Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

6miljoen E tegen radicalisering moslims

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: 6miljoen E tegen radicalisering moslims
    Geplaatst op: 16 april 2005 om 17:39
Zes miljoen euro tegen radicalisering moslims

Donderdag 14 april 2005 - DEN HAAG � Het kabinet trekt zes miljoen euro uit om moslimjongeren de komende jaren mentaal weerbaarder te maken tegen de radicale islam.


Dat heeft minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) gisteren gezegd in een overleg met de Tweede Kamer over haar nota waarin ze plannen daartoe ontvouwt.

De meeste fracties toonden zich teleurgesteld over de nota, omdat die volgens hen te vaag en te weinig ambitieus is.

Zo sprak regeringspartij CDA van een �halfbakken notitie� en oppositiepartij PvdA van een �floddertje dat geen urgentie uitstraalt�.

De fracties missen vooral de aandacht voor de rol die het onderwijs en de ouders kunnen spelen bij de aanpak van de problemen.

Verdonk wees de kritiek echter van de hand en zei dat er sinds de moord op cineast Theo van Gogh, ruim vijf maanden geleden, al diverse maatregelen zijn genomen om radicalisering van moslims tegen te gaan.

Half mei wil ze op basis van haar nota een concreet actieplan presenteren.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 april 2005 om 20:31
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Zes miljoen euro tegen radicalisering moslims

Donderdag 14 april 2005 - DEN HAAG � Het kabinet trekt zes miljoen euro uit om moslimjongeren de komende jaren mentaal weerbaarder te maken tegen de radicale islam.


Dat heeft minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) gisteren gezegd in een overleg met de Tweede Kamer over haar nota waarin ze plannen daartoe ontvouwt.

De meeste fracties toonden zich teleurgesteld over de nota, omdat die volgens hen te vaag en te weinig ambitieus is.

Zo sprak regeringspartij CDA van een �halfbakken notitie� en oppositiepartij PvdA van een �floddertje dat geen urgentie uitstraalt�.

De fracties missen vooral de aandacht voor de rol die het onderwijs en de ouders kunnen spelen bij de aanpak van de problemen.

Verdonk wees de kritiek echter van de hand en zei dat er sinds de moord op cineast Theo van Gogh, ruim vijf maanden geleden, al diverse maatregelen zijn genomen om radicalisering van moslims tegen te gaan.(Heb u voorbeelden van uw stelling,die op uw initiatief zijn gestart,maar dan aan bijde kanten?Vooralsnog heeft het in Venraay geen succes bv....)

Half mei wil ze op basis van haar nota een concreet actieplan presenteren.

Terug naar boven
AlphaGirl Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 april 2005
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AlphaGirl Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2005 om 04:46

Dont Touch Al Aqsa~!
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2005 om 05:16

De definities van radicalisering zijn helaas helemaal verkeerd. Is allemaal uitgelegd in het aivd rapport, waarin een plan van aanpak is gemaakt hiervoor en diverse groepen zijn ingedeeld.

Niet alleen de hofstadgroep etc. maar ook moslims die de Koran en Sunnah praktiseren worden aangepakt. We wachten op het actieplan. 

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2005 om 06:18
mag Allah ons beschermen tegen het ongelovige volk amin
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2005 om 07:30

Er zijn vanaf het begin van de islam mensen/ groepen geweest die de islam wouden wissen van de aardbodem, wat tot heden nog steeds niet is gebeurd.
En dit soort mensen zullen we houden tot het einde van dit bestaan.

Laten we Allah dus om hulp vragen, en om ons standvastig te maken en om onze dien tot het eind te kunnen verdedigen en om ons kracht te kunnen geven om de vijanden van de islam te kunnen verslaan.

wasalaam

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2005 om 12:26

amin zus

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2005 om 14:10
Ze zouden dat geld misschien beter uitgeven aan plannen om meer werk te verschaffen aan allochtonen, of moslims of whatever.  Dat werkt heel wat beter tegen radicalisering.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2005 om 14:15

salamioe alaikoem,

ze willen de jongeren omkopen met geld..zogenaamd genoeg werk voor de moslims...zodat ze van het wereldse leven gaan houden...dure auto's gaan kopen enz..en zodat ze daarna de toestand van de moslims overal op de wereld vergeten..

k hoop dat deze satanistische regeling een zware nederlaag zal kennen..

