Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Moslim worden

 Post Reply Post Reply Pagina  123 5>
Schrijver
DutchMoslim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DutchMoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Moslim worden
    Geplaatst op: 30 maart 2003 om 19:18

Mijn vriendin is moslim, als ik met haar door wil gaan en met haar wil trouwen, zal ik moslim moeten worden.

Nou is mijn vraag: wat komt er allemaal bij kijken als je moslim wil worden?

Ik wil mij ook eerst orrienteren in het geloof om te weten wat er precies om gaat in het hoofd van een moslim.

Ook zou ik, als dat kan, advies willen krijgen over de manier waarop ik op een normale manier kan communiceren met haar vader en hoe ik zijn respect kan verdienen???

Graag u reactie hierop en alvast bedankt

DutchMoslim
Terug naar boven
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2003 om 10:56

Beste DutchMoslim,

Als eerst wil ik u verwelkomen in onze vredige islaam zoals de naam als zegt (islaam komt van salaam=vrede).

Wat er bij komt kijken als je moslim wordt? Islaam zal je helpen om het geluk van het leven te beproeven. je zult bepaalde zaken moeten "opgeven" wat je wellicht nu doet, maar je krijgt daar inruil erg veel voor terug van de islaam. als je inshallah de ware islaam proeft dan zal je behoefte naar de "foute" dingen verdwijnen.

Islaam is ook een geloof die in stappen is opgebouwd en zo ook op de wereld is gebracht. stap voor stap leer je je eigen weg te vinden in de islaam en wordt je leven eraan aangepast. Het bidden, vasten, aalmoes geven en hadj doen etc.. worden stapsgewijs in je leven gebracht. te beginnen bij het geloven en overtuigen van het bestaan van god als enige schepper en zijn profeet als laatste messenger, het geloven in de koran als lijdraad en de waarheid enz.. pas als dat geloof (imaan) goed is genesteld in jouw overtuiging dan begint stapsgewijs het verrichten van de vijf zuilen van de islaam.

maar islaam is veel meer... dan alleen bidden en vasten en geen alcohol drinken enz... islaam is ook veel liefde voor je medemens, het beste wensen voor anderen wat je voor je zelf ook wenst en nog veel meer..

Wat ik je wil meegeven in jouw orientatie "proces" probeer de islaam op zich te bestuderen als geloof en laat je niet beinvloeden door de "moslims" en de daden die aan islaam worden verbonden zonder terwijl ze in vele gevallen ver van de ware islaam staan...

moge allah je behoeden en jouw de rechte weg wijzen...

Terug naar boven
fouad_elm Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 04 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote fouad_elm Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2003 om 18:40

Beste Dutch muslim.

ik zou je graag willen vertellen wat de islaam is.
islaam is een vol gelofige, liefde volle geloof.
veel mensen denken dat het maar een rare en dome islaam is.
maar als je heel goed gaat kijken wat de islaam is, dan zie je een liefde volle geloof.
je zal denk waarom heb ik er nooit anders gedacht over de islaam.

oke nu komt het wat de islaam is.
de islaam, een islaamiet moet 1 ding doen als hij wil bewijzen dat hij een islamiet is, en dat is eshadoe ena lailaha ina alah wa ashadoe ena mohamadan rasoloalah.
dat was de eerste stap, de tweede is bidden.
Als je biedt zal je elke dag weer een goede gevoel hebben.
het gevoel van beschermdigheid.
ik heb je nu maar de 1e kwart verteld over de islaam maar als je meer wil weten zou ik maar de boek kopen van ABOE SEYFULLAH: DAG DES OORDEELS DE HEL HET PARADIJS.
daarin vind je waarom de islaam belangrijk is en wat voor gevoel het geeft.

ik hoop je genoeg te hebben geinformeerd.

Beslama


 

Terug naar boven
ibrahiem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 april 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 48
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ibrahiem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2003 om 01:44

Duth Moslim;

 

Neem uw tijd beste vriend om de islam te leren kennen.

Zoals "Islaam" zegt het heeft tijd nodig.

Je moet alles leren zo ook het Gebed .

