Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Mijn bekerings verhaal

 Post Reply Post Reply
Schrijver
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mijn bekerings verhaal
    Geplaatst op: 05 april 2005 om 07:16

salaam aleikum...

ik zal mijn bekerings verhaal even vertellen inshaAllah,ik was 15 jaar toen ik weg ging van huis had het niet zo geweldig daar met 12 jaar had ik al echt het gevoel dat er een God was ik was een eenling fieste vaak in de natuur en dacht veel na over God ik was toen nog christen maar ik had altijd wel een raar gevoel dat ze zeiden Jezus is de zoon(StegferAllah) Op den duur vroeg ik God om een teken ik wilde een ware droom en daarna zou ik de droom vergeten en daarna zou wat ik gedroomd heb echt uitkomen en ik smeekte en smeekte elke dag want in de bijbel las ik weleens over tekenen van God(ik was erg fantasierijk denk ik) en op een dag kreeg ik een droom dat mijn echte moeder zou overlijden en smorgends dacht ik er nog aan en dacht ach dat gebeurd niet mijn moeder was na mijn geboorte in de psygiatrie beland.

Op een dag kwam mijn vader bij ons en zei: dat ze in het ziekenhuis lag en dat we naar haar op bezoek gingen en die droom kwam dus uit percies zoals ik gedroomd had en ik herinnerde me het ook weer(later voelde ik me schuldig en dacht dat het door mij kwam dat ze overleden was)we gingen bij haar op bezoek ze was niet bij bewustzijn maar ingeslapen door de medicijnen had ze een hersentumor gekregen en de aders werden steeds dikker mijn vader wist wel dat ze niet oud zou worden vertelde hij later ,ik dacht altijd dat ze overleden was aan kanker)

Een week later kregen we een telefoontje van het ziekenhuis dat ze overleden was...Toen ik 15 jaar was liep ik veel weg van huis kwam met verkeerde vrienden in aanraking en deed alles wat niet mocht totdat ik bij een man kwam (waar in nu nog steeds bij ben) die me opgenomen heeft in zijn huis voor een onbepaalde tijd hij zei wel vak je moet weer terug gaan naar je vader en ik neeeeee wil nooit meer terug naar zijn vrouw enz toen langzaam kregen we een relatie en ook een dochtertje onze relatie verliep met grote downs en ik ging naar het blijf van mijn lijf huis daar aangekomen kreeg ik naar 5 maanden heel erg last van niet kunnen slapen oftewel ik hoorde iemand mijn naam snachts roepen zag een wit gezicht en was doodsbang ook als de lamp aan bleef en kon dus niet meer slapen en zodra het weer licht werd ging het weg toen herinnerde ik me eens dat hij me vertelde als je de koraan leest dan gaat het weg dus ik zocht een moslima en las de koraan ik las 2 hoofdstukken en ik schrok hevig omdat sommige problemen die we hadden juist kwamen omdat ik niets van zijn cultuur begreep)ik belde hem op en zei dat ik moslims wilde worden hij zei oke ik bid ook dus kom weer terug aub en toen ik ben ik teruggegaan met onze dochter en las de koraan het was bijna ramadan en ik leerde snel bidden en droeg na 4 weken ongeveer voor de ramadan al de hoofddoek ik wilde erg snel goed leven omdat ik wist dat ik erg slecht was vroeger toen de ramadan begon vastte ik ook (niet alle dagen) en daarna ben ik me steeds meer gaan verdiepen in de islam elhamdullilah...en ben erachter gekomen dat het een heel mooi geloof is.