salamoe alaikoem

Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2005 om 14:56
bismillah irahman irahiem, moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet mohammed en zijn metgezellen en de moejahedeen die strijden voor allah, goed zo, ga door aivd, rasta wilders en ayaan hirsi ali en alle vijanden van allah en zijn beste schepsel mohammed vrede zij met hem , jullie versterken ons met onze imaan dus ga door, minister verdonk zegt half mei wil ze op basis van haar nota een concreet actieplan presenteren, dat natuurlijk gericht is tegen praktiserende moslim broeders en zusters, minister verdonk u wacht dus op een mooie actie plan gericht tegen ons, wij wachten met u mee, groetjes van hicham ibn mohammed beter bekend als aboe bakr
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 06:31
Salaam

Is het nou zo moeilijk (de meeste) moslims met rust te laten? Wat? Deze 6e6 euro valt alleen op radicalen? Ik denk toch dat de moslimgemeenschap grondig zal worden afgetast, slechts alleen voor een handvol radicalen (die je dus ook in de NLse samenleving zult treffen, ik heb het dan over rechtsradicalen). Zucht.
Misschien is het wel kortzichtig van moslims te denken dat iedereen tegen hen is, maar waarom is het dan zo dat het steeds bevestigd wordt? Waarom is het zo dat met de 'smoesje', de radicalen filtereren, de hele moslimgemeenschap op zijn kop willen zetten? Is het kortzichtig om te zeggen dat een hoop NLs zich 'schuldig' maken moslims verbaal te 'terroriseren'? Ja, vrijheid van meningsuiting, maar moeten moslims voor dat soort mensen respect tonen?
Allah weet wanneer niet-moslims zullen inzien dat zij hun cultuurbeginselen niet kunnen overbrengen op moslims (en op Islam). Wanneer deze (niet-moslims) het zullen leren dat hun beginselen niet universeel zijn (en aan verbetering toe zijn). Het maakt moslims zowat moe van deze manier van denken. Dat niet-moslims denken dat Islam hen aanvalt en dus dat zij gerechtvaardigd zijn Islam op hun manier te veranderen. Waarom kunnen niet-moslims Islam niet met rust laten? Ja? Gaat het echt alleen maar om radicalen? Nee echt, radicalen zitten overal. Ik denk open na, maar ik moet steeds zeggen dat niet-moslims Islam koste wat koste niet willen laten voor wat het is. Vooral als intolerante en naief-over-Islam-zijnde uitdrukkingen/gezegdes te vaak moslims naar het hoofd worden geslingert (g*********** is er een voorbeeld van). En dat niet-moslims zich niet gaan schamen in de hoeveelheid van dit soort ware beledigingen. (En die zijn er genoeg, ben ik zeker van, ik heb ze gezien/geobserveert.)

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 07:00
In eerste instantie geplaatst door broeder01

salamioe alaikoem,

ze willen de jongeren omkopen met geld..zogenaamd genoeg werk voor de moslims...zodat ze van het wereldse leven gaan houden...dure auto's gaan kopen enz..en zodat ze daarna de toestand van de moslims overal op de wereld vergeten..

k hoop dat deze satanistische regeling een zware nederlaag zal kennen..

salamoe alaikoem

Wil jij deze jongeren dan het pat van Satan laten bewandelen heerser van geweld?
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 07:08
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door broeder01

salamioe alaikoem,

ze willen de jongeren omkopen met geld..zogenaamd genoeg werk voor de moslims...zodat ze van het wereldse leven gaan houden...dure auto's gaan kopen enz..en zodat ze daarna de toestand van de moslims overal op de wereld vergeten..

k hoop dat deze satanistische regeling een zware nederlaag zal kennen..

salamoe alaikoem

Wil jij deze jongeren dan het pat van Satan laten bewandelen heerser van geweld?

Slechts het pad van onze Schepper, wat niet te veel gevraagd is toch?

Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 08:00

salamoe alaikoem

broeder01 schreef:

salamioe alaikoem,

ze willen de jongeren omkopen met geld..zogenaamd genoeg werk voor de moslims...zodat ze van het wereldse leven gaan houden...dure auto's gaan kopen enz..en zodat ze daarna de toestand van de moslims overal op de wereld vergeten..

k hoop dat deze satanistische regeling een zware nederlaag zal kennen..

salamoe alaikoem

Wil jij deze jongeren dan het pat van Satan laten bewandelen heerser van geweld?

gozer praat nou niet dom....jij bent echt een vage gozer..jullie maken gebruik van de onwetentheid die nu heerst bij de 2de generatie allochtonen..jullie willen ze een moderne islam aanbieden. heel simpel..elke moslim moet het geweld tegen de palestijnen die worden onderdrukt door de joden afkeuren en daarnaast ook verplicht de onderdukte moslims overal op de wereld steuenen..en amarika en zijn satanistische bondgenoten zoveel mogelijk tegenwerken..op alle manieren boycotten..en dergelijk..

