Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

londsdale jongeren in uden

 Post Reply Post Reply
Schrijver
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: londsdale jongeren in uden
    Geplaatst op: 02 april 2005 om 07:38

assalaam aleikom beste zusters en broeders .

De gemeenteraad van uden, wil naar aanleiding van weer een brand in de bedirschool en de jongeren daar met rasistiche neigingen ,de londsdale kleding gaan verbieden.Waar slaat dat op, alsof je als je ze kleren van c en a aan doet hun denkwijzwe veranderd.Ze moeten veel harder aangepakt worden die jongeren met hun rasistiche neigingen.De kinderen van de bedir school worden naar gymles,in een ander gebouw ,met politie bewaking naar gymles gestuurd,dat is toch belachelijk in nederland.Maar ze blijven beweren dat die onschuldige, zogenaamde kwajongens,het niet zo bedoelen  .Kwajongens streken is in mijn ogen als je belletje trekt ofzoiets, maar niet op je fiets in  een groep kinderen inrijden en dan als de juf iets zegt allemaal rasisistische leuzen gaan roepen. Maar een ding is wel weer duidelijk het gaat toch maar om die moslims dus waar zouden wij ons druk over maken ,denkt de meerderheid in uden of elk ander dorp of stad .Ah ,dat zijn kwajongens dat moet je niet zo zwaar opvatten,hoor ik hier in mijn eigen omgeving.Waarom als er in amsterdam een stelletje "kwajongens" wat dingen roepen op 4 mei staat heel nederland op ze kop ,want dat mag niet ,hoezo met 2 maten meten!!!

moge ALLAH SWT de oemah sterk maken ,amien,amien

wasalaam oem moussa

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 08:45
In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

assalaam aleikom beste zusters en broeders .

De gemeenteraad van uden, wil naar aanleiding van weer een brand in de bedirschool en de jongeren daar met rasistiche neigingen ,de londsdale kleding gaan verbieden.Waar slaat dat op, alsof je als je ze kleren van c en a aan doet hun denkwijzwe veranderd.Ze moeten veel harder aangepakt worden die jongeren met hun rasistiche neigingen.De kinderen van de bedir school worden naar gymles,in een ander gebouw ,met politie bewaking naar gymles gestuurd,dat is toch belachelijk in nederland.Maar ze blijven beweren dat die onschuldige, zogenaamde kwajongens,het niet zo bedoelen  .Kwajongens streken is in mijn ogen als je belletje trekt ofzoiets, maar niet op je fiets in  een groep kinderen inrijden en dan als de juf iets zegt allemaal rasisistische leuzen gaan roepen. Maar een ding is wel weer duidelijk het gaat toch maar om die moslims dus waar zouden wij ons druk over maken ,denkt de meerderheid in uden of elk ander dorp of stad .Ah ,dat zijn kwajongens dat moet je niet zo zwaar opvatten,hoor ik hier in mijn eigen omgeving.Waarom als er in amsterdam een stelletje "kwajongens" wat dingen roepen op 4 mei staat heel nederland op ze kop ,want dat mag niet ,hoezo met 2 maten meten!!!

moge ALLAH SWT de oemah sterk maken ,amien,amien

wasalaam oem moussa

Of rondtrekkend door de stad andere jongeren van hun wiet beroven en vriendinnen lastig vallen.Met het idee dat het toch maar allemaal hoeren zijn
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 08:56
Salaam aleikum,

Ruud, het gaat over lonsdale jongeren, maar toch geef je weer een voorbeeld van marokkaanse jongeren. Iedereen vind het niet goed wat deze jongens doen, maar dit horen we al dag in dag uit in de media en van elke blanke nederlander die we spreken. Vind jij het dan nodig om het hier nogmaals te herkauwen. Ik zou graag ook een sterke veroordeling van de niet moslims zien van deze lonsdale jongeren ipv hen te verdedigen (wat waarschijnlijk jullie intentie niet is) en de discussie te verplaatsen naar de marokkaanse jongeren.

Wat voor straffen vinden jullie (niet moslims) dat er zou moeten zijn voor deze jongeren?
En vinden jullie het taal dat ze uitkramen acceptabel, zou het moeten kunnen?

