Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Alcohol

 Post Reply Post Reply
Schrijver
munawwar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 juni 2005
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote munawwar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Alcohol
    Geplaatst op: 23 juni 2005 om 08:43

selamin aleykum werahmutallah ve barakatuhu

mijn vraag is ik heb gehoord dat als je alchol hebt gedronken je geloof je gedurende 40 dagen heeft verlaten, of dat je 40 dagen niet in staat kan zijn om te bidden. kan iemand mij een hadith hierover geven inshaAllah.

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2005 om 08:49
In eerste instantie geplaatst door munawwar

selamin aleykum werahmutallah ve barakatuhu

mijn vraag is ik heb gehoord dat als je alchol hebt gedronken je geloof je gedurende 40 dagen heeft verlaten, of dat je 40 dagen niet in staat kan zijn om te bidden. kan iemand mij een hadith hierover geven inshaAllah.

Wa Alaikoem Assalaam wa Rahmatoellahi wa Barakatoehoe

Naar mijn weten geldt dat ook voor iemand die een helderziende bezoekt, endergelijk..
Helaas heb ik hier geen dalil van, insha Allah wel iemand anders

wasalaam

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2005 om 16:53
Interessante vraag, vanwaar ik hem bij deze weer even bovenaan zet.
Terug naar boven
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nazow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juli 2005 om 15:30

Wat is nou het antwoord hierop ???????????

 

Klopt dit nou wat munawar zegt

Terug naar boven
Oegti-Muminiin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegti-Muminiin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juli 2005 om 15:42

Asalaam Alaikoem warahmatul allahi wabarakatu 

yaa igwan wa agawat fi allah

ama ba3d

In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige

overgeleverd door Abu Huraira:

de boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei, wanneer een overspelige (onwettige seksuele) gemeenschap begaat, dan is hij geen gelovige op het tijdstip dat hij dit doet; en wanneer iemand alcohol drinkt, dan is hij geen gelovige op het tijdstip dat hij drinkt; en wanneer een dief steelt, dan is hij geen gelovige op het tijdstip dat hij steelt; en wanneer een rover rooft, dan is hij geen gelovige op het tijdstip dat hij dit doet." Abu Huraira in een andere overlevering, verteld hij dezelfde overlevering maar dan zonder de beroving.

Walaikoemu salaam warahmatul allahi wabarakatu


"O Allah, Heerser van het Koninkrijk. U geeft de heerschappij aan wie U wilt en U ontneemt de heerschappij van wie U wilt. U maakt machtig wie U wilt en U vernedert wie U wilt.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juli 2005 om 15:48
In eerste instantie geplaatst door Oegti-Muminiin

Asalaam Alaikoem warahmatul allahi wabarakatu 

yaa igwan wa agawat fi allah

ama ba3d

In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige

overgeleverd door Abu Huraira:

de boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei, wanneer een overspelige (onwettige seksuele) gemeenschap begaat, dan is hij geen gelovige op het tijdstip dat hij dit doet; en wanneer iemand alcohol drinkt, dan is hij geen gelovige op het tijdstip dat hij drinkt; en wanneer een dief steelt, dan is hij geen gelovige op het tijdstip dat hij steelt; en wanneer een rover rooft, dan is hij geen gelovige op het tijdstip dat hij dit doet." Abu Huraira in een andere overlevering, verteld hij dezelfde overlevering maar dan zonder de beroving.

Walaikoemu salaam warahmatul allahi wabarakatu

En wat is hij daarna?
Terug naar boven
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nazow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juli 2005 om 16:42
In eerste instantie geplaatst door Oegti-Muminiin

Asalaam Alaikoem warahmatul allahi wabarakatu 

yaa igwan wa agawat fi allah

ama ba3d

In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige

overgeleverd door Abu Huraira:

de boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei, wanneer een overspelige (onwettige seksuele) gemeenschap begaat, dan is hij geen gelovige op het tijdstip dat hij dit doet; en wanneer iemand alcohol drinkt, dan is hij geen gelovige op het tijdstip dat hij drinkt; en wanneer een dief steelt, dan is hij geen gelovige op het tijdstip dat hij steelt; en wanneer een rover rooft, dan is hij geen gelovige op het tijdstip dat hij dit doet." Abu Huraira in een andere overlevering, verteld hij dezelfde overlevering maar dan zonder de beroving.