weet je nou echt wat zo mooi is..dat jullie blind zijn? jullie weten het allemaal...Jullie blijven ons lastig vallen..jullie weten het...als wij een eenheid vormen op de rechte weg..dan houdt niks ons tegen....

salamoe alaikoem

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 08:20
Salaam

Het is niet zo dat ik jou niet mag, maar ik moet zeggen Ruud, dat ook jij ons moslims niet ('wil') begrijpen. En nee, ga nou niet weer zeggen "Allah wenst de wereld geen kwaad toe", want jij begrijpt Allah toch niet. Sterker nog, jou woorden vloeken met die van Allah, immers jij bent een mens. Ga zelf de Quraan maar doorlezen in plaats van ons passief bezig te houden met een discussie die jij om jouwzelf wilt wikkelen (met andere woorden, naar jou richting wilt buigen). En laat mijn aghi broeder01 maar voor wie hij is. Het pad van satan is te simpel met geweld te gaan associeeren. Misschien gemakkelijk gedaan door jou, toch niet realistisch. Mag ik jou de vraag stellen: moeten tirannieke dictators de doodsstraf (geweld) verdienen? Nu je zit misschien wel dwars met, alle geweld komt van satan. Misschien al wanneer je naar natuurgeweld gaat kijken. Ik ga ervan uit dat jij wel weet dat Allah achter de natuur zit en niet satan. Ik zou zeggen, zoek nou een fatsoenlijke of een islamietische benadering van de definitie van satan. Als je vindt dat je dat niet hoeft, vind ik dat je daar ook niet lastig op moet vallen.
Toch wil jou adviezeren (alvast), niet maar dan ook niet te reageren alsof jij Allah kent met jouw woorden.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 09:34
Ik snap jullie echt niet meer.
Waarom vinden jullie het slecht dat er extra geld is uitgetrokken om die mensen te bestrijden die het slecht met de Nderlandse samenleving op hebben?
Die proberen de democratie te ondermijnen.
Die moord als motto hebben?
En hoe kunnen jullie nu denken dat actie tegen dit soort tuig iets te maken heeft met actie tegen de meeste moslims?
Demeeste Nederlanders hebben niks tegen mensen die moslim zijn. Zij willen enkel niet geconfronteerd en beoordeeldworden met  gebruiken en wetten van 1500 jaar geleden uit een vreemde cultuur.
Nogmaals en waarschijnlijk spreek ik tegen doven.
Nederland is een democratie maar die geld alleen voor mensen.
Allah, Jezus, Boedah , Krishna etc hebben hier geen stemrecht en hun wetten tellen hier minder dan de Nederlandse wetten.
Punt.
Dat moet toch niet zo moeilijk te begrijpen zijn.Tongue

Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 09:54
In eerste instantie geplaatst door broeder01

salamoe alaikoem

broeder01 schreef:

salamioe alaikoem,

ze willen de jongeren omkopen met geld..zogenaamd genoeg werk voor de moslims...zodat ze van het wereldse leven gaan houden...dure auto's gaan kopen enz..en zodat ze daarna de toestand van de moslims overal op de wereld vergeten..

k hoop dat deze satanistische regeling een zware nederlaag zal kennen..

salamoe alaikoem

Wil jij deze jongeren dan het pat van Satan laten bewandelen heerser van geweld?

gozer praat nou niet dom....jij bent echt een vage gozer..jullie maken gebruik van de onwetentheid die nu heerst bij de 2de generatie allochtonen..jullie willen ze een moderne islam aanbieden. heel simpel..elke moslim moet het geweld tegen de palestijnen die worden onderdrukt door de joden afkeuren en daarnaast ook verplicht de onderdukte moslims overal op de wereld steuenen..en amarika en zijn satanistische bondgenoten zoveel mogelijk tegenwerken..op alle manieren boycotten..en dergelijk..

weet je nou echt wat zo mooi is..dat jullie blind zijn? jullie weten het allemaal...Jullie blijven ons lastig vallen..jullie weten het...als wij een eenheid vormen op de rechte weg..dan houdt niks ons tegen....

salamoe alaikoem

Als jij alles zo goed weet.....Waarom openen jullie dan geen aanval op Turkije of Soedan of destijds met de massamoorden in Algerije of Irak?Of mag men wel zijn eigen minderheid onderdrukken?Je weet zelf niet eens waar je mee bezig bent.....Je bent blind van haat tegen Joden en het westen.Wat gewoone burgers denken intreseerd je niet en je veroordeeld alle mensen puur op wat je denkt dat de juiste weg is ongeacht wat de Koran zegt.Want anders keek je niet zo eenzijdig.De rijken en machthebbers hebben de touwtjes in handen en niemand anders.Een oorlog zal je in deze geen overwinning brengen,alleen een totaale vernietiging van de wereld.En hopelijk weet je dat straks goed te praten bij Allah,waneer hij nu juist aan gaf......"IK... wens de wereld geen kwaad toe"