Omdat je al aan het zoeken bent begin je al moslim te worden.

Natuurlijk is er een ritueel om te doen.

Zoals een goede douche te nemen.

Daarna doe je woedoe dit is een rituele reiniging.

Daarna zeg je de Geloofsgetuigenis op in het bij zijn van minstens twee getuigen

die de vertrouwbaar zijn.

Het beste is in de moskee waar alle moslims aanwezig zijn.

Je zegt dan :

Achadoe Allah Illah Ilallah wa Achadoe anna Mohameddan Rasoelloellah

(Ik getuig dat Allah de �nige God is en dat Mohammed zijn laatste Profeet is).

Vanaf nu ben je moslim.

Maar je moet alles leren met een beetje hulp gaat dit wel vlot.

Laat u zeker niet opjagen en doet het op uw tempo.

Maar wel verder doen en niet stil vallen natuurlijk. :)

Dit is zo het begin van iedere nieuwe moslim.

Terug naar boven
Moslimastyling Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 april 2003
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslimastyling Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2003 om 20:09

Salaam aleykoum wha rahmouth Allah beste broeder dutch moslim

Islam is een religie dat je levenswijze beinvloed...Islaam dient men in alle handelingen te gebruiken, het helpt je voor uit te gaan in je leven het is wel belangrijk dat islam niet enkel met je hoofd maar allerseerst met je hart bedrijft. Inscha'Allah zul je je weg vinden in deze vredige religie, met de juiste mensen rondom je heen inscha'Allah komt het in orde.

Zorg er gewoon voor dat je intentie oprecht is en Allah zal je verder leiden.

Enkele goeie boeken die je al goed op weg kunne helpen zijn er over het gebed, het gebed is heel belangrijk het is een van de 5 pilaren van islam en de basisprincipes van islam zullen je ook helpen om zo verder op weg te gaan.

Salaam aleykoum wha rahmouth Allah

ps; Kan je ons op de hoogte houden hoe het verder gaat met jou en je vorderingen?

Je zus in Islam

Leef en laat leven!!!
Terug naar boven
loveislam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 oktober 2003
Locatie: Turkey
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote loveislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2003 om 15:35
salaam aleykoum
effe kenis maken ik ben een turks meisje ik ben moslims maar ik doe er niet veel aan mijn ouders zijn vier jaar gelden overleden en ik heb hele moeilijke singen meegemaakt. ik wil meer over mijn geloof weten ik wil leren bidden al mijn vrienden moedege mij daarin
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2003 om 16:12

Assalaam Alaykoum wa Rahmatullah wa Barakatuuh, zuster love Islam,

Inna Lilahi, wa Inna Ilaihi Radji'oen, Voorwaar aan Allah behoren wij, en voorwaar tot hem zullen wij terugkeren.

Lieverd, het lijkt me ontzettend erg, als je je beide ouders hebt verloren. Het echt weten hoe het is, weet ik niet, omdat ik niet in jou situatie zit. Maar lieverd, vertrouw op Allah swt en je zult inshaAllah een waardevol leven tegemoet gaan. Zie dit als een beproeving, misshien makkelijk gezegd, vanuit mijn mond, maar weet dat het echt zo is. Ik ben bereidt om je te helpen, Moslims moeten er voor elkaar zijn. Ik wil tijd voor je vrij maken, inshaAllah. Moge Allah swt ons Leiden. je kan me mailen naar [email protected].

Je zuster

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2003 om 13:29

[QUOTE=DutchMoslim]

na ik zal je vertellen begin met lezen, en kleed je normaal, vloek niet, en sta open voor het heerlijke geloof. echt ik weet zeker dat je er fijn bij voeld, in de moslim geloof is echt zooo veeeel respect voor elkaar, ik ben nog geen moslim en ik wil het zeker wel worden, echt en begin met oefenen. van bidden en voor je het weet is het niet meer uit je hooft te slaan, tip. je moet geen moslim worden omdat je graag met haar wil trouwen, maar je moet het van uit je hart willen. en als je leest, dan komt dat echt met de dag.

