Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Moslim worden

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>
Schrijver
Linda@Ejimofor Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Linda@Ejimofor Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Moslim worden
    Geplaatst op: 10 maart 2004 om 05:11
In eerste instantie geplaatst door polymorph

In eerste instantie geplaatst door Linda@Ejimofor

Hallo,

waarom kan zij niet jou geloof gaan aanhangen?

Mij valt namelijk op dat Wij Nederlanders ons altijd zo snel bekeren naar het geloof van onze buitenlandse partner, waarom toch?

Hallo,

Als je Islam zou kennen ,zou je het snappen.
Het is voorstrekt onlogisch om b.v. christelijk te worden als je al muslim bent.


groeten,

polymorph 

[/QUOTE

En dan lijkt `t voor mij dus ook weer onlogisch om als Christen of Jood me te bekeren tot moslim , snappie?

Voor mijn gevoel zou ik dan mijn identiteit en eigen cultuur aan de kant gooien , wat ik nooit zou accepteren en omgedraait dus ook niet zou verlangen van mijn eigen man

En dan lijkt `t voor mij dus ook weer onlogisch om als Christen of Jood me te bekeren tot moslim , snappie?

Voor mijn gevoel zou ik dan mijn identiteit en eigen cultuur aan de kant gooien , wat ik nooit zou accepteren en omgedraait dus ook niet zou verlangen van mijn eigen man

Terug naar boven
Raoef Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Raoef Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2004 om 08:55

Voor mijn gevoel zou ik dan mijn identiteit en eigen cultuur aan de kant gooien , wat ik nooit zou accepteren en omgedraait dus ook niet zou verlangen van mijn eigen man.

Ik werd Moslim, maar heb nimmer het gevoel gehad dat ik mijn indentiteit verloren heb en mij cultuur aan de kant gegooid.

Wat ik aan de kant gooide waren zaken als varkensvlees en alcohol. Ook ben ik op een meer respectvolle manier naar vrouwen gaan kijken (ehhh, figuurlijk gesproken dus ) en probeer ik mijn mond te beheersen. Helaas ben ik niet zonder fouten, maar door leiding te accepteren van Allah weet ik altijd de goede weg terug te vinden en niet te vervallen in een negatieve spiraal. Daarnaast heb ik het idee dat dwaling steeds minder vaak voorkomen en steeds kleiner zijn.

Om dat alles nou een culureel gemis te noemen.

Wat mijn eigen indentiteit betreft kan ik alleen maar concluderen dat ik er heel erg veel rijker door geworden ben. Ik weet steeds beter wie ik ben, waar mijn zwaktes liggen en ook waar ik sterker in ben. Ik denk niet dat mijn geloof en voorwaarde is voor innerlijke groei, maar het is ook zeker geen belemmering.

Persoonlijk denk ik dat je cultuur, eigen indentiteit en geloof zoveel mogelijk gescheiden moet houden. Het is mijn eigen overtuiging dat de Islam de Godsdienst is die Allah voor ons heeft vastgesteld, maar ik weet ook dat niet iedereen daarin kan of wil geloven. Omdat je man bid tot dezelfde god als ik kan ik slechts hopen en bidden dat Allah ook hem zal leiden en accepteren. Hetzelfde geldt natuurlijk voor jouw Linda.

Uiteindelijk is het immers niet aan ons om te oordelen, doch enkel aan Allah zelf.

Terug naar boven
al-yaqeen Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 59
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote al-yaqeen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2004 om 11:44

Bismillahi Rahmaani Rahiem

Bron: www.al-yaqeen.com

HET IS WAT LEZEN, MAAR DIT STUK IS HET LEZEN WAARD

Mijn vriend gelooft niet .....

Vraag & antwoord

As-Salaamoe calaykoem wa rahatullahi wa barakatoeh,

Ik schrijf jullie in de hoop dat jullie mij kunnen helpen met het oplossen van mijn probleem. Ik ben een praktiserende moslima van twintig jaar. Mijn ouders zijn daarentegen nooit praktiserend geweest. Ik heb de Islam dan ook van mijn grootmoeder geleerd.

Tot voor kort wist ik niet hoe ik het gebed moest verrichten, maar met de hulp van Allah heb ik dit geleerd. Ook ben ik begonnen met het dragen van de Hidjaab. De reden waarom ik schrijf is dat ik al drie jaar een relatie heb met een man op wie ik verliefd ben. Hij is helaas geen moslim, maar gelooft wel in God. Ik probeer hem steeds te overtuigen dat hij moslim moet worden, dat hij deel moet gaan uitmaken van de enige ware godsdienst en dat ik anders niet met hem kan trouwen. Ik kan hem er echter maar niet van overtuigen dat Mohammed (vrede zij met hem) de Boodschapper is van Allah. Hij zegt steeds: �Hoe weet je dat dit het Woord is van God?� en �Wat als Mohammed dit allemaal heeft verzonnen en de mensen probeert wijs te maken dat dit het Woord is van God?� Vertel mij hoe ik hem kan overtuigen dat de Koran het Ware Woord is van niemand anders dan Allah en dat Mohammed (vrede zij met hem) Zijn Boodschapper is.

Hij zegt steeds dat als wij zouden trouwen, hij er geen bezwaar tegen zou hebben als                                  ik mijn geloof zou blijven belijden. Ook zegt hij dat hij trots is op het feit dat ik mijn hidjaab draag in een omgeving waar niemand dit doet. De gedachte dat wij niet samen zouden kunnen zijn maakt mij echt droevig. Hij is echt een goed mens en doet niets kwaads. Is het een grote zonde voor mij als ik met hem zou trouwen en zou ik hier zwaar voor gestraft worden? Ik weet namelijk dat veel vrouwen dit doen?

Antwoord:

Alle lof zij Allah, Degene die het goede voor jou makkelijk heeft gemaakt. Wij vragen Hem jou te doen toenemen in leiding en geloof. En wij vragen Hem jouw ouders te doen leiden tot het praktiseren van de Islam en het houden aan de voorschriften van dit geloof.

Met betrekking tot de Koran en het bewijs dat dit het Woord van Allah is, zijn er veel verzen geopenbaard om de eigenwijsheid en arrogantie van de ongelovigen, naar wie de Profeet (vrede zij met hem) was gestuurd, te weerleggen. Allah weerlegde hun nutteloze uitspraken en bewees dat deze vals waren en Hij leverde hier duidelijke bewijzen voor. 

