Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

christendom of islam?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
ali el o Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ali el o Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: christendom of islam?
    Geplaatst op: 02 april 2005 om 14:21

salamoe alaikoem,

wat is nou de waarheid...de islaam of het christendom??

ik start dit topic met het doel om zoveel mogelijk bewijzen te zien van beide religies in de hoop om andere mensen over te halen om zich te bekeren of hun geloof te versterken!!!

zelf heb ik ook 2 vragen:toen jezus christus werd gekruisidgd zij hij: ik zal helpers sturen..kan hij hier niet profeet mohammed vzmh bedoelen?

allah akbar..vrede voor onze broeders op de wereld!!!

salamoe alaikoem

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 14:39

hoi ik heb mezelf bekeerd tot de islam ik was ook vroeger christelijk misschien heb je iets aan onderstaande teksten

jezus heeft duidelijk gezegd dat er nog iemand na hem zou komen

In matheus 23 :38-39 Zie uw huis wordt aan u overgelaten.WantIk zeg u gij zult Mij van nu aan niet meer zien totdat hij zegt Gezegend Hij die komt in den naam Des Heren!

In Johannes 1 :20-21 dat mensen tot Johannes kwamen en hem vroegen of hij de Christus van de profetie was waarop hij zeide neen En ze vroegen hem wat dan? zijt gij elia? en hij zeide :Ik ben het niet

Toen vroegen ze hem zijt gij de profeet? En hijantwoordde neen Waarom doopt gij dan indien gij Christus niet zijt,noch Elia Noch de Profeet? Johannes 1:25

in marcus heeft jezus gezegd ook is Elia gekomen In lucas 24:49 vinden wij En zie Ik doe de belofte mijns vaders op u komen .Maar gij moet in de stad blijven,totdat gij bekleed word met kracht uit de hoge hier staat ook duidelijk dat er na jezus nog een profeet komt!!!!!!!!!!!

In johannes 14:26 Maar de Trooster,de heilige geest dien de vader zenden zal in mijn naam die zal u alles leren en u te binnen brengen wat Ik u gezegd heb

en dan tot slot staat heeft jezus gezegd in johannes 7-14 Doch ik zeg u de waarheid het is beter voor u dat ik heen ga want ikndien ik niet heenga kan de trooster niet tot u komen,want indien ik heenga,zal ik hem tot u zenden En als hij komt zal hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel van zonde omdat zij in mij niet geloven van gerechtigheid omdat ik heenga totden vader en gij mij niet langer ziet van oordeel,omdat de overste dezer wereld geoordeeld iss nog veel heb ik u te zeggen,maar gij kunt het thans niet dragen doch wanneer hij komt de geest der waarheid zal hij u de weg wijzen tot de VOLLE WAARHEID want Hij zal niet uit zichzelf spreken,maar al wat hoort,zal hij spreken en de toekomst zal hij u verkondigen hij zal mij verheerlijjken want hij zal het uit het mijne nemen en het u verkondigen

De volle waarheid in de koraan staat het volgende:

28. En Wij hebben u slechts gezonden als een brenger van blijde tijdingen en een waarschuwer voor het gehele mensdom; maar de meeste mensen begrijpen het niet.

29. En zij zeggen: "Wanneer zal deze belofte worden vervuld als gij de waarheid spreekt?"

30. Antwoord: "Er is voor u een vastgestelde tijd, gij kunt geen uur eerder gaan of langer blijven."

31. En de ongelovigen zeggen: "Wij zullen stellig aan deze verkondiging niet geloven, noch in hetgeen er aan voorafging." En kondet gij slechts zien wanneer de onrechtvaardigen voor hun Heer zullen worden gebracht, terwijl zij de schuld op elkander zullen werpen. De zwakken zullen tot de hoogmoedigen zeggen: "Waart gij niet geweest dan zouden wij zeker tot de gelovigen behoren."

groetjes

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 14:52
In eerste instantie geplaatst door ali el o

salamoe alaikoem,

wat is nou de waarheid...de islaam of het christendom??

Bijde behoren tot de waarheid Ali BIJDE!!!! In bijde geschriften vind je het moraal van god!

ik start dit topic met het doel om zoveel mogelijk bewijzen te zien van beide religies in de hoop om andere mensen over te halen om zich te bekeren of hun geloof te versterken!!!

zelf heb ik ook 2 vragen:toen jezus christus werd gekruisidgd zij hij: ik zal helpers sturen..kan hij hier niet profeet mohammed vzmh bedoelen?Alle goede mensen zijn helpers van zowel mohammed als jezus.Goede mensen Ali geven het goede voorbeeld.Het zijn bv...De jonge man die de oude dame helpt oversteken.....De vriendelijke zuster die een patient goed verzorgd...Een kind die een mooie tekening maakt voor de ernstig zieke kinderen.....De rijkere dame die veel geld weg geeft aan de armen.....