en je hoeft je geen zorgen te maken als je dingen anders dan in de islam hoort hebt gedaan in je leven, als je moslim word vergeeft allah het je allemaal. zolang je maar eerlijk blijft, en nog iets als je een begin wilt maken? doe dan mee aan de ramadam, na de ramadam ben je namelijk helemaal gezuiverd en dan weet je ook gelijk wat meer over hoe het geloof in houd.

ik hoop dat het je lukt!

kathelijne (malikah)

Terug naar boven
patjer1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote patjer1 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2003 om 13:59

mijn vriendin is ook moslim, ikzelf niet...zijn beiden een relatie begonnen en beiden hebben geloofd dat het wel in orde zou komen..nu zijn we bijna 2 jaar verder en heb ik de stap nog niet gezet om moslim te worden. Ik hou zielsveel van haar, en vind het erg om nu mekaar te kwetsen doordat ik niet de stap kan zetten...langs een kant wil ik wel moslim worden, maar ik heb niet echt de overtuiging dat er een god is en voor mij is het dus erg moeilijk en ook beetje hypocriet om het te worden en te bidden enz. Vlees eet ik sowieso niet, drink niet, doe geen medemensen en ben al besneden, dat is al in orde, maar de overtuiging vinden dat er "iemand" daarboven is .........Komt er nog bij dat mijn familie  het ook niet erg leuk vindt.

Wetende dat onze liefde waarschijnlijk zal opgeofferd worden voor een godsdienst, geeft me ook al niet veel vertrouwen erin...dacht altijd dat de liefde tussen twee mensen het belangrijkste was in een relatie, maar blijkt toch zo niet te zijn..

Wou dat het allemaal veel simpeler was ...

 

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2003 om 23:21

Hoi Pater,

Een goed boek, voor degenen die niet geloven in een GOD, of beter gezegd Allah swt is "De Fakkel, God bestaat"......echt een aanradertje.

Ik hoop zowel voor jou als voor haar dat Allah swt jullie beide gaat Leiden...inshaAllah.

Groet...

P.S Je vriendin kan misschien een MIDDEL zijn, om de ILSAM te leren kennen....lees.....denk erover na....stap eens een moskee binnen....ga naar een lezing....inshaAllah zul je er dan anders over denken

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Romaysa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Romaysa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2003 om 17:25
In eerste instantie geplaatst door DutchMoslim

Mijn vriendin is moslim, als ik met haar door wil gaan en met haar wil trouwen, zal ik moslim moeten worden.

Nou is mijn vraag: wat komt er allemaal bij kijken als je moslim wil worden?

Ik wil mij ook eerst orrienteren in het geloof om te weten wat er precies om gaat in het hoofd van een moslim.

Ook zou ik, als dat kan, advies willen krijgen over de manier waarop ik op een normale manier kan communiceren met haar vader en hoe ik zijn respect kan verdienen???

Graag u reactie hierop en alvast bedankt

Als je wil kan ik je in contact brengen met een nederlandse broeder die echt veel weet over de islam, en twijfels waar mensen mee zitten!

Ik hoor van je,

Romaysa

 

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2003 om 17:31
Assalamoe alaikoem

Inshallah is hij al Moslim geworden. Wij zijn ook al 8 maanden verder na zijn bericht

SALAAM

NAK
Terug naar boven
llyas Sr. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote llyas Sr. Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2004 om 12:41
In eerste instantie geplaatst door Islaam

Beste DutchMoslim,


Als eerst wil ik u verwelkomen in onze vredige islaam zoals de naam als zegt (islaam komt van salaam=vrede).


Wat er bij komt kijken als je moslim wordt? Islaam zal je helpen om het geluk van het leven te beproeven. je zult bepaalde zaken moeten "opgeven" wat je wellicht nu doet, maar je krijgt daar inruil erg veel voor terug van de islaam. als je inshallah de ware islaam proeft dan zal je behoefte naar de "foute" dingen verdwijnen.


