Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

scheren

 Post Reply Post Reply
Schrijver
imam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 april 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote imam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: scheren
    Geplaatst op: 20 april 2005 om 04:26

assalamoaleikom broeders

Wie kan mij vertellen van waar tot waar ik moet scheren. ik hoor verschillende verhalen. oksels weet ik. maar de schaamhaar??

hopend op een snelle en duidelijk antwoord

afz. jullie broeder

 

Terug naar boven
Nafs Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 25 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nafs Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2005 om 05:28

Assallaam Oelaikoem ya aghie,

Wat betreft de oksels klopt dat is hygienisch en wat betreft de schaamstreek dat is ook zeer aanbevolen omdat het ook natuurlijk hygienischer is om te doen en het voorkomt dat je gaat krabben op de verkeerde plek en dat kan ongemakkelijke situaties veroorzaken  

Assallaam Oelaikoem

Terug naar boven
imam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 april 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote imam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2005 om 05:44

assalamo aleikom

bedankt voor j antwoord maar mijn vraar is percies van welk plek tot welk plek. ik had gehoord vanaf de navel?. dus alles on der de navel moet kaal zijn en tot welk plek.

waleikom assalaam

Terug naar boven
Nafs Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 25 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nafs Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2005 om 08:22

Assallaam Oelaikoem ya aghie,

Ik ben niet op de hoogte van het feit de het vanaf de navel moet. Het scheren van je oksels en schaamstreek is gezien vanuit het hygienische oogpunt. Het gebied tussen je navel en je schaamstreek valt niet onder je schaamgedeelte volgens mij, maar wel bij je aura.

En Allah weet het, het beste.

Assallaam Oelaikoem

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2005 om 15:46

salaam aleikum ik zie nergends bewijs helaas ghair inshaAllah,

4) Van `Aaisha (raha): Rasoel'lullah (sas) zei:

- Tien dingen behoren tot de natuurlijke aanleg (al fitrah):

1- de snor kort knippen

2- de baard lang laten groeien

3- (voor de tandverzorging) de miswaak gebruiken

4- de neus met water schoonmaken (istinshaaq)

5- nagels kort knippen

6- tenen wassen

7- de haren onder de oksels eruit trekken

8- de schaamstreek scheren (al istihdaad)

9- na de grote behoefte met water reingen (istindjaa').

Zakariya (��n van de overleveraars in de keten) zei:

- Mus`ab (ook ��n van de overleveraars in de keten) zei: Ik heb de tiende vergeten, dit zou mond wassen (madhmadha) kunnen zijn.

(Muslim. K. at Taharah, B.16/H56)

 

1) Van Aboe Maalik Al Asharie (ra): Rasoel'lullah (sas) zei:

- Reinheid is de helft van het geloof (iemaan)

- Alhamdulillaah (lof aan Allaah) vult de weegschaal (met goede deugden (hasanaat)

- Subhaanallaah (Allaah is vrij van alle onvolkomenheden) en Alhamdulillaah vullen (of vult) tussen aarde en de hemelen.

- Het vijfmaal daglijksgebed (salaat) is een licht (noer)

- Aalmoes (sadaqa) is een bewijs (burhaan) (van het iemaan)

- Geduld (sabr) is een helderheid (diyaa')

- De Qur'aan is een argument voor of tegen je (op de Dag des Oordeels)

Alle mensen staan 's ochtends op, ze verkopen zichzelf, anderen bevrijden of vernietigen zichzelf.

(Muslim/B.1/H.223)

 

 

 

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Yinith Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yinith Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2005 om 17:15
In eerste instantie geplaatst door het licht


7- de haren onder de oksels eruit trekken



dit mag ook geschoren worden
getver k meot erniet aan denken om daar te epileren wat ene pijn

bij vrouwen is het ook dat je je been haar moet scheren
je mag alles epileren/scheren wat je maar wil behalve je wenkbrauwen (weet iemand ook waarom)

ik dacht echter ook dat dit alleen voor vrouwen was
dus ik kan je er verder niet mee helpen
mss het boekje zeden en gewoontes in de islam raadplegen?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2005 om 17:21
Terug naar boven
Yinith Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yinith Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2005 om 17:22
ben ik nu zo grappig?
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2005 om 02:41

salaam aleikum ik trtek mijn haren er ook niet uit hoor onder mijn oksels lijkt me erg pijnlijk klopt die mogen ook geschoren worden.

en over het epileren van de wenkbrouwen dat zoek ik nog voor je op die vraag ben ik wel vaker tegengekomen

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2005 om 02:45

salaam aleikum hier heb ik een hadith voor jullie:

Over het epileren van de wenkbrauwen zegt de profeet (vzmh) in een hadieth die overgeleverd door 'Abdoellah (Moge Allah tevreden met hem zijn):
"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoe�ren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en hiermee Allah's schepping veranderen..."  (Moeslim 3966)
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2005 om 02:48
 

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Het epileren van de wenkbrauwen behoort tot de grote zonden (al-Kabaa�ir). Het is overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: �Allah vervloekt.... de Naamisah (de vrouw die de wenkbrauwen voor anderen epileert) en de Moetanamisah (de vrouw die haar wenkbrauwen laat epileren).�                                                                                                                                                                          (Moeslim)

Er kwam eens een vrouw naar Ibn Mascoed en zei: �Jij die zegt: Moge Allah de Naamisaah en Moetanammisah vervloeken!� Hij zei: ,,Ja.� Waarop zij antwoordde: ,,Ik heb het Boek van Allah van het begin tot eind gelezen, maar ik heb er niet in gevonden wat jij zegt.� Hij antwoordde: ,,Zou je het (echt) hebben gelezen, dan had je het gevonden. Wat betreft het lezen van:

�En wat de Boodschapper jullie geeft, neemt dat. Maar wat hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan. En vreest Allah, waarlijk, Allah is hard in de bestraffing.�                   (Soerat al-Hashr: 7)

Zij zei: �Zeker (dat heb ik gelezen).� Hij antwoordde: ,,Ik heb de Boodschapper van Allah horen zeggen: ,,Moge Allah de Naamisaah en Moetanammisah vervloeken!�      (al-Boechari en Moeslim)

En als jouw man jou dit opdraagt:

Het is voor haar niet toegestaan om hem te gehoorzamen in datgene wat leidt tot  ongehoorzaamheid jegens Allah. De Profeet (vrede zij met hem) zei: (Er kan) geen (sprake zijn van) gehoorzaamheid (aan iemand die iets vraagt dat resulteert)  in ongehoorzaamheid tegenover Allah.�                                                                                                                                              (al-Boechari en Moeslim)

Tenslotte adviseren wij de zuster om haar man te herinneren aan Allah en de Dag des Oordeels.

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.