En idd....We zullen het zelf doen.... 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 09:57
In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Het is niet zo dat ik jou niet mag, maar ik moet zeggen Ruud, dat ook jij ons moslims niet ('wil') begrijpen. En nee, ga nou niet weer zeggen "Allah wenst de wereld geen kwaad toe", want jij begrijpt Allah toch niet. Sterker nog, jou woorden vloeken met die van Allah, immers jij bent een mens. Ga zelf de Quraan maar doorlezen in plaats van ons passief bezig te houden met een discussie die jij om jouwzelf wilt wikkelen (met andere woorden, naar jou richting wilt buigen). En laat mijn aghi broeder01 maar voor wie hij is. Het pad van satan is te simpel met geweld te gaan associeeren. Misschien gemakkelijk gedaan door jou, toch niet realistisch. Mag ik jou de vraag stellen: moeten tirannieke dictators de doodsstraf (geweld) verdienen? Nu je zit misschien wel dwars met, alle geweld komt van satan. Misschien al wanneer je naar natuurgeweld gaat kijken. Ik ga ervan uit dat jij wel weet dat Allah achter de natuur zit en niet satan. Ik zou zeggen, zoek nou een fatsoenlijke of een islamietische benadering van de definitie van satan. Als je vindt dat je dat niet hoeft, vind ik dat je daar ook niet lastig op moet vallen.
Toch wil jou adviezeren (alvast), niet maar dan ook niet te reageren alsof jij Allah kent met jouw woorden.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Als Allah de wereld geen kwaad toe wenst.......Hoe wil jij het dan rechtvaardigen het wel te mogen doen?Leg mij dat nu eens uit....Of ga je Allah's woorden tegenspreken in deze?Want jou weg is de weg van een atoomoorlog maar je schijnt het niet eens te beseffen.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 10:01
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door broeder01

salamioe alaikoem,

ze willen de jongeren omkopen met geld..zogenaamd genoeg werk voor de moslims...zodat ze van het wereldse leven gaan houden...dure auto's gaan kopen enz..en zodat ze daarna de toestand van de moslims overal op de wereld vergeten..

k hoop dat deze satanistische regeling een zware nederlaag zal kennen..

salamoe alaikoem

Wil jij deze jongeren dan het pat van Satan laten bewandelen heerser van geweld?

Slechts het pad van onze Schepper, wat niet te veel gevraagd is toch?

De schepper wenst geen oorlog........ Anders zegt hij niet dat hij de wereld geen kwaad aan wil doen.....Hij hoopt dat de mens dit zelf beseft dus een ieder die oproept tot oorlog diend nooit Allah's gedachte goed.Oorlog is niet altijd de weg tot een oplossing van problemen ook al ben je zelf de onderdrukte.Maar waarschijnlijk zullen de meeste me niet begrijpen!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 10:03

Een ATOOMOORLOG kent geen winnaars onthoudt dat goed!!!!!!!!!! 

Hier heb je je staf en ring : http://www.planet.nl/planet/show/id=359711/contentid=400652/ sc=183861

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 11:03
Salaam Aleikum,

Ze gooien gewoon mijn belastiggeld weg. Kunnen ze net zo goed verbranden die geld, want ik weet voor de 100% dat het geen flikker zal helpen. hadden ze beter nog een huis voor hirshi ali mee moeten kopen


Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 12:01

[/QUOTE] De schepper wenst geen oorlog........ Anders zegt hij niet dat hij de wereld geen kwaad aan wil doen.....Hij hoopt dat de mens dit zelf beseft dus een ieder die oproept tot oorlog diend nooit Allah's gedachte goed.Oorlog is niet altijd de weg tot een oplossing van problemen ook al ben je zelf de onderdrukte.Maar waarschijnlijk zullen de meeste me niet begrijpen![/QUOTE]

Ruud.

We vinden alles best behalve twee dingen.

1. Beledigen van Allah of Zijn Profeet
2. Bewust verkeerde interpretaties in onze religie aanbrengen.

Moslims in Irak, Palestina moeten zich dus neerleggen bij de bezetting en ja en amen knikken. Niemand mocht dus Hitler in WOll stoppen en de jodenvervolging mocht eigenlijk niet gestopt worden en wordt dus eigenlijk wel veroorloofd door jou. Alle bezette landen waaronder NL moesten zich overgeven aan deze Meneer H. Elke crimineel hoeft ook niet opgepakt te worden en moord is toegestaan zonder dat er een straf tegenover staat.