allah akbar..vrede voor onze broeders op de wereld!!!

salamoe alaikoem

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 15:06

salaam aleykum.

ik ben moslim en naar mijn mening is de islam de duidelijkste godsdienst die er is.dankzij de koran,want als je nu logisch nadenkt is het toch onmogellijk dat de mensen 1400 jaar wisten wat sommige wetenschappers nu pas te weten zijn gekomen dat dat gewoon toeval is.das ONMOGELIJK

dat is gewoon het lot dat is allemaal voorbestemd,in andere woorden:de islam is de ware godsdienst.

beslama

laa ilaha illalah
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 16:07
De standpunten van Licht heb ik al een paar keer overduidelijk weerlegd,
maar ze leest dat kennelijk niet.

Kort;
Johannes die ze aanhaalt is Johannes de Doper die de komst van Jezus
aankondigde en Hem ook doopte.

En de belofte van de Vader is de Trooster ofwel de Heilige Geest, die
kwam op de gelovigen op de pinksterdag 10 dagen na de hemelvaart van
Jezus. De Heilige Geest verschaft de volle waarheid aan de gelovigen,
omdat de mensen dat niet allemaal door onderwijs van Jezus konden
pakken.

Licht; Ik snap niet dat je tegen beter weten in blijft vasthouden aan die
magere argumenten.





16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 16:12
assalama alaykoum , een vraag voor meeer postpentacost, door wie is johannes de doper vrede zij met hem vermoord?
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 16:18
Beste All el O,

ik vind het een mooi streven zo'n bewijzen onderzoek. Maar daar zijn
hele sites over.
De helper, die Jezus bedoelde even voor hij gevangen genomen werd is
de Geest van God, die ook op de gelovigen kwam op de pinksterdag.

Nu vind ik een sterk argument, dat Jezus op talloze plaatsen in het oude
testament voorspeld is en zelfs door de profeet Johannes de doper
geintroduceerd werd als de Verlosser.
Het blijkt heel moeilijk te zijn om duidelijke voorspellingen over de komst
van Mohammed te vinden, terwijl hij van zichzelf zegt de Zegel van de
profeten te zijn. vind ik dus niet zo overtuigend.

Kijk, als ik dan steeds zie dat deze logica niet echt overkomt, dan is het
gewoon zo dat "bewijzen" en argumenten niet zoveel helpen.

Mijn voorstel is, als je echt wilt weten wat de ware religie is, om God te
bidden en het gewoon te vragen. vraag gewoon of je duidelijkheid mag
krijgen over Jezus en die ingewikkelde drie-eenheid. Als je het echt
serieus wilt weten en open staat voor elk antwoord, dan zal je antwoord
krijgen.

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 16:24
In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

assalama alaykoum , een vraag voor meeer
postpentacost, door wie is johannes de doper vrede zij met hem
vermoord?


Beste meneer Aboe Bakr,

Johannes werd gevangen gezet omdat hij de zonde (overspel) van koning
Herodes hekelde. De minnares van Herodes haatte Johannes daarom en
bedacht de list om haar mooie dochter voor Herodes te laten dansen. De
man werd zo door de schoonheid van dit meisje bedwelmd, dat hij haar
wilde geven wat ze maar wenste en op aandringen van haar moeder vroeg
ze om het hoofd van Johannes....
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 16:30
was deze minnares of beter gezeged een hoer , die om zijn hoofd vroeg toevallig joods?
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 17:01
Beste Aboe Kadir,
of deze dame een hoer (prosituee) was weet ik niet. Zou kunnen...Ze was
de vrouw van de broer van Herodes.
Of ze Jodin was weet ik niet. Ik weet wel dat Johannes een Jood was, en
Isa en Johannes de Doper, en Suleiman en David, en Mozes, en Joessoef,
en Daniel en alle verdere profeten. En ook de apostelen van Jezus en ook
alle mensen van de eerste kerk.

waarom vraag je dat eigenlijk?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 03:31

 

De keuze is niet zo moeilijk, God openbaart zich af den beginne aan de mens.Jazeker ook in deze tijd , want God is een levende God en niet een verhaal verborgen in een boek met dode letters.

M.a.w de vraagstelling Islam of christendom bewijst al dat men God niet kent en niet waarneemt. De spil waar het om draait is de weg die God met Zijn volk in de geschiedenis gegaan is en Zijn trouw tot in eeuwigheid.

Duidelijker kan het toch niet !!