1          Zo daagt Allah de mensheid en de djinns uit om te komen met iets gelijks aan de Koran, maar zij waren hiertoe niet in staat. Hierna daagde Hij hen uit om te komen met slechts tien verzen zoals in de Koran en ook hiertoe waren zij niet in staat. Tenslotte daagde Hij hen uit om te komen met slechts ��n vers zoals in de Koran en zelfs hiertoe waren zij niet in staat, ondanks het feit dat zij de meest welbespraakte mensen waren en de Koran in hun eigen taal was geopenbaard. Zij gaven dit zelfs toe.

Deze uitdaging staat nog steeds, tot op de dag van vandaag. Niemand is echter ooit in staat geweest om te komen met iets zoals de Koran. Als de Koran het woord van een mens was, dan zouden er mensen zijn geweest die iets soortgelijks zouden kunnen produceren of het bij benadering zouden kunnen evenaren. In de Koran staat (interpretatie van de betekenis)

Zeg: �Als de mensen en de Djinns zich zouden verzamelen om het gelijke van deze Koran te maken dan kunnen zij niet met het gelijke daaraan komen, zelfs al zouden zij elkaar tot hulp zijn.�                                                                                                                            (Soerat al-Israa�: 88)

Of zij zeggen: �Hij (Mohammed) heeft het (de Koran) verzonnen.� Zeg: �Brengt dan tien verzonnen hoofdstukken voort die daaraan gelijk zijn en roept op wie jullie kunnen, buiten Allah indien jullie waarachtigen zijn.�                                                                         (Soerat Hoed: 13)

En als jullie in twijfel verkeren over wat Wij hebben nedergezonden aan Onze dienaar, brengt dan een gelijkwaardige Soerah (vers) voort en roep jullie getuigen buiten Allah op, indien jullie waarachtigen zijn.                                                                                               (Soerat al-Baqarah: 23)

2              Ongeacht hoeveel kennis en inzicht de mens verkrijgt, toch zal hij fouten maken, dingen vergeten of tekortkomingen hebben. Als de Koran daarom niet het Woord van Allah zou zijn dan zou men daarin vele tekortkomingen tegenkomen, zoals Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

Als het (de Koran) van een ander dan Allah afkomstig was, dan zouden zij er zeker veel tegenstrijdigheden in tegenkomen.                                                                     (Soerat an-Nisaa�: 82)

De Koran is echter vrij van elke vorm van tekortkoming, onjuistheid of tegenstrijdigheid. Werkelijk elk deel ervan is wijsheid, genade en rechtvaardigheid. Wie van mening is dat er tegenstrijdigheden in de Koran te vinden zijn, dit komt door zijn eigen zieke gedachten en foutieve interpretatie. Zou deze persoon de geleerden raadplegen, dan zouden zij hem uitleggen wat de correcte interpretatie is en dan zouden zij hem duidelijk maken datgene wat  onduidelijk is. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

�Voorwaar, degenen die niet in de Vermaning (de Koran) geloven, nadat deze tot hen was gekomen (zullen gestraft worden). Waarlijk, het is zeker een verheven Boek. De valsheid raakt hem (de Koran) niet, niet van voren en niet van achteren. (Het is) nedergezonden door de Alwijze, de Geprezene.�                                                                                                 (Foessilat: 41-42)

3          Allah heeft gegarandeerd dat Hij over deze Koran zal waken:

Voorwaar, Wij hebben de Vermaning (de Koran) neder doen dalen en waarlijk, Wij zullen erover waken.                                                                                                                         (Soerat al-Hidjr: 9)

De Koran is door de geschiedenis heen van mensen op mensen overgedragen, zonder dat maar ��n letter ervan is gewijzigd. Als iemand probeerde iets eraan te veranderen of toe te voegen, dan zou hij gelijk blootgelegd worden. Dit omdat Allah Degene is Die over de Koran waakt, in tegenstelling tot de andere geopenbaarde goddelijke Boeken die Allah heeft geopenbaard aan het volk van een bepaalde profeet en niet aan de gehele mensheid. Het behouden en het beschermen van de andere boeken heeft Allah overgedragen aan de volgelingen van de profeten, maar zij deden dit niet en brachten er veranderingen in aan waardoor het grootste deel van de ware betekenis verloren is gegaan. De Koran daarentegen is door Allah geopenbaard aan de gehele mensheid tot het einde der tijd. De Boodschap van Mohammed (vrede zij met hem) is de laatste boodschap en de Koran is bewaard gebleven in de harten van de mensen en in schriftvorm, zoals de geschiedenis heeft bewezen. Hoeveel mensen hebben niet geprobeerd de verzen van de Koran te wijzigen om daarmee de moslims te bedriegen, maar zij werden snel blootgelegd en hun valsheid werd ondekt, zelfs door moslimkinderen.

Andere duidelijke tekenen voor het feit dat de Koran niet is gemaakt door de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem), maar dat het geopenbaard is door Allah, zijn:

4          De vele wonderen die de Koran bevat qua regelgeving, verhalen en geloof, die niet door een ander schepsel gemaakt kunnen zijn, ongeacht hoe intelligent deze persoon is en hoeveel kennis hij heeft. Hoe hard mensen ook bezig zijn met het bekend maken van nieuwe wetten, nooit zullen zij sl*gen zolang zij ver weg blijven van de leerstellingen van de Koran en de Soennah van de Profeet (vrede zij met hem). Hoe verder zij hiervan verwijderd zijn, des te groter is hun mate van mislukking. Dit is iets wat door de ongelovigen zelf is bewezen.

5              Vermeldingen van zaken over het Ongeziene, zowel uit het verleden maar ook uit de toekomst. Geen mens kan hier op basis van eigen wetenschap over spreken, ongeacht hoeveel kennis hij bezit, zeker in een tijd die als primitief wordt gezien op het gebied van de technologie en moderne wetenschappenlijke apparatuur. Vele zaken waren nog niet ontdekt en andere zaken zijn pas ontdekt na lang en zwaar onderzoek met de meest moderne wetenschappelijke apparatuur, terwijl Allah ons hierover vertelt in de Koran die Hij bijna vijftienhonderd jaar geleden heeft geopenbaard aan Zijn Boodschapper (vrede zij met hem). Voorbeelden hiervan zijn: De ontwikkelingsstadia van het embryo, de aard van de oceanen en andere zaken. Deze zaken hebben ertoe geleid dat sommige ongelovigen hebben verklaard dat deze kennis alleen van God afkomstig kan zijn, zoals dit het geval is met de ontwikkeling van het embryo:

Slecht zestig jaar geleden hebben wetenschappers bevestigd dat de mens niet in ��n keer ontstaat, maar dat hij verschillende ontwikkelingsstadia doorgaat. Pas zestig jaar geleden kwam de wetenschap achter dit feit dat in de Koran reeds vermeld wordt.