Allah is Meest Rechtvaardig en komt op voor rechtvaardigheid en staat aan de kant van alle slachtoffers op Aarde. Het is zelfs zo dat de smeekbede van een slachtoffer altijd wordt beantwoordt door Allah. Er is een wet door Allah geopenbaard vanaf de THORA en deze luidt; Een ziel voor een ziel en een oog voor een oog en een neus voor een neus, en een tand voor een tand en een vergelding voor de wonden.

 

 

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 16:11

Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh,

Kom ff mensen, blijf wel even een beetje aardig tegen elkaar okay..  Het is niet leuk om jullie zo over en weer te zien bekvechten over iets wat er helemaal niet toe doet.

Ik vind het ook wel onzin dat ze nu 6 miljoen!!!  euro uit wil geven aan de zogenaamde radicale moslims. Geldverspilling, en dat geld kan beter besteed worden aan derde-wereldlanden ofsow. Maar het plan is nog niet eens door, en al zal dat wel gebeuren, mensen die willen radicaliseren doen dat toch wel. Dus het hele plan is nutteloos.

broeder01: Ik denk niet dat Mevr. Verdonk dit plan opzet omdat ze de moslimjongeren een moderne Islam wil aanbieden, maar omdat ze bang is voor het radicalisme. Ze is onwetend. Ze denkt dat omdat er in sommige moskeeen MISSCHIEN geradicaliseerd word, meteen alle moslims radicaliseren. Maar je kunt het haar niet kwalijk nemen. Ze weet niks van de Islaam. En ik kan wel raden dat je nu denkt, maar daar moet ze dan over leren, maar ze is Kafir dus haar hart luistert naar de sjaytan, en daarom zal ze dat ook niet doen. Heb dus medelijden met haar, en doe dua's voor haar dat Allah Subhana wa Ta'ala haar mag vergeven. Dat deed de profeet saws ook voor de ongelovigen.

Soms word er trouwens gezegd dat geweld geoorloofd is om iemand tot de Islaam te drijven. Maar ik heb daar zo mijn twijfels bij. De profeet kon dat wel omdat hij het op een goede manier deed. Maar hij was dan ook een volmaakt mens. We zouden het nooit zo goed kunnen doen als de profeet saws. En ik denk zelf, dat als we het zouden proberen, dat het dan een regelrechte ramp zou worden. Kijk maar in het verleden, dat de kaliefen hebben geprobeerd om het moslimgebied uit te breiden. Het ging telkens voor eventjes goed, maar daarna vielen ze weer in de put, en dan werd het alleen maar erger. Toen de profeet nog leefde en regeerde, was het hele moslimgebied in vrede. Tot aan zijn dood, toen begonnen de dingen te veranderen, en niemand kon het zo goed doen als hem. Dus ik denk dat het beter is om in deze westerse wereld maar gewoon geduld te hebben, want ook dat is een hele goede eigenschap! Je hoeft niet per se meteen actie te ondernemen als je een probleem of obstakel ziet. Geduld hebben, en toevlucht zoeken bij Allah Subhana wa Ta'ala is iets wat we niet moeten vergeten. Moge Allah ons leiden, en ons vergeven voor onze fouten. En Moge Allah de ongelovigen vergeven voor hun onwetendheid, en hen leiden op het rechte pad.

Ma'asalama

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 16:56
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

De schepper wenst geen oorlog........ Anders zegt hij niet dat hij de wereld geen kwaad aan wil doen.....Hij hoopt dat de mens dit zelf beseft dus een ieder die oproept tot oorlog diend nooit Allah's gedachte goed.Oorlog is niet altijd de weg tot een oplossing van problemen ook al ben je zelf de onderdrukte.Maar waarschijnlijk zullen de meeste me niet begrijpen![/QUOTE]

Ruud.

We vinden alles best behalve twee dingen.

1. Beledigen van Allah of Zijn Profeet
2. Bewust verkeerde interpretaties in onze religie aanbrengen.

Moslims in Irak, Palestina moeten zich dus neerleggen bij de bezetting en ja en amen knikken. Niemand mocht dus Hitler in WOll stoppen en de jodenvervolging mocht eigenlijk niet gestopt worden en wordt dus eigenlijk wel veroorloofd door jou. Alle bezette landen waaronder NL moesten zich overgeven aan deze Meneer H. Elke crimineel hoeft ook niet opgepakt te worden en moord is toegestaan zonder dat er een straf tegenover staat.

Allah is Meest Rechtvaardig en komt op voor rechtvaardigheid en staat aan de kant van alle slachtoffers op Aarde. Het is zelfs zo dat de smeekbede van een slachtoffer altijd wordt beantwoordt door Allah. Er is een wet door Allah geopenbaard vanaf de THORA en deze luidt; Een ziel voor een ziel en een oog voor een oog en een neus voor een neus, en een tand voor een tand en een vergelding voor de wonden.