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 06:15
Salaam

God niet erkent? Of God erkent niet?
Klopt Allah(=God) is Al-Hayy, De levende. Allah is zeker door de geschiedenis van het verstandige volk gegaan. Maar waarom accepteer jij, willem, dat niet dat Islam de laatste leiddraad is voor Zijn verstandige volk? Is het niet duidelijk, dat Hij trouw blijft aan diegenen die trouw blijven aan Zijn Woord? En wanneer heeft Hij Zijn Woord, als een vermaning, laten neerdalen voor de laatste keer aan de mensheid? Bij de profeet mohamed (vrede en genade van Allah zij met hem).
Als jij joden wilt zien als christenen (met andere woorden, zij bekeren zich). Waarom is het, volgens jou fout, dat moslims christenen willen zien bekeren?

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 06:21
het lijkt wel een wedstrijdje altijd van nee ik heb gelijk ongelovelijk laat iedereen gewoon zijn kant van het verhaal doen en wees geduldig en dwing de meningen niet op Allah_God regeld later wel onze geschillen, islam is voor mij de waarheid punt uit en voor ruud en kimmie en post is het christendom de waarheid
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 06:22

zelf heb ik ook 2 vragen:toen jezus christus werd gekruisidgd zij hij: ik zal helpers sturen..kan hij hier niet profeet mohammed vzmh bedoelen?

wil iemand deze vraag beantwoorden van christenen????

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 06:56
In eerste instantie geplaatst door het licht

zelf heb ik ook 2 vragen:toen jezus christus werd gekruisidgd zij hij: ik zal helpers sturen..kan hij hier niet profeet mohammed vzmh bedoelen?

wil iemand deze vraag beantwoorden van christenen????

De openbaring God"s, d.w.z de personen/vorm waar God zichzelf laat zien bestaat uit 3 vormen, n.l. Vader. Zoon en Heilige Geest.

Hier wordt gesproken door Jezus over de Heilige Geest en niet over mohammed zoals de islam wil doen geloven.

Mohammed heeft als eerste de joodse gemeenschap in medina proberen overt te halen dat hij de laatste profeet zou zijn, natuurlijk hebben zij dat afgewezen op grond van de bijbel, toen heeft mohammed ze allemaal vermoord!!!

Mohammed een profeet van God????, deze persoonlijkheid komt bij profeten niet voor.    

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 08:42
Tot zover Willem, onze christen-radicaal...

Helpers? Beter lezen hoor. ;) En Hij zei het volgens mij na zijn kruisiging en opstanding, toen Hij naar de hemel ging om de Geest uit te storten, anders had Hij net zo goed nog wat langer kunnen blijven.

Voor Kimmie is het Christelijk geloof trouwens niet de waarheid, tenminste, ze is geen Christen.
Terug naar boven
ali el o Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ali el o Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 10:36

salamoe alaikoem,

vraagje voor de moslims: waarom noemt Jezus zich de zoon van god..terwijl de moslims hem als een profeet zien>>> hoe staat dit in de koraan vermeld??

vraagje voor de christenen:Wij (de moslims en christenen)weten dat jezus is geweest op aarde en dat hij weer op aarde zal terugkeren....maar heeft hij zijn boodschap kunnen voltooien??? geloof het niet???zei hij niet daarom: ik zal helpers sturen??? Zou dat profeet mohammed vzmh niet kunnen zijn???

waarom lezen de christenen niet de koraan??? Daarin worden zoveel dingen vermeld over jezus en de vervolg ervan...waarom doen jullie christennen zo eigenwijs...

 

ik wil vragen op mijn 2 antwoorden daarboven??? en geen lange verhaal die er niks mee te maken heeft..

salamoe alaikoem..

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 11:15

salaam alleikum waarom nOemd jezus zich de zoon van God daar kan ik je geen antwoord opgeven ik zou het niet weten jezus heeft zelf gezegd aanbid god die u schiep en mij schiep of iets dergelijks de koraan is het laatste boek en de fouten wat in de bijbel staat dat is in de koraan rechtgezet,en de profeet saws is de laatste profeet die er is gekomen

hier heb je wat stukjes uit de koraan

salaam aleikum ik moet er trouwends bij zeggen dat ik geen site ken waar de edele koraan te vinden is dit is een andere vertaling de edele koraan is het beste vertaalde boek. en sommige teksten zullen hard over komen voor een christen of khatoliek dus schrik niet!

hoofdstuk 2:

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

87. Voorwaar, Wij gaven Mozes het Boek en deden boodschappers de een na de ander zijn voetsporen volgen. En Wij gaven aan Jezus, zoon van Maria, duidelijke tekenen en versterkten hem met de geest der heiligheid. Telkens als een boodschapper tot u kwam, met hetgeen uw ziel niet behaagde, hebt gij u laatdunkend gedragen, sommigen hunner hebt gij verloochend en anderen gedood.

88. En zij zeiden: "Ons hart is verhuld." Neen, Allah heeft hen vanwege hun ongeloof vervloekt. Weinig is derhalve hetgeen zij geloven.

89. En toen een Boek van Allah tot hen kwam, vervullend datgene, dat bij hen was, hoewel zij voordien om overwinning over de ongelovigen plachten te bidden, toen dat tot hen kwam, herkenden zij dat niet en verwierpen het. Gods vloek rust derhalve op de ongelovigen.