Sheich al-Zindaani zei: �Wij ontmoetten een Amerikaanse professor, ��n van de grootste Amerikaanse geleerden, zijn naam was Professor Marshall Johnson en wij vertelden hem dat de Koran vermeldt dat de mens in stadia is geschapen. Toen wij hem dit vertelden zat hij, waarop hij opstond en zei: ,,In stadia?� Wij zeiden: ,,En dit was in de zevende eeuw! Dit Boek kwam en vertelde ons dat de mens in stadia is geschapen.� Hij antwoordde: ,,Dit is onmogelijk!� ,,Onmogelijk?�, zeiden wij ,,Waarom zeg je dat?� Dit Boek zegt (interpretatie van de betekenis): 

Hij schept jullie in de schoten van jullie moeders, schepping na schepping, in drie duisternissen.                                                                                                         (Soerat az-Zoemar: 6)

Wat is er met jullie, dat (jullie Allah�s Bestraffing niet vrezen, en) jullie niet hopen op een beloning van Allah. Terwijl Hij jullie waarlijk in fasen heeft geschapen.                              (Soerat Noeh: 14)

Daarna ging hij weer op zijn stoel zitten en zei iets later: ,,Er zijn drie mogelijkheden. De eerste is dat Mohammed een grote microscoop had die hem in staat stelde deze zaken te onderzoeken waardoor hij op de hoogte was van zaken waar de mensen geen kennis over hadden, waarna hij hen hierover vervolgens zou vertellen. De tweede is dat dit per toeval gebeurde. De derde is dat hij de Boodschapper is van God.� Wij zeiden: ,,Met betrekking tot de eerste mogelijkheid, dat hij een microscoop en andere apparatuur zou hebben, weet je dat een microscoop lenzen nodig heeft en lenzen hebben glas nodig, technische expertise en ander gereedschap. Kennis over deze zaken vereist in veel gevallen het gebruik van een electronenmicroscoop. Een electronenmicroscoop heeft op z�n beurt weer electriciteit nodig en electriciteit vereist weer aanwezige kennis van voorgaande generaties. Het is onmogelijk dat al deze kennis tijdens ��n generatie bij elkaar is vergaard. De vorige generaties zouden hard gewerkt moeten hebben om deze kennis te ontwikkelen en vervolgens over te dragen aan de volgende generaties enz. Om echter te beweren dat dit het werk is van ��n man, zonder dat er iemand was die hem qua kennis voorging of na hem kwam, noch in zijn eigen land, noch in ��n van de omringende landen, is onlogisch. De Romeinen, Perzen en Arabieren hadden deze kennis immers ook niet.� Hij zei: ,,Dat klopt, dat zou erg moeilijk zijn.� Wij zeiden: ,,En om nu te beweren dat het toeval is. Wat zou u ervan denken als wij u zouden zeggen dat de Koran dit niet slechts in ��n vers zegt, maar in meerdere verzen en dat daarnaast elk stadium in details wordt beschreven. Zou dit toeval kunnen zijn?� Toen wij hem over al de details in de verschillende stadia vertelden, zei hij: ,,Het is verkeerd om te beweren dat dit toeval is.� Wij vroegen hem daarop: ,,Hoe valt dit dan te verklaren?� Hij zei: ,,Hier is geen uitleg voor, behalve dat het een openbaring van boven moet zijn!�

Met betrekking tot de uitspraken van de Koran over de zee, hierover zijn vele wetenschappelijke feiten pas recentelijk ontdekt en veel is er nog onbekend over. Veel van deze feiten zijn ontdekt nadat honderden marine onderzoeksstations opgericht zijn en na het maken van opnamen door satelieten. Degene die dit zei was professor Schroeder, ��n van de grootste oceanografen van Duitsland. Hij zei altijd dat als de wetenschap vooruit gaat, religie zich zou moeten terugtrekken. Toen hij echter de vertalingen van de Koran hoorde, stond hij versteld en zei: ,,Dit kunnen niet de woorden zijn van een menselijk wezen.�

Professor Dorjaro, een professor in oceanografie vertelde ons over de laatste wetenschappelijke ontwikkelingen toen hij de volgende vers hoorde (interpretatie van de betekenis):

Of (de toestand van de ongelovige is) als de duisternis in de diepe zee, bedekt door golf op golf, waarop donkere wolken zijn, (lagen) duisternis bovenop duisternis. Wanneer iemand zijn hand uitstrekt kan hij die bijna niet zien. En aan wie Allah geen licht geeft, voor hem is er geen licht.                                                                                                                             (Soerat an-Noer: 40)

,,In het verleden kon de mens niet verder duiken dan een diepte van meer dan twintig meter vanwege het gebrek aan gepaste uitrusting. Nu kunnen wij echter, door middel van deze uitrusting, tot de bodem van de oceaan duiken en vinden we intense duisternis op een diepte van tweehonderd meter.� De vers spreekt over de duisternis in de diepe zee. De ontdekkingen die hier zijn gedaan, scheppen duidelijkheid over de vers (lagen) duisternis bovenop duisternis�. Het is bekend dat het kleurenspectrum zeven kleuren kent, waaronder: rood, geel, blauw, groen, oranje enz. Wanneer men duikt in de diepte van de oceaan verdwijnen deze kleuren ��n voor ��n en het verdwijnen van steeds een kleur leidt tot meer duisternis. Rood verdwijnt als eerst, daarna oranje, vervolgens geel en de laatste kleur die verdwijnt is blauw, dit gebeurt op een diepte van tweehonderd meter. Elke kleur die verdwijnt, draagt bij aan de duisternis totdat er sprake is van totale duisternis. Met betrekking tot het zinsdeel �golf op golf�, is het wetenschappenlijk bewezen dat er een scheiding bestaat tussen de bovenste en onderste laag van de oceaan en dat deze scheiding gevuld is met golven. Het is net alsof er golven zijn op de rand van de duisternis; de onderste laag van de oceaan, die wij niet kunnen zien. En er zijn golven aan de kusten, die wij wel kunnen zien. Er kan dus gesproken worden van golven op golven; dit is ook een wetenschappenlijk bewezen feit en professor Dorjaro zei dan ook met betrekking tot deze verzen, dat de kennis hierover niet afkomstig kan zijn geweest van een mens. En er zijn nog vele van dit soort voorbeelden.