 

 

[/QUOTE] Pardon???? Wat is er mis met mijn intepretatie het staat letterlijk in de koran!!! Nu een kleine vraag....Geef mij binnen de Koran eens een letterlijke text waar Allah oorlog ziet als iets goeds? Dat de mens oorlog blijkbaar niet kan vermijden  is een 2de maar laat Allah daar buiten,want het is iets wat de mens zich zelf aan doet en niet God !!! Nu over de Palestijnen.....Wat de Palestijnen nu overkomt en aangedaan wordt,is iets waar genoeg Israelische mensen zich diep voor moeten schamen....Net zoals dat een groote groep moslims dat moeten die de Joden geen grondgebied gunnen.En zolang bijde niet willen zien dat bijde in onrecht handelen zal Satan in zijn vuistje lachen.En krijgen de Palestijnen nog de Israelisch zelf rust.Waarom????? Noem mij degene die oorlog verheerlijkt en dat kan Allah in iedergeval nooit zijn.Al die mensen die een ander iets niet gunnen en op belangrijke stoelen zitten zullen geen vrede brengen.....De mens zal veel zorgvuldiger moeten zijn bij het kiezen van de juiste personen die de macht krijgen...En eigenlijk is het het beste dat het volk zelf steeds kiest bv voor belangrijke beslissingen binnen een land,gesteund door de intelectuele en wijze mensen maar goed.....Wat Irak betreft....Amerika heeft bewezen schijt te hebben aan internationaale regels en zijn regering handeld in egowisme.Feit blijft dat het een grootmacht is die er toe in staat is een wereld te kunnen vernietigen.Maar het volk van Amerika zal zelf nooit kiezen voor vernietiging van de wereld,het zijn dan ook enkelingen die hiertoe geneigd kunnen zijn.Dat Amerika veel handeld in domheid is het volk niet aan te rekenen maar zijn leiders.En veel Amerikanen hebben zich door 11 laten gaan in nog 4 jaar Bush...Jammer zeg ik dan en triest......Dat er mensen zijn geweest die dachten met geweld iemand een lesje te leren....Gevolg......Nog meer elende....En er is niets maar dan ook niets veranderd....Of toch wel???...In iedergeval niet positief op Sadam na die is nu weg....Maar er heerst een machts vacuum binnen Irak nu....Wil jij een 2de Sadam? Ik in iedergeval niet....

En om nog even terug te komen op de Palestijnen....Hoeveel jaren wordt er nu al bloedig slag geleverd?En wat heeft het opgelost?In mijn ogen niets....Dat wil niet zeggen dat ik zaken goedkeur die er gebeuren,maar in geweld zie ik niet de oplossing...Maar als jij vind van wel..Dan vraag ik me af waneer je denkt Israel te kunnen verslaan als zij in een wanhoops daad zelf ook in staat zijn de wereld te vernietigen.

En met deze wetenschap kom ik weer terug bij jou.....Wat zegt de Koran over een zelfmoord missie?

Om je mijn gevoelens te laten zien zal ik je dit zeggen......

Als ik leider van Egypte was....Dan gaf ik de Palestijnen een groot stuk gebied uit de Sinai nadat ik het volk om toestemming had gevraagd.En had ze uitgenodigd in vrede te kunnen leven als ze dat willen.Ik bekijk het dan ook vanuit een manier zoals Jezus dat deed...

 

We vinden alles best behalve twee dingen.

1. Beledigen van Allah of Zijn Profeet
2. Bewust verkeerde interpretaties in onze religie aanbrengen.

 

Triest....Dat je me zo wil afschilderen naar je broeders en zusters..

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 17:45

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Ze gooien gewoon mijn belastiggeld weg. Kunnen ze net zo goed verbranden die geld, want ik weet voor de 100% dat het geen flikker zal helpen. hadden ze beter nog een huis voor hirshi ali mee moeten kopen


Salaam Aleikum,

Malcolm X
Ach ja.....Ze denken vaak met geld lossen we het wel ff op.....En het steekt vaak ook lekker makkelijk weg in eigen zak.Of gooien het over de balk....Ik hoor het haar nog zeggen.... "Ach....Met een paar miljard uit het bedrijfsleven komt die spoorlijn er nog wel..."  Verschrikkelijk.....Dat dit soort mensen met zoveel geld lopen te spelen wetende dat het bedrijfsleven al aangaf er geen heil in te zien....Dan toch eigenwijs handelen.....En dan later rustig zeggen "We komen er nog wel"

Terwijl de eerste de beste zwart werkende aleenstaande huismoeder die gepakt wordt,zelfs de afgestaane belasting geld nog moet terug betalen van haar uitkering om dat het zo moeilijk uit te rekenen is...  