90. Kwaad is datgene, waarvoor zij hun ziel hebben verkocht; daar zij verwerpen, hetgeen Allah heeft geopenbaard, er afkerig van zijnde, dat Allah Zijn genade doet dalen over diegenen Zijner dienaren, die Hij wil. Daardoor brachten zij toorn op toorn over zich en er is een vernederende kastijding voor de ongelovigen.

91. En wanneer er tot hen wordt gezegd: "Gelooft in hetgeen Allah heeft geopenbaard," zeggen zij: "Wij geloven slechts in hetgeen ons is geopenbaard," maar zij verwerpen hetgeen daarna is geopenbaard, hoewel het de Waarheid is, vervullende wat zij reeds bezaten. Zeg hun "Waarom hebt gij dan de vroegere profeten van Allah gedood, als gij inderdaad gelovigen waart?"

92. En Mozes kwam voorzeker tot u met duidelijke tekenen, maar gij hebt in zijn afwezigheid het (gouden) kalf genomen (om het te aanbidden) en gij waart onrechtvaardig.

93. En toen Wij een verbond met U sloten en de berg (Sina�) hoog boven u verhieven, zeggende: "Houdt stevig vast, hetgeen Wij u gegeven hebben en luistert," zeiden zij: "Wij horen, maar wij gehoorzamen niet"; hun hart was vervuld van het kalf, wegens hun ongeloof. Zeg: "Slecht is hetgeen uw geloof u oplegt, zo gij al enig geloof bezit".

94. Zeg: "Indien het tehuis van het Hiernamaals, bij Allah alleen voor u is, met uitsluiting van andere mensen, wenst dan eer de dood, als gij te goeder trouw zijt".

95. Maar zij zullen deze nooit wensen, wegens het werk hunner handen. En Allah kent de boosdoeners goed.

96. Voorzeker, gij zult hen (Joden) het meest van alle mensen verlangend naar het leven vinden, zelfs meer dan de afgodendienaren. Ieder van hen wenst, dat hem een leven van duizend jaren geschonken moge worden, doch al ware hem zulk een lang leven vergund, dan zou het hem tegen de straf toch niet beschermen. Allah ziet hetgeen zij doen.

97. Zeg: "Al wie een vijand van Gabri�l is" - want waarlijk, hij openbaarde het op Allah's bevel aan uw hart, vervullende datgene, wat voordien kwam, een leidraad zijnde en een blijde mare voor de gelovlgen. -

98. "Al wie een vijand is van Allah en Zijn engelen en Zijn boodschappers en Gabri�l en Micha�l, waarlijk, Allah is een vijand van zulke ongelovigen."

99. En Wij hebben u voorzeker duidelijke tekenen gegeven en niemand, dan de overtreders, verwerpt ze.

100. Hoe kwam dat? Telkens wanneer zij een verbond aangingen, schond een gedeelte hunner het. Neen, de meesten hunner geloven niet.

101. En nu er een boodschapper van Allah tot hen is gekomen, vervullend wat zij reeds bezaten, heeft een gedeelte der mensen van het Boek, Allah's Boek achter zich geworpen, alsof zij het niet kenden.

102. En zij volgen dezelfde weg, die de duivels volgden tegen de regering van Salomo - en Salomo was niet ongelovig, maar ongelovig waren de duivels en zij leerden de mensen leugen en bedrog. En (zij handelen naar) hetgeen aan de twee engelen, Haroet en Maroet te Babylon was geopenbaard. Maar deze beiden leerden niemand, voordat zij hadden gezegd: "Wij zijn slechts een beproeving; weest daarom niet ongelovig". Zo leren zij (de mensen) van hen datgene waarmede zij een geschil maken tussen een man en zijn vrouw, maar zij schaden er niemand mede, tenzij door Allah's bevel; maar dezen leren wat hen schaadt en geen goed doet, hoewel zij weten, dat hij, die in deze zaken handelt geen voordeel heeft in het Hiernamaals; slecht is hetgene waarvoor zij hun ziel hebben verkocht; hadden zij het slechts ingezien!

103. Indien zij hadden geloofd en rechtvaardig gehandeld, zou een schonere beloning van Allah gewis hun deel zijn geweest, hadden zij het slechts geweten.

253. Van deze boodschappers hebbell wij sommigen boven anderen verheven; tot sommigen hunner sprak Allah en sommigen hunner verhief Hij in rang. En Wij gaven Jezus, zoon van Maria duidelijke tekenen en versterkten hem met de geest der heiligheid. En indien Allah wilde, zouden zij, die na hem kwamen, elkander niet hebben bestreden, nadat de duidelijke tekenen tot hen waren gekomen, maar zij twistten, daar sommigen hunner geloofden en anderen verwierpen. En indien Allah wilde, zouden zij elkander niet hebben bestreden, maar Allah doet, wat Hij wil.

hoofdstuk 3:

39. En de engelen riepen tot hem, terwijl hij in de kamer stond te bidden: "Allah geeft u de blijde tijding over Johannes, die Allah's woord zal vervullen - en hij zal edel, kuis en een profeet onder de rechtvaardigen zijn.

