dat het met de
toekomst van Nederland slecht gesteld is.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Beste Malcolm,
kennelijk zijn er aan beide kanten slecht opgevoedde jongeren, die zich
bovendien stierlijk vervelen. als je het hebt over "de nieuwe trend van
racistische jongeren" dan neem ik aan dat je ook weer zowl autochtone
als allochtone rascistische jongeren bedoelt. Of is racisme uitsluitend een
slechte eigenschap van autochtonen?
doet me denken aan een reportage, een tijd terug van een bezoek aan
een islamitische school. kinderen werd ook even de microfoon
voorgehouden, waarop een ventje van een jaar of 4 de microfoon in
bulkte "alle joden moeten dood". De reporter vond het zo genant dat ie
maar snel de microfoon en de camera wegdraaide en er verder geen
aandacht aan besteedde wat daar even gezegd werd...
Dat ventje valt natuurlijk niets te verwijten, maar het zegt alles over het
milieu waarbinnen hij opgroeit. Wat ie thuis of van voorbeeldfiguren te
horen krijgt. Als dat een grote jongen wordt en er wordt niets gedaan om
dat programma uit dat koppie te krijgen, dan houd ik inderdaad mijn hart
vast voor de toekomst van ons land.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 15:27
Salaam Aleikum,

Postpentacost waarom kom je meteen weer met zo�n voorbeeld. Je zegt altijd tegen mij dat ik gelijk in het defensief schiet (vaak onterecht), maar nu doe je het zelf. Je probeer niet echt de lonsdalers goed te praten, maar door zo�n voorbeeld aan te halen lijkt het wel alsof je ze probeert te verdedigen.
Lees je eigen tekst nogmaals en denk er over na hoe deze mensen over zou kunnen komen.

Deze hollandse jongens hebben dit soort ideen ook ergens van. Misschien wel van de media, want ik hoor ook telkens dat de arabische media de oorzaak is van dit soort meningen. Misschien is de nederlandse media verantwoordelijk voor de meningen van de lonsdalers.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 16:11

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Postpentacost waarom kom je meteen weer met zo�n voorbeeld. Je zegt altijd tegen mij dat ik gelijk in het defensief schiet (vaak onterecht), maar nu doe je het zelf. Je probeer niet echt de lonsdalers goed te praten, maar door zo�n voorbeeld aan te halen lijkt het wel alsof je ze probeert te verdedigen.
Lees je eigen tekst nogmaals en denk er over na hoe deze mensen over zou kunnen komen.

Deze hollandse jongens hebben dit soort ideen ook ergens van. Misschien wel van de media, want ik hoor ook telkens dat de arabische media de oorzaak is van dit soort meningen. Misschien is de nederlandse media verantwoordelijk voor de meningen van de lonsdalers.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Het ligt meer in het uitgaansleven....Groepen Nederlandse jongeren en groepen Nederlandse jongeren van buitenlandse afkomst 2de/3de generatie botsen nu meer met elkaar als vroeger.Er zijn nu meer wijken die grootere groepen jongeren hebben van Nederlands 2de/3de generatie met buitenlandse afkomst.Zij gaan dus gezamelijk uit en hangen ook gezamelijk buiten zoals ik dat vroeger deed.Deze groepen komen elkaar tegen in het uitgaansleven,de spanningen lopen daar meer en meer op.In mijn oude wijk bv......Was het vroeger zo...ongeveer 30 / 5 maar nu ligt de verdeling al heel anders.Meer in de trent van 10 / 25 Mij viel het al op dat ze niet gezamelijk meer staan terwijl wij dat vroeger nog wel deden.Er is geen eenheid meer,terwijl wij die nog wel hadden.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 16:43
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Postpentacost waarom kom je meteen weer met zo�n voorbeeld. Je zegt
altijd tegen mij dat ik gelijk in het defensief schiet (vaak onterecht), maar
nu doe je het zelf. Je probeer niet echt de lonsdalers goed te praten, maar
door zo�n voorbeeld aan te halen lijkt het wel alsof je ze probeert te
verdedigen.
Lees je eigen tekst nogmaals en denk er over na hoe deze mensen over
zou kunnen komen.

Deze hollandse jongens hebben dit soort ideen ook ergens van. Misschien
wel van de media, want ik hoor ook telkens dat de arabische media de
oorzaak is van dit soort meningen. Misschien is de nederlandse media
verantwoordelijk voor de meningen van de lonsdalers.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Beste Malcolm,
ik ben het helemaal met je eens als je een verontrustende tendens
signaleert. Maar het is echt belangrijk dat we voorop stellen, dat die
negatieve ontwikkeling aan 2 kanten plaats vindt. Dus nix Lonsdalers
goedpraten of allochtonen de schuld geven of andersom.

Maar wat me wel een beetje stoort is dat je met een quote komt, waarin je
signaleert dat autochtonen allochtonen aanvielen, terwijl je niet met het
hele verhaal komt zoals Kimmie dat weergaf.
Daardoor geef je toch een vertekend beeld van het incident.

Je kunt dat ook afchecken als je naar de reactie kijkt die je quote oproept.
Die zouden anders geweest zijn als je het hele verhaal verteld had.
Ik neem even aan dat het niet je bedoeling is de gemoederen op te
porren, maar het heeft wel dat effect.

Mijn stelling blijft en ik hoop dat je het met mij eens bent:
racisme komt zowel bij autochtonen als bij allochtonen voor
en is in allebei de gevallen even fout!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 17:52

IK ben het met Postpentacost eens!

En we mogen geen van alle meer de andere kant op kijken,maar onze eigen jeugd terecht wijzen.Of.....Zoals het een keer bij mij in de straat is gegaan.Dat je het als bijde (vaders) oplost.In mijn geval was het de buurman (Marrokaans)die een autochtoon aansprak die tegen de lantaarn aan stond te rammen.(Ik moest even lachen hoe hij dat deed ) Maar de jongen hield zich rustig en vertrok...Maar was hij discriminerend gaan schelden,dan had ook ik me woordje gezegt.Als je het samen doet gaat het ook goed.Gewoon meer op elkaar letten en helpen als ouders.  

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.