6          In sommige verzen in de Koran wordt de Profeet (vrede zij met hem) vermaand en wordt zijn aandacht door Allah op bepaalde zaken gevestigd. Enkele van deze zaken waren beschamend voor de Profeet (vrede zij met hem). Als de Koran afkomstig zou zijn geweest van de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem), dan zou hier geen behoefte aan zijn geweest. Als hij een deel van de Koran zou hebben verzwegen, dan zou hij enkele van deze verzen achtergehouden hebben, waarin hij wordt vermaand of zijn aandacht wordt gevestigd op zaken die hij niet had moeten doen. Als voorbeeld hiervoor dient de volgende vers (interpretatie van de betekenis):

En toen jij in je hart verborgen hield wat Allah openbaar wilde maken, en jij de mensen vreesde (vanwege het feit dat de mensen zouden zeggen dat Mohammed, vrede zij met hem, getrouwd was met de gescheiden vrouw van zijn vrijgelaten slaaf), terwijl Allah er meer recht op had dat je Hem vreesde.                                                                                                         (Soerat al-Ahzaab: 37)

Na dit alles; kan er nog twijfel bestaan bij een intelligente persoon over het feit dat de Koran het Woord is van Allah en dat de Boodschapper (vrede zij met hem) datgene wat aan hem was geopenbaard volledig heeft overgebracht?

Verder vertellen wij deze persoon; probeer het zelf maar. Neem een betrouwbare vertaling van de Koran en gebruik je verstand om na te denken over de regels en voorschriften ervan. Er bestaat geen twijfel dat elke intelligente persoon met een onderscheidingsvermogen het verschil ziet tussen deze Woorden van Allah en de woorden van een willekeurige persoon op deze aarde. 

Met betrekking tot jouw relatie met deze jongeman, deze nobele religie verbiedt het vrijelijk mengen van mannen en vrouwen en hiervoor zijn belangrijke redenen. Je dient dus te stoppen met hem te ontmoeten en je dient je relatie met hem te verbreken, totdat hij moslim wordt en jij met hem op Islamitische wijze kunt trouwen.

Wat betreft jouw liefde voor hem, dit is een beproeving van Allah; zul jij jouw liefde voor Allah plaatsen v��r de liefde voor ��n van Zijn schepselen of zul jij jouw liefde voor deze persoon plaatsen v��r de liefde voor jouw Almachtige Heer, Die jou zulke zaken heeft verboden. Weet dat als iemand iets opgeeft omwille van Allah, dat Allah hem iets beters ervoor in de plaats zal geven. Als eerste zal Allah, met Zijn Wil, jou gemoedsrust en gemak schenken, waardoor jij meer van Hem zal gaan houden en je ernaar zal streven dichter bij Hem te komen door middel van het verrichten van daden waarvan Hij houdt. Jouw liefde voor jouw Heer en jouw band met Hem zullen dus intenser worden. Verder zal jouw afhankelijkheid van Zijn schepselen verminderen.

Het is haraam voor de moslimvrouw om te trouwen met een ongelovige, hierover bestaat consensus onder de geleerden. Het is tevens ��n van de grootste immorele daden die door Allah wordt verboden in de Koran.

Wij adviseren jou geduldig te zijn en deze situatie met gepastheid te dragen. Blijf ver weg van alle zaken die ertoe kunnen leiden dat je dingen gaat doen die de Woede van Allah oproepen. Weet dat Allah deze wereld heeft gemaakt als een plaats van beproeving voor Zijn gelovige dienaren. Degene die geduldig is en zijn eigen begeerten niet achtervolgt, daarmee de gunst van zijn Heer zoekende, Allah zal hem belonen met het Paradijs, waar Hij hem allerlei soorten geneugten zal schenken die niet te vergelijken zijn met het voorbijgaande wereldse plezier dat hij heeft moeten opofferen. Dit alles naast de blijdschap en gemoedsrust die hij in zijn hart ervaart doordat hij zijn Heer gehoorzaamt.

Wellicht zal deze jongeman, als hij ziet dat jij vasthoudt aan jouw religie en je het vermijdt met hem om te gaan en met hem te zitten ondanks het feit dat jij van hem houdt, zich de grootsheid van deze religie realiseren. Een religie die ervoor zorgt dat de volgelingen ervan bereid zijn om al datgene waar zij van houden op te offeren omwille van hun Heer, hopende op een grote beloning vanwege hun geduld in het gehoorzamen van Hem en vanwege het wegblijven van verboden zaken. Wellicht zal dit voor hem de aanleiding zijn om moslim te worden.

Wij vragen Allah hem te leiden tot de Islam, om het goede makelijk te maken voor jou en om het slechte weg te houden van jou.

Amien

Sheich Mohammed Saalih al-Munajjid

Terug naar boven
Asude Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Asude Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 09:33

selamun aleykum!

 

jah we horen het steeds vaker, steeds meer Nederlanders bekeren zich tot de Islam...

Elhamdulillah, maar weten wij als Molsim, WAT de Islam is..

We horen een goede voorbeeld te zijn als een Moslim...

Mensen interpreteren de Islam zoals ze dat willen, in dit geval heb ik het over de Niet Moslims, wie niet eens de moeite nemen om te lezen en te weten wat de Islam nou precies is...

nou daar komt ie:

De Islam is de Godsdienst die God aan de mensheid geschonken heeft. Derhalve was de Godsdienst van alle profeten en Boodschappers 1.
kan zijn dat de leefwijze verschilt.

om welke redenen zijn wij Moslim?

Beste leden, hierbij wou ik vertellen dat de Islam niet alleen betekent dat je in Allah en zijn profeet gelooft. Islam is meer dan de 5 zuilen en vast houden aan bepaalde plichten en wegrennen van wat niet mag.
Islam is juist de laatste meest volmaakte Godsdienst.
Ik praat nu wel voor mijzelf; vanwegege dit Geloof voel ik, bij Allah, rust en zekerheid; sterker nog, voel ik me volkomen gelukkig. Zo vrees ik heden nog toekomst. Ik maak me als Molsima geen zorg over de dood want degene in wie ik Geloof beschikt over mijn lot, Hij onderhoudt mij zolang ik leef.

Door dit geloof voelt mijn innerlijk zich in rust en mijn hart in zekerheid, niet dat ik weet dat ik een GOED moslima bent, alleen al omdat ik weet dat ik in Allah en zijn DIN geloof, dit geeft me al een rust gevend gevoel.

Later hoop ik verder te schrijven, ik ga mijn best doen uit te leggen dat de ISLAM meer is dan dat de meeste mensen denken te weten�

 

Terug naar boven
Raoef Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Raoef Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 11:40

Het gevoel dat je hier beschrijft vind ik erg herkenbaar Asude.