60. De waarheid is van uw Heer, behoort daarom niet tot degenen, die twijfelen.

61. Zou men nu met u over hem (Jezus) redetwisten, nadat de kennis tot u gekomen is, zeg dan: "Kom, laat ons onze kinderen en uw kinderen en onze vrouwen en uw vrouwen en ons volk en uw volk roepen; laat ons daarna vurig bidden en de vloek van Allah roepen over degenen, die liegen."

62. Dit is voorzeker de ware uitleg, en er is geen God dan Allah en waarlijk, Hij is de Almachtige, de Alwijze.

63. Doch indien zij zich afwenden, Allah kent de onheilstichters toch goed.

64. Zeg: "O, mensen van het Boek, komt tot ��n woord, waarin wij met elkander overeenstemmen: dat wij niemand dan Allah aanbidden en dat wij niets met Hem vereenzelvigen en dat sommigen onzer geen anderen tot goden nemen, buiten Allah." Maar, als zij zich afwenden, zegt dan: "Getuigt, dat wij Moslims zijn."

65. O, mensen van het Boek, waarom redetwist gij over Abraham, wanneer de Torah en het Evangelie eerst na hem werden geopenbaard? Wilt gij dan niet begrijpen?

66. Ziet, gij twist over hetgeen, waarvan gij kennis hebt. Waarom twist gij dan (eveneens) over hetgeen, waarvan gij geen kennis hebt? Allah weet en gij weet niet.

67. Abraham was noch een Jood, noch een Christen, maar hij was een oprecht Moslim. En hij behoorde niet tot de afgodendienaren.

68. Voorzeker, zij die Abraham het dichtst nabijkomen, zijn degenen, die hem volgen; en deze profeet en de gelovigen; en Allah is de Vriend der gelovigen.

69. Een deel der mensen van het Boek zou u gaarne willen doen dwalen, maar zij doen niemand dwalen dan zichzelf; en zij beseffen het niet.

70. O, mensen van het Boek, waarom verwerpt gij de tekenen van Allah terwijl gij er getuige van zijt?

71. O, mensen van het Boek, waarom verwart gij de waarheid met de leugen en verbergt de waarheid tegen beter weten in?

72. En een gedeelte der mensen van het Boek zegt: "Gelooft in hetgeen de gelovigen (Moslirns) is geopenbaard, in de vroege ochtendstond en verwerpt het aan het einde van de dag; misschien keren zij wel terug."

73. "En gelooft niet, behalve in hem, die uw godsdienst belijdt. - Zeg: "Voorzeker, de ware leiding is Allah's leiding - dat iemand zal worden gegeven, als aan u werd gegeven, anders zullen zij met u redetwisten bij uw Heer." Zeg: "Genade is in Allah's hand. Hij schenkt deze aan wie Hij wil". En Allah is Milddadig, Alwetend.

74. Hij geeft Zijn genade aan wie Hij wil. Allah is de Heer van grote genade.

83. Zoeken zij een godsdienst anders, dan die van Allah, terwijl al hetgeen in de hemelen en op aarde is zich willens of onwillens aan Hem moet onderwerpen? En tot Hem zullen zij worden teruggebracht.

84. Zeg: "Wij geloven in Allah en in hetgeen ons werd geopenbaard en hetgeen werd geopenbaard aan Abraham, Isma�l, Iza�k, Jacob, en de stammen en hetgeen aan Mozes en Jezus en de profeten door hun Heer werd gegeven. Wij maken geen onderscheid tussen wie dan ook van hen. Aan Hem alleen onderwerpen wij ons.

85. En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.

86. Hoe zal Allah een volk leiden, dat heeft verworpen, na te hebben geloofd, en de getuigenis te hebben afgelegd dat de boodschapper waarachtig was en nadat de duidelijke bewijzen tot hen waren gekomen? Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.

87. De vergelding van dezulken is slechts, dat de vloek van Allah, de engelen en de mensen, op hen rust.

88. Zij zullen daaronder blijven. Hun straf zal niet worden verlicht, noch zal hun uitstel worden verleend.

89. Behalve degenen die daarna berouw hebben en zich verbeteren. Allah is voorzeker Vergevensgezind, Genadevol.

90. Voorzeker, degenen die terugvallen na te hebben geloofd en dan in ongeloof toenemen: hun berouw zal niet worden aanvaard, dezen zijn de dwalenden.