Walaikoemu salaam warahmatul allahi wabarakatu

Dit was mij al bekend, maar de vraag is of het klopt van de opeenvolgende 40 dagen...

Terug naar boven
Oegti-Muminiin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegti-Muminiin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juli 2005 om 16:48

Asalaam alaikoem warahamtul allahi wabarakatu

Beste broeder Ruud als die gene berouw toont aan Allah (swt) is hij natuurlijk weer een gelovige en zo niet Allahu a'lam .Allah weet het beter

(ik begreep het zo dat die gene  alleen op dat tijdstip geen gelovige is maar of dat zo is ?..)

Ma3salaam


"O Allah, Heerser van het Koninkrijk. U geeft de heerschappij aan wie U wilt en U ontneemt de heerschappij van wie U wilt. U maakt machtig wie U wilt en U vernedert wie U wilt.
Terug naar boven
munawwar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 juni 2005
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote munawwar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juli 2005 om 05:21
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

In eerste instantie geplaatst door munawwar

selamin aleykum werahmutallah ve barakatuhu

mijn vraag is ik heb gehoord dat als je alchol hebt gedronken je geloof je gedurende 40 dagen heeft verlaten, of dat je 40 dagen niet in staat kan zijn om te bidden. kan iemand mij een hadith hierover geven inshaAllah.

Wa Alaikoem Assalaam wa Rahmatoellahi wa Barakatoehoe

Naar mijn weten geldt dat ook voor iemand die een helderziende bezoekt, endergelijk..
Helaas heb ik hier geen dalil van, insha Allah wel iemand anders

wasalaam

selamin aleykum

Over naar een helderziende gaan heb ik twee hadiths over gevonden.

Moeslim heeft overgeleverd via een paar van de vrouwen van de Profeet (saw) dat hij gezegd heeft: "Iedereen die naar een waarzegger gaat en hem over iets raadpleegt, diens gebeden zullen gedurende veertig dagen niet geaccepteerd worden."

Aboe Dawoed heeft de hadith van Aboe Hoerairah overgeleverd waarin de Profeet (saw) zegt: "Iedereen die naar een waarzegger gaat en gelooft wat hij zegt, was ongelovig aan datgene wat aan Mohammed geopenbaard is."

 

maar volgens mij klopt het niet van de 40 dagen na het drinken van alcohol, waarschijnlijk hebben mensen dit gewoon verzonnen.

Terug naar boven
Hablullah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hablullah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juli 2005 om 13:50
In eerste instantie geplaatst door munawwar

selamin aleykum werahmutallah ve barakatuhu

mijn vraag is ik heb gehoord dat als je alchol hebt gedronken je geloof je gedurende 40 dagen heeft verlaten, of dat je 40 dagen niet in staat kan zijn om te bidden. kan iemand mij een hadith hierover geven inshaAllah.

Alcohol is het drank van Shaitan mijn zuster, wie hem drinkt is van Islam afgedwaald en heeft het pad van Shaitan gekozen. Allahoe Teala heeft alcohol verboden aan moslims. 40 dagen is een hadith is waar.

Het wordt Gadab genoemd, Gadab is het kwaadheid van Allah. Allah doet gadab wanneer een moslim zijn regels heeft overtreden door het pad te kiezen van Shaitan. Shaitan is van vuur gemaakt en Water blust het vuur. Dus als je iets fouts heb gedaan ga snel je schonen met water.