Soebh�nall�hi wa bihamdihi
Soebh�nall�hi'l-aziem
Terug naar boven
bakkerbom Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bakkerbom Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 april 2004 om 08:13

Hoi moslim,

Ik heb een vraag, nu ik al deze berichten lees. Ik ben christen en ik vind het ontzettend leuk om in vrede met jullie, moslims, te praten. En ik wil je vragen je reactie te geven op hetvolgende: Ik las net hierboven dat moslimvrouwen/moslimmannen niet mag veranderen van religie. Je mag dus bepaalde dingen wel doen en dingen niet doen. Bij ons, in het christendom is het anders zo dat het een aanbod van verlossing is om in Jezus Christus te geloven, in wat God ons heeft gegeven waardoor wij Zijn kind mogen zijn. Hiermee heb ik het gevoel dat ik helemaal serieus genomen word door God, omdat God mij de keus laat. Hij zegt niet tegen mij dat ik bepaalde dingen moet met de kans dat mijn hart niet wil.

Wat Hij uiteindelijk geeft is leven, omdat Hij mij daarmee helemaal accepteert en ik steeds minder zonden ga doen, want ik ben helemaal geaccepteerd door God en ik kan dus ook anderen steeds meer accepteren, met het gevolg dat ik vol enthousiasme liefde kan geven aan anderen, niet omdat ik dat moet, maar omdat ik iemand ben die liefde geeft, omdat Hij mij eerst liefhad.

Wat vind u/jij hiervan?

Met heel vriendelijke groet van Samuel

Terug naar boven
Invincible Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 101
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Invincible Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 april 2004 om 10:04

In eerste instantie geplaatst door bakkerbom

Hij zegt niet tegen mij dat ik bepaalde dingen moet met de kans dat mijn hart niet wil.

Idd. Vechten tegen zonden is menselijk gesproken onmogelijk om vol te houden (of in ieder geval doodvermoeiend). Gelukkig heeft Yeshua die strijd al gestreden, voor ons. We hoeven ons nu alleen maar te laten vullen met Zijn Liefde, en alles gaat vanzelf.

  

I will sing unto the Lord a new song: O Lord, thou art great and glorious, wonderful in strength, and invincible!
Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote UmmHanifa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 april 2004 om 10:29
In eerste instantie geplaatst door bakkerbom

Hoi moslim,

Ik heb een vraag, nu ik al deze berichten lees. Ik ben christen en ik vind het ontzettend leuk om in vrede met jullie, moslims, te praten. En ik wil je vragen je reactie te geven op hetvolgende: Ik las net hierboven dat moslimvrouwen/moslimmannen niet mag veranderen van religie. Je mag dus bepaalde dingen wel doen en dingen niet doen. Bij ons, in het christendom is het anders zo dat het een aanbod van verlossing is om in Jezus Christus te geloven, in wat God ons heeft gegeven waardoor wij Zijn kind mogen zijn. Hiermee heb ik het gevoel dat ik helemaal serieus genomen word door God, omdat God mij de keus laat. Hij zegt niet tegen mij dat ik bepaalde dingen moet met de kans dat mijn hart niet wil.

Wat Hij uiteindelijk geeft is leven, omdat Hij mij daarmee helemaal accepteert en ik steeds minder zonden ga doen, want ik ben helemaal geaccepteerd door God en ik kan dus ook anderen steeds meer accepteren, met het gevolg dat ik vol enthousiasme liefde kan geven aan anderen, niet omdat ik dat moet, maar omdat ik iemand ben die liefde geeft, omdat Hij mij eerst liefhad.

Wat vind u/jij hiervan?

Met heel vriendelijke groet van Samuel

Beste Samuel,

Jij zegt dat het geloof in Jezus de verlossing is, je weet vast wel dat moslims ook in Jezus geloven. Volgens de islam hebben wij ook de keus, er is immers geen dwang in de religie zoals de koran zegt, en Allah is degene die de mensen leidt. Het is je eigen keuze om moslim te zijn, die keuze heb ik ook ooit gemaakt. Je accepteert daarmee een aantal geboden en verboden die God gesteld heeft, dat is in het Christendom ook zo. En het is helemaal aan jezelf om je daar zo goed mogelijk aan te houden en als moslima streef ik er dan ook naar mijzelf steeds weer te verbeteren.
Wat u zegt over liefde is allemaal heel mooi, maar enkel het accepteren van Jezus (wat dat ook precies in mag houden) is in mijn ogen niet afdoende. Liefde voor God moet zich dan ook uiten in daden, dus niet denken dat je al binnen bent omdat je immers in Jezus gelooft. Je zult dan ook de boodschap die Jezus namens God gebracht heeft in praktijk moeten brengen. Invincible zegt bijvoorbeeld dat de strijd al voor ons gestreden is en dat alles vanzelf gaat. Dat gaat er bij mij niet in. In de islam is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen daden en bestaat er niet zoiets als de erfzonde. Uiteindelijk zal je je moeten verantwoorden voor jouw daden, niet voor die van een ander en een ander niet voor die van jou. Je zal dus ook beloond en bestraft worden voor je eigen daden.
God is namelijk niet alleen liefde, maar ook RECHTVAARDIGHEID en BARMHARTIGHEID.

Dat vind ik ervan

 

 

Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
Invincible Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 101
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Invincible Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 april 2004 om 10:45

In eerste instantie geplaatst door UmmHanifa

Invincible zegt bijvoorbeeld dat de strijd al voor ons gestreden is en dat alles vanzelf gaat. Dat gaat er bij mij niet in. In de islam is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen daden...

Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Ik bedoel het ook anders. Het gevecht tegen de zonde is al gestreden voor mij, 2000 jaar geleden. Omdat die strijd al gestreden is, ben ik in staat een goed leven te leiden door de liefde die G.d in mij geeft. Er is geen plicht meer, er is vrijwilligheid. Dat bedoel ik met: het gaat vanzelf. Ik geef vanzelf liefde, ik laat het vanzelf om radio met de meest G.dslasterende muziek te luisteren, ga vanzelf meer bijbelstudie doen, bidt vanzelf meer voor mijn omgeving, allemaal vanzelf.