91. Degenen die ongelovig zijn en als ongelovigen sterven, van geen hunner zal een aarde vol goud worden aanvaard als hij zich daarmede zou willen vrijkopen. Dezen zijn het wie een smartelijke straf wacht en er zullen voor hen geen helpers zijn.

92. Gij zult stellig geen goedheid bereiken, tenzij gij mededeelt van hetgeen u lief is en wat gij ook besteedt. Allah weet dit eveneens.

93. Alle voedsel was de kinderen Isra�ls geoorloofd, uitgezonderd hetgeen Isra�l zichzelf verbood voordat de Torah was nedergezonden. Zeg: "Komt met de Torah en leest haar als gij waarachtig zijt."

94. Degenen die hierna een leugen verzinnen tegen Allah, zijn de onrechtvaardigen.

95. Zeg: "Allah heeft de waarheid gesproken; volgt daarom de godsdienst van Abraham, de oprechte, hij behoorde niet tot de afgodendienaren.

hoofdstuk 4:

156. Om hun ongeloof en het uiten van een kwaadaardige laster tegen Maria;

157. En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van Allah gedood", - maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode), - doch het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet,

158. Integendeel, Allah verhief hem tot Zich en Allah is Almachtig, Alwijs.

159. Er is niemand onder de mensen van het Boek die er niet in zal geloven v��r zijn dood. En op de Dag der Opstanding zal hij (Jezus) getuige tegen hen zijn, -

160. En wegens de onrechtvaardigheid van de Joden en hun weerhouden van Allah's weg, verboden Wij hen de reine dingen die ben (voordien) waren toegestaan.

161. En om het nemen van rente, ofschoon het hun was verboden en het onrechtvaardig opslokken van 's mensen rijkdommen, hebben Wij voor degenen onder hen die niet geloven een pijnlijke straf bereid.

162. Maar degenen hunner, die een grondige kennis bezitten en de gelovigen, geloven in hetgeen u is geopenbaard en hetgeen v��r u werd nedergezonden; en degenen, die het gebed houden en degenen, die de Zakaat betalen en degenen, die in Allah en de laatste Dag geloven, dezen zullen Wij zeker een grote beloning geven.

163. Waarlijk, Wij hebben u de openbaring gezonden, zoals Wij Noach en de profeten na hem openbaring zonden en Wij gaven een openbaring aan Abraham en Isma�l en Iza�k en Jacob en de stammen; en aan Jezus, Job, Jonas, A�ron en Salomo en Wij gaven David een psalmen.

164. Wij zonden boodschappers, welke Wij reeds hebben genoemd en boodschappers welke Wij u niet hebben genoemd en Allah sprak openlijk tot Mozes.

165. Boodschappers, brengende blijde tijding en waarschuwende, dat de mensen geen tegenwerping tegen Allah zullen maken nadat de boodschappers (waren gekomen). En Allah is Almachtig, Alwijs.

166. Maar Allah getuigt dat, hetgeen Hij u heeft nedergezonden, Hij dit heeft nedergezonden met Zijn kennis en de engelen getuigen eveneens en Allah is als getuige toereikend.

167. Zij, die verwerpen en (anderen) van Allah's weg afhouden, zijn zeker ver afgedwaald.

168. Waarlijk degenen, die niet geloven en die onrechtvaardig handelen, Allah zal hen niet vergeven, noch zal Hij hun een andere weg wijzen,

169. Dan de weg der hel, waarin zij voor een lange tijd zullen vertoeven. Dat is voor Allah gemakkelijk.

170. O mensdom, de boodschapper is inderdaad met waarheid van uw Heer gekomen, gelooft daarom; het zal beter voor u zijn. Maar als gij niet gelooft, voorwaar, aan Allah behoort wat in de hemelen en op aarde is en Allah is Alwetend, Alwijs.

171. O, mensen van het Boek, overdrijft in uw godsdienst niet en zegt van Allah niets dan de waarheid. Voorwaar, de Messias, Jezus, zoon van Maria was slechts een boodschapper van Allah en Zijn woord tot Maria gegeven als barmhartigheid van Hem. Gelooft dus in Allah en Zijn boodschappers en zegt niet: "Drie (in ��n)." Houdt op, dat is beter voor u. Voorwaar, Allah is de enige God. Het is verre van Zijn heiligheid, dat Hij een zoon zou hebben. Aan Hem behoort wat in de hemelen en op aarde is en Allah is als Bewaarder afdoende.

172. Voorzeker, de Messias zal het nooit versmaden, een dienaar van Allah te zijn, noch zullen de nabijzijnde engelen dit doen en wie het versmaadt Hem te aanbidden, en hoogmoedig is, Hij zal hen toch allen tot Zich roepen.

173. Maar degenen die geloven en goede werken verrichten, zal Hij hun beloning ten volle geven en meer dan dat uit Zijn overvloed, maar degenen die versmaadden en hoogmoedig waren, zal Hij met een pijnlijke straf straffen; zij zullen buiten Allah vriend, noch helper voor zich vinden.