 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 17:51

Het doel van mijn reactie was natuurlijk niet om jouw in een slecht daglicht te brengen of om neerbuigend te reageren. Het enige doel is om de verkeerde interpretatie recht te zetten, de waarheid te spreken en opkomen voor de juiste interpretatie van mijn Godsdienst.

 

Je eigen mening hebben op basis van jouw religie of ideologie is prima, maar een verkeerde uitleg geven aan mijn religie geeft mij recht om te reageren en op te komen voor de waarheid.

 

Wat betreft het punt van belediging, dit heb jij natuurlijk niet gedaan.

 

Natuurlijk heb ik vele bewijzen (waarvan 1 duidelijk gegeven) en spreek ik niet vanuit mijzelf, maar slechts wat is geopenbaard door Allah. Ik kan deze posten maar dan dien jij jouw opstelling tegenover eigen interpretatie te veranderen, anders heeft het ook geen zin.

 

WOll en of de geallieerden wel goed hebben gehandeld hebben door hun landen te verdedigen blijft onbeantwoordt. Ik vraag me af hoe een mens handelt als iemand zijn hand uitstrekt om hem te vermoorden, zal hij de hand afweren of blijft hij staan.

 

Ik ben niet opzoek naar een verhitte discussie daarom laat ik het verder hierbij

 

Groet.
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 22:15

dat was nou eens een correcte manier van feedback, zo wil ik het hier vaker zien

ma'asalama

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2005 om 02:29
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Het doel van mijn reactie was natuurlijk niet om jouw in een slecht daglicht te brengen of om neerbuigend te reageren. Het enige doel is om de verkeerde interpretatie recht te zetten, de waarheid te spreken en opkomen voor de juiste interpretatie van mijn Godsdienst.

 

Je eigen mening hebben op basis van jouw religie of ideologie is prima, maar een verkeerde uitleg geven aan mijn religie geeft mij recht om te reageren en op te komen voor de waarheid.

 

Wat betreft het punt van belediging, dit heb jij natuurlijk niet gedaan.

 

Natuurlijk heb ik vele bewijzen (waarvan 1 duidelijk gegeven) en spreek ik niet vanuit mijzelf, maar slechts wat is geopenbaard door Allah. Ik kan deze posten maar dan dien jij jouw opstelling tegenover eigen interpretatie te veranderen, anders heeft het ook geen zin.

 

WOll en of de geallieerden wel goed hebben gehandeld hebben door hun landen te verdedigen blijft onbeantwoordt. Ik vraag me af hoe een mens handelt als iemand zijn hand uitstrekt om hem te vermoorden, zal hij de hand afweren of blijft hij staan.

 

Ik ben niet opzoek naar een verhitte discussie daarom laat ik het verder hierbij

 

Groet.

Ik heb je er wel op geantwoord,maar ik denk niet dat je het begrijpt....We leven niet meer in 1939/45 maar in 2005,waarin er verschillende landen zijn die Atoomwapens hebben.Of ga je straks de zaken ook voor de Tibetanen recht zetten en de Chinesen verjagen met geweld?Je begrijpt toch zelf wel dat tot nu toe niemand het met wapens daar heeft durven rechtzetten of wel?Of zijn Tibetanen geen mensen die recht op vrede hebben.....

En die regel die ik Citeerde komt uit het eerste gedeelte van de Koran....Jij citeerd Mohammed zover als ik het kan zien.....Ik Allah...En Allah geeft in zijn text duidelijk aan dat je oorlog moet vermijden,want oorlogen vernietigen zaken die God toebehoren en tegenwoordig zelfs een kompleete wereld !!!

Er hebben nu een paar soldaten van Israel 3 kinderen gedood,een groep Pallestijnen roepen om wraak.Het gevolg kan zijn dat er 1 of 2 bussen de lucht in gaan.......Vervolgens krijgen 2 andere militairen te horen dat hun dochter,moeder of zus om het leven is gekomen......

Aan jou de vraag.....

Wordt de kans nu grooter of kleiner dat er zich een soldaat tussen bevind die straks de trekker sneller overhaald en men weer opnieuw tot wraak kan overgaan?

Hoe moeilijk het ook te begrijpen valt soms.....Maar het keren van de wang,die Jezus aangaf binnen mijn geloof had een duidelijk doel......Misschien dat je Jezus ook eens wat beter wil bekijken.