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 07:31

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

salamoe3leikoem wr wbr zuster,

Maschallah Allah swt leidt wie hij swt wil en laat dwalen wie Hij swt wil, ik neem aan dat het je eigen bekeringsverhaal is oegtie het licht? Corrigeer me als ik het verkeerd heb :)

Fiamanillah, wasalamoe3leikoem wr wbr

AmatoelAziz

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 07:33

salaam aleikum

 ja klopt

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 07:37
maschallah, mooi verhaal Moge Allah swt ons leiden en vergeven Ameen ya rabb
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
doomsday* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 23
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote doomsday* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2005 om 16:19

 

Ik kreeg er kippenvel van toen ik het las.  Ik ben diep gelukkig dat je bent gestopt met dwalen. Want dan is het alsof je niets kan zien, en daarna zo scherp kan zien zoals je nog nooit hebt gedaan. Alhamdoelelah dat je het rechte pad zag.

Laat je niet misleiden door de sjaitan, want hij gaat al naar el djahannam, en neemt jou graag mee.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2005 om 17:08
asalaamo3alaikom maschalaah  lailahilalaah
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
almuslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote almuslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2005 om 09:22
asalmoe alaykoem broeders en zusters. je moet je wel vereerd voelen dat je zon mooie kans krijgt deze mooie ware geloof te ontdekken.. masalama broeders en zustersXxXx
Terug naar boven
92Chick Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 109
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 92Chick Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 12:42
In eerste instantie geplaatst door almuslima

asalmoe alaykoem broeders en zusters. je moet je wel vereerd voelen dat je zon mooie kans krijgt deze mooie ware geloof te ontdekken.. masalama broeders en zustersXxXx

ik (als 14 jarige, vanaf geboorte moslim) voel mij eerder vereerd dat ik ons geloof met nog iemand kan delen (:
I am what I am, and only Allah swt can change that! (:
proud to be a moslim <3
Terug naar boven
ialaam4ever Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ialaam4ever Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2006 om 13:43
een machalah verhaal
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2006 om 05:03

salaam aleykoum,

elhamdullilah Allah leid wie Hij wil en doet dwalen wie Hij wil.

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2006 om 07:16

Asalaamu Alaikom,

Ik had ook een droom een paar dagen geleden. Ik werd op een dag wakker en ik had gedroomd dat iemand ons zou bezoeken. Toen ik wakker werd, schreef ik op papier: ''Iemand gaat ons bezoeken, Insha'Allaah'' en ik schreef de tijd en datum er ook bij. Ik legde het papiertje in de kast. Later was ik in de kamer waarin ik die papiertje had gelegd en al mijn broertjes waren bij me toen mijn oom belde en zei dat hij ons kwam bezoeken met zijn familie.


Ik zei tegen mijn broertje, ''Ga naar die kast en haal die papiertje eruit, en lees wat erop staat''. Dus hij pakte de papiertje en er stond dat iemand ons zou bezoeken. En ze konden hun ogen niet geloven, maar omdat ik nooit tegen hun had gelogen, moesten zij mij wel geloven hehe en ik kon het ook niet geschreven hebben in hun afwezigheid, want mijn oom belde toen zij bij mij waren en de tijd en datum stond op het papiertje.

Ze probeerden te zeggen: "Ow, hij is er nog niet, mischien komt hij niet". Ik zei: "Nee, alles loopt volgens het lot. Als ze niet zouden komen, had ik het ook niet gedroomd". En ze kwamen ook.

Verder had mijn moeder ook een droom in
Afghanistan
. Ze zei: ''Ik heb een rare droom over die persoon gehad, laten we hem bezoeken''. We gingen daarheen en we kwamen erachter dat die man was overleden en iedereen zat te huilen daar. Subhan'Allaah, zo is het. De Atheisten kunnen dit nooit verklaren.

Er is overgeleverd door Abu Hurairah, (moge Allah tevreden over hem zijn), dat de Profeet, (Allah's vrede en zegeningen zij met hem), zei: 'Als de Dag des Oordeels nabij is, dan zullen de dromen van de gelovigen nauwelijks vals zijn'. (Sahih Bukhari, Vol 9, Boek 87, Hadith 144).


Dit is dus een teken dat het Uur heel nabij is.


Wasalaam,

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.