174. O, gij mensen, een duidelijk bewijs is inderdaad van uw Heer tot u gekomen en Wij hebben een helder licht tot u nedergezonden.

175. Daarom, zij die in Allah geloven en aan Hem vasthouden zal Hij zeker tot Zijn barmhartigheid en genade toelaten en hen op het rechte pad tot Zich voeren.

En zo zijn er nog veel meer verzen waar er over Isa jezus gesproken word

ik hoop dat je hier wat aan hebt ik kan je nog meer geven als je wilt veeeeel lees plezier

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 11:32

In eerste instantie geplaatst door Anne

Tot zover Willem, onze christen-radicaal...

Helpers? Beter lezen hoor. ;) En Hij zei het volgens mij na zijn kruisiging en opstanding, toen Hij naar de hemel ging om de Geest uit te storten, anders had Hij net zo goed nog wat langer kunnen blijven.

Voor Kimmie is het Christelijk geloof trouwens niet de waarheid, tenminste, ze is geen Christen.
\

he Anne een vraag.

heo heeft jezus/god de heilige geest over de aarde gestort?

heo ging dat in zen werk?

wat moeten we bij storten maken en waarom was het nodig om de geest te latem storten over de aarde?

God heeft jezus naar de aarde gestuurd om de mensen te redden en daarna heeft god hem genageld aan de kruis, wat voor god is dat nou weer?

 

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 12:01
In eerste instantie geplaatst door azajamal

In eerste instantie geplaatst door Anne

Tot zover Willem, onze christen-radicaal...

Helpers? Beter lezen hoor. ;) En Hij zei het volgens mij na zijn kruisiging en opstanding, toen Hij naar de hemel ging om de Geest uit te storten, anders had Hij net zo goed nog wat langer kunnen blijven.

Voor Kimmie is het Christelijk geloof trouwens niet de waarheid, tenminste, ze is geen Christen.
\

he Anne een vraag.

heo heeft jezus/god de heilige geest over de aarde gestort?

heo ging dat in zen werk?

Waarom vraag je dat als je zelf weet dat een god alles kan?

wat moeten we bij storten maken en waarom was het nodig om de geest te latem storten over de aarde?

Om zo nu en dan de mens tekenen te geven door mensen waarin wonderen te zien zijn.

God heeft jezus naar de aarde gestuurd om de mensen te redden en daarna heeft god hem genageld aan de kruis, wat voor god is dat nou weer?

God heeft niet genageld.....De mens nagelde hem aan het kruis.

 

De mens nagelde hem aan het kruis,in zijn hoogmoed.De mens dacht dat zijn eigen waarheid de juiste waarheid was.En nagelde een liefhebbend en onschuldig mens nog liever aan het kruis.Dan toe te geven dat hij zuivere liefde was.
Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 12:16

Ruud klest aljsbleift geen onzin ik weet waarin ik geloof ik weet ook waarin jullie geloven, in dwaling jullie ijn er niet eens uitgekomen wie god nou eigenlijk is jezus, god of de heilige geest of was het de vader. wel gooi een dubbelsteen en we zien wel.

ik weet ook wat de kerk is de kerk is een nachtclub waar muziek gedraaid word en gedanst word en wijn gedronken word

eerst gaan jullie op vrijdag en zaterdag en gezelligetijd te hebben dronken worden en dan zondag naar de kerk  waar de prietsers kleine kinederen sexueelmishandelen

hypokrieten zijn jullie met jullie geloof dat het wel allemaal kan want hezus is gestorven voor jullie zondes

Durven niet eens hun eigen verantwoordelijkheid te nemen voor hun zondes

God heeft een zoon genomen? waaromheeft god geen dochter genomen ik denk dat de vrouwen goid binnenkort gaan aanklagen en dan zelf een bijbel gaan schrijven waarbij god een dochter heeft

en ruud ga nou alsjebleift niet van twee walletjes eten want jij gebruikt de islam en de christendom in jou overtuiging er kan maar eenwaarheid zijn en er kunnen niet meerdere waarheden zijn dat is niet rieel. mensen zijn op zoek naar eenwaarheid niet niet naar een heleboel waarheden.

ruud denk nou eens na.

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 12:17
In eerste instantie geplaatst door ali el o

salamoe alaikoem,


vraagje voor de moslims: waarom noemt Jezus zich de zoon van
god..terwijl de moslims hem als een profeet zien>>> hoe staat dit in de
koraan vermeld??


vraagje voor de christenen:Wij (de moslims en christenen)weten dat
jezus is geweest op aarde en dat hij weer op aarde zal terugkeren....maar
heeft hij zijn boodschap kunnen voltooien??? geloof het niet???zei hij niet
daarom: ik zal helpers sturen??? Zou dat profeet mohammed vzmh niet
kunnen zijn???


waarom lezen de christenen niet de koraan??? Daarin worden zoveel
dingen vermeld over jezus en de vervolg ervan...waarom doen jullie
christennen zo eigenwijs...





ik wil vragen op mijn 2 antwoorden daarboven??? en geen lange verhaal
die er niks mee te maken heeft..


salamoe alaikoem..