Islaam is ook een geloof die in stappen is opgebouwd en zo ook op de wereld is gebracht. stap voor stap leer je je eigen weg te vinden in de islaam en wordt je leven eraan aangepast. Het bidden, vasten, aalmoes geven en hadj doen etc.. worden stapsgewijs in je leven gebracht. te beginnen bij het geloven en overtuigen van het bestaan van god als enige schepper en zijn profeet als laatste messenger, het geloven in de koran als lijdraad en de waarheid enz.. pas als dat geloof (imaan) goed is genesteld in jouw overtuiging dan begint stapsgewijs het verrichten van de vijf zuilen van de islaam.


maar islaam is veel meer... dan alleen bidden en vasten en geen alcohol drinken enz... islaam is ook veel liefde voor je medemens, het beste wensen voor anderen wat je voor je zelf ook wenst en nog veel meer..


Wat ik je wil meegeven in jouw orientatie "proces" probeer de islaam op zich te bestuderen als geloof en laat je niet beinvloeden door de "moslims" en de daden die aan islaam worden verbonden zonder terwijl ze in vele gevallen ver van de ware islaam staan...


moge allah je behoeden en jouw de rechte weg wijzen...

alhamdoe lilahie
Terug naar boven
llyas Sr. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote llyas Sr. Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2004 om 12:58
asalam aleikum
ik zelf "IIIyas sr." ben een hollandse moslim en ben voordat ik mijn moslima ontmoette altijd zeer scepties geweest over religie, maar de standvastigheid van mijn vrouw heeft me over de drempel geholpen...Hiervoor ben ik allah dankbaar. We hebben een gezin gesticht en alhamdoelilahie ik heb mezelf nog nooit zo stabiel gevoeld.   geen alcohol geen drugs getrouwd met een maagd een fijne schoonfamilie Ik voel nu pas dat ik
ergens bij hoor...
Ga naar de moskee en proef de zuiverheid van allah..
assalamalaikumasalam
Terug naar boven
Rhido Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 66
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rhido Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2004 om 14:32

As salam aleimukum, Dutchmoslim,

Veel Nederlanders schijnen toch wel ge�nteresseerd te zijn in de Islam.

Als je de panorama van afgelopen vrijdag hebt gelezen heb je ook een beeld hoe nederlanders moslim wordt. Alleen heb ik een paar dingen. Als je de moskee binnen loopt kan het zijn dat het teleurstellend effect kan geven. Ze zien je als Hollander. En kan het zo zijn dat  je raar wordt aangekeken. Vergis je niet dat moslim niet een geloof is! Je hebt verschillende moslim geloven. Eigenlijk is het hygienisch om de voorhuid van je penis af te snijden. Verder wordt vlees meestal op traditionele wijze van de moslims geslacht (dat geldt eigenlijk ook als je joods zal worden) . Ik eet zelf haast geen vlees, wel vis eet ook vegatarisch.  Varkens worden onrein beschouwen. geen ham, salami eten want dat is varkensvlees. Ook heb ik zelf geen honden en katten omdat in aantal Arabische landen ook onrein worden beschouwd. Ik probeer zo meer mogelijk te mijden honden en katten te mijden. Maar je hebt ook moslims die wel honden en katten accepteren, mits ze helemaal schoon zijn. Maar in buitenland kan het vooral "onrein" zijn. besef dat er op Perzische tapijten geen zoogdieren staan!

Rond 15 oktober is er Ramadan. Loop in begin niet van stapel, ik zal als ik jouw was rustig mee beginnen met het vasten. Probeer elk jaar stap voor stap schepje bovenop te doen.  Ik zal maar een week mee beginnen, wil je met ons mee doen om te vasten. Rond 14 november is het afgelopen. Probeer ook zo meer mogelijk te bidden. Om te beginnen 2 keer per dag. Wij moeten 5 keer per dag bidden. Wat alcohol betreft is het belangrijkst dit niet te kopen. Maar soms kan een biertje of een wijntje in het begin toch wel verradelijk zijn. Zeker bij verjaardagen en zo. Maar sterke dranken is helemaal verboden. Likeur, wodka etc. Je kan de koran lezen, en meer boeken over de Islam. Maar wat ik je ook kan adviseren is de Islamitische Filosofie en de Griekse Filosofie. In elk geval komt zowel vanuit de Christenen als de Islam vanuit de Griekse Filosofie. Doe rustig aan. En het kan best lang duren. Maar je moet dan ook tijd en zin maken om er in te kunnen geloven. Je hebt de Koran ook in het Nederlands. Arabisch is nog moeilijk ook voor mij! Maar dat komt later.....