 

 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2005 om 04:57

Het gaat helemaal niet om wapens, het gaat om rechtvaardigheid. De Japanners hadden geen atoomwapens. De Palestijnen hebben geen atoomwapens en de Irakezen, de Afghanen hebben geen atoomwapens. De russen en cubanen hadden ze wel, maar er is niks gebeurd omdat zij beiden geen zelfmoord wilden plegen.

 

Palestijnen en Irakezen mogen zichzelf dus niet verdedigen, zij mogen zich gerust laten bombarderen en hun kinderen laten doden, want als zij dit wel doen hebben zij namelijk kans op een atoomaanval. Elk land die atoomwapens bezit heeft dus het recht om een land zonder te bezetten. Het recht van de sterkste is dus om te bezetten en het recht van de zwakkere om bezet te worden. Mooie rechtvaardige stelling. Landen zonder atoomwapens hebben het recht om te zwijgen bij een bezetting!

 

Als Pakistan morgen Nederland plat bombardeert mag zij zichzelf niet verdedigen. Pakistan zou namelijk boos kunnen worden en haar atoombommetje kunnen droppen. Als Hitler een atoombom had dan zou hij nu de Fuhrer zijn en zou er geen Jood meer leven op aarde.

 

Allah heeft ons bevolen om onszelf te verdedigen tegen agressie en terrorisme. Ik citeer de woorden van Allah uit de Koran EN de woorden van Zijn eerlijke waarheidsgetrouwe boodschapper die alles van Allah heeft geleerd en niet op basis van begeerten heeft gesproken. Ik blijf herhalen om mijn religie niet verkeerd te interpreteren aub en zeker geen onjuiste woorden uit te spreken over de waarheid achter de woorden van Muhammad (vrede zij met hem) en dat deze niet gelijkwaardig is aan die van Allah.

 

Wat betreft jouw vraag. De oorzaak van het probleem is onrechtmatig verdrijven van een volk uit een gebied, accepteren hiervan kan niet, daarom is er ook een oorlog. We hebben het over het recht en het bevel om zichzelf te verdedigen tegen bezetting en niet of de Palestijnen in staat zijn om de zionisten te verdrijven zonder slachtoffers aan Palestijnse zijde. Dit heeft slechts met zwakte van de moslims te maken en niet met het bevel en de strijd opzich.

 

Mijn vraag is onbeantwoord gebleven. Is het rechtvaardig voor een land om te moorden en te bezetten omdat het sterker is. En hoe kan rechtvaardigheid worden afgedwongen. Atoomwapens is geen goed argument, aangezien de landen deze niet hebben. Klopt het dat jij dus vind dat als Hitler atoomwapens had, geen enkel land het recht had om te vechten tegen zijn bezetting.

 

Moge Vrede en Zegeningen zijn met de profeet en zijn volgelingen.

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2005 om 05:16

En die regel die ik Citeerde komt uit het eerste gedeelte van de Koran....Jij citeerd Mohammed zover als ik het kan zien.....Ik Allah...En Allah geeft in zijn text duidelijk aan dat je oorlog moet vermijden,want oorlogen vernietigen zaken die God toebehoren en tegenwoordig zelfs een kompleete wereld !!!

 

Het is niet zo dat Mohammed saws iets anders zei dan dat Allah Subhana wa Ta'ala hem zou willen laten zeggen. Alles wat Mohammed heeft gezegd buiten de Quran is nog steeds de Islaam, dus nog steeds het geloof van Allah Subhana wa Ta'ala.

 

Dan ten tweede is het ook niet zo dat Allah Subhana wa Ta'ala en Zijn profeet Mohammed saws beiden iets anders zeggen. Allah Subhana wa Ta'ala zegt dat oorlog het beste vermeden kan worden, en dat alleen maar als laatste redmiddel gebruikt kan worden, en dat zegt de profeet Mohammed saws ook. Ik hoop dat dit punt nu verder duidelijk voor je is.

 

Verder begrijp ik je standpunt. En het is een redelijk goed standpunt. Maar kijk wel naar in welk stadia de wereld nu zit. Het is geen tijd meer om geduldig te zijn en er iets moois van te maken. Want de harten van vele mensen zijn verdorven door haat, wraakzucht, en verdriet. Het is nu alleen nog maar om het zo maar zwart-wit te zeggen kijken wie het sterkste is zoals al eerder aangegeven werd. En het blijft maar op en neer gaan zoals je zelf ook al zei. En zo zal het ook blijven gaan. Het is iets wat niet vermeden kan worden. Dus word het tijd om je minder druk te maken over dingen die niet meer veranderd kunnen worden denk ik dan. Iedereen zal uiteindelijk krijgen wat hij/zij verdiend. Allah is zeker Rechtvaardig.

 

Groetjes thara

 

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.