1. Jezus heeft zijn taak als als verzoenoffer aan het kruis volbracht. hij
riep; Het is volbracht. Hij ging naar de hemel zodat de Heilige geest kon
komen (de helper) Hij heeft de mensheid tijd te geven om door geloof in
dat offer behouden te worden. op een dag komt hij terug (zegt ook de
Koran) om de volkeren te oordelen. En de heerschappij over de aarde op
zich te nemen. Hij zei niet aan het kruis, ik zal helpers sturen, maar daar
voor en daar na endat ging steeds over de heilige Geest, die ook kwam op
pinksterdag, 10 dagen na zijn hemelvaart.
Dus dat gaat nergens over Mohammed. sorry.

2. Veel christenen lezen de Koran of weten waar het over gaat. Christenen
die in de Bijbel en Jezus, zoon van God geloven, hebben er moeite mee
dat de Koran waar zou kunnen zijn. lijkt me logisch. Er is ook weinig
bewijs voor...
Maar waarom lezen zo weinig Moslims de Bijbel? Zelfs Licht, die toch zegt
christen geweest te zijn, heeft heel weinig bijbelkennis.

Christelijk geloof is onder andere het culturele erfgoed van Nederland.
Lijkt me toch heel voor ded hand liggend dat Moslims ghoed kennis
nemen van dat erfgoed.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 12:32
Azajamal schreef:

ik weet ook wat de kerk is de kerk is een nachtclub waar muziek gedraaid
word en gedanst word en wijn gedronken word

eerst gaan jullie op vrijdag en zaterdag en gezelligetijd te hebben
dronken worden en dan zondag naar de kerk �waar de prietsers kleine
kinederen sexueelmishandelen

hypokrieten zijn jullie met jullie geloof dat het wel allemaal kan want
hezus is gestorven voor jullie zondes

Durven niet eens hun eigen verantwoordelijkheid te nemen voor hun
zondes



Beste Azajamal,

hoe minder goede argumenten je hebt, hoe meer je gaat schelden..Heb je
dat zelf niet door?
Je weet kennelijk goed wat er in een kerk gebeurt; maar ga er toch maar
eens kijken; je zult verbaasd zijn. En durf jij er gif op in te nemen dat er
geen imams zijn die zich aan kinderen vergrijpen. zulke dingen komen bij
alle geloven en ongeloven voor.

Het verzoenoffer van Jezus werkt pas voor jou als je de volle
verantwoordelijkheid voor je zondes neemt en erkent.

Azajamal, als je "de dialoog" wilt voortzetten, dan verwacht ik wel een
ander toontje van je, want zo verziek je de sfeer. neem eens een uurtje
om de laatste postings over deze onderwerpen nog eens goed te lezen;
misschien wordt het dan wat duidelijker.

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 12:44
heo heeft jezus/god de heilige geest over de aarde gestort?

heo ging dat in zen werk?

In handelingen 2 wordt de eerste uitstorting van de Geest beschreven. Na deze uitstorting kregen de apostelen moed om te gaan reizen en aan iedereen het evangelie te verkondigen. Ze kregen inzicht in de woorden de Jezus gesproken had, want toen Jezus nog bij hen was begrepen ze Hem vaak niet. De verkondiging van het evangelie kwam toen op gang en gaat door tot op de dag van vandaag, dankzij de Geest, die God is.

wat moeten we bij storten maken en waarom was het nodig om de geest te latem storten over de aarde?

De Geest kan je vergelijken met vuur of wind of water of soms zelfs lava. Zijn werking is zo krachtig, als Hij in je leven komt verander je compleet. Hij overtuigt je van de waarheid, geeft je inzicht en geloof en helpt je om op de goede weg te blijven. Je kan er heel blij van worden en je hebt zin om voor God te leven en anderen te helpen.

Je zou kunnen zeggen dat Jezus naar de hemel ging om de sluizen van de hemel te openen zodat de Geest in volle kracht naar beneden kon stromen en Zijn werk te doen.

God heeft jezus naar de aarde gestuurd om de mensen te redden en daarna heeft god hem genageld aan de kruis, wat voor god is dat nou weer?

Door deze daad redde Hij de mensheid, en ook jou als je dat aanneemt. Snap je nu hoeveel jij volgens Christenen waard bent? Iemand heeft dat allemaal overgehad voor jou! Als het allemaal bedacht is is dat door iemand gedaan met heel veel fantasie. Ik zou er niet opkomen.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.