Salam,

 

Rhido Ouwejan

 

 

 

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2004 om 15:57

Salamoen Aleykum

Islam is als...................

Het gebed is net zoals een maaltijd,

Je slaat het nooit over en het zit vol zoetigheid

Het vasten is net een medicijn

Het maakt me sterk en verzacht alle pijn

Het doen van een doua is mijn geweer

Het beschermt me keer op keer

Het lezen van de koran is het mooiste vermaak

Het is de waarheid dus lees het vaak

Maar.....

De shaytaan is mijn vijand

Zijn doel is dat ik in de hel beland

Geld is net als water

Je hebt het nodig om te leven maar je hebt er niks meer aan later

Het wereldse leven is net een batterij

Het gaat op en voor je het weer is het voorbij

Daarom zeg ik .......

Gebruik je tijd

Dan heb je tenminste geen spijt

Tel de zegeningen van Allah (swt )

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Linda@Ejimofor Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Linda@Ejimofor Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2004 om 03:45
In eerste instantie geplaatst door DutchMoslim

Mijn vriendin is moslim, als ik met haar door wil gaan en met haar wil trouwen, zal ik moslim moeten worden.

Nou is mijn vraag: wat komt er allemaal bij kijken als je moslim wil worden?

Ik wil mij ook eerst orrienteren in het geloof om te weten wat er precies om gaat in het hoofd van een moslim.

Ook zou ik, als dat kan, advies willen krijgen over de manier waarop ik op een normale manier kan communiceren met haar vader en hoe ik zijn respect kan verdienen???

Graag u reactie hierop en alvast bedankt

 

Hallo,

waarom kan zij niet jou geloof gaan aanhangen?

Mij valt namelijk op dat " Wij " Nederlanders ons altijd zo snel bekeren naar het geloof van onze buitenlandse partner, waarom toch?

Terug naar boven
Raoef Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Raoef Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2004 om 04:48

In eerste instantie geplaatst door Linda@Ejimofor

Hallo,

waarom kan zij niet jou geloof gaan aanhangen?

Mij valt namelijk op dat " Wij " Nederlanders ons altijd zo snel bekeren naar het geloof van onze buitenlandse partner, waarom toch?

Naar mijn mening heeft Allah middels de Quran duidelijk verboden dat moslimvrouwen trouwen met mannen die zelf geen moslim zijn. De Islam kent wat dat betreft duidelijke regels omtrent de omgang tussen mannen en vrouwen.

Het is uiteindelijk aan de mens zelf om de keus te maken om deze regels te volgen of te negeren, maar ik kan mij voorstellen dat een moslimvrouw haar geloof niet snel los zal laten of dingen zal willen doen die tegen haar geloof ingaan.

Waarom "wij" Nederlanders zo snel bekeren, kan ik alleen namens mijzelf praten. Ook mijn vrouw en ik waren getrouwd terwijl ik nog geen moslim was. Mijn vrouw wist dat dit niet mocht, maar heeft toen een keuze gemaakt. Misschien een keus die andere moslims zouden afkeuren, maar haar keus heeft er uiteindelijk wel toe geleidt dat ik nu moslim ben. Noem het mazzel of noem het de wil van Allah. Zelf geloof ik het laatste, maar Allah weet het beter

Gaanderwege heb ik steeds meer over de Islam geleerd. Onder andere omdat veel mensen mij vragen stelden die ik alleen kon beantwoorden als ik mij verder in de Islam zou verdiepen. Ik had zelf nog geen "echt" geloof, doch geloofde al wel in het principe van ��n god. Om een lang verhaal kort te maken... Ik kwam er achter dat ik mij eigenlijk best heel erg goed kan vinden in de Islam en ongeveer drie jaar geleden zei ik mijn vrouw dat ik eigenlijk best de stap wilde maken om moslim te worden.