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 08:58

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam aleikum,

Ruud, het gaat over lonsdale jongeren, maar toch geef je weer een voorbeeld van marokkaanse jongeren. Iedereen vind het niet goed wat deze jongens doen, maar dit horen we al dag in dag uit in de media en van elke blanke nederlander die we spreken. Vind jij het dan nodig om het hier nogmaals te herkauwen. Ik zou graag ook een sterke veroordeling van de niet moslims zien van deze lonsdale jongeren ipv hen te verdedigen (wat waarschijnlijk jullie intentie niet is) en de discussie te verplaatsen naar de marokkaanse jongeren.

Wat voor straffen vinden jullie (niet moslims) dat er zou moeten zijn voor deze jongeren?
En vinden jullie het taal dat ze uitkramen acceptabel, zou het moeten kunnen?

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Dat gebeurd....Mijn zoon heb ik de Longsdale pet van zijn hoofd moeten meppen.Maar het schoolhoofd wilde met mij niet om de tafel gaan zitten met moslim ouders om over de reden te praten waarom hij die pet op had. Uit angst Malcom......Uit angst...

Gevolg.....Mijn zoon moest van school af.....Omdat het het makkelijkst was,om problemen te voorkomen.

Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 12:11

 

Wat voor straffen vinden jullie (niet moslims) dat er zou moeten zijn voor deze jongeren?
En vinden jullie het taal dat ze uitkramen acceptabel, zou het moeten kunnen?

Ik zou ze zware werkstraffen geven, om te beginnen islamtische school laten schilderen, schuren en plamuren. Ik zou ze laten schoenen poetsen in de mokee, en pleinen/straten rond de moskee en scholen laten schoonvegen. Dit alles voor mistens 1 jaar, 2 keer in de week en bij voorkeur op vrijdag en zarerdag incl de avonden. Kosten van het materiaal moet door henzelf worden opgebracht.

Betreft de taal zou ik het verplichten tijdens deze werkzaamheden iedere moslim  te groeten op straffe van 1 maand verlenging bij iedere overtreding  incl de kosten.  

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 12:16
In eerste instantie geplaatst door willem

 

Wat voor straffen vinden jullie (niet moslims) dat er zou moeten zijn voor deze jongeren?
En vinden jullie het taal dat ze uitkramen acceptabel, zou het moeten kunnen?

Ik zou ze zware werkstraffen geven, om te beginnen islamtische school laten schilderen, schuren en plamuren. Ik zou ze laten schoenen poetsen in de mokee, en pleinen/straten rond de moskee en scholen laten schoonvegen. Dit alles voor mistens 1 jaar, 2 keer in de week en bij voorkeur op vrijdag en zarerdag incl de avonden. Kosten van het materiaal moet door henzelf worden opgebracht.

Betreft de taal zou ik het verplichten tijdens deze werkzaamheden iedere moslim  te groeten op straffe van 1 maand verlenging bij iedere overtreding  incl de kosten.  

Klinkt lekker !!!  
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 13:09

Lonsdaler in debat met moslima

PDF Printversie en print ... E-mail naar een kennis
01 april 2005

Allochtonen en 'Lonsdalers' stonden gisteren lijnrecht tegenover elkaar in het eerste schooldebat. Dit debat vond plaats in het Graaf Huyn-college in Geleen. De school probeert de problemen tussen deze groepen op te lossen met gesprekken.

"Het k�n zijn dat ik over vijf jaar mijn hoofd heb kaalgeschoren, kistjes aan mijn voeten draag en de Hitlergroet breng, maar ik denk het niet.'' Het lijkt ook erg onwaarschijnlijk dat Firdaus Elhani (17) een dergelijke gedaantewisseling zal ondergaan. Ze loopt nu nog met een hoofddoek en stelt haar Marokkaanse identiteit boven alles. Lonsdaler Dwayne van den Berg (16) denkt er precies zo over. Zijn kale kop, oorbellen, Lonsdale-kleding en muziek zal niemand hem afnemen, ook al wordt hij daardoor voor racist uitgemaakt.