Over 40 dagen:

Wie alcohol drinkt zult Allah hem/zij 40 dagen Gadab doen. In die dagen telt je gebed niet mee. Maar dat wil niet zeggen dat je niet moet gaan bidden en zeggen van aaaah Allah heeft mij toch 40 dagen gestraft, het telt toch niet mee. Nee nee dat moet je niet doen en zeggen, je moet toch gaan bidden voordat je nog iets erger overkomt. �er�f-Se�det-i Ebediyye, Abd�lhak�m Arv�s�

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2005 om 18:05

Abu Said al-Khudri (ra) vertelt dat de Profeet (s) zei: �Allah accepteert niets van een drinker van khamr, en als hij er dronken van raakt, worden zijn gebeden 40 dagen niet geaccepteerd�.

Goede daden en sadaqat worden ook niet geaccepteerd.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 06:51

4:43 O, gij die gelooft, komt niet tot het gebed als gij bedwelmd zijt; totdat gij weet wat gij zegt, noch, wanneer gii onrein zijt tot gij u hebt gebaad, tenzij gij onderweg zijt. En indien gij ziek zijt, of op reis, of een uwer van de afzondering komt, of gij hebt vrouwen aangeraakt en gij vindt geen water, neemt dan uw toevlucht tot zuivere aarde en veegt er uw gezicht en handen mee af. Waarlijk, Allah is Inschikkelijk, Vergevensgezind.

Ook al ben je dronken geweest, je bent verplicht om je gebeden te verrichten. Zodra je weer nuchter bent, moet je weer bidden. Er is geen 40 dagen "wachttijd".

99:7-8 Wie ter grootte van een atoom goed deed, zal dit aanschouwen. En wie ter grootte van een atoom kwaad deed, zal ook dat aanschouwen.

Het beste is gewoon om nooit te drinken en altijd te bidden. Dan weet je zeker dat je goed zit. Maar ook al zou je onverhoopt verleidt worden door de shaytaan, kan je het beste ware berouw tonen, vergiffenis en leiding vragen aan de Almachtige.

8:2-4 Ware gelovigen zijn slechts degenen wier hart vol vrees klopt, wanneer de naam van Allah wordt genoemd en wanneer Zijn tekenen hun worden voorgelezen, doet dit hen in geloof toenemen en op hun Heer vertrouwen. Die het gebed houden en van hetgeen, waarmede Wij hen hebben voorzien, mededelen, Dezen zijn de ware gelovigen. Voor hen zijn graden bij hun Heer, vergiffenis en een waardige voorziening.

Moge Allah ons genadig zijn en ons leiden op zijn rechte pad.

En Allah is het waar we met zijn allen naar worden teruggebracht en Hij is het die ons zal mededelen wat wij verdiend hebben en ons zal geen onrecht worden aangedaan.

Esselamu aleikum

Terug naar boven
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nazow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 06:56

selam aleykum

dankjewel voor al jullie reacties ik ben hier zeker wijzer van geworden. moge Allah jullie helpen inshaAllah.

Eventjes voor de duidelijkheid, de vraag duidde niet op mijzelf .

aleykum selam

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 08:43

Alcohol was in die tijd de #1 handelswaar van Mekka. Alcohol werd gedronken zoals je nu water uit de kraan zou drinken. Er zijn overleveringen dat nadat het totaal werd verboden (erin handelen en drinken), mensen zonder aarzeling door de straten van Mekka hun alcohol gooiden. Door de straten stoomde de alcohol als een rivier.


er zijn veel zogenaamde moslims die in het openbaar zondigen en verboden zaken doen. Ze zijn er trots op dat ze Allah's wetten overtreden. Bidden niet, drinken alcohol, gebruiken drugs, vasten niet tijdens Ramadan. Anderen worden ook nog boos wanneer je ze vertelt wat Allah haraam heeft gemaakt en wat niet. Maar iedere eind van de week op vrijdag (Jummah) gaan ze netjes naar de moskee. Broeders en zusters, wees niet als hen! Subhanallah! La hawla wa la quwwata ila billah.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.111 seconden.