De Islam is een constant leerproces gebleken dat ik met heel mijn hart volg. Ik zie me zelf als gematigd en ben vaak verdrietig om de in mijn ogen verkeerde dingen die sommige moslims in naam van het geloof doen en anderen aandoen. Het ben echter voorzichtig in het oordelen over anderen, omdat alleen Allah de waarheid kent.

De Islam heeft me vertrouwen, kracht en rust gegeven. Volgens mij zaken die vele mensen in onze dwaze en jachtige wereld goed zouden kunnen gebruiken. Ik zie mezelf ook niet als "bekeerd", omdat dit woord een gevoel van dwang in zich draagt. Het is volledig mijn eigen vrije keuze geweest.

(Het bovenstaande is geheel mijn eigen mening en interpretatie. Moge Allah mijn fouten vergeven)

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2004 om 07:27

Salaam Alaikum DutchMoslim,

Ik ben zelf pas muslim geworden.
Als je vragen hebt ben je altijd welkom.
Er is een boek dat ik van een vriend kreeg dat heel makkelijk leest.
Het heet "De Ideale Mulsim"  ISBN 90-5514-048-1

Insha Allah ben je immidels al muslim  .

wa salaam,

Mohammed

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2004 om 09:48

asallam aleikum,

Ook zeer!!!aan te bevelen is de volgende serie:

Echt super!deze boeken!!

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nourdiene Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2004 om 10:57

Assalamoe 3lykoem,

Ook ik kan ze zeker aanraden!! SubhanAllah echt dit is wat men (3ilm a nafi3) noemt,(relefante kennis)!! Dus meteen bestellen!!

Wa Alykoem assalaam

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2004 om 11:16
In eerste instantie geplaatst door Linda@Ejimofor

Hallo,

waarom kan zij niet jou geloof gaan aanhangen?

Mij valt namelijk op dat Wij Nederlanders ons altijd zo snel bekeren naar het geloof van onze buitenlandse partner, waarom toch?

[/QUOTE

Hallo,

Als je Islam zou kennen ,zou je het snappen.
Het is voorstrekt onlogisch om b.v. christelijk te worden als je al muslim bent.


groeten,

polymorph 

Hallo,

Als je Islam zou kennen ,zou je het snappen.
Het is voorstrekt onlogisch om b.v. christelijk te worden als je al muslim bent.


groeten,

polymorph 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2004 om 11:20
Salaam Alaikum Zahra,

Ik wist niet dat je boeken verkocht  .
En gelijk met bestelknop erbij.... knap hoor .
Maar ik zal ze ook gaan lezen.


wa salaam,

Mohammed
 
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Linda@Ejimofor Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Linda@Ejimofor Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2004 om 12:49
In eerste instantie geplaatst door Raoef

In eerste instantie geplaatst door Linda@Ejimofor

Hallo,

waarom kan zij niet jou geloof gaan aanhangen?

Mij valt namelijk op dat " Wij " Nederlanders ons altijd zo snel bekeren naar het geloof van onze buitenlandse partner, waarom toch?

Naar mijn mening heeft Allah middels de Quran duidelijk verboden dat moslimvrouwen trouwen met mannen die zelf geen moslim zijn. De Islam kent wat dat betreft duidelijke regels omtrent de omgang tussen mannen en vrouwen.

Het is uiteindelijk aan de mens zelf om de keus te maken om deze regels te volgen of te negeren, maar ik kan mij voorstellen dat een moslimvrouw haar geloof niet snel los zal laten of dingen zal willen doen die tegen haar geloof ingaan.