Zodra er iets is wat ik verkeerd doe in mijn leven, wijst G.d dat vanzelf aan zodat ik er iets aan kan doen. Zodra ik dan bid om het te veranderen, gaat dat ook vanzelf, zolang ik maar dicht bij G.d blijf en contact hou (en ik het zelf wil natuurlijk)

Allemaal ter verheerlijking van G.d 

I will sing unto the Lord a new song: O Lord, thou art great and glorious, wonderful in strength, and invincible!
Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote UmmHanifa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 april 2004 om 10:48
Wat is volgens jou dan het verschil met de islam? Een moslim kan toch ook niet gedwongen liefhebben? Een mens is een mens.
Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote UmmHanifa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 april 2004 om 11:44

Dat lijkt maar zo Remco, en het Christendom is altijd nog meer dan alleen hetgeen wat Jezus gezegd zou hebben. En gezien de schade dat alcoholgebruik aanricht, vind ik het alleen maar positief dat de islam het verbiedt. Er was een tijd dat de islam het ook toestond mits gematigd maar de mensen konden zich er niet aan houden en kwamen dronken naar de moskee om te bidden. Toen is dat verbod gekomen en maar beter ook. Prima dat jij je kunt beheersen maar veel te veel mensen kunnen dat niet dus kunnen ze zich er maar beter van weerhouden. Is onthouding ook geen onderdeel van zelfbeheersing???
Vlees is vlees in jouw ogen, nou dat is wetenschappelijk niet eens zo, laat staan religieus gezien. En zegt de bijbel niet:

"Ook het zwijn want het heeft wel gespleten hoeven en de hoeven vertonen wel een volledige kloof, maar het herkauwt niet. Het is voor u onrein.
Van hun vlees moogt gij niet eten, en hun dode lichaam moogt gij niet aanraken. Ze zijn voor u onrein.
(Leviticus 11:7-8)

Is het niet zo dat de christendom niet met de besnijdenis en de spijswetten van het jodendom mee is gegaan (oftewel de boel is verdraaid en gewijzigd) om het nieuwkomers te vergemakkelijken?

En wat jouw besnijdenis-theorie betreft, dan zouden mensen ook hun haar en hun nagels niet moeten knippen, want dan veranderen ze de schepping van God en dan had God de mens net zogoed zo kunnen scheppen. Volgens de islam behoort dat echter allemaal tot de natuurlijke aanleg. Kun je trouwens even aantonen waar jezus dat precies gezegd zou hebben?

Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
rebil Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 107
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rebil Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 april 2004 om 12:11

Besnijdenis is ingesteld door God als verbond tussen Abraham en zijn nageslacht. Alleen de joden zijn nageslacht van Abraham en hiermee hoeven de meeste christenen zich sowiezo al niet te besnijden omdat ze geen jood zijn.

Jezus heeft het echter wel over de besnijdenis van het hart wat inhoudt dat het niet de daden en uiterlijkheden zijn die je uiteindelijk redden, maar overgave aan Jezus. Als teken voor die reiniging van het hart is de doop ingesteld. De betekenis van de doop is dat je als het ware samen met Jezus in de dood gaat en samen met Hem gereinigd weer opstaat uit de dood. Dat is tenslotte wat Jezus gedaan heeft, Hij stierf en stond weer op. Dat is het nieuwe teken dat God voor ons ingesteld heeft en ook geheel naar Zijn Woord, te vinden in de bijbel.

Terug naar boven
phUser Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 april 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote phUser Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 april 2004 om 15:19
In eerste instantie geplaatst door DutchMoslim

<FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color=black size=1>Mijn vriendin is moslim, als ik met haar door wil gaan en met haar wil trouwen, zal ik moslim moeten worden. Nou is mijn vraag: wat komt er allemaal bij kijken als je moslim wil worden?Ik wil mij ook eerst orrienteren in het geloof om te weten wat er precies om gaat in het hoofd van een moslim.Ook zou ik, als dat kan, advies willen krijgen over de manier waarop ik op een normale manier kan communiceren met haar vader en hoe ik zijn respect kan verdienen???


<FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color=black size=1>Graag u reactie hierop en alvast bedankt

Terug naar boven
phUser Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 april 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote phUser Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 april 2004 om 15:22
In eerste instantie geplaatst door DutchMoslim

<FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color=black size=1>Mijn vriendin is moslim, als ik met haar door wil gaan en met haar wil trouwen, zal ik moslim moeten worden. Nou is mijn vraag: wat komt er allemaal bij kijken als je moslim wil worden?Ik wil mij ook eerst orrienteren in het geloof om te weten wat er precies om gaat in het hoofd van een moslim.Ook zou ik, als dat kan, advies willen krijgen over de manier waarop ik op een normale manier kan communiceren met haar vader en hoe ik zijn respect kan verdienen???


<FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color=black size=1>Graag u reactie hierop en alvast bedankt



Beste,

als je zegt dat je in God en al Zijn profeten gelooft ben je moslim. Simpel. Je zal overspoeld worden door anderen met allerlei info waar je helemaal gek van zult worden. Laat je niet gek maken.

Alleen God kan in de hoofden en harten van mensen kijken. Zoveel mensen er zijn zoveel belevingen. Je zal ook die van jou krijgen.

Mvg,

Ronald
Terug naar boven
phUser Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 april 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote phUser Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 april 2004 om 15:28

Nieuwe moslims hebben de neiging zichzelf en anderen het hoofd gek te praten vanuit enthousiasme. Onthoud echter dat het geen wedstrijd is en dat het niet gaat om anderen: het gaat om jouw ��n-op-��n-relatie met de Almachtige. Daar kan en mag niemand tussenkomen.

Laat je vooral ook niet ontmoedigen door norse reacties van geboren moslims. Zelfs na vijf jaar moet ik het nog steeds meemaken dat met name Marokkaanse ouderen met ogen staan te kijken die er bijna uitfloepen als ik ga bidden.

Kijk niet teveel naar wat anderen doen, dan zal je de Isl�m verlaten als een pijl uit een boog. Iedereen kan zichzelf "moslim(a)" noemen, alleen God weet wie dat echt is en wie niet.

Er bestaat veel cultuurisl�m (= mijn ouders zijn "het" en dus ik ook) en dat is de grootste boosdoener die er is naast hypocrisie om het geloof van binnenuit te vernietigen.
Terug naar boven
phUser Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 april 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote phUser Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 april 2004 om 15:29
In eerste instantie geplaatst door Remco

Bij beide religie's moet je je aan bepaalde regels houden, bij het
Christendom komt het voor mij alleen minder 'regelneverig' over. Er
zijn naar mijn weten meer regels/verboden/geboden in de Islam.

Bijvoorbeeld de regel dat je geen alcohol mag drinken, ik vind dat
onzin. Ik drink gewoon alcohol, maar ik weet wanneer ik moet stoppen,
dat heeft met zelfkennis te maken, dat is iets wat Jezus predikte. In
alle evangelien (de bijbelse en de niet-bijbelse) kan je dat
terugvinden, zelfkennis en beheersing.