Toch zitten de twee bijna als broer en zus naast elkaar en hebben ze heus wel respect voor elkaars mening. Alleen moeten ze niet op andermans terrein komen, want daar komen problemen van. We laten elkaar het best met rust, is hun conclusie.

Respect, eigenwaarde, gelijkheid, maar ook angst, onmacht en haat. Het waren gisteren enkele steekwoorden in het eerste schooldebat tussen Lonsdalers, allochtonen en 'tussengroepers' van het Graaf Huyn-college in Geleen.

In drie sessies en voorafgegaan door enkele gesprekken mochten 90 leerlingen van elke groepering elkaar in een debat het vuur na aan de schenen leggen. De jongeren trekken zich terug in groepjes en proberen dan de andere groep te provoceren. Dat gaat gepaard met veel symboliek.

Het dragen van Lonsdale-kleding wordt geassocieerd met racisme en sommige jongeren lopen op kistjes met witte veters (White Power) of rode veters (moord gepleegd). Daar tegenover staat de groep allochtonen die vooral verbaal terugslaat ('Lonsdalers zijn nazi's') en niet te beroerd is om een nog grotere groep op te trommelen als het echt mis gaat.

Tot nu toe is dat niet gebeurd - op een paar akkefietjes na. Maar Jan Fasen, directeur onderbouw vmbo, nam na een bedreiging op de moskee in Geleen het zekere voor het onzekere. Hij sloeg de weg in van de dialoog. Iets waarnaar in andere steden reikhalzend wordt uitgekeken, want veel scholen hebben soortgelijke problemen.

Het debat leidt deze middag niet tot panklare oplossingen. Daarvoor liggen de meningen te ver uit elkaar. De gesprekken zijn meer van verkennende aard en dienen vooral om de eigen identiteit nog eens te benadrukken. 'Wij zijn nu eenmaal wie we zijn en daar zijn we trots op', is een veelgehoorde mening.

01/4/2005
Bron: Algemeen Dagblad

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 13:17

Het vervelende is Layla....Dat bijde groepen elkaars pad blijven kruisen.Ik ben wel blij om te horen dat er schoolhoofden zijn die wel de moed nemen om de zaak aan te pakken.Als ouders aan een tafel behoren te zitten,dan horen zij aan een tafel te zitten.Desnoods haald men er maar de wijkagent bij.

Alles beter dan zwijgen en de kop onder het zand steken,zodat het kan woekeren als onkruit.

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 13:21
Ze proberen tenmiste om naar een oplossing te zoeken. Beter dan niets doen en w8en tot het escaleerd. Goed initiatief, al heeft het die dag nog niet concreets opgeleverd (allahoe alam).
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 13:31
In eerste instantie geplaatst door miss layla

Ze proberen tenmiste om naar een oplossing te zoeken. Beter dan niets doen en w8en tot het escaleerd. Goed initiatief, al heeft het die dag nog niet concreets opgeleverd (allahoe alam).
Zeker een goed initiatief.Laten we hopen dat het gevolg krijgt door het heele land.  
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 09:55

Vanacht waren er ook Longsdale jongeren actief in Venray...Een moskee werd bekogeld met stenen en men raakte slaags met Turkse moslims.Er is 1 volwassen 33 jarige Longsdaler opgepakt uit de groep.

Prullen prikker geven en van Venray naar Groningen het spoor laten schoon prikken,na de ramen te hebben vervangen op eigen kosten.  

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 10:19

 

Duitsers demonstreren tegen neonazi's

Gepost door Nicole (omearos) - Bron: Tubantia (Restricted)
Gepubliceerd: zondag 3 april 2005 @ 12:47

Duizenden Duitsers hebben zaterdag gedemonstreerd tegen de neonazipartij NPD. De demonstraties vonden plaats in M�nchen en Verden (Nedersaksen). In M�nchen waren circa zesduizend mensen op de been. Ze betoogden met fluitjes, spreekkoren en spandoeken met teksten als 'Nazis raus' tegen enkele honderden fascisten.