Waarom "wij" Nederlanders zo snel bekeren, kan ik alleen namens mijzelf praten. Ook mijn vrouw en ik waren getrouwd terwijl ik nog geen moslim was. Mijn vrouw wist dat dit niet mocht, maar heeft toen een keuze gemaakt. Misschien een keus die andere moslims zouden afkeuren, maar haar keus heeft er uiteindelijk wel toe geleidt dat ik nu moslim ben. Noem het mazzel of noem het de wil van Allah. Zelf geloof ik het laatste, maar Allah weet het beter

Gaanderwege heb ik steeds meer over de Islam geleerd. Onder andere omdat veel mensen mij vragen stelden die ik alleen kon beantwoorden als ik mij verder in de Islam zou verdiepen. Ik had zelf nog geen "echt" geloof, doch geloofde al wel in het principe van ��n god. Om een lang verhaal kort te maken... Ik kwam er achter dat ik mij eigenlijk best heel erg goed kan vinden in de Islam en ongeveer drie jaar geleden zei ik mijn vrouw dat ik eigenlijk best de stap wilde maken om moslim te worden.

De Islam is een constant leerproces gebleken dat ik met heel mijn hart volg. Ik zie me zelf als gematigd en ben vaak verdrietig om de in mijn ogen verkeerde dingen die sommige moslims in naam van het geloof doen en anderen aandoen. Het ben echter voorzichtig in het oordelen over anderen, omdat alleen Allah de waarheid kent.

De Islam heeft me vertrouwen, kracht en rust gegeven. Volgens mij zaken die vele mensen in onze dwaze en jachtige wereld goed zouden kunnen gebruiken. Ik zie mezelf ook niet als "bekeerd", omdat dit woord een gevoel van dwang in zich draagt. Het is volledig mijn eigen vrije keuze geweest.

(Het bovenstaande is geheel mijn eigen mening en interpretatie. Moge Allah mijn fouten vergeven)

Hallo ,

Bedankt voor je reactie.

Ik vraag het mij namelijk al heel lang af , omdat het mij gewoon opvalt dat de meeste Nederlanders als ze een buitenlandse partner hebben zich meestal helemaal in de cultuur en het geloof van de partner aanpassen , maar die buitenlandse partners " leveren  " juist meestal niks in, of lijkt dat nu zo?

Ik las namelijk ook ergens het verhaal van een Ned man die met zijn Thaise vriendin wilde trouwen en zelfs bereid was om de bruidsschat te betalen , terwijl ze wel in Nederland wonen.

 

Ik krijg namelijk vaker het idee dat Nederlanders sneller hun hele Nederlandse cultuur gewoon weggooien en die van de partner overnemen en dat stoort mij soms nogal , omdat dit toch een deel van je identiteit is.

 

Ik ben zelf trouwens getrouwd met een Joodse Nigeriaan , maar ben toch nog gewoon mezelf gebleven.. ik heb gewoon de goede gebruiken overgenomen die weer overeenkomen met de gebruiken van ons 50 jaar geleden.

 

Mijn reactie is dus meer bedoelt voor Ned partners met een buitenlandse partner in `t algemeen en niet zozeer gericht op de Islam

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2004 om 16:07

hai,

Al heb ik nog geen partner,toch reageer ik ff.Ben zelf een nederlandse,en vaak als andere nederlanders mij zien met mijn hoofddoek,vragen ze meteen ,goh..moet dat van je man?Ook denken ze vaak dat ik onderdrukt wordt,of dat ik bekeerd ben voor een man...Neeh,niks van dat alles...Maar het zit wel zo dat ik niet van plan ben om nu een niet-moslim te trouwen,dat gaat gewoon niet.Ik kan niet samenleven met iemand die niet dezelfde liefde voor zijn geloof heeft als ik.Die zal zich ook gauw storen aan mijn dagelijks practiseren van mijn geloof.of mensen zich bekeren voor hun partner...weet ik niet...ik hoop dat ze het doen doordat ze op de weg van de Islaam gebracht zijn(op wat voor manier dan ook),en dat ze daarin hun God gevonden hebben.Maar of dat in de praktijk zo gaat...Allah weet het het beste.

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Raoef Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Raoef Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2004 om 06:34
[QUOTE=Linda@Ejimofor

Ik vraag het mij namelijk al heel lang af , omdat het mij gewoon opvalt dat de meeste Nederlanders als ze een buitenlandse partner hebben zich meestal helemaal in de cultuur en het geloof van de partner aanpassen , maar die buitenlandse partners " leveren  " juist meestal niks in, of lijkt dat nu zo?