Of dat je geen varkensvlees mag eten, ik snap niet waarom niet. Vlees
is vlees in mijn ogen, en als het lekker is dan eet ik het.

Besnijdenis is ook iets dat ik niet snap. Jezus heeft gezegt dat als
God wilde dat de mens besneden was dat hij ons dan wel besneden had
geschapen. Ik kan hem daar alleen maar gelijk in geven.

Naja, dit zijn zo wat dingen waarom ik het gevoel heb dat de Islam veel
meer regels heeft en regels waar ik mij niet in kan vinden.

Terug naar boven
phUser Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 april 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote phUser Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 april 2004 om 15:33

Het heeft naar mijn idee niet veel zin met een ongelovige te praten over de meest ingewikkelde zaken uit de jurisprudentie. Je begint bij 0 en niet bij 10.

Begin bij het begin en ren niet als je nog niet kunt staan.

Het begin is de tawhied. God is ��n-in-alles en alles-in-��n.

Het gaat niet om regeltjes: dat is een manier voor tegenstanders van de Isl�m om als strijpunt te dienen in hun oeverloze en irrelevante discussies met als doel jou af te leiden van het rechte pad.
Terug naar boven
phUser Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 april 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote phUser Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 april 2004 om 15:42
Ik drink geen alcohol (het gaat daar niet zozeer om, maar meer om verdovende middelen in het algemeen) omdat ik erop vertouw dat de laaste Profeet, vzmH, weet wat Hij zegt.

De Isl�m is een theocentrische levensfilosofie en niet zozeer een religie en alles staat dus in het teken van verering van God. Dankbaar zijn voor het glas melk wat je drinkt is een vorm van aanbidding. De adviezen van de laatste Profeet opvolgen is een vorm van aanbidding. Meer aanbidding levert meer air miles op en dat weegt mee tijdens de Dag des Oordeels.

Vanuit begrip en kennis weet je en begrijp je dat het beter is om geen alcohol te drinken of drugs te gebruiken. De mens is zwak, dus beter het zekere voor het onzekere nemen: vandaar het totale verbod.

Waarom niet? Omdat verdovende middelen je in een toestand van onreinheid brengen die niet met een rituele wassing weg te halen is zodat je gebeden ongeldig zijn. En het gebed is ��n van de 5 zuilen in de Isl�m en als je een zuil weghaalt, dan stort je huis in. Simpel.

Voor alles is een reden in de Isl�m, maar we kunnen niet alles begrijpen als simpele stervelingen. Daarom zijn er zaken die we gewoonweg accepteren omdat de laatste Profeet, vzmH, ze ons verteld heeft en omdat we geloven dat hij als enige contact heeft gehad met de goddelijke Almacht. Hij weet dus wat God van ons wil en ook dat wij door Hem voortdurend getest worden in dit leven dat niets anders is dan een voorbereiding op wat hierna komen gaat.
Terug naar boven
bakkerbom Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bakkerbom Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2004 om 06:53

Newbie, ik citeer je even: God is ��n-in-alles en alles-in-��n. Dat geloof ik ook. Kortom, God is. Hij is het zijn, in tegenstelling tot het kwade, wat niet is. God schiep de aarde, omdat Hij is. Hij is, dus Hij schept. Hij brengt zo alles tot zijn doel, omdat Hij is.

Ik ben christen. Ik vind dat je gelijk hebt dat ik stom bezig was als ik jouw geboden zou gebruiken als strijdpunt. Dat wil ik niet. Maar wat ik probeer te zeggen is dat als wij God willen aanbidden, wij dat alleen mogen doen vanuit wie we zijn en niet vanuit wat we doen. Want het doen opzich, zonder dat we eerst zijn, verdringt het zijn. Dat herken je vast wel, dat als je een kado geeft aan je moeder omdat het moet, het eerder afstand creeert dan nabijheid. Ik wil hiermee niet zeggen dat jullie, moslims, alleen maar dingen doen omdat het moet, absoluut niet, ik zie heel veel passei en toewijding bij jullie. Maar ik wil zeggen dat wanneer je werkelijk 'bent', niet de daden perse nodig zijn, maar het is goed zo. Het is genoeg. Als God 'is', dan heeft Hij relatie en rust in zichzelf, Hij is 1 in alles. Dan wil Hij ons onvoorwaardelijk accepteren. Als Hij dat wil, is het goed zo en omdat ik mij onvoorwaardelijk geaccepteerd weet en ik BEN Zijn kind, zonder dat ik nog maar iets zelf heb verdiend, kan ik mijzelf volledig accepteren als mens in relatie. Ik kan volledig open zijn. Mijn diepste eenzaamheid als mens is er niet meer, het is goed zo. Ik heb rust. Daarom wil ik, door wie God is, geen verkeerde dingen meer doen. God zegt, tegn mij als christen, dat wanneer ik iets verkeerd doe, ik niet een tegenprestatie moet leveren of het gewoon niet meer moet doen, maar dat ik naar God terug keer, dus naar het Zijn en, alleen door de relatie met Hem (!), ook mijn zijn om zo, met alle eer aan God, het de volgende keer niet meer te doen.

Het zit er dus volgens mij in dat God alles in 1 is, dus zoveel mogelijk een open, zuivere en echte relatie wil hebben met mij als mens, want in relatie komen mensen tot hun recht en doen we God eer toe. Daardoor Ben ik Gods kind, dus handel ik daarnaar. Want alleen omdat ik het BEN, kan ik het doen. Maar als ik iets moet bereiken, met mijn gedrag, als ik het ZIJN moet bereiken met gedrag, begin ik dus uit mijn niet-zijn. Hoe kan ik ooit zelf worden? Want mijn daden bepalen of ik ben of niet. Als ik iets niet doe, veroordeel ik mijzelf dus op mijn daden. Natuurlijk ben ik verantwoordelijk voor mijn daden. Mijn als ik iets verkeerd doe, betekent het niet dat ik niet meer mag bestaan, ook al zeg ik dat eigenlijk tegen mijzelf als ik een zonde doe, maar door de dialoog met God, het Zijn weer aan te gaan, doe ik weer eer aan God en dus ook aan mijn eigen ik.

Het is een heel Verhaal. Ik ben benieuwd naar reacties.