De burgemeester van M�nchen, Christian Ude, demonstreerde ook mee. "De stad heeft genoeg gehad van de neonazi's. Jullie zijn hier niet welkom". Ruim dertig personen werden aangehouden door de politie, onder meer voor het dragen van verboden symbolen.

In Verden was de verhouding ongeveer duizend demonstranten tegen circa tweehonderd neonazi's. Om de groepen uit elkaar te houden waren duizend agenten uit heel Nedersaksen op de been.

Goed vs Kwaad...

Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 13:01

 

Deze jongeren hebben een ander probleem, ze uiten hun frustratie"s en gebruiken de moslim als hun zondebok. Dit is een uiterst kwalijke zaak Op internet barst het van site"s die hen opzwepen. Ik vind dat de school/gemeentelijke overheid een duidelijke taak heeft deze gehersenspoelde jongeren te deprogrammeren.

Achter iedere jongere staan ouders, ook zij dienen aangesproken te worden en zonodig begeleid/doorgelicht  te worden. Ik zou ze desnoods huisarrest geven.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 15:06
In eerste instantie geplaatst door willem

 

Deze jongeren hebben een ander probleem, ze uiten hun frustratie"s en gebruiken de moslim als hun zondebok. Dit is een uiterst kwalijke zaak Op internet barst het van site"s die hen opzwepen. Ik vind dat de school/gemeentelijke overheid een duidelijke taak heeft deze gehersenspoelde jongeren te deprogrammeren.

Achter iedere jongere staan ouders, ook zij dienen aangesproken te worden en zonodig begeleid/doorgelicht  te worden. Ik zou ze desnoods huisarrest geven.

Het zijn ouders aan bijde kanten die niet ingrijpen.Sommige weten het niet....Andere laten het toe....Weer anderen steunen het....Veel ouders weten ook niet wat de jeugd meemaakt.Ze zijn ook te weinig betrokken,met de jeugd die over straat zwalkt.Hoe vaak zie je nou bv dat ouders hun eigen jeugd opzoekt op de straathoek?
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 15:09
Salaam Aleikum,

Ruud, Willem:

Vooral Willem, ik had het niet van je verwacht. We zijn het op dit punt zeer met elkaar eens. Ik ben blij dat je er zo over denkt. Ik denk weer wat positiever over je.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 11:38
In eerste instantie geplaatst door willem

 

Deze jongeren hebben een ander probleem, ze uiten hun frustratie"s en gebruiken de moslim als hun zondebok. Dit is een uiterst kwalijke zaak Op internet barst het van site"s die hen opzwepen. Ik vind dat de school/gemeentelijke overheid een duidelijke taak heeft deze gehersenspoelde jongeren te deprogrammeren.

Achter iedere jongere staan ouders, ook zij dienen aangesproken te worden en zonodig begeleid/doorgelicht  te worden. Ik zou ze desnoods huisarrest geven.

Onzin dat ze enkel hun frustratie uiten. Je kent ze toch allemaal niet persoonlijk? Het kan toch ook zijn dat ze gewoon rascisten zijn die hun mening uiten.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 11:49
Salaam Aleikum,

Deze jongens hebben net als sommige marokkaanse jongeren een pak slaag nodig. Misschien draaien ze dan wel bij. Ze zijn allemaal het resultaat van de opvoeding van de ouders die of te laks zijn of hen rascistische ideen geven.
Als ze volgens de islam waren opgevoed was hier geen sprake van.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 12:21

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Deze jongens hebben net als sommige marokkaanse jongeren een pak slaag nodig. Misschien draaien ze dan wel bij. Ze zijn allemaal het resultaat van de opvoeding van de ouders die of te laks zijn of hen rascistische ideen geven.
Als ze volgens de islam waren opgevoed was hier geen sprake van.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Assalaam Aleikoem,

Ipv een pak slaag kan je ze beter uitnodigen tot de Islam.

Horen we eigenlijk niet iedere dag mensen uit te nodigen tot de Islam. Bv elke dag een half uurtje, wat zijn 30 min nou? 30 min wat broeders aanspreken en hen uitnodigen tot het goede. Het ligt niet alleen a/d ouders maar ook a/d gemeenschap (onze gemeenschap).

Wa Aleikoem salaam

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.