Ik las namelijk ook ergens het verhaal van een Ned man die met zijn Thaise vriendin wilde trouwen en zelfs bereid was om de bruidsschat te betalen , terwijl ze wel in Nederland wonen.

Ik krijg namelijk vaker het idee dat Nederlanders sneller hun hele Nederlandse cultuur gewoon weggooien en die van de partner overnemen en dat stoort mij soms nogal , omdat dit toch een deel van je identiteit is.

Ik ben zelf trouwens getrouwd met een Joodse Nigeriaan , maar ben toch nog gewoon mezelf gebleven.. ik heb gewoon de goede gebruiken overgenomen die weer overeenkomen met de gebruiken van ons 50 jaar geleden.

Mijn reactie is dus meer bedoelt voor Ned partners met een buitenlandse partner in `t algemeen en niet zozeer gericht op de Islam

Of het alleen de Nederlanders zijn die zich aanpassen ?

Zoals je zelf al zegt; of lijkt dat nu zo?

Er is zoveel niet zichtbaar dat ik daar geen uitspraak over durf te doen. Als een Nederlandse vrouw een hijaab draagt dan is dat voor de omgeving iets opvallends. Maar misschien eten ze thuis wel gewoon boerenkool.(Maar dan zonder spekkies) Aan mij als man zul je uiterlijk niet zien dat ik moslim ben. Als je echter met me praat dan zul je merken dat ik met heel mijn hart er mee bezig ben.

En in hoeverre gooi je je cultuur weg en ben je niet meer jezelf ? Cultuur is iets wat constant veranderd. Nederland wordt overspoeld met Amerikaanse producten, Je kunt eten in restaurants van alle windstreken en met Shakira werd de latijnse dans weer polulair. Wat is hier allemaal nederlands aan ?

In hoeverre denk je dat je werkelijk jezelf bent ? De mens word op bijna elk moment van de dag beinvloed door de wereld om hem heen. Als je echt 100% jezelf wilt bijven moet je in een hutje in de bergen gaan wonen en geen contact meer hebben met de buitenwereld. En feitelijk zeg je het zelf al;"Ik ben mezelf gebleven en heb alleen de goede gebruiken over genomen".. Je bent dan dus niet meer de persoon die je was. Alles wat je ziet, hoor, ruikt of voelt; het beinvloed je altijd, hoe klein of weinig dan ook.

Net zoals naar mijn mening een geloof constant beinvloed word door de wereld om zich heen. Het zou echter wel erg off-topic worden als ik daar verder op in zou gaan.

Maar zelfs als een nederlander er voor kiest om zijn indentiteit helemaal aan te passen. Kun je mij dan vertellen waarom het je dan zo stoort ?

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2004 om 09:04

salaam

dat vind ik nou echt goed gezegd!!

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Raoef Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Raoef Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2004 om 06:42
Alle lof is aan Allah(SWT)
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2004 om 09:05

Raouf, ook mijn complimenten.

Als bekeerlinge voel ik me soms niet altijd begrepen (ik vind het moeilijk om islam van cultuur te scheiden). Dit stukje (en ook andere hiervoor) doen me erg veel goed. Bedankt. Happylady

Terug naar boven
Raoef Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Raoef Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2004 om 11:38

Als bekeerlinge voel ik me soms niet altijd begrepen (ik vind het moeilijk om islam van cultuur te scheiden). Dit stukje (en ook andere hiervoor) doen me erg veel goed. Bedankt. Happylady.

Ik begrijp hoe je je voelt. Hoe je ook je best doet om iets uit te leggen, veel mensen willen of kunnen je gewoon niet begrijpen.

Gelukkig hebben wij het gebed waarmee wij constant ons zelf kunnen opladen. Op de verboden tijden na, kunnen wij op elk moment van de dag steun zoeken bij Allah.

Hoe dankbaar kunnen wij hier voor zijn ?

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.