Vriendelijke groet

Terug naar boven
bakkerbom Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bakkerbom Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2004 om 06:57

Aanvulling van mijzelf op mijn bericht hierboven van bakkerbom:

Ik vind het dus heel belangrijk dat ik niet zondig en mij gedraag naar hoe God het wil. Maar dat ik dat doe is een gevolg van het doel dat ik heb bereikt door wat God deed, en niet als middel om een doel te bereiken.

groet

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2004 om 07:01

Eigenlijk kan ik me heel goed in jouw verhaal vinden. Toch ben ik moslima. Ik geloof namelijk niet dat Jezus voor mijn zonden gestorven is, sterker nog: ik geloof niet dat Jezus God is. Ik geloof in ��n God. Hij verwekt niet, noch is Hij verwekt.

Maar ik snap wel goed wat je bedoelt met het daden doen. Ik geloof dat de intentie het allerbelangrijkste is. Maar als je die intentie hebt, wil je ook graag die intentie uiten in je daden. Daarom zijn veel moslims daar mee bezig.

Ik hoop dat ik het zo een beetje goed uitleg

Salaam happylady

Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2004 om 08:46

asalaam oulikoum,

ik heb laats gehoort dat je niet joods kan worden als je niet joods bent geboren,of geen joodse moeder of grootmoeder hebt.

ik heb dit van een jood zelf gehoort. ik vind dit nogal onrehtvaardig in verband met de niet joods geboren mensen.( meer dan 90% van de bevolking)

oulikoum asalaam.

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2004 om 08:49

Er is een verschil tussen Joods zijn en het Joodse geloof aanhangen, duuh.

Ik snap niet wat je bedoelt. Ik kan toch ook geen Arabier worden, maar ik ben wel moslima. Dus.....

Groetjes happylady

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2004 om 10:10

Salaam

Ik heb zelf eens gehoord dat je het Joodse geloof niet kunt aannemen en dat volgens hen alleen degenen met joods bloed in de hemel komen. Nogmaals volgens de Joden.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 april 2004 om 15:17

salam oulikoum,

wat salahdin zegt is precies wat ik heb gehoort.

alleen dat van het hiernamaals klopt niet, want joden geloven niet in het hiernamaals ze denken dat als je dood bent gewoon weer stof zult zijn.

en ik verzin dit niet ik heb dit echt van een jood gehoort.

en volgens mij snap je mij niet happylady ik bedoel niet dat je niet israelisch kan worden, maar joods net als moslim of christen.

oulikoum asalaam, 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2004 om 15:23

Beste Abdoe-allah,

als jij zegt dat niet joods kunt worden,  gaat dat (in het Nederlands) over afkomst, niet over geloof. Anders praat je over het aanhangen van het joodse geloof.

Wat ik zei, is dus een correcte reactie. Jij praatte alleen over iets anders, maar dat komt dan door een verschil in benoeming.

Ik heb nooit gehoord dat joden niet in een hiernamaals geloven, dat lijkt mij raar. Maar het kan best, hoor. (daar gaat het niet om)

Wel raar hoor, wel in God geloven, maar niet in het hiernamaals?

Salaam happylady

Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2004 om 09:37

asalaam oulikoum,

kijk ik zal  eens precies zeggen wat ik heb gehoort:

de joden geloven niet in het hiernamaals ze denken dat je hier op aarde een zo goed mogeljik leven moet leiden. en je enige beloning is als de messias jezus dus terug op aarde komt als er alleen vrede is dat ze met hem zullen zegevieren.en dat ze daar aan mee hebben gewerkt.

oulikoum asalaam,

 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2004 om 14:09

Mee eens Remco. Iedereen heeft zijn eigen normen en waarden. Dat maakt echter niemand minder dan de ander (tenzij het natuurlijk schadelijke normen en waarden zijn: geweld enzo)

Salaam happylady

Terug naar boven
B.O.B. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote B.O.B. Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2004 om 14:07
In eerste instantie geplaatst door DutchMoslim

Mijn vriendin is moslim, als ik met haar door wil gaan en met haar wil trouwen, zal ik moslim moeten worden.

Nou is mijn vraag: wat komt er allemaal bij kijken als je moslim wil worden?

Ik wil mij ook eerst orrienteren in het geloof om te weten wat er precies om gaat in het hoofd van een moslim.

Ook zou ik, als dat kan, advies willen krijgen over de manier waarop ik op een normale manier kan communiceren met haar vader en hoe ik zijn respect kan verdienen???

Graag u reactie hierop en alvast bedankt

Ik ben nieuw hier. Ik ben Nederlander en mijn vriendin is moslim, ik zou graag met haar verder willen gaan, trouwen en haar naar Nederland halen.

Bob 

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2004 om 15:06

ik denk dat als je echt verliefd bent dat je altijd over een religie kan heenstappen...

ik geloof namelijk dat een religie iets is wat simpelweg in boeken is opgeschreven... ik ben met veel wijsheid erachter gekomen dat in ��n boek nooit alles kan worden verklaard... als je in de bibliotheek zoekt naar boeken over het onderwerp bouwfysica licht, sta je al versteld... en dat is slechts ��n aspect van licht in een bepaalde vakgroep... nee ik geloof dat alle boeken die verkondigen dat ze de waarheid zijn slechts een interpretatie zijn...

zoals Nietsche al zei: Feiten bestaan niet, het zijn slecht interpretaties.
ik vind de Koran in zijn context ook een prachtig boek, maar het blijft een interpretatie... en zelfs ��n zonder opgenoemde feiten waarbij alle moslim-geestelijken een eigen wending eraan kunnen geven...

waarom zou een moslima niet met een zogenaamde ongelovige (terwijl iedereen wel wat gelooft)... ik denk dat dat is omdat mannen van oudsher namelijk al als leider van het gezin worden bestempeld. zeker in het verleden bepaalde mannen namelijk hoe en wat er in het huis gebeurde; dit is iets van bijna alle (grotere) culturen! als een moslima met een ongelovige zou trouwen zou ze dus geen moslim meer zijn, en dat is een verlies voor de moslimgemeenschap... en wat is belangrijk in een volk; de vrouw, zei is degeen die de kinderen kan krijgen... naja zo zijn er nog wel meer PRAKTISCHE redenen te verzinnen waarom vrouwen belangrijk zijn voor een volk of cultuur en ook om die vrouwen te behouden...

nou is de vraag, zonder dat ik gelijk word gezien als een leugenaar, wat vinden jullie van mijn mening? zie ik het verkeerd (het blijft mijn interpretatie, gebasseerd op vastgestelde gebeurtenissen) en waarom zie ik het verkeerd... en zou ik misschien gelijk kunnen hebben...

hou daarmee rekening dat de meeste moslims vanaf de geboorte al met de islaam zijn geconfronteerd en dat ik uit een heel liberaal nest kom om het zo maar eens te zeggen...

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.